Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Winlogon.exe 50/100%

Pagina: 1
Acties:
  • 1.386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tyras
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 21:17
Hallo,
Mijn PC heeft sinds gister een probleem waar ik niet uit kom. Winlogon blijft namelijk de hele tijd een van de 2 cores 100% benutten. Het is gekomen samen met de bekende windows patch waarin svchost alle CPU gebruikt (nieuws: Reparatie defecte XP-patch levert nieuwe problemen op). Na V3 van deze update te installen (zie You receive an access violation error when you try to install an update from Windows Update or from Microsoft Update after you apply hotfix package KB916089) was dit voorbij. Echter na een uur kwam Winlogon.exe met dezelfde symptomen.

Wat heb ik geprobeerd:
-Zoeken op virus/spyware (niets gevonden).
-Winlogon.exe van een andere pc overzetten (werkte niet, file was exact hetzelfde (ook in MD5))
-Winlogon afsluiten met Process Explorer (want met Taskmanager gaat t niet)--> gelijk restart (logisch)
-Uninstallen van de patches (totaal geen effect)
-Zoeken op google/msn/GoT naar een oplossing voor dit probleem, wel een klein aantal dingen gevonden (een Vundo spyware die er niet was, virtueel geheugen dat corrupt zou zijn) maar niets dat hielp.
-Zoeken in de support database van MS, enkele winlogon 100% hits, maar niets wat overeenstemde met mijn probleem. (You may experience a system memory leak of private bytes in the Winlogon.exe process on a computer that is running Windows XP or Windows Server 2003 maar het is geen mem-leak (hij wordt niet significant groter) heb de hotfix geinstalled, maar gaf geen effect. The Winlogon.exe process uses excessive CPU resources when a user reinserts a smart card to log on to a Windows Server 2003 Service Pack 1-based terminal server, maar ik gebruik geen smartcard)
-Deze persoon heeft hetzelfde probleem als ik:
[XP] winlogon.exe 100% CPU
Echter is deze al 6 maanden oud en staat er geen oplossing bij.
Behalve dan dat het doden van die 1e thread het probleem oplost.
De screeny klopt maar bij mij gaat het over winjrs32.dll!EvtStartup

Het vreemde is ook dat winlogon soms even stopt met 100% te gebruiken en een minuut later dan vrolijk verder gaat met mijn proc te verstoken.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit probleem en hoe lost ik het op?

Edit: nog wat sys-data: WinXP SP2 EN, E6400

[ Voor 4% gewijzigd door Tyras op 15-05-2007 06:35 ]

• Tyras
Hmmm, niemand enig ervaring hiermee?
Het probleem bestaat nogsteeds bijna elke reboot opnieuw...
Echter is het nu weekend en kan er voorlopig dus niets aan doen, maar net als bij het bericht van Thanatos is het probleem dus nog niet opgelost.

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Probeer eens met start > run > msconfig onder het tabblad opstarten en het tabblad services alles uit te schakelen (in het tabblad services wel "hide all MS services" aanvinken) en kijk of hij het dan nog doet. Het kan namelijk door een programma dat in de achtergrond meedraait worden veroorzaakt.

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=winjrs32.dll

Backdoor, althans, dat geven de meeste hits aan.

Ik schuif je topic door naar Beveiliging & Virussen .

Lees wel de daar aanwezige FAQ en richtlijnen er nog even op na.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tyras
Het probleem is nogsteeds niet opgelost.
De backdoor die met winjrs32.dll te maken heeft is Vundo. Echter na het downloaden en installen van de Vundof-fix geeft deze de melding dat mijn PC niet is besmet. Ik denk dan ook serieus dat het geen backdoor is. Mijn netwerk wordt ook maar gemiddeled voor 0.06% gebruikt (volgens task viewer), terwijl als ik flink download dit over de 10% heen gaat.
winjrs32.dll is inmiddels het probleem niet meer, hij staat nergens meer vermeld.

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/2227/probleem2ot6.th.jpg

Ik heb Thanatos gemaild, zijn probleem is inmiddels opgelost. Hierbij zijn mail:
Maar volgens mij had ik het "opgelost" door MS AntiSpyware te verwijderen.
Deze probeerde bij iedere keer opstarten updates binnen te hengelen, wat
voor die cpu-belasting zorgde.

Ik heb ook gezien dat het probleem opgelost werd door Microsoft Update weer
terug te zetten naar Windows Update. Maar dat helpt alleen op hele oude PCs
(P-II en ouder, naar mijn ervaring).

Misschien helpt het, anders veel success verder :)
MS antiSpyware heb ik niet geinstalled, dus kan al niet. Windows update zou het probleem kunnen veroorzaken. Met het installen van WindowsUpdateAgent30-x86.exe doet ie heel lang niets wanneer het balkje verschijnt waarin de vooruitgang te zien is en daarna komt er een niets zeggende error-code 0x800703e3. Googlen op deze error heeft mij geen oplossing gebracht.

Het advies wat Neko Koneko heeft gegeven, heb ik ook opgevolgt echter zijn er geen services die mij niet bekend zijn. Ik heb automatic updates en securty center uitgezet, reboot, nogsteeds hetzelfde probleem.

Er loopt op dit moment nog een draadje op dit subforum over winlogon:
winlogon.exe is trojan horse TR/Patched.M.1
Echter geeft hijack this bij mij geen vreemde dingen weer en voelt het ook niet als een trojan...

Het probleem bestaat dus nogsteeds. :(

Edit: dat topic gaat over een false positive...

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

n/m, verkeerde exe (in de war met svchost)

[ Voor 121% gewijzigd door |sWORDs| op 22-05-2007 08:47 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Tyras
Het is opgelost.
Winjrs32.dll verwijdert met Killbox (optie delete on reboot) en alles werkt weer zoals het hoort!
Pagina: 1