Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] winlogon.exe 100% CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb af en toe vlak na het eenmelden op ons windows 2000 domein dat winlogon.exe 100% CPU staat te verkachelen. Ik heb op virussen gecontroleerd met Symantec AV Corporate, en op malware gecheckt met Ad-Aware en Windows Defender. We mogen er dus denk ik wel vanuit gaan dat dat het niet is.

Het systeem is een HP Compaq DX2200 MT. P4-3.2GHz, 1GB geheugen, Radeon X1300 kaartje. Verder geen idee wat er precies in hangt, qua merk/type moederbord bijv enzo.

Het gekke is in elke geval dat het lang niet bij elke login gebeurt. Een op de vijf keer ofzo. Natuurlijk onderzoek ik dan wat er precies aan de hand is. Dus ik pak de Process Explorer erbij. Dan zie ik winlogon inderdaad alle CPU verstoken. Als ik dan de properties ervan opentrek, en bij de threads kijken, dan kun je zien hoe de CPU-tijd van dat ene proces over z'n threads verdeeld wordt. Mooi. Toen bleek dus dat er 1 thread was die voor 100% CPU-gebruik zorgde, en die thread had iets met "DowncaseUnicodeString" als start address. Ik kill die thread, en het probleem is weg.

Maar hoe kwam het nou?

日本!🎌

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb er een screenshotje van weten te maken, met Process Explorer. Want het gebeurt vandaag weer. Zie hier:
http://thany.org/screenshots/Screenshot1195.png

日本!🎌