Toon posts:

Betreffende regels opgesteld door admins/mods

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even erover getwijfeld maar uiteindelijk toch maar besloten hier een topic over te maken.. Hoop dat niet alleen admins/mods hierop reageren maar juist vooral de 'gewone' gebruikers

Zoals jullie wel weten zijn er hier op GoT een hoop regels die ervoor zorgen dat alles hier goed verloopt. Net als velen heb ik al deze FAQ's ook niet doorgelezen, daar dit een grote verzameling was van regels en als ik een probleem heb ik dit toch voorop stel en zodoende maar snel een topic maken.

Zelf begreep ik na een aantal mailtjes de meeste regels en sindsdien ben ik ook vaak bezig andere gebruikers op regels te wijzen zodat het allemaal wat beter gaat.

Ik heb echter gemerkt dat veel nieuwe gebruikers meteen op hun tenen getrapt zijn als hun topic gesloten is omdat dit niet aan de regels voordoet. Hierna maken ze vaak gewoon een nieuw topic waarin ze vaak hun ongenoegen uiten over de regels.

Vandaag zag ik testdrive interclubraces voorbij komen
Helaas was het topic al gesloten ten tijde dat ik mijn bericht wilde veranderen en er iets bij wilde zetten.

Bij deze dan ook zodat iedereen mijn 'verzoek' kan lezen en hierop reageren.

Veel users zien deze regels en zijn boos omdat ze het niet met de regels eens zijn en ze zichzelf belangrijk vinden. Is het niet een keer 'leuk' om een topic te maken waarin de gebruikers kunnen laten weten dat ze achter de regels staan. Dat de Gotters gewoon op dit topic kunnen reageren en hun mening kunnen geven. Op deze manier worden de overtreders niet op de regels alleen gewezen maar wordt ze misschien ook duidelijk waarom deze regels erzijn en dat de gebruikers ook achter deze regels staan!

Zo zijn de gebruikers niet 'boos' op de admin/mod die hun topic heeft gesloten maar wordt ze misschien ook duidelijk dat wij als gebruikers achter de regels staan en dat we niet zomaar van alles 'accepteren'

Ik hoop dat mijn bedoeling een beetje duidelijk is.. Zeg maar een soort van 'FAQ' alleen dan door gebruikers. Een topic doorlezen met daarin een discussie kan daarnaast ook leuk en is vaak interessanter dan een 'wetboek'

ps. ga niet op 'de man' spelen of verder door in deze ene case waarnaar ik heb gelinkt... Dit topic is om gewoon even te peilen hoe anderen erover denken, niet om mensen zwart te maken
edit:
en desnoods net ziets als de Het kleine-mismoderatietopic eventueel waarin het ongenoegen centraal kan worden behandeld en waarbij iedereen gewoon op elkaar kan reageren

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich allemaal wel waar wat je zegt, er zijn een deel gebruikers die er in het begin problemen hebben met de regels, maar, dat zijn bijna allemaal gebruikers die nooit het forum gelezen hebben en dan dadelijk posten. Ik denk eigenlijk dat dat bij zowat elk forum de foute manier van aanpakken is. En als je dat toch wilt doen, moet je inderdaad de desbetreffende faq even doorlezen (die toch altijd wel erg duidelijk aangegeven staan).
Het topic dat je daar aanhaalt: uit ervaring weet men dat het het beste is om die topics zo snel mogelijk te sluiten, anders krijg je alleen maar wat offtopic gezever/geruzie. En sorry, maar bij gebruikers als de TS van die post heb ik toch mijn bedenkingen of die wel op got thuis horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het topic dat je daar aanhaalt: uit ervaring weet men dat het het beste is om die topics zo snel mogelijk te sluiten, anders krijg je alleen maar wat offtopic gezever/geruzie.
Juistem, daarom is het misschien handig dergelijke berichten op een centraal topic te plaatsen.. Dat de gebruikers die dergelijke topics maken op dat topic ook worden gewezen, waar ze eventueel ook hun ongenoegen kunnen uiten. Nu moeten ze eerst een aantal FAQ's doornemen om achter alle regels te komen en om erachter te komen hoe ze hun onvrede moeten uiten! Gewoon een topic (of eventueel een FAQ) waarop de gebruikers ook duidelijk wordt gemaakt waarom het niet alleen de admins/mods tegen de haren strijkt maar ook de gebruikers...

Je rijdt bijv. met je auto niet alleen te hard omdat het tegen de regels is, maar ook vaak omdat je het onveilig waant en bang bent om andere mensen in gevaar te brengen. Het moet de gebruikers juist duidelijk worden gemaakt door andere gebruikers lijkt mij, aangezien niet alleen de mods/admins de site 'runnen' maar iedereen uiteindelijk verantwoordelijk is.
En sorry, maar bij gebruikers als de TS van die post heb ik toch mijn bedenkingen of die wel op got thuis horen.
Alle gebruikers horen op GoT terecht, de een heeft wel eens een slechtere dag dan een ander :P hoort erbij.. Sommige gebruikers zullen inderdaad in de eerste instantie erg onbeschoft reageren, maar op een aantal uitzonderingen na kan iedereen op het juiste pad worden gebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat is er, bij onvrede vanwege een gesloten topic, mis met een DM of mailtje naar de mod die het topic sloot?

Verder is er natuurlijk: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! En per subforum is er ook nog eens een feedbacktopic.

Ik begrijp je standpunt, maar niet precies wat je wil bereiken :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er is wel een vergelijking met sociologie en biologie te treffen. Er zijn veel users die symbiotisch bezig zijn; ze geven en nemen, en maken GoT een succes. Verder heb je een aantal goedbedoelende gasten, die graag geholpen worden maar nooit vaste klanten zullen worden. En je hebt users als de TS in het topic wat je aanhaalt: dat is een soort van parasitaire user (nofi), die van mening is dat hij recht heeft op dingen, maar nooit wat zal geven (behalve overlast).

Ja, de regels zijn streng hier, maar niet onredelijk. Er wordt een wat kortere leercurve verwacht, maar dit is dan ook een forum voor gevorderde users. De strengere regels hebben mij juist aangetrokken, en ook ik heb al (terecht) een vriendelijk verzoek gekregen om niet een wannabe mod te spelen. Nu maak ik gewoon een TR aan en klaar.

Samenvattend: wat mij betreft zijn ze hier soms nog te vriendelijk.... :+

offtopic:
De desbetreffende TS had van mij na zijn 2e geopende topic al verwijderd mogen zijn. Dat is namelijk het type mensen dat een sigaret opsteekt in een kamer vol astmatische mensen, en verongelijkt is als hem gevraagd wordt de sigaret uit te doen; of degene die verkiezingsposters op je ramen plakt en boos wordt als je ze verwijderd en hem erop aanspreekt ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 21:57

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Regels zijn er om het voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken / te houden. Iedereen die een beetje voor rede vatbaar is, snapt dit ook. Om het voorbeeld te nemen van testdrive interclubraces, deze user is gewoon asociaal IMHO. Als je ergens in het echte leven binnenkomt en je gaat gelijk zo hoog van de toren blazen, is iedereen je ook snel zat.

Ik vind dat de regels op tweakers vrij soepel / logisch zijn. :)

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

In sommige subfora zijn er stucky's waarin commentaar over het moderaten is aan te kaarten. Zoiets lijkt me, naast uiteraard een goede sluitpost, over het algemeen voldoende duidelijkheid bieden aan de topicstarter van een gesloten topic.

Waar ik zelf minder heil in zie is een algemeen topic waar users over mensen heen kunnen vallen die hun gram denken te halen. Het is soms voor crew al lastig om netjes en correct te blijven reageren en zij hebben een voorbeeldfunctie, users hebben die voorbeeldfunctie niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Het enige wat ik aan de regels zo vervelend vind, is dat iedere forum weer aparte regels hebben. Vaak leid dit tot enorme verwarring onder nieuwelingen. Als je er wat vaker komt, dan leer je het wel langzaam.

Naar mijn idee mag hier de lijn wat meer gelijk getrokken worden over alle forums. Al is dat als je gaat nadenken al wel aardig gebeurd.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:05:
Wat is er, bij onvrede vanwege een gesloten topic, mis met een DM of mailtje naar de mod die het topic sloot?

Verder is er natuurlijk: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! En per subforum is er ook nog eens een feedbacktopic.

Ik begrijp je standpunt, maar niet precies wat je wil bereiken :)
Ik heb het over de beginnende gebruikers en als deze bij een van hun eerste topics gesloten worden verwacht ik persoonlijk niet dat ze snel een bericht naar een mod sturen.. Weet niet, zou het zelf in ieder geval niet zo snel doen. Durf wel, maar aangezien hij/zij mijn bericht sloot is hij/zij dus 'tegen' mij en waarschijnlijk niet voor rede vatbaar.

Bedenk ook wel dat de mensen die 'geirriteerd' zijn vaak jeugdigen zijn en niet echt zin hebben om degene die hun topic sluit netjes te gaan mailen, juist omdat een mod vaak een link plaatst naar een FAQ waarin regels staan.. En de mods volgen de regels en als gebruiker ga je toch niet snel met een mod in gesprek over een regel. Als ik door politie wordt aangehouden dan zal ik ook nooit met de agent in gesprek gaan over de regel maar zal ik dat toch bij andere instanties moeten doen..

Wat ik wil bereiken is dat de gebruikers niet alleen de regels gaan uitvoeren, maar dat ze ook een beetje duidelijk kan worden gemaakt waarom de bepaalde regel er is en dat ze er hun 'beklag' over kunnen doen zonder dat dit ten koste gaan van de 'sfeer' op de subforums. Dat ze inzien dat mensen zoals ik duidelijk achter de regels staan en ook kunnen uitleggen waarom! En als dit ergens centraal wordt geregeld kunnen andere gebruikers gewoon hierna doorverwijzen ipv andere sfeer-verpestende opmerkingen die vaak op dergelijke 'nieuwe' gebruikers worden afgevuurd uit irritatie
Waar ik zelf minder heil in zie is een algemeen topic waar users over mensen heen kunnen vallen die hun gram denken te halen. Het is soms voor crew al lastig om netjes en correct te blijven reageren en zij hebben een voorbeeldfunctie, users hebben die voorbeeldfunctie niet
Afgezien van de voorbeeldfunctie nemen gebruikers denk ik ook makkelijker dingen aan van andere gebruikers, omdat het dan toch 'minder dwingend' is

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik mis nog even wat het voordeel zou zijn van een centraal feedbacktopic boven de verschillende feedbacktopics in de subfora. Ook daarin worden soms de policys uitgelegd door users. Of zoek je een soort centraal topic waarin de crew bvk niet reageert?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:11:
Durf wel, maar aangezien hij/zij mijn bericht sloot is hij/zij dus 'tegen' mij en waarschijnlijk niet voor rede vatbaar.
Een moderator is niet zozeer tegen een user maar pakt simpelweg zaken op die bijgestuurd/aangepakt moeten worden. Neemt niet weg dat daar soms best discussieruimte voor bestaat. Het zou niet goed zijn als de crew niet aanspreekbaar of vraagbaar is voor handelingen die zij uitvoeren :)

Nu zijn er zaken die inderdaad met een eenvoudige verwijzing naar een stuk faq zo duidelijk zijn dat er weinig over te discussiëren valt, over zaken die wat grijzer van aard zijn is een crewlid gewoon aanspreekbaar hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lustucru schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:18:
Ik mis nog even wat het voordeel zou zijn van een centraal feedbacktopic boven de verschillende feedbacktopics in de subfora. Ook daarin worden soms de policys uitgelegd door users. Of zoek je een soort centraal topic waarin de crew bvk niet reageert?
Daar wordt idd soms de policy uitgelegd door de users, maar niet bij alle boards gebeurt dit. Daarbij gaat het dan om forum-related zaken en niet om de vaak gewone algemene zaken... En een centraal topic kan denk ik gewoon handiger zijn, omdat de gebruker dan ook geen eigen topic hoeft aan te maken en de drempel voor een eigen topic aanmaken toch iets hoger ligt

En of de crew wel of niet reageert? Dat is aan de crew zelf denk ik. Mijns inziens moeten ze gewoon kunnen reageren als ze denken dat ze iets bijdragen. Ik denk dat een mod zelf wel aanvoelt of het wel of niet gewenst is om te reageren en of dit niet ten koste zal gaan van de sfeer :)
Een moderator is niet zozeer tegen een user maar pakt simpelweg zaken op die bijgestuurd/aangepakt moeten worden. Neemt niet weg dat daar soms best discussieruimte voor bestaat. Het zou niet goed zijn als de crew niet aanspreekbaar of vraagbaar is voor handelingen die zij uitvoeren
Op het moment dat een agent jou aanhoudt en je een boete geeft voor het op straat gooien van een leeg blikje en je hierbij verwijst naar een regel in het wetboek wat je maar even moet gaan opzoeken is niet iemand waarmee je graag in discussie gaat. Natuurlijk weet ik dat crew aanspreekbaar is, ook al heb ik bij sommige een wat positiever idee dan een ander crewlid (onbewust onthoud je toch de namen van de mods die je topics wel eens hebben gesloten), maar als je topic wordt gesloten neem je het toch de 'sluit mod' kwalijk

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:55
Als je al over de zijk gaat in een nieuw topic zonder eerst de FAQ's te lezen ja dan vraag je alleen problemen.

Ik lees ook niet alle FAQ's maar als ik er niet uitkom of ergens niet zeker van bent lees ik automatiesch een FAQ over het betreffende onderwerp.

Je kan geen 100 Topcis maken met de vraag. Waar zit de start knop in windows als je auto-hide optie aan hebt staan. Dat plaats je in een FAQ, Mods mogen dit sluiten en dan verwijzen naar het FAQ want daar staat de info die je nodig hebt.

Kwa regelement van forum's dien je gewoon weg te lezen.
Als ik sportschool binnen loopt en me inschrijft krijg ik een regelement mee. daar in staat wat ik wel en niet kan maken daar. naast socialle onbeschreven regels. Ik denk niet dat het nodig zou moeten zijn om aparte subfora's te maken met dit soort topics aagezien er genoeg subtopics naast de FAQ's staan dit is err ook zo een. Gebruikers (nieuwe/oude) kunnen hier moraal terug lezen.

Nieuwe gebruikers moeten eerst aantal FAQ's doorlezen of bekijken hoe bepaalde topics zijn gemaakt. Zoek functie gebruiken

http://gathering.tweakers...an+leden+werven&where=GoT

De link hierboven zie je allemaal topcis die gesloten zijn. zijn er nog topics open??? Dat zijn dan topics die in de begin tijden zijn gemaakt..
Simple ook andere onderwerpen kunnen eenvoudig gezocht worden.

Wat mischien wel een idee is om in elk gesoten topic deze Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! link er in te voegen. gebruikers hebben dan altijd gelijk het juiste forum voor hun vragen bij zich. Vaak wordt deze link er al bij gedaan. mischien toch wat vaker in voegen?

[ Voor 9% gewijzigd door To_Tall op 02-05-2007 21:33 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe gebruikers moeten eerst aantal FAQ's doorlezen of bekijken hoe bepaalde topics zijn gemaakt. Zoek functie gebruiken
Feit is alleen dat veel gebruikers dit dus niet doen en zodoende verkeerde topics maken en hierdoor verkeerd reageren.. We kunnen moeilijk van de mods verwachten dat ze bij elk topic dat ze sluiten zoekacties etc gaan posten omdat ze ook niet weten of de TS behoefte heeft om persoonlijke aandacht te krijgen. Je kan ze verwijzen naar een FAQ maar dat zijn alleen maar regeltjes en mensen houden nou eenmaal niet van regeltjes

Verwijs ze naar de regels en plaats ook de link erin van een topic waar ze terecht kunnen met eventuele vragen, opmerkingen en klachten.. In de TS kunnen een aantal regels betreffende het posten worden genoemd maar niet te veel (gewoon tips om de zoekfunctie te gebruiken, etc) maar waar ook duidelijk wordt gemaakt dat ze gewoon in discussie kunnen gaan...

Kijk bijv. naar Het kleine-mismoderatietopic... Daar komen gebruikers met hun klacht welke door andere kunnen worden beantwoord. Natuurlijk had je ook een FAQ kunnen opstellen maar juist omdat er een topic is, is de drempel lager en kan er gewoon vrij worden gediscusseerd

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 07:55
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:35:
[...]
Feit is alleen dat veel gebruikers dit dus niet doen en zodoende verkeerde topics maken en hierdoor verkeerd reageren.. We kunnen moeilijk van de mods verwachten dat ze bij elk topic dat ze sluiten zoekacties etc gaan posten omdat ze ook niet weten of de TS behoefte heeft om persoonlijke aandacht te krijgen. Je kan ze verwijzen naar een FAQ maar dat zijn alleen maar regeltjes en mensen houden nou eenmaal niet van regeltjes

Verwijs ze naar de regels en plaats ook de link erin van een topic waar ze terecht kunnen met eventuele vragen, opmerkingen en klachten.. In de TS kunnen een aantal regels betreffende het posten worden genoemd maar niet te veel (gewoon tips om de zoekfunctie te gebruiken, etc) maar waar ook duidelijk wordt gemaakt dat ze gewoon in discussie kunnen gaan...

Kijk bijv. naar Het kleine-mismoderatietopic... Daar komen gebruikers met hun klacht welke door andere kunnen worden beantwoord. Natuurlijk had je ook een FAQ kunnen opstellen maar juist omdat er een topic is, is de drempel lager en kan er gewoon vrij worden gediscusseerd
Meestal word de topic ook gesloten en de reden van de sluit staat er in. Je kan niet verwachten van de mods. dat ze dan ook nog eens andere topics gaan opzoeken. dan hebben ze een dag taak met sluiten van topics!!! das niet de bedoeling!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle gebruikers horen op GoT terecht, de een heeft wel eens een slechtere dag dan een ander :P hoort erbij.. Sommige gebruikers zullen inderdaad in de eerste instantie erg onbeschoft reageren, maar op een aantal uitzonderingen na kan iedereen op het juiste pad worden gebracht :)
Als het een kwestie van een slechte dag is komen ze zelf wel weer terug op een goede dag. ;)

Als je daarentegen structureel geen FAQ's leest, gelijk over de zeik bent als je topic gesloten wordt en niet capabel bent om op een normale manier met een mod een discussie aan te gaan als je vind dat je onterecht behandeld bent en uiteindelijk uit frustratie wegblijft is het forum überhaupt beter af zonder je. Om dat soort users er dan alsnog bij de haren te proberen bij te slepen vind ik beetje onzinnig. Als ze volwassen genoeg zijn komen ze wel terug en anders maar niet. Heb in het verleden idd wel eens wat van die scheld topics gezien maar ze worden meestal vlot weer dichtgegooid en de user zie je niet meer terug. Big deal. Lijkt me niet de moeite waard om verder over te discusiëren.

Ohja, en goed dat er regeltjes zijn hoor :> Dat houdt het forum plezierig toeven.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eigenlijk komt het er op neer dat je wilt dat users aan het handje worden gehouden en getroost omdat hun topic gesloten is wegens niet voldoen aan de eisen of policy? ;) Maar dit is geen forum voor beginners, en als je topic gesloten wordt met een reden, dan ga je toch eerst kijken wat er fout is?

De FAQs en forumregels zijn vrij helder. Laat ze die maar eens doorlezen voordat ze boos worden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:50:
[...]

Meestal word de topic ook gesloten en de reden van de sluit staat er in. Je kan niet verwachten van de mods. dat ze dan ook nog eens andere topics gaan opzoeken. dan hebben ze een dag taak met sluiten van topics!!! das niet de bedoeling!
Ik denk juist dat ze met een dergelijk topic tijd kunnen besparen, aangezien ze alleen een standaard zinnetje in hun sluitpost moeten opnemen

"Mocht je nog vragen, opmerkingen of commentaar hebben betreffende de sluiting van je topic kun je altijd terecht in Mijn sluiting is niet terecht - discussie forum"

Hier zullen waarschijnlijk vanzelf gebruikers gaan rondhangen, de zogenoemde 'moraal-ridders', die daar de poster de persoonlijke aandacht kunnen geven waar hij/zij dan behoefte aan heeft :)

offtopic:
Ik verdedig dit omdat het mij een goed idee lijkt, mocht het jullie echt volstrekte onzin lijken; gewoon zeggen! Het is niet zo dat ik mij dan beledig voel, doe dit ook niet voor alleen mijzelf
Maar dit is geen forum voor beginners, en als je topic gesloten wordt met een reden, dan ga je toch eerst kijken wat er fout is?
Ik heb juist het idee dat er behoorlijk wat beginners op Tweakers komen, omdat hier een hoop kennis aanwezig is en veel mensen dit ook weten. En als je weinig van computers afweet is een chatsite waar veel kennis aanwezig is veel aantrekkelijker dan een help site database

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mischien wel een idee is om in elk gesoten topic deze Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! link er in te voegen. gebruikers hebben dan altijd gelijk het juiste forum voor hun vragen bij zich. Vaak wordt deze link er al bij gedaan. mischien toch wat vaker in voegen?
Da's dan misschien wel een idee mits hernoemd in: Je topic is dicht en je vindt het is onterecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:56:
Ik heb juist het idee dat er behoorlijk wat beginners op Tweakers komen, omdat hier een hoop kennis aanwezig is en veel mensen dit ook weten. En als je weinig van computers afweet is een chatsite waar veel kennis aanwezig is veel aantrekkelijker dan een help site database
www.beginnersweb.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:26:
[...]
een centraal topic kan denk ik gewoon handiger zijn, omdat de gebruker dan ook geen eigen topic hoeft aan te maken en de drempel voor een eigen topic aanmaken toch iets hoger ligt
Op zich vind ik het idee helemaal niet verkeerd, je ziet dit in feite ook bij Oneens met de actie van een moderator? Post het hier waar door de lokale SG-crew is besloten dat er een centraal topic is voor vragen, opmerkingen en commentaar over moderaties.

Ik weet ook dat er Hoofdgroepen zijn waar men niet zoveel ziet in dergelijke initiatieven en dat is ook de reden dat je ze voor zover ik weet enkel in de SG hoofdgroep ziet. Heeft overigens ook te maken met het soort user wat er komt, dat wisselt hier en daar :)

Dit forumbreed inzetten gaat dan ook niet werken, daar is te weinig draagkracht voor. Ook omdat users zelf wel wat initiatief mogen tonen door eerst de regels eens te lezen en na te denken voor ze wat doen. Als je de policy niet hebt gelezen maar wel fatsoenlijk kunt nadenken, kom je al een heel eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hier ben ik het mee eens :) . Ik ben al lang actief op het forum van Computer Idee, maar ik wordt zo langzamerhand heel erg moe van beginners die geen enkel eigen initiatief tonen en als bedelaars het handje ophouden. Dit forum is geen helpdesk, en zal het hopelijk ook niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook niet zo dat een dergelijk Centraal gesloten topics topic weer meer werk voor mods oplevert omdat de betreffende mod dan ook weer op moet gaan letten of hij er niet in moet reageren of zo?

Ik blijf erbij dat als een user niet normaal kan reageren als hij vind niet fair behandeld te zijn hij niet nog eens extra geholpen hoeft te worden. Je moet het sowieso al redelijk bont maken als je topic op een botte manier wordt dichtgegooid. Over het algemeen staat er genoeg informatie in de sluitmessage om je te corrigeren en eventueel verder op weg te helpen in juist forumgebruik :) .

Ik zie overigens in de HK hilarische mogelijkheden voor een dergelijk topic O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Die hoeveelheid werk valt nogal mee. In Oneens met de actie van een moderator? Post het hier staan nu 157 posts sinds november 2006 en dat is dus voor CSA, OFF en BV samen. WSS heeft een eigen feedback topic en ook WOS en de devschuur kennen een 'oneens met een actie van een moderator?' topic en geen van allen wordt overstelpt met boze posts over slotjes. *O*

Eén centraal topic voor heel GoT lijkt me minder nuttig, juist omdat er toch wel kleurverschil is tussen de diverse fora. Het argument wat je noemt, 'de drempel is lager omdat je geen heel topic hoeft te starten' gaat niet op: dat hoeft ook niet bij lokale feedback topics.

Maw, het idee opzich is zeker niet slecht, alleen wordt het al op diverse plaatsen waar we als crew inschatten dat het iets toevoegt aan de communicatie met de gebruikers al toegepast :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maw, het idee opzich is zeker niet slecht, alleen wordt het al op diverse plaatsen waar we als crew inschatten dat het iets toevoegt aan de communicatie met de gebruikers al toegepast
Diverse fora hebben hem al.. is het dan niet verstandig om een slotje op een topic hiermee af te sluiten? Waarbij TS wordt gewezen op het bestaan van dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Misschien kan er nog een makkelijker een laagdrempelige mogelijkheid komen waarmee een TS de monderator kan bereiken na het sluiten van een topic.

Als moddertor@T niet voldoende duidelijk is zou bijv. de DM-functie ook na sluiting van een topic kunnen werken. Ook handig voor andere gebruikers als je een post wilt (laten) aanvullen of bijv. een plaatje wilt laten verwijderen.

Of de laagdrempeligheid hierdoor tot meer DM's zal leiden weet ik niet. Met een e-mail naar de moderator is meer tijd gemoeid en daarom zal dit minder snel gebeuren.

edit:

DM werkt dus gewoon wel na sluiting, TR echter niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 03-05-2007 09:30 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

DM's werken toch ook gewoon nadat een topic is gesloten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

8)7

Verwarde het met een TR. Daar gaat mijn idee. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 06:54:
[...]
Diverse fora hebben hem al.. is het dan niet verstandig om een slotje op een topic hiermee af te sluiten? Waarbij TS wordt gewezen op het bestaan van dit topic?
En dan? In elk gesloten topic maar verwijzen naar dit topic? Daarmee schieten we waarschijnlijk niet eens veel op. Iemand die boos is op een sluitende mod gaat ten eerste zeer waarschijnlijk net zo min dit topic doorlezen als de regels die in dezelfde sluitmessage gelinkt staan. Daarnaast zou die persoon, áls hij dit topic al ziet, alleen maar nog bozer worden, maar in dit geval op de hele community in plaats van alleen op de moderator in kwestie. Op zich vind ik dat je een leuk idee hebt, maar het heeft evenveel potentieel om te mislukken als om te lukken, denk ik. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een beetje het beeld van als: "Omdat veel users de FAQs niet blijken te lezen, is hier een topic waarin je kan lezen waarom het voor jezelf ook prettiger is toch de FAQs te lezen."

Als ze de FAQs niet lezen terwijl die prominent boven aan ieder forum staan, dan gaan ze ook echt niet een ander topic doorspitten met argumenten waarom de FAQs er zijn. Het is vaak zo dat ergens binnen 5 seconde een bruikbaar antwoord moet staan, en anders is de aandacht weg - die mentaliteitsomslag bereik je sowieso niet bij iedere ongeduldige nieuwe user, en bij wie je hem bereikt kost het tijd, gesloten topics, communicatie, etcetera.

Ik vind het zeker een goed initiatief, en ben blij dat er positief wordt meegedacht, alleen zie ik de werking nog niet zo zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De opmerkingen van allen zijn duidelijk.. Het kan idd ook makkelijk een negatief effect te weeg brengen, ondanks dat blijf ik van mening dat het soms jammer is dat sommige topics te snel worden gesloten zonder dat andere gebruikers 'de tijd' krijgen om de TS duidelijk te maken waarom hij/zij fout bezig is :) En dan niet alleen dat 'politiek correcte bericht' van een mod/admin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:58:
ondanks dat blijf ik van mening dat het soms jammer is dat sommige topics te snel worden gesloten zonder dat andere gebruikers 'de tijd' krijgen om de TS duidelijk te maken waarom hij/zij fout bezig is :)
...en ook dat kan, met verkeerde bewoordingen, negatief uitpakken. ;) Mensen worden niet graag op hun fouten gewezen, en áls ze dan al op hun fouten gewezen worden, dan graag door mensen die er wat over te zeggen hebben. Ik heb meer dan eens een flamewar zien beginnen met een goedbedoeld bericht waarin een gebruiker door een andere gebruiker op de regels gewezen werd. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:58:
De opmerkingen van allen zijn duidelijk.. Het kan idd ook makkelijk een negatief effect te weeg brengen, ondanks dat blijf ik van mening dat het soms jammer is dat sommige topics te snel worden gesloten zonder dat andere gebruikers 'de tijd' krijgen om de TS duidelijk te maken waarom hij/zij fout bezig is :) En dan niet alleen dat 'politiek correcte bericht' van een mod/admin :P
Als het sluitbericht van de moderator die het topic sluit niet duidelijk genoeg is, dan schort er iets aan dat sluitbericht, lijkt me.

Ik kan me wel voorstellen dat een topicstarter bij zichzelf denkt "huh? wat nu?" als zijn topic is gesloten, en vervolgens bij zichzelf denkt "even gaan klagen". Om de één of andere reden komt het niet in ze op om een bepaald topic dan te gaan lezen.
't Zou ergens wel handig zijn als er een automatisch gegenereerde pushmessage naar de topicstarter gaat met "hee je topic is gesloten, als je vragen hebt, klik dan hier" ofzo. :P
-NMe- schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:13:
[...]

...en ook dat kan, met verkeerde bewoordingen, negatief uitpakken. ;) Mensen worden niet graag op hun fouten gewezen, en áls ze dan al op hun fouten gewezen worden, dan graag door mensen die er wat over te zeggen hebben. Ik heb meer dan eens een flamewar zien beginnen met een goedbedoeld bericht waarin een gebruiker door een andere gebruiker op de regels gewezen werd. :)
Hetzelfde geldt ook weer voor flamewars die men tracht te starten (wel het voordeel als je mod bent, kun je 't afkappen :+) adhv de vriendelijk bedoelde sluitmessage van de desbetreffende mod. Niet te voorkomen. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Cyphax op 04-05-2007 11:29 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:01:
[...]
Nu moet mijn volgende opmerking niet al te zwart/wit worden gezien maar wat mij betreft horen niet *ALLE* gebruikers terecht te kunnen op GoT.
Uit de algemene Tweakers.net FAQ[
Wat is Tweakers.net?

Tweakers.net is Nederlands grootste informatie- en communitysite voor 'tweakers': mensen met een overmatige interesse in computers die deze interesse uiten in activiteiten zoals overklokken, proggen, casemodden en het optimaliseren van hardware en software systemen. In het dagelijks leven zijn tweakers veelal werkzaam in de IT branche of volgen zij een IT-gerelateerde opleiding. Van oorsprong is Tweakers.net een hardwaresite, maar in de loop der tijd is ons blikveld verbreed naar software-, internet-, professionele- en algemene IT-onderwerpen. Daarmee groeide ook de doelgroep van enthousiaste thuisgebruikers naar hobbyisten én IT professionals. De hieruit ontstane infomix is tamelijk uniek.
In bijv. PRG zie je nog wel eens topics voorbij komen die erop neerkomen: "Ik heb een script gedownload, het werkt niet, fix het voor me". Dat je iets niet snapt is niet erg maar als je er zelf geen moeite in wilt steken dan zijn er andere fora die je als helpdesk kan gebruiken. De mensen die dit wel willen zijn dan ook vaak de personen die hard roepen dat het hier een forum is en dat je alle vragen zou moeten kunnen stellen als hun topic is gesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 04-05-2007 11:51 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:13:
[...]

Dat is idd waar, maar als admin/mod zal je ook behoorlijk begrenst zijn in je reactie..
Nu moet mijn volgende opmerking niet al te zwart/wit worden gezien maar wat mij betreft horen niet *ALLE* gebruikers terecht te kunnen op GoT.
Er zullen altijd uitzonderingen zijn natuurlijk, maar een hoop moeten gewoon wat dingen leren.. Of ze dan wel of niet op GoT horen? Mwah het kan ze misschien helpen met de opvoeding
In bijv. PRG zie je nog wel eens topics voorbij komen die erop neerkomen: "Ik heb een script gedownload, het werkt niet, fix het voor me". Dat je iets niet snapt is niet erg maar als je er zelf geen moeite in wilt steken dan zijn er andere fora die je als helpdesk kan gebruiken. De mensen die dit wel willen zijn dan ook vaak de personen die hard roepen dat het hier een forum is en dat je alle vragen zou moeten kunnen stellen als hun topic is gesloten.
Dergelijke topics zie ik vaak en daar irritieer ik me mateloos aan, vooral omdat ze verwachten dat je de oplossing op een zilveren schaal presenteert.. Je signature is prachtig in deze context _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:55:

Er zullen altijd uitzonderingen zijn natuurlijk, maar een hoop moeten gewoon wat dingen leren.. Of ze dan wel of niet op GoT horen? Mwah het kan ze misschien helpen met de opvoeding
Uiteraard. Maar de vraag is of iemand het wil leren of niet. Als je echt niks weet maar het wel wil leren dan ben je wat mij betreft van harte welkom hier :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Wat ik door dit hele topic een beetje proef, met name van de kant van Denniswerf, is een vermeend belang voor gebruikers om 'slechte' gebruikers te wijzen op het beleid en dat vervolgens ook uit te willen leggen. Dat lijkt me echter niet een heel erg goed plan :) . Het punt is denk ik een beetje dat we daarvoor juist de crew hebben. Zij zijn juist degenen die gebruikers moeten wijzen op het beleid en gebruikers er op moeten aanspreken als ze zich er niet aan houden. Maar zij zijn juist ook degenen die in LA, in feedbacktopics en heel veel via DM's, mails en IM gebruikers dit beleid uitleggen. Als gebruikers er met iemand niet uikomt - wat veelal wel zo is - hebben we zelfs een doktersteam wat nogmaals een poging kan doen iets goed uit te leggen.

Ik vraag me af wat de meerwaarde is van het uitbreiden van deze functie richting non-crew gebruikers. Juist omdat veel gebruikers aanspreken of het uitleggen van het beleid niet op een al te positieve manier doen ís er überhaupt een crew. Natuurlijk is het soms goed om een gebruiker te overtuigen van het draagvlak van het beleid, maar daarvoor worden veel gebruikers ook doorverwezen naar LA of een lokaal feedbacktopic.

Kortom: Ik denk dat je de verantwoordelijkheid voor het uitdragen, handhaven en uitleggen van het beleid teveel richting de gebruikers wilt verplaatsen :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JHS schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:33:
Wat ik door dit hele topic een beetje proef, met name van de kant van Denniswerf, is een vermeend belang voor gebruikers om 'slechte' gebruikers te wijzen op het beleid en dat vervolgens ook uit te willen leggen. Dat lijkt me echter niet een heel erg goed plan :) . Het punt is denk ik een beetje dat we daarvoor juist de crew hebben. Zij zijn juist degenen die gebruikers moeten wijzen op het beleid en gebruikers er op moeten aanspreken als ze zich er niet aan houden. Maar zij zijn juist ook degenen die in LA, in feedbacktopics en heel veel via DM's, mails en IM gebruikers dit beleid uitleggen. Als gebruikers er met iemand niet uikomt - wat veelal wel zo is - hebben we zelfs een doktersteam wat nogmaals een poging kan doen iets goed uit te leggen.

Ik vraag me af wat de meerwaarde is van het uitbreiden van deze functie richting non-crew gebruikers. Juist omdat veel gebruikers aanspreken of het uitleggen van het beleid niet op een al te positieve manier doen ís er überhaupt een crew. Natuurlijk is het soms goed om een gebruiker te overtuigen van het draagvlak van het beleid, maar daarvoor worden veel gebruikers ook doorverwezen naar LA of een lokaal feedbacktopic.

Kortom: Ik denk dat je de verantwoordelijkheid voor het uitdragen, handhaven en uitleggen van het beleid teveel richting de gebruikers wilt verplaatsen :) .
Kort door de bocht heen komt het daar inderdaad op uit, dat de 'nieuwelingen' niet alleen van de mods/admins leren maar ook juist van andere gebruikers. Dat dit inderdaad negatief zou uitkomen en dat dit niet helemaal de bedoeling is (als je iemand op straat iets verkeerd ziet doen en er is geen politie in de buurt dan zal je ook ingrijpen...)

Ik denk dat de meerwaarde zou liggen in het feit dat ik (ik zeg expres ik omdat ik natuurlijk niet kan aangeven hoe andere gebruikers erover denken, aangezien er maar weinig gewone gebruikers hebben gereageerd (no offence tegen de 'helden' die wel durften te reageren)) mij af en toe een beetje te irriteer aan sommige topic starters en het idee heb dat ik ze wel duidelijk het hoe en waarom kan uitleggen.. En dat ik dan weer een politiek correct antwoord moet lezen terwijl ik bij mezelf het idee heb dat de tijd van de mod/admin op andere plekken meer gewenst is.

En daarbij vind ik het gewoon 'vervelend' om te zien hoe onbeschoft sommige lui reageren en dan zo een correct berichtje van de admin te lezen.. Weet niet, iets in mij heeft dan toch het idee om op een nette doch sarcastische manier de TS terecht te wijzen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De mod die op een vriendelijke manier een onbeschoft topic sluit kan natuurlijk wel achter de schermen nog het eea doen, zoals een PM sturen of een mail... Of wellicht zelfs een ban geven. Dat zie je dan als users niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:41:
Weet niet, iets in mij heeft dan toch het idee om op een nette doch sarcastische manier de TS terecht te wijzen |:(
Neem van mij aan dat crewleden die neiging zo nu en dan ook hebben, dat is menselijk :)

De taak van crew is echter juist om daar vooral overheen te stappen en zinnig te reageren op een lastige user, wij moeten een iets langere adem hebben ;)
En soms wordt er achter de schermen wel degelijk kort en wat straffer gereageerd en dat laten we dan niet publiekelijk zien. Iemand publiekelijk op z'n fouten wijzen is nog altijd minder prettig dan dat 1 op 1 doen en geeft een stuk minder ruis waardoor de kans groter is dat die botte maar duidelijke boodschap ook over gaat komen en er iets mee gedaan gaat worden :)

In het algemeen ben ik niet tegen opmerkingen van users om een user die de fout ingaat iets bij te brengen, mits dit wel op een nette manier gebeurt. Een verwijzing naar Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! en een korte uitleg kan imo best.

Al het andere zou ik over laten aan de crew, zij zijn niet voor niets aangewezen om users bij te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals RoD inderdaad aangeeft is er achter de schermen vaak nog communicatie - althans als ik op de FP kijk dan is die frequentie hoger dan je zou verwachten, en ik vermoed dat dat op het forum ook is.

Bij gebruikers onderling is die privé-communicatie lang niet altijd mogelijk (PM) en blijft dus over eventuele discussie op het forum te voeren. Kijkend naar een gedeelte van die communicaties, is dat niet het soort wat bevorderend is voor de sfeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:41:
[...] Kort door de bocht heen komt het daar inderdaad op uit, dat de 'nieuwelingen' niet alleen van de mods/admins leren maar ook juist van andere gebruikers. Dat dit inderdaad negatief zou uitkomen en dat dit niet helemaal de bedoeling is
Ik vrees echter dus dat dit veelal wel negatief uit zou pakken. Veel gebruikers zouden denk ik niet om kunnen gaan met dat soort ruimte, noch zullen gebruikers hetzelfde op een gebruiker die iemand terechtwijst of het beleid uitlegt als op een gebruiker die dat doet. Daarnaast is het terechtwijzen of uitleggen van het beleid, zoals hierboven wordt aangevoerd, veel minder prettig als dat publiekelijk gebeurd :) .
(als je iemand op straat iets verkeerd ziet doen en er is geen politie in de buurt dan zal je ook ingrijpen...)
Dat vergelijk gaat echter niet helemaal op, aangezien je door middel van een topicreport een crewlid kan roepen en de overtreding altijd teruggevonden kan worden en er dus niet per direct worden ingegrepen.
Ik denk dat de meerwaarde zou liggen in het feit dat ik (...) mij af en toe een beetje te irriteer aan sommige topic starters en het idee heb dat ik ze wel duidelijk het hoe en waarom kan uitleggen.. En dat ik dan weer een politiek correct antwoord moet lezen terwijl ik bij mezelf het idee heb dat de tijd van de mod/admin op andere plekken meer gewenst is.
Het punt is denk ik een beetje dat alhoewel ik me uitstekend kan voorstellen dat je gefrustreerd raakt door sommige gebruikers, het simpelweg niet oppertuun is als jij het vermelden, handhaven of uitleggen van het beleid als gebruiker ter hand neemt :) .

Wat je volgens mij in feite impliceert is dat je denkt dat door e.e.a. op een wat bottere manier als gebruiker te zeggen, jij je frustratie kwijtraakt. Dat zal ook zeker waar zijn, maar ik betwijfel ten zeerste of het de sfeer verbeterd, en of het een 'slechte' topicstarter beter maakt. Juist met geduldige communicatie, en af en toe een ferme tik al dan niet achter de schermen van een persoon met authoriteit (crewlid), kom je verder :) . Om het simpel te zeggen: we hebben Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics niet voor niets.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het als gebruiker nooit mag hebben over het beleid of over de regels, zoals ook SmartDoDo al aangeeft. Een behulpzame reply met een verwijzing naar de richtlijnen, en ook zeker een vriendelijke uitleg daarvan, wordt echt wel gewaardeerd. De grens ligt echter zoals die wordt aangegeven in het voorgenoemde topic :) . Laat de politiek incorrectere communicatie aan de crew over, die zijn daarvoor. Gebruikers die over elkaar heen vallen om het beleid te verdedigen of te bekritiseren in elkanders topics is denk ik niet zo goed voor de sfeer :P .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nog even laten weten dat ik alle opmerkingen nogmaals heb doorgelezen (en ook uiteraard van Dodo, Floppus en JHS) en begrip heb voor jullie kant en de beredenatie is duidelijk. Voor mijn part mag dit topic naar de eeuwige jachtvelden worden gestuurd (dat gebeurt hier vaker geloof ik aangezien er anders maar weinig gepost zou zijn op 'lieve Adjes' gezien het aantal berichten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Rakkerzero schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:11:
Het enige wat ik aan de regels zo vervelend vind, is dat iedere forum weer aparte regels hebben. Vaak leid dit tot enorme verwarring onder nieuwelingen. Als je er wat vaker komt, dan leer je het wel langzaam.

Naar mijn idee mag hier de lijn wat meer gelijk getrokken worden over alle forums. Al is dat als je gaat nadenken al wel aardig gebeurd.
Waar zie je dan precies een mismatch?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1