Onlangs kreeg ik ook een probleem met mijn winlogon.exe bestand nadat ik op een brand software product welliswaar gekraakt op mijn pc had geinstalleerd.
Ik weet niet zeker of het hier door is gekomen, maar mijn vermoeden gaat hier wel naar uit. het duurde namelijk ook erg lang +/- 45 minuten voordat de software geinstalleerd was.
opeens pikte mijn norton AV software een trojan op (niet zeker of het om bovenstaande gaat) maar heb naar mijn idee wel M.1. zien staan.
Ik heb daarop de welliswaar gekraakte en geinstalleerde brand software van mijn pc verwijderd en ge-disinstalleerd.
Helaas bleven de problemen voort bestaan.
"winlogon.exe toepassingsfout" (0x0eedfade)" gaf hij daarin aan.
het annuleren of op OK klikken resulteerde in het telkens opnieuw opstarten van de pc.
Na een hele zoektocht op internet hoe ik het probleem kon oplossen heb ik verschillende tooltjes geprobeerd, pctool van microsoft onderandere, die het een en ander liet zien maar waar je verder geen herstel functie mee kon doen want je moest het product eerst aanschaffen. Zo zij het ook met vele andere software tooltjes. (te belachelijk voor woorden)
Toen heb ik CCcleaner geprobeerd, echter schoot ik daar niet zoveel mee op.
Ad-ware van lafasoft wat overigens prima werkt had helaas ook niks gevonden.
Daarop ben ik opzoek gegaan naar agressievere tooltjes zoals in dit geval spybot seek and destroy, avira security suite.
De 2 laatste tooltjes "spybot seek & destroy" & "Avira security suite" hebben daar wel erg goed aan gedaan.
Ik ben nu voor zover ik kan vernemen van het winlogon.exe foutmeldings scherm en probleem af!
echter wat betreft de trojan backdoor(s) en spy rommel die ik op mijn pc heb gevonden met Avira "die Norton internet security gek genoeg niet heeft kunnen vinden" verwijderd.
Ik zal waarschijnlijk nog even een paar extra scans uit moeten voeren om zeker te weten dat alles weg is.
of dit te controleren in de save modus wat het beste is
verder is het altijd handig je register schoon te maken en te cleanen.
hier gebruik ik zelf CCcleaner voor maar naar mijn gevoel merk ik daar niet concreet iets van.
Hiervoor is er van lavasoft een "registery tuner" tooltje
tenzij er natuurlijk een ander zichtbaar effectief en werkend tooltje voor is. hoor ik dat natuurlijk graag
hopelijk werkt mijn omschrijving ook voor jullie.
Zo niet dan hoor ik het graag even
Grtz
JB