Realtek HD geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.493 views sinds 30-01-2008

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
Beste tweakers,

Ik heb reeds een MSI RD480 moederbord aangeschaft met een ALC 882 HD geluidchip van realtek.

Echter ik krijg de drivers niet aan de praat, heb got al geraadpleegt en uiteraard google. maar ik kom er niet uit.

Windows installeerd zelf een of andere legacy drivers en iedere x als ik de bijgeleverde software driver installeer vraag hij om een restart echter ik zie na de restart niets veranderd. HELP!?

zo ziet hete ruit bij control panel: geen realtek HD ??

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/8736/realtek2va.th.jpg

Ik had al problemen met mijn sata drive nu dit al weer ik denk dat ik voortaan maar een nforce chipset neem, ik wordt er helemaal gek van 8)7

-Windows XP SP2

[ Voor 4% gewijzigd door BlowFish op 05-03-2006 22:44 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Maak je gebruik van de front audio aansluitingen?

Zo niet, zorg er dan voor dat de twee jumpers op deze header zitten.
Zo ja, gebruik je het juiste stekkertje? Je kunt meestal kiezen tussen AC'97 of HDaudio/Azalia.

[ Voor 30% gewijzigd door PD2JK op 05-03-2006 22:45 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien een rare vraag, maar hij staat goed ingesteld in de BIOS?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• BlowFish
Prutz0r schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:44:
Maak je gebruik van de front audio aansluitingen? Zo niet, zorg er dan voor dat de twee jumpers op deze header zitten.
nee ik maak geen gebruik van de front audio... emm jumpertjes staat niets over vermeld in het boekje? (Front audio refereer je naar de voorkant van mijn case waarop een headset groene pin aansluiting zit?)

bios staat Azalia enabled, verder is het bios er simpel en weinig poespas dus dit is het enige dat ik kon vinden met betrekking tot de audio.

[ Voor 30% gewijzigd door BlowFish op 05-03-2006 22:46 ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Pak de driver eens uit met winrar oid.

Ga daarna naar Device management scherm en selecteer daar update driver. Dan Manual.

Dan selecteer je de map waar je de driverbestanden hebt staan en dan eens kijken of ie wel de juiste driver pakt.

• BlowFish
Race Eend schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:46:
Pak de driver eens uit met winrar oid.

Ga daarna naar Device management scherm en selecteer daar update driver. Dan Manual.

Dan selecteer je de map waar je de driverbestanden hebt staan en dan eens kijken of ie wel de juiste driver pakt.
Helaas al geprobeerd, ter vergeefs, de juiste driver staat er namelijk niet tussen en , doe ik dit wel dan zegt windows dat dit niet de juiste driver is en onbekent, ga ik toch door resulteert dit in een reboot.

Volgens mij staat er helemaal geen audio driver tussen enkel codecs :/

[ Voor 7% gewijzigd door BlowFish op 05-03-2006 22:48 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

BlowFish schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:45:
(Front audio refereer je naar de voorkant van mijn case waarop een headset groene pin aansluiting zit?
Precies. Als je die niet gebruikt, moeten er twee jumpers op de aansluiting van het moederbord geplaats worden:
Afbeeldingslocatie: http://biznes.pclab.pl/zdjecia/artykuly/pila/computex2005/msi-rd480.jpg

Helemaal linksonderin.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• BlowFish
Prutz0r schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:49:
[...]

Precies. Als je die niet gebruikt, moeten er twee jumpers op de aansluiting van het moederbord geplaats worden:
[afbeelding]

Helemaal linksonderin.
ok dan! ik ga het meteen proberen, vreemd dat hier niets over vermeld staat (ik nix kan vinden ;) ) in het boekje, laat staan op het net :/

ps. hoe moeten deze jumpertjes geplaatst worden ?

[ Voor 9% gewijzigd door BlowFish op 05-03-2006 22:54 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
BlowFish schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:53:
[...]

ok dan! ik ga het meteen proberen, vreemd dat hier niets over vermeld staat (ik nix kan vinden ;) ) in het boekje, laat staan op het net :/

ps. hoe moeten deze jumpertjes geplaatst worden ?
Zoals in de afbeelding gok ik... Een andere mogelijkheid biedt die header namelijk niet, dus tenzij je een auio stekker hebt aangesloten, zullen de jumpers er zo op moeten zitten.

If I can't fix it, it ain't broken.

• BlowFish
[quote]Borizz schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:58:
[...]

ahh dat deed the trick! damn dat hier zo weinig info over te vinden is, of gebruik ik zulke slecte queries, anyhoe dank jullie wel! _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door BlowFish op 05-03-2006 23:26 ]

Verwijderd

/me schrijft zich even in op het topic, ik heb namelijk een Asus K8N4-E Deluxe met een soortgelijk probleem ;)

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
offtopic:
Ik zag de titel van dit topic.. en... WTF? Realtek maakt harde schijven?! Zou wat zijn. :P

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Heeft er iemand een idee hoe ik de jumpers kan instellen voor Back Panel Audio op een Asus K8N4-E? Volgens mij staan die standaard goed, maar misschien kan iemand daar een beter licht op werpen. Even mijn post op het Asus Forum kopiëren zoals jullie weten wat ik al allemaal heb gedaan :
Dear Asus-customers,

Last week i purchased a new motherboard K8N4-E which i installed in Windows XP Professional SP2. I have two small speakers connected to the green port at the back panel, these worked perfectly with my previous motherboard. I instantly noticed i didn't had any sound at all. This is what i have done already :

- Enable sound through BIOS = still no sound
- Updated Realtek Drivers to the latest ones = still no sound
- Downgraded to older Realtek Drivers = still no sound
- Tried the nForce Drivers = error whilst playing sound
- Reinstalled Windows XP Pro SP2 = still no sound
- Tried sound through Linux (latest Ubuntu with Gnome) = no sound

Now i have read something in the manual about jumpers on the motherboard, during the actual installation i didn't touch those jumpers at all so i believe they are in the default values for Back Panel Audio.

Is there anything else what i can do? How should the jumpers be connected when using Back Panel Audio?

Thx in advance for your time and your answer, all the best

Verwijderd

Heb soortgelijke probleem met de MSI neo 965

Geen geluid MSI neo 965 met Realtek HD audio

Weet iemand een oplossing?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om je probleem onder aandacht brengen in andere topics, al helemaal niet wanneer ze alweer wat ouder zijn :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja: kaap geen topics van 8 maanden oud :/

- laat ouwe }:O }:O in de sloot
- enige reden om wel iets toe te voegen is als je een oplossing hebt of anderszins een bijdrage hebt waar anderen wat aan hebben. "Ik heb dat probleem ook" zal niemand anders wat aan hebben...

Wat dan wel te doen? Je was al blijkbaar op zoek naar oplossingen, vandaar dat je dit topic vond. Verder heb je al een topic geopend. Dat je er geen reactie op krijgt heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je nauwelijks informatie geeft. Edit die topicstart eens met wat fatsoenlijke en vooral ook exacte info :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.