Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onbeschofte prijzen autoonderdelen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.735 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:04
MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:48:
Ja, goed... En hoe had je dat in gedachten...?

Vind jij maar eens uit of een niet origineel onderdeel beter of slechter is...
Bepaalde Audi series hadden aircopompen die steeds stuk gingen. Dan was een vervangende van een ander merk beter. In sommige gevallen is het gewoon makkelijk uit te vinden. In andere gevallen moet je wat meer moeite doen.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertJ schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:53:
[...]

Bepaalde Audi series hadden aircopompen die steeds stuk gingen. Dan was een vervangende van een ander merk beter. In sommige gevallen is het gewoon makkelijk uit te vinden. In andere gevallen moet je wat meer moeite doen.
Dat soort dingen lijken me duidelijk, en makkelijk terug te vinden... Maar voor de rest zie ik je niet zo makkelijk info boven de tafel krijgen... Zelfs over iets banaals als een stel remblokken zoek je je nog helemaal het zuur om uit te vinden wat de best mogelijke remmen zijn die voor je auto te verkrijgen zijn... :X

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Blacksnak schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:03:
Nu moet je ook niet gaan overdrijven. Heb hier massa's klanten die tevreden zijn over hun Kangoo en waarvan nog geen één schakelaar is doorgebrand.

Is echt een stelling uit de mond van iemand die niet tevreden is over z'n wagen en dus overal in de wereld wil rondvertellen hoe slecht het allemaal wel niet is. Liefst van al zonder enige onderbouwing.

Beetje onzin hé.
Ben tevreden over mijn kangoo (vooral over de motor), maar heb begrepen van zowel de dealer als de onderhoudsgarage (geen dealer) dat het doorbranden van de schakelaar van de ventilator een bekend probleem is van renault. Een vriend van mij die bij een garage voor bedrijfsauto's werkt, gaf die als eerste aan toen ik aangaf een renault gekocht te hebben. Nu heb ik er geen probleem mee, want fix het zelf wel met wat soldeer en handigheid.

Maar ik snap dat je het merk wil verdedigen waarvoor je werkt. Maar als je echt hart voor je zaak hebt, durf je ook aan te geven waar je minder goed in bent. En bij renault is dat gewoon de electronica (maar goede dieselmotor).
Daar haal je het zelf aan, 15 euro duurder. Kwaliteit kost geld, en dat was net hetgene ik wilde aanhalen in m'n vorige postings.
Als reactie op orginele onderdelen zijn het beste. En natuurlijk moet je voor de belangrijke onderdlen dat ook doen. Maar een staalkabeltje? Kom op zeg.
Dan heb ik dit misschien niet geheel duidelijk verwoord nee maar daar kwam het wel een beetje op neer.
Mensen komen me hier dikwijls met een dikke glimlach vertellen hoeveel goedkoper ze hun uitlaat of remblokjes wel niet hebben kunnen kopen in de shop van jan met de pet. Dit gaat gepaard met een blik van: 'pff, jij had me daar anders wel dik effe mee afgezet door het dubbele te vragen voor hetzelfde product! Schande!!'
Die mensen willen gewoon niet snappen dat ze rommel kopen. Dat hun uitlaat over 4 maanden weer net zo rot is als eerst en hun remblokken maar de helft van de kilometers meegaan is iets wat niet belangrijk is. Neenee, lekker kunnen vertellen wat voor een oplichters de dealers wel niet zijn is natuurlijk veel plezanter.
Mijn achterdempen hangt er al weer een jaartje of 3 naar volle tevredenheid onder.... Terwijl ik van renault mijn hele uitlaat van voor tot achter in 1x had moeten vernieuwen voor de prijs die ongeveer 10x zo veel was als voor 1 (goed merk) achterdemper..
Dat die mensen dikke onzin vertellen ligt bij mij op m'n maag, en daarop wilde ik reageren met m'n postings. Tuurlijk kun je in de nevenhandel ook goede producten krijgen, dat hoor je mij niet zeggen. Maar daar betaal je dan ook een rechtvaardige prijs voor! Dezelfde kwaliteit voor een spotprijs is gewoon niet mogelijk. Zo simpel is het.
Spotprijs hoeft ook niet. Maar ik vind het aangehaalde verschil van 40 euro (80 versus 120) een dik verschil. Heel dik. Dan hoef je niet direct naar producten van 30 euro te kijken als iets normaal 120 kost.

Maar 26 euro vragen voor een staalkabeltje of 180 euro voor een 4 cijferig klokkie is gewoon onzin en geldklopperij.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:13

GaMeOvEr

Is een hork.

MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:48:
Ja, goed... En hoe had je dat in gedachten...?

Vind jij maar eens uit of een niet origineel onderdeel beter of slechter is...
Ik ben nog geen auto-onderdeel tegengekomen (toegegeven, zo veel sleutel ik nu ook weer niet) waarvan niet de daadwerkelijke fabrikant te achterhalen viel. Meestal staat dat er gewoon bij. Dus of je nu een Renault-Bosch brandstofpomp hebt of een gewone "bosch" dan geloof ik dat wel hoor. Meestal kun je met het nazoeken van het typenummer (dat staat er echt wel altijd op) achterhalen waar iets gefabriceerd is. :)

Aannames zijn fataal.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GaMeOvEr schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:11:
[...]

Ik ben nog geen auto-onderdeel tegengekomen (toegegeven, zo veel sleutel ik nu ook weer niet) waarvan niet de daadwerkelijke fabrikant te achterhalen viel. Meestal staat dat er gewoon bij. Dus of je nu een Renault-Bosch brandstofpomp hebt of een gewone "bosch" dan geloof ik dat wel hoor. Meestal kun je met het nazoeken van het typenummer (dat staat er echt wel altijd op) achterhalen waar iets gefabriceerd is. :)
Jammergenoeg is het bij veel toyota-onderdelen zo dat daar echt alleen maar een toyota-artikelnummer en merkje opstaat...
Soms kan ik dan -omdat ik toevallig het dealerprogramma heb- achterhalen welk merk het is... Maar lang niet altijd...

Volgende punt is dan; zie hetzelfde onderdeel maar eens te krijgen in niet-toyota uitvoering...

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 31-05-2007 17:25 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, ik denk dat je bij Japanners daar sowieso meer issues mee hebt dan europeanen, omdat europeanen waarschijnlijk ook veel meer europese toeleveranciers gebruiken, ergo, makkelijker aan te komen. :)

Met de merken die ik gereden heb (BMW, Audi, Volvo, VW) nog nooit issues mee gehad eigenlijk. :)

Aannames zijn fataal.

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Cyberpope schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:55:
[...]
Ben tevreden over mijn kangoo (vooral over de motor), maar heb begrepen van zowel de dealer als de onderhoudsgarage (geen dealer) dat het doorbranden van de schakelaar van de ventilator een bekend probleem is van renault. Een vriend van mij die bij een garage voor bedrijfsauto's werkt, gaf die als eerste aan toen ik aangaf een renault gekocht te hebben. Nu heb ik er geen probleem mee, want fix het zelf wel met wat soldeer en handigheid.

Maar ik snap dat je het merk wil verdedigen waarvoor je werkt. Maar als je echt hart voor je zaak hebt, durf je ook aan te geven waar je minder goed in bent. En bij renault is dat gewoon de electronica (maar goede dieselmotor).
Heb helemaal geen probleem met bekende euvels toe te geven hoor. Ookal is het mijn broodwinning. Mag je nagaan bij m'n klanten :)

Maar hier in je kangoo-verhaal kan ik echt niet volgen. Weet in de verste verte niet wat je bedoeld. Het enige onderdeel dat wel eens durft stukgaan van het hele kachelgebeuren is de weerstand van de kachelventilator (die de snelheid van dat ding regelt) maar ik denk niet dat je die bedoeld.
Spotprijs hoeft ook niet. Maar ik vind het aangehaalde verschil van 40 euro (80 versus 120) een dik verschil. Heel dik. Dan hoef je niet direct naar producten van 30 euro te kijken als iets normaal 120 kost.
Mij hoor je ook niet zeggen dat goedkoper altijd slechter is. Maar het probleem (hier in de regio toch) stelt zich omdat mensen er wel van uitgaan dat die 30 euro de normale prijs is voor zo'n onderdeel en denken dat die 120 euro woekerprijzen zijn. Terwijl dat helemaal zo niet is. De kwaliteit en duurzaamheid van beide uitersten zijn gewoon niet te vergelijken.
Maar 26 euro vragen voor een staalkabeltje of 180 euro voor een 4 cijferig klokkie is gewoon onzin en geldklopperij.
Ik wil ook niet liever dat al die onderdelen goedkoper worden. Levert alleen maar meer werk en klanten op. Maar wij rekenen nu eenmaal ook maar gewoon de officiële dealerprijzen die gesteld worden door de constructeur. Als die duur verkopen aan ons, tja, dan moeten wij ook duur verkopen aan de klant. We zitten hier natuurlijk ook niet alleen voor ons plezier éh.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:55:
[...]

Dat soort dingen lijken me duidelijk, en makkelijk terug te vinden... Maar voor de rest zie ik je niet zo makkelijk info boven de tafel krijgen... Zelfs over iets banaals als een stel remblokken zoek je je nog helemaal het zuur om uit te vinden wat de best mogelijke remmen zijn die voor je auto te verkrijgen zijn... :X
Ervaring, denk ik. Mijn model Corolla is tussen 1992 en 1997 op de markt geweest in 3 motorische uitvoeringen. Ik denk dat ik niet de enige ben die een niet-originele waterpomp overweegt en dat er dus al heel wat van die namaakdingen rondrijden in Nederland. Als de dealer mij nota bene aanraadt die imitatieversie te nemen, zullen ze ten eerste weten dat hij bestaat en ten tweede vaker zo'n opmerking plaatsen. De gemiddelde Nederlander gaat dan echt niet voor de originele van Toyota, zeker niet als de dealer hem nota bene aanraadt! Het scheelt gewoon weer drie tientjes die je blijkbaar alleen voor het merkje uitgeeft. En al zou de waterpomp van Toyota 15 jaar en een imitatiemodel 10 jaar meegaan, so what? Over 10 jaar is dat het probleem van de 5e eigenaar ofzo 8)7

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het achterhalen van originele merken wordt trouwens wel steeds moeilijker. Bij Hella hadden ze er al mee te maken dat bepaalde merken niet meer wouden dat het Hella logo zichtbaar was op de koplampen... En er zijn merken (waaronder Porsch en Volvo) die gewoon keihard eisen dat Hella de koplampen niet aftermarket mag leveren. Zo dwingt een fabrikant dus dat je wel origineel of echte imitatie af gaat nemen... dat is in mijn ogen wel een spijtige ontwikkeling...
Japanse merken werken overigens met een iets ander systeem van toeleveranciers. Dat zijn ten eerst vrijwel altijd japanse bedrijven, maar de moederconcerns zijn vaak ook zo groot dat veel onderdelen gewoon in huis gemaakt kunnen worden. Kijk naar een merk als Mitsubishi, dat maakt werkelijk van alles.

Om terug te komen op dat gaskabeltje. Laten we in de ogen van de TS een reële prijs pakken van tussen de €5 à €10. Daarkomen dan nog vaste lasten bij op omdat het om een onderdeel gaat wat relatief in kleine aantallen besteld zal worden (minder dan 10 per keer). Daardoor pakken de vaste lasten in verhouding erg hoog uit. Je zit met blijkbaar €15 à €20 aan lasten. Die vallen op zo'n goedkoop onderdeel natuurlijk veel meer op, dan om een duur onderdeel wat om te beginnen al een paar 100 euro kost.

En auto onderdelen zijn, vergeleken met andere producten, niet echt massa productie artikelen te noemen. Je praat over productie batches van enkele honderden tot duizenden, niet miljoenen. Dat zal hoe dan ook de prijs opdrijven.

Om kennis op te doen wat goede alternatieven betreft, lang leven het internet en google. Ik ben in Nederland lid van 2 BMW fora en struin daarnaast ook nog weleens op amerikaanse fora rond. Daar is echt een berg aan info te vinden.
En wil je een eerlijk oordeel, zoek dan een goede onafhankelijke garage voor je onderhoudt. Zij weten echt wel waar je goede onderdelen voor een schappelijke prijs kan krijgen (geloof me, ik heb vaak genoeg klanten van Hella teleur moeten stellen dat ze toch echt naar de dealer moesten... garagehouders en toeleveranciers willen het liefst ook een zo laag mogelijke prijs betalen). Mijn BMW ziet de BMW garage ook alleen als het echt nodig is (zoals onlangs voor m'n airbags), anders gaat hij naar een hele goede onafhankelijke garage hier in mijn woonplaats.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 2 Laatste