Vervangende kaart voor kapotte Radeon 9800 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• hetesaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:54
Mijn Radeon 9800 Pro heeft het helaas begeven :'(
Kreeg allemaal artefacten in beeld (eerst ingame daarna ook op de windows desktop)

Moet nog ff kijken of er nog garantie op zit, want las in dit topic dat Ati zelf 3 jaar garantie op z'n kaarten geeft

Ati Radeon 9800 Pro spikkels in beeld

Mijn vraag is echter wat een goede vervangende kaart is voor mijn systeem.

Specs:

Pentium IV 3 GHz
1024 MB Ram
Asus P4P800 Deluxe

Het moet iig een AGP kaart zijn, omdat ik geen PCI-e slot heb.

Speel regelmatig een shooter, zoals Fear en Half-Life 2 (neem genoegen met medium detail op een aanvaardbare resolutie (1280*1024))

Maar welke kaart komt om in aanmerking om dat te doen, want al die oude kaarten worden niet meer vermeld in de VGA Charts bij Tom's Hardware :?
http://www23.tomshardware...=740&model2=722&chart=318

Dus samenvattend zijn mijn eisen

- Kaart die beetje op de toekomst is gericht en hedendaagse shooters soepel draait
- Max. 150 Euro
- Geen overkill voor mijn systeem (heb je niks aan)

Of kan ik beter een 2e hands op de kop tikken, zodat ik een snellere kaart kan kopen?

Alvast bedankt voor jullie advies!

hetesaus

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd

Je zou een Nvidea 7600gs kunnen overwegen, die kost 96 euro (AGP) en presteert ongeveer 30% sneller dan de 9800pro van ATI

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

hetesaus schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:13:
Maar welke kaart komt om in aanmerking om dat te doen, want al die oude kaarten worden niet meer vermeld in de VGA Charts bij Tom's Hardware :?
Je 9800 inderdaad niet meer in de recente charts, maar die kaart is gewoon verouderd dus op zich is dat logisch. Maar de Interactieve Charts gaan terug tot 2005, dus referentie kun je vast wel vinden.
- Kaart die beetje op de toekomst is gericht en hedendaagse shooters soepel draait
- Max. 150 Euro
- Geen overkill voor mijn systeem (heb je niks aan)
- Het moet iig een AGP kaart zijn, omdat ik geen PCI-e slot heb.

Of kan ik beter een 2e hands op de kop tikken, zodat ik een snellere kaart kan kopen?
Je hebt een aantal eisen opgesteld dus je kunt prima verder gaan met wat er in **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? staat.
Een GeForce 7600 valt volgens mij prima in de eisen en ook ATi zal vast wel een oplossing hebben in die marge.
2de hands kan altijd natuurlijk.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.