Ja ik zit nu ook op de helft, alleen loopt het systeem dan wel lekker
Ik lees veel gemengde reacties op bijv de E6600
Ik lees veel gemengde reacties op bijv de E6600
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
En voor photoshop en soortgelijke programma's hardstikke handig, aangezien quadcores over het algemeen goed ondersteund worden.Snake schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:57:
Je processor lijkt me goed hoor, een quad core is nu eenmaal de toekomst
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
En dat terwijl er een flinke prijsverlaging aankomt? Ik zou nu een e6600 halen, die straks verkopen en dan een q6600 halen.Tjona100 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:00:
Ik zou gewoon nu al een quadcore kopen. anders blijf je maar processors kopen en nu koop je er dan 1 die futureproof is en nog eens beter presteert dan een e6600
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Verwijderd
[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 15:26 ]
[ Voor 14% gewijzigd door maratropa op 03-05-2007 15:21 ]
Oke, ik ben het wel met je eens, maar heb ik voor data niet genoeg aan 1 raptor 150 GB 10.000 RPM en de andere 500GB van 7200 RPM voor films enzo.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:09:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=A9BW22
twee van deze rapotrs in raid 0?
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HXLY08
met deze scythe infinity
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=JZZ%2360
en deze passieve videokaart koeling
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TQXAYC
De p180 is zowat de stilste kast die je kan krijgen met goede fans
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TN6Z20
deze voeding is passief gekoelt ook verschrikkelijk stil, en heel veel ampere over de 12 volt lijn
Dat is in ieder geval stil
kom ik op dit
antec p180..............130
zalman zm600 .........110
2*150 GB raptor........400
e6600/q6600.............220/500
p5b..........................100 euro
4 GB mem................200 euro
scythe infinity............40
passieve graka koeler.45
dvd brander................30 euro
................................1280/1560
[ Voor 5% gewijzigd door Powrskin op 03-05-2007 17:41 ]
Nukezone FTW
Verwijderd
Wie heeft je dat aangepraat? Het zijn gewoon fans en een pomp. Meer niet. Je CPU zal meer trekken.''Waterkoeling trekt veel stroom''
TS lezenVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:14:
Is het nog niemand op gevallen, dat hij er geen videokaart bij heeft gedaan, dit mobo heeft nl. geen onboard vga
Muis,toetsenboord,beeldscherm,software,videokaart heb ik al
[ Voor 17% gewijzigd door TEAMIKKE op 03-05-2007 17:19 ]
[ Voor 94% gewijzigd door BTS op 03-05-2007 17:21 ]
www.highflow.nl
Als je het had gelezen, stond er al dat hij die had. Later zegt hij ook welke (een 8600 GTS).Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:14:
Is het nog niemand op gevallen, dat hij er geen videokaart bij heeft gedaan, dit mobo heeft nl. geen onboard vga
Gelukkig heb jij de OP wel goed gelezen.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:14:
Nukezone FTW
Verwijderd
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 17:46 ]
Nee, want de rest leest gewoon goedVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:14:
Muis,toetsenboord,beeldscherm,software,videokaart heb ik al
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Jedi_Pimp op 03-05-2007 17:59 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Verwijderd
klopt als een deurJedi_Pimp schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:57:
Het verbaast me dat veel mensen quad-cores onderschatten, veel 3D-rendering/editing programma's als Photoshop/Lightwave e.d. ondersteunen quad-core en hebben er dus ook baat bij. Verder merk je in 'normale' programma's echt wel dat je met een quad-core werkt, daarbij komt ook nogeens dat de TS een budget van 1500,- euro heeft waar een quad-core ruimschoots in kan..
@ The_Nizzle ()
Natuurlijk kan jij goede ervaringen hebben met Asus, er zijn echter talloze andere merken waaronder Gigabyte die een uitstekende concurrentie vormen. De één heeft goed ervaringen met merk x, de andere met merk y. En de TS heeft de uitgebreide functies van een P5W simpelweg niet nodig, ookal is het een top-mobo.
Ik ben benieuwd of jij het verschil tussen een quad of een dual in veel normale programma's gaat merken. Denk't nog niet.Jedi_Pimp schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:57:
Het verbaast me dat veel mensen quad-cores onderschatten, veel 3D-rendering/editing programma's als Photoshop/Lightwave e.d. ondersteunen quad-core en hebben er dus ook baat bij. Verder merk je in 'normale' programma's echt wel dat je met een quad-core werkt, daarbij komt ook nogeens dat de TS een budget van 1500,- euro heeft waar een quad-core ruimschoots in kan..
@ The_Nizzle ()
Natuurlijk kan jij goede ervaringen hebben met Asus, er zijn echter talloze andere merken waaronder Gigabyte die een uitstekende concurrentie vormen. De één heeft goed ervaringen met merk x, de andere met merk y. En de TS heeft de uitgebreide functies van een P5W simpelweg niet nodig, ookal is het een top-mobo.
Verwijderd
Wel in photoshop, en later in alle grote programma's die hij nodig heeft.maratropa schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:17:
[...]
Ik ben benieuwd of jij het verschil tussen een quad of een dual in veel normale programma's gaat merken. Denk't nog niet.
Maar welke grote programma's dan? En wat voor photoshop werk doet ie? Grote programma's zijn leuk maar het is maar hoe zwaar je ze belast toch?Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:18:
[...]
Wel in photoshop, en later in alle grote programma's die hij nodig heeft.
Zoals ik al zei, kijk op de sites van bekende 3D-rendering programma's als Lightwave/Maya/3DMax etc. etc.. Voor aanzienlijk deel van de pc gebruikers maakt de computer een belangrijk deel uit van hun werk, denk aan film-editors of professionele photoshoppers. Voor een fanatieke gamer of tweaker is een (overgeclockte) C2D E6600 gewoon de perfecte processor, maar mensen die met ontzettend zware programma's multitasken - een ingewikkeld 3D-model van 1600x1200 renderen en tegelijkertijd in Photoshop datzelfde model editen bijvoorbeeld - hebben écht baat bij quad-core, hoewel er nu minimale ondersteuning voor is. Naarmate de tijd vordert (lees: eind 2007) zijn quad-cores meer en meer ingeburgerd en zul je dus ook meer software vinden die hier optimaal gebruik van maakt. Nogmaals, je hoeft geen geoptimaliseerde software te gebruiken om de voordelen van quad-core te benutten...maratropa schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:21:
[...]
Maar welke grote programma's dan? En wat voor photoshop werk doet ie? Grote programma's zijn leuk maar het is maar hoe zwaar je ze belast toch?
[ Voor 159% gewijzigd door kamstra op 03-05-2007 19:21 ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
"Afstandbediening waarmee je vanuit je bed je pctje aan en uit kunt zetten"Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:56:
In de naam P5W DH Deluxe zit het woord "deluxe" --> luxe. Je betaald ook nog voor een aantal leuke extra luxes zoals: Afstandbediening waarmee je vanuit je bed je pctje aan en uit kunt zetten, wifi "antenne", de degelijkheid van asus, en nog heel wat meer dingen download de handleiding maar isIk zou zeker voor de P5W gaan, ik heb hem zelf ook met 2GB geheugen 2 schijven in raid0 en nog helemaal geen problemen gehad. Dan kun je beter in het begin wat meer betalen dan heb je meteen iets goeds
denk er in iedergeval over na! suc6 met je nieuwe systeem verder
Ja en dan? dan word een e6600 ook goedkoper dus ken hij er op dat moment nog minder voor vragen als hij hem zou verkopen. dus dat maakt niet zoveel uit|sWORDs| schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:02:
[...]
En dat terwijl er een flinke prijsverlaging aankomt? Ik zou nu een e6600 halen, die straks verkopen en dan een q6600 halen.
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
Maar dan zijn we het dus eensJedi_Pimp schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:17:
[...]
Zoals ik al zei, kijk op de sites van bekende 3D-rendering programma's als Lightwave/Maya/3DMax etc. etc.. Voor aanzienlijk deel van de pc gebruikers maakt de computer een belangrijk deel uit van hun werk, denk aan film-editors of professionele photoshoppers. Voor een fanatieke gamer of tweaker is een (overgeclockte) C2D E6600 gewoon de perfecte processor, maar mensen die met ontzettend zware programma's multitasken - een ingewikkeld 3D-model van 1600x1200 renderen en tegelijkertijd in Photoshop datzelfde model editen bijvoorbeeld - hebben écht baat bij quad-core, hoewel er nu minimale ondersteuning voor is. Naarmate de tijd vordert (lees: eind 2007) zijn quad-cores meer en meer ingeburgerd en zul je dus ook meer software vinden die hier optimaal gebruik van maakt. Nogmaals, je hoeft geen geoptimaliseerde software te gebruiken om de voordelen van quad-core te benutten...
Ik weet echter niet in hoeverre dit opgaat voor de TS, misschien is dit een hobbyist-Photoshopper en multi-tasked hij niet veel - dan heb je gelijk en is een E6600 voldoende.
Verwijderd
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 20:14 ]
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Verwijderd
Luuk1983 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:00:
[...]
En voor photoshop en soortgelijke programma's hardstikke handig, aangezien quadcores over het algemeen goed ondersteund worden.
Niet echt. Quad en zelfs dual cores worden over het algemeen vrij slecht ondersteund door software. Photoshop is toevallig een van de weinig programma's dat dat wel redelijk doet, maar ook dat verschilt nog van bewerking tot bewerking. De meerwaarde van quadcore is dus, voor huis-tuin-en-keukengebruik, vrijwel nihil. Lees anders dit artikel over Photoshop en meerdere cores eens door. Hieruit blijkt dat lang niet alle bewerking baat hebben van een tweede core, laat staan van nog eens twee extra. Geschreven door John Nack, Senior Photoshop Manager bij AdobeVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:33:
Proc:
Ik vind de Q6600 zeker wel een goeie keuze. Zoals iemand hier boven al zegt, gebruiken photoshop en 3D render programmas wel meerdere cores.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 20:44 ]
Hallo met Tim
[ Voor 14% gewijzigd door maratropa op 04-05-2007 00:24 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 00:05 ]
Als je mijn post hebt gelezen:Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:03:
Ik ben het volledig met je eens, quad-core in dit stadium al kopen is eigelijk onzin, 2 cores worden zowiezo met rust gelaten omdat er nog geen programma's voor zijn, met geheugen ben ik het ook met je eens.
En zou je met Ram geheugen voor de PC5300 of voor de PC6400 gaan?
Asus P5B Deluxe of dat Gigabyte bord?
mvg chris
Heb je gezien dat PC5300 meer dan voldoende is. Je zegt dat je niet wil overclocken dus dan is PC6400 geldverspilling, met PC5300 heb je eventueel nog mogelijkheden om later over te clocken.Jedi_Pimp schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:45:
Antec Sonata II, Zwart € 96,40
Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed € 495,49
GigaByte GA-965P-DS4, Retail € 150,43
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 143,10
Samsung SH-182M, ATAPI/E-IDE, Beige, OEM € 30,26
Arctic Freezer 7 Pro € 18,03
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 72,52
Western Digital Raptor, 74 GB, 10000 RPM, 16 MB, SATA € 146,99
Totaal: € 1225,74
De P5W DH Deluxe vervangen door een Gigabyte DS4, de DS4 heeft zo'n beetje alle belangrijke dingen die de P5W ook heeft. Verder gaat hij langer mee en heeft hij een uitgebreider heatpipe systeem. P5W is gewoon overkill en overpriced in alle opzichten..
Verder heb ik PC5300 geheugen genomen. De multiplier van de Q6600 is hoog genoeg zodat je nog ruim kan overclocken als je later wilt.
Door het 'goedkopere' geheugen en het andere mobo heb ik nu een 2x320GB Seagate RAID 0 setup samen met een Raptor 74GB schijf als boot/OS schijf (wel handig voor bijv. het opstarten van Photoshop, als hij al die fonts moet laden..). Het blijft ruim binnen je budget zoals je kan zien, je kan eventueel de RAID setup weglaten en dan 2x150GB Raptor schijven in RAID 0 plaatsen voor optimale prestaties als je 300GB genoeg vindt.
[ Voor 3% gewijzigd door Jedi_Pimp op 04-05-2007 00:07 ]
Mixed Reality dev
[ Voor 12% gewijzigd door ixl85 op 04-05-2007 00:37 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 00:37 ]
[ Voor 23% gewijzigd door ixl85 op 04-05-2007 00:55 ]
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Bij reviews zie ik juist vaak dat de voeding het efficientst is bij 45% van zijn max capaciteit. Zoiets als http://www.80plus.org/man...36_430W_80PLUS_Report.pdfixl85 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:42:
Voeding van 450 a 500, 600 is overkill.
Hoe minder de voeding gebruikt word hoe _on_zuiniger hij is.
Je systeem dat je nu hebt haalt de 400 denk ik niet eens (geen gpu)
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:54:
Je hd is nu een ES versie.ES = Enterprise Edition
"The result of their efforts, the Barracuda ES enterprise hard drive, offers not only a much higher capacity but also lower cost than other enterprise-grade hard drives. In other words, the Barracuda ES melds the advantages of desktop hard drives with the reliability of enterprise-grade hard drives."
http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=388
De normale is 110eu bij azerty. Persoonlijk vind ik het dat geld niet waard. Zeker voor iets wat moeilijk te garanderen is.
http://www.azerty.nl/prod...19/barracuda-7200-10.html
Verder ziet het er goed uit!
Verwijderd
Features?ixl85 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:58:
[...]
Ik koop ze tegenwoordig alleenmaar (voor eigen gebruik).
Dat beetje zekerheid is die 20euro wel extra waard op 500gb... maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Hij is net zo snel als de .10 serie... Dus ga je voor die extra features die zn leven 'mogelijk' verlengen of niet.
Dat is toch een feature(s)...Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 01:00:
[...]
Features?
"The only difference between the two is the higher rotational vibration tolerance and reliability, and of course a higher price tag in the Barracuda ES.
http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=388&pgno=7
"
[ Voor 13% gewijzigd door swampy op 04-05-2007 01:09 ]
There is no place like ::1
Verwijderd
Opzich wel
Voor photoshop en gamecomputers misschien wel... Ook van een simpele Sempron komen in de toekomst nog nieuwe varianten uit. Voordeel: lager energieverbruik = minder warmte = stillere koeling. Bonus: je kan van het geld dat je overhoudt een keer lekker uitgaan.Snake schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:57:
Je processor lijkt me goed hoor, een quad core is nu eenmaal de toekomst
Correctie:Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 01:05:
[...]
Opzich wel, maar met extra features denk ik toch aan meer aan extra technologie aanboord wat de levensduur ten goede komt. Dit is alleen wat extra screening wat ze van te voren hebben gedaan om te zorgen dat ze geen infantdeath hd's afleveren, correct me if i am wrong. Ik kon zo snel niet vinden wat ze nu aan extra's leveren voor een ES.
Bron: http://techreport.com/rev...barracuda-es/index.x?pg=1What makes an ES?
The Barracuda ES is based on the same drive platters and mechanics as the 7200.10, but it's built to withstand cramped rackmount enclosures where drives can be packed tighter than steerage class on a budget airline. All hard drives vibrate during normal spinning and seek operations, and those vibrations can disrupt the operation of a drive in close proximity by shaking the drive head off its intended path. The disrupted drive must then wait for its head to move back into position before resuming normal operation, resulting in a performance penalty.
To combat vibration-induced performance degradation, the Barracuda ES is outfitted with sensors that detect rotational vibration and adjust the drive head accordingly. These sensors allow the ES to tolerate a rotational vibration of 12.5 rad/second2 with a rotational profile of 20-800Hz. The Barracuda 7200.10, on the other hand, can only tolerate 5.5 rad/second2 between 10 and 300Hz.
Verwijderd
I stand corrected.ixl85 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 01:10:
[...]
Correctie:
[...]
Bron: http://techreport.com/rev...barracuda-es/index.x?pg=1
Maar genoeg hier over.
Mijn ervaring is dat elke machine last heeft van niet genoeg schijfsnelheid en dat eigenlijk voor iedereen een een areca met een hoop schijven nuttig zou zijnswampy schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 01:04:
Het is moeilijk om te zeggen wat het beste systeem voor jou is?! Uiteindelijk hangt dat van gebruikt af en Quad Core? Dat is leuk voor databases, multimedia servers ( let op SERVERS ) en dat soort spul. Kwa gewone consumenten software heb je weinig voordeel aan 4 seperate cores!
Dual core is standaard nu, en hoewel programma's nog verre van klaar ervoor zijn merk je het verschil tussen een en twee cores behoorlijk. Maar zodra je nog meer cores gebruikt..echt..het wordt niet ondersteunt, misschien een MPEG encodertje..maar hoe vaak zal je video's of audio omzetten?
Voor wordt en licht photoshoppen is het totaal niet van toepassing! 4Gb geheugen, ach 32-bits windows OS-en kunnen er geeneens mee werken. Je wilt 3 jaar vooruit, gewoon zo nu en dan een game? Gewoon normaal gebruik, beetje photoshop hier en emailen/word daar. Dan is 800-900 euro genoeg om een mooie Dual core mee te kopen inclusief legale licenties!
Je bent al doodgegooid met redelijke setups waar zelfs 4 schijven in RAID zitten. Laat ik zeggen dat deze tweaker geen raid heeft en gewoon van normale 7200 RPM schijven werkt en geen klagen kwa performance. ( het helpt dat ik veel meer game nu op consoles, mijn eisen kwa pc zijn getempert )
Verwijderd
Leuk systeem, zou hem zo laten en als je over 2 jaar nog 2 GB er bij wil kan dat altijd nog.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 01:26:
Hopelijk de laatste print screenlock omdat alles nu goed moet zijn, zo niet hoor ik het graag !
http://img258.imageshack.us/my.php?image=bestellingkj8.png
Verwijderd
[ Voor 94% gewijzigd door BlackRageNL op 04-05-2007 11:30 . Reden: foutje ]
Verwijderd
Ik heb er niets meer op aan te merken! Alleen wel iets anders.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:21:
Mijn systeem gaat er als volgend uitzien:
Antec P182
Intel Duo-core E-6600
Scythe Infinity
Kingston 1GB PC5300 2x
Gigabyte GA-965P-DS4, Retail
Seagate Baracuda 7200 RPM 16MB Cache 320 GB S-ata11 2x
Samsung SH-182M
Coolermaster iGreen Power 430 W
Asus EN 8600GTS 256MB DDR3
Klinkt wel goed zo, toch?
Ik zei toch: i stand corrected. = ik sta verbeterd. Oftewel ik geef je gelijk er iets extra's in wat de ES voor Enterprise beter maakt, wat meer is dan alleen een screening.ixl85 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:04:
[...]
@ reinman:
Jij zegt dat het een soort screening is en dat er inhoudelijk niks anders is... maar dat is dus wel. Maargoed, het boeit ook allemaal niet
Ik las in het gigabyte ds3/4/6 topic in het overclocking subforum dat de infinity en de DS4 niet goed compatible zijn. De HSF zou op een aantal elco's o.i.d. rusten, en daardoor niet 100% contact maken met de proc.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:21:
Mijn systeem gaat er als volgend uitzien:
Scythe Infinity
Gigabyte GA-965P-DS4, Retail
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 12:27 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 12:14 ]
Eerste quote die ik tegenkwam:Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:53:
Ik dacht dat het de DS3 was waar je hem in de normale stand niet in kon plaatsen. De DS4 was alleen moeilijk te plaatsten(je kon niet bij het pinnetje).
http://gathering.tweakers...bookmark/1200910/27621573
bassie_ in "Gigabyte GA-965P-S3/DS3/DS4/DQ6 ervaring..."Als je een beetje gekeken had hier zou je gezien hebben dat die infinity ook niet lekker op een ds4 past.
Verwijderd
en andere mensen zeggen van wel:Fly-guy schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:26:
[...]
Eerste quote die ik tegenkwam:
[...]
bassie_ in "Gigabyte GA-965P-S3/DS3/DS4/DQ6 ervaring..."
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 12:29 ]
hehe iddVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:14:
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
of beter nog een 8500Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:34:
Als je absoluut niet gaat gamen neem dan een passieve 7300 of 6200 van Nvidea.
[ Voor 14% gewijzigd door Kurios op 04-05-2007 13:11 ]
Nukezone FTW
Verwijderd
GVD GVD GVD hebben jullie dan ook nooit van een TS gehoord WAAR IN STAAT DAT HIJ DAT DING AL HEEFTInjecTioN schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:08:
[...]
hehe iddhet viel me op dat er wel de hele tijd naar de koeling ervan gekeken werdt, maar niet naar de kaart zelf
maw. als je een HD2900XT wilt hebben, moet je er eerst naar kijken of er überhaupt wel een passieve koeler voor gemaakt wordt/bestaat...
persoonlijk raad ik een X1600Pro of XT aan... X1950Pro/XT's kosten overigens ook geen hol meer.tevens zijn daarvoor passieve koelers te vinden (als ik mij niet vergis), en als je er geen kan vinden, kan je er altijd nog zo'n zalman radiator-geval op mikken
die werken perfect als je er een stille 120mm fan bij zet
[ Voor 3% gewijzigd door Turkish op 04-05-2007 16:54 ]
Een raid?Powrskin schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:15:
Ziet er goed uit zo.
Idd beter gedeeltelijk raid0 en 1 array maken of een backup disk erbij.
Zou ook nog hardeschijf koelers erbij doen en een passieve vga koeler kopen.
Dan heb je echt een superstil systeem. Vooral die vga lijkt me niet zo stil met dat kleine fannetje erop
quote "The cooler itself is a bit of a disappointment, with the fan motor proving noisier than we would like; not just under load but at idle as well."
http://www.hexus.net/content/item.php?item=8409&page=10
Nou hij is zoals hij lijkt dus
[Cooling] Het stille pc topic deel 3
Tsja, zoals ik al zei, ik weet het niet zeker. Maar mocht je toch voor die combo gaan, laat het dan even wetenVerwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:28:
[...]
en andere mensen zeggen van wel:
M411007 in "Gigabyte GA-965P-S3/DS3/DS4/DQ6 ervaring..."
en dan zegt die kerel die jij quote dit:
bassie_ in "Gigabyte GA-965P-S3/DS3/DS4/DQ6 ervaring..."
sorry st1ker, ik zal noooooooit meer ergens overheen lezen............ :xVerwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:17:
[...]
GVD GVD GVD hebben jullie dan ook nooit van een TS gehoord WAAR IN STAAT DAT HIJ DAT DING AL HEEFT![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
jeumig.. Als je frustraties hebt, reageer ze dan niet op iemand anders afVerwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:17:
[...]
GVD GVD GVD hebben jullie dan ook nooit van een TS gehoord WAAR IN STAAT DAT HIJ DAT DING AL HEEFT![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
nein.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:17:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mixed Reality dev
'When you're not paying for the product, you are the product!'
There is no place like ::1
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq