Toon posts:

beginner zoekt advies...

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

wij willen als beginners een eos 400 kopen. We twijfelen tussen een kit met een 18-55 en een extra objectief 55-200, óf een body met een Tamron 18-200.

We willen vooral portretfoto's maken, en incidenteel (vakantie) een landschap, kerkje etc. etc...

Zoals gemeld, we zijn beginners, maar wel van het soort dat het goed wil doen en niet half..

alvast bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

In het laatste magazine van zoom.nl staat een heel stuk over lenzen en welke je waarvoor het beste kunt gebruiken. Tevens staat er ook nog een review in van de 400D.
Dus wellicht een goed idee om dat blad vanmiddag eens te kopen.

Wat over het algemeen wel vaak gezegd wordt is dat een lens die een hele range bijv. 18-200 moet beslaan glas van iets mindere kwaliteit heeft dan wanneer je die range over 2 lenzen verdeeld.
Maar goed, met het wisselen van lenzen heb je natuurlijk weer meer kans op vuil in je body dan met een vaste lens + het feit dat je overal die 2e lens mee naar toe moet slepen.
Echter vind ik dat laatste argument vaak iets wat nu eenmaal komt kijken bij het gebruiken van een (D)SLR.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er is hier zelfs een speciaal topic voor: [discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *deel 4* Succes!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Dat gedeelte heeft hij al gehad: de keuze is al gevallen op de D400. Ik zou hem eerder doorverwijzen naar Het grote Canonmount-objectieven-topic v7.0, omdat het daar speciaal over de lenzen gaat. Ik zit overigens op hetzelfde punt als hij: ik wil de D400 hebben maar ben nog erg aan het twijfelen welke lenzen voor mijn wensen geschikt zijn.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
cowgirl schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:30:
[...]

Dat gedeelte heeft hij al gehad: de keuze is al gevallen op de D400. Ik zou hem eerder doorverwijzen naar Het grote Canonmount-objectieven-topic v7.0, omdat het daar speciaal over de lenzen gaat. Ik zit overigens op hetzelfde punt als hij: ik wil de D400 hebben maar ben nog erg aan het twijfelen welke lenzen voor mijn wensen geschikt zijn.
Waarschijnlijk heeft hij gekozen voor een 400D vanwege marketing en weet hij niet dat er alternatieven bestaan? ;) een kennis van me kwam dr ook achter dat mijn nikon voor haar een stuk lekker handelde dan haar toen-net-gekochte 350D en kreeg spijt als haren op de hoofd... Ik vind dus de doorverwijzing van Wilko helemaal zo raar niet.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
RedXraD schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:52:
[...]

Waarschijnlijk heeft hij gekozen voor een 400D vanwege marketing en weet hij niet dat er alternatieven bestaan? ;) een kennis van me kwam dr ook achter dat mijn nikon voor haar een stuk lekker handelde dan haar toen-net-gekochte 350D en kreeg spijt als haren op de hoofd... Ik vind dus de doorverwijzing van Wilko helemaal zo raar niet.
Beetje vergezocht dat iemand uit marketing oogpunt voor de 400d gaat. Anyway, back ot.

In het canonmount topic kun je met je vraag beter terecht.
Voor portretfotografie gebruik ik overigens de 50mm f1.8, ideaal scherp en goedkoop lensje. De meeste hier hebben die wel in hun tas.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Henk
We weten allemaal hoe hard de marketingmachine van canon kan draaien ;) En voor portretten zou ik eerder iets rond de 70 a 80 mm willen dan een 50mm, die is net te wijd voor het mooi imho. Je staat met een 50/1.8 dan vrij dicht bij je onderwerp namelijk.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:16

Asteroid9

General Failure

RedXraD schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:52:
[...]

Marketing dus? Sterke beargumentatie...
De SLR's van Nikon en Canon ontlopen elkaar in die prijsklasse niet zo gek veel, en het is voornamelijk persoonlijke voorkeur wat je kiest.

Om hier nou ongefundeerd te gaan roepen dat het aan marketing ligt slaat helemaal nergens op, en voegt helemaal niks toe aan het topic, beetje jammer dus.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:50

breinonline

Are you afraid to be known?

RedXraD schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:38:
We weten allemaal hoe hard de marketingmachine van canon kan draaien ;)
Canon is op zijn minst net zo goed als Nikon, helemaal niet nodig om daarover door te zeuren. Klinkt een beetje gefrustreerd.
We verwachten eigen inzet op dit forum en als iemand al op basis van informatie en misschien zelfs proberen in de winkel een keus heeft gemaakt dan is dat prima. Ik ga ook niet als iemand op een ander subforum vraagt hoe hij zijn Dell moet instellen, adviseren om een Apple te kopen :N

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Henk
Ho, stop even, ik heb helemaal niet gezegd dat er gekozen moet worden voor Nikon or whatsoever, maar dat er wél even verder gekeken moet worden dan dat ene model als dat nog niet is gedaan.

Mijn opmerking over 'waarschijnlijk' marketing was inderdaad niet de sterkste, ik bedoelde meer dat áls de TS nog niet verder heeft gekeken dan dat ene model het wel verstandig is dat even te doen. Meer niet.

En ik stel al helemaal nergens dat canon beter is dan nikon of vice versa, want dat is, zoals gezegd, persoonlijke voorkeur. Maar mede daarom dus wel even verder kijken dan één model.

edit: En ik zeg het ook alleen maar omdat die kennis van mij met haar 350D ongeveer hetzelfde overkwam. Frustratie oid heeft hier niets mee te maken ;) En inderdaad, eigen inzet wordt verwacht, aan de andere kant blijkt nergens uit dat de persoon daadwerkelijk verder heeft gekeken dan dat ene model, of in de winkel heeft gekeken. Verder kan je ook vanuit dat standpunt 'eigen inzet' je afvragen waarom er dan nog een vraag wordt gesteld over objectieven die hier al ruimschoots behandeld zijn.

Ik bedoelde het echt goed enzo ;) :>

[ Voor 49% gewijzigd door Henk op 05-05-2007 12:01 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ook voor beginners is [discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *deel 4* een verrekte handig om rond te kijken wat er allemaal te koop is: de dSLR-markt bied op dit moment erg veel keus dus kijk rond wat alle merken je kunnen bieden. Als het daadwerkelijk de 400D is geworden, kan je rondneuzen in Het grote Canonmount-objectieven-topic v7.0 voor info over Canon-mount lenzen :) Succes!

Ik zie trouwens dat dit je eerste post is: welkom op GoT! Ik heb het idee (door je topicstart) dat je FG Algemene policy niet doorgenomen hebt: doe dat even alsjeblieft :)

[ Voor 19% gewijzigd door Remy op 05-05-2007 12:07 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.