Toon posts:

Snelheid en casual gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een systeempje kopen waar ik een beetje winamp/internet en af en toe wat visual C mee doe, alsmede zo nu en dan een emulatortje draai en een pc gamepje (1280*1024 max). Wat ik belangrijk vind is dat het systeem in normaal gebruik zo snel mogelijk reageert. Nu heb ik vroeger een scsi systeempje gehad waar ik altijd van onder de indruk was en nu zit ik eraan te denken of dat voor nu een optie is. Ik vraag me alleen af of er tegenwoordig nog echt veel verschil zit tussen een raid0 ide/sata/scsi setup. In ieder geval wel qua prijs.... heeft iemand hier laatste tijd nog een vergelijking kunnen maken tussen hoe scsi / sata /ide performt?

Wat me ook altijd beviel aan scsi was dat niet mn hele systeem vast hing als de floppydrive of cdrom een leesfout had, wat ik bij ide dus wel had.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 15:53 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:27
Kwa hardeschijven zou ik zelf iig voor sata kiezen. Ik denk dat een erg snelle oplossing een raid setje met raptors is MAAR dit kost wel redelijk veel geld.

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
SCSI is wel erg duur. Misschien beter om te kijken naar 2 raptors in RAID 0?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33
ik denk niet dat scsi nog nodig is tegenwoordig. Neem een snelle sata schijf (eventueel raid en eventueel raptors) en een dual core processor en je hebt iets wat net zo snel reageert ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:32

Thandor

SilverStreak

Tweakers.net - Search 'harde schijf getest'. Daar zie ik o.a. nieuws: Dertien 500GB-harddisks onderzocht voorbij komen. Pas eventueel de zoekopdracht aan om andere resultaten te krijgen.

Verder kun je in Opslagmedia & I/O Controllers veel informatie vinden. Niet alleen de OM FAQ / Beleid maar ook topics zoals [Benchmarks] Het grote: "Post hier je RAID scores topic" II zijn interessant.

Lees die materie dus even door. Daarmee zul je veel vragen omtrent prestaties zeker wel mee kunnen beantwoorden. Mocht je alsnog behoefte hebben aan een topic dan kun je met deze 'harde schijven en I/O controllers'-vraag beter in het sub-forum over hardeschijven en I/O controllers terecht ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.