ADSL, wanneer 9.95 lijnhuur bedrag?

Pagina: 1
Acties:
  • 659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 16:00
Ik ben Belg en mijn vader werkt sinds kort steeds een halve week in Amsterdam en een halve week in Brussel. We hebben sinds kort een appartement in Amsterdam en zouden daar dan ook graag internet hebben.

Ik ken het internetlandschap niet echt in Nederland en heb geprobeerd mij te informeren (o.m . via http://www.breedbandwinkel.nl/).

Gezien onze belachelijke downloadlimieten van 10GiB in België (waar ik best gemakkelijk over geraak zonder illegale dingen te downloaden) ben ik van plan daar een downloadservertje te plaatsen en te downloaden op een externe schijf die mijn vader wekelijks terug naar huis neemt).

De bedoeling is dat het internet toch vrij goedkoop is. Download-snelheid is niet belangrijk (mijn vader heeft daar niet veel nodig, het is vooral om zijn mail te synchen met zijn werk, wat mailtjes te versturen, etc.... en die server staat toch 24h/24 op), upload-snelheid is daarentegen wel belangrijk, aangezien ik daar een paar dingen wil hosten zoals subversion etc... (en je bij ons enkel bij erg dure abonnementen meer dan 256kbit/s krijgt)

De vorige huurders hadden kabel (ik dacht UPC) en naar het schijnt enkel problemen. Daardoor zouden we eerder opteren voor ADSL. Installatie doe ik wel zelf. Telefonie is niet nodig.

De interessante formules die ik gevonden heb:
  • Speedlinq All-in 2048 14,95€/maand (eerste jaar 4,95/maand) 2Mbit down/1Mbit up
  • Orange Family 23,95€/maand 20Mbit down/1Mbit up (lol, wij betalen in België 45€/maand voor 4Mbit down)
  • Tele2 ADSL Plus 18,95€/maand (eerste jaar 8.95€/maand) 10Mbit down/1Mbit up
  • StudentenADSL MACH 5 14,95€/maand 5Mbit down/1Mbit up
  • 12Move Next 5 MB €15/maand 5Mbit sown/1Mbit up
Nu zie ik daar bij sommige formules bijstaan dat je nog eens een extra 9,95€/maand moet ophoesten omdat KPN de eigenaar van de lijn zou zijn. Bij andere aanbiedingen vind ik daar dan geen enkele aanwijzing over. KPN biedt bvb ook internet aan. Hun prijzen lijken zo niet interessant (wegens hun lage upload), maar dit zou wel interessanter worden als je bij KPN die opslag van 9.95€/maand niet zou moeten betalen. Ik vind hier echter niets over op hun site.

Kan iemand verduidelijken wanneer je wel en wanneer je niet die 9.95€ extra moet bijrekenen bij de abonnementsprijs?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is er een vaste, werkende KPN telefoon aansluiting met werkend nummer aanwezig? > niet nodig.
Is er geen vaste werkende KPN telefoon aansluiting? > "kaal-koper" ansluiting, extra kosten.
Is er wel een vaste aansluiting, maar niet van KPN maar UPC telefonie? > Lastig met ADSL, overzetten, en dus weer extra kosten.

Zo ongeveer zit het wel, als je prijzen aangegeven ziet staan zonder die 9.95 melding gaan ze er wel van uit dat er een werkende KPN telefoonlijn is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

krvabo

MATERIALISE!

Amsterdam? Kijk anders ook eens naar glasvezel als je dan toch een hoge upload wil.
In bepaalde wijken is bijv ook een triple-deal aanbieding. (TV + telefonie + internet) voor meestal een laag bedrag per maand.

> Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

[ Voor 13% gewijzigd door krvabo op 26-05-2007 19:39 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Idd, als er glasvezel ligt bij het appartement, zeker voor gaan.

Anders, jouw lijstje:
Speedlinq All-in 2048 14,95€/maand (eerste jaar 4,95/maand) 2Mbit down/1Mbit up
De formule van Speedlinq bestaat uit 2 delen. 1. Veel fouten maken. 2. Enigste communicatiemiddel (als je binnen 4 weken een antwoord wilt) is een 0900 nummer á 75ct/min. E-mails worden dan ook doodleuk ongelezen beantwoord met de mededeling dat je het 0900 nummer moet bellen. Als er niets mis gaat heb je d'r niet zo veel last van, maar bij Speedlinq gaat het bijna altijd mis.

Orange Family 23,95€/maand 20Mbit down/1Mbit up
Geen slechte kwaliteit, redelijke helpdesk. De prijs is natuurlijk ernorm laag in vergelijking, maar 20Mbit haal je lang niet overal. Doe de speedtest op hun site om te kijken welke snelheden je kunt verwachten. Nadeel is wel dat je het modem huurt (inbegrepen in 23,95), en dit dus niet jouw eigendom wordt.

Tele2 ADSL Plus 18,95€/maand (eerste jaar 8.95€/maand) 10Mbit down/1Mbit up
Kwaliteit laat sterk te wensen over.

StudentenADSL MACH 5 14,95€/maand 5Mbit down/1Mbit up
StudentenADSL, is dat niet alleen voor studenten? Kan wel is lastig worden. Verder kan ik hierover weinig zeggen.

12Move Next 5 MB €15/maand 5Mbit sown/1Mbit up
Kan ik weinig over zeggen

Ik zou voor Orange Family gaan. Leuke snelheden tegen een redelijke prijs. Bij al deze abbonomenten is het zo dat de verbinding van de centrale naar het appartement eigendom is van KPN. Daar moet dus huur over betaald worden, hoe dat precies zit is hierboven al uitgelegd.

Zorg dat je uit de buurt blijft van Speedlinq en Tele2, daar krijg je narigheid van.

• needless to say
Er is spijtig genoeg nog geen aansluiting mogelijk voor glasvezel.

Er was vroeger een UPC-aansluiting, ik vermoed dan ook dat er geen gewone telefoonaansluiting zit. Het is ook niet de bedoeling om telefonie te hebben op het apartement. Zoals ik het dus versta moet ik Tele2 en speedlinq vermijden en moet er steeds 9,95€ per maand bijgeteld worden bij de abonnementprijzen.

En dat geldt dus ook voor de internetabonnementen van KPN?

Veel kans dus dat het de Orange-bundel wordt dan. Ik veronderstel ook dat die StundentenADSL enkel voor studenten is (alhoewel ik dit niet direct terugvond op hun site).

• Nijn
Dat geld inderdaad ook voor een internetabbo van KPN. Overigens heb je voor 10,50 een belbudget abbonoment van KPN, waar ook ADSL over kan.

Dus, Je keuzes zijn:

9,95: Kaal koper, dus geen telefoon
10,50: Belbudget, dus met telefoonnummer (maar wel hoge gesprekstarieven, dus niet veel mee bellen)

+ internetabbonoment.

offtopic:
Ja, je kunt zinds enige tijd ADSL krijgen op een belbudget: http://www.internetten.nl/nieuws.asp?id=12954&taal=nl

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 17:00

Quintus

Eg wel! Dus....

@ ^^ --> Bij een ADSLabbo ja.

Bij een ADSL abbo zul je die 9,95 per maand moeten betalen wanneer je geen actieve telefoonaansluitng hebt.
Daarnaast kun je ook kiezen voor kabelinternet. Dan hoef je die 9,95 niet af te dragen. Je zult dan wel een actief kabelsignaal (bvb standaard TVsignaal) moeten hebben. Die basis kost bij @home 15 euro ofzo en het goedkoopste internetabbo dan 17 euro. Welke kabelaanbieders er daar aanbieden zul je moeten uitzoeken met een postcodechecker op de diverse sites van bijvoorbeeld: UPC(Chello) @home en Multikabel.

[ Voor 3% gewijzigd door Quintus op 27-05-2007 03:13 ]

Unknown

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47
Overigens, als je kiest voor een provider die je 9,95 aan de broek smeert voor kaal koper, neem dan ipv. dat gewoon een KPN Budget aansluiting. Dat is de goedkoopste ADSL aansluiting die ook een tientje kost. Dan heb je altijd een vaste lijn die gebeld kan worden. Doe het zonder vermelding en niemand zal er ooit op bellen. Zodoende kan familie je pa altijd uit bed bellen mocht het nodig zijn. (Op zich een fijne gedachte nietwaar?)

@Quintus
Die 15 euro betaal je volgens mij altijd, ongeacht je nou een kabel aansluiting gebruikt of niet. Die aansluiting heb je namelijk altijd. Vroeger had je kijk en luistergeld. Nu betaal je gewoon verplicht een basis bedrag voor het basis pakket van zenders en radio kanalen. Dit is een bedrag verbonden aan het adres.

En wat betreft die geweldig dikke breedband pakketten. Verkijk je er niet op. Kijk ook naar zaken als overboeking enzo. Zou me niks verbazen dat je die 20MB enkel op absurde tijdstippen kan halen.

[ Voor 12% gewijzigd door The - DDD op 27-05-2007 03:35 ]

• Nijn
maar 20Mbit haal je lang niet overal. Doe de speedtest op hun site om te kijken welke snelheden je kunt verwachten.
Overigens heb je voor 10,50 een belbudget abbonoment van KPN, waar ook ADSL over kan.

Dus, Je keuzes zijn:

9,95: Kaal koper, dus geen telefoon
10,50: Belbudget, dus met telefoonnummer (maar wel hoge gesprekstarieven, dus niet veel mee bellen)
De vorige huurders hadden kabel (ik dacht UPC) en naar het schijnt enkel problemen.
:Z

Overigens kun je ook gewoon kiezen voor geen kabelaansluiting hoor... Niets dat je verplicht om het (in dit geval UPC) signaal af te nemen. Sterker nog, 'k denk dat sataliet handiger is, zodat je de Belgische kanalen kunt ontvangen. (Wij hebben hier alleen België 1 en 2, BRT en canvas ofzo?)

[ Voor 22% gewijzigd door Nijn op 27-05-2007 15:57 ]

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 17:00

Quintus

Eg wel! Dus....

Nijn schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:55:

(Wij hebben hier alleen België 1 en 2, BRT en canvas ofzo?)
Via de ether zeker.

Punt is dat hij internet wil en je voor kabelinternet wel een aansluiting via een kabelbedrijf moet hebben voor een basis kabeltvpakket wil je daarop internet kunnen aanvragen. Dat is die 15 euro.
Beetje zelfde verhaal als KPNlijn betalen bij ADSL.
Het kijk en luistergeld wordt namelijk via de belasting betaald.

Het is dus de vraag of de TS daar, naast UPC, nog andere kabelaanbieders heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Quintus op 27-05-2007 16:12 ]

Unknown

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:43

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik weet trouwens niet wat voor problemen de vorige bewoners met UPC hadden, maar hier in Rotterdam internet ik nog altijd met volle tevredenheid en 2Mbit upload via de UPC (dat aboo is wel 60 euro/maand).
Soms zijn de kabels nogal slecht gelegd door mensen, of nemen ze een goedkope verlengkabel van 20m met de internet box erachter (zowel ADSL als kabel meegemaakt). Dan heb je natuurlijk altijd problemen, ongeacht of je telefoon of kabel gebruikt. Ik heb ook veel slechte verhalen gehoord over de UPC uit het verleden, maar de afgelopen twee jaar lijkt het wel steeds beter te worden. Ik zou ze dus niet vanwege 1 slechte ervaring afschrijven, maar even controleren of andere buren er ook last van hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door OruBLMsFrl op 27-05-2007 16:24 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
The - DDD schreef op zondag 27 mei 2007 @ 03:30:

En wat betreft die geweldig dikke breedband pakketten. Verkijk je er niet op. Kijk ook naar zaken als overboeking enzo. Zou me niks verbazen dat je die 20MB enkel op absurde tijdstippen kan halen
offtopic:
Dat zou kunnen dat het allleen op bepaalde daluren haalbaar is, dan heeft de ISP niet voldoende capaciteit en werkt met een overboeking waar je last van hebt.

Vaker ligt het aan de lijnlengte wat de maximale snelheid bepaalt per adres/lijn. Je kan bijvoorbeeld ergens 16Mbit halen omdat je op 2km van de telefooncentrale woont en dan ga je nooit sneller halen op die verbinding. Daarnaast kan het nog variëren tussen 's morgens vroeg en 's avonds laat (en weekend) qua maximaal haalbare snelheid. Maar dan telt niet alleen het netwerk van de ISP, ook elders op het internet natuurlijk mee.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je met nieuwsgroepen wilt werken, kun je wellicht beter geen Orange nemen. Volgens mij zijn die nieuwsgroepen daar gecapt op 4x 25 KB/s.

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 28 mei 2007 @ 01:17:
Als je met nieuwsgroepen wilt werken, kun je wellicht beter geen Orange nemen. Volgens mij zijn die nieuwsgroepen daar gecapt op 4x 25 KB/s.
Dan neem je gewoon een los news abbo ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 01:27:
[...]

Dan neem je gewoon een los news abbo ;)
Maar dan heb je extra kosten ;)

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 28 mei 2007 @ 01:36:
[...]

Maar dan heb je extra kosten ;)
Mwah je krijgt het nooit gratis hoor, als het een het ander goedmaakt ben je net zo goed uit of juist beter.

De kosten kunnen verborgen zijn, maar voor niets gaat de zon op.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 01:56 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:15

knakworst

Get more sats!

needless to say schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:42:

Veel kans dus dat het de Orange-bundel wordt dan. Ik veronderstel ook dat die StundentenADSL enkel voor studenten is (alhoewel ik dit niet direct terugvond op hun site).
Ik heb een jaar Studenten.ADSL gehad terwijl ik geen student was. Is geen probleem dus. Het is in feite gewoon tiscali. Overigens heb ik diverse familieleden overgeschakeld op het goedkope speedlinq (over tiscali), niemand heeft er problemen mee.

Nog een praktische tip: vrijwel elk abonnement werkt met automatische incasso, dus zorg dat je vader een Nederlandse bankrekening heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door knakworst op 28-05-2007 13:56 ]

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37
De compuserve phonehouse actie is mischien ook nog interessant.
Een 8/1 verbinding incl onbeperkte telefonie binnen nl voor 9.95 p/m
Hier komen de koperlijn kosten nog wel bij

• needless to say
Blijkbaar zouden we toch ook telefonie nemen. Er is blijkbaar al een ADSL+telefonie pakket van Orange voor 29,95€/pm. Als ik het dus goed begrijp, moet hier ook die 9,95€/maand bijgeteld worden? Omdat de lijn nog steeds van KPN is?

[ Voor 8% gewijzigd door needless to say op 28-05-2007 20:01 ]

• Nijn
Ja.

Orange Family+telefonie is VoiP. Hiervoor heb je dus ook nog de kale koperlijn nodig. (9,95).

Family+telefonie: 29,95
Kaal koper: 9,95
Totaal: 39,90 p/m.

Een andere oplossing is:
Family: 23,95
KPN belbudget: 10,50
Totaal: 34,45 p/m.

Maar, bij KPN belbudget zijn wel de tariefen per minuut relatief hoog.

Moraal van het verhaal:
Bij IEDER ADSL abbonoment zit je met of kaal koper, of een KPN telefonie abbonement. (Zoals Belbudget, de goedkoopste). Dan zul je zelf even moeten inschatten hoeveel er gebeld gaat worden, en dus berekenen wat de beste oplossing is.

[ Voor 29% gewijzigd door Nijn op 28-05-2007 20:04 ]

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Hallo allemaal

Wil ook speedlinq gaan aanvragen maar heb nu alles via de kabel van Casema. Betaal nu voor 4mb 32,95 + telefonie nog eens 4,95.
Via speedlinq 20mb + Telefonie 24,95 en aangezien ik nogal veel download wel beter voor mij en goedkoper.

Nu is mijn vraag moet ik betalen voor het weer aansluiten van de KPN lijn?

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
Op dit moment betaal je bij Orange Family de eerste jaar niet de lijnbelasting van 9,95 :)

heb voor 23,95 internet 20mb, volgend jaar wordt dit dus 9,95meer

[ Voor 14% gewijzigd door Eximius op 30-05-2007 11:13 ]

• knakworst

knakworst

Get more sats!

alsmagalles schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:06:

Nu is mijn vraag moet ik betalen voor het weer aansluiten van de KPN lijn?
Je vraagt speedlinq ok "kaal koper" aan. Hiervoor betaal je bij de meeste providers eenmalig een bedrag. Ik dacht dat dit bij speedlinq 50 euro was. Die 25 euro per maand is trouwens inclusief de maandelijkse vast-lijntoeslag.

• alsmagalles
Ja inderdaad kaal koper. Goedkoop toch 24,95 voor 20 mb incl. telefonie ven Speedlinq.

Hoop alleen wel dat alles direct goed werkt want de helpdesk schijnt niet geweldig te zijn maar we zien wel.

Doe toch maar eerst 1 jaar. Doe je 2 jaar via Dixons dan betaal je het eerste jaar 19,95 maar ik vindt 2 jaar best lang en als het niet bevalt kan je er na 1 jaar van af.

Wat vinden jullie?

Trouwens bedankt voor je antwoord Knakworst!!

[ Voor 5% gewijzigd door alsmagalles op 30-05-2007 14:39 ]

• knakworst

knakworst

Get more sats!

alsmagalles schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:38:

Doe toch maar eerst 1 jaar. Doe je 2 jaar via Dixons dan betaal je het eerste jaar 19,95 maar ik vindt 2 jaar best lang en als het niet bevalt kan je er na 1 jaar van af.
1 Jaar lijkt me wel zo verstandig. Straks houd je vader het na een jaar voor gezien in Nederland, mag je 300 euro aftikken. Het is sowieso handig om na 1 jaar te wisselen, je krijgt dan weer een gratis modem. Als de oude kapot gaat heb je gelijk een reservemodem.

• Nijn
Uit ervaring met meerdere mensen kan ik je vertellen dat Speedlinq geen goede keuze is. Inderdaad, de helpdesk is bagger en kost je 75 ct per minuut. Voor dat bedrag sta je een flinke tijd in de wacht. Speedlinq heeft redelijk vaak storingen, en bij alle 3 de mensen waarbij ik het heb aangevraagd is er iets mis gegaan waardoor ze verplicht werden de helpdesk te bellen.

Als je dan een brief stuurt waarin je duidelijk aangeeft dat het hun fout was, waardoor je de helpdesk hebt moeten bellen, dan krijg je als antwoord dat de dure helpdesk deel van hun bussinessplan is, en ze dus geen kosten vergoeden. (Ja ik heb de brief hier nog liggen). Overigens wel pas na 4 weken, want Speedlinq voert een actief ontmoedigingsbeleid tegen alles dat niet via de helpdesk loopt.

Let trouwens ook even op een andere truc die Speedlinq al jaren flikt: Geen datalimiet betekend bij hun niks! Je hebt een Fair Use Policy met van tevoren vastgestelde vrij scherpe maxima. (Die kun je in de algemene voorwaarden terugvinden als je goed zoekt). Ga je daar 2 maanden overheen, dan zijn zij gemachtigd om je voor de rest van je contractsduur over te zetten naar een abbonoment waarvan zij denken dat het het beste voor je is.

Daarnaast is de opzegtermein bij Speedlinq ook niet wat het bij andere bedrijven is. Je kunt pas opzeggen NA je contractsduur. Dus na de 12 maanden kun je pas beginnen met opzeggen, en dan gaat dus ook pas je opzegtermein gelden.

Speedlinq is een bedrijf dat klanten lokt met goedkope prijzen, maar ze vervolgens geld afhandig maakt met helpdesk en kleine lettertjes. De kwaliteit van hun dienst wordt expres laag gehouden omdat er dan meer mensen naar de helpdesk bellen. (Aldus een van de medewerkers).

Ik heb uiteindelijk 15 maanden aan Speedlinq vast gezeten. Ik begon met een abbonoment van 15 euro, wat ze na 2 maanden verhoogde naar 25 euro. (Ik speelde on-line games en zat wel is op uitzendinggemist.nl, geen P2P of nieuwsgroepen). Ik heb dus aan abbonementskosten 130 euro meer betaald dan waar ik voor gekozen heb. Daarna, heb ik er nog een week uit gelegen omdat Speedlink de route-tables niet goed had staan. Om dat opgelost te krijgen heeft het me 54 euro naar de helpdesk gekost. De andere mensen die ik (vanwege de lage prijs) Speedlinq had aangeraden hebben ook vergelijkbare bedragen aan de helpdesk moeten uitgeven.

Dat zegt niet dat het altijd zo loopt, maar je bent gewaarschuwd. (Kijk voor de gein ook is het Speedlinq topic hier door).

Ik heb nu Orange Family, en dat werkt gewoon perfect. 1x een storing gehad (lage snelheid). Binnen 3 dagen had ik een monteur aan de lijn die in de centrale stond om het op te lossen, of ik even m'n modem wou loskoppelen. En een betaalbaare helpdesk!

• alsmagalles
Blijft lastig maar voor mij zijn er niet echt alternatieven in die snelheid. Ik maak wel veel gebruik van nieuwsgroepen.
Als ik bij KPN\XS4ALL een 20mb abbonnement afsluit ben ik 59,95 per maand kwijt en dat is nog zonder telefoon.

Ik begreep dat Speedlinq ook van KPN is. Wat ik vreemd vindt is het grote verschil in prijs.

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Geen alternatieven? : \[Concepts-ICT] 24mbit voor €29,95; adders? :)
Verder ook gewoon geen belemmering in snelheid / volumes, en een cheapass en nerdishe helpdesk (alsin professioneel/kundig :P )
^Heb je overigens wel BBNed voor nodig geloof ik, dus misschien niet bereikbaar op jouw adres?

• Nijn
Ik hoop niet dat je denkt dat je die snelheid daadwerkelijk zult krijgen. 20mbit is op de overgrote meerderheid van adressen in Nederland niet haalbaar omdat de afstand tot de centrale te groot is.

Daar naast, Speedlinq mag dan wel van KPN zijn, maar het 20Mbit abbonement loopt via een BBned of BabyXL, niet KPN. Daar zal dus al een deel van het prijsverschil inzitten. Vervolgens heb je natuurlijk de "grapjes" van Speedlinq. (Langere contractstermein, "verplichte" helpdesk, extra kosten voor alles wat je zo'n beetje kunt verzinnen)

Verder, Speedlinq vraagt een x bedrag per maand voor gebruik van hun newsservers, als je over de 256 kilobit / seconden heen wilt: http://www.speedlinq.nl/php/overige_tarieven.php#newsservice

Mag ik vragen wat er mis is met bijvoorbeeld Orange Family?

[ Voor 27% gewijzigd door Nijn op 30-05-2007 23:53 ]

• alsmagalles
Op mijn adres is niet alles leverbaar, snap ik toch niet zoveel van waar dat mee te maken heeft.

Afstand naar de centrale is ruim 1000 meter.

Concepts ICT en Orange kan ik hier niet krijgen.

Ook de adsl winkel sites geven vaak verschillende providers aan en dat is ook verwarrend.

Als ik hier Speedlinq neem loopt dat via het netwerk van KPN. Dat geeft de site duidelijk aan.

Nu ben ik erachter gekomen via internetten.nl dat ik hier ook abeltelecom.nl kan krijgen met een 20 mb abonnement voor hetzelfde maandbedrag. Alleen leveren hun een gratis draadloos siemens modem en zijn er helemaal geen gesprekskosten naar vaste nummers in NL.

Dus Abel is ook een optie.

[ Voor 3% gewijzigd door alsmagalles op 31-05-2007 01:52 ]

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Toch zou ik even het Abel telecom Ervaring topic doorlezen, en dan met name de laatste pagina.. voordat je een beslissing neemt :X
Even een quote uit het topic:
ABEL TELECOM IS VOLKOMEN KL*TE
Het lijkt er op dat via het KPN-netwerk het niet mogelijk is om voor een laag bedrag per maand toch service te krijgen met hoge snelheid :')

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Nijn schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:49:

Mag ik vragen wat er mis is met bijvoorbeeld Orange Family?
Op zich is er niets mis mee, maar dat het nou beter is dan Speedlinq? Bijvoorbeeld: Een eigen modem die je moet gebruiken ipv een voip modem van bijv. zyxel, lagere intrainwaarden, een net zo gare nieuwsserver als speedlinq, en een contract dat per 12 maanden verlengd wordt. Tot slot is het ook nog duurder dan speedlinq. De helpdesk is wel goedkoper, maar gelukkig heb ik die in die bijna 9 jaar dat ik breedband internet heb misschien 5 keer aan de lijn gehad. En dat terwijl ik begonnen ben bij A2000 (Chello)...

• alsmagalles
Als ik qua prijs kijk heb ik 2 mogelijkheden Abel en Speedlinq.
Solcon en XS4ALL kunnen ook maar zijn bijna 2x zo duur en dat vindt ik teveel.

Als je gaat zoeken naar de service van providers kom je altijd wel dingen tegen die fout gaan alleen lijkt er bij speedlinq wat meer mis te gaan.
Het blijft toch een gok of het voor jezelf vlotjes verloopt.

Ik neig nu iets meer naar Abel i.v.m. gratis draadloos siemens modem en gratis bellen naar vaste nummers. Ook de helpdesk is iets goedkoper.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

alsmagalles schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:46:

Als je gaat zoeken naar de service van providers kom je altijd wel dingen tegen die fout gaan alleen lijkt er bij speedlinq wat meer mis te gaan.
Het blijft toch een gok of het voor jezelf vlotjes verloopt.

Ik neig nu iets meer naar Abel i.v.m. gratis draadloos siemens modem en gratis bellen naar vaste nummers. Ook de helpdesk is iets goedkoper.
Het hangt er wel vanaf waar je leest:
http://www.totaalwijzer.n...15&cat=65&ond=333&pk=1886
http://forum.speedtest.nl/forum_posts.asp?TID=1152&PN=1

Nog even en je wil helemaal geen ADSL meer :p

Maar ik denk dat Abel op zich wel prima is. Maar houd er wel rekening mee dat het Siemens modem in bruikleen is, en dat je daarvoor 65 euro borg moet betalen.

• Nijn
knakworst schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:12:
[...]
Een eigen modem die je moet gebruiken ipv een voip modem van bijv. zyxel,
Je bent vrij om je eigen modem te kiezen. Alleen als je daadwerkelijk telefonie wilt zul je de livebox nodig hebben.

lagere intrainwaarden
Waar baseer je dat op? Mijn Livebox trainde zelfs hoger dan een stock speedtouch of een E-tech.

een net zo gare nieuwsserver als speedlinq
De nieuwsserver van Speedlinq gaat (zonder extra kosten) niet sneller dan 256Kbps! Dat is 32KB/s. Dan vindt ik die van Orange toch een stuk beter hoor...

en een contract dat per 12 maanden verlengd wordt.
True, maar bij Orange is dat duidelijk. Bij Speedlinq dacht ik dat ik er 12 maanden aan vast zat, wat 15 maanden bleek te worden.

Tot slot is het ook nog duurder dan speedlinq.
Hangt er helemaal van af welke diensten je afneemt. Als je een normale snelheid op de newsserver wilt is dat prijsverschil al snel opgelost. Zelfde geld voor andere diensten.

De helpdesk is wel goedkoper, maar gelukkig heb ik die in die bijna 9 jaar dat ik breedband internet heb misschien 5 keer aan de lijn gehad. En dat terwijl ik begonnen ben bij A2000 (Chello)...
Beetje lastig om Speedlinq te vergelijken met Chello/A2000....
Nogmaals, het is gewoon een gok. Er zijn mensen zonder problemen met Speedlinq, maar ze zullen alles in het werk stellen om die problemen te veroorzaken. Hoe dan ook, als je gaat vergelijken, doe dat dan wel met de juiste feiten.

En nu ontopic:
Puur naar de specificaties kijkende lijkt Abel mij de beste optie.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Nijn schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:58:
[...]
Hoe dan ook, als je gaat vergelijken, doe dat dan wel met de juiste feiten.
Nog even als aanvulling op de nieuwsserver, die is bij orange ook gecapt:
Wat is de snelheid van de newsserver voor Orange abonnees?

Vanaf 1 augustus 2005 hebben Orange abonnees maximaal drie threads met maximaal 64 kbit/s (8 Kbyte). In totaal is voor hen vanaf deze datum dus 192 kbit/s (24 Kbyte) beschikbaar
Dus bij beide providers blijft een payserver een verademing vergeleken met de eigen servers.

Maar Abel totaal is inderdaad dezelfde prijs als speedlinq ADSL+bellen, dus dat is zeker geen slechte deal.

• Nijn
I stand corrected.

Overigens kun je bij Orange veel hogere snelheden van 192kbit/s halen met meerdere verbindingen hoor. Er zijn mensen die over de 200KB per seconden komen, maar dat is met een trucje.
Pagina: 1