Asus G1S, iemand hem al gespot ?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot mijn verbazing stoppen die lampjes, aan de zijkant van je scherm, met knipperen als ik een spel ga spelen. Als ik ze dan in windowed-mode weer aan probeer te zetten via het ASUS direct flash programma, knipperen ze 4 keer en stoppen ze er daarna weer mee. Weet iemand waar dit aan kan liggen. Graag zou ik ze namelijk 24/7 laten knipperen :+

BVD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 21:23:
Ik ben op zoek naar een kwalitatief hoogstaande laptop met goede specs van +- 1300 euro. ( de G1s is ongeveer 1300 euro ivm belastingaftrek. )

Al zoekende kwam ik op de G1S terecht. ( de G2S is mij wat te zwaar en niet echt mobiel. )

Is deze laptop echt alleen maar specifiek op games gericht of kun je 'm ook als een goede allrounder gebruiken? Of is één van de bussiness-laptops van Asus dan niet een goed alternatief ivm zelfde specs, alleen dan een iets minder goede videokaart en zoals eerder opgemerkt eventueel een minder goede kwaliteit qua materiaal etc. Dat laatste is natuurlijk een erg negatief punt, want je wilt toch wel veel jaartjes met zo'n ding rondlopen.

Voor de rest vindt ik 'm er erg slick uit zien op de vele pics in dit topic en op review-sites. Alleen vraag ik mij af of hij er niet iets te "shiny" uitziet...
OT: Hoe kan je belastingaftrek doen als je een laptop koopt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barcawinner schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 23:11:
[...]

OT: Hoe kan je belastingaftrek doen als je een laptop koopt? :/
BTW verrekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ivm eigen bedrijf etc.

Mijn grootste punten van zorg zijn nu nog:

- Geluidproductie. Ik las op www.notebookcheck.net dat hij nogal lawaaierig is. Ik heb op dit moment een pc die stofzuiger-geluiden produceert en wil daar weleens vanaf ;P

- Energieconsumptie. Stel, ik wil 'm een paar uurtjes op school gebruiken, dan zou de accu volgens de specs al op zijn en ik weet niet of ze op school er zo happig op zijn dat ik hun energie-rekening omhoog jaag en/of je op school uberhaupt wel je laptop mag opladen... Een oplossing zou zijn om een extra accu te kopen, maar of dat nou zo praktisch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Weet niet waar je naar school gaat, maar ik kan in Groningen gewoon inpluggen op het net :+. Voor accuduur meot je niet bij een DTR zijn! Hij zal wel lawaai maken net als mn Asus A6T, maarja wat wil je met die specs, de warmte moet ook weg. Op max performance wil die hier soms opstigen maar op energy saving wat prima is voor office+ i-net is hij heerlijk rustig. Een klasgenoot vond het juist beter dat hij wat lawaai makkete, viel mn laptop niet uit en werd niet zo warm als bij de rest in de klas :+

Verwijderd

Eindelijk de Asus G1S binnen. Qua snelheid valt het een beetje tegen, maar dit komt vast wel door Vista.

Toen ik hem voor het eerst opstartte, zag ik dat het hele MS Office pakketerop stond. Maar toen ik Vista opnieuw installeerde met de bijgeleverde cd(had namelijk een nieuwe harde schijf gekocht), werd MS Office niet geinstalleerd. Ik kan hem nergens meer vinden...foetsie. Is het bij jullie ook zo?

Verwijderd

En, hoe bevalt-ie?
Vind je het uiterlijk ook te overdreven of wen je er snel aan?
Valt het ook mee met de geluidsproductie en de reflectie van het scherm?

Dit zijn zowat de enigste minpunten die er zijn te vinden over de G1S. Als je alles positief beantwoord ben je een gelukkig man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiterlijk is wel goed en ASUS let zeker op de details, zoals bijvoorbeeld de snoerband, goede tas en muis. Hij is alleen niet echt prettig om op mijn schoot te zetten. De harddisk (rechts) en processor (links) worden wel heel erg heet.

En wat me nog tegenvalt is Vista. Door Vista merk ik niets van de snelheid dat ik van deze latop verwacht.

Voor de rest, zeer tevreden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:18:
Uiterlijk is wel goed en ASUS let zeker op de details, zoals bijvoorbeeld de snoerband, goede tas en muis. Hij is alleen niet echt prettig om op mijn schoot te zetten. De harddisk (rechts) en processor (links) worden wel heel erg heet.

En wat me nog tegenvalt is Vista. Door Vista merk ik niets van de snelheid dat ik van deze latop verwacht.

Voor de rest, zeer tevreden.
Vista is voor mij voorlopig ook nog geen optie, of je moet iig 4gig geheugen hebben. Wat vind je verder over de kwaliteit van de barebone zelf? Ik ben ook geiinteresseerd in de G1S alleen heb wat slechte verhalen over het scherm gelezen. Heb zo´n beetje het idee dat hij kwa kwaliteit ver van de thinkpads of compals liggen.

uit http://nl.notebookcheck.c...-G1S-Notebook.4170.0.html
Het minst stevig, hoewel wel stevig genoeg, is de beschermplaat voor het beeldscherm. Als je er even goed tegen aan drukt, komt het los. Het lijkt er dus op dat alleen de buitenste schroeven de beschermplaat vasthouden, en dat de schroeven in het midden alleen maar voor de elektronische contacten zijn.

Het beeldscherm kan goed worden gekanteld, zonder dat je daar onnodig veel kracht voor moet zetten. Het beeldscherm wiebelt helaas wel, zelfs als je het notebook dicht doet wiebelt het beeldscherm nog een beetje, terwijl het dan met 2 haken vast zit.

• GENETX
Vista werkt voor mijn gevoel op mn tragere laptop toch echt beter. Ik heb dan de 64-bit versie. Wat ik wle merk is dat het opstarten in het begin wat langer duurt door superprefetch. Daarna gaat alles echter lekker rap. In de eerste week moet Vista zichzelf echter wel "leren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm vind ik geweldig maar van de slechte kwaliteiten zoals boven merk ik er weinig van. Wanneer het scherm dichtgeklapt is, dan wiebelt hij 2 mm als ik er een kracht erop oefen.

Ik heb nu 2 GB maar binnenkort zal ik er 3GB hebben. Ik wil geen 4GB omdat ik dan anders moet overstappen naar een 64bits systeem. Hopelijk dat het dan een beetje helpt. Oh ja, verder heb ik er zelf een 7200rpm hdd erin gezet. Was eigenlijk niet nodig geweest, want ik merk weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mensen die xp gebruiken vinden de laptop wel gewoon snel? Is deze laptop met vista dan zo erg traag? Ik heb zelf een hell80 gehad met xp, t7300 en 2 gig geheugen. Liep als een treintje moet ik zeggen. Wil graag deze laptop houden maar wil zeker geen snelheid inleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Lijkt me meer dat de gamers zeuren :+. Overigens draai ik de 64-bit versie welke sneller schijnt te zijn volgens de ervaringen. Weet neit welke Asus er op heeft geknald, de Asus F3Sv had volgens mij dus ook een 64-bit versie! Je kan zeuren over Vista, maar het is gewoon wennen aan het nieuwe OS, als het eenmaal lekker draait wil je nie tmeer tertug (althans ik niet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar jij hebt 4 gig geheugen neem ik aan als je de 64 versie pakt.. Maar ik bedoel eigenlijk meer de 2gig versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Uhm, ik heb nog een veel tragere Asus A6T :P, lees gewoon wat in de meeste Asus topics omdat het meeste wel wat op elkaar lijkt. Maar zoals je in mijn specs kunt zien heb ik 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38
Bakje werkt prima.
Heeft iemand trouwens een lijst met drivers voor XP, aangezien het beestje met Vista kwam, maar ik nu toch graag XP erop wil zetten.
Wireless drivers heb ik en voor de videokaart wel via laptopvideo2go.

Weet niet of veel apparaten via PnP wel zullen werken of niet :P

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand niet toevallig een winkel die deze laptop op voorraad heeft liggen? :(

Verwijderd

Ik heb nu het hele topic gelezen, maar toch zit ik nog te twijfelen tussen de G1S en de G2S.
Het verschil qua gewicht is voor mij geen probleem, die paar grammen meer of minder til ik ook nog wel. Ook ga ik liever voor de 17 Inch.

Maar is de G1S nu veel beter of slechter als de G2S? qua gaming (unreal tournament 3?) of qua zakelijke prestaties?

Verwijderd

Jaja, het is bijna zover :)
Morgen kan ik als het goed is een g1s ophalen in duitsland. Dit is dus wel de Duitse versie met 1440x900 scherm. Ook heeft deze ipv de 160gb 5400rpm een 200gb 5400rpm. Dit alles voor de prijs van 1500,-
Ik ben bezig er XP op te zetten, het is wel een hele verzameling drivers die ik moest vinden omdat het systeem standaard vista heeft.

ik maak hier nog een guide over en zal ook een kleine review maken op tweakers binnenkort
@ maever
Ben je dit nog van plan? Ik ben namelijk erg geiinterresseerd in de drivers voor xp. Vista vind ik voorlopig nog geen optie (heb voorlopig "maar" 2gb geheugen). Iemand anders nog tips/ervaringen bij het installeren van xp?

EDIT:
btw, ik had nog even naar asus gebeld.. Die zeggen dat als er iets met mijn laptop gebeurd, de laptop gewoon hier in nederland opgehaald kan worden. Dus dat is ook weer een probleem minder...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, weet iemand hoe ik geluid kan overbrengen over hdmi? Ik heb driver 163.44 van laptopvideo2go. Alvast bedankt.

Verwijderd

Yep, dubbelklik the realtek device manager rechtsonder je taakbalk en selecteer ''Digital output'' en dan ''standaardapparaat instellen''. Waarschijnlijk moet je daarna pc opnieuw opstarten om het te laten werken via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyNL
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-08 21:30
Ik heb de G1s nu een paar weken en ben der erg tevreden mee.
Enig nadeel vind ik dat hij soms wel erg veel lawaai maakt als je hem intensief gebruikt.
Voor de mensen die xp drivers zoeken:
http://nsa.f28.us/G1S/Asus_G1S_XP_Driver_Pack.zip
In dit pakket zit alles wat je nodig hebt.
In benchmarks haal ik tot nu toe de beste resultaten met de 101.29 driver van laptopvideo2go.com.
M'n 3dmark05 score is daar mee rond de 9200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dat lawaai ben ik het wel eens ja, schrok er wel een beetje van maargoed..
Heb je zelf al windows xp erop gezet? zoja, scheelt het veel met de standaard vista? en heb je de recovery bestanden gehouden? ik weet eigenlijk niet echt waar die staan.

Eigenlijk heb ik veel vragen over de installatie naar windows xp. De verkoper vertelde mij dat omzetten naar xp niet mogelijk was omdat niet alle drivers beschikbaar zijn. Ook moet je bepaalde sataa drivers mee branden op je windows cd heb ik begrepen.. Heb je dit ook gedaan?

Alle informatie omtrent xp is welkom :)

Waarom?
Medal of Honor loopt goed, alleen schockt hij. Iemand uit mijn klas heeft dit ook gehad, maar na omschakelen naar xp is dit weg. Nu heb ik dit schokken ook bij Sega Rally, en das wel beetje jammer :(

EDIT:
Komt ook nog bij dat vista langzaam is naar mijn idee. Had hiervoor een compal hel80 met xp en deze was toch zeker sneller. Schrok er wel een beetje van toen ik hem voor het eerst had..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyNL
Ik draai een dualboot op mijn machine, dan heb je dus de snelheid van xp en als je directx10 games wil spelen kun je naar vista gaan.
Als je xp wil installeren zul je de sata drivers in een nieuwe windows cd moeten slipstreamen.
Dit kun je heel eenvoudig met het programma nlite doen.
De sata drivers kun je bij de intel site downloade( als je precies wil weten welke je moet hebben moet je me maar ff pm'en)
Voor de overige drivers moet je dat pakket dus downloaden uit m'n bovenstaande post.
Alles werkt verder naar behoren, alle asus utillities werken verder ook.
Het kost je misschien even tijd maar ik zou het zeker doen als ik jouw was want er is toch wel een prestatiewinst.
Als je trouwens ook een dualboot wil maken dan moet je het programma vistabootpro ff gebruike om je bootrecord te fixen.

Wat ik wel raar vind is dat m'n cpu score in 3dmark onder vista veel hoger is als onder xp.
Maar m'n grafische score is onder xp weer hoger.
Heeft iemand enig idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Welke drivers heb je gebruikt?
Aangezien ik nu krijg: Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Heb via de website verschillende .inf'jes erin gestreamed maar blijkbaar niet de goede.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyNL
Moet je dese ff downloaden:
http://downloadcenter.int...P%20Professional&lang=eng
En dan in nlite de Intel 82801HEM/HBM Sata AHCI Controller(Mobile ICH8-E/M) selecteren.

Edit:
De link hierboven heb je niks aan.
Je moet met dit programmatje ff een floppy aanmaken met de drivers:
http://downloadcenter.int...P%20Professional&lang=eng
Als je dan de bestanden van die floppy in nlite laad en deze: Intel 82801HEM/HBM Sata AHCI Controller(Mobile ICH8-E/M) selecteerd, dan werkt het wel

[ Voor 43% gewijzigd door HenkyNL op 25-09-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb jij je schijf dan ingedeeld als ik vragen mag? Ik vraag me ook af waar de gegevens van de recovery van vista staan. Heb jij de recovery eraf gegooid en is dit niet erg voor de garantie?

Gebruiken jullie eigenlijk die lichtjes aan de zijkant? ik heb ze maar uitgezet, ze gaan meteen knipperen als ik het aanzet, ook als ik niks doe. Deze drivers werken niet in xp dacht ik?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyNL
Ik heb met schijfbeheer in vista een extra partitie van 60gb gemaakt voor xp.
Die verborgen recovery partitie heb ik gewoon laten staan, maar je kunt die cd van asus toch ook gewoon gebruiken als je wil recoveren.

De direct console van asus waarmee je die lichtjes kunt regelen en die tekst in dat displaytje werkt prima onder xp, net als alle andere asus utilities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar je hebt neem ik aan eerst xp geiinstalleerd? heb ergens gelezen dat dat moest. Maar als je xp eerst moet installeren dan moet je toch de c formateren? kan je de hele harde schijf in een keer formateren bij het installeren bij xp en zelf weer indelen of verwijder je dan ook de vista recovery?

• HenkyNL
Nee heb gewoon vista en de recovery laten staan.
Met vista maak je dan gewoon een extra partitie aan waarop je dan xp installeerd.
Dat kun je doen door op deze computer met je rechtermuisknop te klikken, kies je beheren en ga je naar schijfbeheer.
Als je het op dezelfde partitie gaat installeren dan werkt het niet.
Zodra je xp installeerd zal die alleen nog maar opstarten, wil je ook van vista gebruik kunnen maken dan zul je met een bcd programma bijvoorbeeld vistabootpro een extra boot entry moeten maken op de c schijf.

Verwijderd

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1035751.html

Microsoft: "Stap nu over op XP"

Vijf jaar lang heeft Microsoft zich beziggehouden met de ontwikkeling van Vista. Vanaf scratch hebben ze een totaal nieuwe kernel ontwikkeld. Een geheel nieuw besturingsprogramma daar omheen gebouwd. En wat heeft het opgeleverd? Een trager besturingssysteem dat meer geheugen en grafische rekenkracht opeist. Een geheel op Apple gestoelde grafische interface. Oudere randapparatuur is vaak lastig of niet meer aan te sluiten. De grootste verbetering is dat er naast 'Alt-tab' ook tussen applicaties geschakeld kan worden via 'Windowstoets-Tab'. Wow! Met voorbeeldplaatjes! En wat ander overbodig aangebracht oogsnoep. Voor elke handeling moet drie keer toestemming worden gegeven. Want echt beveiligen is te lastig. Gebruikers blijven ontevreden over MS-Vista. Ruim een jaar na introductie is het nog steeds niet opgelapt. Microsoft is de stroom van klachten over Vista beu en neemt maatregelen. Ze bukken en geven toe dat ze ons zuigende rommel door de strot proberen te drukken. Vanaf nu is het meestal mogelijk om gratis over te stappen naar XP! Downgrade nu! (mirror: ZDnet draait ook op Vista)

HAHAHAHA, is dit waar? |:( |:( |:( |:( |:(

Als iemand dit even kan bevestigen dan ga ik ook alle drivers downloaden en zorgen dat er XP op komt. Bedankt voor de info :+

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mooi stukje journalistiek weer |:(

Voor een deel klopt het, Vista wordt downgradable, maar dat geld alleen voor buisiness en ultimate, en alleen door OEM's.

Voor een normaal artikel hierover: http://www.dailytech.com/...sta+Users/article9027.htm

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 26-09-2007 12:37 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

heb ik net een laptop die designed is voor vista gekocht.. :p g1s dus..
hopelijk strax xp erop zetten, hoop dat het wat scheelt.

net een oude xpcd gefixed met die nlite, maar kreeg blauw scherm na het laden van de drivers :(
Nu maar fftjes een nieuwe xp tevoorschijn halen ergens en hopelijk meer succes..

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 21:15 ]

Verwijderd

HenkyNL schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:04:
Wat ik wel raar vind is dat m'n cpu score in 3dmark onder vista veel hoger is als onder xp.
Maar m'n grafische score is onder xp weer hoger.
Heeft iemand enig idee hoe dat komt?
Misschien trouwens dat je de multi core drivers voor de core2duo nog niet hebt geiinstalleerd.. Heb zoiets gehoord van iemand dat hij die drivers voor zijn nieuwe pc nodig heeft gehad voor windows xp. Deze heb ik uiteraard ook nodig wanneer ik xp geiinstalleerd heb, maar helaas heb ik deze nog niet gekocht :|
Ben rond aan het kijken of ik nog niks mis wanneer ik xp kan installeren. Iemand enig idee of dit het probleem zou kunnen zijn en of deze laptops standaard bij windows zitten?

• HenkyNL
Denk dat het met de throttling van de cpu heeft te maken.
Zodra de laptop licht of niet gebruikt wordt clockt de cpu terug om stroom te besparen.
Je kunt er wel voor zorgen dat hij sneller naar zijn max clock gaat met power4gear maar je kunt het niet uitzetten, onder vista kun je dat ook regelen via power4gear extreme maar die is der niet voor xp geloof ik.
Wat me ook op is gevallen is dat de laptop met alleen stroom van de voeding of de accu beter presteerd als dat ie op stroom en accu samen loopt.
Maar als iemand een idee heeft hoe ik er voor kan zorgen dat de cpu onder xp even goed presteerd als onder vista dan hoor ik het graag.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Max performance profiel van Rightmark clockutility (rmclock) aanzetten?
meuktracker: Rightmark CPU Clock Utility 2.30

is sowieso wel een handig programma ;)

Verwijderd

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=60416
misschien wel een interresante link. Hier leggen ze o.a. uit hoe je kan zien of je de updates voor de core2duo hebt geiinstalleerd. Ben benieuwd of je deze hebt..

Edit
Op een of andere manier kan ik bij schijfbeheer onder vista de c schijf maar met 1693mb verkleinen.. Dit terwijl ik ruim 40 gb over heb. Iemand enig idee?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyNL
Heb die hotfix geprobeerd en het scheelt wel iets in fps, maar het verschil is niet heel groot.
M'n cpu score is nog steeds lager dan in vista.
Zal nog ff proberen om met rightmark dat throttlen uit te zetten, maar denk dat het weinig gaat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Draai nu ook XP pro. Moet zeggen dat ik het wel prettiger vind.

Heb alleen nog 2 onbekende apparaten in mij apparaatbeheer:
- Base System-apparaat
- PCI Device
Weet nog niet welke het zijn aangezien alles wel werkt alleen bluetooth nog ff proberen.
Wel vind ik die Power4Gear niet geweldig maar dat wist ik al van me vorige (ook Asus) laptop. De extreme voor Vista vond ik in dat opzicht prettiger, mja nu gebruik ik het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmidels xp ook weten te installeren. Had niet verwacht dat het zoveel zou schelen kwa opstart en afsluittijd. Enigste wat ik niet geiinstalleerd krijg is "Base-System-Apparaat". Hier blijft een vraagteken bij staan. Ook heb ik problemen met bluetooth. Als ik deze installeer blijft hij hangen bij het afsluiten. Wanneer ik deze weer uninstalleer dan sluit hij wel goed af. Iemand hier ook problemen mee gehad?

Verder vind ik dat windows xp ten opzichte van Vista stukken beter presteerd als windows. Dit merk ik in games en over het algemeen als ik bv door de explorer heen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een handleiding + drivers te downloaden hoe xp op de g1s te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook gedaan met wat ik kon vinden op internet. Helaas heb ik nog een "base system" niet geiinstalleerd in mijn apparaatbeheer. En nog een probleem is dat mijn webcam altijd ondersteboven is. Henkie, heb jij hier ook last van? en zo niet welke drivers heb jij geiinstalleerd?

@ hierboven, ik zal zo spoedig mogelijk wat info posten over het installerne, ik heb als het goed is nog wat bruikbare links op mijn computer thuis. Hold up dus. Ik had bijvoorbeeld ook problemen met mijn bluetooth, het is belangrijk dat je eerst de wireless console utility installeert voordat je de de drivers van het draadloze netwerk en bluetooth installeert. Verder moet ik ff kwijt dat xp zoveel scheelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:44
Kan je digitaal 5.1 geluid via toslink uit deze laptop krijgen? Ik krijg het zelf niet voor elkaar, heb een mini toslink naar toslink kabel en krijg alleen digitaal stereo geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-07 22:34
geen idee heb het niet uitgeprobeert, misschien nieuwe drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
Ik word zo langzamerhand een beetje sch***ziek van dat VIESTA. Ik begin me er steeds meer aan te ergeren. Dat hele OS gaat zijn eigen leventje lijden en ik heb het gevoel er geen controle meer over te hebben.
Dus ik wil vista eraf tiefen en XP erop knallen. Ik moet ff met nLite een cdtje slipstreamen. Ik heb hier alleen wel een XP PRO cd liggen zonder SP1 of SP2, dus of dat meteen gaat werken is nog maar afwachten.
Heeft iemand het al uitgeprobeert met deze versie van XP en de SATA drivers?!?
En werkt alles dan wel zoals het hoort? alle drivertjes, direct console, VGA driver (laptopdriver2go)

Nog 1 ding... heeft iemand problemen met zijn WiFi verbinding? bij mij valt de verbinding zo af en toe weg en dat is heel irritant als dan ineens je download of je muziek stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:37:
ik heb het ook gedaan met wat ik kon vinden op internet. Helaas heb ik nog een "base system" niet geiinstalleerd in mijn apparaatbeheer. En nog een probleem is dat mijn webcam altijd ondersteboven is. Henkie, heb jij hier ook last van? en zo niet welke drivers heb jij geiinstalleerd?

@ hierboven, ik zal zo spoedig mogelijk wat info posten over het installerne, ik heb als het goed is nog wat bruikbare links op mijn computer thuis. Hold up dus. Ik had bijvoorbeeld ook problemen met mijn bluetooth, het is belangrijk dat je eerst de wireless console utility installeert voordat je de de drivers van het draadloze netwerk en bluetooth installeert. Verder moet ik ff kwijt dat xp zoveel scheelt :)
Heb je al wat info over het installeren van xp? Krijg als het goed is morgen de laptop binnen zou mooi zijn als ik het dan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:21:
Is er ergens een handleiding + drivers te downloaden hoe xp op de g1s te installeren?
voor de g1s kun je de drivers van g1 installeren... qua chipset hetzelfde enzo... doe eens een search op notebookreviews.com

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Ah zo hard hoef je ons ook niet af te kraken he :P

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
maarten22 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 10:36:
Kan je digitaal 5.1 geluid via toslink uit deze laptop krijgen? Ik krijg het zelf niet voor elkaar, heb een mini toslink naar toslink kabel en krijg alleen digitaal stereo geluid.
Je geluidsbron meot wel 5.1 zijn. Een standaard MP3-tje is gewoon 2.0. Stop er eens een DVD in en zet hem op DTS. Dan krijg je er wel 5.1 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:37:
ik heb het ook gedaan met wat ik kon vinden op internet. Helaas heb ik nog een "base system" niet geiinstalleerd in mijn apparaatbeheer.
Base system is lijkt mij je multimedia card reader

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:38
Hey,
Eindelijk een laptop (met de juiste specs) die de CTRL-toets op de juiste plek heeft.
De meeste andere laptops met deze specs hebben dat namelijk niet, en ik kan daar gewoon niet aan wennen.

Wat ik wel apart vind aan deze laptop is dat de lengte/breedte verhouding wat meer op een 4:3 verhouding lijkt, door het stuk bovenaan het scherm waar de webcam zit, of zie ik dit verkeerd? kan iemand die em heeft mij dit bevestigen ?

Ik heb nu namelijk een Dell D820 (werk laptop) en die past net in mijn rugtas, nu hoop ik dat deze daar ook in past (36x26x3.5) (rugtas van vriendin gekregen, dus daar hecht ik waarde aan)
De asus is 35.4 x 28.4 x 37.4, dus ruim 2 cm breder (of dieper)

Ik zit nu dus aan deze te denken, of een zepto (of bto) te modden en de toetsen om te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Weet niet welke de 15.4"en welke de 17" was. Van de 15" kan ik idd bevestigen dat hij wat naar een 4:3 ratio neigt vanwege de webcam, maar ook het stuk onder het scherm. "Naar voeren toe" merk ik dat hij idd wat langer is als de meeste laptops van mn klasgenoten. Echt 4:3 is he took niet, maar hij is idd wat hoger (zal wel een cm of 5 zijn max). Heb zelf de Asus A6 waarvan de 15.4" direct van is afgeleid en is gepimped :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoq schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:17:
[...]
Base system is lijkt mij je multimedia card reader
Nopes dit is hij niet, deze heb ik goed geiinstalleerd. Voor de mensen die op een beschrijving wachten voor het installeren van xp die ik ook beloofd heb.. Sorry was even druk bezig met school e.d. Ik zal waarschijnlijk vandaag of anders morgen even de link pasten die ik gebruikt heb en waar het goed is mee gegaan. Scheelt echt veel btw met vista :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij de beschrijving om xp te installeren op je g1s. Ik heb de belangrijkste info gekopieërd van:
http://www.onrpg.com/boards/sitemap/t-63451.html
Ik heb xp volgens deze beschrijving geiinstalleerd. Moet wel zeggen dat het op een xpcd niet lukte, het maken van de cd wel maar, bij het installeren kreeg ik een foutmelding. Toen heb ik een andere geregeld en bij deze is het wel gelukt. Enigste wat ik niet voor elkaar krijg is om de webcam goed te krijgen. Op een of andere manier blijft hij maar ondersteboven staan :(
Hier nog een link met info en waar ik de drivers heb gedownload.
http://forum.notebookrevi...hp?p=2097089&postcount=95
Ben blij dat ik het iig gedaan heb, ik ergerde me echt :X aan vista..

For those who want to install XP on their G1S notebook computers without the USB floppy drive A: here is the method to use nLite to integrate SATA driver (Intel Matrix Storage Manager) into original XP CD and burn a new integrated XP installation CD.

[Step 1] Use your G1S to download the SATA driver f6flpy32.zip, and put it into a folder (name SATA driver) under C:\. After it is unzipped, you get a new file f6flpy32.exe (green floppy disk icon).
http://downloadcenter.int...OSs=&OSFullName=&lang=eng

[Step 2] Download and install the program WinImage (file name: winima80.exe).
http://www.winimage.com/download.htm

[Step 3] Run WinImage. Click File (on the menu bar) > Open. A small window pops up.
Look in: type C:\SATA driver, File of type: select All Files (*.*), click f6flpy32.exe (green floppy disk icon), click Open. 8 files appear. Click Image (on the menu bar) > Extract. A small window pops up again. Path: type C:\SATA driver, select Extract all files into the same folder, click OK. All the 8 files are copied into the folder C:\SATA driver. Close WinImage.

[Step 4] Download and install the program nLite.
http://www.nliteos.com/download.html

[Step 5] Put your original XP CD into the DVD Drive and run the program nLite and click Next. In the page of “Locating the Windows installation”, click Browse > My Computer > DVD Drive, a window pops up.

“Select where to save the CD installation files for modification”.

Choose or create an empty folder.

Click OK, a window pops up. Click C: > Make a new folder > type New XPCD > OK

The nLite starts to copy all the files of the original XP CD into the folder C:\New XPCD.

Click Next. In the page of “Presets”, click Next. In the page of Task Selection, select Integrate Drivers and Create Bootable ISO, click Next.

In the page of Drivers, click Insert > Single Driver, a window pops up, select C:\SATA driver, 2 selections show up, select iaachi, click Open, then pops up another window, in which there are more than 10 selections, select Intel(R) 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller (Mobile ICH8M-E/M), click OK > Next, a window pops up with a question “Do you want to start the process?”, click Yes. Take out the original XP CD and put a blank CD into the DVD Drive.

Click Next. In the page of Bootable ISO, select Direct Burn for Mode, type New XPCD for Label, select minimum 4 x (705KB/s) for Burn Speed, then click Burn. The nLite starts burning the New XPCD. After completion, you have a new XP installation CD now.

You can use it to install XP on G1S smoothly.

Remarks:

Don’t forget to upgrade the BIOS to version 203 (It also supports XP) before you start to install XP.

If you want to have dual operating systems (Vista & XP) on your G1S, visit the following site:-

http://www.pro-networks.org/forum/viewtopic.php?t=88231

but I have no idea what was the problem. mind explaining someone? xD
FabianN
08-27-2007, 05:30 AM
like I said, XP didn't have the right drivers. I can't confirm, but I do believe that XP does not come with ANY SATA controller drivers. Your hard drive was on a SATA controller. Most often you can press F6 or something and just load up any needed drivers for the install via floppy, but as this being without a floppy, you need to put the drivers onto the XP disk. nLite does that, among other things. So once you got the right drivers on the disc, you can install it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de Asus G1S en G2S, wat betreft het gewicht en schermgroote kies ik voor de G2 omdat ik UT3 hierop wil spelen en op 17' is die beter. Het probleem is dat de G2S een rpm heeft van 4200 en de G1S van 5400. Bij 4launch kan ik er een nieuwe HD in laten zetten voor 159,-

Hitachi 160GB SATA150 7200rpm, HTS722016K9SA00

Dit wordt mijn eerste laptop en dus ben ik niet bekend met rpm etc, maar ik wil wel meteen mijn perfecte laptop kopen en dat is deze qua design, specis etc.

Weet iemand of 4200 nu echt zo langzaam en slecht is voor deze laptop of kan spellen als UT3 hierop ook worden gespeeld? Is de prijs verhouding voor deze nieuwe HD trouwens goed of aan de dure kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:44
GENETX schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:47:
[...]

Je geluidsbron meot wel 5.1 zijn. Een standaard MP3-tje is gewoon 2.0. Stop er eens een DVD in en zet hem op DTS. Dan krijg je er wel 5.1 uit.
Gedaan maar dan nog komt er geen 5,1 geluid uit alleen stereo. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.. Verder een vraag voor de mensen die xp hebben geiinstalleerd. Bij apparaatbeheer heb ik nog 2 apparaten niet geiinstalleerd: Ethernet-controller en PCI Device. Heeft iemand een hier ook last van en zo nee, welke drivers heb je gebruikt voor de ethernet controller???
Verder heb ik het Base system wel weggekregen. Dit is een host controller voor de sdreader en hier te downloaden http://www.megaupload.com/nl/?d=WIXMQLEE

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 13:25 . Reden: Ik heb trouwens xp geiinstalleerd met een corperate xp te modden.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
Net XP erop gezet... driverpack gedownload (linkje komt van notebookreview.com in post van Weedle)

De ethernet controller heb ik ook mee lopen stoeien... realtek drivers en die uit het driverpack geprobeerd maar geen van beiden installeerden hem met de setup. Ik heb het handmatig gedaan, gewoon netwerkcontroller selecteren en je krijgt een hele lijst met merken... zoek realtek semihuppeldepup... op en kies voor RTL 8169/8110 familiy Gigabit ethernet nic

Verder heb ik nog PCI device en alle base system devices zijn geinstalleerd.
En Bluetooth werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
als je deze hebt gedownload... http://nsa.f28.us/G1S/Asus_G1S_XP_Driver_Pack.zip

Er staat daar ook een mapje in met de naam raid configure. Je kunt het installeren met setup of handmatig de driver opzoeken via apparaatbeheer. Deze is dus bedoeld voor PCI device.

BT werkt ook nou :P alleen WiFi blijft gewoon aan staan ookal doe ik Fn+F2. Maar met die toetscombinatie gaat wel bluetooth uit.

En trouwens..... Wat een verschil in snelheid!! niet normaal, ik heb veeeel te lang met vista gedraaid. Ik heb ook ff Half Life 2: episode 2 geprobeerd en het draait veel soepeler dan voorheen. Dus ik heb er geen spijt van dat ik XP erop heb gezet!! En GEEN uitroeptekentjes meer bij apparaatbeheer :P

[ Voor 7% gewijzigd door mariok23 op 21-10-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx man, dat was het :)
Dat van die ethernet driver.. Mijn bluetooth werkte eerst ook niet, als ik hem opstarte leek hij wel te werken maar als ik de laptop af ging sluiten bleef hij heel lang op de bluetooth hangen. Heb even rond gekeken en je moet eerst bij de utilities map Wireless Console installeren en daarna pas de bluetooth en draadloos. Dan moet je bluetooth en draadloos eerst aanzetten voor het installeren met dat proggie..
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
Dus je laptoppie werkt weer goed weedle ?!?!?! :P "Dat goeie ouwe XP".
Vista is best leuk maar hij word er zo verschrikkelijk traag van, maar nu kun je de echte snelheid van dit beest zien :P
Dan heb ik het toch een beetje in de verkeerde volgorde gedaan :P

1. WiFi drivers
2. Wireless console
3. Bluetooth activeren (anders kwam ie niet bij app. beheer)
4. Bluetooth drivertjes

Hij werd niet traag bij afsluiten bij mij.

[ Voor 5% gewijzigd door mariok23 op 22-10-2007 22:08 . Reden: foutje in een zin :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer anders die console, draadloos en bluetooth te uninstalleren en dan weer een keer overnieuw op de goede manier. Bij mij werkt alles nu goed voorlopig :) Moet alleen nog even die Raid configurer installeren voor het PCI-Device. Ik had deze bij voorbaat niet geiinstalleerd omdat ik dit dacht niet nodig te hebben aangezien ik toch geen raid configuratie heb in mijn laptop. Er kan eigenlijk ook maar een hd-schijf in toch? Enigste wat ik toch een klein beetje jammer vind is dat mijn webcam nu standaard ondersteboven staat. Heb jij hier ook last van? Dit valt natuurlijk niet op tegen de grote prestatieverschillen t.o.v. vista..

EDIT:
Ik heb webcam probleem opgelost :) en heb ook maar even een nieuw topic aangemaakt omdat deze titel niet echt relevant meer is :P Gespot hebben we hem zeker :*)
[Ervaringen] ASUS G1S Allround/Gaming laptop

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ga binnenkort de Asus G1s kopen.
ik wil nog wel graag weten wat de prestaties tijdens de moderne games zijn
(1650x1080, in Crysis, WIC, FSX oid.)

zijn jullie toevallig bekent met de prestaties in games?

mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste mensen,

Ik lees dat ook hier een probleem met de webcam is.
Ik heb ook net een nieuwe laptop (Asus PRO71F).
Standaard Vista, net ffe XP PRO opgezet.
Mijn webcam is nu ook op de kop.

Iemand enig idee hoe ik deze weer normaal krijg? Dit is niet echt handig namelijk....

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees89
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:55
Is de G1s al een beetje algemeen te bewonderen, ik was vanmiddag in Utrecht om te kijken voor enkele laptops, en heb deze nergens kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik ook op zoek geweest naar de asus G1S of G2S. Alleen bij " mycom" heb ik de asus G2S in het echt mogen bewonderen daar staat die uitgestald als het goed is. Ik moet zeggen, in het echt ziet die er NOG mooier uit :9~ De asus G1S heb ik nog niet gezien, maar ze zijn zo ongeveer hetzelfde dus je kan dan wel wat fantaseren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees89
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:55
Dan zal ik volgende week daar eens naar kijken, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
Ik heb geen problemen gehad met de webcam. Welke drivers gebruik je? Ik heb de standaard drivers gebuikt uit de driver pack die op het andere G1S topic staat. HIERRR: [Ervaringen] ASUS G1S Allround/Gaming laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 16:07
Ik heb xp een paar weken geleden succesvol geinstalleerd en alles draaide prima..

nu wilde ik linux erop plempen.... daar is iets fout gegaan... uiteindelijk moest ik windows opnieuw installeren omdat windows niet meer opstartte..

nu heb ik windows voor de 2e keer geinstalleerd omdat ik met een probleem zat: audio wilde niet installeren..... gaf telkens een error aan dat de microsoft bus driver should be loaded in your system before installing realtek hd audio driver!

maar dit vind ik raar want ik heb gewoon dezelfde xp cd gebruikt die ik een paar weken terug heb gebruikt.. met de ingebakken sata drivers erbij.

het een en ander geprobeert maar niks wil helpen :(

heeft iemand een tip.hint of iets wat me uit de brand kan helpen??

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil misschien de G1S-AK005C aanschaffen. Alleen ik hoor dat de speakers van de G1S-A1 slecht zijn. Is dat bij de G1S-AK005C ook?

Is de resolutie van 1680 bij 1050 goed te doen op een 15.4 inch scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Narf717 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 17:22:
Ik heb xp een paar weken geleden succesvol geinstalleerd en alles draaide prima..

nu wilde ik linux erop plempen.... daar is iets fout gegaan... uiteindelijk moest ik windows opnieuw installeren omdat windows niet meer opstartte..

nu heb ik windows voor de 2e keer geinstalleerd omdat ik met een probleem zat: audio wilde niet installeren..... gaf telkens een error aan dat de microsoft bus driver should be loaded in your system before installing realtek hd audio driver!

maar dit vind ik raar want ik heb gewoon dezelfde xp cd gebruikt die ik een paar weken terug heb gebruikt.. met de ingebakken sata drivers erbij.

het een en ander geprobeert maar niks wil helpen :(

heeft iemand een tip.hint of iets wat me uit de brand kan helpen??
Google maar eens op UAA driver.
Zorg er verder voor dta je eerst je partitionering goed hebt voor je met linux begint en kijk goed hoe en waar Linux te staan komt. Wss heb je de Windows HDD leeg gehaald en daar Linux op gezet bij je vorige poging...
Pagina: 1 2 3 Laatste