Ik weet niet wanneer je je opgegeven hebt voor de beta, maar ik heb dat zo'n 1,5 jaar geleden gedaan denk ikLassie dutch schreef op woensdag 12 november 2008 @ 00:04:
Zo raar dat er veel een invite hebben gehad, maar veel ook niet (waaronder ikke![]()
)
Naja, als iemand invite heeft en niet van plan is te spelen, lemme know! DM / e-mail anything
Same here! Ik vroeg me eerst af hoe ze aan mijn adres kwamen, maar ik heb me inderdaad ooit een keer ingeschreven.Bosmonster schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:03:
[...]
Ik weet niet wanneer je je opgegeven hebt voor de beta, maar ik heb dat zo'n 1,5 jaar geleden gedaan denk ik
Op de fora staat dat de inschrijvingsdatum geen invloed heeft
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wanneer de open beta komt, ze hebben nog 2 weken voor release, en open beta komt toch meestal wel maandje vantevoren....
I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.
We hebben zoiezo een "free to play zone", waar je het spel kan proberen.Lassie dutch schreef op woensdag 12 november 2008 @ 00:04:
Zo raar dat er veel een invite hebben gehad, maar veel ook niet (waaronder ikke![]()
)
[ Voor 15% gewijzigd door Scorpion op 12-11-2008 15:28 ]
Ehm, maar dat is voor als het spel toch uit is? Heeft toch niks met de beta te maken?
I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.
Nee, maar is feitelijk een equivalent voor de open beta, aangezien dat toch weinig meer met beta-testen te maken heeft, maar meer met spelers het spel even gratis laten spelen, zodat ze het misschien kopen
Verwijderd
Komt net een beta key m'n mail binnen *yay*
Wat ik een beetje erg raar vind is dat er nog steeds een NDA op zit. Het spel komt over 9 dagen uit als het goed is
Willlen ze geen gratis reclame ofzo?
Magoe, nu naar binnen aan het sleuren via fileplanet (ook weer zo'n rare keus, niet echt de meest gebruiksvriendelijke manier) en ik ben benieuwd.
Wat ik een beetje erg raar vind is dat er nog steeds een NDA op zit. Het spel komt over 9 dagen uit als het goed is

Magoe, nu naar binnen aan het sleuren via fileplanet (ook weer zo'n rare keus, niet echt de meest gebruiksvriendelijke manier) en ik ben benieuwd.
Ik heb ook net de invite gekregen voor de closed beta. Yippie. Ben heel erg benieuwd of dit een beetje vernieuwend is zoals ze zeggen. We kennen allemaal wel AoC dus hoop dat het geen vergelijkenis wordt. Ik heb alleen een probleem. We moeten die client downloaden via fileplanet alleen heb ik daar geen account. Nu zie ik dus alleen maar links om je te registreren maar daarbij moet je allemaal betalen. Is er geen mogelijkheid meer om je gratis te registeren.
Het is geen closed beta maar een open beta zover ik weet althans. De NDA gaat volgens mij dus ook gewoon niet op in dit geval.
Ik kreeg het zelfde mailtje binnen als dat ik binnen kreeg voor de Closed Beta namelijk.
Ik kreeg het zelfde mailtje binnen als dat ik binnen kreeg voor de Closed Beta namelijk.
Er staat in de twee mails die ik heb otvangen dus echt dat het een closed beta is met NDA eraan dus hoeveel waarde we eraan kunnen hecten weet ik niet. Heb me inmiddels ook al geregistreerd enzo ook bij fileplanet en sta nu in de wachtrij om de client te downloaden.WeAreLegion schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:08:
Het is geen closed beta maar een open beta zover ik weet althans. De NDA gaat volgens mij dus ook gewoon niet op in dit geval.
Over negen dagen al?Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 07:12:
Komt net een beta key m'n mail binnen *yay*
Wat ik een beetje erg raar vind is dat er nog steeds een NDA op zit. Het spel komt over 9 dagen uit als het goed is![]()
Ik wens ze succes met Wrath of the Lich King, CoD5, Left 4 Dead, Gears of War 2, Mirror's Edge, CnC3, NFS:UC...
Heb er niks, maar dan ook echt niks over gehoord behalve hier...
Of bedoel je dat de beta uitkomt?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nee over 9 dagen komt het spel echt uit. De 27ste van november is het zover
Ik haal hem zoiezo wel aangeezien vriend van me er aangewerkt heeft dus vind het wel intressant om te zien.
Verwijderd
Voor zover ik weet staat de release gepland voor 27 november. Vandaar mijn verbazing over de NDA.TroonStaal schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:18:
[...]
Over negen dagen al?
Ik wens ze succes met Wrath of the Lich King, CoD5, Left 4 Dead, Gears of War 2, Mirror's Edge, CnC3, NFS:UC...
Heb er niks, maar dan ook echt niks over gehoord behalve hier...
Of bedoel je dat de beta uitkomt?
Het lijkt mij dat ze de reclame wel zouden kunnen gebruiken, naast hier op GoT is er maar bijzonder weinig bekend over de komst van dit spel.
Sowieso kun je je afvragen of een NDA zo kort voor de release nog enig nut heeft, lijkt mij dat alle launch features er nu wel inzitten en final zijn. Of het moet gewoon een foutje zijn in de mail.. hoe dan ook, erg knullig
Heb vanmorgen even een kwartiertje gespeeld, laat ik het zo zeggen.. de kans dat ik m'n geld niet naar Blizzard breng maar naar Spellborn is bijzonder klein.
Jeetje, dan mogen ze óf keihard aan het werk voor de marketing óf hun huidige marketingmanager ontslaan. Ik bied mij aan om de nieuwe te worden 
Want ik heb sterk het vermoeden dat ze worden ondergesneeuwd door alle andere grote titels. De nieuwe Tomb Raider komt ook al uit rond die tijd.
Want ik heb sterk het vermoeden dat ze worden ondergesneeuwd door alle andere grote titels. De nieuwe Tomb Raider komt ook al uit rond die tijd.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wat ik begrepen heb is het niet de bedoeling om tegen die grote titels in gevecht te gaan maar gewoon beginnen met een stabiele begin basis. Als ze er 200 a 300.000 hebben is dat al een mooi begin. het Free to play zal waarschijnlijk ook in azie wel aanslaan. Maar denk dat het een kwestie van afwachten is. Ik vond de beta wel leuk en manier van vechten sprak me ook wel aan je bent veel mer bezig met je gevecht dan met WoW (ik speel dat ook)
Het kan dan wel de bedoeling zijn om met een kleine basis te beginnen maar marketingtechnisch is dit natuurlijk een zeperd van jewelste. Er is nauwelijks een buzz/hype/gewoon info over dit spel bij mij bekend, terwijl ik toch wel aardig wat sites afstruin. Het is leuk dat ze zich richten op een wat kleinere groep spelers maar komaan, zelfs die hebben genoeg andere titels waar ze de komende weken uit kunnen kiezen.WeAreLegion schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:58:
Wat ik begrepen heb is het niet de bedoeling om tegen die grote titels in gevecht te gaan maar gewoon beginnen met een stabiele begin basis. Als ze er 200 a 300.000 hebben is dat al een mooi begin. het Free to play zal waarschijnlijk ook in azie wel aanslaan. Maar denk dat het een kwestie van afwachten is. Ik vond de beta wel leuk en manier van vechten sprak me ook wel aan je bent veel mer bezig met je gevecht dan met WoW (ik speel dat ook)
Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen maar ik zie het toch wel somber in. Dat combat systeem moet ook maar aanslaan, je hoorde er ook wel mensen over mopperen in AoC. En in The Witcher zat het ook een beetje, sterk vereenvoudigd maar zelfs drie keer klikken was voor sommigen al te veel gevraagd.
Desalniettemin ben ik nog steeds wel geïnteresseerd en als ze ook een mooie CE uitbrengen zal ik het zeker overwegen. Tis natuurlijk toch een beetje het steunen van een vaderlands product hè
Ik zeg niet dat ik het ook zo zou doen als hun het doen
maar ik probeer te zeggen dat het niet gelijk een spel omzeep hoef te helpen als de marketing niet goed gaat maar ze hadden/zouden er wel meer aan moeten/kunnen doen om wat meer naams bekendheid te staan. Buiten een paar reviews om in bladeren en op sommige sites vind je er vrij weinig over.
Verwijderd
Ik weet vrij zeker dat er wel devs zijn die hier meelezen. Misschien dat die eens een tipje van de sluier kunnen oplichten waarom ze de zaken zo aanpakken zoals ze doen.
Het is allemaal niet echt conventioneel om het zachtjes uit te drukken en er zal dus wel een reden voor zijn...
Het is allemaal niet echt conventioneel om het zachtjes uit te drukken en er zal dus wel een reden voor zijn...
zo, keek vandaag in mijn box en voila...beta invite 
ga het wel ff checken, maar de release is binnenkort...en ben bezig met naar lvl 80 lvlen in wrath...dus /golfclap voor de timing hier
maarja....
ga het wel ff checken, maar de release is binnenkort...en ben bezig met naar lvl 80 lvlen in wrath...dus /golfclap voor de timing hier

maarja....
Leuk dat kl*te fileplanet. Konden ze zou echt geen beter systeem bedenken dan fileplanet om die download te verspreiden. Feit dat je weer moet registreren voor iets waar je niet op zit te wachten eigenlijk en dat fileplanet is zo brak. Niet leuk meer gewoon. Iedere keer me download die maar vasthangt dus moet ik hem steeds pauzeren en weer verder gaan ( dus constant er naast zitten
) En dan is de download bij ongeveer 90% kapt ie er doodleuk mee. Ik probeer die client nog 1 keer te downen maar als het niet lukt dan heb ik dus een key over.

Ik heb de client bij de tweede poging binnen kunnen halen. Nog een keer zeggen dat fileplanet niet perfect is. Geen tijd meer gehad om het uit te proberen want ik moest ook nog aan mijn project werken. ( voor het eerst dat ik me school voorop zet ) Wordt dus morgen of eigenlijk vanmiddag ff proberen.
Heb het e-mailtje ook gehad dat ik de beta kan downloaden, 34 minuten tot het downloaden van de 3.4 GB grootte download 
Niemand even de moeite om het te uppen naar usenet?
[ Voor 17% gewijzigd door Brazza op 19-11-2008 02:17 ]
Hebben ze er geen torrent van gemaakt
Dat zou wel praktisch zijn lijkt me
Heb helaas geen email gekregen, en heb me >1 jaar geleden opgegeven voor de beta. Anders ga ik hem straks wel proberen in dat open gebied, want ik koop geen spelen zonder het uitgeprobeerd te hebben. Wel een erg dom moment om een spel uit te brengen, want ik ben ook bezig met WoTLK, net als 11 miljoen anderen
[ Voor 5% gewijzigd door Moortn op 19-11-2008 10:29 ]
Jeej wat moet hier nou staan. Flickr
Ja ook paar dagen geleden een beta key mogen ontvangen. Had me zo'n 2 maanden geleden opgegeven.
Ben op zich benieuwd naar de beta-populatie tot nu toe en hoe het spel het doet op me nieuwe laptop.
Wel fijn dat ik van 150kBit naar 700kBit download ben gegaan deze week
Ben op zich benieuwd naar de beta-populatie tot nu toe en hoe het spel het doet op me nieuwe laptop.
Wel fijn dat ik van 150kBit naar 700kBit download ben gegaan deze week
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Verwijderd
Don't get your hopes up highjunglebeast schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:22:
Positief: er word lekker veel gebabbeld, in een uur tijd meer chat gezien dan in 3 weken Warhammer
Negatief: Barrens-chat was van bijna academisch nivo vergeleken met wat ik gisteren af en toe voorbij zag komen.
Maar moet zeggen dat de sfeer over het algemeen wel goed was.
Ik mag ook gaan proberen:
"This email is being sent to you in order to notify you of your acceptance into the International Closed Beta for The Chronicles of Spellborn."
"This email is being sent to you in order to notify you of your acceptance into the International Closed Beta for The Chronicles of Spellborn."
Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco
Wat een mooie donkere sfeer zeg. Tis net alsof ik een online Oblivion speel. Interface is wel wennen.
De chat is best redelijk. Veel vragen komen langs en een aantal mensen zijn erg behulpzaam.
De chat is best redelijk. Veel vragen komen langs en een aantal mensen zijn erg behulpzaam.
Uhh doe het zelf als je zo'n snelle verbinding hebtBrazza schreef op woensdag 19 november 2008 @ 02:16:
Heb het e-mailtje ook gehad dat ik de beta kan downloaden, 34 minuten tot het downloaden van de 3.4 GB grootte download
Ik heb hem er overigens maar weer afgegooid. WotLK en deze beta tegelijkertijd is toch iets te veel van het goede.
200 a 300.000 is NIET klein, das al groot.WeAreLegion schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:58:
Fout wordt tegenwoordig veel gemaakt, door vergelijkingen met wow etc. echter zulke aantallen zijn realistisch gezien al groot.
Vers van de pers:
Iemand al gevonden hoe je screenshots maakt? Als ik het via PrtSc doe dan krijg ik me windows achtergrond.
Oh en ingame naam is Plaag, zwaai maar even als je langs komt.
Wel jammer dat de settings niet echt willen werken, vooral de video optie's. De rechterklik en talk en andere opties is erg wennen. Ook zie je nog dat veel players vaag over de grond bewegen, laggen en andere zaken.We inform you that the Closed Beta sign up has ended. However, the Account Creation page is still available for players already invited to the Closed Beta.
Note that players already registered still have access to the Closed Beta.
Also, from today, NDA is officially dropped.
We would like to thank you all for your participation and feedback.
Iemand al gevonden hoe je screenshots maakt? Als ik het via PrtSc doe dan krijg ik me windows achtergrond.
Oh en ingame naam is Plaag, zwaai maar even als je langs komt.
[ Voor 4% gewijzigd door junglebeast op 19-11-2008 19:09 ]
Dat hoorde ik van een maker van het spel dat ze daar al tevreden mee zijnbangkirai schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:11:
[...]
200 a 300.000 is NIET klein, das al groot.
Fout wordt tegenwoordig veel gemaakt, door vergelijkingen met wow etc. echter zulke aantallen zijn realistisch gezien al groot.
Default staat screenshot op F10 momenteel.junglebeast schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:07:
...
...
Amerikaanse release date is ook aangekondigd inmiddels
http://kotaku.com/5093016...n-dated-for-north-america
Verwijderd
Goed, NDA lifted, nog 1 week till launch, we hebben wat mensen in de beta hier.
Nu is de hamvraag natuurlijk.....wat vinden we ervan? Wat zijn de eerste indrukken van dit stukje Hollands Glorie? Ik ben nog een beetje verdeeld.
Ik ben al een flink aantal graphic en soundbugs tegengekomen. Beetje jammer dat mijn allereerste ervaring met het spel was dat ik de ini's moest induiken om ook maar iets van geluid te krijgen. Ik hoop van harte dat dit probleem in de gold versie is opgelost want afgaande op de chat was ik zeker niet de enige.
De sfeer bevalt me goed, de setting is leuk en de wereld voelt levendig aan. Ik kreeg al snel de neiging om eens lekker rond te lopen om te kijken wat ik allemaal tegen kon komen. Kreeg er direkt een goed fantasy gevoel bij.
Daar staat weer tegenover dat ik de graphics als geheel matig vind, voor zover ik heb begrepen is het spel gebouwd rond de Unreal 2.5 engine, ook al is die niet zo jong meer daar moet toch wel meer uit te persen zijn.
De interface/hud vind ik solide aanvoelen, reageert soepel en snel, doet wat het moet doen en is erg intuitief. Een groot pluspunt. Brakke interfaces en huds zijn echte dealbreakers voor mij.
De gameplay op zich is "anders" en is zeker even wennen, een echte mix van fps en mmo style ben er nog niet over uit of ik hier wel of niet lekker aan kan gaan wennen. Het is in elk geval verfrissend. Relaxed achterover zitten en buttonbashen is er niet echt bij, goed gedaan!
M'n char op zich (spellcaster) vind ik een beetje apart.
Bij de eerste charcreation vond ik de stappen niet meteen heel erg duidelijk en vond het aantal keuzes erg beperkt, dit had best wat duidelijker en uitgebreider gemogen.
Ook vraag ik me af waarom ik als spellcaster toch meteen een handwapen en boog in m'n handen gedrukt krijg. Als ik melee wil dan kies ik toch wel voor een melee class? Magoe, misschien dat dit na een aantal levels niet meer nodig is (anyone info?)
In game vind ik de chars een beetje houterig en de bewegingen erg onnatuurlijk wat een beetje afdoet aan de ervaring maar ik denk dat je dit na een tijdje niet echt meer zult opmerken.
Al met al bevalt het me iets beter dan ik aanvankelijk dacht maar helemaal overtuigd ben ik nog niet.
Een kleine impressie van mij dus.. ben benieuwd naar de oordelen van anderen.
Nu is de hamvraag natuurlijk.....wat vinden we ervan? Wat zijn de eerste indrukken van dit stukje Hollands Glorie? Ik ben nog een beetje verdeeld.
Ik ben al een flink aantal graphic en soundbugs tegengekomen. Beetje jammer dat mijn allereerste ervaring met het spel was dat ik de ini's moest induiken om ook maar iets van geluid te krijgen. Ik hoop van harte dat dit probleem in de gold versie is opgelost want afgaande op de chat was ik zeker niet de enige.
De sfeer bevalt me goed, de setting is leuk en de wereld voelt levendig aan. Ik kreeg al snel de neiging om eens lekker rond te lopen om te kijken wat ik allemaal tegen kon komen. Kreeg er direkt een goed fantasy gevoel bij.
Daar staat weer tegenover dat ik de graphics als geheel matig vind, voor zover ik heb begrepen is het spel gebouwd rond de Unreal 2.5 engine, ook al is die niet zo jong meer daar moet toch wel meer uit te persen zijn.
De interface/hud vind ik solide aanvoelen, reageert soepel en snel, doet wat het moet doen en is erg intuitief. Een groot pluspunt. Brakke interfaces en huds zijn echte dealbreakers voor mij.
De gameplay op zich is "anders" en is zeker even wennen, een echte mix van fps en mmo style ben er nog niet over uit of ik hier wel of niet lekker aan kan gaan wennen. Het is in elk geval verfrissend. Relaxed achterover zitten en buttonbashen is er niet echt bij, goed gedaan!
M'n char op zich (spellcaster) vind ik een beetje apart.
Bij de eerste charcreation vond ik de stappen niet meteen heel erg duidelijk en vond het aantal keuzes erg beperkt, dit had best wat duidelijker en uitgebreider gemogen.
Ook vraag ik me af waarom ik als spellcaster toch meteen een handwapen en boog in m'n handen gedrukt krijg. Als ik melee wil dan kies ik toch wel voor een melee class? Magoe, misschien dat dit na een aantal levels niet meer nodig is (anyone info?)
In game vind ik de chars een beetje houterig en de bewegingen erg onnatuurlijk wat een beetje afdoet aan de ervaring maar ik denk dat je dit na een tijdje niet echt meer zult opmerken.
Al met al bevalt het me iets beter dan ik aanvankelijk dacht maar helemaal overtuigd ben ik nog niet.
Een kleine impressie van mij dus.. ben benieuwd naar de oordelen van anderen.
Ik mis een beetje de actie. Ik hou opzich wel van Hack&slash zoals D2 of Dungeon siege. Maar dit is echt te passief imo. Het is een mmo, mis een beetje de team opzet. Maar misschien zal dat wel liggen dat ik nog maar level 3 ben.
Ik zal wel even door bashen naar lvl 10. Bij WoW werd het daar ook leuker (talents, upgrades).
Ik zal wel even door bashen naar lvl 10. Bij WoW werd het daar ook leuker (talents, upgrades).
Menen ze dit nu echt serieus? wat een lelijk, sfeerloos spel zeg. na de screens etc had ik er wel wat van verwacht maar dit vind ik tot nu toe echt slecht. ben alleen maar meer happy geworden met WAR.
ik sluit me hierbij aan...het heeft veel weg van al die F2P mmo's op het net, goedkope sfeer en shit gfxJabba schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:07:
Menen ze dit nu echt serieus? wat een lelijk, sfeerloos spel zeg. na de screens etc had ik er wel wat van verwacht maar dit vind ik tot nu toe echt slecht. ben alleen maar meer happy geworden met WAR.
ik mis hier echt het leven overal, zelfs AoC had een betere sfeer...en dat stelde ook niets voor
als je de starting zone hier vergelijkt met om maar even lullig te doen WoW, dan komt dit niet eens in de buurt
het is gewoonweg een spookstad qua npc's etc...je hebt er een paar quest gassies rond lopen, thats it
gfx kan je ook vergelijken met de betere F2P mmo's overal, ook niet veel bijzonders
vind voor zo'n lange tijd aan uitstel gewoon teleurstellend
anyhow...back to WoW
Verwijderd
Ik heb ook toegang gekregen tot de beta, en dit wordt hem echt niet voor mij. Graphics op zich kan ik wel doorheen kijken dat die niet zo mooi zijn als ik zou willen, maar waar ik dan wel even verbaasd over ben is dat de framerate echt TE laag is voor woorden. Waar ik LOTRO (toch bepaald niet de lichtste op graphics gebied) kan draaien op ultra high graphics met zelden minder dan 30 fps, zat ik al meteen in de begin gebieden van TCoS op een framerare van dik onder de 20. Zal het nog wel even blijven proberen, maar voorlopig ben ik helaas not impressed.
Verwijderd
na de closed beta gespeeld te hebben had ik zoiets van yah leuk dit wil ik wel spelen.
maar nee.. want als je in england woont dan wordt je onder noord america gegooit en hebbie acclaim als publisher voor het spel.
en daardoor was er besloten dat je met een engels of niet europees ip adres niet op de servers voor europa mag...
en dat is mooi klote want ik wil nie op een amerikaanse server spelen en dan nog eens het feit dat het spel met acclaim als publisher pas in january uitkomt.
ik hoop dat ze nog van gedachte gaan veranderen over ip banning anders geen Tcos voor mij
maar nee.. want als je in england woont dan wordt je onder noord america gegooit en hebbie acclaim als publisher voor het spel.
en daardoor was er besloten dat je met een engels of niet europees ip adres niet op de servers voor europa mag...
en dat is mooi klote want ik wil nie op een amerikaanse server spelen en dan nog eens het feit dat het spel met acclaim als publisher pas in january uitkomt.
ik hoop dat ze nog van gedachte gaan veranderen over ip banning anders geen Tcos voor mij
Verwijderd
Dat is echt te bizar voor woorden..... Met deze beslissing gooien ze effectief zo'n beetje iedere potentiële klant vanuit de UK de deur uitVerwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:31:

Maar goed, er worden wel meer rare keuzes gemaakt rond deze game.
Afgaande op wat er tot nu toe te zien is in de beta, de reacties van de spelers en de ietwat "afwijkende" manier van dit spel in de markt zetten kun je eigenlijk niets anders doen dan concluderen dat er weer eens bakken met geld is weggegooid aan een product dat gedoemd is om te falen.
Typisch gevalletje "jammer maar helaas" Had leuk geweest een echte dutch blockbuster maar het gaat er niet inzitten vrees ik.
Verwijderd
Niet alleen dat. Ze sluiten ook de deuren voor alle internationale gildes. Als je al jaren met een groep mensen speelt, dan ga je geen spel spelen waarbij een deel van je gilde niet op dezelfde server kan spelen. Ik vrees dat dit spel het niet zal halen. De klant is koning en niet anders.Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:45:
[...]
Dat is echt te bizar voor woorden..... Met deze beslissing gooien ze effectief zo'n beetje iedere potentiële klant vanuit de UK de deur uit
Maar goed, er worden wel meer rare keuzes gemaakt rond deze game.
Wat is dat nou voor rare beslissing dat de UK onder VS distributie valt?
Het lijkt wel alsof bijna alles tegenzit voor dit spel. Geen publiciteit, slechte timing en nu dit weer
Het lijkt wel alsof bijna alles tegenzit voor dit spel. Geen publiciteit, slechte timing en nu dit weer

jep, dat krijg je als je een stel bosmongoolen als managers hebt
hebben totaal niet naar de concurrentie gekeken
als ze dit hadden uitgebracht in de tijd dat wow tussen black temple en sunwell in zaten hadden ze mischien een player base kunnen krijgen
nu moeten ze het gaan overleven tot dat wow saai word voor de casuals en ze mischien wat mensen kunnen overnemen
maarja...dan zit je met de lage qualiteit, dus dan heeft WAR en grotere kans om dat te doen
er is gewoon weer gekeken naar kosten vs opbrengst (gebaseert op de totale markt lijkt het hier)
ik denk dat als dit uitkomt het niet eens break even haalt, laat staan langer dan een jaar online blijven
hebben totaal niet naar de concurrentie gekeken
als ze dit hadden uitgebracht in de tijd dat wow tussen black temple en sunwell in zaten hadden ze mischien een player base kunnen krijgen
nu moeten ze het gaan overleven tot dat wow saai word voor de casuals en ze mischien wat mensen kunnen overnemen
maarja...dan zit je met de lage qualiteit, dus dan heeft WAR en grotere kans om dat te doen
er is gewoon weer gekeken naar kosten vs opbrengst (gebaseert op de totale markt lijkt het hier)
ik denk dat als dit uitkomt het niet eens break even haalt, laat staan langer dan een jaar online blijven
Verwijderd
als ze bij het besluit blijven van ip blocken. wat me niet tactisch lijkt.. (alleen goed voor acclaim zodat ze het f2p kunne make)
dan is het houdoe spellborn en hallo darkfall
dan is het houdoe spellborn en hallo darkfall
Verwijderd
Net toch maar WotLK aangeschaft.
Dit gaat helaas niets worden.
Warhammer was het ook net niet voor me..
Dan maar terug naar iets waarvan ik weet dat het simpelweg wel verdomd goed in elkaar zit.
Dit gaat helaas niets worden.
Warhammer was het ook net niet voor me..
Dan maar terug naar iets waarvan ik weet dat het simpelweg wel verdomd goed in elkaar zit.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 17:10 ]
Dit weekend zal er een open beta plaatsvinden:
Oh en er zijn twee wallpapers te downloaden bij gamewallpapers:
http://www.gamewallpapers...e+Chronicles+of+Spellborn
https://eu-players.tcos.com/The Open Beta test will start on Saturday the 22nd of November at 12pm CET and end on Monday the 24th of November at 10pm CET.
Oh en er zijn twee wallpapers te downloaden bij gamewallpapers:
http://www.gamewallpapers...e+Chronicles+of+Spellborn
Daar ik geen uitnodiging heb mogen ontvangen voor de closed beta, nu maar even opgegeven voor de open beta. Client is aan het downloaden... Hopelijk kan het spel aan mijn verwachtingen voldoen (heb op de Leipzich gameconvention al eventjes gespeeld, dus heb wel vrij realistische verwachtingen).
Zo, de open beta is afgelopen. Net nog even lekker gevochtend met wat developers, en ik moet zeggen dat deze 2 dagen voor mij een goede sfeer hebben neergezet. Er zitten nog wel wat bugjes in het spel maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb hem iig besteld
Verwijderd
yah de open beta was ook weer leuk afgelopen met een massaal FFA event. aangezien de open beta ook geen ip blocking had heb ik nog steeds de hoop dat ze het op release ook niet doen. maar heb nog maar ff gewacht met bestellen totdat ik het zeker weet
Vandaag dan eindelijk in de winkels \
/
a.s. zondag zal er een stuk van Spellborn in Business Class op RTL 7 om 11:00 worden uitgezonden.
a.s. zondag zal er een stuk van Spellborn in Business Class op RTL 7 om 11:00 worden uitgezonden.
Jammer van al die opstart problemen. Nou ja een slechte generale repetitie is vaak een goeie uitvoering. De boel moet nog wel groeien aan de EU kant. Ook nog weinig activiteit op het forum.
Denk dat het het een spel wordt dat ik zo ff tussendoor ga spelen, en gamecards. Hopelijk kan het wat spelers van AoC, Warhammer en WoW snoepen. Dan wordt het nog wel wat.
Denk dat het het een spel wordt dat ik zo ff tussendoor ga spelen, en gamecards. Hopelijk kan het wat spelers van AoC, Warhammer en WoW snoepen. Dan wordt het nog wel wat.
Nu een paar dagen TCOS gespeeld en ik ben echt op positieve wijze verrast.
Ik ben zelf niet ene diehard MMO speler, ik heb wel in den beginne redelijk wat WoW gespeeld, maar heb me nooit bezig gehouden met de honderden mods die mogelijk waren aan je interface. Ik hou er van om gewoon deel te zijn van een toffe wereld met een goed verhaal.
De graphics van TCOS vielen me erg mee, ik had veel reacties gehoord van mensen die teleurgesteld waren, maar ik hou ervan dat het niet zo cartoony is als WoW, maar zichzelf ook niet te serieus neemt. Het deed mij erg Neverwinter Nights + aan, en daar was ik wel van gecharmeerd. Ik speel alles op High Settings en het draait nog als een zonnetje.
De gameplay is even wennen. Er is minder te tweaken behalve aan het uiterlijk van je figuur en zijn kleding. Je kiest een class en daar ben je op dat moment even toe verdoemt. Het is tot nog toe niet het spel voor de RPG fanaten die tot in de puntjes de rekenmodellen voor maximale damage en spells etc. kennen. Ik ervaar het nu nog als een soort RPG Light. Daar tegenover staat wel dat ik het skilldeck systeem ontzettend goed gevonden vind. Het is natuurlijk niet terug te brengen naar iets dat zich in de 'werkelijkheid' voordoet, want waarom zou ik niet op willekeurig moment, willekeurig welke actie kunnen doen, maar het zorgt wel voor een stukje puzzle en customizen waar ik nu erg van kan genieten. Wel is het erg jammer dat ik niet gelijk doorheb of combo's nou ook echt iets bereiken, daarom heb ik vaak in combat de combat text aanstaan.
Komen we bij het punt dat ik het moeilijkst vind. Combat. Aan de ene kant vind ik het erg uitdagend dat ik het spel in first person kan spelen en dan mijn acties moet mikken, maar door dat het besturings systeem nog niet erg optimaal werkt is het soms erg lastig om aan te vallen en te bewegen. Ik kies er toch vaak voor om gewoon head on de confrontatie op te zoeken. Wanneer er een tank aanwezig is om de klappen op te vangen wordt dit al heel anders. Maar toch blijft de toetsenbord/muis besturing niet vlekkenloos gaan. Strafen is door de keuze van geen autolock een noodzakelijke bezigheid, maar ik zou het erg fijn vinden als je de Q en de E zou kunnen gebruiken om 'gewone' bochten te maken en je de muis dan alleen hoeft te gebruiken om te 'kijken'.
Ik ben nu aan het maximum van het Free2Play level gekomen en ik zit er aan te denken een maandje te betalen. De mensen die ik tot nu toe online tegen ben gekomen zijn leuk en het ontbreekt nu nog op mijn server aan vervelende types die irritante teksten uitkramen over de chat. Daardoor is de sfeer tijdens het spelen ook ontzettend aangenaam, haast gezellig te noemen en dat trekt mij wel heel erg.
Er zijn vast nog genoeg zaken die gepolished moeten worden, maar nu ben ik best tevreden met dit stukje Neerlands Glorie. *snift bij de herinneringen aan Van Speijk*
Ik ben zelf niet ene diehard MMO speler, ik heb wel in den beginne redelijk wat WoW gespeeld, maar heb me nooit bezig gehouden met de honderden mods die mogelijk waren aan je interface. Ik hou er van om gewoon deel te zijn van een toffe wereld met een goed verhaal.
De graphics van TCOS vielen me erg mee, ik had veel reacties gehoord van mensen die teleurgesteld waren, maar ik hou ervan dat het niet zo cartoony is als WoW, maar zichzelf ook niet te serieus neemt. Het deed mij erg Neverwinter Nights + aan, en daar was ik wel van gecharmeerd. Ik speel alles op High Settings en het draait nog als een zonnetje.
De gameplay is even wennen. Er is minder te tweaken behalve aan het uiterlijk van je figuur en zijn kleding. Je kiest een class en daar ben je op dat moment even toe verdoemt. Het is tot nog toe niet het spel voor de RPG fanaten die tot in de puntjes de rekenmodellen voor maximale damage en spells etc. kennen. Ik ervaar het nu nog als een soort RPG Light. Daar tegenover staat wel dat ik het skilldeck systeem ontzettend goed gevonden vind. Het is natuurlijk niet terug te brengen naar iets dat zich in de 'werkelijkheid' voordoet, want waarom zou ik niet op willekeurig moment, willekeurig welke actie kunnen doen, maar het zorgt wel voor een stukje puzzle en customizen waar ik nu erg van kan genieten. Wel is het erg jammer dat ik niet gelijk doorheb of combo's nou ook echt iets bereiken, daarom heb ik vaak in combat de combat text aanstaan.
Komen we bij het punt dat ik het moeilijkst vind. Combat. Aan de ene kant vind ik het erg uitdagend dat ik het spel in first person kan spelen en dan mijn acties moet mikken, maar door dat het besturings systeem nog niet erg optimaal werkt is het soms erg lastig om aan te vallen en te bewegen. Ik kies er toch vaak voor om gewoon head on de confrontatie op te zoeken. Wanneer er een tank aanwezig is om de klappen op te vangen wordt dit al heel anders. Maar toch blijft de toetsenbord/muis besturing niet vlekkenloos gaan. Strafen is door de keuze van geen autolock een noodzakelijke bezigheid, maar ik zou het erg fijn vinden als je de Q en de E zou kunnen gebruiken om 'gewone' bochten te maken en je de muis dan alleen hoeft te gebruiken om te 'kijken'.
Ik ben nu aan het maximum van het Free2Play level gekomen en ik zit er aan te denken een maandje te betalen. De mensen die ik tot nu toe online tegen ben gekomen zijn leuk en het ontbreekt nu nog op mijn server aan vervelende types die irritante teksten uitkramen over de chat. Daardoor is de sfeer tijdens het spelen ook ontzettend aangenaam, haast gezellig te noemen en dat trekt mij wel heel erg.
Er zijn vast nog genoeg zaken die gepolished moeten worden, maar nu ben ik best tevreden met dit stukje Neerlands Glorie. *snift bij de herinneringen aan Van Speijk*
Jezus saves and takes half damage.
Ook ik ben blij verrast dat wij Nederlanders zo'n fraaie game kunnen afleveren.
Ik speel het al een paar dagen en het is beter dan de laatste paar MMO's die zijn uitgekomen.
Ik hoop dat deze MMO een beetje aardige fanbase kan opbouwen en zo kan overleven in het geweld van MMO's
Ik speel het al een paar dagen en het is beter dan de laatste paar MMO's die zijn uitgekomen.
Ik hoop dat deze MMO een beetje aardige fanbase kan opbouwen en zo kan overleven in het geweld van MMO's
http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
Ik zag 'm gisteren liggen in de winkels maar twijfel. Ernaast lag namelijk de CE van WAR en dat lijkt me ook wel interessant. Guild Wars is het niet meer voor mij, en LotRO kon mij maar beperkt interesseren.
Helaas heb ik de open beta's gemist zodat ik nu niet weet hoe het speelt en enkel op reviews af kan gaan.
Helaas heb ik de open beta's gemist zodat ik nu niet weet hoe het speelt en enkel op reviews af kan gaan.
Er zijn volgens mij maar weinig GOTters die dit spelen.
OF is iedereen zo verbaast over wat een goede game er gemaakt is dat het eindelijk WoW eens wat leden kan afknabbelen.
OF is iedereen zo verbaast over wat een goede game er gemaakt is dat het eindelijk WoW eens wat leden kan afknabbelen.
Je kan het spel gratis proberen, je bent gebonden aan de een gelimiteerde zone en level 7.9, maar het geeft je een aardige indruk hoe het speelt en kan je bepalen of het nieuwe vecht systeem je aanspreekt of niet.TroonStaal schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:14:
Ik zag 'm gisteren liggen in de winkels maar twijfel. Ernaast lag namelijk de CE van WAR en dat lijkt me ook wel interessant. Guild Wars is het niet meer voor mij, en LotRO kon mij maar beperkt interesseren.
Op http://eu-players.tcos.com/ kan je registereren en vervolgens de client downloaden.
Let wel op dat je je account niet kan upgraden met een box-serial, maar dat je dan online een abonnement moet nemen. Als je de boxed-version wil kopen en gebruiken voor de eerste gratis periode, dien je een nieuw account aan te maken.
Vanavond eens proberen om te zien of het op mijn laptop gaat draaien. Is het ook leuk voor spelers die van exploration houden?
Ik heb ook de client binnen ge-torrent, en ik zal vanavond eens kijken of het wat is 
Er zijn voor deze game behoorlijk wat gedurfde keuzes gemaakt, waardoor het zeker even de moeite waard is om te kijken denk ik, zeker niet in het minst omdat het gratis is
- items zonder stats, alleen voor looks
- nieuw combat-systeem
- intelligente(re) AI
- geen grinding
Ben benieuwd!
Er zijn voor deze game behoorlijk wat gedurfde keuzes gemaakt, waardoor het zeker even de moeite waard is om te kijken denk ik, zeker niet in het minst omdat het gratis is
- items zonder stats, alleen voor looks
- nieuw combat-systeem
- intelligente(re) AI
- geen grinding
Ben benieuwd!
-niks-
Dankjewel! Dat ga ik zo eens even doen danScorpion schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:26:
[...]
Je kan het spel gratis proberen, je bent gebonden aan de een gelimiteerde zone en level 7.9, maar het geeft je een aardige indruk hoe het speelt en kan je bepalen of het nieuwe vecht systeem je aanspreekt of niet.
Op http://eu-players.tcos.com/ kan je registereren en vervolgens de client downloaden.
Let wel op dat je je account niet kan upgraden met een box-serial, maar dat je dan online een abonnement moet nemen. Als je de boxed-version wil kopen en gebruiken voor de eerste gratis periode, dien je een nieuw account aan te maken.
Kan iemand vertellen hoe/waar je nou zo'n discipline moet kiezen als je op fame 5 komt ?
(speel nu de Free2Play)
(speel nu de Free2Play)
Dan moet je naar de Academy toe in de stad daar kan je een discipline kiezen.dvvelzen schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:12:
Kan iemand vertellen hoe/waar je nou zo'n discipline moet kiezen als je op fame 5 komt ?
(speel nu de Free2Play)
De academy in Hawksmouth.dvvelzen schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:12:
(speel nu de Free2Play)
Ik zelf ben atm lvl 9 adept, bevalt me tot zover.
Ign; DonkeyballZ
hmm zit je toevallig op Int. PvE ? volgens mij zag ik die naam gisteren in Zone wel wat keer voorbij schieten.unfor schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:29:
DonkeyballZ
Jep, was nog even wat questjes afmaken in hawksmouth.dvvelzen schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:51:
[...]
hmm zit je toevallig op Int. PvE ? volgens mij zag ik die naam gisteren in Zone wel wat keer voorbij schieten.
Jammer dat geen hond het spel speelt, had soms het gevoel dat ik alleen op de server zat.
Slechte marketing is oorzaak nr1. Waardeloze publisher. (Mindscape EU, Acclaim USA)
De game is zeker goed, maar een mmo in je eentje spelen word snel saai.
Heb voor nu mijn subscription stopgezet, kijk over een paar maand wel weer.
Slechte marketing is oorzaak nr1. Waardeloze publisher. (Mindscape EU, Acclaim USA)
Is het echt zo erg? Ook in het gratis gedeelte? Wat jammer dat de servers op landsgrenzen staan, dat kan echt niet meer in deze tijdunfor schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:40:
Jammer dat geen hond het spel speelt, had soms het gevoel dat ik alleen op de server zat.

Ik beloof dat ik het met de kerst eens ga proberen
Ik vind het wel meevallen met het aantal mensen wat online is als ik aan het gamen ben.unfor schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:40:
Ik kom toch aardig wat mensen tegen ingame, maar het mogen er van mij wel meer zijn.
Review op Tweakers.net geeft Spellborn een 8.0: reviews: Review: The Chronicles of Spellborn
En nog meer reviews:
Eurogamer (80)
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=325715
Gamert (80)
http://www.gamert.nl/revi..._chronicles_of_spell.html
Jeuxvideo (75)
http://www.jeuxvideo.com/...les-of-spellborn-test.htm
Gamecloud (83)
http://www.gamecloud.nl/r...-chronicles-of-spellborn/
Spieletipps.de (80)
http://www.spieletipps.de/artikel/1923/1/
Gamez.nl (nu.nl) (77)
http://www.gamez.nl/pc/re...onicles-of-spellborn.html
En nog meer reviews:
Eurogamer (80)
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=325715
Gamert (80)
http://www.gamert.nl/revi..._chronicles_of_spell.html
Jeuxvideo (75)
http://www.jeuxvideo.com/...les-of-spellborn-test.htm
Gamecloud (83)
http://www.gamecloud.nl/r...-chronicles-of-spellborn/
Spieletipps.de (80)
http://www.spieletipps.de/artikel/1923/1/
Gamez.nl (nu.nl) (77)
http://www.gamez.nl/pc/re...onicles-of-spellborn.html
Verwijderd
Heb het net 5 minuten geprobeerd.
Wat is dit een ongeinspireerde zooi zeg !
De loop animatie is werkelijk verschrikkelijk, armour is lelijk getekend, wereld voelt leeg aan.
3 classes ?!
Ranged richten is een ramp.
Vind het wel jammer om een spel van nederlandse bodem zo af te kraken maar dit valt niet goed te praten.
Ik blijf voorlopig bij Warhammer !
Wat is dit een ongeinspireerde zooi zeg !
De loop animatie is werkelijk verschrikkelijk, armour is lelijk getekend, wereld voelt leeg aan.
3 classes ?!
Ranged richten is een ramp.
Vind het wel jammer om een spel van nederlandse bodem zo af te kraken maar dit valt niet goed te praten.
Ik blijf voorlopig bij Warhammer !
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 14:33 ]
Ik heb wat screenshots en filmpjes bekeken. En ik moet zeggen dat dit de meest sfeervolle MMORPG is die ik ooit heb gezien. Sfeer is voor mij altijd een bepalende x-factor, en wat dat betreft scoort TCOS zeer goed.
Ik ga de gratis trial denk ik wel even proberen, al moet ik zeggen dat ik er bijna zeker van ben dat het spel niet voor mij geschikt is aangezien ik een hekel heb aan constant moeten bewegen tijdens gevechten.
Anyway, het complete gebrek aan marketing gaat dit spel hoogstwaarschijnlijk de kop kosten. Want een lege MMORPG wereld killed de sfeer natuurlijk wel gigantisch.
Ik ga de gratis trial denk ik wel even proberen, al moet ik zeggen dat ik er bijna zeker van ben dat het spel niet voor mij geschikt is aangezien ik een hekel heb aan constant moeten bewegen tijdens gevechten.
Anyway, het complete gebrek aan marketing gaat dit spel hoogstwaarschijnlijk de kop kosten. Want een lege MMORPG wereld killed de sfeer natuurlijk wel gigantisch.
[ Voor 16% gewijzigd door UltraR-pc op 25-12-2008 15:47 ]
Gab3, het is jammer dat je niet even verder kijkt en gelijk afkraakt op 3 classes. Vooral omdat dit alleen een basis is en je verder met skills behoorlijke verschillen kan maken. En Ranged richten een ramp? Je moet zo waar eindelijk eens een keer richten in een MMO ipv beest aanklikken en op een nummertje drukken.
Het is in het begin zeker wennen, dat ontken ik absoluut niet maar als je het spel iets meer dan 5 minuten de tijd geeft zal je waarschijnlijk tot de conclusie komen dat het een leuke vernieuwing is. Dat het verder misschien niet echt jou type spel zal wezen, is niks mis mee. Maar zo ongefundeerd een spel afkraken na slechts 5 minuten proberen is erg jammer.
Het is in het begin zeker wennen, dat ontken ik absoluut niet maar als je het spel iets meer dan 5 minuten de tijd geeft zal je waarschijnlijk tot de conclusie komen dat het een leuke vernieuwing is. Dat het verder misschien niet echt jou type spel zal wezen, is niks mis mee. Maar zo ongefundeerd een spel afkraken na slechts 5 minuten proberen is erg jammer.
ik download de trail nu
zal straks een char aanmaken
dush magic user bob aangemaakt op pve server, raar dat je wapens en armor al moet kiezen
maar eens kijken wat het te bieden heeft
zal straks een char aanmaken
dush magic user bob aangemaakt op pve server, raar dat je wapens en armor al moet kiezen
maar eens kijken wat het te bieden heeft
[ Voor 55% gewijzigd door Pensmaster-B op 26-12-2008 16:43 ]
Je armor heeft bij TCOS alleen maar een cosmetische functie. Vandaar dat je dit al bij het aanmaken moet kiezen.
Sinds vanmiddag ben ik zelf ook eindelijk in het bezit van het spel, blijft vervelend dat je niet eerder kan beginnen omdat je ouders hem voor je gekocht hebben voor onder de kerstboom (jep, zelfs als 23 jarige is wachten soms erg vervelend).
Sinds vanmiddag ben ik zelf ook eindelijk in het bezit van het spel, blijft vervelend dat je niet eerder kan beginnen omdat je ouders hem voor je gekocht hebben voor onder de kerstboom (jep, zelfs als 23 jarige is wachten soms erg vervelend).
ik ga 'n vanavond maar eens downloaden, 3 gig, zal wel ff gaan duren.
ik heb een accountje aangemaakt, eerst maar eens rustig proberen, m'n ingame name wordt hoogstwaarschijlijk Feroldan. Zijn er andere Go'T-ers die een newb op weg willen/kunnen helpen?
Groeten,
Looney
ik heb een accountje aangemaakt, eerst maar eens rustig proberen, m'n ingame name wordt hoogstwaarschijlijk Feroldan. Zijn er andere Go'T-ers die een newb op weg willen/kunnen helpen?
Groeten,
Looney
Ik heb dit spel geprobeerd te spelen de afgelopen dagen met een free2play account. Mijn game crasht echter voortdurend... Een paar voorbeelden:
- Als ik alt-tab dan crasht de game meteen, zonder foutmelding. Bij de tweede start gaat het spel in windowed modus. Crashen doet hij dan niet meer bij een alt-tab
- Tijdens de character creation en na het introfilmpje ook al verscheidene crashes gehad. Deze gelukkig wel met foutmeldingen die ik naar customer support kon sturen. Wacht nog op antwoord van hen.
Wat mij verder erg opvalt is de slechte performance (als de game het wél wil doen). Constant hickups en fps drops. Het veranderen van de instellingen heeft geen invloed op de fps, alleen de optie pawn shadows scheelt een beetje. Kortom: ik speel met op 1280*1024 met 3x AA, 16xAP en alles op high net zo snel als op 1024*768 en alles low
Ik hoop dat deze problemen met een paar patches worden verholpen want ik kan eigenlijk niet wachten om deze game eens goed uit te proberen!
- Als ik alt-tab dan crasht de game meteen, zonder foutmelding. Bij de tweede start gaat het spel in windowed modus. Crashen doet hij dan niet meer bij een alt-tab
- Tijdens de character creation en na het introfilmpje ook al verscheidene crashes gehad. Deze gelukkig wel met foutmeldingen die ik naar customer support kon sturen. Wacht nog op antwoord van hen.
Wat mij verder erg opvalt is de slechte performance (als de game het wél wil doen). Constant hickups en fps drops. Het veranderen van de instellingen heeft geen invloed op de fps, alleen de optie pawn shadows scheelt een beetje. Kortom: ik speel met op 1280*1024 met 3x AA, 16xAP en alles op high net zo snel als op 1024*768 en alles low
Ik hoop dat deze problemen met een paar patches worden verholpen want ik kan eigenlijk niet wachten om deze game eens goed uit te proberen!
Verwijderd
Lijkt een beetje op basis van de engine die Lineage 2 ook gebruikt. Klopt dit?
Had begrepen dat het nu 3 maanden gratis te spelen is?
Gratis te spelen tot en met lvl 7.Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:34:
Alleen het begin gebied dus
Is het een idee om een lijst van (betalende) spelers met gegevens te maken is de TS?
Wel leuk als je andere mensen tegen komt. Tis nog niet echt druk online, dus de kans dat je ze gaat kennen/herkennen is een stuk groter.
Goeie voorbeeld:
Nick: eReaZor
Class: Warrior/Adapt
Guild: Origin
Wel leuk als je andere mensen tegen komt. Tis nog niet echt druk online, dus de kans dat je ze gaat kennen/herkennen is een stuk groter.
Goeie voorbeeld:
Nick: eReaZor
Class: Warrior/Adapt
Guild: Origin
Gruwelijk gejatte Icoon!
Net de client geïnstalleerd vanaf CD .... nu aan het updaten ...
Dat duurt alleen vreselijk lang, ik heb er 4 raptors in RAID 0 in hangen, nou die worden nu gewurgd ofzo, ik weet niet hoe ze de client updaten, maar efficient is anders.
Dat duurt alleen vreselijk lang, ik heb er 4 raptors in RAID 0 in hangen, nou die worden nu gewurgd ofzo, ik weet niet hoe ze de client updaten, maar efficient is anders.
In de kerstvakantie ben ik ook spellborn gaan spelen omdat ik daarvoor geen tijd had. Ik vind het er best leuk uitzien allemaal, combat is best uitdagend iig voor mijn klasse. Ik heb skinshifter gekozen, maar merk wel dat ik een stuk zwakker ben dan andere klasses. Ben ondertussen lvl 9 en hoop binnenkort 10 te worden om eens verder te kijken dan de begin shard. Het spel is best pittig soms en om een groep te vinden moet je net geluk hebben dat er genoeg mensen online zijn. ben ook bij een guild gegaan die willen op zich wel altijd helpen als er mensen online zijn.
Verwijderd
Ben begonnen en na een dag lvl 8 en daarmee einde oefening.
Plus:
Sfeer
Quests
Verhaallijn
Item systeem
min:
Graphics
Drukte
Itemsysteem
Ik denk niet dat dit spel het overleeft, je hebt toch een redelijke playerbase nodig wil je kunnen blijven draaien. Zit er nog over na te denken om een maandje te nemen.
Het nadeel van itemsysteem vind ik dat je items geen drol waard zijn. Maar dat is ook weer een voordeel omdat je daardoor ook de farmers deels buitenhoud.
Ik ben alleen nog wel aan het wachten op een MMO waarbij je een wapen kan upgraden dmv het aantal kills. Nu is het een kwestie van Sigils (soort edelstenen?), terwijl ik niet het idee krijg dat je daarvoor veel gedaan voor moet hebben... Kan het mishebben.
Je eigen unieke wapen creëren dmv zoveel kills van dit en dat zou ik persoonlijk dan weer echt tof vinden.
Game is op basis van Unreal engine en daardoor niet meer dan een Lineage 2 clone.
Plus:
Sfeer
Quests
Verhaallijn
Item systeem
min:
Graphics
Drukte
Itemsysteem
Ik denk niet dat dit spel het overleeft, je hebt toch een redelijke playerbase nodig wil je kunnen blijven draaien. Zit er nog over na te denken om een maandje te nemen.
Het nadeel van itemsysteem vind ik dat je items geen drol waard zijn. Maar dat is ook weer een voordeel omdat je daardoor ook de farmers deels buitenhoud.
Ik ben alleen nog wel aan het wachten op een MMO waarbij je een wapen kan upgraden dmv het aantal kills. Nu is het een kwestie van Sigils (soort edelstenen?), terwijl ik niet het idee krijg dat je daarvoor veel gedaan voor moet hebben... Kan het mishebben.
Je eigen unieke wapen creëren dmv zoveel kills van dit en dat zou ik persoonlijk dan weer echt tof vinden.
Game is op basis van Unreal engine en daardoor niet meer dan een Lineage 2 clone.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 15:55 ]
Dat klopt deels: Lineage 2 gebruikt Unreal Engine 2.0, Spellborn heeft Unreal Engine 2.5. Deze is vervolgens enorm aangepast.Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:34:
Deze vergelijking is wel erg snel gemaakt door alleen maar de vergelijking met de engine te maken. Omdat een spel dezelfde engine gebruikt maakt dit niet meteen een clone van andere game die dezelfde engine gebruikt.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:46:
[ Voor 39% gewijzigd door Scorpion op 05-01-2009 16:44 ]
Verwijderd
Voordat ik begon vroeg ik me het al af, niet zonder reden maar gewoon omdat het de feel gaf die Lineage 2 je ook geeft.Scorpion schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:42:
[...]
Dat klopt deels: Lineage 2 gebruikt Unreal Engine 2.0, Spellborn heeft Unreal Engine 2.5. Deze is vervolgens enorm aangepast.
[...]
Deze vergelijking is wel erg snel gemaakt door alleen maar de vergelijking met de engine te maken. Omdat een spel dezelfde engine gebruikt maakt dit niet meteen een clone van andere game die dezelfde engine gebruikt.
Erg mooi filmpje van Spellborn: http://www.youtube.com/watch?v=0zayiqOX_5I
Verwijderd
zo'n mmo is er al een tijdje hoor en heet lord of the rings online. je legendary wapens kan je lvlen.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:46:
Ben begonnen en na een dag lvl 8 en daarmee einde oefening.
Plus:
Sfeer
Quests
Verhaallijn
Item systeem
min:
Graphics
Drukte
Itemsysteem
Ik ga vanavond TCoS downloaden en kijken hoe het speelt. Ben WoW wel weer zat en deze game zit er wel interessant uit!
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Client afgehaald. Updating. Maar hij blijft heel lang op 4.27% hangen. Vervolgens krijg ik dit bericht:
Resume failed: sb_patch.1_0_2_2.pfz(RECV_FAILED).
[ Voor 37% gewijzigd door Hurtebise op 19-02-2009 16:42 ]
Dit komt waarschijnlijk door een disconnect tijdens de patch. Probeer nog eens de patch te draaien. Als dit blijft gebeuren, verwijder de _temp directory in de installatie directory en probeer het dan nog eens.Hurtebise schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:14:
Client afgehaald. Updating. Maar hij blijft heel lang op 4.27% hangen. Vervolgens krijg ik dit bericht:
Lag blijkbaar aan mijn router. Ik kon de patches amper manual downloaden. LAN rechtstreeks de pc in en updaten ging zonder problemen.Scorpion schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:57:
[...]
Dit komt waarschijnlijk door een disconnect tijdens de patch. Probeer nog eens de patch te draaien. Als dit blijft gebeuren, verwijder de _temp directory in de installatie directory en probeer het dan nog eens.
Nog vraagje: Ik overweeg het spel te kopen. Wil de ontwikkelaars steunen. Jammer dat ze zo weinig reclame en promotie krijgen. De box ziet er leuk uit en bevat fijne extra's (wat bij andere spellen enkel in de CE zit). 3 maand speeltijd is ook niet mis. Als je het spel gewoon online koopt via de site (voor zover dat gaat), hoeveel speeltijd krijg je dan? Ook 3 maanden?
Ik zou op pve server spelen. Jammer genoeg is er slechts eentje. En startersgebied is vrij leeg atm.
Het spel heeft voor mij de beste ambient- en achtergrondgeluiden die ik ooit in een game hoorde. Boon voor de soundengineers.
Als je het spel online komt krijg je er 1 maand bij. Je krijgt er 3 maanden in de winkel bij omdat je eigenlijk alleen de game tijd koopt en niet het spelHurtebise schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 19:32:
[...]
Lag blijkbaar aan mijn router. Ik kon de patches amper manual downloaden. LAN rechtstreeks de pc in en updaten ging zonder problemen.
Nog vraagje: Ik overweeg het spel te kopen. Wil de ontwikkelaars steunen. Jammer dat ze zo weinig reclame en promotie krijgen. De box ziet er leuk uit en bevat fijne extra's (wat bij andere spellen enkel in de CE zit). 3 maand speeltijd is ook niet mis. Als je het spel gewoon online koopt via de site (voor zover dat gaat), hoeveel speeltijd krijg je dan? Ook 3 maanden?
Ik zou op pve server spelen. Jammer genoeg is er slechts eentje. En startersgebied is vrij leeg atm.
Het spel heeft voor mij de beste ambient- en achtergrondgeluiden die ik ooit in een game hoorde. Boon voor de soundengineers.
Ik heb het even gespeeld in het begin en het voelde me ontiegenlijk buggy aan.
1: Het aimen van ranged leek net alsof ik over een grid van 1cm bij 1cm moest aimen en daarbij ook nog mouse smoothing aanstond, lang gezocht maar geen fix voor gevonden.
2: De camera lag zeer onhandig achter je avatar maar dit blijkt volgensmij gefixt met de nieuwe patch.
3: Er was geen tutorial aanwezig, zie nu dat deze ook is geïmplenteerd wat denk ik toch wel een flinke hoeveel zal schelen.
1: Het aimen van ranged leek net alsof ik over een grid van 1cm bij 1cm moest aimen en daarbij ook nog mouse smoothing aanstond, lang gezocht maar geen fix voor gevonden.
2: De camera lag zeer onhandig achter je avatar maar dit blijkt volgensmij gefixt met de nieuwe patch.
3: Er was geen tutorial aanwezig, zie nu dat deze ook is geïmplenteerd wat denk ik toch wel een flinke hoeveel zal schelen.
Best ook de uitgebreide info op de site even doornemen: combat, sigils, ...
Verwijderd
dit is misschien een ontzettende kick, maar speelt iemand dit spel nog?
want ik ben eigenlijk aan het kijken naar misschien een mmorpg voor na warhammer (zit eraan te denken om te stoppen als het hun end-game niet snel fixed) en ben dus op zoek naar alternatieven.
want ik ben eigenlijk aan het kijken naar misschien een mmorpg voor na warhammer (zit eraan te denken om te stoppen als het hun end-game niet snel fixed) en ben dus op zoek naar alternatieven.
Ik heb deze game vandaag weer eens "afgestoft". Ik heb deze game 2 jaar geleden in de beta gespeelt en ben nu in een paar uurtjes lvl 7. Ik moet zeggen dat nog maar weinig is veranderd in het begin gebied maar dat is niet meteen slecht.
ik vind de stijl van de game nog steeds ongelovenlijk vet en nu is het er alleen maar beter op geworden. De gameplay is nogsteeds heel vernieuwend en vergt gewoon meer skill dan eindeloos monster grinden(dit komt volgens mij nog beter naar voren in de PvP van de game)
Ik heb de game nu bestelt bij een Game blad abonnement wat mij bijna niks kost, dus verlies kan ik er niet aan leiden. Ik ga de game nu verder uitpluizen en kijken of de game echt leuker wordt op hoger lvl en of het je goed bezig houd.(De developers beloven grote maandelijkse updates dusssss....)
mvg!;)
ik vind de stijl van de game nog steeds ongelovenlijk vet en nu is het er alleen maar beter op geworden. De gameplay is nogsteeds heel vernieuwend en vergt gewoon meer skill dan eindeloos monster grinden(dit komt volgens mij nog beter naar voren in de PvP van de game)
Ik heb de game nu bestelt bij een Game blad abonnement wat mij bijna niks kost, dus verlies kan ik er niet aan leiden. Ik ga de game nu verder uitpluizen en kijken of de game echt leuker wordt op hoger lvl en of het je goed bezig houd.(De developers beloven grote maandelijkse updates dusssss....)
mvg!;)
Ik heb Spellborn in de beta geprobeerd, en ook na de release nog een paar keer gestart, maar op de een of andere manier werkten de skills bij mij voor geen meter. Wanneer ik de physique/morale (zoiets was het toch?) van de vijand had verlaagd, werd het na een seconde gewoon weer aangevuld naar het normale niveau. Deze dingen zijn vrij essentieel voor de gameplay, en ik vind het dan ook belachelijk dat zulke bugs er gewoon nog in zitten na de release.
Ik zag vandaag Spellborn bij Bartsmit voor 10 euro liggen. Goedkope manier om te kijken hoe de game vanaf level 8 is!
10 euro maar? Misschien maar proberen aangezien wow kapot saai is. Ben je bereid nubkes op weg te helpen? Had de demo tot level 5 gespeeld maar vond het toch erg lastig.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
10 euro? dammn, daar kan je geen honger aan leidenXDVerwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:25:
10 euro inderdaad, en dan krijg je er ook nog eens 90 dagen gratis speeltijd bij.
Verwijderd
Gisteren maar even aan de trail begonnen. Nou ja...ik ben een beetje blijven steken in het creeëren van mijn charactertjeslayeer schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:51:
[...]
10 euro? dammn, daar kan je geen honger aan leidenXD
Grafisch ziet het er leuk uit, mooi sfeertje, maar goed ik moet nu in het begingebied begonnen, dus veel heb ik nog niet gezien.
Ik vroeg me eigenlijk af welke server het meeste drukke is (PvP of PvE?), want een beetje leven in de brouwerij vind ik wel fijn.
Ga vanavond weer verder, dus als je een struikelende rogue genaamd Kunzu voorbij ziet stuiteren...dat ben ik.
Als het leuk blijft, dan is die aanschaf van 10 euro het wel waard ja.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 11:56 ]