Ik heb het idee dat het nog alleen interessant is om spelers met echt lage skills te kopen en deze te trainen tot pak 'm beet wonderbaarlijk en dan weer te verkopen. Het is alleen funest voor je ratings, zeker in de hogere klassen.
Ik kreeg vandaag te horen dat de training van deze week is verloren gegaan als gevolg van onbegrijpelijke acties van de manager van de club. Er was echter niet aangegeven waar dat aan kan liggen.
Vorige week had ik wel dat de teamgeest kelderde toen mijn assistent-coaches, waarvan er te veel waren, elkaar te lijf gingen in een massale vechtpartij.
Toen had ik 10 assistent-coaches en 2 keepertrainers. En dat zijn er daarna 8 op 2 geworden maar blijkbaar is er ergen nog iets niet goed. Ik ben deze week wel met de training van conditie van 90% naar 100% gegaan.
Het team is gepromoveerd naar Divisie 7 alleen heb ik er nu al een zwaar hoofd in als dit al niet goed gaat. Ik speel wel al 6 jaar met de zelfde coach, zou het misschien daar aan kunnen liggen?
Ik snap niet wat er aan de hand geweest zou kunnen zijn, misschien dat meerdere mensen dit probleem hebben gehad en mij daar wat over zouden kunnen vertellen hoe het komt en wat er eventueel aan te doen is.
Vorige week had ik wel dat de teamgeest kelderde toen mijn assistent-coaches, waarvan er te veel waren, elkaar te lijf gingen in een massale vechtpartij.
Toen had ik 10 assistent-coaches en 2 keepertrainers. En dat zijn er daarna 8 op 2 geworden maar blijkbaar is er ergen nog iets niet goed. Ik ben deze week wel met de training van conditie van 90% naar 100% gegaan.
Het team is gepromoveerd naar Divisie 7 alleen heb ik er nu al een zwaar hoofd in als dit al niet goed gaat. Ik speel wel al 6 jaar met de zelfde coach, zou het misschien daar aan kunnen liggen?
Ik snap niet wat er aan de hand geweest zou kunnen zijn, misschien dat meerdere mensen dit probleem hebben gehad en mij daar wat over zouden kunnen vertellen hoe het komt en wat er eventueel aan te doen is.
Zal dan met het assistenten incident te maken hebben
Verhouding voor normale trainin is 1 keeper trainer en 9 assistenten

Verhouding voor normale trainin is 1 keeper trainer en 9 assistenten
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Verwijderd
Meer dan 10 assistenten kan ervoor zorgen dat ze op de vuist gaan en dat de training verloren gaat. Aan te raden is ook nooit meer dan 10 assistenten in dienst te nemen. Meeste mensen hebben 9 assistenten en 1 keepersassistent. Andere verhouding kan ook, maar meer dus niet.
Iemand enig idee wanneer we wat horen over de nieuwe wijzigingen?
Dacht eerlijk gezegd al dat ze ons geinformeerd zouden hebben over de salarissen e.d.
Dacht eerlijk gezegd al dat ze ons geinformeerd zouden hebben over de salarissen e.d.
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Verwijderd
Ik mag toch niet klagen met mijn verkoop nu....Redelijk vleugelspel en uitstekend verdedigen...er staat nu een bod op van 223.000........niet slecht 
http://www78.hattrick.org...ls.asp?playerID=128122013
http://www78.hattrick.org...ls.asp?playerID=128122013
Waarschijnlijk niet aanstaande seizoen, dan zouden ze dat wel wat ruimer vantevoren aangeven. Deze week worden (hoogst waarschijnlijk) wel de 'geplande wissels' ingepast in het jeugdsysteem.Damien2004 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:28:
Edit: Alhoewel, verwacht het maar wel dit seizoen ja... Gezien de titel van dat bericht over salarissen en de rest vd economie: Clubeigenaren dreigen volgend seizoen te boycotten. Waarbij volgend seizoen natuurlijk het aanstaande seizoen is.
[ Voor 21% gewijzigd door Joss op 13-07-2007 11:32 ]
Wat ongeordende gedachtes over het Jeugdopleidings-trainingssysteem
De Scouts:
Een lastig punt van de jeugsopleding is de vraag hoeveel scouts men moet aannemen...
in de oude situatie was het simpel, investeerde je meer in je jeugdopleiding, werden je pulls domweg gemiddeld beter.
In de nieuwe situatie biedt een extra scout je voor €5000 de mogelijkheid eventueel ook een andere spele te pullen als de eerste je niets lijkt.
Punt is echter dat de meldingen van de scouts dusdanig 'vaag' zijn en soms absoluut niet ingaan op juist de kwaliteiten die belangrijk zijn en enkel melding maken van skills die een speler niet nodig heeft.
Het 'pullen via een scout' is feitelijk niks anders dan pure 'kans' (waarschijnlijk zo gedaan met het oude systeem in het achterhoofd).
Om die reden betwijfel ik ook het nut van het aannemen van meerdere scouts, volgens mij moet 1 scout of hooguit twee eigenlijk ook voldoen, levert de laatste geen nl. nauwelijks meerwaarde op, maar kost wel 80.000 per seizoen.
Eventueel zou het zo kunnen zijn dat men behouden heeft dat het investeren van méér geld in de jeugdopleiding ook beter 'pulls' oplevert, en dat de derde scout dus indirekt zou werken ofwell om de initiele pulls door ook de eerste scout beter te maken, ofwel negatieve effecten bij het promoveren naar het hoofdteam op te heffen.
Ik denk echter dat dat _niet_ zo is, omdat men in de communicatie over het jeugsysteem dit nergens genmeld of zelfs maar minimaal gesuggereerd heeft (er is sowieso weinig over die 'scouts' gezegd, en wat mij betreft zeggen ze domweg te weinig... moeten een veel duidelijker en betrouwbaarder 'rapport' opstellen, waaraan je veel beter kunt zien wat de potentie van een speler is).
Ik ben overigens zeker niet zo negatief als veel anderen, maar denk dat de werkelijke waarde pas bewezen is als je spelers ook werkelijk kunt promoveren naar je A-team.. dat is pas het moment dat je werkelijk 'gevoel' erbij krijgt (ik hecht zelf vrijwel geen waarde aan de uitslagen in de jeugdcompetitie zelf en gebruik de opstelling daar puur enkel en alleen om te trainen)
Wat betreft dat 'trainen', ik vermoed dat het uiteindelijk slechts haalbaar is om effectief 12 tot 14 jeugdspelers per seizoen te trainen en te promoveren ... simpelweg omdat er altijd de kans tussenzit dat je 'mispulls' doet en die al in de jeugdopleiding blijken... het is nutteloos die aan te houden en volgens mij zinniger om die ook snel weer te ontslaan, zelfs al kosten ze geen geld.
Verder, de rol die conditie speelt, ik vermoed dat voor het opleiden van goede middenvelders de conditie enorm belangrijk is, domweg om te kunnen ontdekken of een speler potentie heeft op het middenveld heeft hij een basisconditie nodig (zodra de wissels worden ingevoerd zal dat voor alle spelers gaan gelden en dan wordt dat helemaal erg).
dat betekent dat je ook flink tussendoor moet gaan trainen op conditie, mogelijk iedere drie weken moet je er dan minimaal een keertje conditie tussendoor gooien
De Scouts:
Een lastig punt van de jeugsopleding is de vraag hoeveel scouts men moet aannemen...
in de oude situatie was het simpel, investeerde je meer in je jeugdopleiding, werden je pulls domweg gemiddeld beter.
In de nieuwe situatie biedt een extra scout je voor €5000 de mogelijkheid eventueel ook een andere spele te pullen als de eerste je niets lijkt.
Punt is echter dat de meldingen van de scouts dusdanig 'vaag' zijn en soms absoluut niet ingaan op juist de kwaliteiten die belangrijk zijn en enkel melding maken van skills die een speler niet nodig heeft.
Het 'pullen via een scout' is feitelijk niks anders dan pure 'kans' (waarschijnlijk zo gedaan met het oude systeem in het achterhoofd).
Om die reden betwijfel ik ook het nut van het aannemen van meerdere scouts, volgens mij moet 1 scout of hooguit twee eigenlijk ook voldoen, levert de laatste geen nl. nauwelijks meerwaarde op, maar kost wel 80.000 per seizoen.
Eventueel zou het zo kunnen zijn dat men behouden heeft dat het investeren van méér geld in de jeugdopleiding ook beter 'pulls' oplevert, en dat de derde scout dus indirekt zou werken ofwell om de initiele pulls door ook de eerste scout beter te maken, ofwel negatieve effecten bij het promoveren naar het hoofdteam op te heffen.
Ik denk echter dat dat _niet_ zo is, omdat men in de communicatie over het jeugsysteem dit nergens genmeld of zelfs maar minimaal gesuggereerd heeft (er is sowieso weinig over die 'scouts' gezegd, en wat mij betreft zeggen ze domweg te weinig... moeten een veel duidelijker en betrouwbaarder 'rapport' opstellen, waaraan je veel beter kunt zien wat de potentie van een speler is).
Ik ben overigens zeker niet zo negatief als veel anderen, maar denk dat de werkelijke waarde pas bewezen is als je spelers ook werkelijk kunt promoveren naar je A-team.. dat is pas het moment dat je werkelijk 'gevoel' erbij krijgt (ik hecht zelf vrijwel geen waarde aan de uitslagen in de jeugdcompetitie zelf en gebruik de opstelling daar puur enkel en alleen om te trainen)
Wat betreft dat 'trainen', ik vermoed dat het uiteindelijk slechts haalbaar is om effectief 12 tot 14 jeugdspelers per seizoen te trainen en te promoveren ... simpelweg omdat er altijd de kans tussenzit dat je 'mispulls' doet en die al in de jeugdopleiding blijken... het is nutteloos die aan te houden en volgens mij zinniger om die ook snel weer te ontslaan, zelfs al kosten ze geen geld.
Verder, de rol die conditie speelt, ik vermoed dat voor het opleiden van goede middenvelders de conditie enorm belangrijk is, domweg om te kunnen ontdekken of een speler potentie heeft op het middenveld heeft hij een basisconditie nodig (zodra de wissels worden ingevoerd zal dat voor alle spelers gaan gelden en dan wordt dat helemaal erg).
dat betekent dat je ook flink tussendoor moet gaan trainen op conditie, mogelijk iedere drie weken moet je er dan minimaal een keertje conditie tussendoor gooien
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Damien2004 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:28:
Tja, ik vind het wel een erg ruim financieel 'kadootje' en het is niet mijn idee dat je een economie gezond kunt krijgen door enkel meer kadootjes uit te delen....13.07.2007 Nieuw Akkoord tussen VVCE, HFA en Spelersunie
Een nieuw Akkoord, bedoeld om de positie van clubeigenaren te versterken in relatie tot spelers en sponsors, is vandaag gepresenteerd. In het Akkoord is vastgelegd dat elk team wekelijks € 10.000 extra sponsorinkomsten krijgt. De Spelersunie heeft ingestemd met de verlaging van de salarissen met € 250 per speler per week. Daarnaast worden de toegangsprijzen met 20 procent per week verhoogd. Ook het financiële beleid is aangepast. Clubs ontvangen de helft van de huidige rente op spaargeld (daarmee komt Hattrick terug op een eerdere beslissing) en de rente op geleend geld vermindert met een derde. Ten slotte is afgesproken dat clubs voor stadionuitbreidingen een korting van 25 procent per stoel krijgen. Clubs die in de laatste twaalf maanden hun stadion hebben uitgebreid krijgen € 25.000 teruggestort op hun rekening. In twee uitgebreide achtergrondverhalen, een later vandaag en een op maandag, lichten we dit Akkoord en de langetermijnplannen voor de Hattrick-economie verder toe.
Dit soort maatregelen zijn vooral nutteloos, omdat het heen-en-weer schuiven van geld is, en bv een markt als de transferlijst snel genoeg inspeelt op zulke wijzigingen, maar dat effect na 3 of 4 weken al verdwenen zal zijn, en structurele prijsdaling door zal gaan (omdat bv bij het probleem van de erg hoge salarissen voor zeer gekwalificeerde spelers, die 250€ korting niks uitmaakt) ...
wel vermoed ik dat je de komende twee weken een prima slag kunt slaan, als je spelers kunt verkopen, de vraag zal wel een stuk hoger zijn, omdat veel clubs opeens veel meer bestedingsruimte hebben, tov hun planning...
ikzelf heb met dit voorstel alleen al structureel 15000 meer inkomsten en zou zelfs bij weken waar ik uitspeel quite draaien en bij een thuiswedstrijd 95000 inkomsten hebben.... dat is een weekbudget van bijna 50.000 in de plus, dan kan ik over 4 of 5 weekjes mn stadion-uitbreiding plannen, waar ik dat eerder aan het eind van het seizoen gepland had.
[ Voor 12% gewijzigd door RM-rf op 13-07-2007 15:02 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Dan heb ik op jet juiste moment een spelerswissel doorgevoerd, omdat de prijzen van de spelers met deze berichten iets zullen gaan stijgen omdat er meer geld in omloop komt. Prachtig.
Zoals het er uitziet in dat bericht lijkt het me positief voor de ontwikkeling van de markt.
De verlaging van 250 euri aan loon per speler is wel vaag. Dat schiet voor spelers hoog in skill geen drol op.
Door al deze maatregelen kan ik waarschijnlijk de loonstijgingen door trainingsresultaat al grotendeels compenseren zo.
Zoals het er uitziet in dat bericht lijkt het me positief voor de ontwikkeling van de markt.
De verlaging van 250 euri aan loon per speler is wel vaag. Dat schiet voor spelers hoog in skill geen drol op.
Door al deze maatregelen kan ik waarschijnlijk de loonstijgingen door trainingsresultaat al grotendeels compenseren zo.
[ Voor 13% gewijzigd door Quintus op 13-07-2007 15:04 ]
Unknown
heel indirekt zal het het trainen van lagere skills veel gunstiger maken, de 'vaste kosten' in salaris maken daar en groot deel van de totale kosten uit...Quintus schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:02:
Het effect zal zijn dat een grotere groep zich beter kan toeleggen op het 'laag trainen', wat overall het aanbod van spelers met hoge skills terug zou kunnen lopen en men misschien hoopt de deflatie daarin terug te dringen...
Uiteindelijk werkt het echter niet structureel, omdat het salaris altijd een 'vaste' waarde is, en de deflatie altijd zal blijven bestaan als het bij een bepaalde groep spelers een enorm belangrijke invloed heeft op de financiele draagkracht van een aankoop (op een gegeven moment is het voor clubs belangrijker de speler snel te verkopen, waarbij de prijs die ze ervoor krijgen minder belangrijk wordt, door dat hoge salaris).
ingrijpen bij de hoge skills en hun salaris lukt enkel als men het salaris ook afhankelijk laat zijn van bv de vraag van de markt en het aanbod van zulke spelers, waarbij er een marktevenwicht-mechanisme kan onstaan, zolang die prijs 'hard' gedifinieerd is blijven problemen ontstaan
De vraag is of dat de prijs van spelers stijgt als er meer geld beschikbaar is.
Ik vind het inderdaad erg genereus. Ook het terug komen op de rente kan weer er voor zorgen dat mensen geld gaan sparen ipv uitgeven. Ik ben het in ieder geval wel van plan. Gewoon rentenieren zeg maar
Ik vind het inderdaad erg genereus. Ook het terug komen op de rente kan weer er voor zorgen dat mensen geld gaan sparen ipv uitgeven. Ik ben het in ieder geval wel van plan. Gewoon rentenieren zeg maar
De marge op gespaard geld blijft wel lager dan eerst en de max van 100k rente zal ook wel blijven gelden. Punt is wel dat de verlaagde rente bij schulden ook meer geld genereert. Waardoor ook sneller in het rood zal willen staan.
Het probleem van te weinig geld ligt denk ik ook hoofdzakelijk bij de spelers die pas begonnen zijn. Zij hebben nog geen kapitaal kunnen opbouwen aan spelersmateriaal. Dat is denk ik de reden waarom juist die lonen ook overall met 250 naar beneden gaan.
Wel vraag ik mij af of de spelers met een skill tot briljant nu niet niet nog meer de markt gaan overstromen zodat de prijsverschillen daartussen nog lager worden en de spelers hoger in skilll vrij gelijk in prijs blijven (laag dus).
De gefixeerde loonprijs blijft denk ik ook inderdaad het probleem.
Nu rentetrekken weer rendabeler wordt blijft het helemaal grotendeels koffiedik kijken.
Het probleem van te weinig geld ligt denk ik ook hoofdzakelijk bij de spelers die pas begonnen zijn. Zij hebben nog geen kapitaal kunnen opbouwen aan spelersmateriaal. Dat is denk ik de reden waarom juist die lonen ook overall met 250 naar beneden gaan.
Wel vraag ik mij af of de spelers met een skill tot briljant nu niet niet nog meer de markt gaan overstromen zodat de prijsverschillen daartussen nog lager worden en de spelers hoger in skilll vrij gelijk in prijs blijven (laag dus).
De gefixeerde loonprijs blijft denk ik ook inderdaad het probleem.
Nu rentetrekken weer rendabeler wordt blijft het helemaal grotendeels koffiedik kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door Quintus op 13-07-2007 17:28 ]
Unknown
beetje lullig, afgelopen seizoen mn stadion van 12k naar 28k uitgebreid en gister nog 2k erbij, en nu gaan ze ineens totaal onverwachts de prijs met 25% verlagen. Toch 5k plaatsen door mn neus geboord. Ik denk overigens dat de prijzen weinig verschil zullen maken, voor kleine teams is het een hoop geld, maar die lopen nog niet tegen de lonen aan en voor grote clubs die wel tegen de lonen aanlopen is het een druppel op de gloeiende plaat.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zo ben weer terug uit het zonnige Kreta en wat zie ik? Niet gedegradeerd, de GoT Cup gewonnen en een award gekregen!
Altijd lekker zo thuiskomen
De doelstellingen kunnen weer op GoTtrick worden ingevoerd voor het komende seizoen! Daarnaast kun je ook de doelstellingen van afgelopen seizoen wijzigen in of je ze behaald hebt of niet.
Rest me nog 1 ding:

Altijd lekker zo thuiskomen
De doelstellingen kunnen weer op GoTtrick worden ingevoerd voor het komende seizoen! Daarnaast kun je ook de doelstellingen van afgelopen seizoen wijzigen in of je ze behaald hebt of niet.
Rest me nog 1 ding:

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Je hebt €25.000 gekregen ter compensatie voor dat hoor.ph4ge schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:31:
beetje lullig, afgelopen seizoen mn stadion van 12k naar 28k uitgebreid en gister nog 2k erbij, en nu gaan ze ineens totaal onverwachts de prijs met 25% verlagen. Toch 5k plaatsen door mn neus geboord. Ik denk overigens dat de prijzen weinig verschil zullen maken, voor kleine teams is het een hoop geld, maar die lopen nog niet tegen de lonen aan en voor grote clubs die wel tegen de lonen aanlopen is het een druppel op de gloeiende plaat.
Misschien kostten die wel meer dan die 25k restitutie....
Unknown
ik heb geloof ik meer dan 1kk besteed aan het stadion, die 25k die ik nu krijg is veel en veel minder dan wat ik "teveel" heb betaald. bovendien is het niet erg zinvol, omdat bijna elke manager in het afgelopen jaar wel een keer zn stadion heeft uitgebreid. als je 3 seizoenen geleden je stadion met 1 plek verbouwde krijg je het ook. het was beter als het in verhouding was geweest, voor mij als nieuw team zijn dit geen leuke bedragen.
[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 14-07-2007 10:05 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zou ik restitutie krijgenClubs die het voorbije jaar hebben uitgebreid, krijgen ter compensatie een terugbetaling van € 25.000.
HelaasLaatste verbouwing: 01-06-2005
Totale capaciteit: 55575

Wel grappig dat ik net komend seizoen ongeveer van plan was om eens richting de 60k te gaan.
De laatste twee seizoenen zie ik pas dat het stadion meer dan 2x per seizoen ook vol zit.
PSSST tijd voor een nieuw deeltje !
[ Voor 14% gewijzigd door Quintus op 14-07-2007 12:40 ]
Unknown
Nou vooruit, hier maar weer verder danQuintus schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:30:
PSSST tijd voor een nieuw deeltje !
[ Voor 38% gewijzigd door Sandyman538 op 14-07-2007 13:01 ]
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Kan dicht dus.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dit topic is gesloten.