[Fotoapparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 29 Laatste
Acties:
  • 318.023 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig die acties overal, en de verkopers lachen zich nog steeds kapot. Iedereen koopt en koopt, en zelfs met wat korting en actie hebben ze nog driedubbel winst.

Maja het werkt wel he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:47
robvanpraat schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:31:
Wij hebben afgelopen zaterdag toevallig net een Nikon D90 (18-200mm) gekocht. Zou het mogelijk zijn om met MM af te spreken dat wij die korting nu alsnog krijgen, aangezien het anders ook gewoon mogelijk is om de camera terug te brengen en dan direct dezelfde terugkopen? Scheelt 200 euro, aangezien de camera 1300 euro was.

Zijn er mensen die dit toevallig al een keer gedaan hebben? (ik denk niet dat het van belang is, maar het betreft hier MM Breda)
Ja dit is mogenlijk. Mij broer had een plasma tv gekocht bij de MediaMarkt en paar dagen laten kwamen er gigantische kortingen op dat soort tv's. Ik ben toen samen met hem naar betreffende MediaMarkt gegaan en verteld dat hij hem zonder korting had gekocht een paar dagen eerder en toen kreeg hij ook nog de korting!

Verhaal over terugbrengen en een nieuwe kopen hoefde we nieteens de vertellen, waarschijnlijk hebben meer mensen dit gedaan. Gewoon ff naar de informatiebalie lopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:17:
Geweldig die acties overal, en de verkopers lachen zich nog steeds kapot. Iedereen koopt en koopt, en zelfs met wat korting en actie hebben ze nog driedubbel winst.

Leuk, die winst is al belachelijk op bodies :') (voor zowel de maker als de verkoper). Alleen zorgen dit soort acties wel voor het verdwijnen van steeds meer kleinere fotografiewinkels, en dat vind ik dan weer wel jammer...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridtjov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-06 14:00
ff tussendoor zwolle heeft nog een hele hoop 450d kit's liggen. just so you know.. heb er vandaag één gescoord, met een beetje onderhandelen samen met tas, geheugenkaart en uv filter 450 eurotjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

skullsplitter schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:35:
[...]

Leuk, die winst is al belachelijk op bodies :') (voor zowel de maker als de verkoper). Alleen zorgen dit soort acties wel voor het verdwijnen van steeds meer kleinere fotografiewinkels, en dat vind ik dan weer wel jammer...
offtopic:
Alleen dit soort acties? Ik snap dat ze hogere prijzen moeten vragen om te blijven bestaan, maar je kunt je ook afvragen of ze dan niet meer in moeten zetten op andere toegevoegde waarde, service bijvoorbeeld. In de praktijk mis ik dat onderscheid een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ben ik met je eens, en een fotozaak is ook een smalle niche wil je wat kunnen verdienen, maar ze kunnen geen fatsoenlijk voorraad inslaan en verkopen omdat grotere retailers gewoon snel onder de prijs gaan zitten.
Aan de andere kant, mijn vader heeft twee keer een Fuji Finepix gekocht voor 2x teveel geld. Had ie, in mijn ogen iig, beter in DSLR kunnen steken.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fridtjov schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:26:
ff tussendoor zwolle heeft nog een hele hoop 450d kit's liggen. just so you know.. heb er vandaag één gescoord, met een beetje onderhandelen samen met tas, geheugenkaart en uv filter 450 eurotjes!
Versie met IS lens?

Dat is wel heel scherp. Ik heb eergister bij de BCC een 450D besteld voor 444 euro. Zit er toch flink wat marge op als ik het zo hier en daar lees wat mensen los kunnen onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
Gisteren bij MM utrecht een 450d kit met IS 18-55 lens gekocht voor 419 euro.
Was eigenlijk 427,nog wat centen, maar na een beetje praten was 419 akkoord.

Goede prijs dus.
Vandaag zijn ze gesloten, Amsterdam, Almere, Den Haag zijn wel open.

50d in combinatie met 17-85 lens heb ik niet zien liggen eigenlijk.
wel de 18-200 IS kit icm 50d.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga BCC maar eens bellen wat ze evt. nog meer aan de prijs kunnen doen of er evt. wat blij willen leveren. Kan nooit kwaad. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft allemaal interessant leesvoer hierboven. Mensen die in de veronderstelling zijn dat MM op dit moment nog geld verdiend op een 450D kit. Ik ken hun afspraken met leveranciers niet, maar ik zeg NO WAY! Ik denk dat MM eieren voor haar geld kiest door gewoon overal 16% op te geven en dan te verwachten dat de gemiddelde uitkomst positief is. Geloof mij maar (ik werk in de handel) dat de scherpste prijzen in de PW bijna standaard een paar lullige procenten boven de meest actuele inkoop+BTW zitten. In sommige gevallen kan dat betekenen dat winkels nog oude voorraad tegen hogere inkoopprijzen hebben liggen en voor die prijs zelfs al nat gaan!

Overigens moet ik een beetje gniffelen om de verhalen over het onderhandelen over de camera plus accessoires hierboven. Ik vind de verkoper die een tas + geheugen + UV filter verkoopt en daarover nog eens korting geeft een dermate slechte verkoper dat ze hem zouden moeten ontslaan. Als je op zo'n dag ook nog eens extra korting gaat geven op accessoires dan heb je het volgens mij niet goed begrepen. Ik ben namelijk erg benieuwd wie van bovenstaande groep deze noodzakelijke accessoires niet zou hebben gekocht. Het is als verkoper ook een kwestie van je poot stijf houden.

Overigens mis ik hierbij nog een accu en heel belangrijk extra garantie :)

Edit:
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:15:

Dat is wel heel scherp. Ik heb eergister bij de BCC een 450D besteld voor 444 euro. Zit er toch flink wat marge op als ik het zo hier en daar lees wat mensen los kunnen onderhandelen.
Nee, dat ding gaat dus onder inkoop plus BTW de deur uit. De enige reden waarom ze dit denk ik doen is om marktaandeel te kopen en een image van prijsvechter te realiseren. Overigens snap ik het business model van BCC helemaal niet. Low pricing en high service gaan gewoon niet samen, waardoor ze normaliter veel te duur zijn en hun imago dus niet waarmaken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:42

sapphire

Die-hard pruts0r

Extra garantie,,,haha
Over het algemeen is die extra garantie van de MM een lachtertje, het werd ons aangeboden vorig jaar tijdens een actie en ik heb even de voorwaarde gelezen en wat ik las was zo'n beetje de standaard garantie waar je al recht op hebt.
Dus tenzij er bij de mediamarkt echt goedkoop iets te krijgen is zou ik er niet zo snel iets kopen, aangezien de service niet echt geweldig is en de kennis mijlen ver onder de maat.
Maar dat is maar mijn ervaring.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Maar... als je dan de wereld van consumentenelektronica-productie kent weet je ook dat de productie- en marketingkosten van zo'n camera waarschijnlijk niet boven de 200 euro uitkomen. De marges voor de producent zijn gigantisch vergeleken met de tussenhandelaar, dus wie zegt dat MM niet een speciale afspraak met Canon heeft zodat ze het spul dat bij massa's wordt verkocht goedkoper kunnen inkopen?

*voor het geval mijn schatting in twijfel wordt getrokken: ik ben hier volgens mijn docent ET4257 Silicon Sensors onderdeel Imagers nog redelijk hoog met mijn schatting. Het is natuurlijk een andere vraag hoeveel marge de producent nodig heeft om winst te maken, gezien een groot deel van de producten niet verkocht, geretourneerd, etc. wordt en er een hoop geld in promotie en marketing gaat zitten.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:42

sapphire

Die-hard pruts0r

Waar denk je dat ze R&D van betalen voor nieuwe producten ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens economische theorieën ligt de verkoopprijs 4x zo hoog dan de productieprijs. Helaas weet ik daarbij niet of dit een gemiddelde is van alle industrien of dat er een andere theorie is voor elektronica.

Echter, de suggestie dat er veel verdiend wordt door de retailers op fotoapparatuur is werkelijk waar belachelijk! Iemand die die stelling durft te poneren die moet wel met een heel goed rapportje komen (een makkelijke manier van illustreren is dat door de geweldige marges in deze handel er heel veel kleine vakhandelaren over blijven.... niet dus). Andere markten wordt meer op verdiend (bijvoorbeeld audio, op de prijs instappers na natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:55

Milo.

klik

Mannetje van de MM vertelde mij een weekje of 1 a 2 geleden dat ze deze acties samen met de leveranciers deden. Dat ze beiden wat toelegden op de korting en daarom accossoires vaak niet meededen.
Verkopers die ervoor zwichten om tasjes en kaartjes gratis weg te geven of met korting te verkopen tijdens zulke acties zijn inderdaad geen echte verkopers.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

sapphire schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:54:
Waar denk je dat ze R&D van betalen voor nieuwe producten ?
Bij instappers en dat soort massageproduceerde producten telt dat niet echt meer mee. Maar @mig29: dat is waar, de retailer lijdt een stuk meer dan de producent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:17:

Who cares. Het gaat zich erom dat de koper een goed product heeft voor weinig geld. Als ze dan nog steeds 3 dubbel winst maken, I don't care. Ik zou blij zijn met mijn aanwinst ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Gisteren bij MM Arnhem een 50D kit (17-85) opgehaald voor €1007,- (was de laatste in het magazijn)
De verkopers daar viel niet meer mee te onderhandelen. Nog geprobeerd wat accessoires te regelen maar helaas zonder succes. Ach ja, de prijs was toch al goed.

Ik ben klaar voor de vakantie. :P

Overigens viel het me op dat MM Eindhoven veel hoger zat qua prijzen. Volgende keer dus direct naar Arnhem voor mij, scheelt weer een ritje

[ Voor 22% gewijzigd door Goochelaar op 14-06-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milo. schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:20:
Verkopers die ervoor zwichten om tasjes en kaartjes gratis weg te geven of met korting te verkopen tijdens zulke acties zijn inderdaad geen echte verkopers.
En dat is jammer want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is even vanuit de kant van de verkoper gezien. Voor de consument levert dit natuurlijk alleen maar voordelen, maar vanuit bedrijfsmatige kant is het onzin om tijdens zo'n actie extra kortingen te gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Gisteren een Canon EOS 500D + 18-200mm IS aangeschaft bij de MM, 923,16 betaald (incl. 8GB Ultra II SDHC, na wat onderhandelen :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.envymedia.nl/Photography/EOS500d/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.envymedia.nl/Photography/EOS500d/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.envymedia.nl/Photography/EOS500d/3.jpg

Ik mis alleen de zonnekap, zit die er standaard niet bij? :?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

^^ Nope, daar moet je L lenzen voor kopen.

Pff wat zal de MM enzo een omzet hebben gedraaid zeg. Als ik iedereen hier zo lees zijn er mooie deals behaald. Overigens weet ik wel zeker dat er geen winst meer wordt behaald, wat Mig dus zegt klopt dus wel. Ik heb zo'n goede aanbieding gekregen dat ik er serieus over na heb gedacht om er 2 te halen maar ik heb geen 5000 euro liggen (duh).

EDIT: geheel offtopic
Deathchant schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:42:
[...]

Who cares. Het gaat zich erom dat de koper een goed product heeft voor weinig geld. Als ze dan nog steeds 3 dubbel winst maken, I don't care. Ik zou blij zijn met mijn aanwinst ;)
??? dat is wel een omslag qua denken :P :P Niet reageren, ik zit je te stangen

[ Voor 35% gewijzigd door Moby op 14-06-2009 13:26 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

heel vervelend van canon, maar inderdaad die zitten er niet standaard bij. Ik geloof wel bij de L-lenzen. Deorgere, gefeli met je aankoop. Mag ik vragen waarom je voor de 500D gekozen hebt boven de 40D?

EDIT: hehe Moby :)
Als ik een product goedkoop kan krijgen, dan maakt het mij niet uit of de verkoper winst maakt ;) het gaat zich hier wel om een NIEUW product he ;) Enne, gedacht om 2 5D's met lens tekopen ?? Sow :) toe maar. Ik heb maar 525 euro te besteden :P Stangen moet kunnen, no hard feelings hoor ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Deathchant op 14-06-2009 13:36 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pff. Iedereen heeft gelijk zijn dingen meegekregen :D Ik moet nog wachten tot hij binnen komt bij de Mediamarkt.

[ Voor 38% gewijzigd door Executor16 op 18-06-2009 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Deathchant schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:23:
heel vervelend van canon, maar inderdaad die zitten er niet standaard bij. Ik geloof wel bij de L-lenzen. Deorgere, gefeli met je aankoop. Mag ik vragen waarom je voor de 500D gekozen hebt boven de 40D?

EDIT: hehe Moby :)
Als ik een product goedkoop kan krijgen, dan maakt het mij niet uit of de verkoper winst maakt ;) het gaat zich hier wel om een NIEUW product he ;) Enne, gedacht om 2 5D's met lens tekopen ?? Sow :) toe maar. Ik heb maar 525 euro te besteden :P Stangen moet kunnen, no hard feelings hoor ;)
Omdat de 500D mij gewoon prima in de hand ligt, ook kun je niet HD filmen met die camera, met de 500D heb ik al diverse mooie filmpjes gezien. 500D is vergelijkbaar met de 50D, maar dan een andere body en enkele extra's, maar je kunt er weer niet mee filmen.

Iemand nog een 72mm zonnekap liggen? ;)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Executor16 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:43:
Pff. Iedereen heeft gelijk zijn dingen meegekregen :D Ik moet nog wachten tot hij binnen komt bij de Mediamarkt (EOS 50D + 17-55 f/2.8 IS USM) Hoe lang duurt het voor zoiets binnen is nadat het besteld is? Wachten is echt :(
Nou niet iedereen. Moby moet 2 maanden wachten op zijn 5D. Maar ja, als ik die voor 2400 kon krijgen ipv 3000 zou ik ook wel 2 maanden wachten ;)

Mooie combi trouwens executor. Mag ik vragen waarom je voor de 50D gegaan bent ipv de 40d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Goochelaar schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:19:
Gisteren bij MM Arnhem een 50D kit (17-85) opgehaald voor €1007,- (was de laatste in het magazijn)
De verkopers daar viel niet meer mee te onderhandelen. Nog geprobeerd wat accessoires te regelen maar helaas zonder succes. Ach ja, de prijs was toch al goed.
Ik heb het ook nog geprobeerd in Arnhem, alleen die verkoper wilde ook al niet echt meewerken. Hij had verder volgens mij ook de ballen verstand van dSLR's, dat merkte ik zelfs terwijl ik er kwam voor mn eerste dSLR :') Hij wist niet eens wat K-mount moest zijn :')

[ Voor 3% gewijzigd door DonMetal op 14-06-2009 13:49 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deorgere schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:43:
[...]

Omdat de 500D mij gewoon prima in de hand ligt, ook kun je niet HD filmen met die camera, met de 500D heb ik al diverse mooie filmpjes gezien. 500D is vergelijkbaar met de 50D, maar dan een andere body en enkele extra's, maar je kunt er weer niet mee filmen.

Iemand nog een 72mm zonnekap liggen? ;)
Waarom zou je in godsnaam willen filmen met een dslr. Ik snap heel die functie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Omdat je dan je superdure L lenzen of toch betere lenzen kunt gebruiken die veel beter zijn dan een doorsnee HD cam van 500 EUR ofzo ?? Je lenzen kosten al meer dan het toestel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja ik heb een aparte videocamera voor dat die bij wijze van in mijn broekzak past. ik snap ook niet waarom dat zo super is. Maar goed, ieder het zijne natuurlijk. Ik zie ook niet de bijzonderheid van de 50D in t.o.v. de 40D die de meerprijs rechtvaardigt, iemand anders wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Deathchant schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:44:
[...]

Nou niet iedereen. Moby moet 2 maanden wachten op zijn 5D. Maar ja, als ik die voor 2400 kon krijgen ipv 3000 zou ik ook wel 2 maanden wachten ;)

Mooie combi trouwens executor. Mag ik vragen waarom je voor de 50D gegaan bent ipv de 40d?
Vooral het scherm! Daarnaast vond ik filmen niet belangrijk aangezien ik daarvoor een HD cam heb. Heb wel gekeken naar de Nikon D90 en andere modellen. Maar de EOS 50D ligt zo lekker in de hand! Nu hoop ik alleen niet dat ik ook 2 maanden moet wachten! Hoe is de algemene levering van de 50D + die lens?

[ Voor 8% gewijzigd door Executor16 op 14-06-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De camera is geen probleem. Het objectief daarentegen :X

Edit: mijn tip is overigens om op korte termijn wel even langs te lopen (als je in de buurt bent) om te controleren of het product inderdaad in bestelling is ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:35:
De camera is geen probleem. Het objectief daarentegen :X

Edit: mijn tip is overigens om op korte termijn wel even langs te lopen (als je in de buurt bent) om te controleren of het product inderdaad in bestelling is ;)
Mja, ik heb alles al betaald dus ik hoop van wel. Ik ga zo wel even kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Executor16 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:31:
[...]

Vooral het scherm! Daarnaast vond ik filmen niet belangrijk aangezien ik daarvoor een HD cam heb. Heb wel gekeken naar de Nikon D90 en andere modellen. Maar de EOS 50D ligt zo lekker in de hand! Nu hoop ik alleen niet dat ik ook 2 maanden moet wachten! Hoe is de algemene levering van de 50D + die lens?
Je vond filmen niet belangrijk, en je hebt dus de 50D gekocht puur vanwege het scherm? De 50D en 40D zijn qua bouw identiek en liggen beiden lekker in de hand. Hoge isoprestaties zijn minder op de 50D t.o.v. de 40D.....
Niet dat het een slechte keuze is, maar ik denk persoonlijk dat je je wat geld gespaard kon hebben als je de 40D gekocht had, want op veel reviews is terug te vinden dat de 50D bijna geen voordelen heeft t.o.v. de 40D:
* High ISO performance worse than 40D
* Reduced dynamic range in the shadow areas compared to EOS 40D
* Per-pixel detail not as good as on good 10 or 12 megapixel cameras
* Live view not as accurate as on 40D (framing very slightly off-center, in contrast detect AF mode not
possible to magnify right out to the extreme corners)
Bron: dpreview

Die laatste zou ik minder waarde aan hechten in ieder geval dus die eerste 3 vind ik toch wel een grote reden voor mij om de 40D boven de 50D te verkiezen....

Over de algemene levering van de 50d....ik heb eigenlijk altijd gezien dat eerder een nieuwe 40D slechter leverbaar was, dan de 50D....even afwachten. Bedenk maar zo: je hebt een kit nu die je normaliter niet zo goedkoop kreeg. Dat is het wel waard om even 1 of 2 maanden te wachten ;) Maar ik snap je ongeduld hoor, zou ik ook hebben ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Deathchant op 14-06-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was DPreview de enige die hierover liep te klagen. Andere sites geven aan dat de prestaties minimaal op het niveau van de 40D liggen. Voeg daaraan toe dat waanzinnige scherm, meer pixels en digic IV en je hebt een dijk van een camera.

Edit: gauw editten he... ik had in ieder geval gelijk over je bron ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:02:
Edit: gauw editten he... ik had in ieder geval gelijk over je bron ;)
Huh?: Deathchant wijzigde dit bericht 14-06-2009 14:59 (19%)
mig29 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:02

what's the problem :?

Je zegt wel 15Megapixel en een digic4. kun je mij dan aangeven wat ik hiervan zou merken?

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 14-06-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Er wordt ook veel gerotzooid met ISO prestaties hoor. Vooral DPReview heeft de neiging om ruis op pixelniveau te kwantificeren, en niet op fotoniveau. De 50D heeft overall ongeveer evenveel ruis als de 40D, maar per pixel meer. Door meer pixels kan er alsnog wat extra detail worden toegevoegd die door ruis verloren gaat. Maar dit gaat weer niet op op het gebied van DR - dat ligt puur aan de pixels zelf. Uiteindelijk heb je een slechtere sensor te pakken met de 50D behalve als je studio/ander werk doet dat altijd beter is met meer pixeltjes.

Maar goed, het scherm maakt best wat goed. Verder is er niets verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hmmm ok. Misschien ben ik nog TE rookie op DSLR gebied, maar ik vind niks mis met het 40D scherm. Het is alleen klote met zonlicht op het scherm, maar verder kan ik niet zeggen dat ik ontevreden ben. Ik kom wel direct van een supercompactzoom af en heb verder geen ervaringen met LCDtjes van andere DSLR's. Van de xxxd series en de Dxx van nikon ja maar ja. Te weinig om een goed oordeel te geven over de kwaliteit van de schermpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:11:

Maar goed, het scherm maakt best wat goed. Verder is er niets verschillend.
Ik lees altijd best hele interesante opmerkingen van jou. Maar weet je het dit keer wel zeker??
Het is een behoorlijke meerprijs voor een iets beter scherm. En trouwens, wat voor een scherm ze ook in een camera in stoppen. Het blijft altijd brak. Leuk dat je iets kan waarnemen maar uiteindelijk kan je er niks mee en ook niet met dat ding van de 50D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik zei ook niet dat het het héle prijsverschil goedmaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:39
Deathchant schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:06:
[...]

Je zegt wel 15Megapixel en een digic4. kun je mij dan aangeven wat ik hiervan zou merken?
Meer megapixels is toch wel fijn ivm croppen heb ik gemerkt. De 21mp van de 5DII geeft je toch wel een hoop gemak soms merk ik, terwijl ik van te voren nou niet echt naar de 21mp uitkeek (vanwege bestandsgrootte en verwerkingssnelheid). Het moet alleen niet ten koste gaan van de andere prestaties en dat lijkt bij de 50D wel het geval te zijn. Je hebt niet zoveel aan meer megapixels als je de foto toch moet verkleinen om dezelfde ruisprestaties te krijgen lijkt me.

Een beter scherm is trouwens toch wel fijner hoor. Maakt een foto beoordelen gewoon makkelijker. Het scherm is alleen nooit groot en helder genoeg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Fullframe, dus geen goed vergelijk. Je pixeldichtheid is vergelijkbaar met Canon's instappers. Je mag redelijkerwijs aannemen dat een grotere sensor een hogere resolutie mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een theoretisch gezwets.

50D heeft een VGA resolutie waarmee je dus kunt controleren of je foto echt scherp is! Daarnaast microadjust van je objectieven, dankzij Digic IV betere huidstinten. Verder zitten er features in om zaken als vignettering weg te werken.

Het is gewoon een goede camera. Of het het geld waard is zal per persoon verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Deorgere schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:00:
Gisteren een Canon EOS 500D + 18-200mm IS aangeschaft bij de MM, 923,16 betaald (incl. 8GB Ultra II SDHC, na wat onderhandelen :P)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik mis alleen de zonnekap, zit die er standaard niet bij? :?
nee zit standaard geen zonnekap erbij. bestel hem bij fotobooms of bij cameranu voor 30 euro.. :P

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

psychodweep schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:30:
[...]

540 EUR ? De lens zelf kost al 400 EUR... zeker een prijsfout van makro met die btw actie ? Iedereen die een 450D nodig heeft.... snel kopen !
Geloof mij maar. ik heb hem voor 665 euro gehaald... incl btw. :P

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
ssj3gohan schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:41:
Fullframe, dus geen goed vergelijk. Je pixeldichtheid is vergelijkbaar met Canon's instappers. Je mag redelijkerwijs aannemen dat een grotere sensor een hogere resolutie mag hebben.
Daardoor heb je minder ruis ja. Dan nog steeds vind ik meer megapixels fijner werken, dat staat los van de sensor grootte. Dat was het enige punt dat ik probeerde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
nvm.

[ Voor 98% gewijzigd door Executor16 op 18-06-2009 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
DancePlaza schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:02:
[...]

nee zit standaard geen zonnekap erbij. bestel hem bij fotobooms of bij cameranu voor 30 euro.. :P
Of op Ebay :D Ik heb voor EUR 4,56 (inclusief verzending) een zonnekap over laten komen uit hongkong voor de 17-55. Das pas :P

Linkje: http://shop.ebay.nl/merch...QQ_nkwZQQ_armrsZ1QQ_fromZ

Vraag me alleen niet hoe ze dat kunnen versturen voor zo weinig _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Executor16 op 14-06-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:54
Executor16 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:02:
[...]

Of op Ebay :D Ik heb voor EUR 4,56 (inclusief verzending) een zonnekap over laten komen uit hongkong voor de 17-55. Das pas :P

Linkje: http://shop.ebay.nl/merch...QQ_nkwZQQ_armrsZ1QQ_fromZ

Vraag me alleen niet hoe ze dat kunnen versturen voor zo weinig _/-\o_
www.dealextreme.com heeft dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Wel $10.34 !! ik had hem voor $6.38 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:14
Ik was op zoek naar een voordelige flitser voor mijn Canon 10D:

Cullmann 34 AFa Can AF for Canon EOS E-TTL II SLR Cameras voor 52 euro

http://www.fotovideoimpor...-EOS-E-TTL-II-SLR-Cameras

Goedkoper kon ik 'm niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Laatst online: 08-09 20:12

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Wehkamp heeft een actie :)
Olympus SP=590UZ
2gb kaartje.
GP powerbank batterijen inc lader.
319 euro :)

P.s: Geld alleen vandaag nog. (15 juni)

[ Voor 16% gewijzigd door SpeedyGJ op 15-06-2009 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Laatst online: 01-09 19:01
Executor16 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:00:
Canon EOS 40D + EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM, Nederlands kost bij Kamera Express 1537,-
Na de MediaMarkt korting komt die dan op 1300,- ofzo. Ik heb nu voor geen 1400,- de 50D met dezelfde lens.

Vandaar dat ik het prijsverschil wel mee vond vallen op zo'n groot bedrag. Het scheelt natuurlijk toch wel 100,- maar dat was voor mij de paar extra opties en het mooiere scherm wel waard.
Inderdaad, ik twijfelde ook heel lang tussen een Canon 40D/50D, maar een 40D + 17-85 kost volgens pricewatch €909,- terwijl ik voor de 50D + objectief €1007,- betaald heb. Dus nog geen €100,- verschil.

Ondanks dat de 40D een prima camera is vond ik ook het scherm super van de 50D. Naast de genoemde extra's heb ik nu ook het gevoel dat ik niet iets "ouds" heb gekocht ;) Als de MM de actie niet had gedaan had binnenkort ook rond gelopen met een 40D, maar voor deze prijs kon ik de 50D gewoon niet laten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
De saturn folder staat vol met aanbiedingen:

http://www.saturn.nl/campagne/vakantiespecial/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Nou, "vol"... Er zullen best wel koopjes tussen staan, maar een Canon G10 voor 449 euro, dat is 32 euro boven de pricewatch en 98 euro meer dan dat ik er vorige week voor betaalde bij de MM, bijvoorbeeld.
Ik denk niet dat het een goed idee is om alle folders hier zo te "dumpen". Specifieke aanbiedingen Oké, maar een hele folder aanprijzen, met aantoonbaar niet de laagste prijzen, daar wordt niemand wijzer van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Toff schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:25:
[...]

Nou, "vol"... Er zullen best wel koopjes tussen staan, maar een Canon G10 voor 449 euro, dat is 32 euro boven de pricewatch en 98 euro meer dan dat ik er vorige week voor betaalde bij de MM, bijvoorbeeld.
Ik denk niet dat het een goed idee is om alle folders hier zo te "dumpen". Specifieke aanbiedingen Oké, maar een hele folder aanprijzen, met aantoonbaar niet de laagste prijzen, daar wordt niemand wijzer van hier.
Op het moment dat het met dikke letters in een folder staat zie ik dat als een aanbieding. Niet als een geschikt moment voor hun om te laten zien wat er in hun assortiment zit. Er staat aardig wat foto-apparatuur in, en ik ga niet alles vergelijken met de pricewatch. Er staat ook vast wel wat leuks tussen voor sommige mensen dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Extreme smell schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 01:09:
Op het moment dat het met dikke letters in een folder staat zie ik dat als een aanbieding. Niet als een geschikt moment voor hun om te laten zien wat er in hun assortiment zit. Er staat aardig wat foto-apparatuur in, en ik ga niet alles vergelijken met de pricewatch. Er staat ook vast wel wat leuks tussen voor sommige mensen dacht ik zo.
Zonder verder onderzoek wil ik beweren dar hetzelfde opgaat voor de folders van MediaMarkt, BCC, IT'S, Kijkshop, Dixons en ga zo maar door. Je snijdt geen hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
Extreme smell schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 01:09:
[...]

Op het moment dat het met dikke letters in een folder staat zie ik dat als een aanbieding.
Da's een beetje naief. Net zoals van/voor waarbij de van prijs meestal de adviesprijs bij introduktie is. Checken met de pricewatch is echt nodig. Nou kan een paar % boven de laagste prijs alsnog interessant zijn, zeker als het om een nationale keten gaat, veel mensen halen dna liever op in de winkel.

Anyway, iemand nog CF kaartjes in de aanbieding gezien ergens?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och, ik vind het wel ok. Er staan bovengemiddeld veel fotoartikelen in die flyer waaronder de nieuwe Sony reflexen. Dat iemand niet alle aanbiedingen tegen de PW afzet vind ik niet heel gek. Daarnaast om die actie bij MM te gebruiken als referentie voor een aanbieding lijkt mij heel vreemd, omdat vele producten ruim onder PW prijzen weg gingen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:20

Ankh

|true

Echt jammer dat de Tokina 11-16 zo populair is dat er nog geen spectaculaire aanbiedingen zijn. Ik ga over 2 weken op vakantie en had gehoopt op een leuke actie aanbieding. Maar helaas zijn het de standaard sigma / tamron actie objectieven... :(

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Op objectieven van boven de 300 euro heb ik nog niet vaak een aanbieding gezien bij de grote ketens. Misschien is dat ook niet zo slim want als ze alle body's dumpen tegen echt lage prijzen moet er toch ergens anders geld worden verdiend natuurlijk. Objectieven, flitsers etc. dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft te maken met de wijze waarop de importeurs in NL zijn geregeld ;) De grote zaken importeren zelf vanuit de States. Kleinere zaken doen zaken met de NL importeurs die slechte prijzen bieden.

Edit: @ mobyrick: bij objectieven in die prijsklasse heb je juist wel kans op een incidentele aanbieding. Aanbiedingen bevinden zich meestal in het lagere prijssegment. Je ziet niet snel een 5DII of een D700 in een flyer staan. Hetzelfde geldt voor F/2.8 glas van de camera merken. De doelgroep is te klein. Daarnaast zit er vaak bij de leverancier wat ruimte aan de onderkant van de markt. Het probleem bij Tokina is de wijze waarop de importeurs verenigd zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Even voor de geinteresseerde; volgens een maat van mij die voor de bcc werkt, komt er volgende week een krantje uit met wat interessante aanbiedingen. Onder andere de Sony A200 met kitlens voor 299. Die staat er nu voor 379.

Dit is niet officieel ofzo, maar wilde het toch ff doorgeven!

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe dat eens niet. Hij heeft je dit in vertrouwen meegedeeld. Die info is concurrentiegevoelig. Ik neem aan dat het niet zijn bedoeling was dat jij die info zou plaatsen op een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

ehhhh beetje voorbarig? Wees blij met de tip denk ik dan. Er worden geen namen genoemd en concurrentiebeding? Ik denk dat hij een paar extra klanten niet zo erg vind... Als er mensen zijn die nu een cam kopen die over 4 dagen in de aanbieding gaat kun je dat meestal toch wel terug krijgen dus er heeft echt niemand last van. Maar ok, ik zal voortaan mn mond houden, aangezien jij bij ons gesprek aanwezig was en er ZOWIEZO een betere kijk op heb ik dan ik :z

[ Voor 11% gewijzigd door intuliegend op 17-06-2009 23:49 ]

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Beetje jammer als volgende week Dixons oid dezelfde aanbieding zou hebben, maar net iets scherper? Denk dat Mig zoiets bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

intuliegend schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:47:
ehhhh beetje voorbarig? Wees blij met de tip denk ik dan. Er worden geen namen genoemd en concurrentiebeding? Ik denk dat hij een paar extra klanten niet zo erg vind... Als er mensen zijn die nu een cam kopen die over 4 dagen in de aanbieding gaat kun je dat meestal toch wel terug krijgen dus er heeft echt niemand last van. Maar ok, ik zal voortaan mn mond houden, aangezien jij bij ons gesprek aanwezig was en er ZOWIEZO een betere kijk op heb ik dan ik :z
Hoewel ik begrijp dat je alleen mensen wilde helpen, is dit voor de winkel inderdaad mogelijk nadelig. Zoals Toff het al aangeeft kan ze dat in plaats van klanten opleveren zelfs klanten kosten! En dat kan niet de bedoeling van die vriend van je zijn.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

breinonline schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 07:20:
[...]

Hoewel ik begrijp dat je alleen mensen wilde helpen, is dit voor de winkel inderdaad mogelijk nadelig. Zoals Toff het al aangeeft kan ze dat in plaats van klanten opleveren zelfs klanten kosten! En dat kan niet de bedoeling van die vriend van je zijn.
Kun je mij uitleggen hoe dit nadelig kan zijn, want als er nu mensen zijn die hun koop uitstellen omdat ze een bepaalde actie afwachten, komen diezelfde mensen zeker kijken als de aanbiedingen er zijn. En net als bij de mediamarkt kun je vaak nog korting terugkrijgen als je nu een cam koopt die over 5 dagen 20% goedkoper is. Dus hoe is dit voor hun nadelig? Denk zelfs dat dit alleen maar positief is, mensen die nu een cam op het oog hebben bij bv de dixons, zullen misschien wachten totdat ze de prijzen van de bcc hebben gezien.

Wil niet een hele discussie beginnen over wat mijn vriend zn bedoeling is, want ik ben de enige die daar over kan oordelen, maar wil graag je punt begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

De Dixons kan zijn prijzen nu onder die van BCC plaatsen misschien, ze weten dat er een actie aan komt en kunnen daar nu op inspelen. Lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Ik werk in een winkel en weet nu dat BCC volgende week met een aanbieding komt. Stel je voor dat ik regel dat we volgende week dezelfde aanbieding hebben, maar dan een paar tientjes goedkoper. BCC zit dan met een enorme berg kosten (flyers en weet ik wat nog meer), terwijl de concurrent de camera goedkoper heeft. Ze hebben dus én kosten én imagoschade omdat ze ineens helemaal niet meer goedkoop zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
robvanpraat schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:31:
Wij hebben afgelopen zaterdag toevallig net een Nikon D90 (18-200mm) gekocht. Zou het mogelijk zijn om met MM af te spreken dat wij die korting nu alsnog krijgen, aangezien het anders ook gewoon mogelijk is om de camera terug te brengen en dan direct dezelfde terugkopen? Scheelt 200 euro, aangezien de camera 1300 euro was.

Zijn er mensen die dit toevallig al een keer gedaan hebben? (ik denk niet dat het van belang is, maar het betreft hier MM Breda)
Misschien een late reactie.
[knip]

[ Voor 28% gewijzigd door Nomad op 18-06-2009 23:58 . Reden: het komt nog steeds op fraude neer en dat wil ik gewoon niet op got, ook al is het hypothetisch bedoeld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
BounceMeister schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:26:
Volgens mij doen ze bij de mediamarkt niet zo moeilijk (hierover dan), dus zou het ook gewoon kunnen door even langs te gaan.
Omdat de MM ook wel weet dat dit soort gesjoemel (waar ik eigenlijk weinig woorden aan vuil wil maken) mogelijk is, zullen ze niet moeilijk doen, wanneer je gewoon langs gaat. Eerlijk duurt het langst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:35:
Inderdaad. Ik werk in een winkel en weet nu dat BCC volgende week met een aanbieding komt. Stel je voor dat ik regel dat we volgende week dezelfde aanbieding hebben, maar dan een paar tientjes goedkoper. BCC zit dan met een enorme berg kosten (flyers en weet ik wat nog meer), terwijl de concurrent de camera goedkoper heeft. Ze hebben dus én kosten én imagoschade omdat ze ineens helemaal niet meer goedkoop zijn!
Die theorie klopt alleen als je een goeie bron hebt en prijzen. Hoe ga jij prijzen aanpassen aan een gerucht op een willekeurig forum zonder prijsinformatie? Je weet nog helemaal niet of er wel kortingen zijn, hoe hoog die zijn en om welke modellen het gaat? Als je daar op de gok je prijzen op aanpast mag ik hopen dat het geen spullen van je baas zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:35:
Lekker belangrijk allemaal. We hebben het over een grote winkelketen die 1 camera in de aanbieding doet. Als dat zo een enorm bedrijfsgeheim was geweest had een verkoper in een willekeurig filiaal het echt niet geweten. Je kunt ook overal een drama van maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken uit het verleden drie incidenten tussen grote winkelketens waarbij op deze wijze vakkundig een aanbieding van de concurrent om zeep is geholpen. Deze voorbeelden zijn niet bij het grote publiek bekend omdat de betreffende winkelketens de geplande advertenties hebben terug getrokken. Je wilt serieus niet weten hoeveel geld hierbij om gaat.

Ongeacht de omvang van de aanbieding vind ik het ongepast om deze voortijdig te delen. Je weet ook niet onder welke omstandigheden die vriend op de hoogte is gekomen van de aanbieding. Los daarvan betreft het hier geen superaanbieding die dermate concurrentiegevoelig is dat de Its momenteel folders staat te printen, maar het gaat mij om het principe. Dat dit voordelig is voor de consument dat staat buiten kijf. Ik zou er echter morele bezwaren over hebben om deze info te delen. Ik zie het niet als een drama, maar als het delen van mijn visie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:28
zx9r_mario schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:24:
Ik was op zoek naar een voordelige flitser voor mijn Canon 10D:

Cullmann 34 AFa Can AF for Canon EOS E-TTL II SLR Cameras voor 52 euro

http://www.fotovideoimpor...-EOS-E-TTL-II-SLR-Cameras

Goedkoper kon ik 'm niet vinden
Zou je in het canon flits topic (Centraal Canon-dedicated Flits-topic) misschien je bevindingen kunnen posten? dit is wel een lekkere prijs voor een flitser. Kan helaas weinig reviews vinden en hier op got is dat ding ook al onbekend

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:47

Vis

grapjas

[ Voor 104% gewijzigd door Nomad op 19-06-2009 12:20 . Reden: zie topicwaarschuwing :) ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Laatst online: 10-09 15:36
Ik kwam deze aanbieding tegen op internet.

Een panasonic TZ7 voor 229,-; scheelt ongeveer 100 euro ten opzichte van andere webshops.

Ik zit alleen met het gevoel "if it's too good to be true, it probably is".

Iemand toevallig ervaringen met deze winkel (Ediscount)?

update: inmiddels ervaringen / informatie gevonden over de winkel op een ander forum.

[ Voor 22% gewijzigd door pyro83 op 19-06-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via Whois volgende info gevonden:

ediscount-store.com

Registrant:
Alexander Pugachev ()

Tanthofdreef
Delft, NONE 2623EW
NL
-

Domain Name: ediscount-store.com

Administrative, Billing Contact:
Michel Jansen ()

Volsellastraat 2
Oosterhout, NONE 6679 DZ
NL
-

Technical Contact:
Patrick Brouwer ()
MHP
Volsellastraat 2
Oosterhout, NONE 6679 DZ
NL
-

Record created on Jun 5 2009.
Record expires on Jun 5 2010.
Domain servers:
ns1.mijnhostingpartner.nl
ns2.mijnhostingpartner.nl
ns3.mijnhostingpartner.nl

Domain Service Provider:
Zeptor
0031-342-400699

http://www.zeptor.nl

de site is pas 05-06-09 geregistreerd. Staat niet in de kvk geregistreerd.

Ik vermoed dat dit een oplichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Laatst online: 21:54
Ze claimen ook lid te zijn van "thuiswinkel waarborg". Maar op de site van thuiswinkel waarborg staan ze uiteraard niet. Oplichters dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Swatfireglide schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:15:
Ze claimen ook lid te zijn van "thuiswinkel waarborg". Maar op de site van thuiswinkel waarborg staan ze uiteraard niet. Oplichters dus.
Dat heb meteen even bij Thuiswinkel waarborg gemeldt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, ik ook al. Alleen werd mijn vraag doorgestuurd naar de verkoper 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:28:
Hehe, ik ook al. Alleen werd mijn vraag doorgestuurd naar de verkoper 8)7
Misschien moet je dan naar de echte thuiswinkel-site ipv die op de site van edistore ? :z
Benieuwd of hier ook van die "tevreden klanten" zich spontaan komen inschrijven om hun goede ervaringen te melden. :O Niet kopen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De website staat trouwens ook bol van de taalfouten.

Persoonlijk vond ik dit wel een mooie waar je gelijk aan kan zien dat het oplichters zijn.
Vanwege de druke vakantie periode hebben we het zeer druk en vanwege deze drukte kunnen we kleinere bestellingen
enkel online verwerken, echter kunnen we bestellingen over de 1000 Euro onder rembours versturen.
Als u een grotere bestelling wilt afnemen over de (10.000 Euro) kunnen we een afhaal afspraak maken.

ONZE EXCUSES VOOR HET ONGEMAK
Is het thuiswinkel logo er trouwens nu vanaf gehaald? Ik zie het namelijk nergens staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:01:
Is het thuiswinkel logo er trouwens nu vanaf gehaald? Ik zie het namelijk nergens staan.
Ja :)
Ze lezen dus mee ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Gutteguttegut op 19-06-2009 23:16 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:01:
De website staat trouwens ook bol van de taalfouten.

Persoonlijk vond ik dit wel een mooie waar je gelijk aan kan zien dat het oplichters zijn.
Wow. Zoveel fouten in zo'n klein stukje tekst, daar moet je haast je best voor doen als schrijver!
Laten we hopen dat ze geen slachtoffers maken met hun praktijken, maar ik ben bang van wel.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Als je leest hoeveel mensen er in 914-grappen stinken op marktplaats... Ongetwijfeld zal er hier weer veel geld afhandig worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Wordt overigens een dure afhaalafspraak, als je helemaal naar Turkije moet om je spulletjes te halen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Voor wie een Makro pas heeft: bij verschillende vestigingen is de sony t77 zilver nu 109 ex btw (ong. 130 incl). Gezien in delft en beverwijk. Goedkoopste pricewatch is 189 en daar hebben ze hem al niet meer. Lijkt me een goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Misschien niet direct een aanbieding, maar ik was vandaag in Brussel in de MediaMarkt en de Canon 10-22 kost daar "maar" 699 euro. Toch 20 euro goedkoper. Dus als je em moet hebben en je bent in de buurt, that's the place 2 B :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hm, zelf denk ik, dat jouw post net niet duidelijk genoeg was, vandaar mijn kleine uitbreidende toelichting erop. neem jezelf in de maling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed bezig heren! Het heeft dus toch wel geholpen :) !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:20

Ankh

|true

Mooi zo, weer een malafide winkel gesloten.
Volgende week ga ik op vakantie naar Amerika. En wil ik eens kijken naar een camera accessoires dan wel objectieven. We zitten zelf in San Francisco en heb al een aantal winkels gevonden.

Met de huidige rate is het in ieder geval wel te doen voor een leuk objectief! Hopelijk kan ik die tokina nog ergens vinden.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik kan je aanraden om in San Francisco Bay te gaan shoppen, je hebt daar in de buurt van Pier 39 een hele rits camerashops naast elkaar zitten waar je erg goede deals kan maken. Ik heb er vorig jaar rondgekeken, maar niets gekocht, en daar heb ik nu nog spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ga volgend jaar ook naar San Francisco en ook bij Pier39 dus :)
Ik ben nog niet zeker van shoppen daar ivm garantie. Volgens mij heb je geen garantie meer in Europa als je een lens in de states koopt he? Ik doe er dus niet aan om verpakkingen en alles weg te gooien. Misschien kan ik wel gewoon aangeven bij de douane, de 19% betalen en dan nog goedkoop uit zijn en dan in Nederland alle spullen bij mijn verzekering erbij stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je mag tot 430 euro meenemen (bijna $600). Daar kun je best een leuke lens voor kopen.
Wereldwijde garantie kun je soms ter plaatse bijkopen. De wat grotere winkels zouden je daarmee moeten kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
Schweino schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:12:
Ik kan je aanraden om in San Francisco Bay te gaan shoppen, je hebt daar in de buurt van Pier 39 een hele rits camerashops naast elkaar zitten waar je erg goede deals kan maken. Ik heb er vorig jaar rondgekeken, maar niets gekocht, en daar heb ik nu nog spijt van.
Ja daar ben ik bij een winkel de shop uitgeschopt omdat ik $170 voor een 50mm f1.8 wel erg duur vond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:12:
Ik ben er paar weken geleden geweest en veel lenzen zijn een stuk duurder dan hier in Nederland, maak je geen illusies. Heb aardig wat rondgevraagd en gecontroleerd via pricewatch. Camera's zelfde verhaal.
Pagina: 1 ... 23 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Topic is wel bedoeld om gevonden aanbiedingen mee te delen.
Het topic is niet bedoeld voor: "waar is nu een aanbieding voor artikel X" of "X is 499 bij MM, ergens anders nog goedkoper?"

Mocht je verder willen praten over de voor&nadelen van de verschillende camera's/objectieven/andere meuk die in de aanbieding zijn, doe dat dan niet hier, maar in de daarvoor bestemde topics.