Toon posts:

Game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een nieuw game systeem kopen en hier zit ik aan tedenken:

Behuizing Apevia x-cruiser metal case black
ik vind het een mooi kast en heeft genoeg upgrade mogelijkheden.

Moederbord Asus Striker Extreme s775 nf680i SLI ATX
staat goed bekend en heeft een hoop upgrade mogelijkheden.

Processor Intel core 2 Quad q6600 2.4GHZ s775 8mb
goede en snelle processor en mijn budget laat het toe dus waarom niet

Video kaart Sapphire HD 2900 XT of ASUS EN8800 GTX
allebij Direct X 10 en goede kaarten maar welke is beter?(of meschien maar gelijk de ultra ook al is hij duurder of is die overbodig?)

Geheugen Kingston DChannel 2gb kit 2x1GB DDR2 pc2-5300 (dit x2 dus 4gb)
een hoop geheugen altijd goed en ook vast voor de toekomst

Harddisk Seagate Barracude 7200.10 500GB 7200RPM 16m sataII(x2 of een externe erbij?)
hoop ruimte altijd fijn voor veel games en ook voor films ect die ik heel veel ga downloaden

Diskdrive Informatique 12 in 1 Cardreader 3.5 zwart
altijd handig een cardreader

optical (lees) lite-on LH-16D1p dvd-rom 16x48x zwart PATA
of 2 branders?

optical (schrijf) NEC AD-7173s 18x12x dvd-rw zwart LF SATA bulk
dual layer brander maar zal ik er 2 nemen of een lees en een schrijf?

voeding CoolerMaster igreen power voeding 600w atx2.2 SLI
lijkt me een goed genoegen voeding

Wireless adapter Linksys Wirless adapter-N
ik heb een wireless N router dus is een een N adapter niet gek

besturings systeem Windows vista ultimate 32b
maar glijk vista maar 32 of 64 bit?

Speakers Logitech Z-2300 2.1
lijken me goed genoegen speakers voor een vrij kleine kamer

Keyboard Logitech G15
lijkt me een handig toetsen bord met een schermpje en g toetsen

Muis Mx Revolution
schijnt de beste muis tezijn maar hoor ook goede dingen over de g5 meschien ook beter in combinatie met toetsenbord

Monitor Samsung 226BW
mooi scherm ik heb ook een tv die er bijna het zelfde uit ziet dus staat mooi bij elkaar

Stuur Logitech G25
lijkt me een top stuur met koppeling en schakelbak

Printer Canon pixma mp600
een printer met de veel mogelijkheden zoals op een dvd of cd branden

ik wil graag weten wat jullie er van vinden dus laat maar weten

ik koop dit alles en laat het in elkaar zetten door Informatique dus als jullie opmerkingen hebben kijk dan even naar het assortiment van informatique

ik ga de pc vooral gebruiken voor games en ik wil er heel veel op kunnen zetten games films ect... en ik wil later ook sli gebreuken.

het budget is rond de 2500E

(en sorry voor mijn vorige topics met te weinig info ect...)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 14:52 ]

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
Op dit moment kan je beter een C2D x6800 nemen. Deze heeft welliswaar 2 cores, maar is wel sneller en de meeste games ondersteunen nog geen 2 cores, laat staan 4 cores. De Radeon HD 2900XT heeft een beter prijs/prestatie verhouding dan de 8800GTX. De 8800 ULTRA kopen is helemaal zonde van je geld omdat dat alleen maar een overgeklokte GTX is. Ook is 4 gig ram nu beetje overkill, maar met vista kan je er voordeel uit halen omdat die zo'n functie heeft veel gebruikte programma's al in je ram te laden om het sneller te laten opstarten enzo. Dus als je er geld voor hebt, kan je dat laten staan.

Misschien is het handig om je budget erbij te vermelden.

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Moederbord is zeer duur en een moederbord met een P35 chip heeft meer uitbreidings mogelijkeheden vanwege z'n ondersteuning voor Penryn proccesors.

bijv. http://azerty.nl/producte...89/31459/ga-p35-ds3p.html
of: http://azerty.nl/producte...l/89/33224/p35-neo-f.html (bijna op voorraad)

De HD2900XT heeft een betere prijs/prestatie verhouding. De 8800 is iets beter. 4GB ram vind ik geen overkill (sommige mensen hebben ook 8GB ;)), nu de prijzen toch laag zijn, mooi meegenomen. Wel een 64 bit OS nemen dan hé! 4GB zal nu of laat handig zijn voor games, en nu de prijzen toch gunstig zijn kan je er alvast van profiteren.

Kwa processor kan je idd een E6600 kiezen, X6800 is iets sneller maar heeft veel slechtere prijs prestatie verhodouding.

[ Voor 38% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 21-05-2007 20:53 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op dit moment kan je beter een C2D x6800 nemen
Dan kan ie nog beter voor een E6600 gaan en die overklokken. De prijs/prestatie verhouding van de X6800 is echt slecht.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Je topicstart is nog steeds wat karig...
Budget?
Waarvoor wil je de PC gebruiken? (gamen lijkt me hoog op je lijstje te staan)

Wil je ook SLI gaan draaien? Zo niet dan is een SLI moederbord wellicht overkill. En ik denk dat je beter kunt kijken naar een P35 moederbord. Nieuwere chipset, die meer toekomstgericht is.

Persoonlijk lijkt de ATI 2900XT meer waar voor z'n geld te bieden, maar in prestaties blijft-ie achter bij de 8800GTX, die dan ook een heel stuk duurder is. De Ultra vind ik al helemaal absurd duur

Wat betreft Vista... Tja, ik zie nog geen grote voordelen van 64 bit, maar ik doe dan ook weinig spannends met m'n computer.

Je scherm is prima als je het koopt om te gamen. Lekker snel. Het is wel een overdrive TN-scherm, dus qua weergavekwaliteit niet het mooiste.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kijk eens naar de kant en klare PC's van Informatique. Scheelt je een hoop zoekwerk en ze zijn meestal net even goedkoper als maatwerk.

ARME AOW’er

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 17:06

Thandor

SilverStreak

Dit topic gaat ook op slot. Ik ben niet tevreden over de topicstart. Afgezien van het feit dat de titel niet klopt laat zowel de inhoud als de vragen te wensen over. Voorbeeldje:
allebij Direct X 10 en goede kaarten maar welke is beter?(of meschien maar gelijk de ultra ook al is hij duurder of is die overbodig?)
Er zijn in Videoplanken & Beeldkanonnen verschillende topics te vinden omtrent ATi en nVidia videokaarten. Naast de discussietopics staat sinds kort ook [discussie] nVidia GeForce 8xxx - deel 8 in de lijst. In dat topic zul je bij de beschrijving van de videokaarten een aantal links naar benchmarks vinden. Wil je meer links? Surf naar Google en zoek op 'geforce 8800 gtx benchmark' of iets in die vorm.

Voor de ATi Radeon geldt hetzelfde: Voorbeeld en nog een voorbeeld. Als je Sapphire vervangt door Radeon zul je ook goede hits krijgen.

Wat betreft het operating system. Kun je met de GoT Search niets vinden? Topics zoals Windows... Hoeveel bits :?, Vista 32-bit of 64-bit en [Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie? :).

Het moge duidelijk zijn dat er veel informatie op het internet te vinden is. Kunst is enkel om even de muis naar het 'search' knopje te verschuiven en aldaar de juiste keywords in te voeren. In bovenstaande tekst staan een aantal voorbeelden. Voor meer resultaten dien je even te spelen met die keywords. Met de gevonden informatie kun je prima uit de voeten :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.