[PC] The chronicles of spellborn (work in progress)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 15.837 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
ZIjn er nog steeds mensen die dit spelen dan.
Ik ben tot maart er toch vrijwel dagelijks mee bezig geweest, maar er was bijna niemand aanwezig.
Het zag er leeg uit.
Waar je bij Warhammer dan wel WoW altijd wel iemand tegen het lijf kon lopen.
Zie je hier dus niemand. Of is dit alweer een beetje aangetrokken.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Er zijn steeds meer mensen die dit spelen, ik zelf bijna elke dag en zie het steeds drukker worden.
Niet alleen in onze guild maar ook in het wild :)

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrumpyGamerDad schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:19:
ZIjn er nog steeds mensen die dit spelen dan.
Ik ben tot maart er toch vrijwel dagelijks mee bezig geweest, maar er was bijna niemand aanwezig.
Het zag er leeg uit.
Waar je bij Warhammer dan wel WoW altijd wel iemand tegen het lijf kon lopen.
Zie je hier dus niemand. Of is dit alweer een beetje aangetrokken.
Ik heb het spel twee dagen geleden aangeschaft voor 10 euro :) en heb een char aangemaakt op de international pve server. Maar het is daar erg rustig, kwam het eerste half uur (na de tutorial) zo'n 2 mensen tegen. Dit is dus een wereld van verschil met wow en war wat ik hiervoor speelde. Misschien dat andere servers drukker zijn, of dat het in andere/hogere gebieden drukker is, maar dat kan ik nog niet beoordelen. De eerste hoofdstad in het begin gebied was ook uitgestorven. Na een uur kwam er een oproep om een guild te joinen, dit heb ik gedaan en dit geeft het al wat minder singleplayer gevoel. Ik vind de gameplay tot nu toe wel verfrissend, tis wat actiever dan bv wow. Voor die 10 euro kan je ook nog eens 90 dagen spelen, dus ik blijf nog wel even in spellborn hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Heb het spel net gedownload. Dikke patch erover heen en gaan :)

Vervolgens gaat het grootste kutprogramma dat ooit gemaakt is zichzelf installeren: Gameguard :r
En mijn braakneigingen waren inderdaad niet voor niets. Voor het eerst sinds ik mijn pc heb gekocht (mei 2008) volgde er een blue screen of death. Telkens als ik TCOS opstart, dan start gameguard op en hup... BSOD. Gameguard d'r afgeknikkerd en hem opnieuw laten installeren (gaat automatisch na opstarten TCOS). En hoppa, weer een blue screen. Alle programma's die draaien gecheckt met de zwarte lijst van Gameguard... niets.

Kortom, snel Spellborn er af gegooid. Heb het spel nog niet eens gespeeld en om dan al eindeloos heen en weer te gaan mailen met het ongetwijfeld zeer afwezige support team... Nee dank je :')

[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 21-04-2009 22:41 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

FunkyTrip schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:39:
Heb het spel net gedownload. Dikke patch erover heen en gaan :)

Vervolgens gaat het grootste kutprogramma dat ooit gemaakt is zichzelf installeren: Gameguard :r
En mijn braakneigingen waren inderdaad niet voor niets. Voor het eerst sinds ik mijn pc heb gekocht (mei 2008) volgde er een blue screen of death. Telkens als ik TCOS opstart, dan start gameguard op en hup... BSOD. Gameguard d'r afgeknikkerd en hem opnieuw laten installeren (gaat automatisch na opstarten TCOS). En hoppa, weer een blue screen. Alle programma's die draaien gecheckt met de zwarte lijst van Gameguard... niets.

Kortom, snel Spellborn er af gegooid. Heb het spel nog niet eens gespeeld en om dan al eindeloos heen en weer te gaan mailen met het ongetwijfeld zeer afwezige support team... Nee dank je :')
Als er niets gerapporteerd wordt kan er ook niets aan gedaan worden... Het zal dan ook zeer op prijs worden gesteld als dit soort dingen worden gemeld kan ik je vertellen. Een crash met Gameguard lijkt meestal veroorzaakt te worden door spyware, echter zonder meer info is het moeilijk met zekerheid te zeggen. Welke driver (dll) wordt er vermeld bij de BSOD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dat boeit me niet. Een game dat anno 2009 onder Vista nog een BSOD veroorzaakt... kan gewoon niet. En dan ook nog eens gameguard gebruiken :N

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

FunkyTrip schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:21:
Dat boeit me niet. Een game dat anno 2009 onder Vista nog een BSOD veroorzaakt... kan gewoon niet. En dan ook nog eens gameguard gebruiken :N
Het is niet de game, maar Game Guard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Scorpion schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:28:
[...]

Het is niet de game, maar Game Guard....
True, maar het is wel een zwaktebod als je gebruik maakt van Gameguard.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

De Amerikaanse release is een feit en Penny Arcade heeft het opgepakt voor de laatste comic:

Afbeeldingslocatie: http://www.penny-arcade.com/images/2009/20090424.jpg

Gelukkig heeft Spellborn daar ook een normale Credit Card betaal methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:50
Ben nu EU versie aan het downloaden. Heb weinig over deze game gehoord maar wil het toch even proberen. Ze hebben het organisatorisch trouwens echt dramatisch aangepakt. Dit stukje komt van het EU forum:
Hmm you are getting somewhere but still not totally.

There are 3 main publishers.
Mindscape: publishes benelux
Frogster: publishes germany, switzerland, scandinavia and france (not sure about france tho)
For those 2 publishers there are SIX servers.
1 international pvp, 1 pve
1 german pvp, 1 pve
1 french pvp, 1 pve

Those servers are located in Europe (The Netherlands to be precise).

On the other side of the ocean we have our third publisher, Acclaim.
They are located in the USA, but do also have the publisher rights in all the not above mentioned Euro countries (like UK, Italy, Spain, Greece etc).
They have also 2 servers, a PvP and a PvE server.
This are NOT the same server as the European server.

Acclaim got their forum. Frogster/Mindscape have this forum, which is maintained by Spellborn N.V. (together with the European site), while Acclaim maintains their spellborn website and forums.

When you visit www.tcos.com from one of the Accliam countries, you will be redirected to spellborn.acclaim.com with a tiny link to the European site (even if you are from Europe but just not in the Frogster/Mindscape area!).
Results: People from Europe at Acclaim are having bad ping, lag and other issues, while we at the Frog/Mind side have empty servers.

I hope this clears it all up for you.
Had duidelijk een WTF momentje toen ik dit las. Hoe moeilijk kan je het jezelf maken?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:17

Vrijdag

De Zwarte

Hmm, ik heb gisteren het spel gekocht (een tientje bij de Bart Smit in de CE versie) maar nu ik dat over GameGuard lees... :{

Volgens deze guide moet ik gaan rotzooien in het register. Nu kan ik dat wel maar komaan, zoveel gedoe... Ik denk dat ik Spellborn laat voor wat het is, jammer van die 10 euro :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Nog een comic over Spellborn :)
http://www.gucomics.com/comic/?cdate=20090508
Well here is my guest strip. I have been playing The Chronicles of Spellborn for a little while now, and have rather enjoyed it. The art style is amazing. I did have to laugh when I first saw their character models, and based my comic off of that. You can choose to be incredibly skinny, or overly muscular. There is even an option to be fat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastha-Hacker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
TroonStaal schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:45:
Hmm, ik heb gisteren het spel gekocht (een tientje bij de Bart Smit in de CE versie) maar nu ik dat over GameGuard lees... :{

Volgens deze guide moet ik gaan rotzooien in het register. Nu kan ik dat wel maar komaan, zoveel gedoe... Ik denk dat ik Spellborn laat voor wat het is, jammer van die 10 euro :{
Problemen met GameGuard? Ik heb nergens last van.. Ik speel het spel ook... Ik vind het spel beter dan WOW... Ik heb niet hoeven te rotzooien in me register! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastha-Hacker schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:00:
[...]
Problemen met GameGuard? Ik heb nergens last van.. Ik speel het spel ook... Ik vind het spel beter dan WOW... Ik heb niet hoeven te rotzooien in me register! ;)
Volgens mij is het rommelen is het register voor het verwijderen van gameguard. Voor zover verwijderen mogelijk is.

Nadat ik hoorde dat dit spel gameguard gebruikt heb ik er niet eens meer naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastha-Hacker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:49:
[...]

Volgens mij is het rommelen is het register voor het verwijderen van gameguard. Voor zover verwijderen mogelijk is.

Nadat ik hoorde dat dit spel gameguard gebruikt heb ik er niet eens meer naar gekeken.
Maar wat is in vredesnaam het probleem met GameGuard?? Alleen het verwijderen?? Dat doe ik toch niet meer... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Mastha-Hacker schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:00:
[...]

Ik heb ook geen enkel probleem, niks hoeven aanpassen of wat dan ook.

Onder welke naam speel je en op welke server?
Ik zit op PVP, dequionril, Gummetje en Jojo

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
Indruk dat er pak meer volk aanwezig is. Veel (trial)mensen het te zullen blijven spelen. Dus dat belooft. Het is echt leuk spelen zo. Actieve chat, diverse parties kunnen vormen al. Leuke en behulpzame spelers tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Hoe langer ik speel, hoe beter het wordt. Echt, dit is de meest onderschatte MMO van het moment. Zonde! Qua design, de wereld en de sound, de sfeer ken ik heel weinig games die dit niveau halen.

En na de merge loopt er toch behoorlijk wat volk rond. Crowded is het niet, maar totaal verlaten is het zeker en vast niet.

Denk dat de meeste mensen afknappen op het combat-systeem, maar dat is een kwestie van gewenning en even doorbijten. Zo heel ingewikkeld is het niet. Maakt het spel alvast een pak minder saai dat het button bashen van vele MMO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Account overzicht kan je nog wel raadplegen, maar de shop is gesloten. Je kan geen key ingeven, niet subscriben, je subscription niet cancellen of verlengen.
https://eu-players.tcos.com/
"The shop is currently unavailable", is het bericht. Niet meer, niet minder. Was nu lvl 8, bijna 9 geworden. Had game al eerder gekocht. Boxed versie met 90 dagen speeltijd. Speelde nog op trial. Wilde net nieuwe zone ingaan (Hoggsridge, maar kon niet binnen wegens trial). Nu zit ik hier dus met een onbruikbare key. Leuk hoor.
Geen uitleg, niets. Op de EU-site geen spoor van enig nieuws over de toekomst, faillissement, overname door Frogster Asia. Enkel op de Duitse TCOS-site stond het officiële bericht. Of je moet diep in de Engelstalige forums gaan graven voor een reactie van een interne, die het ook allemaal niet weet.

Tsja, de communicatiestrategie blijft ongewijzigd. Faillissement of niet... Met de lippen stijf op elkaar, zwijgen maar! Maar dat ze de shop zonder boe of ba dichtgooien, is wel heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Hurtebise schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:42:
Account overzicht kan je nog wel raadplegen, maar de shop is gesloten. Je kan geen key ingeven, niet subscriben, je subscription niet cancellen of verlengen.
https://eu-players.tcos.com/
"The shop is currently unavailable", is het bericht. Niet meer, niet minder. Was nu lvl 8, bijna 9 geworden. Had game al eerder gekocht. Boxed versie met 90 dagen speeltijd. Speelde nog op trial. Wilde net nieuwe zone ingaan (Hoggsridge, maar kon niet binnen wegens trial). Nu zit ik hier dus met een onbruikbare key. Leuk hoor.
...
Als het goed is zal je de key kunnen gebruiken zodra de servers zijn overgezet naar Acclaim. Hier zal hopelijk snel meer over bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Uiteindelijk gelukt via de account page (niet de shop hoeven te gebruiken). Nieuwe account aangemaakt en key ingegeven. Klaar. Levellen gaat een stuk sneller dan trial psies.

IGN pve server: Bluntorian, warrior (specialiteit nog te bepalen).

[ Voor 16% gewijzigd door Hurtebise op 11-07-2009 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Beetje nieuws voor de geïnterresseerde:
Spellborn is voor degene die al een account hebben gratis geworden tot 2010, daarna wordt er verder gekeken naar het hoe en wat.
Dus als je al een char hebt, hoef je de rest van het jaar niks meer te betalen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
RZor schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 08:41:
Beetje nieuws voor de geïnterresseerde:
Spellborn is voor degene die al een account hebben gratis geworden tot 2010, daarna wordt er verder gekeken naar het hoe en wat.
Dus als je al een char hebt, hoef je de rest van het jaar niks meer te betalen.
Cool. Thx voor de info. Waar heb je de info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Nieuws toekomst Spellborn (17 juli 2009)
The Chronicles of Spellborn goes into re-development, planned to carry into 2010 and will include several enhancements and changes to the current game.

After the re-development, the current subscription model will be switched to a free-to-play system supported by micro-transactions. This will open the world of Spellborn to all players and give them a chance to experience the rich lore and game-play in its entirety.

The EU servers will go down at the end of the month. Players who are currently playing the game on the EU servers will be able to continue playing the game in its current form on the Acclaim servers. At that moment players need to create a new account at Acclaim and request a transfer of their European account to the Acclaim servers. All remaining days on subscriptions will be transferred, as well as all characters and items created.

Any players who wish to register a free account can sign up now at http://spellborn.acclaim.com.
Link: https://eu-players.tcos.com/forum/showthread.php?t=5608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze game juist niet dood aan het gaan?

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ze zijn bezig met het overzetten van chars en items naar de US servers. De (twee) EU servers zijn offline gehaald op 20 juli. De EU spelers met een lopende account kunnen vanaf nu gratis op de US server van Acclaim terecht. Ten minste, als de operatie is afgerond. Nieuwe spelers kunnen daar ook een gratis trial aanmaken.

De hele operatie zou "eind van de week" rond moeten zijn. Afwachten dus. De forums van TCOS-EU zijn nu eens online dan weer offline. Zo goed als geen info over de werkzaamheden.

Dé grote vraag van de EU-spelers is: hoeveel gaat de ping zijn als je op de US-servers speelt. Ik weet uit ervaring dat een MMO spelen met een ping van 150+ ms een gruwel kan zijn. En met TCOS dat een directe combataansturing heeft, vrees ik het ergste. Maar, geen overhaaste conclusies, time will tell.

Ik heb nog veel te ontdekken aan dat spel... Had ook net een EU-account lopen (gelukkig de 90-dagen die bij de retailbox zat). Dus de hele zwik, kost me geen euro.

Algemene tendens is wel dat de meeste EU-spelers, ook de meest toegewijde fans die de hechte EU-community uitmaakten, door de vele slechte keuzes en de uiterst gebrekkige communicatie gaan stoppen met spelen.

Geen idee hoe actief TCOS-US is en hoeveel volk er op de servers speelt. Je kan hier terecht voor een account en meer info:

http://spellborn.acclaim.com/

[ Voor 7% gewijzigd door Hurtebise op 25-07-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Heb ooit eens een keer zo'n WoW trial gedraaid en daarmee hebben we mijn MMO ervaringen wel gehad. Nu sinds van 't weekend Spellborn draaien en moet zeggen, is toch wel enigszins verslavend :9 Ben benieuwd of het boeiend blijft.

Wat ik alleen wat lastig vind, is dat ik nergens wapen en armor stats kan vinden? Dus hoe weet ik hoe sterk mijn zwaard of mace is, of hoeveel protection een shield of armor geeft? Of heb ik gewoon niet goed genoeg gezocht?

En wat ik niet helemaal snap: er is geen quick travel mogelijk in het spel? Is dat niet ongelooflijk saai, iedere keer door hetzelfde stuk wereld heen en weer moeten reizen zonder dit te kunnen versnellen?

Overigens is ook daar mijn nickname dfkt

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

DFKT schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:28:

Wat ik alleen wat lastig vind, is dat ik nergens wapen en armor stats kan vinden? Dus hoe weet ik hoe sterk mijn zwaard of mace is, of hoeveel protection een shield of armor geeft? Of heb ik gewoon niet goed genoeg gezocht?
Wapens en armor hebben in Spellborn geen stats. Deze zijn alleen voor de looks. Je kan later in de game wel sigils op je armor/wapens plaatsen die je wat bonus punten geven op bepaalde stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Scorpion schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:20:
[...]

Wapens en armor hebben in Spellborn geen stats. Deze zijn alleen voor de looks. Je kan later in de game wel sigils op je armor/wapens plaatsen die je wat bonus punten geven op bepaalde stats.
Ja, daar ben ik inmiddels achter... dat zuigt toch, of niet? Het is toch juist het mooie aan zo'n spel, om een wapen te hebben wat iedereen van je wil hebben?

Mis ook iets om snel mee te reizen. Dat PeP wil niet lukken, en ik heb nog geen speed sigils kunnen vinden... maar goed, vermaak me verder wel hoor in het spel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinimayhem
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 13:05
Ik speel TCOS nu een paar dagen maar moet zeggen dat het me niet tegenvalt. Paar kleine ergernissen zoals geen manier om snel te reizen en ik heb als ex-WoW speler toch nog steeds moeite om te begrijpen wat nu de beste manier is om mn DPS output te begrijpen/optimaliseren. Maar de classen zitten goed in elkaar, leuk & innovatief combat systeem, mooie graphics etc. Dus als je even niks te doen hebt kan ik je zeker aanraden om het spel even te downloaden en een trial te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Beetje een kickje, maar zijn er nog mensen die het spelen?
Ik nog bijna elke dag, op de PVP server, t is ook best druk, d'r zijn toch altijd wel mensen online om mee samen te kunnen spelen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb het geprobeerd, maar gameguard crasht mijn pc. Heb op het net geen oplossingsmogelijkheid gevonden en was het snel zat. Als ze niet willen dat ik speel,prima toch?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
RZor schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:39:
Beetje een kickje, maar zijn er nog mensen die het spelen?
Ik nog bijna elke dag, op de PVP server, t is ook best druk, d'r zijn toch altijd wel mensen online om mee samen te kunnen spelen.
Helaas door de komst van Modern Warfare 2, Mass Effect 2 en binnenkort waarschijnlijk Battlefield: Bad Company 2 ben ik al een paar maanden niet meer aan Spellborn toegekomen. Misschien weer over een paar maanden, wanneer genoemde spellen hun glans beginnen te verliezen (maar die mij op dit moment toch net ff wat meer boeien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ik wacht voorlopig op de nieuwe f2p client waaraan Frogster werkt en die nu reeds in beta draait in Korea. Want Acclaim (US) moddert aan met zijn support: pve/pvp servers offline, pve heel af en toe up, geen updates. Bovendien is de server performantie en de ping voor EU-mensen verre van optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
/schopje

Iemand een idee of er nog leven zit in Spellborn?
Als ik het forum zo eens nalees is het eigenlijk weinig hoopgevend; volgens onofficiele berichten zou de beta in Azie (Korea of Japan volgens mij) niet succesvol zijn. Ook blijft het in deze contreien verdacht stil. Aan de andere kant worden de twee servers door Acclaim nog steeds opengehouden en dat doen ze volgens mij ook niet zonder perspectief op verwachte inkomsten uit een doorstart.

Wel zijn veel mensen van mening dat een doorstart niet al te lang op zich zal moeten laten wachten om het project nog levensvatbaar te houden.
Ik ben zelf van de week een kijkje gaan nemen na het zaakje aan de praat gekregen te hebben onder Windows 7 (problemen met gamegaurd) en vind het een vermakelijk spel. besturing is nog wat onwennig, en in mijn ogen wat omslachtig, maar het speelt leuk en de grafische stijl spreekt me erg aan.
Ik zie het maar als singleplayer RPG waarin ik soms (heel soms) wat echte mensen tegenkom en op die manier is het best de moeite waard.

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ik kreeg bij het binnenhengelen van de client steeds een foutmelding op 99%. :(
Diverse keren geprobeerd. Steeds hetzelfde.
Workaround voor Win 7 en Gameguard wel gevonden.
@krakbracket: tips steeds welkom, post ze hier of pm.
Ik wacht nog steeds op (nieuws van) een officiële release van de herwerkte cliënt door Frogster. Maar ook op dat front is het erg stil. De beste infobron is nog het TCOS-Acclaim (US) forum.
Het is een doodzonde hoe het met TCOS is gelopen. Een parel imo. Maar een brokkenparcours van begin tot ... einde. ;w Weinig updates, onvoldoende geluisterd naar community, een bijzonder zwakke release, de overname door Acclaim, het omslachtige en trage migratie van EU naar US, heel veel issues met de support door Acclaim (pve server steeds down), ...
Ik heb er heel weinig hoop op. Al zou ik het totaal anders willen. Het spel heeft zoveel zaken die ongezien zijn in games en MMO's: combat, design, sound, ...

[ Voor 4% gewijzigd door Hurtebise op 20-05-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Ik zal vanavond linken naar de (legale!) torrent met daarin de werkende client en de workaround voor gameguard met Windows 7. Lukt niet vanaf mijn werk (iets met Panda Gatedefender... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
@ fijn krak

Persbericht Frogster, Berlijn, 4 mei 2010
Update on the title ‘The Chronicles of Spellborn’
Frogster Asia has not yet been able to reach an agreement with the Dutch developer Spellborn on further cooperation with the developer regarding the intended release of the free-to-play version of the MMO game ‘The Chronicles of Spellborn’ in Asia. The management had already informed about the uncertain outcome of the ongoing talks on various occasions. If the developer continues to fall short to their contractual duties towards Frogster Interactive, Frogster will reclaim the paid prepayments for the product of a seven-digit Euro amount while it is unknown whether the developer could make such a payment. The company has already fully written off all prepayments on Frogster’s balance sheet regarding the game so that no noteworthy negative impacts are impending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
en zoals beloofd; de torrent van "kickass torrents" (heb het niet verzonnen :P)
http://www.kickasstorrent...play-mmorpg-t4071257.html

voor diegene die het nog een kans willen geven en windows 7 draaien (voor zolang de servers nog online zijn als je de post van mijn bovenbuurman leest)

- download het zaakje,
- installeer met de .exe,
- patch met de patch. exe in de spellborn map
- verwijder de gameguard map
- zet het gameguard bestandje uit de .zip in de "client" map
- start de game

het updaten duurt wel eventjes.
Ik zit op de PvE server en ik moet zeggen dat het met lag wel meevalt tot nu toe ( wat natuurlijk geen goed nieuws hoeft te zijn omdat dit ook door de geringe hoeveelheid spelers kan duiden,,,)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Thx Krak. Ik vond via het tcos-forum van Acclaim nog deze link:

http://tcosinstall.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Het werkt allemaal. Even wat gezocht naar een goede Gameguard.rar.

Mijn chars op pve server:
Bluntor, warrior
Rilke, skinshifter

Pvp heb ik er ook één, maar ooit gemaakt toen de pve constant down was. Ben echter niet van plan om nog op de pvp te gaan spelen.

Was 2 minuten on, gingen de servers down |:( Handig tooltje om de server status te zien: http://stillbruch.ch/test/TCOS.php

[ Voor 51% gewijzigd door Hurtebise op 14-06-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Zeer slecht nieuws (persbericht 28 mei)
Update on Frogster Asia
The 64% Frogster subsidiary Frogster Asia Co. Ltd. could yet again not reach an agreement on further cooperation with the Dutch licensor Spellborn NV regarding the intended enhancements and publishing of the free to play version of the MMO Game ‘The Chronicles of Spellborn’ in Asia and is thus forced to close down the development studio and to dismiss all staff who dealt with the free to play version by order of Spellborn NV. Herefrom arises an extraordinary negative P&L effect for the subsidiary which will have a negative impact to the group result in a small to medium six digit Euro amount. The Frogster Interactive management had informed the public several times before about the uncertain outcome of the ongoing talks. On the other side, Frogster Interactive will reclaim the paid prepayments for the product of a seven-digit Euro amount while it is unknown whether the developer could make such a payment. The company has already fully written off all prepayments on Frogster’s balance sheet regarding the game so that no noteworthy negative impacts from the balance sheet are impending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Zonde zonde, maar het lijkt er steeds meer op dat de doorstart niet meer zal zijn.

ik heb toendertijd, tijdens de launch op het 'mulitmedia event' alleen de hummer zien staan , maar bemoeienis van Suuze kan nooit goed zijn...

hier heeft ie het over
Als je de heren investeerders op het filmpje ziet, krijg ik het idee dat het spel aan het begin al gedoemd was te mislukken; een hele hoop mensen met de ballen verstand van gaming die zich ertegenaan bemoeid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
De langverwachte f2p zal er inderdaad niet komen, als ik het goed begrijp. Jij lijkt dat ook zo te interpreteren, Krak.
Nu is de vraag hoe lang Acclaim de servers in de lucht wil houden. Want dat is louter f2p, ik denk niet dat ze iets van inkomsten draaien.

Btw, ook zoveel last om groepjes bandits in map 1 en 2 om te leggen? Komen gegarandeerd in groepjes van 2 of 3. Trucks of suggesties? Want je kan niet anders dan solo spelen, vindt geen groepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
[b][message=34160935,noline]
Btw, ook zoveel last om groepjes bandits in map 1 en 2 om te leggen? Komen gegarandeerd in groepjes van 2 of 3. Trucks of suggesties? Want je kan niet anders dan solo spelen, vindt geen groepje.
Da's het nadeel van zo'n lege wereld. een goede tip om hier doorheen te komen heb ik ook niet echt.

beetje private topic aan het worden zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Met de shapeshifter class (ranger/assassin) gaat het een stuk makkelijker.

Private? Hoe kom je erbij? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:05
Het topic is niet helemaal private hoor, ik lees nog steeds mee als er weer reacties zijn. Heb het spel direct bij release gekocht en ook 2 maandjes gespeeld maar ben vrij snel afgehaakt door vrij lege wereld en toch wel wat bugs en problemen met game guard op beta versies van windows 7 (ik weet dat beta's niet ondersteund worden...). Had eigenlijk wel gehoopt dat de fp2 zou komen om het toch weer beetje op te pakken. Was verder wel een mooi en origineel concept tenslotte.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Heb win 7 64-bit versie prima aan de praat, hoor. Beetje Gameguard probleem, maar vrij eenvoudig oplosbaar.

Leeg is het wel, jammer genoeg. Vroeger kreeg je nog wel reactie als je iets in zone chat gooide, maar ook dat is helaas niet meer het geval.

[ Voor 40% gewijzigd door Hurtebise op 13-06-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Tegenwoordig is het wel werkend te krijgen inderdaad, maar ik bedoelde nog de beta versies van voor de officiele release candidate waar ik, als developer, eerder toegang toe had. Toen moest ik kiezen, of alpha versie van windows of CoS en dat is dus de alpha versie geworden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
denyos schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:27:
Tegenwoordig is het wel werkend te krijgen inderdaad, maar ik bedoelde nog de beta versies van voor de officiele release candidate waar ik, als developer, eerder toegang toe had. Toen moest ik kiezen, of alpha versie van windows of CoS en dat is dus de alpha versie geworden.
Heb je mee aan TCoS gewerkt?
Ik ben nog altijd hopeloos verliefd op dit prachtspel. Voor mij is het design en de sound/ambient ongeëvenaard. En ik heb 140 games (vooral RPG's en MMO's) liggen die getest zijn...

[ Voor 18% gewijzigd door Hurtebise op 13-06-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Ah nee, niet meegewerkt aan TCos, was het maar zo een feest :) Ik ben werkzaam als SharePoint developer, dus helaas niet als game developer.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ben je nog actief ingame?

Ik zit op de Acclaim-pve pvp server. Charnamen zie halverwege vorige pagina.

[ Voor 33% gewijzigd door Hurtebise op 02-08-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targhor
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Even een bumpje voor dit prachtige spel wat helaas niet gewaardeerd wordt. Op het forum van dit spel staat een link naar een installer waar je niks aan hoeft te veranderen. Downloaden, installeren, accountje maken en spelen maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Na de onstabiele pve-server (meer off- dan online), maar besloten om verder te gaan op de pvp-server.
char: Blotrun

Zit nu in relatief grote en actieve guild International. Zitten ook op de pve, maar hun main activiteit situeert zich op pvp-server gezien de crappy pve-server.

Trouwens ook wat nieuws over nakende overname van Playdom, dat Acclaim in de portefeuille heeft, door Disney: http://www.next-gen.biz/news/disney-to-acquire-playdom-0

Een betere toekomst voor TCOS?

[ Voor 8% gewijzigd door Hurtebise op 02-08-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Hurtebise schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:05:
...
Trouwens ook wat nieuws over nakende overname van Playdom, dat Acclaim in de portefeuille heeft, door Disney: http://www.next-gen.biz/news/disney-to-acquire-playdom-0

Een betere toekomst voor TCOS?
Ik betwijfel het ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Zo TCOS bestaat nog steeds dus? Damn ik heb mee gedaan aan de vroege beta testen en het was een zooitje, op een gegeven moment kreeg niemand meer voor elkaar om de net code goed te krijgen dus hebben ze een stel koreanen laten overvliegen (volgens mij mensen van NCSoft) die uiteindelijk de code redelijk voor elkaar hadden).

Ondanks dat het gewoon Unreal Engine 2.5 based was, waren er allemaal grafische glitches en omdat tijdens de betas er perongelijk gecompiled was met SSE3 instructies kon 3/4 van de beta testers een half jaar niet spelen (was nog de tijd dat veel mensen ene Athlon XP hadden, die kon maar SSE2). Damn en die communicatie was ook vreselijk. Volgens mij zijn de makers ook nog een keer over de kop gegaan.

Ik zie dat er nu dus uiteindelijk 4 servers zijn? Wat een flop dan, is er nog wel toekomst voor TCOS?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
roy-t schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:49:

Ik zie dat er nu dus uiteindelijk 4 servers zijn? Wat een flop dan, is er nog wel toekomst voor TCOS?
Ik zie het niet meer gebeuren. Het is wel treurig dat de game niet eens een waardig afscheid wordt gegund. In plaats van de stekker eruit blijft hij voortduren op crappy servers zonder enig teken van leven van de eigenaars.
Het is schandalig om te zien dat een game die niet gekraakt werd op basis van de inhoud, ten gronde is gericht door slechte bedrijfsvoering.
praktische problemen bij de release met servers, te weinig spelers door de release te veel te verspreiden.
het spel zelf is niet slecht, maar was bij voorbaat gedoemd de mislukken (achteraf gezien ;)
ze hadden geen idee waar ze aan begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Er zijn twee servers, waarvan eentje echt beetje deftig werkend. De andere lijkt wel kerstboomverlichting: on/off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 19:44
Ik ben echt lange tijd gewoon verliefd op deze game geweest, de ideeën en de art waren echt geweldig... alleen de uitwerking was jammer genoeg niet alles. Echt klote voor al het werk wat al in de game is gestoken want er zit eigenlijk nog genoeg potentieel voor mij =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

En met de overname door Playdom zullen de laatste servers ook offline worden gehaald ;w
http://blog.games.com/201...f-spellborn-in-september/

Er is nog een petitie om de servers in de lucht te houden, maar het zal duidelijk zijn dat dit weinig nut zal hebben: http://www.petitiononline.com/tcos/petition.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Omg. Sad, sad news. Alweer een knappe game de vuilbak in. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
ZO zie ik het ook, kwam de game weer tegen toe ik aan het opruimen was.
Dacht bij mezelf weer eens kijken of het nog veel gespeeld wordt en dan installeren, maar dat hoef ik dus ook niet meer te doen.
Jammer, was een mooie game van eigen bodem.
Dus zal deze ik de prullebak belanden. :( :(

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Rest nog één hoop. Dat iemand de server software kan ontfutselen om het alsnog te draaien.

• Hurtebise
Veel spelers trekken richting de f2p versie van Dungeons and Dragons Online. Zeker het proberen waard.

Mensen met een bestaande EU-DDO account kunnen via de Codemasters Account Management pagina aangeven dat hun chars worden overgezet naar de door Turbine beheerde Amerikaanse DDO-servers. Vanaf 20 augustus zou de hele migratie rond zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Het is definitief over en uit voor TCoS. Servers liggen er uit. Zelfs de laatste dagen kon je amper/niet meer spelen. Zonde, zonde, zonde. Prachtspel. Maar het zat eraan te komen. Van bij de start was het parcours al erg hobbelig en ging het met horten en stoten. De verhoopte doorstart is er nooit gekomen, welke richting het ook uitging.

Voorgoed in mijn gamershart gekerfd. Staat in mijn top van games met het meeste sfeer (naast Mafia1, Half-Life, Stalker, ...). De soundtrack staat alvast op mijn mp3-speler. Een fenomenale prestatie van Jesper Kyd (Hitman, Assassin's Creed, Borderlands, ...). Jammer dat hij op zijn site slechts een kleine verwijzing naar deze parel maakt. Blij dat ik destijds het TCoS-doosje heb gekocht met knap artbook. Mooi souvenir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Ja die heb ik hier ook liggen inderdaad Hurtebise. Zat van de week nog te twijfelen om het spel weg te gooien aangezien ik hem toch nooit meer kan spelen, maar toen ik het art boekje open deed wist ik weer waarom ik het spel gekocht had. Wat is dat art boekje mooi en straalde het spel een bijzondere sfeer uit. Helaas was de populatie in samenwerking met de bugs erg slechte reclame voor het spel (waar al veels te weinig reclame voor gemaakt werd).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ik heb in de beta gezeten. De muziek, de ambiance was erg goed... er zat erg veel potienteel in. Maar goed, we weten natuurlijk niet hoe de software was te onderhouden en de tools waren om nieuwe content te maken.. Kan goed de reden zijn om niet verder te ontwikkelen.
Pagina: 1 2 3 Laatste