Echt niet?Buckwhead schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:00:
Guildies vonden het niet zo leuk dat er X goud aan pots/buffs verloren gingen.
Oh dit waren bij ons altijd de leukste momenten van de avond, dit betekende namelijk dat er iemand 250 troll sweat moest farmer voordat hij weer mocht bieden op itemsBuckwhead schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:00:
Ik had gister nog een (Leeroy?) wipe veroorzaakt op Maulgar.
Iedereen was nog aan het buffen etc. Toen ging ik mijn imp vast op de plek zetten waar Maulgar getankt zou worden (in de buurt van het Gruul hek), en toen ik terug naar mijn start positie liep, liep ik iets te ver van de muur af -> aggro van Maulgar en wipe
Verwijderd
Wat betreft het moeilijk hebben in kara wat betreft healers en het recruiten daarvan, en mogelijk ook andere classes:
Ik ben officer in redelijk kleine guild die Kara doet. Zitten op het moment op Aran (13%) en hebben al even geproefd aan Prince (40% oid), en gezien het feit dat de guild 2 maand geleden of zo van scratch is begonnen ben ik niet ontevreden, zeker niet als ik kijk met wat voor mensen + gear we zijn begonnen.
Ik weet niet wat voor raiding experience je hebt, en wat voor ervaring met guildleaders, maar hier my 2 cts:
In het begin hadden we erg veel moeite om genoeg healers te vinden, en dat zal voor elke beginnende guild gelden. Begin daarom al vroeg met recruiten van die mensen. Als je eenmaal progressie maakt, zullen mensen eerder geneigd zijn om je guild te joinen. Progressie is, zeker in het begin, erg belangrijk. Mensen willen namelijk niet zo graag een stil staande guild joinen, daarnaast is progressie goed voor het moraal. Klinkt stom, en klinkts als iets voor oorlog, maar het is zeker iets om rekening mee te houden!
Als wij recruiten, en hun eerste vraag is '@ what boss are you now?' is dat al een aardige indicatie dat je zo'n persoon niet wil. Zulke mensen willen vaak wél de epics, maar er niet de moeite voor doen. Bij iemand die vol in de kara epics is dat natuurlijk anders, maar iemand die nog 1/2 in de greens zit mag al blij zijn als 'ie Attumen mag zien.
Het is beter om zulke mensen te weigeren, zelfs al heb je ze hard nodig. Als je ze nodig hebt zijn ze er vaak niet (nieuwe bosses bijvoorbeeld, dat betekend namelijk whipen en dure pots/flasks) en de kans dat ze na enkele epics vertrekken naar een betere guild is best groot (Het verhaal van het gespreide bedje hierboven) en dat zijn dus eigenlijk epics die je als guild goed kunt gebruiken!
Het is erg belangrijk dat je niet in de 'Stepping stone fase' komt. Dat wil zeggen dat ze jouw guild gebruiken als opstapje. Dat doet de reputatie van je guild namelijk geen goed, en enige progress zit dan er waarschijnlijk ook niet meer in. Loyaliteit is dus belangrijk en probeer een beetje in te schatten wíe er loyaal is. Een erg sociale guild heeft hier vaak minder last van.
Leg de lat voor nieuwe recruits niet té hoog, en help ze desnoods met de attunement. Toen wij begonnen hebben we bijna elke dag wel íemand geboost door Shadow labs, Arca, CoT Durnholde en BM. Dat was wel eens lastig (n00b priest in greens, die nu overigs onze main priest is, etc.). Als je BM regelmatig hebt gedaan zul je inzien dat het eigenlijk een eitje is btw, en als je een beetje van tempo houd best leuk
Probeer in het begin het aantal members 'laag' te houden. Zo krijg je sneller een vaste kern die goed met elkaar kan samenwerken, op elkaar in gespeeld zijn, en goed gegeared raken. Minder mensen betekend meer epics per persoon, en je kunt het je dan sneller permiteren om een minder gegearde speler mee te nemen.
Anyway, naarmate je meer bosses neer hebt zul je merken dat recruitment problemen steeds minder een issue is, en als je het een beetje serieus aanpakt, met een flink wat doorzettingsvermogen dan kom je een al heel eind!
Oh ja, probeer mensen te recruiten die zich een beetje volwassen kunnen gedragen.
Ik ben officer in redelijk kleine guild die Kara doet. Zitten op het moment op Aran (13%) en hebben al even geproefd aan Prince (40% oid), en gezien het feit dat de guild 2 maand geleden of zo van scratch is begonnen ben ik niet ontevreden, zeker niet als ik kijk met wat voor mensen + gear we zijn begonnen.
Ik weet niet wat voor raiding experience je hebt, en wat voor ervaring met guildleaders, maar hier my 2 cts:
In het begin hadden we erg veel moeite om genoeg healers te vinden, en dat zal voor elke beginnende guild gelden. Begin daarom al vroeg met recruiten van die mensen. Als je eenmaal progressie maakt, zullen mensen eerder geneigd zijn om je guild te joinen. Progressie is, zeker in het begin, erg belangrijk. Mensen willen namelijk niet zo graag een stil staande guild joinen, daarnaast is progressie goed voor het moraal. Klinkt stom, en klinkts als iets voor oorlog, maar het is zeker iets om rekening mee te houden!
Als wij recruiten, en hun eerste vraag is '@ what boss are you now?' is dat al een aardige indicatie dat je zo'n persoon niet wil. Zulke mensen willen vaak wél de epics, maar er niet de moeite voor doen. Bij iemand die vol in de kara epics is dat natuurlijk anders, maar iemand die nog 1/2 in de greens zit mag al blij zijn als 'ie Attumen mag zien.
Het is beter om zulke mensen te weigeren, zelfs al heb je ze hard nodig. Als je ze nodig hebt zijn ze er vaak niet (nieuwe bosses bijvoorbeeld, dat betekend namelijk whipen en dure pots/flasks) en de kans dat ze na enkele epics vertrekken naar een betere guild is best groot (Het verhaal van het gespreide bedje hierboven) en dat zijn dus eigenlijk epics die je als guild goed kunt gebruiken!
Het is erg belangrijk dat je niet in de 'Stepping stone fase' komt. Dat wil zeggen dat ze jouw guild gebruiken als opstapje. Dat doet de reputatie van je guild namelijk geen goed, en enige progress zit dan er waarschijnlijk ook niet meer in. Loyaliteit is dus belangrijk en probeer een beetje in te schatten wíe er loyaal is. Een erg sociale guild heeft hier vaak minder last van.
Leg de lat voor nieuwe recruits niet té hoog, en help ze desnoods met de attunement. Toen wij begonnen hebben we bijna elke dag wel íemand geboost door Shadow labs, Arca, CoT Durnholde en BM. Dat was wel eens lastig (n00b priest in greens, die nu overigs onze main priest is, etc.). Als je BM regelmatig hebt gedaan zul je inzien dat het eigenlijk een eitje is btw, en als je een beetje van tempo houd best leuk
Probeer in het begin het aantal members 'laag' te houden. Zo krijg je sneller een vaste kern die goed met elkaar kan samenwerken, op elkaar in gespeeld zijn, en goed gegeared raken. Minder mensen betekend meer epics per persoon, en je kunt het je dan sneller permiteren om een minder gegearde speler mee te nemen.
Anyway, naarmate je meer bosses neer hebt zul je merken dat recruitment problemen steeds minder een issue is, en als je het een beetje serieus aanpakt, met een flink wat doorzettingsvermogen dan kom je een al heel eind!
Oh ja, probeer mensen te recruiten die zich een beetje volwassen kunnen gedragen.
De meeste raidende hunters zullen denk ik in mindere mate punten hebben in traps en dan word het toch een stuk lastiger. Maar voor instances zeker heroics is het wel ideaal inderdaad.deadsy33 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:57:
[...]
Ik ben hybrid specced. http://www.wowhead.com/?talent=VZVVdRVzhxoZIu0Mxf0hV
Als MM hunter is het moeilijker om 2 mobs veilig te cc'en. Maargoed, ieder zijn ding. Ik kan prima meekomen met de dps'ers, en heb zat CC mogelijkheden. Deterrence en imp FD heb ik niet. Nooit gehad ook.
2/2 Clever Traps
2/2 Trap Mastery
2/5 Beast Lord set ( -4s cooldown traps)
Dus mijn freeze traps duren 26 (20+ 6) sec. Cooldown op traps 26 sec. (30-4).
Ik plaats een trap, wacht totdat de cooldown weg is. Warrior pullt een groep. Distract 1 mob die de freeze trap in rent. Plaats snel een andere freeze trap uit de buurt van de vorige mob, distractshot weer een mob die er ook in de freeze trap tent. Zo heb je 2 mobs die 20-26 seconden gefreezed zijn. Tijd zat om een andere mob neer te maaien en naar de eerste freeze trap te rennen. Zo niet, scatter en trap of eventueel kiten doen ook wonderen.
Wij deden gisteren ramparts heroic met 2 mages das ook echt heeeeerlijk. Als je netjes met marks werkt en weet wanneer je moet pullen vlieg je er doorheen.
Alleen die laatste boss is best pittig 3e try had ik wat fire gear aan gedaan en toen ging ie easy neer.
1e keer hadden we fear op mij (tank) en 2e x op de healer en dan word het al snel lastiger.
Precies waar wij "last" van hebben. Attumen is gewoon te simpel en die doen we dan ook meestal als opwarmertje voor de avond. Dan naar boven naar de trash ... gisteren riep ik nog (we hadden een paar nieuwe mee) "This is an easy group" ..... Dat waren dus de non elites die je plat moet nuken. Healers op hun tenen lopen om de warlocks en mages in leven te houden. Eerste pull gelijk 3 dooienMantaMania schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:34:
[...]
Zo jammer he die mensen die in dat gespreide bedje willen, wat is er nou leuker dan zelf alles leren.
Ik irriteer me zo ongelovelijk aan die mensen die dan een guild joinen die al aardig ver is en dan gaan lopen roepen pffff karazhan is makkelijk, terwijl ze zelf nooit iets van moeite hebben moeten doen.
Dat was vroeger ook met molten core joinde je een guild die het op farm had dan werd er al snel geroepen mc is echt makkelijk. Terwijl de meeste beginnende guild nog lekker wipte op de eerste pull bijvoorbeeld.
Wat me wel blijft verbazen is dat er nog genoeg hele goeie mensen te vinden zijn tussen die grote groep die nooit serieus geraid heeft. Helaas ook meer dan genoeg waardeloze spelers.
Om een lang verhaal kort te maken ... Moroes ging niet dood, 18% was het maximum. Kleine stapjes, groot plezier imo
Verwijderd
Hoe zijn die andere 105 dan de guild binnengekomen?Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:18:
[...]
Ik geloof dat er een stuk of 26 van de 131 zich geregistreerd hebben...
Neem toch aan dat je niet willekeurig mensen binnen haalt?
Waarom zijn er nooit tanks te vinden zo rond deze tijd =(
Verwijderd
Zijn er nog guilds die een hunter nodig hebben?
Zit er aan te denken om te migraten maar weet niet waar heen hehe
Profile
Profile
Verwijderd
lief dagboek 
*ding* 40
balanced druid op een kodo met een kip er achter ftw
--
guild leader vorige week voorgesteld dat een 'white' item bank ook best een goed idee is. behalve alleen armor/weapons
omdat we toch al met (een nieuwe) bank addons aan het klooien waren en ik hem daarmee aan het helpen was
(leuk als een commando hoofdlettergevoelig is en je daar pas na een tijdje prutsen achter komt) ,
en voor het testen een personal storage even in guild had lopen als guild bank.. ik zeg dus voor de gein ik wil best wel een guild bank zijn , maar niet met me personal storage ..*oh , maak maar een nieuwe dan* ..
best lachen zo'n guild bank beheren. de meest vage zooi die langskomt
--
zat laatst te twijfelen over mijn damage
of ik uberhaubt een deukje in een pak boter kon slaan
toen ik laatst voor de fun alle pre instance elites zonder problemen solode in wc dacht ik .. ach
kan ik ook wel eens een boost run proberen
alleen een van de groep was eentje die het idee had niet een noob te zijn. hij had ook wel een 70 main. maar hij bleef dus zelf aggro veroorzaken etcetc .. uiteindelijk wel goed gekomen maar wel frustrerend .. gelukkig geen wipes
(tja , als tank / dps en als healer en als leader rondlopen .. dan lukt dat ook wel)
zit in een guild die zich voornamelijk richt om mensen 1 - 70 te helpen , en niet alleen specifiek voor 60 - 70 is
de 2 echte noobs die mee waren deden inderdaad wel exact wat ik vroeg , bleven netjes achter me. schoten pas na ik er op geschoten had etcetc .. verder was de guild leader met een nieuwe alt mee
en die minder gemakkelijke gozer..
ach wel lol gehad
*ding* 40
balanced druid op een kodo met een kip er achter ftw
--
guild leader vorige week voorgesteld dat een 'white' item bank ook best een goed idee is. behalve alleen armor/weapons
omdat we toch al met (een nieuwe) bank addons aan het klooien waren en ik hem daarmee aan het helpen was
(leuk als een commando hoofdlettergevoelig is en je daar pas na een tijdje prutsen achter komt) ,
en voor het testen een personal storage even in guild had lopen als guild bank.. ik zeg dus voor de gein ik wil best wel een guild bank zijn , maar niet met me personal storage ..*oh , maak maar een nieuwe dan* ..
best lachen zo'n guild bank beheren. de meest vage zooi die langskomt
--
zat laatst te twijfelen over mijn damage
of ik uberhaubt een deukje in een pak boter kon slaan
toen ik laatst voor de fun alle pre instance elites zonder problemen solode in wc dacht ik .. ach
kan ik ook wel eens een boost run proberen
alleen een van de groep was eentje die het idee had niet een noob te zijn. hij had ook wel een 70 main. maar hij bleef dus zelf aggro veroorzaken etcetc .. uiteindelijk wel goed gekomen maar wel frustrerend .. gelukkig geen wipes
(tja , als tank / dps en als healer en als leader rondlopen .. dan lukt dat ook wel)
zit in een guild die zich voornamelijk richt om mensen 1 - 70 te helpen , en niet alleen specifiek voor 60 - 70 is
de 2 echte noobs die mee waren deden inderdaad wel exact wat ik vroeg , bleven netjes achter me. schoten pas na ik er op geschoten had etcetc .. verder was de guild leader met een nieuwe alt mee
ach wel lol gehad
Je moest 'ns weten hoeveel guilds dat nog doen.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:28:
[...]
Hoe zijn die andere 105 dan de guild binnengekomen?![]()
Verwijderd
Sja, maar ga dan niet lopen klagen dat het verder niet zo goed gaat met je guild.Exitium schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:38:
[...]
Je moest 'ns weten hoeveel guilds dat nog doen.
Slechte input = slechte output.
ach das niet geheel waarVerwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:44:
[...]
Sja, maar ga dan niet lopen klagen dat het verder niet zo goed gaat met je guild.
Slechte input = slechte output.
ik ben zelf op die manier ook in mijn hudige guild gekomen:)
en moet zeggen heb het daar behoorlijk naar me zin, vooral ook omdat ze mij helpen het spel te leren kennen. En ik help hun met af en toe hun alt te helpen
ze vinden alleen wel dat ik snel lvl.
Heb nu 12 dagen en zoveel uur totale tijd gespeelt en ben lvl 57
Lekker zijn is een gave :)
hehe wij hebben nog wel een hunter nodig maar denk dat onze guild je niet aan zal spreken als ik zo naar je gear kijkVerwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:30:
Zijn er nog guilds die een hunter nodig hebben?
Profile
Ik zit op Outland overigens.
Mjah, je moet ergens beginnen met je guild he. Mijn guild heeft snel na de eerste paar weken minimum level 25 ingesteld en nu is dat sinds vorige week 40 (oude low levels mogen wel blijven) en gaan we ook meer op class en professions letten. Veel strenger maken heeft geen zin, want je weet pas of iemand geschikt is als die persoon een paar dagen of zelfs weken in de guild heeft gezeten.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Ah vandaar we elke keer die aggro's kregen in Kara. Het was jij!!Buckwhead schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:00:
Ik had gister nog een (Leeroy?) wipe veroorzaakt op Maulgar.
Iedereen was nog aan het buffen etc. Toen ging ik mijn imp vast op de plek zetten waar Maulgar getankt zou worden (in de buurt van het Gruul hek), en toen ik terug naar mijn start positie liep, liep ik iets te ver van de muur af -> aggro van Maulgar en wipe
Heb ook een weekje geprobeerd randoms in mijn oude guild te inviten. Ook een gesprekje aangaan enzo. Makkelijk zat. Geloof dat er toch zo'n 3 zijn gebleven van de 10 die ik /w had. Recruiten kan je op verschillende manieren. En een 'direct approach' kan niet slecht uitvallen.E.r.w.i.n schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:28:
[...]
Hoe zijn die andere 105 dan de guild binnengekomen?
Maar heb ook gezien. Random: LF Guild
*zucht*
[ Voor 32% gewijzigd door junglebeast op 21-05-2007 13:08 ]
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Verwijderd
wij zijn dus een low level gericht guild
zoeken zo af en toe zelfs in het startgebied naar nieuwe mensen
zoals de guild master zo mooi zegt "dan zijn ze nog niet bedorven"
het is niet puur nutteloos werk, want high level guilds zijn ons maar wat dankbaar
en in de praktijk blijkt dat de helft gewoon blijft >60 , en de andere helft een nieuwe char in het guild drukt en regelmatig komt boosten met de >60 character
zoeken zo af en toe zelfs in het startgebied naar nieuwe mensen
zoals de guild master zo mooi zegt "dan zijn ze nog niet bedorven"
het is niet puur nutteloos werk, want high level guilds zijn ons maar wat dankbaar
en in de praktijk blijkt dat de helft gewoon blijft >60 , en de andere helft een nieuwe char in het guild drukt en regelmatig komt boosten met de >60 character
Verwijderd
Je moet bedenken wat je wilt met je guild. Wil je een enorm aantal leden hebben, zodat het niet erg is als er een aantal nubcakes tussen zitten of hou je het beperkter en ben je wat strenger met wie je binnenhaalt.Weakling schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:51:
[...]
Mjah, je moet ergens beginnen met je guild he. Mijn guild heeft snel na de eerste paar weken minimum level 25 ingesteld en nu is dat sinds vorige week 40 (oude low levels mogen wel blijven) en gaan we ook meer op class en professions letten. Veel strenger maken heeft geen zin, want je weet pas of iemand geschikt is als die persoon een paar dagen of zelfs weken in de guild heeft gezeten.
Mijn huidige guild bestond uit 4 mensen toen ik erbij kwam eind september vorig jaar. Onderhand hebben we net genoeg mensen om naar Gruul's Lair te gaan en hebben we Karazhan voor het grootste gedeelte leeg. Vind het toch een mooi resultaat en dat komt mede door selectieve recruitment, denk ik.
op professions letten voor iemand die je wil recruiten? Zou echt niet weten waarom je daarop zou letten. Kan handig zijn als je nog geen guild enchanter hebt ofzo maar om daarom iemand wel of niet aan te nemenWeakling schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:51:
[...]
helemaal mee eens wij proberen dat ook. Nadeel is dat we nu wat te klein nog zijn voor gruuls lair maar ben liever selectief dan dat we mindere spelers accepten waar uit eindelijk je guild op stuk loopt.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:10:
[...]
Je moet bedenken wat je wilt met je guild. Wil je een enorm aantal leden hebben, zodat het niet erg is als er een aantal nubcakes tussen zitten of hou je het beperkter en ben je wat strenger met wie je binnenhaalt.
Mijn huidige guild bestond uit 4 mensen toen ik erbij kwam eind september vorig jaar. Onderhand hebben we net genoeg mensen om naar Gruul's Lair te gaan en hebben we Karazhan voor het grootste gedeelte leeg. Vind het toch een mooi resultaat en dat komt mede door selectieve recruitment, denk ik.
Alhoewel het nu ook niet altijd probleemloos is maar dat heb je altijd denk ik als je met meer als 5 man bent. en zelfs dan
[ Voor 40% gewijzigd door MantaMania op 21-05-2007 13:15 ]
Verwijderd
Ik zat over iets te dubben maar dacht....laat ik het vragen aan de experts onder de mages 
Wat is voor een fire mage beter...Battlecast of spellstrike? Iemand in mijn guild noemt de battlecast veel beter dan spellstrike, waarin ik andersom zeg, ik bedoel nice de stamina maar ik denk dat je meer hebt met zelfde spelldamage maar dan met crit er extra bij als passive.
Wat zouden jullie kiezen als Firemage? Ik kies dan wel om in 1 keer alles te maken, gaat me wel ruim 5k goud kosten maar ja
Wat is voor een fire mage beter...Battlecast of spellstrike? Iemand in mijn guild noemt de battlecast veel beter dan spellstrike, waarin ik andersom zeg, ik bedoel nice de stamina maar ik denk dat je meer hebt met zelfde spelldamage maar dan met crit er extra bij als passive.
Wat zouden jullie kiezen als Firemage? Ik kies dan wel om in 1 keer alles te maken, gaat me wel ruim 5k goud kosten maar ja
Verwijderd
In het begin waren we nog een level 40+ Guild , in het begin invite je vooral random omdat je ten eerste geen forum nog hebt en als je mensen persoonlijk aanspreek ben je nog een jaar bezig waarvan de helft zeg NEE. Dit betekent niet gelijk dat je slechte mensen binnen haald , dat weet je nooit van tevoren ookal hebben ze nog zo'n goeie GEARVerwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:28:
[...]
Hoe zijn die andere 105 dan de guild binnengekomen?![]()
Toen we op een geven moment rond het aantal van 80 members zaten werd het een 50+ Guild.
Nu hedendaags is het 60+ Guild , waarvan 65 level 70's. (binnen 4 maanden tijd).
Dus zo gek nog niet gedaan toch. En ik spam weleens ons forum , maar je merkt dan toch dat er weinig mensen reageren op het forum.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 13:42 ]
keuze tussen battlecast of spellstrike heeft niets met fire of frost te maken. Het heeft alles te maken met de keuze tussen PVE of PVP.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:23:
Ik zat over iets te dubben maar dacht....laat ik het vragen aan de experts onder de mages
battlecast = PVP (veel stamina, nice + dam)
spellstrike = PVE (nice +dam, crit en belangrijker + hit)
Mijn guild is zo selectief dat er niemand in komt alleen als je de guidleader kent...
Ik had een enorm goed PUG voor Zul Farrak, mensen die leiding namen en ook luisteren. Mensen die hun class goed onder controle hadden. En natuurlijk met het need/greed systeem kunnen omgaan. Maar goed ik gevraagd aan een officer/GL of ze geinvite konden worden. nee dat kon niet want blablabla lul verhaal. we hebben te weinig goede mensen die vaak online zijn voor Kara etc. deze gasten hadden ook een lvl 70 alt ook guildless...helaas pindakaas.
ik zit bij nog bij die guild nog om dat er een paar maten van me spelen, en dat het wel lachen is. maar verder doe ik geen klote meer voor de guild. alleen als ze me ervoor betalen. mij verbieden ze om een alt te hebben en zelf hebben ze 6 characters ...
Ik had een enorm goed PUG voor Zul Farrak, mensen die leiding namen en ook luisteren. Mensen die hun class goed onder controle hadden. En natuurlijk met het need/greed systeem kunnen omgaan. Maar goed ik gevraagd aan een officer/GL of ze geinvite konden worden. nee dat kon niet want blablabla lul verhaal. we hebben te weinig goede mensen die vaak online zijn voor Kara etc. deze gasten hadden ook een lvl 70 alt ook guildless...helaas pindakaas.
ik zit bij nog bij die guild nog om dat er een paar maten van me spelen, en dat het wel lachen is. maar verder doe ik geen klote meer voor de guild. alleen als ze me ervoor betalen. mij verbieden ze om een alt te hebben en zelf hebben ze 6 characters ...
This is the Way.
Ze verbieden je een alt te hebben? WTF?
Sorry hoor, ik laat anderen niet bepalen hoe en wanneer ik een spel speel, zeker niet op die manier. Je speelt toch voor je eigen plezier, niet om slaafje van je guildleader te zijn?!
Sorry hoor, ik laat anderen niet bepalen hoe en wanneer ik een spel speel, zeker niet op die manier. Je speelt toch voor je eigen plezier, niet om slaafje van je guildleader te zijn?!
Je zit in een guild die je niets kan bieden... En jij laat toe dat je geen alt mag hebben? ga eens heel snel gquit doen.NoTimeRemains schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:30:
Mijn guild is zo selectief dat er niemand in komt alleen als je de guidleader kent...
Verwijderd
Zoals ik al dacht en hij maar beweren dat battlecast zo goed is voor PvE vanwege de stamina, als je aggro trekt je niet zo snel in 1 keer doodgaat. Maar ja, spellstrike wordt het want heb beide patterns legs en hood.morpheus schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:28:
[...]
keuze tussen battlecast of spellstrike heeft niets met fire of frost te maken. Het heeft alles te maken met de keuze tussen PVE of PVP.
battlecast = PVP (veel stamina, nice + dam)
spellstrike = PVE (nice +dam, crit en belangrijker + hit)
Verwijderd
Wacht even.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:27:
[...]
Nu hedendaags is het 60+ Guild , waarvan 65 level 70's. (binnen 4 maanden tijd).
Dus zo gek nog niet gedaan toch. En ik spam weleens ons forum , maar je merkt dan toch dat er weinig mensen reageren op het forum.
Je hebt 65 level 70's, je hebt Karazhan nog niet van binnen gezien doordat je voornamelijk healers mist en van de healers die je hebt, is nog niet iedereen attuned.
En je vindt serieus dat het nog niet zo gek gedaan is?
Volgens mijn bescheiden mening is de recruitment, voor zover die er al was, niet zo best geweest.
Verwijderd
Je verdient veel beter man, check eens gauw bij een andere guild want erg social is je guild niet echt. Wie zegt jou hoe jij je spel moet spelen...zijn zij die maandelijks of per 2 maanden het spel betalen? dacht het niet!NoTimeRemains schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:30:
Regels in een guild ala, maar zulke domme dingen zijn veruit achterlijk.
Verwijderd
Ik heb een vraag
hoe kan een rogue een hunter verslaan
Enige wat die doet is op trap campen en wachten tot dat ik aanval, of hij ziet hele tijd flare te schieten ?
Of is er gewoon geen manier om te verslaan ?
Want dan slowt die mij rent weg en schiet en ga zo maar door
Enige wat die doet is op trap campen en wachten tot dat ik aanval, of hij ziet hele tijd flare te schieten ?
Het is gewoon lastig om healers te vinden, die en goede gear hebben en ook nog eens tijd hebben/willen om te raiden in een nieuwe guild. Mensen joinen amper guilds met weinig ervaring op het moment, omdat iedereen graag easy epics scoort.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:39:
Wacht even.
Je hebt 65 level 70's, je hebt Karazhan nog niet van binnen gezien doordat je voornamelijk healers mist en van de healers die je hebt, is nog niet iedereen attuned.
En je vindt serieus dat het nog niet zo gek gedaan is?
Volgens mijn bescheiden mening is de recruitment, voor zover die er al was, niet zo best geweest.
Imho, kick de slackers uit de guild (of althans, zorg dat ze niet in een raidgroep komen) en recruit wat beginnende healers erbij en ga daarmee de attunement/gearing doen. Dan leren ze healen, leer je ze kennen en attune je een hoop mensen uit je guild in 1 klap
epic flying mount oeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh 
herb grinding ftw
ff in een uurtje heb je zo 3 stacks dreaming glory, 3 stacks netherbloom, 10 mana thistle, stack felweed, 1 a 2 stack golden samsam. En dan lekker healing potions maken + potion mastery. proct toch wel aardig (1 op 6/7 ongeveer gok ik). Hopen dat de health potions na de patch net zo duur worden als de mana potions want dan heb ik lekker goedkope mats (dreaming glory/felweed) en voor de prijs van dalijk (netherbloom/felweed).
ennuh ook me riding crop gehaald. Maar hier is nog een btje onenigheid over. Is het nu 10% boven op de 280% van je mount, dus 290% of 10% van de 280% dus 308% sneller dan lopen.
Verder hoor ik van een vriend die ook een mage speelt dat arcane/fire toch echt wel frost owned (wat hij eerst was, en ik nog ben). Zit er zwaar over te twijfelen om dat ook te doen (meer spelldmg, meer mana, iets meer regen, hogere crits etc) maarja frost is ook lache, iceblock/icebarrier, frostbite handig voor kiten, WE is voor zijn 300 mana een uitstekende spell, doet bij mij 650-750 dmg per frostbolt. + in de nieuwe patch komt er een nieuw level icebarrier bij 5% dmg met een talent. Zit nu in een guild voor karazhan met 2 groepen. Helaas vaak net niet genoeg mensen voor de een en af en toe ook voor 2. bjte jammer dat alles gesaved word aan de RL.
Dinsdag willen ze gruul gaan doen (kan ik helaas niet bijzijn
) maar heb er weinig vertrouwen in. huntsman, moroes, maiden, opera, curator chess event en prince neer. De rest nog niet. En ik vind dat we die eerst maar is moeten klaren, maar goed wie ben ik 
nog steeds te hopen op nathrezims mindblade van prince, dan gelijk 40 spelldmg enchant erop en een giga boost in spelldmg. Zit nu op 682 geloof ik. Ben verliefd op mijn trial fire trousers met mystic spellthread erop + 2 blauwe gems (5spelldmg & 4 crit). dalijk ook nog is een flinke buff met 2.1.0. Als het ff meezit ga ik over de 700 heen.
wilde een armory linkje posten maar die loopt vast.
Character Thewizard
Server Emeriss
Guild Inexpertia Returns
Geen flauw idee hoe goed de guild eigenlijk is overal (vergeleken met andere guilds van de server). sta wel als frostmage altijd 1e op de dmg lijst (boven warlock en rogue) dus dat zegt misschien ook wel wat over mijn mede spelers :P:P:P.
Laatst op prince 3 gems, evocation en 3 mana pots moeten slikken voordat hij neer was. Kan wel teken zijn dat de dmg overall vrij laag is
herb grinding ftw
ennuh ook me riding crop gehaald. Maar hier is nog een btje onenigheid over. Is het nu 10% boven op de 280% van je mount, dus 290% of 10% van de 280% dus 308% sneller dan lopen.
Verder hoor ik van een vriend die ook een mage speelt dat arcane/fire toch echt wel frost owned (wat hij eerst was, en ik nog ben). Zit er zwaar over te twijfelen om dat ook te doen (meer spelldmg, meer mana, iets meer regen, hogere crits etc) maarja frost is ook lache, iceblock/icebarrier, frostbite handig voor kiten, WE is voor zijn 300 mana een uitstekende spell, doet bij mij 650-750 dmg per frostbolt. + in de nieuwe patch komt er een nieuw level icebarrier bij 5% dmg met een talent. Zit nu in een guild voor karazhan met 2 groepen. Helaas vaak net niet genoeg mensen voor de een en af en toe ook voor 2. bjte jammer dat alles gesaved word aan de RL.
Dinsdag willen ze gruul gaan doen (kan ik helaas niet bijzijn
nog steeds te hopen op nathrezims mindblade van prince, dan gelijk 40 spelldmg enchant erop en een giga boost in spelldmg. Zit nu op 682 geloof ik. Ben verliefd op mijn trial fire trousers met mystic spellthread erop + 2 blauwe gems (5spelldmg & 4 crit). dalijk ook nog is een flinke buff met 2.1.0. Als het ff meezit ga ik over de 700 heen.
Character Thewizard
Server Emeriss
Guild Inexpertia Returns
Geen flauw idee hoe goed de guild eigenlijk is overal (vergeleken met andere guilds van de server). sta wel als frostmage altijd 1e op de dmg lijst (boven warlock en rogue) dus dat zegt misschien ook wel wat over mijn mede spelers :P:P:P.
Laatst op prince 3 gems, evocation en 3 mana pots moeten slikken voordat hij neer was. Kan wel teken zijn dat de dmg overall vrij laag is
[ Voor 11% gewijzigd door thewizard2006 op 21-05-2007 13:46 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
En jij laat je spelplezier vergallen omdat een of ander figuur tegen je zegt dat je geen alt mag hebben? Waar slaat dat nou weer op? Tis toch jouw account, jouw tijd, jouw leven, jouw spelplezier? Dat je serieus naar zo'n kerel luistert vind ik al te waanzinnig voor woorden.NoTimeRemains schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:30:
Verwijderd
daarnaast .. behalve al het hoezo niet een alt ?
gewoon een alt maken , ze ontdekken/zien het toch niet welke alt bij welk account hoort
gewoon een alt maken , ze ontdekken/zien het toch niet welke alt bij welk account hoort
shameless bumpDennism schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:13:
Ik ben nu ook bezig met een cast sheet voor affliction warlocks.
Ik zal hem hier even posten zodat mensen die er zin/tijd voor hebben hem even kunnen bekijken en evt commentaar op kunnen geven
De link:
castsheet warlock
't is 10% bovenop de totale speed, dus 10% van 100% (basis runspeed) + 280% (bonus van je mount) = dus 38% extra (10% van 380%)thewizard2006 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:43:
totale snelheid wordt dan dus 380% + 38% = 418% (bijna net zo snel als fp-gryphon)
Noes!!! Warlock praat!

@Geen-alt-mogen-hebben-verhaal.
Serieus. Ga gewoon weg bij die guild! Je mag toch zelf wel bepalen hoe je het spel speelt?
Als je maar gewoon netjes je eigen 'main' op pijl houdt met pots en met gear dan is er toch niks aan de hand?
Wat een knurften GuildLeader

Wat de rest voor mij ook al zei ... snel een gquit samen met je maten en gauw een andere guild zoeken. Gewoon een packaged deal van maken met die nieuwe guild, iedereen van je groepje erbij en dan lekker met hun de boel verkennen en doen wat je zelf wilt. Alts verbieden .... tsk ... een van onze members heeft 9 alts en zn main. Meer chars kan ie niet maken op de serverNoTimeRemains schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:30:
Verwijderd
Kijk jij hebt em door , volgens erwin zou mijn recruitment slecht zijn, omdat ik niet voldoende healers heb , althans voldoende goeie om Kara te spelen. Luister, de meeste zitten al in een guild op mij server en degene die je vraagt hebben al een goede gear en zien begin van Kara niet zitten , meeste zijn ook hoppers. Het blijft een kwestie van geluk wil je goeie en loyale mensen hebben die niet stapssprong willen leaven omdat ze bij een betere guild kunnen. Mijn motto is : eenmaal geleaved is er geen weg terug voor jou in de guild , en geloof me veel wilde er terug , maar dat ging dus niet door...RaseriaN schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:43:
[...]
Het is gewoon lastig om healers te vinden, die en goede gear hebben en ook nog eens tijd hebben/willen om te raiden in een nieuwe guild. Mensen joinen amper guilds met weinig ervaring op het moment, omdat iedereen graag easy epics scoort.
Imho, kick de slackers uit de guild (of althans, zorg dat ze niet in een raidgroep komen) en recruit wat beginnende healers erbij en ga daarmee de attunement/gearing doen. Dan leren ze healen, leer je ze kennen en attune je een hoop mensen uit je guild in 1 klap
Of ik snap dat ding al niet, of ik zie al een fout.
UA heeft cast time. De eerst volgende instant spell kun je daar dus direct achter casten (global cooldown is dan al afgelopen).
En Immolate? Als affliction/destruction build zul je voornamelijk shadow gear hebben en is immolate zonde van je tijd. Een extra shadowbolt is veel meer dps en kans op imp sb proc.
[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 21-05-2007 14:05 ]
InderdaadVerwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:47:
daarnaast .. behalve al het hoezo niet een alt ?
Tenzij je een naam kiest als {main char naam}alt ofzo
Ik zie het altijd zo: Het is jouw speel game tijd, jij betaald ervoor...
@ hierboven: Zit jij in Portvs Cale @ Nordrassil
[ Voor 6% gewijzigd door chromeeh op 21-05-2007 13:57 ]
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
Eensch.RaseriaN schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:43:
[...]
En geen alts in een guild?
Tja, 65 level 70 en niet één keer in Karazhan (een 10 man instance). Kun je lullen wat je wilt, maar er gaat dan iets niet goed.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:54:
[...]
Kijk jij hebt em door , volgens erwin zou mijn recruitment slecht zijn, omdat ik niet voldoende healers heb , althans voldoende goeie om Kara te spelen.
131 leden, maar slechts 26 geregistreerd op je forum. Kun je lullen wat je wilt, maar er gaat dan iets niet goed.
Het is allemaal niet erg, ligt er maar net aan wat je doelstellingen zijn. Wil je gewoon een gezellig guild met zo af en toe een raid of andere instancerun: prima. Wil je Karazhan en verder in, zul je toch selectiever moeten worden, gerichter proberen te recruiten en misschien zelfs grote schoonmaak houden.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 14:02 ]
Ik had hetzelfde. Vriend van me zegt "maak eens een char aan op onze server". Ik denk, das wel lachen dus ik een drennie priest gestart. Wil ik op een gegeven moment in de guild, mag ik er niet in, want ze laten geen alts (of <70's) in de guild.. die zitten in een speciale alt-guild of zoiets...
ik echt 'wtf'... Daar gaat je hele idee van communicatie en hulp van de guild zeg maar
Ben weer druk bezig met mn orc warlock.. inmiddels frozen shadoweave af (375 tailoring) en 372 enchanting (laatste kut puntjes met gele recipe's...)
[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 21-05-2007 14:01 ]
nee ik laat mijn leven natuurlijk niet vergallen! laat dat even duidelijk zijn
tuurlijk heb ik die alt en speel ik daarmee.
maar het is gewoon jammer. ik blijf bij die guild omdat een maat van me er ook bij zit, en de andere gasten die er zitten zijn gewoon lachen.
maar even voor de vorm als ik nu een andere guild zoek. en ik wil eigk niet hardcore raiden ofzo. is dat dan eigk wel interessant voor een guild?
maar het is gewoon jammer. ik blijf bij die guild omdat een maat van me er ook bij zit, en de andere gasten die er zitten zijn gewoon lachen.
maar even voor de vorm als ik nu een andere guild zoek. en ik wil eigk niet hardcore raiden ofzo. is dat dan eigk wel interessant voor een guild?
This is the Way.
Verwijderd
Heel vaak verschillen de tijden waarop mensen online zijn + het grotendeel heeft de KEY naar Kara nog niet. Dit omdat de groepen waarin ze zitten vaak zuigen. Ik ken dat gevoel heb het zelf ook vaak genoeg meegemaakt. Mensen die je nu recruit met een masters key (Healers) willen niet joinen omdat je pas net wilt beginnen met kara zoals al eerder gezegt.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:56:
[...]
Eensch.
En geen alts in een guild?![]()
![]()
[...]
Tja, 65 level 70 en niet één keer in Karazhan (een 10 man instance). Kun je lullen wat je wilt, maar er gaat dan iets niet goed.
Ik kan al raden dat jij nog geen GM geweest bent , want volgens jou is het allemaal zo simpel en makkelijk te regelen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 14:04 ]
Ben geen GM geweest, maar wel een van de leidende (of lijdende?Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:02:
Heel vaak verschillen de tijden waarop mensen online zijn + het grotendeel heeft de KEY naar Kara nog niet. Dit omdat de groepen waarin ze zitten vaak zuigen. Ik ken dat gevoel heb het zelf ook vaak genoeg meegemaakt.
Ik kan al raden dat jij nog geen GM geweest bent , want volgens jou is het allemaal zo simpel en makkelijk te regelen.
Maar het punt is gewoon dat je wat regels en perken moet stellen en daaraan ook moet houden.
Sowieso moet je mensen bij elkaar vinden (15+) die dezelfde tijden willen raiden en zin hebben om te raiden. Met die mensen maak je eventuele attunement quests af en ga je gewoon Karazhan in om te leren spelen en de instance te leren kennen. Eventueel gear je er nog wat bij met diezelfde mensen (maak 2 a 3 heroic groepen in je eigen guild) en ga Kara-geared worden.
Het is niet moeilijk, het vergt alleen wat inzet en de wil om vooruit te komen.
Sowieso ook niet bang zijn om te zeggen waar het op staat
Je hebt 65 level 70's... organiseer goede groepen. Dat is je taak als GM als je wilt raiden. Organiseer Kara-attunement avonden bijvoorbeeld.Heel vaak verschillen de tijden waarop mensen online zijn + het grotendeel heeft de KEY naar Kara nog niet. Dit omdat de groepen waarin ze zitten vaak zuigen.
GM = organiseren, niet lui achterover hangen
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 21-05-2007 14:08 ]
Zo doe ik met (meestalSkillz schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:36:
Als je het goed aanpakt kan je vrij makkelijk 4-5 mobs tegelijk aan, das het mooie van een hunter. (Ok, frost mages zijn nog veel erger, maar dat terzijde)
Dit is wat ik meestal doe: Stuur je pet op de 1e mob af en doe zelf nog niets, als de mob gefocussed is op je pet schiet je een sting, stuur pet af op volgende mob(s) en 1e mob zal volgen (vanwege focus) zorg dat je de individuele mobs een keertje selecteerd en je pet erop richt zodat die ook focussen op je pet. Schiet nog een paar stings op de nieuwe mobs en schiet een Multishot. Als het goed is heeft je pet zoveel focus dat een multishot werkt zonder dat er een mob op je af komt, komt er wel 1 op je af, icetrap en schiet eerst de andere mobs neer.
Heb wel gemerkt als je de individuele mobs niet selecteerd met je pet dat een multishot minder goed werkt.
Als je een tank pet hebt werkt deze methode helemaal mooi, ik heb nu een cat omdat ik al een paar keer zwaar gebruik heb gemaakt van Prowl om bepaalde Q's makkelijker te doen.
Je moet trouwens NOOIT direct beginnen te schieten met Arcane shots en andere "zware" schoten want dan heb je wel heel snel mobs op je
Daarom begin ik pas te stingen nadat ik (vul keuze aantal mobs in) mobs heb geselecteerd.
En Prowl 3 is heerlijk ja. (Van die lvl 50 jaguars op 't eiland bij BB.)
Mijn ervaring is dat je binnen 5 minuten na je eerste gevecht al de bij de nieuwe pet behorende skill leert.
En qua damage: mijn Ghostsabre (die zie ik soms zelf niet met Prowl aan, lol) doet aan standaard dps iets van 100. Afhankelijk van je eigen stats en gear loopt dat nog op (en is ook afhankelijk van het soort pet) en natuurlijk TBW
Of jij nu 7.5k of 8.5k health hebt maakt niet veel uit als je voor 12k+ gehit wordt hoor.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:38:
[...]
Zoals ik al dacht en hij maar beweren dat battlecast zo goed is voor PvE vanwege de stamina, als je aggro trekt je niet zo snel in 1 keer doodgaat. Maar ja, spellstrike wordt het want heb beide patterns legs en hood.
Je zou kunnen proberen of mensen willen rerollen. Als je twaalf man hebt die Kara willen runnen en daarvan heb je vier rogues en geen healers, kun je vragen of één of twee rogues willen rerollen bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:54:
[...]
Kijk jij hebt em door , volgens erwin zou mijn recruitment slecht zijn, omdat ik niet voldoende healers heb , althans voldoende goeie om Kara te spelen. Luister, de meeste zitten al in een guild op mij server en degene die je vraagt hebben al een goede gear en zien begin van Kara niet zitten , meeste zijn ook hoppers. Het blijft een kwestie van geluk wil je goeie en loyale mensen hebben die niet stapssprong willen leaven omdat ze bij een betere guild kunnen. Mijn motto is : eenmaal geleaved is er geen weg terug voor jou in de guild , en geloof me veel wilde er terug , maar dat ging dus niet door...
Hangt van de guild af. Bij ons kom je er dan niet in (uitzonderingen daargelaten), maar een guild die zich niet op raiden richt zal je best binnenlaten. Je kan óók je eigen guild nog starten met je vrienden, heb je gelijk al een leuke basis.NoTimeRemains schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:01:
nee ik laat mijn leven natuurlijk niet vergallen! laat dat even duidelijk zijn![]()
Wat een overdreven gedoe weer een guild die het niet toestaat dat je een alt maakt kan me niet indenken dat dat waar is. Misschien vergis je je en laten ze geen lage alts in de guild. Zeker in grote guilds moet je soms wel eens regels maken. Wij hadden ook mensen die iedere week een nieuwe alt hadden en om het een beetje overzichtelijk te houden zeiden we 1 a 2 alts is goed daarna moeten alts minmaal lvl 40> zijn. Vond het zeker in een hele grote guild niet gek.
Daarbij zit er een verschil tussen mensen die je goed vind spelen in zul farrak om die te laten joinen voor karazhan.
En over de guild met 65 lvl 70's beetje apart dan je dan niet 2 a 3 healers hebt (wat dan ook pala, priest, shaman of druid) . Beetje apart imo.
Daarbij zit er een verschil tussen mensen die je goed vind spelen in zul farrak om die te laten joinen voor karazhan.
En over de guild met 65 lvl 70's beetje apart dan je dan niet 2 a 3 healers hebt (wat dan ook pala, priest, shaman of druid) . Beetje apart imo.
Ja, als een rogue opent en mij goed stunlocked, dan heb ik geen schijn van kans.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:42:
Ik heb een vraag
hoe kan een rogue een hunter verslaan![]()
Maar als een hunter een rogue als eerst ziet (track hidden, flare) dan heeft de hunter weer zijn voordeel. Al kan vanish soms wel eens irritant zijn.
Verwijderd
Nee, ben geen GM. Ben echter wel de lokale recruitment officer en weet wel degelijk hoe kut het is om het één en ander te regelen. Buiten m'n onderstaande quote ga ik het er niet meer over hebben, succes ermee.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:02:
[...]
Heel vaak verschillen de tijden waarop mensen online zijn + het grotendeel heeft de KEY naar Kara nog niet. Dit omdat de groepen waarin ze zitten vaak zuigen. Ik ken dat gevoel heb het zelf ook vaak genoeg meegemaakt. Mensen die je nu recruit met een masters key (Healers) willen niet joinen omdat je pas net wilt beginnen met kara zoals al eerder gezegt.
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:56:
[...]
Het is allemaal niet erg, ligt er maar net aan wat je doelstellingen zijn. Wil je gewoon een gezellig guild met zo af en toe een raid of andere instancerun: prima. Wil je Karazhan en verder in, zul je toch selectiever moeten worden, gerichter proberen te recruiten en misschien zelfs grote schoonmaak houden.
Verwijderd
bijna net zo snel als Lola rentViggen schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:51:
[...]
totale snelheid wordt dan dus 380% + 38% = 418% (bijna net zo snel als fp-gryphon)
in het weekedend de guild leader's alt geboost, was erg geinigredfoxert schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:52:
[...]
Ik vind het veel leuker om met relaxte lui te spelen die ook veel alts maken en daarmee ook lol hebben. Af en toe een beetje boosten en daar worden ze ook weer blij van. Zo doen ze het namelijk andersom ook.
en hij daarna mij boosten om de laatste paar xp bij elkaar te schrapen voor me mount ^^
kreeg nog een heel nice pat on the back, omdat ik ons twee keer gered had van een wipe
hij als lock vond het een paar keer nodig (en dat was het ook) om zijn void te sacrificen en dan een AoE te doen die vet damage doet maar ook health van hemzelf eraf haalde.. (ofzo .. )
en als je dan even niet oplet zit de lock en zonder mana en zonder health en zonder pet
hoewel ik toen ik doorkreeg dat ie zo'n spell had wel opmerkte , dat het handig is om 2 seconden voordat ie dat geintje doet even te zeggen dat het eraan zit te komen , dan is me 3.5 sec cast heal in ieder geval niet te laat
maarja , heetst van de strijd enzo
ach ..dan nog .. 2 balkjes in de gaten houden en zorgen dat je niet alles wat los en vast zit per ongeluk aggro'd en een beetje buiten bereik van het gevecht blijven , en mocht je aggro krijgen even een rondje voor hem langs rennen zodat ie ziet dat ik aangevallen wordt enzenz is toch een stuk makkelijker dan een volle groep instance
Hey lache die gasten zie ik regelmatig lopen (sorry voor het ganken buiten Kara laatst - onze guild KoS'ed alle alliancethewizard2006 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:43:
Dinsdag willen ze gruul gaan doen (kan ik helaas niet bijzijn) maar heb er weinig vertrouwen in. huntsman, moroes, maiden, opera, curator chess event en prince neer. De rest nog niet. En ik vind dat we die eerst maar is moeten klaren, maar goed wie ben ik
Character Thewizard
Server Emeriss
Guild Inexpertia Returns
Maulgar is een leuke uitdaging vooral qua pull om te oefenen, moet je echt een paar keer doen, en Gruul gewoon zo snel mogelijk mee beginnen. Als ik het zo lees is de dps wel wat laag of had je toevallig wat slackers bij, maar gemiddeld wipen we vaker op Prince dan op Gruul
Voor Gruul zelf heb je btw wel aardig wat dps nodig anders is de MT op het einde niet meer te healen, maja dat merk je vanzelf.
[ Voor 3% gewijzigd door porn* op 21-05-2007 14:20 ]
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Ik heb me voorgenomen om het 2e te gaan hanteren en de low lev 60 + te kicken , en mensen die zich niet op tijd melden om actief te wezen voor Kara ook te kicken , het moet inderdaad niet zo zijn dat men mijn Guild gebruikt om naarmate de tijd vordert over te lopen naar een andere Guild.E.r.w.i.n schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:56:
[...]
Ik wil niet uitsloven ofzo, maar ik heb nog geen Kara/Heroic gear (wel gerund, maar nooit iets interessants gedropt dat ik vervolgens ook won) en zit al op de 970 ofzo
En dat is met 9500 hp self-buffed.
[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 21-05-2007 14:23 ]
je bent lockBosmonster schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:23:
Ik wil niet uitsloven ofzo, maar ik heb nog geen Kara/Heroic gear (wel gerund, maar nooit iets interessants gedropt dat ik vervolgens ook won) en zit al op de 970 ofzoEn dat is met 9500 hp self-buffed.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Mjah so? Is dat andere cloth gear dan een mage kan hebben?
(en ik heb niet eens over +9 spelldamage in zitten, anders was het al over de 1000)
[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 21-05-2007 14:26 ]
Talents? Zit met m'n shadowpriest altje nu op 707 spelldmg en meer dan 100-150 meer kan ik er toch echt niet uit gaan halen... en dan heb ik al 2/3 epic tailoring crap.Bosmonster schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:26:
[...]
(en ik heb niet eens over +9 spelldamage in zitten, anders was het al over de 1000)
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Mjah, anders als kan niet, maar een lock gaat over het algemeen meer voor sta en dmg ipv int en dmg voor een mage. Dus het feit dat je zoveel hp hebt met zoveel spelldamage zegt een mage echt helemaal niet, zonder dat je ook vermeld hoeveel int/mana je hebt.Bosmonster schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:26:
[...]
hangt van je spec afBosmonster schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:26:
[...]
mja ik zit nu op de 916 shadow dmg, me gewone dmg zit op de 600+ ofzo
moet nog steeds enkele crap zut vervangen, me belt bijvoorbeeld moet ook nog betere gems fixen en enchants voor bepaalde dingen, maar daar wacht ik even mee tot ik me juiste items hebt
8k+ hp
7k+ mana
das met zelfbuffs
[ Voor 17% gewijzigd door Bokkie op 21-05-2007 14:31 ]
Als je zegt dat gewoon lopen 100% speed is, dan is een normale mount 160% en een epic mount 200%, dus 2 keer zo snel als lopen.thewizard2006 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:43:
Een normale flying mount vliegt dus ook met 160% en een epic flying mount vliegt met 380%. Even voor de duidelijkheid, met riding crop wordt dit 390%. Een normal gryphon van een flightpath vliegt met 400% dus 4 keer zo snel als lopen, die snelheid evenaar je dus bijna, maar kun je alleen bereiken met een paladins crusader aura.
Maar meestal worden gewoon lopen gezet op 0% speed (omdat dat standaard is) en dan is een normale mount en normale flying mount 60%, een epic mount 100%, een flying epic mount 280%, met riding crop 290% en is een gryphon van een flightpath 300%
Nee ben affliction, geen Demonic Knowledge enzo dus (anders was het rond de 1150 denk ik).Bokkie schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:29:
[...]
hangt van je spec af(demon)
mja ik zit nu op de 916 shadow dmg, me gewone dmg zit op de 600+ ofzo
moet nog steeds enkele crap zut vervangen
Ik heb iets van 7500 mana volgens mij.
(armory ligt weer eens plat helaas)
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 21-05-2007 14:33 ]
Elke class heeft wel een class die hij heel moeilijk en heel makkelijk kan verslaan. Hunters zijn en blijven gewoon heel moeilijk voor een rogue. Rogues hebben het daarentegen makkelijker tegen shamans en warlocks (cloak of shadows). Hunters zijn weer zwakker tegen paladins en warriors.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:42:
Ik heb een vraag
Ok wat ga ik mijn paladin laten specced: prot of healing.
Ik zou het best een keer leuk vinden om kara te MT'en
Heb inmiddels ook al gaande weg wat defense gear verzameld en zit nu op 12k armor met 447 defense, best netjes lijkt me
Heb inmiddels ook al gaande weg wat defense gear verzameld en zit nu op 12k armor met 447 defense, best netjes lijkt me
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Hoeveel spelldamage geeft demonic knowledge eigenlijk?Bosmonster schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:32:
[...]
Nee ben affliction, geen Demonic Knowledge enzo dus (anders was het rond de 1150 denk ik).
Ik heb iets van 7500 mana volgens mij.
(armory ligt weer eens plat helaas)
UA heeft 1,5 casttime, instants hebben echter ook 1,5 sec casttime inc GCD vandaar dat de cast van een instant ook 1 blokje inneemt, voordat je weer een nieuwe spell kan gaan casten. Ben er in v0.2 echter al wel mee bezig om de instant spells bij de duration er 1 blokje af te halen aangezien het cast blokje ook al als looptijd geldt, daar zit idd nu een foutje in.Bosmonster schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:54:
[...]
Of ik snap dat ding al niet, of ik zie al een fout.
UA heeft cast time. De eerst volgende instant spell kun je daar dus direct achter casten (global cooldown is dan al afgelopen).
En Immolate? Als affliction/destruction build zul je voornamelijk shadow gear hebben en is immolate zonde van je tijd. Een extra shadowbolt is veel meer dps en kans op imp sb proc.
Ik ben geen tailor, en op 1 stukje gear na is al mijn gear op het moment +dmg&healing en geen +shadow only. Tevens heb ik gemerkt dat sinds ik 2 weken geleden ben begonnen met immolate mee casten dat ik gewoon meer DPS doe dan daarvoor toen ik geen Immolate meecaste.
15% van je pet's sta + int.MysticSnake schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:35:
[...]
Hoeveel spelldamage geeft demonic knowledge eigenlijk?
En je pet's sta/int schaalt naar gelang je eigen sta/int en ook buffs worden meegenomen. Kan dus varieren van 80-180 ofzo
Verwijderd
zijn er overigens hier lui die actief zijn op agrammar realm (aggrammar/aggramar ? zoiets)
respec-en kan altijd , alleen de gear krijgen/hebben/houden voor alle verschillende specs blijft een irritant gedeelte
wat je zelf het leukste lijktAtlas schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:34:
respec-en kan altijd , alleen de gear krijgen/hebben/houden voor alle verschillende specs blijft een irritant gedeelte
Weet niet hoe dat met Paladins zit, maar voor een Warrior zou 447 def echt te weinig zijn.Atlas schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:34:
Weet wel dat Druids een bepaalde talent hebben om 3% Crit Reduction te krijgen en dus Crit Immune te worden. Maar ik vermoed dat Paladins ook een cap van 490 defence voordat ze Critimmune worden (en wat ook echt vereist is in Karazhan/Raids).
[ Voor 4% gewijzigd door RaseriaN op 21-05-2007 14:41 ]
http://ferox-horde.de/downloads/4/warlockdps.phpDennism schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:37:
[...]
UA heeft 1,5 casttime, instants hebben echter ook 1,5 sec casttime inc GCD vandaar dat de cast van een instant ook 1 blokje inneemt, voordat je weer een nieuwe spell kan gaan casten. Ben er in v0.2 echter al wel mee bezig om de instant spells bij de duration er 1 blokje af te halen aangezien het cast blokje ook al als looptijd geldt, daar zit idd nu een foutje in.
Ik ben geen tailor, en op 1 stukje gear na is al mijn gear op het moment +dmg&healing en geen +shadow only. Tevens heb ik gemerkt dat sinds ik 2 weken geleden ben begonnen met immolate mee casten dat ik gewoon meer DPS doe dan daarvoor toen ik geen Immolate meecaste.
Klopt, en als ik onze prot pala mag geloven is het lastiger voor een pala om endgame te tanken (Prince/Nightbane/Gruul/etc) omdat de gear en abilities ontbreken. Geen last stand, geen shieldwall, etc.RaseriaN schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:39:
[...]
Weet niet hoe dat met Paladins zit, maar voor een Warrior zou 447 def echt te weinig zijn.
Weet wel dat Druids een bepaalde talent hebben om 3% Crit Reduction te krijgen en dus Crit Immune te worden.
Ik vermoed dat Paladins ook een cap van 490 defence voordat ze Critimmune worden.
Verwijderd
Ach, paladins horen ook te healen.Exitium schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:42:
[...]
Klopt, en als ik onze prot pala mag geloven is het lastiger voor een pala om endgame te tanken (Prince/Nightbane/Gruul/etc) omdat de gear en abilities ontbreken. Geen last stand, geen shieldwall, etc.
Je hebt toch die talent die je dmg vermindert, naarmate je onder de 20-25% ergens komt? Toch best leukExitium schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:42:
[...]
Klopt, en als ik onze prot pala mag geloven is het lastiger voor een pala om endgame te tanken (Prince/Nightbane/Gruul/etc) omdat de gear en abilities ontbreken. Geen last stand, geen shieldwall, etc.
Last stand is aardig maar in principe is dat marge voor je healers creeeren, maw zou je niet echt nodig moeten hebben, shieldwall tja das toch wel een erg lekkere panic button maja... volgens mij moet je prima zonder kunnen. Hebben pallies eigenlijk veel dodge?
Bnet pindle#2913
Last Stand is zon knop die je gebruikt voor een ongelukkige Crushing Blow of op de laatste paar % om een kill zeker te stellen. Eventueel icm. ShieldWall tbh.porn* schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:55:
[...]
Je hebt toch die talent die je dmg vermindert, naarmate je onder de 20-25% ergens komt? Toch best leuk
Last stand is aardig maar in principe is dat marge voor je healers creeeren, maw zou je niet echt nodig moeten hebben, shieldwall tja das toch wel een erg lekkere panic button maja... volgens mij moet je prima zonder kunnen. Hebben pallies eigenlijk veel dodge?
Gebruik het zelf vrij veel, om gewoon wat marge te creeeren voor mensen die in de schrik schieten zodra een baas bijna down gaat
HellfireVerwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:12:
[...]
hij als lock vond het een paar keer nodig (en dat was het ook) om zijn void te sacrificen en dan een AoE te doen die vet damage doet maar ook health van hemzelf eraf haalde.. (ofzo .. )
en als je dan even niet oplet zit de lock en zonder mana en zonder health en zonder pet
hoewel ik toen ik doorkreeg dat ie zo'n spell had wel opmerkte , dat het handig is om 2 seconden voordat ie dat geintje doet even te zeggen dat het eraan zit te komen , dan is me 3.5 sec cast heal in ieder geval niet te laat
Mijn guildies hebben om beurten mijn priest naar level 35 geboost omdat ik dan mijn eigen rommel kan disenchanten
En wat is je spec als ik vragen mag ?Bosmonster schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:26:
[...]
JepVerwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:38:
zijn er overigens hier lui die actief zijn op agrammar realm (aggrammar/aggramar ? zoiets)
Tjappie 70 rogue
Schut 70 warlock
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
http://www.wowhead.com/?talent=IiMriRfkqtbofxc0c
Alles draait bij mij wel om shadowdamage en sta (en beetje +hit als extra bij mn 2/5 suppression).
Mijn volledige build is DoT/drain-based. Samen met Frozen shadoweave's Shadowmend heal ik mezelf voor 5-600/sec.
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 21-05-2007 15:26 ]
Mja blijft luxe imo, tuurlijk istie handig en heeft ie waarschijnlijk al 100x je aars gesaved. In een raid waarin mensen het enigsinds snappen tho is het misbaar (neemt niet weg dat je 't uit je talents moet halen, doel nu op pally tanking - vooral icm die talent die zei dus hebben naam ff kwijt).RaseriaN schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:05:
[...]
Last Stand is zon knop die je gebruikt voor een ongelukkige Crushing Blow of op de laatste paar % om een kill zeker te stellen. Eventueel icm. ShieldWall tbh.
Gebruik het zelf vrij veel, om gewoon wat marge te creeeren voor mensen die in de schrik schieten zodra een baas bijna down gaat
Bnet pindle#2913
Aars saven is toch ook een van je primaire doelen als tank?porn* schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:26:
[...]
Mja blijft luxe imo, tuurlijk istie handig en heeft ie waarschijnlijk al 100x je aars gesaved. In een raid waarin mensen het enigsinds snappen tho is het misbaar (neemt niet weg dat je 't uit je talents moet halen, doel nu op pally tanking - vooral icm die talent die zei dus hebben naam ff kwijt).
Gewoon tanken als alles goed gaat is niet zo moeilijk. Het zijn de lastige gevallen oplossen die je een goede tank maken.
Ardent Defender - Als je onder 20% HP komt krijg je 10% minder damage op je kopporn* schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:26:
[...]
Mja blijft luxe imo, tuurlijk istie handig en heeft ie waarschijnlijk al 100x je aars gesaved. In een raid waarin mensen het enigsinds snappen tho is het misbaar (neemt niet weg dat je 't uit je talents moet halen, doel nu op pally tanking - vooral icm die talent die zei dus hebben naam ff kwijt).
Die bedoelde je volgende mij net
50% met full rank, en vanaf volgende patch 30% reduce vanaf 35% hp ofzo.RaseriaN schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:29:
[...]
Ardent Defender - Als je onder 20% HP komt krijg je 10% minder damage op je kop
Die bedoelde je volgende mij net
Ik bedoelde te zeggen dat je Last stand als pally kan missen omdat je een min of meer passieve talent hebt juist voor dat doel maar iedereen leest het alsof ik LS afkraakBosmonster schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:27:
[...]
Aars saven is toch ook een van je primaire doelen als tank?
Gewoon tanken als alles goed gaat is niet zo moeilijk. Het zijn de lastige gevallen oplossen die je een goede tank maken.

En trouwens! Voorkomen is beter dan genezen!
@ras: Die ja
[ Voor 5% gewijzigd door porn* op 21-05-2007 15:38 ]
Bnet pindle#2913
Deze build is veel lieter man: http://www.wowhead.com/?talent=Ii0riRfkVxbZfxczI0zBosmonster schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:25:
[...]
http://www.wowhead.com/?talent=IiMriRfkqtbofxc0c
Alles draait bij mij wel om shadowdamage en sta (en beetje +hit als extra bij mn 2/5 suppression).
Mijn volledige build is DoT/drain-based. Samen met Frozen shadoweave's Shadowmend heal ik mezelf voor 5-600/sec.
niet serieus nemen aub *wilt alleen bij de hype horen die warlock heet*
k dacht al, want je build zuigtImdaMned schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:41:
[...]
Deze build is veel lieter man: http://www.wowhead.com/?talent=Ii0riRfkVxbZfxczI0z
niet serieus nemen aub *wilt alleen bij de hype horen die warlock heet*
En imho is de warlock nu eenmaal de class van dot/drain, dus die wil ik dan ook volledig benutten
[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 21-05-2007 15:43 ]
Ja mijn gear is ook niet voldoende en ben op het moment full holyRaseriaN schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:39:
[...]
Weet niet hoe dat met Paladins zit, maar voor een Warrior zou 447 def echt te weinig zijn.
Weet wel dat Druids een bepaalde talent hebben om 3% Crit Reduction te krijgen en dus Crit Immune te worden. Maar ik vermoed dat Paladins ook een cap van 490 defence voordat ze Critimmune worden (en wat ook echt vereist is in Karazhan/Raids).
Er zit wel 20 defense verstopt in de talent tree dus dan heb ik er 467
En met wat betere gear kom ik dan echt wel aan de 490
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
De testserver is er pas klaar mee dacht ik, ik denk dat het aankomende week of die week erop zal zijn.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:46:
Is het al bekend wanneer de patch komt?
Hij komt op een woensdag.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:46:
Is het al bekend wanneer de patch komt?
@Atlas
Er is meer dan alleen Defense he
Zo heb je ook een redelijke hoeveelheid Block/Parry/Dodge en HP nodig, maarja dat snap je natuurlijk zelf ook wel
klopt, en de alchamy change zal niet iedereen blij mee zijnVerwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:48:
[...]
De testserver is er pas klaar mee dacht ik, ik denk dat het aankomende week of die week erop zal zijn.
Verwijderd
Oke, want ik ben wel benieud naar de improved ment talent skill voor hunter.
Ik twijfel tussen spirt bond en Improved mend pet.
Hunter Mend Pet/Improved Mend Pet Changes:
* Replaced the current Mend Pet channel spell with an instant cast heal over time.
* No combat reset, resets global cooldown
* The mana cost has been reduced and the heal value increased.
* Duration on Heal Over Time increased to 15 seconds in 3 second increments.
* Changed the graphic to better represent the Heal Over Time effect on the pet.
* The Mend Pet heal over time buff is now able to be dispelled.
* Bonus healing gear will no longer effect Mend Pet.
* Added a 10% and 20% reduction to the mana cost of Mend Pet in Improved Mend Pet talent (Beast Mastery).
* Replaced the current Mend Pet channel spell with an instant cast heal over time.
* Added a 10% and 20% reduction to the mana cost of Mend Pet in Improved Mend Pet talent (Beast Mastery).
Verwijderd
Stel nou dat ik herbalism laat vallen en tailoring neem om spivy primal mooncloth te maken, zou dat dan slim zijn? M'n andere is alchemy, maar ik besteed niet echt veel tijd aan het zoeken van bloemetjes..
Uiteraard ook de nodige dodge/ parry en staminaRaseriaN schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:49:
[...]
@Atlas
Er is meer dan alleen Defense he
Zo heb je ook een redelijke hoeveelheid Block/Parry/Dodge en HP nodig, maarja dat snap je natuurlijk zelf ook welBen benieuwd hoe je Paladin tanking bevalt.. heb er nog niet zoveel van gehoord (buiten een paar mensen om die in 3 regels vertellen dat ze alles MT'en
)
Tja wat ik merk is dat ik best redelijk kan tanken (zelfs met holy specced

(Klikkie) Dit is mijn tanking gear nu
Vooral tegen undead is het best grappig, daar kun je immense threat mee doen de 1e 3 seconden.
Ik ga vanavond eens kijken of ik shadow labs kan tanken, ik zal er wel een verslagje van maken dan
Hou er rekening mee dat tailoring levelen naar 375 je ongeveer 1500G gaat kosten. En dan moet je nog de set makenVerwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:54:
Stel nou dat ik herbalism laat vallen en tailoring neem om spivy primal mooncloth te maken, zou dat dan slim zijn? M'n andere is alchemy, maar ik besteed niet echt veel tijd aan het zoeken van bloemetjes..
De set is het echter zeker wel waard als je het mij vraagt.
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 21-05-2007 16:00 ]
krijgen hunters een talent reset hierdoor?Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:49:
Oke, want ik ben wel benieud naar de improved ment talent skill voor hunter.
Vd andere kant is herba snel te lvlen op 'n alt, en da's vooral interessant als je als alch al een hoop leuke recipes hebtBosmonster schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:59:
[...]
Hou er rekening mee dat tailoring levelen naar 375 je ongeveer 1500G gaat kosten. En dan moet je nog de set maken
De set is het echter zeker wel waard als je het mij vraagt.
Bnet pindle#2913
edit : nvm ... url blocked, zag niet dat het om de set gingVerwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:54:
[ Voor 26% gewijzigd door redfoxert op 21-05-2007 16:03 ]
Jup herbioloy lvl-en van 0 - 375 kun je in 2.5 uur doenporn* schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:01:
[...]
Vd andere kant is herba snel te lvlen op 'n alt, en da's vooral interessant als je als alch al een hoop leuke recipes hebt

Dit topic is gesloten.