Toon posts:

Tamron AF 28- 75/f2.8 XR DI LD-IF

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Canon 400D en wil een geschikte lens aanschaffen voor het fotograferen van concerten in de kleinere zalen. Voorwaarden zijn voldoende lichtgevoeligheid en voldoende zoomcapaciteit. De zalen zijn donker en worden tijdens concerten verlicht door kleurenspots en kleurenlampen en er wordt veel bewogen op het podium. Ik wil meer kunnen zoomen dan ik nu kan. Maximum uitgave is 350 euro.

Tot nu toe heb ik altijd mijn standaard Canon 18-55 f/3.5-5.6 lens gebruikt. Het resultaat is oke, maar het kan beter. Gezien mijn budget zat ik te denken aan een Tamron AF 28- 75/f2.8 XR DI LD-IF.

Goede keus of zijn er betere investeringen voor dit doel?

Verwijderd

Geen ervaring, maar een goede keus (voor wat hij moet kosten) als je de reviews moet geloven. Stel je vraag eens in het Canonmount-objectieventopic, dit om het forum wat overzichtelijker te houden.
Review (Nikon mount)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit kan gewoon in het Het grote Canonmount-objectieven-topic v7.0 (stukje over 28-75 in topicstart) . Verder staan er nog wat tests en meningen in [lens test] Tamron 28-75 mm f/2,8 XR Di [update]

Lees aub beide topics door, want deze lens is een van de meest besproken lenzen, dus eigenlijk is het meeste (alles? :+ ) over deze lens al gezegd. ;)

Overigens, hoeveelheid zoom is gewoon de ratio tussen de 2 brandpuntafstanden. 55/18 en 75/28 zijn allebei ongeveer 3x zoom. ;) Als je langere brandpuntafstanden wil, is de correcte term 'meer tele'. :)

{signature}

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:49
Zie reply in juiste topic, deze zal namelijk wel door modje dichtgetimmerd worden....

Ronald in "Het grote Canonmount-objectieven-topic v..."

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Linkjes zijn al wel genoeg gegeven he?

4TR's, op zich keurig, maar ik zie ook 3 reacties die hier niet hadden hoeven staan ;)

Bericht hierboven

Dit topic is gesloten.