Nieuwe PC budget ~1200,- euro

Pagina: 1
Acties:

• Synton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
Hallo allemaal,

Doel
Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen, budget rond de 1200 euro.
Deze pc ga ik gebruiken voor gamen en normaal gebruik.
Ik ga niet overklokken.

Shop
Ik heb verschillende online shops bezocht en mijn gewenste configuratie in elkaar gezet op iedere site.
Alternate kwam als goedkoopste uit de bus voor mij en aangezien een kennis van me daar goede ervaringen mee heeft ga ik daar mijn pc bestellen.

Configuratie
Hieronder mijn configuratie:
Moederbord: Asus p5b
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6600
Grafische kaart: Asus EN8800GTS 640MB
Geheugen: Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Kit
HDD: Seagate Barracuda 7200.10 250GB, 16MB cache
Voeding: Cooler Master iGreen Power 500W
DVD RW: NEC ND-4570
Monitor: Acer AL1917Fsd 19inch, 2ms
Toetsenbord+muis: Microsoft Black Value Pack 2.0

Wat neem ik mee?
Uit mijn huidige pc neem ik mee: Creative audigy 2zs geluidskaart + 2.1 boxenset

Over de behuizing ben ik nog niet uit, ik kan echt geen keuze maken.
Een window zou ik wel leuk vinden, en alles moet gewoon koel blijven, het geluid maakt me niet veel uit. De behuizing moet ook niet meer als 100euro gaan kosten aangezien ik dan te hoog boven mijn budget uit kom.

Hebben jullie nog tips of weten jullie een leuke kast voor mij? ( graag producten van www.alternate.nl ) Dan hoor ik dat graag :*)

Groetjes,

Dylan aka Synton :)

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Verwijderd

No offense, maar dit is wederom een luie topicstart met een voor dit moment heel standaard systeem. Check es even rond, info genoeg hier op C&L.

Verwijderd

@Dylan aka Synton,

Welkom op GoT!

't Is laat, maar goed :) . Wat ontbreekt in je lijst is de motivatie van je onderdelen. Waar ga je de PC voor gebruiken (Gamen > Welke Games? Normaal gebruik > Internetten, chatten, MSN, of ook films, videobewerking, multitasken, etc.?). Schrijf bij elk onderdeel op waarom je voor die keuze bent gegaan Geef ook evt. links met reviews, etc. Kans is groot (ach: wel zeker!) dat je topic anders onherroepelijk op slot gaat onder het mom 'boodschappenlijstje dumpen'. Doen dus :) ! Schrijf ook de prijzen erbij aangezien we met een budget te maken hebben (zoals je correct in je topictitle hebt vermeld).

Om inhoudelijk op het boodschappenlijstje in te gaan...

Ik kan me voorstellen dat als een vriend goede ervaringen met Alternate heeft deze shop zeker aantrekkelijk is voor je. Je post dan ook stellig dat een behuizing (geef daar ook zelf een suggestie voor!) daar gekocht moet worden. Niets ten nadele van Alternate hoor, maar ik heb vrijwel exact hetzelfde lijstje (maar dan met de € 11,- duurdere SLI uitvoering van de iGreen) inclusief assemblage bij 4Launch samengesteld en kwam € 40,- goedkoper uit...

'Ben geen vriend van je, maar ik heb daar goede ervaringen mee. Andere niet-vrienden die goede ervaringen hebben bij 4Launch: Shopsurvey 4Launch.

Andere goedkopere shops waar je naar kunt kijken:

Shopsurvey Zercom

Shopsurvey Azerty

Shopsurvey PCPlatform

Shopsurvey Cool Prices (assemblage??)

Shopsurvey Salland Automatisering

De onderdelen:

Moederbord: Asus p5b

Op zich niets mis mee. Niet bepaald overdadig met onboard opties en aansluitingen, maar zo te schatten hoeft dit ook niet voor jou. Een fatsoenlijke RAID configuratie bereik je wel beter met een ICH8(of 9)R southbridge. Bij 4Launch heb ik 'em gewisseld voor de P5B-E. Ook zijn er inm. moederborden met de nieuwe Intel P35 chipset. De Gigabytes zijn heel populair.

Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6600

Uiteraard...

Grafische kaart: Asus EN8800GTS 640MB

Besef wel dat je met een 19 Inch monitor 640MB niet perse nodig hebt, 320MB is voldoende. Je zou ook de ATi X2900XT in de gaten kunnen houden.

Geheugen: Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Kit

Prima, je gaat niet OCen. Lifetime warranty en past op elke mobo.

HDD: Seagate Barracuda 7200.10 250GB, 16MB cache

Ook goed. Niet de allerstilste, maar dat boeide niet, geloof ik. Anders kun je kijken voor een Samsung Spinpoint T166 (ook 16MB Cache).

Voeding: Cooler Master iGreen Power 500W

500W is voldoende. Houd er rekening mee dat de iGreens lawaaierig kunnen worden bij zware belasting. Kijk daarom ook bijvoorbeeld naar de Antev Neo HE 500W. Neo's komen overal als beste uit de bus qua stabiliteit en geluidsniveau. Met de Asus P5B-E en de Antec Neo kwam ik bij 4Launch op dezelfde prijs uit als jij bij Alternate: € 1180,-.

DVD RW: NEC ND-4570

Da's wel een ouwetje hè? Ook nog eens beige (staat vast niet mooi in een behuizing van +/- € 100,-. kijk even naar de 7173(S) of de Samsungs (182/183..).

Monitor: Acer AL1917Fsd 19inch, 2ms

Qua prijs zit je met de specs wel mooi: 2ms responsetijd, DVI aansl. Die luidsprekers heb je natuurlijk niet nodig, maar goed! een middagje rondsnuffelen in de stad en dan in 't echie kijken of ie ook prettig beeld geeft, lijkt me.

Toetsenbord+muis: Microsoft Black Value Pack 2.0

Keurig toch!

s6

Oh ja, die behuizing... Mag er een deurtje op zitten? Ben zelf enorm gecharmeerd van de Cooler Master Mystique 631. Voor de basic look vind ik de wat goodkopere Lian Li's ook geslaagd. Daarnaast kun je overwegen of de Antec Sonata III (met 500W earthwatts PSU) iets is. Scheelt wat in je budget en is kwalitatief ook okay!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Hier een voorbeeld van hoe het ook kan: [Nieuw systeem] Allround pc +/- 850€

Niet dat je zo'n proza / betoog hoef te schrijven als hem, maar het is maar een voorbeeld :)

• Synton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
Bedankt voor je reply Alunno :*)

Ik heb een nieuw lijstje samengesteld op 4launch, ik kom iid iets goedkoper uit.

Als behuizing heb ik nu de Cooler Master Midi Tower Mystique 631 ATX No PSU (zilver) gekozen.
Ziet er erg goed uit, zitten 2 fans in, is genoeg neem ik aan? :)

De DVDRW heb ik vervangen door deze NEC DVD-/+RW AD-5170A 18x/18x/8x Bulk (zwart)
Ik stel daar niet zo hoge eisen aan en ik denk ook dat deze gewoon goed is.

De rest heb ik gewoon hetzelfde gelaten, ik denk dat dat zo wel in orde is.

En over mijn topicstart, jullie hebben gelijk het kon uitgebreider, weer wat geleerd. ;)
En dat gamen en normaal gebruik, bij gamen bedoel ik echt de zware games van dit moment, voornamelijk FPS en normaal gebruik: msnen, muziek etc etc.

EDIT: ik ga mijn pc zelf in elkaar zetten met een vriend. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Synton op 31-05-2007 12:19 ]

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

offtopic:
1200 euro voor een budget systeem??
Ik zou willen dat mijn budget zo krap was :+

Edit: Beter leren l.e.z.e.n. :X

[ Voor 23% gewijzigd door highking op 31-05-2007 12:27 ]

Verwijderd

Mooie keuze, die Mystique!

Qua airflow zit het wel goed met 2* 120mm fans (in- & outtake). Er klaagde iemand over een ratelend geluid bij de 632 in een productsurvey (zie hier), maar dat ben ik persoonlijk en elders op het net nog niet tegen gekomen.

Zo te zien ga je 'em niet vol bouwen met schijven, maar misschien kun je een (zilverkleurige :) ) SATA brander nemen of rounded IDE kabels voor een nog betere airflow. Je kunt ook overwegen om de Arctic Freezer 7 Pro CPU cooler nemen (zie BBG's) voor +/- € 17,50 voor dat beetje extra.

Daarnaast blijkt de 8800GTS goed te passen in de behuizing.

Over topicstarts gesproken, ik denk dat je hier veel info uit kunt halen die je helpen bij je keuzes (kijk maar naar de componenten en de reviewlinks):

[Algemeen] Belangrijke punten bij Core 2 Duo Gamesysteem

Btw: Denk dat je TS wel op slot gaat aangezien je niets met de tips van DaMarcus en mij hebt gedaan...

[Edit: Mocht je nog de kans krijgen post je dan ff je slotconfiguratie? Je kunt me evt. ook een PMmetje sturen]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 17:52 ]

Verwijderd

Ik had hetzelfde budget als jou, zie mijn topic eens: Gamesysteem €1200,- Zoals Alunno al zei, ga voor de HD2900XT :). http://www.hardware.info/..._Radeon_HD_2900_XT_test/1 nog een linkje, kun je zien wat de verschillen in FPS zijn met de Asus 8800GTS en de HD2900XT!
Als kast zou ik voor de Antec LifeStyle Sonata III 500Watt gaan.
De Samsung 206BW is een erg goed scherm (20" 2-ms) voor zo'n €260 volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 19:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:17:
Ik had hetzelfde budget als jou, zie mijn topic eens: Gamesysteem €1200,- Zoals Alunno al zei, ga voor de HD2900XT :).
Euhh... dat heb ik nooit gezegd hoor ;( !!

[Edit: Link T.net en Link Hardware.info over de 2900XT. Vandaar die vraag over films en videobewerking Synton. Anders was het evt. de 8600 GT(S) geworden bij minder zware games, snap ie?... Btw.: nog een review die je aan 't denken zet... Link]

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 22:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 02:03:
No offense, maar dit is wederom een luie topicstart met een voor dit moment heel standaard systeem. Check es even rond, info genoeg hier op C&L.
Inderdaad...dat er nog mensen zijn die hier veel aandacht aan besteden. Niet verkeerd bedoeld, ik heb er geen problemen mee dat je de TS probeert te helpen maar het lijkt mij een beetje onnodig. :)

Wat de kast betreft; je zou ook naar de Antec Nine Hundred kunnen kijken. Prima airflow, leuk zijraampje en de kast ziet er zelf ook erg mooi uit, naar mijn mening. Is bovendien nog niet eens €100,-.
Neem ook een 320 GB schijf, die 70 gb extra opslag voor nog geen tientje meer kan in mijn ogen geen kwaad.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen** moet toch voldoende zijn?

Hoe goed bedoeld ook, het toch reageren, en zelfs uitgebreid, leidt er alleen maar toe dat er nóg meer mensen topics zoals dit openen en dat is nu net niet de bedoeling. [CSL] Nieuw systeem samengesteld

ARME AOW’er

Verwijderd

@Gardian Angel & IIuvatar,

Kijk ff hier naar de posthistory van Synton... dat zegt genoeg, lijkt me. Beginnen is moeilijk op een (terecht) streng forum als CSL, vandaar de opening in mijn reply. Ik ben zelluf niet zo'n regelnicht, dus af en toe iemand oprecht een duwtje in de goede richting proberen te geven kan geen kwaad, lijkt me - toch?? Ik wou de TS de kans geven om de nodige wijzigingen aan te brengen voordat de boel op slot gegooid wordt (en ja, als het mij te gortig wordt, bijv. een nieuwe TS die exact hetzelfde is als de vorige die gesloten werd, dan gaat bij mij de cursor direct op het handje! Die ene staat trouwens nog steeds open :? ).

Het is jammer dat de TS niet de tips van DaMarcus (posthistory) en mijzelf heeft opgevolgd. Met de Link naar Luuk1983's voorbeeldige Topic :) hoop ik dat Synton ff vooruit kan. Het feit dat ie samen met een vriend het spul zelluf in elkaar gaat zetten, heeft mij een 2e reaktie doen geven.

Bij deze!
Pagina: 1