Alternatief Samsung 226BW

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 16:52

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
De Samsung 226BW was het scherm dat ik bij m'n nieuwe systeempje wilde hebben...
't Zal wel niet geheel onbekend zijn dat deze haast onmogelijk te leveren zijn. Al weken mail ik online shops af met vragen over de levertijd, en de meesten hebben geen flauw idee, of gooien met 'n gok tussen de 1-2 maanden. Sommigen roepen een paar weken, maar daar kom ik in de shop surveys dan weer minder goeie dingen tegen over wat betreffend bedrijf over levertijden roept... :(
En vanmiddag vind ik dan eindelijk een shop die ze zelfs op voorraad heeft (maar kon bestelling niet meteen plaatsen vanaf 't werk) en nu is 't alweer te laat :'(

Enfin ik ga te lang door want 'k wil geen discussie over levertijden starten. Ik wil nog steeds een goed scherm bij mijn nieuwe pc en als 't even kan op termijn van hoogstens een paar weken. Daarom zal ik die Samsung maar moeten laten vallen vrees ik...
Mijn vraag is dan ook, zijn hier goede en beetje gelijkwaardige alternatieven voor? Ik zag dat o.a. LG ook een 22" breedbeeld tft had met 2ms reactietijd en voor de rest ook bijna dezelfde specificaties...?
(moest iemand 'n plek weten waar die Samsung te halen is hou ik me zeker nog aanbevolen)

New pc under construction...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien is de 22" Mirai wat. Is een stuk goedkoper dan de Samsung maar de specs zijn ook wat minder. Met 5ms heb je iig geen last van ghosting.

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07 12:35
Ik heb hem bij Alternate zien staan, ik zal het daar maar eens proberen.

-

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:32
Die LG gebruikt zo te zien exact hetzelfde TN-paneel, dus veel verschil zal er niet in zitten. Misschien verstandig om te kijken of deze geen last heeft van backlight-leaking. De 226BW heeft hier toch wel last van en zou ik daarom alleen al per definitie afraden.
Heb zelf een Acer 2423WS, welke echt totaal geen last heeft van leaking en vind dat zoiets met hedendaagse schermen ook niet meer mag voorkomen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 22:00

switchboy

-ruimte te huur-

Dragons schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:00:
Ik heb hem bij Alternate zien staan, ik zal het daar maar eens proberen.
Hij is inderdaad volgens de site op vooraad:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=V5LU07

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 16:52

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
Thx!

mad-dog Hoe erg is die backlight leak? 'k Bedoel hebben we het echt over vlekken op het scherm zelf? Want ik lees in meerdere topics dat de wat lichtere randen normaal zou zijn bij alle tft's...

PilatuS Helaas heb ik nog niet de kans gezien een 5ms scherm dat voor de rest helemaal naar mijn wens is met de Samsung te vergelijken. Ik weet niet of jij er ervaring mee hebt hoe groot het verschil is? 'k Ben iemand die erg op details let en als een 2ms gewoon zichtbaar net dat beetje mooier is met snelle beelden ga ik daar liever voor. Is het een te verwaarlozen verschil zal ik mijn zoekgebied weer wat vergroten ;)

[Edit]
Op zich denk ik dat 't toch de Samsung wordt, alhoewel Alternate's shop survey me een beetje weerhoudt meteen te bestellen... :S

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse99 op 15-05-2007 22:52 ]

New pc under construction...

Verwijderd

Ik heb er gisteren 2x de 226BW besteld bij cool-prices.. ik kreeg net een email met de tracktrace :) makkenlijk leverbaar dus.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hij is gewoon leverbaar?
Cool-prices heeft de afgelopen 2 weken deze monitor op voorraad gehad.

Nu heeft bijv 4launch m op voorraad, ben je ook niet meer geld kwijt.
http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=026962

[ Voor 65% gewijzigd door Kurios op 15-05-2007 23:03 ]

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Cool-prices heeft er nog 11 en straks hebben ze er nog 10 want ik heb mijn scherm terug opgestuurd omdat er een dode pixel op zat. Hopelijk krijg ik weer een S scherm terug.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07 12:54

Nobby

Nuts!

Bij de mediamarkt in enschede hadden ze er een stel staan. Ze hadden de 225bw nog staan en deze stond ook uitgesteld. De 226bw stond in dozen en waren niet geprijst oid. Net alsof ze ze nog niet verkochten. Toch heb ik er een meegenomen en bij de kassa ging het prima :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 11:28
op voorraad ligt ie bij

zercom
mycom
4launch

.. ik heb hem bij mycom besteld zodat ik hem zonder gezeik kan terug brengen. Mycom moet je wel ff bellen want hij staat niet op de site of in een winkel, maar ze hebben hem wel gewoon op voorraad.

maar de vervanger waar ik voor gekozen zou hebben was de 22" van iiyama (zie maar op mycom.nl .. is wel 5ms maar dat scheelt natuurlijk niets tov 2ms)

[ Voor 10% gewijzigd door Loona35 op 16-05-2007 07:19 ]

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2025
Loona35 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 07:19:is wel 5ms maar dat scheelt natuurlijk niets tov 2ms)
In films en dergelijke merk je daar inderdaad niks van, maar ik had eerst een Acer al2216w met 5 ms en als ik daar een snel spel (bijv fps) op speelde begon het beeld een beetje te blurren... kreeg er hoofdpijn van! :o Nu heb ik hem omgeruild voor de 226 bw met 2ms en merk ik daar echt helemaal niks meer van _/-\o_ Voor mij zit er dus wel een degelijk een verschil tussen 5 en 2 ms.

Ga naar www.jellerbert.nl

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 11:28
Jellerbert schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:06:
[...]

In films en dergelijke merk je daar inderdaad niks van, maar ik had eerst een Acer al2216w met 5 ms en als ik daar een snel spel (bijv fps) op speelde begon het beeld een beetje te blurren... kreeg er hoofdpijn van! :o Nu heb ik hem omgeruild voor de 226 bw met 2ms en merk ik daar echt helemaal niks meer van _/-\o_ Voor mij zit er dus wel een degelijk een verschil tussen 5 en 2 ms.
true... *helemaal niets* is wat zwart-wit gezegd.. maar het verschil is wel minimaal. .. het scheelt iig circa 100 € in prijs om van 5ms naar 2ms scherm te gaan. Het is de overweging waard hé :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 14:26

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit valt ook gewoon onder **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Stel je eisen op en ga zelf op zoek, tegenwoordig zijn er echt wel concurrenten voor de 226BW. Ik weet zo uit mijn hoofd dat HP en Acer beiden een leuk 22" model hebben.
En als je er dan wat dieper op in wilt gaan kun je het beste uitwijken naar \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 19

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.