Toon posts:

[onboard] audio kapot, na installatie nieuwe case.

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb vandaag al mijn hardware in een antec nine hundred geinstalleerd, nu doet de computer het goed op een ding na: het geluid is weg, en het heeft niet met mijn versterker of mijn boksen te maken.

Het ligt niet aan de drivers want als ik die installeer krijg ik dit: het HD audio busbesturingsprogramma is vereist en niet aangetroffen. Ook als ik met de media center een numer afspeel krijg ik dit bericht: Windows Media Player cannot play the file because there is a problem with your sound device. There might not be a sound device installed on your computer, it might be in use by another program, or it might not be functioning properly.

Nu lijkt het me voor de hand liggend dat ik de 2 connectors van het geluid niet goed heb aangesloten die van de bovenkant van de kast (roze en groene audio poort) naar het MOBO gingen. Ik heb de handleiding erbij gehaald en heb alles gedaan wat daar stond )de HD audio connector aangesloten in de front panel audio connector en in de bios HD audio aangezet en de andere conector (AC'97 los in de kast gehangen), maar nog steeds geen geluid, en op dat na heb ik niks van mijn hardware uit elkaar gehaald (mobo, CPU, MEM, GRAKA) dus lijkt het probleem me toch daar in te zitten.
In mijn vorige case bestonden die 2 connectors uit veel losse kleinere connectortjes die daar in zaten en door dat andere systeem kan ik niet gewoon hetzelfde doen als bij die kast.

Weet iemand een oplossing hiervoor?, en heeft het met het bovenstaande te maken, of ergens ander mee? (systeem: P5B onboard audio, windows XP home, antec ninehundred)
Alvast bedankt *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 18:47 ]

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 16:38
Edit: laat maar verkeerd gelezen.
offtopic:
Heb je foto's van de installatie gemaakt? Lol, ik dacht al dat je een topic aan zou maken. :P

[ Voor 68% gewijzigd door danielkraak op 19-05-2007 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
danielkraak schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 20:07:
Edit: laat maar verkeerd gelezen.
offtopic:
Heb je foto's van de installatie gemaakt? Lol, ik dacht al dat je een topic aan zou maken. :P
:+

• danielkraak
Is het al opgelost? Misschien ff op busbesturingsprogramma + p5b googlen.

[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 19-05-2007 21:08 ]

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
En als je bij je hard-ware kijkt zie je hem dan ook niet ?
heb zelf namelijk ook veel problemen gehad met het geluid op mijn moederbord (P5B-E) ik heb er maar een geluidskaart van creative bij gehangen om het op te lossen.

Teteringen

• danielkraak
Arie26 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:09:
En als je bij je hard-ware kijkt zie je hem dan ook niet ?
heb zelf namelijk ook veel problemen gehad met het geluid op mijn moederbord (P5B-E) ik heb er maar een geluidskaart van creative bij gehangen om het op te lossen.
Dat is natuurlijk wel een oplossing, maar ik vind dat als je een product koopt het ook goed hoort te werken. Jij blijkt dus ervaring ermee te hebben. Heb je het geluid nooit meer aan de praat gekregen en was een nieuwe geluidskaart de enigste optie?

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
danielkraak schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:13:
[...]

Dat is natuurlijk wel een oplossing, maar ik vind dat als je een product koopt het ook goed hoort te werken. Jij blijkt dus ervaring ermee te hebben. Heb je het geluid nooit meer aan de praat gekregen en was een nieuwe geluidskaart de enigste optie?
Het geluid werkte wel, alleen zat er een irritante tik ik en ik heb de hoop snel op geven om het te verhelpen omdat ik ik toch die creative kaart had liggen.

Teteringen

Verwijderd

Topicstarter
Onboard audio geen geluid

Ik zag dit, en het is precies ongeveer hetzelfde, bij hadware herkent hij niets meer, en bij eigenschappen voor geluiden en audioapparaten herkent hij geen audioapparaat. Als ik zo google zie ik meerdere mensen met een vergelijkbaar probleem, nu nog de oplossing, want die vinden ze niet.

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Je moet die HD audio driver installeren, volgens mij heb ik hem toen automatisch laten zoeken door windows update, op het moment dat je mag kiezen tijdens de driver installatie.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Verwijderd

Topicstarter
Salvatore.NL schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:19:
Je moet die HD audio driver installeren, volgens mij heb ik hem toen automatisch laten zoeken door windows update, op het moment dat je mag kiezen tijdens de driver installatie.
ben bezig, iemand met een vergelijkbaar probleem had dit ook gedaan en het lukte, ik ben benieuwd
[sub] :9~ [/sub]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 22:03 ]

• danielkraak
Ik meen me te herinneren dat ik ook een tijdje geen geluid meer uit mijn versterker kreeg. Ik heb een p5w dh deluxe en na veel gekl**t heb ik het weer kunnen fixen. Dit was na een format.

offtopic:
Roman, check de site. Bijna klaar. :)

[ Voor 16% gewijzigd door danielkraak op 19-05-2007 21:51 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

installeer maar gewoon die HD audio bus driver van Microsoft

wedde dat je probleem dan opgelost is ?

(heb hetzelfde gehad :P)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Salvatore.NL schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:19:
nee, het werkte niet, ik kreef nog steeds het \zelfde bericht toen ik soundmax wilde instaleren.
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:04:
installeer maar gewoon die HD audio bus driver van Microsoft

wedde dat je probleem dan opgelost is ?

(heb hetzelfde gehad :P)
waar kan ik die vinden?, zelf niet gelukt

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 22:31 ]

• M2M
  • Laatst online: 25-05 20:29

M2M

medicijnman

wel ff onboard audio enablenen in de bios natuurlijk, en als je dat al gedaan hebt, zou windows iig een onbekend apparaat moeten vinden

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:41:
wel ff onboard audio enablenen in de bios natuurlijk,
Eeh, wolgens mij heb ik die optie niet, waar zou dat moeten staan dan?? ik heb wel HD audio geselecteerd .
en als je dat al gedaan hebt, zou windows iig een onbekend apparaat moeten vinden
Ik heb nu het HD audio driver gistaleerd en HD audio bus drivers, en het werkt nog steeds niet, ik wordt nu toch echt wanhopig :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 22:51 ]

• danielkraak
Als je het vrijdag nog niet hebt opgelost, wil ik wel ff langskomen. Je zou ook even asus kunnen mailen.
Je zou tenslotte ook nog kunnen proberen hem in te ruilen, maar ik weet niet of dat kan als hij weleens overgeklockt is.

• M2M

M2M

medicijnman

volgens je profiel heb je een P5B van Asus

als dat nog klopt moet je je manual d'r maar eens bij pakken en open slaan op de volgende pagina:

4-25

weet je zeker dat je deze audio-controller enabled hebt?

ik zou dat nog eens goed nakijken, en dan de wizzard nieuwe hardware toevoegen opstarten (in je config scherm), ff aangeven dat je de hardware al aangesloten hebt en dan gaat windows als het goed is zoeken naar jouw audio-kaart.

Succes!

-_-

• danielkraak
Waarom herkent windows eigenlijk zijn audiosysteem niet meer na het verwisselen van case?

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Edit: lama

[ Voor 140% gewijzigd door rodie83 op 19-05-2007 23:08 ]

• M2M

M2M

medicijnman

danielkraak schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:07:
Waarom herkent windows eigenlijk zijn audiosysteem niet meer na het verwisselen van case?
misschien stiekem jumpertje d'r uit gegooid

beetje zonde om dan een mobo naar RMA te doen (als reactie op:danielkraak)

je zou idd ook nog eens alle jumpertjes na kunnen lopen, kijken via het moederbordboekje of alles nog op de goede plek zit (weet het, is irritante job, maarja)

-_-

• danielkraak
M2M schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:13:
[...]

misschien stiekem jumpertje d'r uit gegooid

beetje zonde om dan een mobo naar RMA te doen (als reactie op:danielkraak)

je zou idd ook nog eens alle jumpertjes na kunnen lopen, kijken via het moederbordboekje of alles nog op de goede plek zit (weet het, is irritante job, maarja)
Ik zeg niet dat dat meteen moet, maar dat het een optie is. ;)

• M2M

M2M

medicijnman

danielkraak schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:21:
[...]

Ik zeg niet dat dat meteen moet, maar dat het een optie is. ;)
ik zeg ook alleen maar dat het normaal gesproken niet mogelijk is om je audio te laten crashen als je van case verandert... maar daarentegen heb ik ook al veel meegemaakt (statische electriciteit iemand)

ik vind RMA-en alleen last option eigenlijk... heb er weinig vertrouwen in, dat RMA

-_-

• danielkraak
Kortom, neem contact op met asus. Die moeten het weten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee he, ik, ga mezelf begraven denk ik.
Ik heb windows opniew geinstalleerd, probleem niet opgelost maar ik moet hem ook nog eens registreren binnen 30 dagen. Pffffff, nog nooit zo slecht gevoeld.
ik heb nu ook een eigenaardige allergie voor asus :(
Ik denk dat ik mijn mobo en graka wegbreng, aangezien mijn graka een groen stipje op mijn scherm maakt.
morgen ziek :'(

[ Voor 175% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 13:08 ]

• danielkraak
Ik denk niet dat je vga kaart nu ook kapot is.

Ik denk ook dat je geen garantie meer hebt bij alternate, omdat je aan je systeem hebt zitten rommelen.

[ Voor 53% gewijzigd door danielkraak op 20-05-2007 12:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
danielkraak schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:34:
Ik denk niet dat je vga kaart nu ook kapot is.

Ik denk ook dat je geen garantie meer hebt bij alternate, omdat je aan je systeem hebt zitten rommelen.
Naar een andere winkel bedoel ik, met alternate heb ik he nu ook gehad.

• danielkraak
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:03:
[...]

Naar een andere winkel bedoel ik, met alternate heb ik he nu ook gehad.
Hoe kun je met die producten naar een andere winkel? :9 Laten maken ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
danielkraak schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:07:
[...]

Hoe kun je met die producten naar een andere winkel? :9 Laten maken ofzo?
ja, vobis ofzo

Heeft iemand nog andere ideeen om dit op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
En als ik een geluidskaart koop is het dan wel zeker weten opgelost??

Realtek HD geen geluid
Ik snap dit niet helemaal, maar hij heeft het wel opgelost, mischien kan iemand die er meer verstand van heeft mij hiermee helpen??

In de handleiding van de 900 staan dat de audio bestaat uit 7 losse kleine kabeltjes net als mijn oude kast, in werkelijkheid zijn dat 2 grote, (AC97 en HD audio) kan het ook zo zijn dat ik iets nodig heb om die HD audio kabel te splitsen in 7 kleine kabeltjes?

foto: Afbeeldingslocatie: http://img147.imagevenue.com/loc969/th_63814_01014219_122_969lo.JPG

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 14:27 ]

• danielkraak
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:02:
En als ik een geluidskaart koop is het dan wel zeker weten opgelost??

Realtek HD geen geluid
Ik snap dit niet helemaal, maar hij heeft het wel opgelost, mischien kan iemand die er meer verstand van heeft mij hiermee helpen??

In de handleiding van de 900 staan dat de audio bestaat uit 7 losse kleine kabeltjes net als mijn oude kast, in werkelijkheid zijn dat 2 grote, (AC97 en HD audio) kan het ook zo zijn dat ik iets nodig heb om die HD audio kabel te splitsen in 7 kleine kabeltjes?
Ik heb nog een geluidskaart liggen. Hij is 5.1, ik wil er wel een beetje geld voor, maar je kunt iniedergeval de boel testen.

Ik had in mijn oude case ook eerst kleine kabeltjes en nu een groot blok, maar bij mij werkt het gewoon. Je moet even kijken wat waar moet van die kleine kabeltjes en in je handleiding kijken of bij dat blokje die dingen op de goede plek zitten, wat ongetijfeld gewoon klopt.

Verwijderd

Topicstarter
danielkraak schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:24:
[...]

Ik heb nog een geluidskaart liggen. Hij is 5.1, ik wil er wel een beetje geld voor, maar je kunt iniedergeval de boel testen.

Ik had in mijn oude case ook eerst kleine kabeltjes en nu een groot blok, maar bij mij werkt het gewoon. Je moet even kijken wat waar moet van die kleine kabeltjes en in je handleiding kijken of bij dat blokje die dingen op de goede plek zitten, wat ongetijfeld gewoon klopt.
kun je die maandag meenemen? alleen testen ;)

alvast bedankt

• danielkraak
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:25:
[...]

kun je die maandag meenemen? alleen testen ;)

alvast bedankt
Ik zoek hem wel ff en probeer hem dan mee te nemen.

offtopic:
In de tijd dat jij radeloos bent, kun je alvast reviews schrijven. Daar heb je geen geluid voor nodig.

• danielkraak
Heb je weleens die AC97 geinstalleerd? I.P.V. die andere.

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Heb je al geprobeerd de BIOS te resetten? (dus batterijtje eruit, jumpertje paar seconden omzetten, jumper terugzetten en batterij er weer in).

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• danielkraak
Kun je zoiezo ff posten wat je allemaal geprobeerd hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Neko Koneko schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:23:
Heb je al geprobeerd de BIOS te resetten? (dus batterijtje eruit, jumpertje paar seconden omzetten, jumper terugzetten en batterij er weer in).
Nee dat niet, ik ga nu AC97 instaleren, kijken of dat helpt.
(kijk die foto eens, de kabel die erin zit is de HD audio

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 16:43 ]

• danielkraak
Heeft het geholpen?

Verwijderd

Ik heb ook eens zoiets gehad, mijn computer was niet geaard en mijn versterker wel. Spanningsverschil was duidelijk zichbaar (lees: flinke vonk :P ) bij het inpluggen van de jacks. Toen wist ik nog niet dat dat wel eens een kapotte geluidkaart tot gevolg kon hebben. Eerst deed hij het niet meer, en na een keer opstarten verdween hij ook uit apparaatbeheer, weg geluidskaart. Creative kaartje erin want onboard was op geen enkele manier meer te redden.

Als je niet zeker weet of de pc een versterker allebei goed geaard zijn, kun je met een multimeter eventjes meten of er spanning op je kast (pc en versterker) staat, zou zo rond de 115V AC zijn als hij niet goed geaard is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 23:49:
Ik heb ook eens zoiets gehad, mijn computer was niet geaard en mijn versterker wel. Spanningsverschil was duidelijk zichbaar (lees: flinke vonk :P ) bij het inpluggen van de jacks. Toen wist ik nog niet dat dat wel eens een kapotte geluidkaart tot gevolg kon hebben. Eerst deed hij het niet meer, en na een keer opstarten verdween hij ook uit apparaatbeheer, weg geluidskaart. Creative kaartje erin want onboard was op geen enkele manier meer te redden.

Als je niet zeker weet of de pc een versterker allebei goed geaard zijn, kun je met een multimeter eventjes meten of er spanning op je kast (pc en versterker) staat, zou zo rond de 115V AC zijn als hij niet goed geaard is.
:| Hm, het heeft niks te maken met mijn versterker, ik snap je post ook niet helemaal. Ik zal wel eens kijken wat je bedoeld.

• danielkraak
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:43:
[...]

Nee dat niet, ik ga nu AC97 instaleren, kijken of dat helpt.
(kijk die foto eens, de kabel die erin zit is de HD audio
Heb je dit nu al geprobeerd? Damn, als je zelf niet reageert, kunnen wij ook niet helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door danielkraak op 22-05-2007 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
danielkraak schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:43:
[...]

Heb je dit nu al geprobeerd? Damn, als je zelf niet reageert, kunnen wij ook niet helpen.
Wel geprobeerd.

• danielkraak
Ik neem morgen wel een geluidskaart mee, maar ik vind het een beetje zonde om het zo op te lossen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een creative geluidskaartje gekocht, en hij doet het weer. Jammer, maarja. Bedankt voor jullie reacties. En daniel voor het uitlenen van de geluidskaart *O*

• danielkraak
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:34:
Ik heb een creative geluidskaartje gekocht, en hij doet het weer. Jammer, maarja. Bedankt voor jullie reacties. En daniel voor het uitlenen van de geluidskaart *O*
Graag gedaan. Als er een krasje op wat dan ook van die van mij zit, dan wil ik die creative. >:)
Pagina: 1