Toon posts:

PC rond E1400

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeiendag Tweakers,
Ik had even een systeempje in elkaar gezet, en ik wou graag jullie mening, en ik had nog een vraagje over het geheugen. Maar eerst de componenten (er worden een aantal dingen niet vermeld zoals een behuizing e.d, het gaat even om de "cruciale" delen)

Mobo: Asus P5B-E Plus (probeer hier wat geld te besparen, of die is die deluxe echt zoveel beter uit de BBG?)
Grak: Radeon 2900XT 512Mb (even los van hij anytime soon leverbaar is)
Proc: Core 2 Duo E6600
PSU: OCZ GameXstream 600w (Misschien dat mensen Tagan/Coolermaster een beter alternatief vinden, maar draai al 4 jaar niks anders dan OCZ en ik vind hem altijd uiterst stabiel)
Memory: Corsair Twinx 2048MB PC5400 /// 675 Mhz (Ik heb nog geen ervaring met DDR2, het mobo ondersteunt geloof ik tot 800Mhz, maakt het dan uit als er langzamer geheugen ingaat? aangezien ik ergens had gelezen dat zo snel geheugen alleen nuttig is als je gaat OC'en)
HD: Seagate Barracuda 320 Gig, 7200 RPM, SataII

Verder komen er nog een paar dingen bij als beeldscherm e.d (vandaar de E1400)
Mochten er nog tips en/of aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is eigenlijk je vraag? Nu is het eigenlijk een boodschappenlijstje, en die worden vaak snel op slot gegooid door de mods :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Leuk systeem kopen maar, dat wilde je toch even horen. ;) En lekker gaan gamen met je HD X2900XT

En de Deluxe wilt niks meer zeggen dat je meer mogelijkheden heb qua aansluitingen enzo de prestatie zijn het zelfde neem ik aan. (wat meet sata aansluitingen misschien HD geliud, maar je mag zelf gaan kijken wat het verschil is ;) )

Kijk dus even of je dat wel gaat gebruiken zoniet is het weg gegooit geld.

[ Voor 90% gewijzigd door mad_max234 op 17-05-2007 00:30 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:12
Ga voor een Gigabyte DS3 P965 (110 euro) Deze is sneller, van betere bouwkwaliteit & Gigabyte heeft betere service. Verder top systeempje d:)b

Specs

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:24:
Wat is eigenlijk je vraag? Nu is het eigenlijk een boodschappenlijstje, en die worden vaak snel op slot gegooid door de mods :)
Okay sorry ik had het even anders moet formuleren, mijn vraag was dus of slomer DDR2 geheugen uitmaakt of niet? (in een mobo wat sneller ondersteunt)

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 10:39:
[...]

Okay sorry ik had het even anders moet formuleren, mijn vraag was dus of slomer DDR2 geheugen uitmaakt of niet? (in een mobo wat sneller ondersteunt)
Snel geheugen is alleen maar interessant voor overclockers. Als je overclockt verhoog je namelijk je FSB, en deze moet minimaal gelijk lopen aan de snelheid van je geheugen. Met PC5400 geheugen kan je dus overclocken naar 9 x (5300/16) = ca. 3GHz. Als je hoger wilt overclocken dan 3GHz moet je PC6400 geheugen nemen, waarmee je naar de 3,6GHz kan.

Overigens biedt een P5B-E Plus niet veel meer dan een normale P5B, behalve RAID mogelijkheden. Een betere keuze is de Gigabyte P35-DS3R, een mobo met de nieuwe P35 chipset van Intel. Ondersteunt 1333MHz, snelle RAID en gaat langer mee... Ook clocken P35 mobo's zeer goed over, misschien nog interessant voor later ;).

Probeer de volgende keer een topic te maken waarbij je zelf de keuze van de gekozen onderdelen onderbouwt en daarbij nog specifieke vragen stelt, want dit is niet voldoende volgens de policy van CSL :). Zie ook: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

[ Voor 15% gewijzigd door Jedi_Pimp op 17-05-2007 10:50 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Misschien handig om overal de prijzen er bij te zetten. Dus ook voor wat er nog bij gekocht moet worden. Het scherm etc.
Solid_Aapie schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:39:
Ga voor een Gigabyte DS3 P965 (110 euro) Deze is sneller, van betere bouwkwaliteit & Gigabyte heeft betere service. Verder top systeempje d:)b
Wat hij zegt! :D Maar misschien nog veel interessanter:
http://www.gigabyte.eu/Pr...543&ModelName=GA-P35-DS3R
De nieuwe met P35 chipset en goeie raid ondersteuning. Kost nu in de pre-order 120 euro(dikke week is officiele release dacht ik). Ben je nog beter op de toekomst voorbereid!

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 11:00 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:32

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 10:39:
[...]

Dat kun je prima zelf uitzoeken a.d.v. de PMG FAQ en de RAM FAQ. Wellicht is [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon - Welk geheugen kan ik het beste nemen? ook interessant.

Voor de 'Wat moet ik nemen? / Is dit systeem goed?'-topics hebben we een, - je voelt 'm waarschijnlijk al aankomen - Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?-sticky met informatie en eisen over dat soort topics.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.