Nukezone FTW
update: pc is binnen! De harde schijven worden op dit moment geformatteerd, jezus wat gaat dat langzaam zeg
Ja dat lees je goed btw, props voor Azerty's service (NOT) want ondanks dat ze zeiden dat ze dit zouden doen staan de HD's toch echt niet in RAID0. Beetje een tegenvaller dus, maar aangezien ik her en der heb gehoord dat het verschil in de praktijk niet tot nauwelijks te merken is, het OS lastig te installeren is en ik geen zin heb om me daar op dit moment in te gaan verdiepen, laat ik het hier voorlopig maar bij. Misschien doe ik het nog wel eens op een verloren zondagmiddag, voor backups heb ik toch de externe HD 
Wat ze wel weer goed deden waren de luchtzakken, met een briefje op de aan knop dat je deze dus eerst ff moest verwijderen en dat ze in de kast zaten ivm de zware koeling.
De 8800GTX lijkt echt prima te passen, jammer genoeg deed de fanbracket dat niet. Hopelijk zal ik 'm niet nodig hebben ivm de switch naar OCZ geheugen!
Jammer genoeg ga ik zo naar een feest wat tot behoorlijk laat gaat duren en morgen moet ik werken, daarna ga ik weer uit dus ik zal er pas zondag echt mee bezig kunnen
Ik hou jullie op de hoogte (pics volgen ook nog)
Edit: ff een klein vraagje: ik zie tijdens het formatteren vd harde schijven de Scythe Infinity cooler fan niet draaien. Hoort dit zo omdat de cpu nog geen koeling nodig heeft, of is er iets mis?
Edit2: Ah, dus dat heet 'cool 'n quiet'
Lang leve google, CPU fan is dus in orde!
Wat ze wel weer goed deden waren de luchtzakken, met een briefje op de aan knop dat je deze dus eerst ff moest verwijderen en dat ze in de kast zaten ivm de zware koeling.
De 8800GTX lijkt echt prima te passen, jammer genoeg deed de fanbracket dat niet. Hopelijk zal ik 'm niet nodig hebben ivm de switch naar OCZ geheugen!
Jammer genoeg ga ik zo naar een feest wat tot behoorlijk laat gaat duren en morgen moet ik werken, daarna ga ik weer uit dus ik zal er pas zondag echt mee bezig kunnen
Ik hou jullie op de hoogte (pics volgen ook nog)
Edit: ff een klein vraagje: ik zie tijdens het formatteren vd harde schijven de Scythe Infinity cooler fan niet draaien. Hoort dit zo omdat de cpu nog geen koeling nodig heeft, of is er iets mis?
Edit2: Ah, dus dat heet 'cool 'n quiet'
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 07:17 ]
Gefeliciteerd
Beetje jammer van Azerty, maar zie het positief dit geeft jou weer een paar leermomentjes
Jammer van die Fan-bracket jah, wil het ook niet passen als je er een stukje uitsnijdt zodat de brander kabels etc er nog langs kunnen?
En ja die infinity is gwoon heftig.
Beetje jammer van Azerty, maar zie het positief dit geeft jou weer een paar leermomentjes
Jammer van die Fan-bracket jah, wil het ook niet passen als je er een stukje uitsnijdt zodat de brander kabels etc er nog langs kunnen?
En ja die infinity is gwoon heftig.
Nukezone FTW
Nah, ik heb niet echt zin om te gaan snijden in m'n pc
Ik laat 't dus maar gewoon hierbij. Wat een lawaai maakt die pc trouwens als ik alle casefans op full zet
maarja ik hoor er toch niets van tijdens het gamen en daar is 'ie natuurlijk voor 
Nadat alles een tijdje gedraaid heeft ben ik best enthousiast over m'n pc'tje
De CPU blijft idle zo rond de 25 graden, en stressed zit ie rond de 45 met orthos (tijdens bijv. oblivion zelfs rond de 35-40). Genoeg oc'ing ruimte dus
3DMark05 geeft 14785 punten als ik niets overgeclockt heb (daar wacht ik sowieso nog heel ff mee tot ik 100% zeker weet dat alles naar behoren werkt), als ik ze submit zit ik tussen de mensen met een 'vergelijkbare pc' zo in het midden. Best netjes imo zonder overclocken ^^
Nadat alles een tijdje gedraaid heeft ben ik best enthousiast over m'n pc'tje
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 20:09 ]
Die fanbracket heb je nu erges los liggen toch? want hij paste toch niet, daarin snijden zie ik geen problemen mee (tenzij je niet te vertrouwen bent met een mesVerwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:05:
Nah, ik heb niet echt zin om te gaan snijden in m'n pc
35/40C is idd netjes, en zal nog wel een beetje dalen als de koelpasta goed is ingewerkt.
met die 3dmark is in het midden zitten al heel goed, want de meesten sturen volges mij 1x in op stock en daarna zo gestript en zo snel als ze het kunnen krijgen.
Nukezone FTW
Ah, in de fanbracket zelf snijden
ik dacht (stom natuurlijk) dat je bedoelde dat ik een sukje weg moest snijden bij de drivebays
ja ik heb die fanbracket idd liggen, dus daar kan ik zeker wel eens proberen wat weg te snijden.
Ff kleine update: ik zit met 10250 3Dmarks in 3Dmark06 zelfs in het bovendste deel met 'mensen met een vergelijkbare pc'
nog steeds niets oc'ed, al ben ik vandaag van plan, als ik tijd heb, de cpu op 2,7 Ghz te krijgen 
Wat me trouwens opvalt is dat de Infinity helemaal niets doet tijdens 3Dmark, ook niet tijdens de CPU test. Ik heb ff zitten controleren met CoreTemp en deze geeft ook aan dat geen van beide cores boven de 30 graden komen. Hoe kunnen ze dat nou een CPU test noemen als de CPU niet eens helemaal belast wordt?
Edit: wat die koelpasta betreft heb je wel gelijk, idle zit 'ie nu constant rond de 21-22 graden met uitschietertjes naar 20 en 24 graden ^^
Edit: Het kan aan de omgevingstemperatuur liggen (het is nu immers 's ochtends en het raam staat open) maar ik heb nu toch wel erg mooie temperaturen:
Idle temperaturen:

35 minuten gestressed met Orthos (komt nooit boven de 40 graden
Ff kleine update: ik zit met 10250 3Dmarks in 3Dmark06 zelfs in het bovendste deel met 'mensen met een vergelijkbare pc'
Wat me trouwens opvalt is dat de Infinity helemaal niets doet tijdens 3Dmark, ook niet tijdens de CPU test. Ik heb ff zitten controleren met CoreTemp en deze geeft ook aan dat geen van beide cores boven de 30 graden komen. Hoe kunnen ze dat nou een CPU test noemen als de CPU niet eens helemaal belast wordt?
Edit: wat die koelpasta betreft heb je wel gelijk, idle zit 'ie nu constant rond de 21-22 graden met uitschietertjes naar 20 en 24 graden ^^
Edit: Het kan aan de omgevingstemperatuur liggen (het is nu immers 's ochtends en het raam staat open) maar ik heb nu toch wel erg mooie temperaturen:
Idle temperaturen:

35 minuten gestressed met Orthos (komt nooit boven de 40 graden
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 08:51 ]
Yep, ik heb nu eindelijk tijd
ik verhoog nu telkens de FSB met 5 en laat Orthos vervolgens een half uur de CPU stressen. Geheugen op 1:1 gezet, PCI-E snelheid op 100mhz en voltages op manual (al staan ze nu nog allemaal op de standaardwaardes). Tot nu toe doet 'ie het prima op 280x9 FSB (ff afkloppen, Orthos moet nog 10 minuten ^^), maar dat viel te verwachten natuurlijk. Ik denk dat ik 300 FSB sowieso wel moet halen op alle standaardvoltages, maar we zullen zien. De temperaturen blijven iig nagenoeg hetzelfde (al was vanochtend dus toch de omgevingstemperatuur de reden waarom die temperaturen zo laag waren
)