@psycho, ik weet het. maar ja, wat wil ik dan? Ik heb de directeur aan de lijn gehad en zelfs hij gaf niet toe dat hun voorwaardes eigenlijk prut zijn....wat moet ik dan nog doen? Ik ga echt geen juridisch gezeik starten. Ik heb nu niet alleen de lens geannuleerd door dit verhaal, maar alles en overgestapt naar fotokonijn. Is me niet waard om daar juridische stappen voor te ondernemen of consumentenrecht erbij te halen.
Voor mijn gevoel had ik gelijk en heb ik de directeur aan de tand gevoeld en het bood voor mij geen meerwaarde om verder te gaan. Gewoon conclusies trekken en opzouten bij het bedrijf

Dat oom konijn nu hetzelfde in de mail zegt is natuurlijk vervelend, maar ja. Ik zorg gewoon dat ik uit de situatie blijf wanneer er weer prijsverhogingen o.i.d zijn, want dan gaat alles vlekkeloos en dat mag ook niet vergeten worden
Foto konijn zegt dan:
Onze prijzen gelden op het moment van bestellen ; zou tussen de besteldatum en afleverdatum een prijsverhoging plaatsvinden dan wordt deze evenmin doorberekend
Ik zie al een enorme tegenstelling: prijs geldt op MOMENT van bestellen. En daarna zegt ie: NA de bestelling (dus tussen bestel- en afleverdatum) wordt prijsverhoging doorberekend. Dit is naar mijn idee niet het MOMENT van bestellen hoor......dus je ziet, het rammelt aan alle kanten.
In hun voorwaarden staat alleen dit:
12.3 Indien de prijzen voor de aangeboden producten en diensten stijgen in de periode tussen de bestelling en de uitvoering daarvan, bent u gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden binnen 14 dagen na mededeling van de prijsverhoging door Konijnenberg.
Ik denk dus dat ze het toch kunnen maken, het staat erin. Wanneer het woordje "bestelling" vervangen zou worden door "betaling", dan goldt het statement uit die mail niet en dan konden ze het niet doorberekenen.
Slim gedaan dus.
EDIT: we zijn offtopic aan het gaan besef ik me nu. Beter om weer ontopic te gaan
[
Voor 44% gewijzigd door
Deathchant op 09-07-2009 14:05
]