Beste Tweakers,
Aangezien ik nu met een langzame pentium 4 werk, wil ik een nieuw systeem samenstellen.
Sinds een maand ben ik me erg gaan interesseren in computers en ben ik dingen gaan leren
Heb al veel gelezen hier en heb me sinds vandaag ook aangemeld.
Ik wil graag gebruik maken van jullie kennis en probeer zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat mijn doelen zijn en waar mijn voorkeur ligt.
Gebruiksdoel :
* MSN
* Internetten ( draadloos)
* Muziek luisteren
* Webdesign (Dreamweaver)
* Photoshop
* Office
* Multitasking
Ik ga hier absoluut NIET mee gamen en overclocken
Dit alles moet natuurlijk wel lekker snel gaan en het is de bedoeling dat het systeem ongeveer
2 jaar mee gaat.
Budget :
Het budget is Maximaal €1500,-. Hierbij moet inbegrepen zijn:
- Kast + voeding
- Mobo
- koeling
- CPU
- RAM Geheugen
- Harde schijf
- DVD brander
Muis,toetsenboord,beeldscherm,software,videokaart heb ik al
Het systeem :
Moederbord : Asus Moederbord P5W DH Deluxe € 169,00
Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 2.40 GHz, 1066 MHz, 8 MB , Boxed €487, 75
Geheugen : Kingston HyperX 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 4x € 238.16
Harde schijf : Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 2x € 209,98
Dvd brander : Samsung DVD-RW SH-S182M Retail, Zwart, Wit €32,18
Systeemkast : Antec Sonata II, Zwart € 96,40 ( met 450 watt voeding )
CPU Koeling: Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper €24,19
Totaal : € 1257,66
Onderbouwing van het systeem :
Processor : Een goede en leuke processor. Ik twijfelde alleen tussen de verschillende Quad-cores
Ik heb nu een Intel Pentium 4 2.4 ghz. Ik wil graag een Quad-core vanwege de snelheid van het systeem en je kan er een tijdje mee vooruit
Moederbord : ik wilde gelijk een goed moederboord, ik wil graag 4 geheugen sloten met 1 PCI E16x slot
en genoeg SATA II poorten vanwege de 2 harde schijven en de dvd brander die
ook op SATA poortjes lopen.
Geheugen : Bij het geheugen hebben we vooral gekeken wat het kost. Daarbij leek het ons
verstandig pc6400 geheugen te nemen. De keuze voor 4x 1 gb is voor het multitasken van photoshop en dreamweaver erg handig, het gaat dan ook wat flotter.
Harde schijf : Ik heb er voor gekozen om 2x een schijf van 500 GB te nemen, ik heb dan meer dan gneoeg ruimte en ik kan de ene voor data gebruiken en andere voor de downloads van mijn andere pc
Dvd brander : Erg veel goede dingen over gelezen, het lijkt me wel duidelijk waarom ik voor deze ga
Waar twijfel ik over:
Stil :
Omdat ik hem vaak 's nachts aanlaat wil ik dat hij stil is, de pc staat met nog 2 andere pc's nog geen 3m van mijn bed en is het vervelend als hij veel herrie maakt.
Processor: Is deze veel beter dan de E6600?
Alvast bedankt voor de tips en adviezen die gaan komen,
Groetjes, Chris
Aangezien ik nu met een langzame pentium 4 werk, wil ik een nieuw systeem samenstellen.
Sinds een maand ben ik me erg gaan interesseren in computers en ben ik dingen gaan leren
Heb al veel gelezen hier en heb me sinds vandaag ook aangemeld.
Ik wil graag gebruik maken van jullie kennis en probeer zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat mijn doelen zijn en waar mijn voorkeur ligt.
Gebruiksdoel :
* MSN
* Internetten ( draadloos)
* Muziek luisteren
* Webdesign (Dreamweaver)
* Photoshop
* Office
* Multitasking
Ik ga hier absoluut NIET mee gamen en overclocken
Dit alles moet natuurlijk wel lekker snel gaan en het is de bedoeling dat het systeem ongeveer
2 jaar mee gaat.
Budget :
Het budget is Maximaal €1500,-. Hierbij moet inbegrepen zijn:
- Kast + voeding
- Mobo
- koeling
- CPU
- RAM Geheugen
- Harde schijf
- DVD brander
Muis,toetsenboord,beeldscherm,software,videokaart heb ik al
Het systeem :
Moederbord : Asus Moederbord P5W DH Deluxe € 169,00
Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 2.40 GHz, 1066 MHz, 8 MB , Boxed €487, 75
Geheugen : Kingston HyperX 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 4x € 238.16
Harde schijf : Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 2x € 209,98
Dvd brander : Samsung DVD-RW SH-S182M Retail, Zwart, Wit €32,18
Systeemkast : Antec Sonata II, Zwart € 96,40 ( met 450 watt voeding )
CPU Koeling: Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper €24,19
Totaal : € 1257,66
Onderbouwing van het systeem :
Processor : Een goede en leuke processor. Ik twijfelde alleen tussen de verschillende Quad-cores
Ik heb nu een Intel Pentium 4 2.4 ghz. Ik wil graag een Quad-core vanwege de snelheid van het systeem en je kan er een tijdje mee vooruit
Moederbord : ik wilde gelijk een goed moederboord, ik wil graag 4 geheugen sloten met 1 PCI E16x slot
en genoeg SATA II poorten vanwege de 2 harde schijven en de dvd brander die
ook op SATA poortjes lopen.
Geheugen : Bij het geheugen hebben we vooral gekeken wat het kost. Daarbij leek het ons
verstandig pc6400 geheugen te nemen. De keuze voor 4x 1 gb is voor het multitasken van photoshop en dreamweaver erg handig, het gaat dan ook wat flotter.
Harde schijf : Ik heb er voor gekozen om 2x een schijf van 500 GB te nemen, ik heb dan meer dan gneoeg ruimte en ik kan de ene voor data gebruiken en andere voor de downloads van mijn andere pc
Dvd brander : Erg veel goede dingen over gelezen, het lijkt me wel duidelijk waarom ik voor deze ga
Waar twijfel ik over:
Stil :
Omdat ik hem vaak 's nachts aanlaat wil ik dat hij stil is, de pc staat met nog 2 andere pc's nog geen 3m van mijn bed en is het vervelend als hij veel herrie maakt.
Processor: Is deze veel beter dan de E6600?
Alvast bedankt voor de tips en adviezen die gaan komen,
Groetjes, Chris