Lening aanvragen zonder BKR toetsing.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 20.272 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 23:24
dominator schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:02:
Nou, vind een biefstukje van de AH nog altijd beter te pruimen als een diepvries exemplaar van de aldi. Natuurlijk is die van de slager nog ontiegelijk veel beter, maar die is ook weer duurder. De strekking van het verhaal..... Alle waar naar z'n geld. :)
Ik heb ook wel eens heerlijke struisvogelbiefstuk van de Aldi op. Volgens mij had m'n ma er zelfs een keer een stuk hertenrug vandaan, maar dat weet ik niet zeker meer. Zelf zou ik voor het gros van mijn boodschappen niet naar de AH gaan, al zijn er wel bepaalde dingen waarbij een bepaald merk nou eenmaal beter bevalt. (cola, pindakaas, chips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

De diepvriesbiefstukken van de Aldi zijn doorgaans van aanmerkelijk beter kwaliteit dan de rommel die ze als biefstuk verkopen bij de AH. Je moet natuurlijk wel weten hoe een goede biefstuk behoort te smaken en bereid dient te worden.

Tip: er horen geen gaten in geslagen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210014

Anoniem: 25556 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:39:
De diepvriesbiefstukken van de Aldi zijn doorgaans van aanmerkelijk beter kwaliteit dan de rommel die ze als biefstuk verkopen bij de AH. Je moet natuurlijk wel weten hoe een goede biefstuk behoort te smaken en bereid dient te worden.

Voor een echte biefstuk is een keurslager het beste. Daar kan geen supermarkt tegenop. Tenzij een vakman op de vleesafdeling werkzaam is die eigen inkoop pleegt. Ik vind supermarktbiefstukken vaak erg taai en vaak ook te klein.

Maar biefstukken eten lijkt me nu niets iets voor iemand die de broekriem moet aanhalen. Zo iemand is beter af met bijvoorbeeld wok gerechten, wat kipfilet, rijst, wat verse groenten, en voor je het weet heb je voor een paar EUR lekker gegeten. Een biefstuk bij een keurslager kost al snel EUR 5 tot 10 (afhankelijk van het gewicht en type).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de keurslager wel inderdaad, maar in de supermarkt maakt het doorgaans niet zo heel veel uit. Alhoewel ik het natuurlijk wel met je eens ben dat biefstuk niet bepaald 'broekriem-aanhalen-voer' is :P

Vergelijk het maar eens.. voor 2 ongepaneerde varkenssnitzels (nooit gepaneerd kopen, _dat_ is pas echt rotzooi) betaal je ongeveer hetzelfde als voor 2 biefstukken. Sterker nog, voor hetzelfde gewicht in speklappen betaal je al snel meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Uitwerking van een paar andere tips:

-Boekhoudprogrammaatje. Dit heet in de volksmond ook wel Excel. Maak een eenvoudig spreadsheetje waar je horizontaal de maanden in zet. Helemaal bovenaan zet je elke maand de netto inkomsten.
Dan vul je alvast in welke kosten je wanneer zeker gaat hebben, bijvoorbeeld in December je verzekering voor je huis (links: "verzekering huis" en dan in de kolom "december 2007" "€ 200") en elke maand je gas water en licht voorschotten, enzovoorts. Werk zo je vaste lasten en stelposten af en je kunt met een simpel formuletje (inkomen - alle uitgaafjes) alvast zien wat je overschot of tekort gaat zijn die maand. Als je even slim nakijkt wat er zoal te lappen valt (vergeet vooral je jaarlijkse posten niet, als je net als ik alles op jaar basis doet kon je in december anders weleens zomaar 4000 euro te kort komen) kun je zo exact uitrekenen hoeveel geld je elke maand over houdt. Daarvan doe je z.s.m. je schulden aflossen. De duurste eerst.

-ander boodschappen patroon.
Die discussie over "Aldi kut Aldi goed" is zinloos: dit moet je zelf proberen. Echter hier geldt de 80/20 regel ook: tachtig procent van je geld gaat naar 20% van je boodschappen. Zoek uit wat je dure gewoontes zijn en zoek alternatieven. Het zijn met name de sausjes, exotische toevoegingen en "alleen zelf vlees en groente toevoegen" maaltijden die je handen vol geld kosten. Enne... rook je? Reken effe uit wat je peuken kosten per stuk, en bedenk je dan of de lichaamsbeweging van het rollen van een shaggie niet veel beter voor je is. Als je slecht kan draaien des te beter, rook je ook minder. Niet roken is natuurlijk nóg beter maar ik ben in m'n vriendenkring de enige die niet maanden lang af en aan tussen wel- en nietroker gebalanceerd heeft, dus dat schijnt lastig te liggen ;)

Dingen laten: Ik verkies altijd een goedkoop alternatief te zoeken. Stoppen met voetbal is bijvoorbeeld ergens heel goed (spaart flink geld) maar ook stom (je verliest sociale contacten). Als je al je maten op de voetbal hebt zitten is dit dus niet handig, maar als je ze toch al de hele week over de vloer hebt maakt het ook weer niet uit. Blijf wel een beetje sporten, als je thuis gaat hangen op de bank ga je anders zitten knagen en dik wezen.

Discipline is het makkelijkst als je het jezelf niet te moeilijk maakt. Als je graag vlees eet en de groenten meer iets is wat je koopt omdat je je anders de blubber schaamt bij de kassa van de buurtsuper, lekker blijven doen, maar wél even op de prijs letten. Ik rij uit m'n werk altijd langs de supermarkt, alwaar ik voor die avond even eten insla naar het patroon: welk vlees heeft een "speciala aanbieding" sticker? Dat moet op, dus dat kost ineens geen bal. Eet je ook nog eens verrassend ;)
Je kan het jezelf misschien ook leuk maken door tegelijk met je andere inkooppatroon te stoppen met roken. Je naait jezelf zó op over het niet meer roken dat je de rest niet merkt :P

De voorbeelden zijn er, en we willen hier best af en toe even streng tegen je zijn hoor. :+
Veel succes bij het op orde brengen en houden van je boekhouding. Je leven wordt er, na een omslag periode, uiteindleijk veel relaxter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een goede bezuinigingstip is: eet voordat je naar de supermarkt gaat. NOOIT met honger de supermarkt ingaan. Scheelt al bakken vol met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210014 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:19:
Voor een echte biefstuk is een keurslager het beste. Daar kan geen supermarkt tegenop. Tenzij een vakman op de vleesafdeling werkzaam is die eigen inkoop pleegt. Ik vind supermarktbiefstukken vaak erg taai en vaak ook te klein.
_/-\o_ Iemand die het ook snapt.
Maar biefstukken eten lijkt me nu niets iets voor iemand die de broekriem moet aanhalen. Zo iemand is beter af met bijvoorbeeld wok gerechten, wat kipfilet, rijst, wat verse groenten, en voor je het weet heb je voor een paar EUR lekker gegeten.
Ja, maar jezelf van alles ontzeggen ga je niet volhouden, je kunt dus best regelmatig een biefstukje doen, als je maar wel rekening ermee houdt dat je niet elke dag 30 euro aan voer uit kan geven. Let er dus op dat je niet ineens jezelf tot geheelonthouder bombardeert: dat trekt niemand. Even de juste mix van comfort vs sparen vinden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 399 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:29:
Uitwerking van een paar andere tips:
[...]
De voorbeelden zijn er, en we willen hier best af en toe even streng tegen je zijn hoor. :+
Veel succes bij het op orde brengen en houden van je boekhouding. Je leven wordt er, na een omslag periode, uiteindleijk veel relaxter van.
Jij bent te lief voor deze wereld :P

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Anoniem: 25556 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:39:

Ik vond de biefstuk van de week bij de appie anders veel lekkerder dan bij welke supermarkt ik ook ooit een biefstuk gehaald heb. Veel zachter van smaak ook :)

Daarintegen de Kipfilet bijv van de lidl, smaakt erg waterig ... iig er zit een smaakje aan die het niet lekker maakt :/ De kipfilet van (buurtsuper) Sanders is wel weer goed van smaak, maar zoals gezegd betaal je daar ook voor.

Mischien moet ik toch eens een lapje biefstuk van de slager proberen, kijken hoe die smaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die 'zachtheid van smaak' doen ze bij de AH door 'm kapot te meppen.

Natuurlijk is de biefstuk van een goede slager het best. Geen geimporteerde rommel maar gewoon NL rundvlees, wat toch echt tot het beste van de wereld behoort. Daar kan die ierse rommel (greenfields) in geen velden of wegen aan tippen. Maar ja, goedkoop in te kopen he..

anyways, genoeg over biefstukken, is inderdaad niet echt gepast in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-06 10:40
Wat het boekhoudprogramma betreft zag ik hier al wat mooie voorbeelden. Dit gaat wel lukken.

Maar ik dacht dat een sloop je nog een bedrag geeft als je daar je auto 'inlevert', maar dit is dus niet zo?

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-06 07:09
Merk aan mezelf dat ik altijd wel rond kom, maar de pech is bij mij dat of ik nu 800 of 2000 euro te besteden heb, het komt altijd op. Je gaat leven naar wat je hebt, en schulden heb je, maar is zeker geen bezit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Anoniem: 25556 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:31:
Een goede bezuinigingstip is: eet voordat je naar de supermarkt gaat. NOOIT met honger de supermarkt ingaan. Scheelt al bakken vol met geld.
boodschappenlijstje maken en je daar aan houden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:32

Lordy79

Vastberaden

over boekhouden:

wat ik een paar jaar heb gebruikt is mill7 (www.mill7.nl) dat helemaal gratis is maar wel een volwaardig boekhoudpakket.

Als je daar al je bankafschriften (of uitdraaien van internetbankieren) mee boekt, weet je precies hoeveel je uitgeeft aan e.e.a. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je alles pint, maar eventueel kun je handmatig eerst bijhouden wat voor contante uitgaven je doet.

En je zou zelfs je kassabonnetjes apart kunnen boeken in verschillende rubrieken.

Het kost even een half uurtje om alles op te zetten maar het werkt perfect.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:23

rapture

Zelfs daar netwerken?

Bor de Wollef schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:12:
Ja, en het "weggooien" van een auto kost ook niets ;) Ofwel je moet hem verkopen of je moet er naar alle waarschijnlijkheid voor betalen om hem af te voeren.
In Antwerpen komen de "buitenlanders" aan huis vragen of je die ouwe wrak wilt verkopen. Dan heb je geld en je bent van dat schroothoopje af.

Aldi, Lidl,... moet je idd proberen en je zal merken wat vreetbaar is en wat niet. Bij de Aldi is het naar studentikoze normen vreetbaar. Lidl is naar studenten studentenervaringen een supermarkt dat alles inkoopt zonder vreetbaarheid te testen (1-euro-pizza's hadden erin geslaagd om studenten 3 dagen ziek te maken).

De kwaliteit van producten kunnen door de jaren veranderen, het is niet omdat bv het WC-papier van de vorige eeuw op schuurpapier lijkt, dan het huidige WC-papier ook zo is.

[ Voor 38% gewijzigd door rapture op 18-05-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
SilentTears schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:05:
Wat het boekhoudprogramma betreft zag ik hier al wat mooie voorbeelden. Dit gaat wel lukken.

Maar ik dacht dat een sloop je nog een bedrag geeft als je daar je auto 'inlevert', maar dit is dus niet zo?
Als je je auto wilt verkopen, kan je het beste gewoon wat sloopbedrijven afbellen. Heb laatst zelf mijn Fiat Punto 55SX verkocht met een kapotte versnellingsbak. Reparatie was EUR 700. Een sloopbedrijf heeft me hier nog EUR 400 voor gegeven, maar er waren ook sloopbedrijven bij die EUR 50 van mij wilden hebben om de auto op te komen halen.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44
Heb een keer op tv gezien als tip: sla een wc-rol ovaal, zodat ie niet met 1 ruk meteen 2 meter uitrolt... zijn de kleine dingen :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

paella schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:02:
Heb een keer op tv gezien als tip: sla een wc-rol ovaal, zodat ie niet met 1 ruk meteen 2 meter uitrolt... zijn de kleine dingen :)
als we zo beginnen heb ik ook nog wel een tip:gebruik steeds de helft van de helft.

Als je bijvoorbeeld 2 tablets gebruikt voor je wasmachine, probeer dan eens of het met 1 tablet ook schoon wordt; zo ja, probeer dan een halve en dan net zo lang tot je de minimum-dosering weet.
En dit ook gebruiken bij dingen als afwasmiddel (ook vaatwastabletten), shampoo, hoeveelheid beleg op brood, hoeveelheid koffie als je koffie zet, etc. etc.

Bovenstaande tip heb ik ooit gelezen in een (niet meer bestaande) vrekkenkrant en ik vond 't enerzijds ludiek, anderzijds heb ik 'm wel gebruikt voor mijn wasmachine, wat 25% wasmiddel scheelt en dus op jaarbasis toch een leuke duit is zonder dat het moeite kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 11:28

SeatRider

Hips don't lie

Lordy79 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:29:
[...]

als we zo beginnen heb ik ook nog wel een tip:gebruik steeds de helft van de helft.

Als je bijvoorbeeld 2 tablets gebruikt voor je wasmachine, probeer dan eens of het met 1 tablet ook schoon wordt; zo ja, probeer dan een halve en dan net zo lang tot je de minimum-dosering weet.
En dit ook gebruiken bij dingen als afwasmiddel (ook vaatwastabletten), shampoo, hoeveelheid beleg op brood, hoeveelheid koffie als je koffie zet, etc. etc.

Bovenstaande tip heb ik ooit gelezen in een (niet meer bestaande) vrekkenkrant en ik vond 't enerzijds ludiek, anderzijds heb ik 'm wel gebruikt voor mijn wasmachine, wat 25% wasmiddel scheelt en dus op jaarbasis toch een leuke duit is zonder dat het moeite kost.
Das ook gelijk de winstpakker voor al die (vaat)wasmachine tabletten, de dosis is altijd veel te hoog, als je zelf kon schenken had je ook minder kunnen nemen :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Daarom kun je voor de vaatwasser beter zo'n jerrycan Sun poeder kopen, dan ben je ook al een stuk voordeliger uit dan die tabletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:09
Anoniem: 35417 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:25:
Daarom kun je voor de vaatwasser beter zo'n jerrycan Sun poeder kopen, dan ben je ook al een stuk voordeliger uit dan die tabletten.
En als je tabletten toch prefereert, koop ze dan in ieder geval als ze in de aanbieding zijn. Wij kopen ze zelf 'groot' in (pak of 6) als de C1000/Boni/AH weer eens een '2 voor de prijs van 1' actie heeft. Idem met wasmiddel voor de wasmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik heb bij de lukas klamer (heet nu Makro tegenwoordig) een grote bak met poeder gekocht van een Calgonit voor 25 euro (ex btw) en heb daar denk ik 9 maanden mee gedaan. Ongelooflijk.

(Ik praat nu dus over vaatwassers)

Verder is het inderdaad slim om gebruik te maken van aanbiedingen. Als ik onverhoopt werkloos zou raken en echt niets anders weet te verzinnen, zou ik elke week langs online alle aanbiedingen invoeren in een programmaatje en op grond daarvan mijn boodschappen doen. Ik ben ervan overtuigd dat je dat per maand 25% tot 35% kan besparen op je boodschappenuitgaven. Immers: 3 halen 2 betalen is al een korting van 33%. En 25 tot 35% is bij ons huidige uitgavenpatroon toch al snel 125 á 200 euro per maand en dat is natuurlijk 'netto'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Lordy79 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:56:

Verder is het inderdaad slim om gebruik te maken van aanbiedingen. Als ik onverhoopt werkloos zou raken en echt niets anders weet te verzinnen, zou ik elke week langs online alle aanbiedingen invoeren in een programmaatje en op grond daarvan mijn boodschappen doen. Ik ben ervan overtuigd dat je dat per maand 25% tot 35% kan besparen op je boodschappenuitgaven. Immers: 3 halen 2 betalen is al een korting van 33%. En 25 tot 35% is bij ons huidige uitgavenpatroon toch al snel 125 á 200 euro per maand en dat is natuurlijk 'netto'.
Wel oppassen dat de "aanbiedingen" niet duurder zijn dan anders of even duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 23:30

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Ik ben even de weg kwijt... Dit topic ging toch over lenen met een BKR registratie? Toch niet over biefstuk, WC rollen of vaatwastabletten? :)

Even ontopic :

Je kunt op zich nog prima geld lenen met een BKR registratie. Alleen je keuze is hierdoor wel beperkt. Je mag dan ook niet verwachten dat je de goedkoopste lening krijgt. Let alleen *heel goed* op met banken van de DSB groep! Waar ik zelf prima ervaring mee heb gehad is MoneYou.
Probeer als je weer goed op de rails zit, deze leningen zo snel mogelijk af te lossen. Scheelt een hoop vaste maandlasten!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens onderzoek voelen alleen die arme mensen zich arm die geen tot weinig sociale contacten onderhouden. Ofwel, (tijdelijke) armoede is het makkelijkst het hoofd te bieden door je sociale netwerk op peil te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Lordy79 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:56:
Waarom doe je dat nu al niet dan? Als je er 125 euro per maand mee wint, dan is dat per jaar toch 1500 euro en daar kan je een hoop leuke dingen mee doen :D . Of is dat de tijdsinvestering van het invoeren et cetera niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat het niet zo is.. aanbiedingen zijn zelden zo lucratief als hij hier voorstelt en daarbij moet je de vervoerskosten ook meerekenen.

Als je wilt besparen doe je er goed aan eerst te kijken wat je grootste kosten zijn en dan kijken of je daar op kunt bezuinigen. Leuk als je 10 euro op boodschappen kunt besparen, maar als je ook 100 euro ergens anders op had kunnen besparen, had je dat beter eerst aan kunnen pakken.

Overigens.. als 35% bij een bepaald uitgavenpatroon 200 euro per maand is, dan is er veel meer te besparen door dat uitgavenpatroon eens onder de loep te leggen. Dat zou nl. inhouden dat je voor ca. 600 euro p/m boodschappen doet. Nu weet ik niet met hoeveel jullie zijn, maar voor 2 personen is voor 200 euro p/m boodschappen te doen, zonder dat je arm of krap hoeft te leven. Dat is al een besparing van 400 euro, dat schiet harder op dan alle aanbiedingen in een database zetten ;)

(2 volwassenen + 2 kinderen kan ook al ruim van 300 euro, besparing van 300 euro)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfz11
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 16:35
heb het topic alleen even vluchtig doorgenomen.

als het alleen gaat om een codering op een TC een telefoon abbonement dan is dit niet voor alle banken een bezwaar om een lening te verstrekken. zal hier alleen op verzoek van topic starter de naam van deze bank geven. valt gewoon onder toezicht van de AFM en de DNB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Sinds vandaag is er een nieuwe p2p leensite van start gegaan (zoals Boober).

www.frooble.nl

Ik vind het een een leuk concept. Als je een keer minder geld overhoud, kun je zo tot 500 euro lenen en je rekeningen betalen. Er wordt niet gekeken naar het BKR.

Zie ook:
http://www.sprout.nl/artikel.jsp?id=1006569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

QUILIX schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:23:
Sinds vandaag is er een nieuwe p2p leensite van start gegaan (zoals Boober).

www.frooble.nl

Ik vind het een een leuk concept. Als je een keer minder geld overhoud, kun je zo tot 500 euro lenen en je rekeningen betalen. Er wordt niet gekeken naar het BKR.

Zie ook:
http://www.sprout.nl/artikel.jsp?id=1006569
Ik ben geen voorstander van dit soort makkelijke leningen. Je legt de lat toch lager voor mensen om te gaan lenen. En vooral de mensen die het ene met het andere gat willen dichten. De BKR-registratie is er niet voor niks. :)

Ferratum is ook iets om makkelijk even snel wat te lenen. Maar dan via SMS. :/

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die frooble-concept wel eens eerder gezien... Het was imo behoorlijk kansloos als je dus de gevraagde lening-advertenties las... :/ Lenen is populair, geld uitgeven wat je (nog) niet hebt, en sparen voor wat je wilt is al ver zoek bij sommige :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frooble neigt naar mijn idee wat naar woekerrente. (de enige rente die écht verboden wordt bij de Islam :Y) )
100 euro lenen en 150 euro terugbetalen bijvoorbeeld. Dat is gewoon misbruik maken van iemands armoede/zwakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:20:
frooble neigt naar mijn idee wat naar woekerrente. (de enige rente die écht verboden wordt bij de Islam :Y) )
100 euro lenen en 150 euro terugbetalen bijvoorbeeld. Dat is gewoon misbruik maken van iemands armoede/zwakte.
Je zult natuurlijk ook echte 'leners' hebben die het wel nodig hebben en kunnen betalen, maar ik vraag me af hoe die policy is tov deze leningen. Stel iemand leent een bedrag en komt zijn verantwoording niet na. Wat gebeurd er dan?

Desnoods ga ik me ook even storten op geld uitlenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 58485 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:22:
[...]

Je zult natuurlijk ook echte 'leners' hebben die het wel nodig hebben en kunnen betalen, maar ik vraag me af hoe die policy is tov deze leningen. Stel iemand leent een bedrag en komt zijn verantwoording niet na. Wat gebeurd er dan?

"Geld verdienen?" -> "Geld uitgeven"?

Copyright PcDealer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Anoniem: 58485 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:22:
[...]

Incassobureau "Zand erover" komt dan even langs denk ik :+

Ik ben er verder niet zo'n voorstander van dat er maar zo makkelijk geleend kan worden. Wat is er mis met sparen voor iets wat je wilt hebben en geld reserveren voor dingen die je wellicht nodig gaat hebben? De samenlaving gaat zo steeds makkelijker op de pof leven :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-06 15:21

Beugelfles

I love rusty spoons

Dat een goedkope auto misschien iets meer aan onderhoud kost is misschien wel zo. (Mijn vriendin kocht een auto voor 650 euro, ging naar de garage, en liet hem voor 1000 euro helemaal opknappen :X maar hij loopt ook weer super :Y) ).

Maar als je een auto van 7k koopt, dan kan het net zo goed zijn dat je binnen het jaar 1k aan onderhoud hebt.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 35978 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:31:
[...]

Ik ben er verder niet zo'n voorstander van dat er maar zo makkelijk geleend kan worden. Wat is er mis met sparen voor iets wat je wilt hebben en geld reserveren voor dingen die je wellicht nodig gaat hebben? De samenlaving gaat zo steeds makkelijker op de pof leven :N
Meerdere leningen/schulden samenvoegen kan toch erg makkelijk en aantrekkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcDealer schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:57:
[...]

Meerdere leningen/schulden samenvoegen kan toch erg makkelijk en aantrekkelijk zijn.
Idd... de naiviteit van vele mensen die ik gekend heb, bovenop hun schulden, een dikke lening afsluiten om zo in 1 keer te ontdoen van hun schulden, maar nog een paar jaar aan hun lening vastzitten. Niet te vergeten dat het geleende bedrag vaak hoger is dan de totale schuld.

En idd, er is niets mis mee met sparen, het is allemaal te makkelijk gemaakt, en diegene die er werkelijk om rotlacht zijn die die kredieten verstrekken. Zij worden er tenslotte beter van, en vangen de rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Anoniem: 43565 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:20:
Je kunt op de site niet meer dan 20% rente vragen op leningen. Dus waar je die 50% hebt gehaald weet ik niet. De rente ligt trouwens op de 10%. Woekerrente vind ik het niet.

Bij Boober ben je meer kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

PcDealer schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:57:
[...]

Mja, maar als je dat wilt denk ik dat je beter af bent bij een reguliere bank, of GKB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

QUILIX schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:54:
[...]

Je kunt op de site niet meer dan 20% rente vragen op leningen. Dus waar je die 50% hebt gehaald weet ik niet. De rente ligt trouwens op de 10%. Woekerrente vind ik het niet.

Bij Boober ben je meer kwijt ;)
Dan was dat een ander initiatief, waar ze 50% vroegen. 20% vind ik trouwens nog veel. 10% komt wat meer in de richting van...

verder vind ik het ook onzinnig dat lenen steeds laagdrempeliger wordt gemaakt, al ben ik niet direct voor een verbod oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of het, gezien de topicstart en het verdere verloop, nou zo'n heel tactische is om hier leenadvies zonder BKR toetsing te gaan geven?
Die BKR grens die beschermt de lener net zo goed als de geldverstrekker. Als je ondanks je BKR registratie nog een PL van tussen de tien en de twintig procent op je hals haalt, ja, sorry, maar dan is het gewoon vragen om en faillissement.

Lenen is best zinnig, zeker als je met het geld wat gaat doen. Maar je moet wel weten waar je aan begint en de financiele draagkracht hebben om te lenen: lenen KOST geld. Dus zonder drempel en BKR toetsing is gewoon levensgevaarlijk voor veel mensen, met name die zonder financieel inzicht.
Ik heb ook wel eens geld geleend, en best grote bedragen, maar alleen omdat ik van te voren wist wanneer ik ze afbetaald ging hebben en dat het geld er sowieso zou zijn, met een dikke maandelijkse marge om verrassingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294674

Anoniem: 35978 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:57:
[...]

Mja, maar als je dat wilt denk ik dat je beter af bent bij een reguliere bank, of GKB.
ja ik heb alles even snel door gelezen en lees hier iets over de GKB of wel gemeentelijke krediet bank
het is natuurlijk wel zo van mocht je daar naar toe gaan word je alles ontnomen als er een schuldeiser niet mee werkt en dan ben je nog verder van huis want dan kan ik je vertellen dat je dus in het WSMP terecht
komt en dus ook de kans hebt voor de rechter te moeten verschijnen om je verhaal te doen maar er zit nog een keer zijde aan mocht het zo zijn dat er een schuld eiser moeilijk doet en/of hij/zij een anonieme brief stuurt naar de recht bank dan kan je het wel schudden want dan word je er gelijk uit gezet en is er zo wie zo een kans dat je als nog 10 jaar moet wachten voor je er weer in mee in de molen kan en dan is als nog de vraag red je het dit keer wel nou en dan zou het je lukken dan heb je dus als nog de kans dat een schuld eiser niet mee werkt en word berecht door de rechter dat hij moet mee werken dan kan hij je nog het kunstje flikken dat hij zegt ik neem niet de notering weg achter je naam en dan zit je en ja je kan bellen naar de BKR met de vraag kunnen jullie hem weg halen en dan krijg je het antwoord NEE MENEER DAT KUNNEN WIJ NIETnou lekker ben je daar mee ik heb zo iets van het is maar goed dat er zo iets bestaat voor je HYPO en ik begrijp dan ook heel goed dat er mensen zijn die een lening zoeken voor een auto want het is een belangrijk
aspect voor het woon en werk verkeen want iedere baas vraag er om en ik spreek uit ervaring en dit wat hier boven staat is echt geen LUL verhaal
maar begrijp me goed het is ook goed dat de GKB er is maar ik vind ook dat het anders moet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25
Welkom op GoT. Is het je opgevallen dat je op een erg oud topic reageert?

Na ruim 5 maand verwacht ik niet dat dit topic op nog veel bijdrages kan rekenen. Ik sluit hem daarom :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.