Deze Computer ?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 17:48
Geachte Lezer,

Allereerst bedankt voor het nemen van U tijd.
Ik zit met een klein probleempje.

Sinds gister, heb ik als ik deze computer open, dat het een tijdje duurt voordat ik iets krijg te zien. Er begint een zaklampje te zoeken en dit duurt dan een seconde of 20 voordat ik iets zie.

Ook is het zo met WINRAR als ik iets wil uitpakken en dan op deze computer druk dat dit even duurt.

Ik heb al gekeken in de procesgegevens, wat er gebeurd of wordt geactiveerd als ik op deze computer druk, maar dit geeft weinig resultaten die er toe duiden dat er iets mis is.

Mijn systeem;

HP 19 Inch TFT
P4 2,8 GHZ
1024 DDR RAM
Geforce 6800 GT
Creative X-FI Fatal1ty
1x 250 GB Harddisk WD
1x 160 GB Harddisk WD

Ik hoop dat ik geholpen kan worden!

Bedankt!

Mitch

Verwijderd

Heb je al spyware/virusscan gedraaid?

Verwijderd

Misschien draait je hardeschijf in PIO modus. Om dit te testen start je task manager (druk op control+alt+del) zodat je het CPU-gebruik kunt zien. Ga dan wat schrijven naar je hardeschijf en kijk wat je CPU verbruik doet, gaat deze hoger dan 20% zonder dat je andere programma's open hebt staan dan is PIO een mogelijke oorzaak.

Anders zou ik even je schijf testen met de juiste utility op Ultimate Boot CD.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
heb je toevallig ergens op je bureaublad of onder de root van een van je schijven (C:\, D:\ etc.) een link naar een netwerk schijf die offline is?

windows heeft de vreemde nijging om deze allemaal te gaan discoveren namelijk (een niveau te diep)

ow en trouwens, ik ben God niet, dus een grote hoofdletter U is niet echt nodig ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BasieP op 25-05-2007 12:34 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:26

Coldcat

HODL

PIO modus zou heel goed kunnen, maar wat het ook kan zijn is een cd in de cdspeler/dvd in de dvdspeler. Deze kan het openen van deze computer ook heel erg vertragen, tot vervelens toe.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn eerste gedachtes gaan ook uit naar een netwerkmap/drive die niet gevonden kan worden.

• Matango
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05-2023
Kun je even posten wat voor netwerk je hebt liggen? Gaat het hier om een thuisnetwerk, heb je een router/switch, zijn er meerdere computers op het netwerk verbonden en deel je bestanden/mappen op deze computers.

Is je computer toevallig een laptop van het werk? Het is mogelijk dat je netwerkmappen op het werk hebt en dat windows deze ook thuis gaat zoeken... misschien een beetje vergezocht maaar mogelijk.

Verder: doet je PC dit alleen als je windows explorer voor het eerst opent?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Begin eerst met het uitsluiten van het een en ander. Er is nog zoveel wat je met behulp van de alhier beschikbare FAQ's had kunnen uitzoeken, uitvinden, uitproberen danwel uitsluiten :)

Begin hier:
PMG FAQ » Mijn PC is traag?
OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Dit topic gaat in ieder geval dicht wegens gebrek aan research. Zie verder ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ voor een uitleg over de werking van GoT ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 25-05-2007 14:03 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.