Asus G1S, iemand hem al gespot ?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 14:00:
Overigens iemand bekend met dit bedrijf? Kloppen de levertijden e.d.?
Uhm dude... Salland is een van de grootste online-shops van Nederland :X

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Tragere CPU ja bij salland, hij is ook iets goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Tragere CPU...

T7200 is niet eens van 't nieuwe Santa Rosa platform
dus deze Salland-versie heeft ook geen DX10 videokaartje ;)

EDIT: Net even gekeken maar staat wel dat hij 'n GO8600 bevat! Maar dat kan niet ;)

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 19-07-2007 16:26 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-07 22:34
In everest:
Geïnstalleerde Drivers nvd3dum (7.15.11.0119 - nVIDIA ForceWare 101.19), nvwgf2um (7.15.11.0119)
Gister van de Asus site gedownload
het was volgens mij 7.15.11.0108 wat er standaard op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:24:
Tragere CPU...

T7200 is niet eens van 't nieuwe Santa Rosa platform
dus deze Salland-versie heeft ook geen DX10 videokaartje ;)

EDIT: Net even gekeken maar staat wel dat hij 'n GO8600 bevat! Maar dat kan niet ;)
Volgens mij is dit de G1....zonder S, bij Salland....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:54:
Volgens mij is dit de G1....zonder S, bij Salland....
Maar in de G1 zit geen GO8600 :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 16:32
De Asus G1 uit de VS heeft de 256MB 8600GT en 512 met Turbo cache? De Zepto gewoon 512MB
Ik twijfel een beetje tussen en Zepto of deze Asus.
Het zijn beide zeer gave notebooks :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Asus heeft een snellere versie van de Go 8600GT (op papier dan). Maar met beide laptops kun je prima gamen. Cijfers zeggen niet altijd zoveel, het is de beleving.

Persoonlijk vind ik de Asus een beetje te flashy, gelukkig kun je die lichten uitzetten. Dichtgeklapt ziet de Asus er wel sjiek uit moet ik zeggen:

Afbeeldingslocatie: http://www.ryerse.com/G1S_small/IMG_0112.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ryerse.com/G1S_small/IMG_0114.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ryerse.com/G1S_small/IMG_0115.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ryerse.com/G1S_small/IMG_0128.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Ziet er zeer gaaf uit, denk toch dat ik die Asus uit de VS over laat komen.
Mede ook door die extra video uitgang. Ik heb al een aantal jaar een Asus en dat bevalt zeer goed.

En idd dat flashy gedoe dat doet me niet zoveel, dat zal direct wel uit gaan. De "pats" factor word er wel leuker door :P

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
ach, met die lampjes aan de zijkanten valt het wel mee. Ik heb ze altijd aan staan ik heb er geen last van. Ze gaan ook alleen aan als je een game speelt of als je een filmpie draait :D
Ik vind het wel een leuk extratje voor idd. de pats factor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van het scherm. Helaas wordt dit belangrijke punt vaak bij laptop reviews 'vergeten'. Zou iemand zoals ze bij onderstaande review hebben gedaan een paar foto's kunnen maken van het scherm in het donker?
Voorbeeld: http://www.legitreviews.com/article/361/7/

[ Voor 4% gewijzigd door Dlocks op 22-07-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laptop dit weekend even goed doorgedraaid.

Het is een prima ding en draait een game als Supreme Commander soepel op 1680x1050 met alles op HIGH :)

Ik ben pas op problemen gestuit toen ik de nieuwe driver had gedownload van de Asus site. Dit is wat de nieuwe driver veroorzaakte
- Hogere CPU load (continu)
- Supreme Commander had ineens last van LAG (zelfs op 2 resoluties lager!)

Na 20 minuten driver rollback en de driver van de CD er weer op gezet. Ik raad het niet aan om deze te downloaden.

Na een beetje bijschaven en troep eraf gooien kwam ik uit op een Windows index score van 4.8
CPU 5.1
MEM 4.8
Grap 5.9
Game 5.5
Disk 4.8

Heb geen overclocks gedraaid. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Het schijnt dat je ook de drivers de G2S kunt gebruiken voor je grafische kaart.

Overigens een interessant topic forum.notebookreview.com over een performance probleem met de G1S:
When the battery is fully charged, and you unplug it, the laptop runs at 100% until the battery dies. Once it dies, and you have to CHARGE the laptop, you must wait till it reachs 90% for it to run at full performance again.
Volledige topic: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=143667

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de G2S maar ik weet dat je de G1S hem hier ook kunt krijgen. Als je op 'website' clickt onderaan de pagina krijg je een gans review van de G2S met heel veel foto's van zowel de laptop als de bijgeleverde accesoires.

http://www.lazercoms.be/w...?cPath=97&products_id=453

Ik ben niet tevreden over de prestaties van VISTA op de G2S maar heb XP erop gezet en de laptop werd een BEEST!! Vooral het gesimuleerd 5.1 geluid vind ik geweldig. De Game STALKER die je er gratis bij krijgt is wel goed te pruimen!! Overal waar ik mijn nieuwe aanwinst boven haal trek ik serieuze aandacht, wat wil je met zo'n pracht machien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De G2S die op deze site staat is de oude versie.. Geen intel centrino en geen 8600 kaart erin. Maar ik neem aan dat je het zelf over de nieuwe versie hebt? Maar wat vindt je dan slecht aan de prestaties onder Vista? Ikzelf draai met vista slechts 0.0% tot 4.0% CPU activity en 28% Cache volgens de Windows Vista gadets. (G1S)

Ik kan me wel voorstellen dat het beter loopt met XP, maar ik wil dan graag weten wat het is, voordat ik al de drivers ga zoeken. Alles wat er bij mij op de cd bij zit is namelijk Vista-Only drivers.

EDIT: Na dit gezien te hebben had ik lazercoms gemaild over de fout op de site. Zij hebben deze direct aangepast om verdere verwarring te voorkomen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dlocks schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:37:
Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van het scherm. Helaas wordt dit belangrijke punt vaak bij laptop reviews 'vergeten'. Zou iemand zoals ze bij onderstaande review hebben gedaan een paar foto's kunnen maken van het scherm in het donker?
Voorbeeld: http://www.legitreviews.com/article/361/7/
In deze review staan ook gegevens over het scherm, ik hoop dat je er wat mee kunt
http://www.notebookcheck....-G1S-Notebook.3889.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Ik had die review gezien maar wist niet precies wat ik met die cijfers aanmoest (180.7
cd/m² e.d). Heb het even beter bekeken en snap nu hoet ik het moet lezen en kan vergelijken met andere schermen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:53:
[...]

Ik kan me wel voorstellen dat het beter loopt met XP, maar ik wil dan graag weten wat het is, voordat ik al de drivers ga zoeken. Alles wat er bij mij op de cd bij zit is namelijk Vista-Only drivers.
De hardeschijf is redelijk traag hetgeen ervoor zorgt dat het systeem 'traag' opstart en programma's en spelen iets langer duren om te laden dan bij een desktop, hetgeen normaal is. Eens een programma of game geladen draait het best wel lekker om het zacht uit te drukken.
Bijkomend is met een zelfgemaakte installatie van XP het mogelijk bepaalde zwaar belastende drivers er niet bij op te zetten waardoor je systeem beter presteert. Een 'clean' install van VISTA (dus niet van de recovery CD) versneld de boel ook, aangezien al de optionele software er niet bij opgezet wordt. VISTA is en blijft een nieuw operating system die nu eenmaal meer resources vraagt.

Komt er op neer: kun je er een SATA schijf van 7200rpm erin krijgen, go ahead (let wel op met de garantie) en installeer enkel de drivers voor de dingen die je gaat gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
morgen wordt mijn G1 'tje opgehaald door de postbode voor RMA.
Ik heb een dooie pixel en de \ toets doet het niet...
Er werd mij verteld dat ik pas bij 3 dooie pixels vervanging kreeg, maar misschien vervangen ze hem nu ook wel.
Verder is het een goed machientje, ik heb die drivers van laptopdriver2go.com (ofzoiets) gedownload en hij draait veel sneller en stabieler.
Ook een beetje geklooit met de instellingen van nvidia om een beetje beter beeld te krijgen. Ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:36:

Na een beetje bijschaven en troep eraf gooien kwam ik uit op een Windows index score van 4.8
CPU 5.1
MEM 4.8
Grap 5.9
Game 5.5
Disk 4.8

Heb geen overclocks gedraaid. d:)b
Heb precies dezelfde score :P

Toch netjes, met mijn desktop PC haal ik een score van 5.0. met deze specs:
Meer informatie over mijn computer

Onderdeel Details Score Basisscore
Processor AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ 5,0 5,0
Bepaald door laagste score

Geheugen (RAM) 2,00 GB 5,9
Grafisch Radeon X1800 Series 5,9
Grafische weergave voor spellen 1278 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen 5,9
Primaire vaste schijf 162GB beschikbaar (298GB totaal) 5,9
Windows Vista (TM) Ultimate

Systeem
--------------------------------------------------------------------------------

Fabrikant MSI
Model MS-7220
Totale hoeveelheid systeemgeheugen 2,00 GB RAM
Type computer 64-bits besturingssysteem
Aantal processorcores 2

Opslag
--------------------------------------------------------------------------------

Totale grootte van vaste schijf/schijven 298 GB
Schijfpartitie (C:) 162 GB beschikbaar (298 GB totaal)
Mediastation (D:) Cd/Dvd
Mediastation (E:) Cd/DvdCd/Dvd

Grafische weergave

Type beeldschermadapter Radeon X1800 Series (Microsoft Corporation - WDDM)
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 1278 MB
Toegewezen grafisch geheugen 512 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 766 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 8.380.0.0
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1280x1024
DirectX-versie DirectX 9.0 of nieuwer

Netwerk

Netwerkadapter NVIDIA nForce Networking Controller
Netwerkadapter Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
Netwerkadapter Bluetooth-apparaat (Personal Area Network)
Netwerkadapter Microsoft Tun Minipoort-adapter
Netwerkadapter VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet1
Netwerkadapter VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet8

[ Voor 74% gewijzigd door mariok23 op 30-07-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Al meer bekend over wanneer de G1s nu leverbaar is?
Laptops4u zegt op de site hem morgen te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zo erg gematst door Laptops4U, het is niet normaal meer. Waar het op neerkomt is dat ik binnenkort een korte review met wat plaatjes schrijf voor de G1S!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hoe binnenkort?

Ik krijg geen antwoord van ze over de levertijd van de G1S :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankrox
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 09:45
Ik heb de notebook 8 dagen geleden besteld bij 4launch en hij is op dit moment onderweg naar mij :9~ . Op dit moment is die nog wel blauw aangegeven dus misschien is de 1e batch meteen uitverkocht, maar hij is vanaf nu dus in elk geval (mondjesmaat) in nl beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:33:
Hoe binnenkort?

Ik krijg geen antwoord van ze over de levertijd van de G1S :(
Binnenkort als in morgen :D. Helaas moet ik je wel mededelen dat dit de laatste G1S was die Laptops4U had. Als je hem nu bestelt krijg je hem pas over een aantal weken op zijn minst. Je kan computerpirates proberen, deze zouden het 08-08 binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik wil een G1s met een 7200rpm HD
en volgens mij is LTP4U de enige die hem inbouwt en waar je niet verplicht bent die oude HD ook te kopen.

Maar ik ben benieuwd.
Wat ik gelezen heb op het net is hij wat gehorig (fan altijd aan) en zijn de speakers niet zo best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speakers zijn dramatisch heb ik gehoord :p, maar dat boeit mij vrij weinig. Ik ga het toch aansluiten op externe speakers en op het college heb je geen geluid nodig (ookal heb ik daar wel mijn sennheizers voor). Het probleem zit hem zeker niet in de 5.1 geluidskaart.

Ik ben ook voor de 7200 RPM gegaan, deze moet de snelheid zeker ten goede doen. Zal in de toekomst ook van 2 naar 3 GB geheugen gaan, ik heb gelezen dat dit een behoorlijke performance boost moet geven in games. Ik zal mijn ervaringen met warmte/geluid/kwaliteit/duurzaamheid binnenkort wel posten.

Wat ik wel vreemd vind is dat L4U dit heeft staan op mijn factuur:

Asus G1S-AK005C Core 2 Duo nVidia 8600M GT 512MB DVDRW LS 15.4"
WSXG+ 802.11a/b/g/n/ BT Draagtas en Muis
Intel Core 2 Duo T7500 (2.2Ghz; 4MB L2; 800Mhz FSB)
Harddisk 2.5" 160GB S-ATA 7200RPM
2x 1024MB DDR2 667Mhz SODIMM
MS Windows Vista Home Premium NL/UK/FR

Ik hoop van harte :9~ , maar ik denk het niet ;( . Ik heb nooit wat over een DDR3 512MB versie gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben heel erg weg van dit laptopje en sta op het punt hem te bestellen. Toch vraag ik mij af of welk besturingssysteem ik erbij zal nemen. Wat heeft Windows Vista Ultimate wat de Premium versie niet heeft? En is dit de extra € 125,- waard? (wat ik er zelf denk ik niet voor over heb). En als ik toch besluit er, misschien later, ultimate op te zetten heeft dit dan invloed op de prestaties van de laptop?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag:) Stel ik besluit in de toekomst uit te breiden naar 3 gig. Hetgeen ik hoogst waarschijnlijk zal gaan doen. Kan ik dan nu beter 1 x 2048 nemen zodat ik later er 1 gig bij kan zetten. Of moet ik gewoon 2 x 1024 nemen en dan later 1 gig te vervangen door 2 gig? Ik neem aan dat er namelijk maar 2 geheugenslots zijn in deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:31
Ultimate is het niet waard in de meeste gevallen. Wat je mist?

1. Ultimate Extra's, voor die talen en pokerspel hoef je het niet te doen
2. Bitlocker, neem aan dat je toch geen extreem top secret files hebt, anders alleen die encrypten
3. Wat geavanceerde netwerk mogelijkheden, zie het nut ook nog niet echt.. Ook wel met firewall op te lossen golk ik zo
4. Extern bureaublad server, nouja super als je het gebruikt, maar om vanaf desktop -> laptop te moeten werken gebeurt ook niet lijkt me

En dat was het wel zo ongeveer, ofwel: gewoon Premium nemen en even over Ultimate lezen eerst, maar 90% van de mensen heeft het echt niet nodig. Het is dat ik het heb omdat dsie van mij "iets goedkoper" was ;), maar ik zou anders ook gewoon Premium nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 10-08-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Waar blijft je review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt deze laptop te bestellen, maar ik twijfel over het volgende. Zal een uitbreiding van het geheugen een aanzienlijke performance boost geven? En zal ik bij de volgende generatie spellen een geheugen uitbreiding noodzakelijk zijn om alles soepel te draaien? Hoogstwaarschijnlijk zal ik in de toekomst er een extra gig in zetten, maar ik neem aan dat deze laptop maar 2 geheugenslots bezit. Is het dus voordeliger om er 1 x 2048 mb in te laten zetten ipv 2 x 1024 mb. Of kan je beter, bij een geheugenuitbreiding, 1 gig verkopen en deze te vervangen door 2 gig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:07:
Ik sta op het punt deze laptop te bestellen, maar ik twijfel over het volgende. Zal een uitbreiding van het geheugen een aanzienlijke performance boost geven? En zal ik bij de volgende generatie spellen een geheugen uitbreiding noodzakelijk zijn om alles soepel te draaien? Hoogstwaarschijnlijk zal ik in de toekomst er een extra gig in zetten, maar ik neem aan dat deze laptop maar 2 geheugenslots bezit. Is het dus voordeliger om er 1 x 2048 mb in te laten zetten ipv 2 x 1024 mb. Of kan je beter, bij een geheugenuitbreiding, 1 gig verkopen en deze te vervangen door 2 gig?
Dit heb je een paar uur geleden ook al gepost 8)7 :/

Maar waarom ben je zo gefixeerd op 3GB. Zet er nu gewoon 2x1GB in en over een paar maanden 2x2GB. Tegen die tijd kost dat geheugen al helemaal niets meer.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Even een zijsprongetje voor wat betreft de G2S. Ik zie hem in Nederland overal staan met een resolutie van 1440x900 wat voor mij (als CAD-gebruiker) echt te laag is. Maar als je de site van Asus bekijkt zou de G2S ook geleverd moeten kunnen worden met een WUXGA scherm. Heeft iemand dat WUXGA-model al ergens gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

D-e-n schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:12:
Even een zijsprongetje voor wat betreft de G2S. Ik zie hem in Nederland overal staan met een resolutie van 1440x900 wat voor mij (als CAD-gebruiker) echt te laag is. Maar als je de site van Asus bekijkt zou de G2S ook geleverd moeten kunnen worden met een WUXGA scherm. Heeft iemand dat WUXGA-model al ergens gespot?
Asus heeft kort geleden de G1S en de G2S geupdate. Volgens mij was voor de G2S oa een beter scherm onderdeel daarvan. Vandaar dat je ze nu nog niet hier ziet.
De site van Asus ligt er (weer eens) uit, anders stond hier het persbericht: http://usa.asus.com/news_show.aspx?id=7936
En hier een topic erover op NBR: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=145343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Kan er iemand mij misschien helpen?

Ik heb de Asus G2S gekocht maar nu is die met een qwerty inplaats met een azerty toetsenbord.

Ik heb dit voordien ook voor gehad bij men Asus A6L maar dan kocht ik gewoon het losse toetsenbord dat je er zelf kan instekken.

Nu voor de G2S vind ik hem niet direct op het internet, kan iemand me daar bij helpen?

Dank bij voorbaat.

Mvg
Cosa280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is dan mijn beloofde review voor de G1S, (ik was gister jarig dus had geen tijd):

Dit is mijn eerste laptop, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal. De eerste indruk: Oh Snap! Ziet er beter uit dan op de plaatjes :P. De laptop is vrij zwaar voor een 15,4, maar niets om je zorgen over te maken.

De bouwkwaliteit is goed te noemen, de laptop voelt robuuster en kwalitatief beter aan dan de gemiddelde Media Markt (Leeuwarden) laptop. De kwaliteit komt dicht in de buurt bij de Sony Vaio's die daar staan. Al het materiaal dat is gebruikt is van hoogstaande kwaliteit.

Het toetsenbord voelt goed aan en typt erg lekker. Er is weinig flex te bekennen, tenzij je als een josti typt. Touchpad gebruik ik weinig, maar voelt goed aan. Het oppervlak is op een positieve manier stroef waardoor je nauwkeurig kunt sturen, de geborstelde aluminium knoppen voelen robuust aan en klikken gelukkig niet te hard.

Het beeldscherm is zonder tweaking wat flets en donker. Dit kun je wel verstellen, maar dit heb ik nog niet gedaan. Eén ding kan ik wel mededelen; Once you go WSXGA*, you can't go back. Er gaat een wereld voor me open qua ruimte. Ik had hiervoor een 15' LCD scherm met 1152*768. Ik heb voor de laptop een externe monitor gehaalt om op aan te sluiten (de HP W22"07), wel een vooruitgang moet ik zeggen 8) .

De speakers zijn zoals ik had verwacht; dramatisch :P. Er is hier geen excuus voor, zelfs mijn PSP geeft betere geluid. Het geluid geeft je een gevoel alsof je in een metalen kast zit. Geen bas en trieste hoge tonen. Ik was hiervan op de hoogte, heb zelf een Sennheiser en externe speakers waar ik het op aansluit. Het geluid is dan perfect na een aantal tweaks in de Realtek besturingssysteem.

De aansluitmogelijkheden zijn goed te noemen, met de S/PDIF en HDMI aansluitingen is het zeer compleet. HMDI geeft helder en scherp beeld, het brengt ook geluid over naar een HDTV. Hiervoor moet je wel een aantal instellingen aanpassen.

Nou komt de reden waarom ik toch heb besloten om voor de G1S te gaan, de performance!;

Allereerst wil ik vermelden dat Vista een josti OS is. Niet zozeer vanwege het uiterlijk of gebruik ervan, maar vanwege het absurde geheugengebruik. Idle gebruikt de f*cker 800 MB (!), zelfs nadat ik de bloatware van de Asus eraf heb gehaalt.

Aero werkt als een speer en ziet er erg sjiek uit. Met een HD avi in Windows media player, 4 mappen, Firefox en allerlei programma's tegelijk aan loopt aero nog steeds soepel. Door de processor en videokaart kun je veel tegelijk doen, ondanks de veeleisende Vista.

Games spelen soepel en zonder haperingen. Je kunt ervanuit gaan dat bijna alle games van tegenwoordig op 1280*1024 op high te spelen zijn. Games die ik heb getest zijn:

- Titan Quest (hogere resoluties mogelijk)
- Counterstrike Source (kan op veel hogere resoluties op high met alle goodies aan)
- STALKER (deze loopt wat minder soepel, maar ik heb het idee dat de makers het spel niet goed geoptimaliseerd hebben)
- Hitman blood money (loopt super).
- C&C3 (alles loopt als een speer op 1440*900)

Op de geleverde drivers geeft 3DMARK'06 mij ongeveer 3800 punten (positief afgerond O-)) op een resolutie van 1280*1024. Er zijn tweakers die met een overclock en nieuwe drivers tegen de 4500 punten halen. De GDDR3 architectuur leent zich goed voor overclocks, doch raad ik het niemand aan om het te doen. Veel te riskant voor een laptop, bovendien heb je met de normale clocks al genoeg juice om games lekker te spelen. Mocht je het toch doen, dan raad ik het je sterk aan om een laptopcooler te gebruiken.. .De laptop wordt tijdens het gamen warm aan de achterkant en onderkant, ik heb nog niet de precieze waarden gemeten. Dit is nogal logisch vanwege de power/ruimte verhouding van een laptop. De accu voelt aan als een fornuis, maar ik heb gelezen dat de warmte normaal is.

De goodies die je erbij krijgt zijn leuk en van hoogstaande kwaliteit. Je krijgt een logitech MX518 ter waarde van 40 euro en een tas erbij (geen idee hoeveel deze normaal kost). Al met al ben ik superblij met deze gangsta :p. Ik gebruik hem als desktopvervanger en mobiele infocenter voor mijn studie.

(*De foto's zijn wat wazig, ze zijn gemaakt met een telefoon, ik had helaas geen digitale camera tot mijn beschikking)

Afbeeldingslocatie: http://aycu15.webshots.com/image/25214/2001145953199745965_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu39.webshots.com/image/24198/2003254683073224750_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/26052/2003240553099389517_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu26.webshots.com/image/23665/2003222635937226870_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu18.webshots.com/image/23937/2001143898696070804_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu31.webshots.com/image/22550/2001174267364550096_rs.jpg

Mijn onderdanige broertje heb ik even gebruikt als mannequin voor de tas
Afbeeldingslocatie: http://aycu25.webshots.com/image/23224/2001106734072945312_rs.jpg

Meneer was een beetje jammer bezig..
Afbeeldingslocatie: http://aycu15.webshots.com/image/23414/2003226551202293314_rs.jpg

.. na een ferme blik en een paar aanmoedige woorden opnieuw:
Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/24612/2001025692998147937_rs.jpg

De muis heeft een speciale knop voor de aero functie, heel handig en sjiek moet ik zeggen.
Afbeeldingslocatie: http://aycu27.webshots.com/image/23266/2001142262402935427_rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm,

'k Ben pas vandaag de G1S tegen het lijf gelopen (how foolish of me...) en ik moet zeggen dat het ding er geweldig uitziet. Zo geweldig zelfs dat ik twijfel of ik mijn BTO 15W25+ niet zou annuleren.
Dik dilemma dus :'( ...
Vermoed ook dat de BTO niet te annuleren valt (betaald op 3 augustus).
Ik vrees zelfs dat die BTO-levering niet vóór september zal gebeuren (onheilspellende backorder verhalen...); wat feitelijk erg vervelend zou zijn i.v.m. erasmus. Die G1S schijnt beter leverbaar, toch?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer genoeg is de G1S ook vrij schaars, ik had mazzel want ze hadden nog maar 1 bij L4U. Ik had al sinds 17 juni betaalt, oorspronkelijk voor de Compal WXGA*, maar die lijkt momenteel voor eeuwig uitgesteld te zijn. Als ik nog langer wachtte ging ik over de 2 maanden wachttijd heen ..!

Hier mijn verhaal bij L4U http://tweakers.net/shopreview/6891?Page=1#r_59113 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punt is dat 1 aanbieder in België er ook 1 in stock heeft (identiek dezelfde als de jouwe, maar dan met 5400 rpm hdd).
En ik heb die laptop écht nodig vóór september.
Ik had me vastgepind op die 2-3 weken levertijd die de website vermeldt, maar er steken de laatste tijd veel geruchten over lange levertijden de kop op.

To make a long story short:
Als ik die BTO niet in augustus kan krijgen, dan ga ik alles in het werk stellen voor de G1S.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Gewoon vragen bij BTO, nooit geschoten is altijd mis! Vragen kost je niks, alleen een beetje tijd dus altijd doen.

@ TTT: 800MB lijkt veel, Hier gaat hij er zelfs overheen, maar er is een reden: SuperPreFetch. Normaal deed XP niks met je geheugen dus was het gewoon vrij. Je hebt het nou eenmaal dus waarom niet gebruiken? Vista zet er programma's in die je vaak gebruikt. Zo start een zwaar programma als Photoshop CS3 wel 2x zo snel omdat niet alles van de trage (5400rpm hier) schijf hoeft worden gehaald. Wanneer je het geheugen wel nodig hebt wordt het wel leeg gehaald. Dus je hebt er alleen voordeel van!

Blijft verder een mooie maar dure laptop. Wel grappig om te zien hoe de mannen van Asus de A6 case hebben weten om te bouwen :P

Asus A6 Case
offtopic:
Plaatje is wat groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MSI komt met een concurrent voor de G1s en de G2s ;)

http://global.msi.com.tw/...aincat_no=135&cat2_no=271

Ik vind de tattoo niks, maar de specs wel erg lekker.
De videokaart is denk ik sneller dan de 8600M GT en de Turion zal trager zijn, maar de bottleneck bij spellen is niet de CPU ;) en voor de overige dingen zal het niet echt opvallen in dagelijks gebruik is mijn inschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:31:
Punt is dat 1 aanbieder in België er ook 1 in stock heeft (identiek dezelfde als de jouwe, maar dan met 5400 rpm hdd).
Belgie, is dan wel een Azerty toetsenbord lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:29:
[...]

Belgie, is dan wel een Azerty toetsenbord lijkt me?
Ik ben dan ook Belg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
hjs schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:55:
MSI komt met een concurrent voor de G1s en de G2s ;)

http://global.msi.com.tw/...aincat_no=135&cat2_no=271

Ik vind de tattoo niks, maar de specs wel erg lekker.
De videokaart is denk ik sneller dan de 8600M GT en de Turion zal trager zijn, maar de bottleneck bij spellen is niet de CPU ;) en voor de overige dingen zal het niet echt opvallen in dagelijks gebruik is mijn inschatting.
Denk dat de HD2600 of evensnel is of trager. De G1S/G2S maken gebruik van GDDR3 geheugen ipv GDDR2/DDR2 wat op de meeste mid-end kaartjes in laptops wordt geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik ga er dan wel van uit dat in de Extreme versie de HD2600xt komt en wat ik gelezen heb is die net even trager dan de 8700M GT (maar veel te lezen is er nog niet :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankrox
weet iemand precies welke drivers de g1s sneller maken? ik heb de laatste vga drivers van asus site gedownload (8600m gt drivers vind je niet op nvidia.com) en de 3dmark06 score blijft rond de 3820 hangen. Ik moet zeggen dat er eigenlijk weinig van die score kan worden afgeleid aangezien mijn desktop (xp3800+,x1950pro) 4200 haalt terwijl een aantal spellen toch echt soepeler lopen op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt door betere drivers maximaal 100 punten meer behalen, maar daar doe je die upgrades ook niet voor. De drivers laten je kaart 'slimmer' omgaan met de hardware waardoor sommige spellen beter/soepeler spelen.

Ik heb de 165.01 drivers van laptopvideo2go geinstalleerd. C&C3 draait op max, 1680*1050 loopt soepel. Ik heb nu ongeveer 3900 punten met 3DMARK06 op een resolutie van 1280*1024.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Als je op zoek bent naar een G2s kijk dan ook eens naar de Diabloo
http://www.laptops4u.nl/categorie/diabloo-373.html

Ik mis alleen HDMI zo op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:21:
Je kunt door betere drivers maximaal 100 punten meer behalen, maar daar doe je die upgrades ook niet voor. De drivers laten je kaart 'slimmer' omgaan met de hardware waardoor sommige spellen beter/soepeler spelen.

Ik heb de 165.01 drivers van laptopvideo2go geinstalleerd. C&C3 draait op max, 1680*1050 loopt soepel. Ik heb nu ongeveer 3900 punten met 3DMARK06 op een resolutie van 1280*1024.
Als ik jou was zou ik 163.15BETA pakken van laptopvideo2go aangezien die nu wel powermizer enabled hebben in de inf van die driver als eerste test en omdat deze het zwarte scherm na de slaapstand verhelpt. 165.01 is al een hele oude driver en ik verdenk de driver ervan dat iemand hem een verkeerd nummer heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
TTT schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:58:
Hier is dan mijn beloofde review voor de G1S, (ik was gister jarig dus had geen tijd):

Dit is mijn eerste laptop.........

-------------------------------------------------------------------------

Mijn god wat een apparaat. Ik vind het design echt mooi, ziet er ook stevig uit met die carbon stukken en die deksel is :9~

Heeft die van jou ook iets van 1600 euro gekost?

[ Voor 11% gewijzigd door peakaboo op 14-08-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GremliN-Online schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:20:
[...]

Als ik jou was zou ik 163.15BETA pakken van laptopvideo2go aangezien die nu wel powermizer enabled hebben in de inf van die driver als eerste test en omdat deze het zwarte scherm na de slaapstand verhelpt. 165.01 is al een hele oude driver en ik verdenk de driver ervan dat iemand hem een verkeerd nummer heeft gegeven.
Ik ga zelden/nooit in slaapstand, maar ik begrijp wat je bedoelt. Dit probleem kan erg irritant zijn als je slaapstand wél vaak wil gebruiken. Maar de 163.15 bied mij niet zoveel voordelen, en vooral de 'no control panel' waar ik over lees schrikt mij af. De 165.01 daarentegen bied mij een merkbaar beter verschil tegenover de stock drivers. Dus waarom iets veranderen dat goed gaat?

@peakaboo
Zoals ik al had vermeld had ik geluk bij een ongeluk. L4U had een deal met me gesloten. De G1s mét de 160GB 7200rpm upgrade kostte €1675, maar ik heb €1550 moeten neertellen :D.

PS:

2 schermen onafhankelijk van elkaar gebruiken is echt leuk, ik kwam daar vanmiddag pas achter :') . Gaat ook erg soepel moet ik zeggen, door de 2x 1608*1050 pixels kun je heul veul kwijt (sorry voor de brakke foto) :
Afbeeldingslocatie: http://aycu31.webshots.com/image/24790/2006134880761700949_rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
@TTT:

Zit wel wat in, echter is 165.01 zeer oud, denk dat die eerder 155.01 had mee moeten krijgen oid. IIg haal ik zelf met 163.15 een hogere score die op 21 puntjes in 3Dmark06 onder mn XP score zit.

Overigens heb ik hem al helemaal nodig aangezien deze op zeer vrreemde wijze ook mn probleem heeft gefixed dat ik bij de BIOS al een zwart scherm had op mn laptop en met veel proberen soms eindelijk beeld kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey GremliN,

ik heb toch maar even die driver geprobeerd.. en erg bedankt voor die tip. Spellen lopen nu nóg soepeler. Ik speelde Overlord met alles op High 1440*900 redelijk soepel. Nu kan ik op 1680*1050 met alles op het maximum perfect spelen! Die control panel krijg je toch wel bij die zip bestand, dus dat is niet zo erg. Daarnaast ben ik erachter gekomen dat Hibernation erg handig is, ik krijg gelukkig niet meer dat zwarte scherm. Ik raad echt iedereen aan om die driver te nemen als je een 8600M GT hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankrox
met die driver heb ik idd een iets betere performance, alleen ondersteunt ie geen component signaal over hdmi.. alleen rgb over hdmi(met nog een vervelende nvidia scaler ertussen die ik niet uitkrijg). geen oplossing voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
Mijn g1S'sie is nou al ruim 2 weken weg, hij staat bij Asus te wachten op een nieuw TFT scherm (ik had 1 dooie pixel) oke mooi! Ze zouden hem eigenlijk alleen pas vervangen als er 3 dooie pixels waren!
EN de \ toets die niet werkt. Ik had een mailtje gestuurd hoeland het nog ongeveer zou duren... kreeg als bericht terug dat een datum nog niet bekend was. En dat het moederbord(?!?!) en het tft scherm vervangen zou worden.
Huh?!! moederbord waarschijnlijk een vergissing want het ging om mijn keyboard dacht ik.

Ik begin hem eerlijk gezegd wel te missen!! Ik word weer een beetje jaloers als ik jouw foto's zie TTT, ter herinnering hoe mooi ie eruit ziet!! :P in het echt VEEEEL mooier lol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Alweer terug mariok23?
Heb hier wel ervaring met Asus en die is goed, zeer netjes en snel.

Verder voldoet mijn G1s prima, binnenkort maar eens hdmi op de tv proberen.

Verwijderd

is hij al weer ergens in nederland te krijgen?

• mariok23
Ja ik heb hem vandaag weer terug gekregen. Gelukkig!
TFT scherm is vervangen
toetsenbord vervangen
en het moederbord.
Van de laatste weet ik niet waarom ze die vervangen hebben maar het zal wel nodig geweest zijn. Ik dacht eerst dat het om een misverstand ging... dat het moederbord vervangen moest worden. Dus niet.
ik was em sinds 31 juli kwijt tot 23 augustus. valt mee

Verwijderd

Hey, weet iemand of de OS NL,FR of UK is? Of zitten ze allemaal erop, zodat je bij eerste boot een taal moet kiezen?

Levertijd bij 4Launch is mid september. Weet iemand waar dat ding goedkoop en snel geleverd kan worden?

Verwijderd

De mijne is NL, geen idee of er ook engels op zit. Bij installatie wordt er niet gevraagd wat je taalvoorkeur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer....dan moet ik een Engelse OEM versie kopen :-( 100+ euro erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zit dat niet op die CD-tjes? Bij mn Asus A6T kreeg ik 3CD's, XP NL, XP FR en XP ENG. Nl was geïnstalleerd maar met een format ben je er dus al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik ben sinds kort ook op zoek naar een laptop en deze leek mij wel interessant. Ik ben op zoek naar:

- santa rosa platform
- Core 2 Duo > T7000
- min. 2GB DDR2 geheugen
- 7200RPM schijf > 160GB
- Wifi N
- Liefst niet te groot en niet te zwaar. Daarom twijfel ik ook over 15 of 17 inch.

Alleen ben ik niet echt een gamer, sterker nog... ik game vrijwel nooit (enkel een keer). Is deze laptop dan wel iets voor mij? Of kan ik dan beter een andere hebben? Weet iemand misschien een beter alternatief (ik zie door de bomen het bos niet meer zoveel laptops zijn er).

[ Voor 8% gewijzigd door Rebunted op 24-08-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Je kan bv bij laptops4u in een F3SV-AS147C een 200gb 7200 HD laten zetten, dat is de 7K200 denk ik, snelste laptopsschijf op de markt. Zit je op 1300 euro.
http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as147c-1497.html

Maar, daar is dit topic natuurlijk niet voor bedoeld O-)

[ Voor 12% gewijzigd door hjs op 24-08-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
hjs schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:26:
Je kan bv bij laptops4u in een F3SV-AS147C een 200gb 7200 HD laten zetten, dat is de 7K200 denk ik, snelste laptopsschijf op de markt. Zit je op 1300 euro.
http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as147c-1497.html

Maar, daar is dit topic natuurlijk niet voor bedoeld O-)
Budget is zo'n 2000 euro (ex btw).

Nah, ik had deze op het oog... dus wat dat betreft pas het wel in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die budget kun je een heeeeeele snelle non-game laptop halen, met 1300 ben je eigenlijk al klaar. Daarnaast vind ik het grappig dat je vermeld: ''Liefst niet te groot en niet te zwaar'', en dat je dan twijfelt tussen een 15' of een 17' :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een beter alternatief voor jou (en voor mij ;) ) Is de business-lijn van Asus, de V-series.
Als 15.4" bijvoorbeeld de V1S, 14" de V2S.
Nog moeilijk leverbaar in Nederland, en erg duur in vergelijking met andere landen. Dus importeren is misschien voordeliger. Maar ook zonder dat zit hij wel ruim onder je budget (volgens mij rond de €1800 inc).

Over de grootte en het gewicht: 17" is totaal amobiel, 15.4" is 'normaal'. Alles daaronder is prettig klein.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:13:
''Liefst niet te groot en niet te zwaar'', en dat je dan twijfelt tussen een 15' of een 17' :')
Het lijkt me inderdaad niet handig om een laptop te kopen met een scherm van 17 foot ;)

[ Voor 41% gewijzigd door fsfikke op 24-08-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:15:
Een beter alternatief voor jou (en voor mij ;) ) Is de business-lijn van Asus, de V-series.
Als 15.4" bijvoorbeeld de V1S, 14" de V2S.
Nog moeilijk leverbaar in Nederland, en erg duur in vergelijking met andere landen. Dus importeren is misschien voordeliger. Maar ook zonder dat zit hij wel ruim onder je budget (volgens mij rond de €1800 inc).

Over de grootte en het gewicht: 17" is totaal amobiel, 15.4" is 'normaal'. Alles daaronder is prettig klein.

[...]

Het lijkt me inderdaad niet handig om een laptop te kopen met een scherm van 17 foot ;)
Jullie hebben inderdaad gelijk, geen 17 inch. Ik zal kijken naar de V series. Ik snap alleen niks van al die series en welke serie nou voor welk gebruik ik. Ik zoek gewoon een laptop met minimaal bovenstaande specificaties. Het liefst een Asus aangezien ik daar vertrouwd mee ben, het gevoel heb dit een solide merk is.

Ik zal de G1S ook zeker onthouden :) Bedankt voor de info tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
G1s is idd wel gamer, kom je ook tegen op het toetsenbord waar de w,a,s,d, F1 tot F12 en de pijltjes groen gekleurd zijn, echt zakelijk is dit dus niet.

Wel voldoet deze notebook aan je eisen plus lekker hoge resolutie (1680*1050). Ook e-sata en HDMI zijn leuk natuurlijk.

Het gewicht valt mee vind ik. Als je bedenkt dat er een 8cells ipv 6cells inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat belangrijk is, is dat je naar de specs/kwaliteit/prijs moet kijken. Dat is inderdaad lastig zoeken als er zoveel modellen zijn. Er zijn merken die uitblinken in het ene vlak, maar kortschieten bij het andere.

Sony bijvoorbeeld maakt in het algemeen hele goeie behuizingen, maar van de prijs/specificaties verhouding wordt zelfs een Mac-gebruiker bang. (dit hangt natuurlijk af van welke lijn je kiest).

Een Acer is berucht om zijn behuizingen, maar heeft daarnaast wel een goede specificatie/prijs verhouding.

Asus is een goede allrounder, degelijk en niet al te duur. Als je creatief en hip met je geld wilt omgaan kun je altijd nog kijken naar de Compals/Zepto's.

Op dit moment gooit de Asus V-series hoge ogen door de kwaliteit. Ik heb gelezen dat deze een ontzettend robuuste behuizing heeft en ongeveer dezelfde specs heeft als de G1S (natuurlijk ook te customizen naar je eigen smaak). En gezien jij de nodige doekoe hebt, is de V-versies zoals fsikke vermeld echt iets voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
ik kreeg een hele waslijst aan talen die ik kon instellen toen ik hem voor het eerst aanzette.
Standaard stond ie op duits, ik heb natuurlijk Nederlands gekozen maar er zat ook engels, frans en italiaans en misschien ook spaans. ben snel die lijst doorgescrolled voor NL.

Ohja mijn \ toets doet het nog steeds niet. Maar weer een belletje gepleegd met meneer Asus. Ik moet eerst een BIOS update doen naar versie 204 en als dat niet helpt dan moet ik weer bellen. Nouja ff proberen maar....

[ Voor 29% gewijzigd door mariok23 op 24-08-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks mensen. Ik heb hem besteld bij Zercom...was 1504 euro en gelijk een 2 GB SO-DIMM erbij gekocht, om zo in totaal 3 GB te krijgen. Even kijken wat ik voor een 1 GB SO-DIMM kan krijgen op marktplaats.

Jongens, ik kan NIET wachten!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sodeju zeg. Dat is een mooie laptop :Y

Ik ben zelf aan het twijfelen tussen de F3SV-AS147C en de G1S-AK005C. Ik gebruik het ding voor CAD (UGS NX5, hoge resolutie) en CAE (ram geheugen voor Nastran en andere resolvers). Dat de processor er 30 seconden langer over doet vind ik niet erg, ga wel een bakje koffie drinken.

Wat zou de G1S de meerprijs tov de F3SV kunnen verantwoorden? Voor de hogere resolutie kan ik ook opteren om een externe monitor voor het CAD deel te plaatsen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:02:
Sodeju zeg. Dat is een mooie laptop :Y

Ik ben zelf aan het twijfelen tussen de F3SV-AS147C en de G1S-AK005C. Ik gebruik het ding voor CAD (UGS NX5, hoge resolutie) en CAE (ram geheugen voor Nastran en andere resolvers). Dat de processor er 30 seconden langer over doet vind ik niet erg, ga wel een bakje koffie drinken.

Wat zou de G1S de meerprijs tov de F3SV kunnen verantwoorden? Voor de hogere resolutie kan ik ook opteren om een externe monitor voor het CAD deel te plaatsen.
Ik zie eigenlijk weinig verschil qua specs. G1S is wat mij betreft alleen op de volgende anders

- G1S heeft een 8600 GT en F3SV heeft een 8600 GS videokaart
- G1S heeft een 2.2 GHz dual core, waarbij de F3SV een 2.0 GHz dual core heeft
- G1S heeft een WSXGA scherm, waarbij F3SV een WXGA scherm heeft
- G1S is 400 euro duurder

Qua graphics zal G1S beter zijn en beeld is ook beter, hoewel je een externe monitor gaat gebruiken. De G1S is in een paar opzichten iets beter dan de F3SV maar er is wel een verschil van 400. In jou situatie zal ik voor de goed kopere F3SV kopen. Waarom 400 euro meer betalen voor een betere beeldscherm als je toch een extern gebruikt?

Waarom zoek je niet een laptop met Quadro FX 570M? Die zijn volgens mij beter geschikt voor CAD gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bovendien is de F-serie eerder de budget-lijn van Asus. Dus behalve de verschillende specs krijg je bij de G1S ook een stukje kwaliteit die de F-serie niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:42:
Ik zie eigenlijk weinig verschil qua specs. G1S is wat mij betreft alleen op de volgende anders
G1S heeft een WSXGA scherm, waarbij F3SV een WXGA scherm heeft
Dat zou voor mij meer de reden kunnen zijn om het te doen. Dat hij wat sneller is en een betere videokaart is leuk totdat de volgende generatie uitkomt. Op de grotere desktop kan ik dan 2 vensters naast elkaar open doen (1 CAD venster, 1 manual venster) Met een 15" op 1024x 786 is dat niet fijn werken. Maar komende week heeft mijn zus een FZ11S (1280 x 800) en kan ik een idee krijgen hoe 1440 x 900 werkt met CAD. Als die resolutie werkbaar is dan ga ik voor de F3SV + 22" monitor.
Qua graphics zal G1S beter zijn en beeld is ook beter, hoewel je een externe monitor gaat gebruiken.
Dat van de externe monitor is nog maar te bezien omdat ik verhuis naar een andere studentenkamer en daar is het qua ruimte niet te riant. Daarom ook de overstap naar een laptop.
De G1S is in een paar opzichten iets beter dan de F3SV maar er is wel een verschil van 400. In jou situatie zal ik voor de goed kopere F3SV kopen. Waarom 400 euro meer betalen voor een betere beeldscherm als je toch een extern gebruikt?
Dat lijkt me de beste oplossing: een F3SV met een externe 22" monitor voor het CAD werk.
Waarom zoek je niet een laptop met Quadro FX 570M? Die zijn volgens mij beter geschikt voor CAD gebruikers.
Wil geen fortuin uitgeven ;)
fsfikke schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:45:
Bovendien is de F-serie eerder de budget-lijn van Asus. Dus behalve de verschillende specs krijg je bij de G1S ook een stukje kwaliteit die de F-serie niet kent.
Merkbare kwaliteitsverschil? Sinds de laptop vaak verplaatst zal moeten worden is een beetje degelijkheid wel zeer te wensen en dan is die 400 euro meerprijs weer te "verwaardelozen".

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2007 17:50 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:46:

Merkbare kwaliteitsverschil? Sinds de laptop vaak verplaatst zal moeten worden is een beetje degelijkheid wel zeer te wensen en dan is die 400 euro meerprijs weer te "verwaardelozen".
Als je een laptop laat vallen, dan maakt het niet veel uit of het een G1 is of de budget F3. :) Beide hebben sowiezo geen gespecialiseerde hdd die impact schade minimaliseren. Ik denk eerder dat de G1 sneller beschadigd zal raken vanwege zijn spiegelende oppervlate. Wat belangrijk is, heb ik ook, is het aanschaffen van een all-risk verzekering. Ik ben niet heel erg voorzichtig met mijn laptop en heb het weleens laten vallen of het scherm bekrast. Maar ieder keer kreeg ik het vergoed van de verzekering.

En voor die 400 euro kan je een hele mooie tas kopen die bomb-proof is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kwaliteit heeft niet als enige nut om crashbestendig te zijn.
Je ziet het terug in de gebruikte materialen. Sommige mensen zijn blij zat met een laptop die uit goedkoop plastic is gemaakt, anderen kopen voor duizenden Euro's laptops die uit carbon zijn gemaakt en bekleed zijn met leer.
Het hangt er maar net van af wat je belangrijk vind voor je nieuwe laptop.

offtopic:
"Ik denk eerder dat de G1 sneller beschadigd zal raken vanwege zijn spiegelende oppervlate." Spiegels brengen toch pas ongeluk als ze kapot zijn ;)

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 27-08-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

star-saber

Ryzen

mariok23 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:25:
ik kreeg een hele waslijst aan talen die ik kon instellen toen ik hem voor het eerst aanzette.
Standaard stond ie op duits, ik heb natuurlijk Nederlands gekozen maar er zat ook engels, frans en italiaans en misschien ook spaans. ben snel die lijst doorgescrolled voor NL.

Ohja mijn \ toets doet het nog steeds niet. Maar weer een belletje gepleegd met meneer Asus. Ik moet eerst een BIOS update doen naar versie 204 en als dat niet helpt dan moet ik weer bellen. Nouja ff proberen maar....
Heeft die bios update geholpen voor die toets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Chevy454 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:46:
[...]

Dat zou voor mij meer de reden kunnen zijn om het te doen. Dat hij wat sneller is en een betere videokaart is leuk totdat de volgende generatie uitkomt. Op de grotere desktop kan ik dan 2 vensters naast elkaar open doen (1 CAD venster, 1 manual venster) Met een 15" op 1024x 786 is dat niet fijn werken. Maar komende week heeft mijn zus een FZ11S (1280 x 800) en kan ik een idee krijgen hoe 1440 x 900 werkt met CAD. Als die resolutie werkbaar is dan ga ik voor de F3SV + 22" monitor.

[...]

Dat van de externe monitor is nog maar te bezien omdat ik verhuis naar een andere studentenkamer en daar is het qua ruimte niet te riant. Daarom ook de overstap naar een laptop.

[...]

Dat lijkt me de beste oplossing: een F3SV met een externe 22" monitor voor het CAD werk.

[...]
Wil geen fortuin uitgeven ;)

[...]

1440x900 lijkt me erg klein voor CAD-werk. Qua hoogte heb je niet echt veel ruimte dan, zeker als je grotere tekeningen wilt maken of bewerken. Met een extern 22 inch scherm heb je overigens ook niet meer dan 1680x1050 dus dat voordeel zie ik niet zo.
Niet iedereen vindt zo'n scherpe resolutie prettig maar als je 1680x1050 (op een 15,4 inch) of 1920x1200 (op een 17 inch) prettig vindt lijkt me dat ideaal. Op mijn 22 inch CRT op mijn werk heb ik de resolutie ook vrij klein staan (1892 ofzo geloof ik) wat dat betreft.
Qua laptop ga ik zelf voor die 17 inch variant dus. Ik kan binnenkort vertellen of dat ook echt zo ideaal is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat eerst ook te twijfelen tussen de G2S (17inch) en G1S(15.4inch). Ze verschillen maar ongeveer 150 euro, dus geld is geen punt. Maar omdat ik toch wel vaak met mijn laptop naar de uni en werk reis, is gewicht en formaat toch belangrijk. Kleinere laptops dan 15.4 hebben vaak een (voor mij) te kleine beeld en zijn vaak niet krachtig genoeg om goed te gamen.

Voor mij is G1S een perfecte compromis. Het is niet al te zwaar en past makkelijk in een rugzak. Beeld is niet te klein of te groot. Resolutie is hoog genoeg. En het is goed om te gamen. Aanvankelijk dacht ik ook aan de duurdere Dell M1330, maar ja, zoals wat d-e-n zegt: Dell, go to hell!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:15:
Ik zat eerst ook te twijfelen tussen de G2S (17inch) en G1S(15.4inch).
Misschien zaaide ik wat verwarring. Als ik het over de 17 inch heb die ik heb gekozen heb ik het in dit geval dus niet over die G2S maar over een ander systeem. De G2S met die hoge resolutie hebben ze niet in Nederland namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:18:
[...]

Misschien zaaide ik wat verwarring. Als ik het over de 17 inch heb die ik heb gekozen heb ik het in dit geval dus niet over die G2S maar over een ander systeem. De G2S met die hoge resolutie hebben ze niet in Nederland namelijk
Ik had het over mijn eigen situatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:51:
1440x900 lijkt me erg klein voor CAD-werk.
Ik heb vooral breedte nodig. Ik heb met 1024x768 op een 15" liggen aanmodderen en het gaat wel maar niet van harte nee :)
Qua hoogte heb je niet echt veel ruimte dan, zeker als je grotere tekeningen wilt maken of bewerken. Met een extern 22 inch scherm heb je overigens ook niet meer dan 1680x1050 dus dat voordeel zie ik niet zo.
Dan hoef ik niet zo hard naar een klein schermpje te turen :P
Qua laptop ga ik zelf voor die 17 inch variant dus. Ik kan binnenkort vertellen of dat ook echt zo ideaal is :-)
Voor het CAD aspect had ik ook liever 17" maar dat is niet meer mobiel te noemen :P Het mes snijdt (helaas) langs 2 kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

354mm * 284mm * 37.4 mm 3.1 Kg (g1s)
355mm x 257mm x 35,2 ~ 37,5mm; 2.8Kg (ifl90)
358mm x 259mm x 27-33 mm; 3.4kg (gx700)

Nou, wat een verschil tussen een 15.4 en een 17"
(g1s vs ifl90 vs gx700)

ik ben er wel uit, ik ga voor de GX700 1680 x 1050 met een 160gb 7200rpm HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor materialen gebruiken ze voor die GX700?, want 3,4 kilo is erg licht voor een '17. De '17 variant van de G1S is 4,4 kilo. Daarnaast is de G1S een relatief vrij zware '15, dan lijkt er weinig verschil te zitten in de zware '15 en de lichte '17.

Als je een '15 en een '17 naast elkaar legt zie je een groot verschil qua mobiliteit, voor een student is een '17 inch gewoon niet praktisch omdat je daarnaast nog boeken en dergelijke moet dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ik ben dit ooit een keer tegen gekomen over de MSI
Athough the MSI laptops may look like plastic, they are actually Magnesium-Alloy which have the appearance of plastic once coated due to being so light weight, but in actually fact the strength is far superiour to plastic
link, staat in het commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er trouwens ook een hdmi en e-SATA poort op de G1S? Op sommige plaatjes zie ik een DVI-D poort ipv HMDI & e-SATA. Weet iemand het?

Afbeeldingslocatie: http://www.thg.ru/mobile/intel_santa_rosa/images/img_0330.jpg
http://www.thg.ru/mobile/.../intel_santa_rosa-05.html

Afbeeldingslocatie: http://www.laptops4u.nl/var/images/extraimages/g1s-ak005c-4.jpg
http://www.laptops4u.nl/info/g1s-ak005c-1491.html

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die plaatjes zijn van de oude G1 versie. Ik kan je garanderen dat de G1S HDMI, eSata én spdif heeft.
De HDMI geeft ook geluid, je weet niet wat je ziet als je het aansluit op een HDTV. Je kunt de HDMI poort ook gebruiken om op DVI aan te sluiten, daarvoor heb je wel een adapter nodig. Die kosten niet eens een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
Hey,

Hebben jullie ook dat als de G1S op Battery saving staat het scherm soms ineens feller wordt?!?!
Het blijft dan ook zo, kost dus meer stroom. Dit zal niet zo heel hoog zijn maar het scheelt wel aangezien de accu toch niet zo een hele lange levenduur heeft. Ong. 2 uurtjes bij mij.

Dus ik moet eerst naar een andere power4gear modus overschakelen en dan weer terug naar battery saving om het scherm weer minder fel te krijgen.

Klein dingetje, misschien wel een bugje. IK was ff benieuwd of mensen dat hier ook hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08-2022
Nou, wat een verschil tussen een 15.4 en een 17"
(g1s vs ifl90 vs gx700)
Geen goede vergelijking, de gx700 is 17 inch..

Btw Weet één van jullie of je bij het bestellen van de G1S de grootte van het Turbo Memory kunt bepalen?

En heeft iemand van jullie het onderstaande probleem zelf ondervonden? Of andere minpunten?
When the battery is fully charged, and you unplug it, the laptop runs at 100% until the battery dies. Once it dies, and you have to CHARGE the laptop, you must wait till it reachs 90% for it to run at full performance again.
Volledige topic: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=143667

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel gehoord van het bovenstaande probleem, maar ik heb er nog geen last van gehad.
Maar ik run hem dan ook eigelijk altijd op netstroom.

Verder nog steeds tevreden gebruiker, nog geen problemen gevonden.
Volgens een vriend van mij loopt ook 2worlds er lekker soepel op :)
Er is schijnbaar ook een hotfix voor de Videokaart, zodat deze nog wat spoeler loopt in Vista. Deze is te downloaden op de site van Microsoft. Ik heb de link thuis, ik zal hem later posten indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:12:

Er is schijnbaar ook een hotfix voor de Videokaart, zodat deze nog wat spoeler loopt in Vista. Deze is te downloaden op de site van Microsoft. Ik heb de link thuis, ik zal hem later posten indien mogelijk.
Staat een link op nvidia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Cendris_Fisher schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:17:
[...]

Geen goede vergelijking, de gx700 is 17 inch..
Dat zeg ik toch, het verschil tussen een 15.4 en een 17 vind ik maar minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 17:33

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zit eraan te denken binnenkort een laptop te nemen. Ik ben sinds vandaag echt student en wil niet alleen maar gebonden zijn aan mijn kamer om te werken op mn PC. Maar ik wil ook kunnen gamen op een eventuele laptop. Zal de G1S sterk genoeg zijn om UT3 (low detail?) met fatsoenlijke framerate te spelen?

Is het verstandig om hem nu te kopen, of zijn er prijsdalingen of nieuwere versie of betere gaming laptops op komst?

En valt er een beetje op 15.4" te gamen, ik speel nu op 19" desktop en ik kan me even niet voorstellen hoe enorm klein de characters wel niet zullen zijn op 15.4"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08-2022
hjs schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:26:
[...]

Dat zeg ik toch, het verschil tussen een 15.4 en een 17 vind ik maar minimaal.
Vind jij, maar zeg dan gewoon 17 inch [gx700] vs 17 inch [G2 S], want verschillen zijn er wel degelijk.
Maar je hebt gelijk dat is discutabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben nu trotse eigenaar van de Asus G1 S, toch zit ik met wat vraagjes;

1. Waar kan ik die lampjes aan de zijkant aanzetten, is daar een driver voor?
2. Als ik met mijn fn-toets mijn geluidsvolume probeer te wijzigen lukt dit niet. Weet iemand een oplossing?
3. Waar kan ik dat venstertje net onder je beeldscherm instellen?
4. Hoe stel ik de knoppen naast de powertoets in?

Bij voorbaat dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
Regret:
Mooi apparaat he?!?!? :P

1. Voor de lampjes aan te zetten ga je naar Asus Direct console. Rechtsonderin de taakbalk staat een zwart icoontje met het oogje wat je ook onder je touchpad heb zitten. Als je daarop klikt dan kun je de Led's aan of uit zetten en het kleine lcd schermpie van tekst voorzien:P
2. Zou meteen moeten werken, misschien het programma ervoor weggegooid??! geen idee misschien heeft iemand anders daar een antwoord op!?!
3. Zie vraag 1...
4 volgens mij staan die knoppen vast ingesteld op de functie die ze hebben en kan je ze niet veranderen.

Alstu! :D

@Barcawinner:

Het valt echt heel erg mee om de tekst te lezen op dit scherm. En ik speel eigenlijk alleen nog maar mijn games op m'n lappie :D. Ik heb dan wel de 1440x900 versie waarvan het beeld superscherp is en zeer goed te lezen valt. Als je naar 1680xnogwat gaat dan word een tekst in Windows niet te lezen ( op andere laptop gezien)
Games speel ik meestal in 1280x800 omdat hij bij een hogere resolutie veel trager word.

[ Voor 28% gewijzigd door mariok23 op 08-09-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een kwalitatief hoogstaande laptop met goede specs van +- 1300 euro. ( de G1s is ongeveer 1300 euro ivm belastingaftrek. )

Al zoekende kwam ik op de G1S terecht. ( de G2S is mij wat te zwaar en niet echt mobiel. )

Is deze laptop echt alleen maar specifiek op games gericht of kun je 'm ook als een goede allrounder gebruiken? Of is één van de bussiness-laptops van Asus dan niet een goed alternatief ivm zelfde specs, alleen dan een iets minder goede videokaart en zoals eerder opgemerkt eventueel een minder goede kwaliteit qua materiaal etc. Dat laatste is natuurlijk een erg negatief punt, want je wilt toch wel veel jaartjes met zo'n ding rondlopen.

Voor de rest vindt ik 'm er erg slick uit zien op de vele pics in dit topic en op review-sites. Alleen vraag ik mij af of hij er niet iets te "shiny" uitziet...
Pagina: 1 2 3 Laatste