Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 2 3 4
Acties:
  • 421.013 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-06 23:54
Matched: 2600
Ik ben diverse topics over HTPCs tegengekomen, maar wil die niet vervuilen met mijn eigen config. Lijkt me erg onoverzichtelijk worden op die manier. Vandaar dit nieuwe topic.

Zoals zovelen tegenwoordig wil ik een HTPC gaan bouwen, en wel eentje die moeiteloos bluray- en hddvd-discs in 1080p kan afspelen. Aanvankelijke ga ik de HTPC alleen gebruiken voor het afspelen van DVD's, CD's en (HD-)materiaal van internet. Ik ga er dus niet op gamen o.i.d. Zodra interne HDDVD-spelers en bluray-spelers betaalbaar worden wil ik de HTPC daarmee upgraden. Voor alle onderdelen geldt dat ik op zoek ben naar een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Kortom, geen maximum prijs en kwaliteit staat voorop. De uiteindelijke prijs moet gerechtvaardigd zijn. Ik heb al aardig wat onderzoek gedaan. Graag wil ik jullie (onderbouwde) advies over de volgende onderdelen.

Behuizing

Eisen
#1 voor htpc bestemd desktop model
#2 inclusief afstandsbediening
#3 ruimte voor minimaal 3 harde schijven
#4 maximaal 15 cm hoog

Huidige voorkeur: Antec Fusion Black

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/35883.jpg

Deze kast kan eigenlijk maar 2 harde schijven herbergen, maar voor het geld is er geen betere kast te krijgen bij mijn weten. Ik heb besloten in eerste instantie maar 1 harde schijf te kopen en later daar nog een schijf met 1 TB opslagcapaciteit aan toe te voegen (de nieuwe Samsung 1TB uit de Spinpoint serie). Om de kast wat stiller te maken heb ik ervoor gekozen er twee Noctua 120mm fans bij te kopen en de standaard Tricool van Antec te vervangen. Ik heb geen ervaring met Noctua fans maar ze schijnen erg stil te zijn. Merken als Nexus en Papst worden ook genoemd her en der overigens. Het is mij niet precies duidelijk wat nu werkelijk de allerstilste 120mm fans zijn. Ik heb gegokt op de Noctua NF-S12-1200.

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/29081.jpg

Voeding (PSU)[/B]

Eisen
#1 krachtig genoeg
#2 stil

Huidige voorkeur: Antec 430Watt (meegeleverd met kast)

Indien deze voeding niet stil genoeg is naar mij smaal bouw ik er later nog een stillere voeding in.

Moederbord[/B]

Eisen
#1 stabiel
#2 geen actief gekoelde elementen
#3 voldoende ruimte naast het PCI-Express slot voor passieve koeling videokaart

Huidige voorkeur: Abit AN-M2

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/35528.jpg

De ruimte tussen het PCI-Express slot is nodig voor het grote passieve koelelement van de beoogde videokaart. Op dit bord is deze ruimte er door het niet gebruikte slot tussen het PCI-Express slot en de twee PCI-sloten.

Processor (CPU)

Eisen
#1 ruim voldoende om 1080p HDDVD's en bluraydiscs af te spelen
#2 relatief zuinig

Huidige voorkeur: AMD Athlon64 X2 BE-2350 45 Watt (Socket AM2)

Deze processor heeft een rating van 4000+ welke net boven de minimale 3800+ voor het afspelen van 1080p materiaal zit. Ik vraag me af of deze processor niet net ff een maatje te licht is voor HD-materiaal dat niet door de videokaart wordt afgehandeld.

Processorkoeler

Eisen
#1 passief
#2 in lijn met de airflow

Huidige voorkeur: Scythe Processorkoeler Ninja Mini (Aluminium/Koper)

Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-eu.com/fileadmin/images/cpu/Ninja-Mini/Ninja-Mini-Heatsink.jpg

Deze relatief grote koeler past precies in de kast (met dank aan rvsmark) en koelt zeer goed.

Videokaart

Eisen
#1 DVI-output
#2 HDCP ondersteuning
#3 hardwareacceleratie voor HD-weergave
#4 passief gekoeld

Huidige voorkeur: Club3D Radeon HD 2600 Pro Passive 512 MB, PCI-e 16x

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/35487.jpg

De 2400 Pro schijnt grafisch minder te zijn, vandaar de 2600 Pro. Deze kaarten hebben hardwarematige HD-versnelling aan boord voor de VC1- en H.264-codec waarmee de CPU ontlast kan worden. Daarnaast is het beeld naar verluid erg goed en is de kaart gericht op gebruik in een HTPC vanwege allerlei features.

Geluidskaart

Eisen
#1 onbewerkte doorzending van het digitale bronsignaal
#2 coaxiale digitale uitgang (S/PDIF)

Huidige voorkeur: M-Audio Revolution 7.1

Afbeeldingslocatie: http://images.pcworld.com/resource/graphics/109628-2104p072-1b.jpg

De M-Audio kaart schijnt als een van de weinige geluidskaarten niet te knoeien met het digitale bronsignaal wanneer deze wordt doorgegeven via de digitale uitgang. Veel kaarten upsamplen geluiden die niet 48kHz zijn alsnog naar 48kHz. Voor CD-signalen betekent dit een upsampling van 44.1kHz naar 48kHz. Mijn doel is dat het pure bronsignaal bij mijn receiver beland, dus geen enkele bewerking. Deze kaart schijnt het digitale bronsignaal onbewerkt (dus ook in de juiste samplingfrequentie) door te zenden.

Harde schijven

Eisen
#1 niet te warm
#2 SATA
#3 stil

Huidige voorkeur: Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Dit is een stille harde schijf die niet te warm wordt.

Optische drives

Eisen
#1 duurzame degelijke dvd-speler
#2 zwart (passend bij de kast)
#3 stil

Huidige voorkeur: Samsung SH-S203B S-ATA, Bulk, Zwart

Deze drive schijnt in tegenstelling tot b.v. een NEC drive erg stil te zijn.

Intern geheugen

Eisen
#1 ruim voldoende om 1080p HDDVD's en bluraydiscs af te spelen
#2 ruim voldoende om Windows MCE of XP soepel te laten draaien

Huidige voorkeur: [URL="http://OCZ%20Memory%20EL%20Platinum%202%20Dual%20Channel%202048%20MB,%20PC6400,%20800%20MHz,%204,%20Non-ECC,%20Kit%20Of%202"]OCZ Memory EL Platinum 2 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2[/URL]

Afbeeldingslocatie: http://www.activewin.com/reviews/hardware/memory/ocz/pc4000/PXTCDDR1dc.jpg

Bediening

Eisen
#1 gebruiksvriendelijke bediening van de pc
#2 te bedienen vanuit de luie stoel (draadloos)
#3 muisbesturing inbegrepen

Huidige voorkeur: Logitech DiNovo Edge toetsenbord

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/28734.jpg
Dit toetsenbord communiceert via bluetooth met de pc. Het design ziet er gelikt uit en de constructie en bediening (met name de geintegreerde muisbesturing) zijn naar verluid degelijk.

Wifi-verbinding

Eisen

#1 Goede verbinding door betonnen vloer heen

Huidige voorkeur: Asus WiFi WL-138gE

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999%5Cimages%5Cproducts%5C1048%5C1048_m.jpg

Huidige voorkeur komt op totaal ongeveer 1000 euro uit. Niet goedkoop, maar dan heb ik ook wel een systeem dat een tijd mee kan.

Wat is gezien de eisen verstandig en wat niet? Wie heeft er tips/aanbevelingen? Bij voorbaat dank voor reacties. Mits onderbouwd worden ze zeer op prijs gesteld.

[ Voor 130% gewijzigd door -Moondust- op 17-09-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52

Pubbert

random gestoord

De nieuwe ATi HD serie komt 14 mei uit (ook de 2400 en 2600 serie)

Misschien verstandig om even te wachten wat die precies bieden, aangezien de gelekte specs ook aantonen dat ze via Avivo erg interessant kunnen zijn in een HTPC :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Thund3r schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:04:
De nieuwe ATi HD serie komt 14 november uit (ook de 2400 en 2600 serie)

Misschien verstandig om even te wachten wat die precies bieden, aangezien de gelekte specs ook aantonen dat ze via Avivo erg interessant kunnen zijn in een HTPC :)
Dat is zeker interessant. Gelukkig heb ik geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Thund3r schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:30:
[...]

Ik bedoelde zelfs 14 mei :)
Las wel geruchten dat op 14mei de 2900xt uitkomt, en dat de 2400/2600 (veel) later gaat worden (Q3?)..

Maar dat zijn geruchten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:31

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

@The Lord
Dus eigenlijk zou in jou geval een ander processor de HD problemen oplossen. Maar als je bv een HD2600 erin zet dan kun je de processor met rust laten neem ik aan?

disclaimer: Ik heb niet de specificaties van je system doorgenomen :$
The Lord schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:50:
Verder nog wat losse opmerkingen:
[list]
• Draadloos netwerk en HD materiaal streamen is trouwens geen goed idee. Kopieëren van een 15GB tot 20GB HD rip is ook echt niet grappig over 54Mbps W-LAN. Als je de mogelijkheid hebt een 1Gbps vaste verbinding te gebruiken zou ik daar zeker voor kiezen.
Duurt het extreem lang het kopieëren en is 'streamen' dan geen optie?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:58
XTREEMRaGE schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:45:
Dus eigenlijk zou in jou geval een ander processor de HD problemen oplossen. Maar als je bv een HD2600 erin zet dan kun je de processor met rust laten neem ik aan?
Heb ik niet geprobeerd, maar uit de ervaringen van anderen op verschillende fora blijkt dat een stevigere CPU voldoende moet zijn voor mijn systeem. Ik zou eventueel ook een videokaart met hardware decoder ondersteuning kunnen plaatsen. Nadeel is dat er dan nog steeds (gedeelten van) codecs niet worden versnelt.
Duurt het extreem lang het kopieëren en is 'streamen' dan geen optie?
Streamen is bijna geen optie over W-LAN. De continu bandbreedte nodig om HD streams zonder horten en stoten weer te geven is erg lastig te garanderen over W-LAN.

Daarnaast duurt het kopiëren van een HD film ook vrij lang over W-LAN. Dit heb ik getest naar mijn laptop.

In de praktijk gebruik ik een vaste mediaserver om media te streamen of direct vanaf een share te benaderen. Zodoende gebruik ik gigabit ethernet.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

Als videokaart is de beste optie de ATI 2600HD.

http://www.hardware.info/...HD_2600_XT__2400_XT_test/

en

http://www.hardware.info/...wat_heb_je_er_voor_nodig/

Daarnaast las ik net nog een review voor 2 nieuwe toetsenborden, een van Logitech die echt bloedmooi is en een MS keyboard.

http://blog.zog.org/2007/...logitech-dinovo-edge.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ramon schreef op zondag 02 september 2007 @ 16:18:
[...]

Een paar dingen die ik bedenk bij het lezen van je post:
Ik zou niet je systeem volledig passief doen, dat is gewoon link. Ik zou bijvoorbeeld een (80plus) PSU kiezen met een 120mm fan erin. Dat hoor je toch nauwelijks. Daarnaast zou je kunnen overwegen om laptopschijven te kopen ipv 3.5" modellen. Voordelen laptopschijven: zuiniger, kleiner (je kan er meer in hetzelfde gebied kwijt), minder warm (= minder kans op oververhitting van je hardware) en stiller! Nadeel is duurder, trager en kleiner (qua GB's).
Ik heb die GB's echt nodig voor mijn film- en muziekcollectie van inmiddels respectievelijk 600GB en 750GB. Met 2.5" schijven kan ik echt niet uit de voeten. Zelf heb ik ook liever een actief gekoeld systeem, maar elke kast die ik ken heeft wel een of meer nadelen. De beste keuze lijkt de Antec Fusion te zijn maar de zwarte variant schijnt een werkelijk verschrikkelijk display te hebben. Qua kwaliteit heb ik het meeste vertrouwen in de HFX kast. Ik lees alleen maar lovende woorden over deze kast. En het enige nadeel (namelijk dat alles passief is) kan verholpen worden door er fans in te monteren toch? b.v. 2 x 92mm onder twee van de drie ventilatiegaten. Mijn cpu (AMD BE-2350 45Watt) en videokaart (ATi 2600PRO) zijn geen enorme hittemakers. Dus met 2 casefans erbij lijkt het me dat er toch wel voldoende airflow is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
-Moondust- schreef op maandag 03 september 2007 @ 22:18:
[...]

Ik heb die GB's echt nodig voor mijn film- en muziekcollectie van inmiddels respectievelijk 600GB en 750GB. Met 2.5" schijven kan ik echt niet uit de voeten. Zelf heb ik ook liever een actief gekoeld systeem, maar elke kast die ik ken heeft wel een of meer nadelen. De beste keuze lijkt de Antec Fusion te zijn maar de zwarte variant schijnt een werkelijk verschrikkelijk display te hebben. Qua kwaliteit heb ik het meeste vertrouwen in de HFX kast. Ik lees alleen maar lovende woorden over deze kast. En het enige nadeel (namelijk dat alles passief is) kan verholpen worden door er fans in te monteren toch? b.v. 2 x 92mm onder twee van de drie ventilatiegaten. Mijn cpu (AMD BE-2350 45Watt) en videokaart (ATi 2600PRO) zijn geen enorme hittemakers. Dus met 2 casefans erbij lijkt het me dat er toch wel voldoende airflow is.
Misschien deze Shuttle iets voor jou??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 07:16
Oke, ik heb zoveel info hier vandaan gehaald dat het niet meer dan fair is een wat ervaringen te posten over mijn HTPC project.
Mijn doel was voor weinig geld (300-400) euro wat te gaan bouwen, maar ik wil er wel HD op gaan kijken en evt. een spelletje (bf2 ofzo) op doen als ik neefjes op bezoek heb.
Wat betreft het HD kijken, hij hangt nu aan een Sony v2500, en ik weet dat deze setup geen HD trekt, maar ik heb besloten het stap voor stap te gaan opbouwen.

1. Case: nView HTPC 200BA - 130 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.nmediapc.com/caseimages/20010.jpg
Centarea

De moeilijkste keus bij een HTPC is denk ik wel de kast. Enorm subjectief, dus je hebt niet zoveel aan de ervaringen van anderen, en enorm duur als je wat moois wilt dat niet uit elkaar valt als je verkouden bent... Omdat voor mij de prijs beperkend was heb ik een limiet van 200 euro genomen. Verdere eisen waren een LCD en (evt) een cardreader.
Ik had in mijn lijstje de Coolmaster CM Media 260 (lawaaiig maar klein en mooi), de antec fusion (zoo standaard!, maar wel goedkoop en een leuke volume knop, en een voeding!) en ik wilde eigenlijk heel graag de Silverstone ML02b (erg mooi en klein; incl voeding en cardreader). De silverstone was mijn nummer 1, maar die was nog niet uit, en hoe kan je in godensnaam een pc bouwen op 120Watt??? dan moet je zoveel speciale hardware kopen dat je project veel duurder wordt. Maar ik vondt hem wel heel mooi, en de support van Silverstone (Tony is tha man - zie overige fora) is briljant.

Toen ik echter de nView op een duitse site tegen kwam was ik eigenlijk meteen verkocht omdattie en mooi was, en niet duur, en als bonus ook een cardreader en display had. Ik heb nagezocht en de display is te vervangen. Er zit geen IR ontvanger in, maar bij veel kaarten en afstandsbedieningen zit vaak al een ontvanger, en er zit wel een handleiding bij die uitlegt hoe je die inbouwt (schroeven zijn zelf meegeleverd!).
De antec is waarschijnlijk een paar tientjes goedkoper uiteindelijk, maar ik heb hier meer vrijheid van keuze (ik wil zelf een voeding uitzoeken) en ik vind hem (persoonlijk) veel mooier.

2. A8V-VM SE - 40 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999%5Cimages%5Cproducts%5C1524%5C1524_m.JPG
Mobo is alleen belangrijk omdat ik hier mijn oude processor voor kon gebruiken, dus ik zat vast aan S939 en heb daarom de goedkoopste optie genomen. En hij moest natuurlijk uATX zijn, wat ook wat beperkt.
Achteraf denk ik niet zo'n goeie zet, want dit board is niet erg krachtig, heeft geen gigabyte LAN en de onboard VGA is ruk. Maar het kost ook geen drol >:)

3. Onboard VIA Chrome9 IGP (Integrated Graphics Processor)
VGA wilde ik gewoon proberen. Draait deze kaart HD? Nee, tuurlijk niet! Op mijn processor (@2000Mhz) kan ik DivX kijken tot 1024x768. Hogere res begint het geluid achter te lopen. maar dat kan ook komen door de onboard soundcard.
Ik denk dat ik er een 8600 in zet omdat die wel een beetje HD decoding kan, en in combinatie met de 2Ghz proc wil ik wel eens zien hoe dat er uit ziet. En de 8600 gamet natuurlijk een stuk beter dan een HD2600 (die idd beter is in HD decoding)...

4. AMD Opteron 146 @2000Mhz
Ja, die had ik nog over. Mocht ik een nieuwe PC gaan bouwen schuif ik zo mijn dualcore door, en dan heb ik nooit meer wat nieuws nodig ( :/ ahum).
Ik koel het ding met een stock koeler van een opteron dualcore (die met de heatpipes). Dat gaat prachtig. Ik heb er een zalman regelaar tussen gehangen en op 2000 toeren hoor ik de fan niet meer en blijft te temperatuur op load onder de 35 graden!
Stil en goedkoop 8)

5. Overige
Geluidskaart onboard (HD audio van realtek). Slechte driversupport onder Vista (mocht iemand het willen weten, je moet beginnen met de nieuwste drivers en dan net zolang driver versies terug gaan tottie wel werkt).
Ook heeft de onboard kaart geen optische uitgang, wat natuurlijk een must is voor het kijken van DVD en hoger.
Memory: yokoyoko DDR1 op 400Mhz. Goedkoop en zoveel heb ik toch niet nodig.
Voeding: Ik heb de voor de Seasonic S12II gekozen, omdat deze niet duur was (68 euro ofzoiets) en ik hem bij dezelfde leverancier kon krijgen. De review zeiden dat deze stil was. Ik kan dit alleen maar beamen, want je hoort hem echt gewoon NIET. de processor fan hoor je, de case fans als het stil is en je oplet, maar de seasonic hoor je NIET; als je met je oor op dat ding ligt kan je de luchtverplaatsing horen :*) briljant dingetje voor een schappelijke prijs. Een fanless voeding is dus niet nodig met de seasonic voor de helft van het geld...

Mijn ervaring dusver:
Vista zuigt. Ik wilde eerst vista media center gaan draaien, maar op deze processor kan ik niet eens divx kijken op 1024, en dat vond ik onacceptable. Ook heb ik 2 dagen met de geluidsdriver zitten stoeien.
Ook mediacenter vond ik niet prettig werken. Ik klik liever met een draadloze muis wat muziek/films aan dan dat ik 20 menu's door moet met een remote die ik daarvoor moet gaan aanschaffen...
Gewoon XP geinstalleerd dus.
Op XP zit ik ook vast op 1024x768. Mijn TV kan op de VGA ingang 1360x768 aan, maar in mijn oude PC ging dat goed, bij deze laat de videokaart allerlei troep zien op het beeld. Daar heb ik dus echt een andere videokaart voor nodig.
Voor divx/dvd enzo is 1024 wel prima. Voor HD heb ik ook een andere kaart nodig omdat ik natuurlijk de digitale uitgang wil gaan gebruiken.
Ook kan ik van iemand een geluidskaart krijgen dus die gaat dan achter mijn surround setje (de onboard kaart heeft geen optische uitgang :( )

Al met al heb ik nu voor een kleine 300 euro een HTPC waar nog een videokaart in moet, maar waar ik qua geluid behoorlijk tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 22:03
Ik heb tot nu toe al een heleboel HTPC ineengestoken.
Ze zijn tot nu toe allemaal in staat geweest om vlekkeloos 1080p materiaal af te spelen.
Ik test het zelf met H264 mkv, avi, mp4 en ogg/ogm materiaal.
Alle systemen zijn voorzien van Windows Xp Sp2 met Mediaportal software (gratis en super!).

Hieronder de top 3 van degene die ik het meest heb aangeraden en bijgevolg ook verkocht/samengesteld:

El Cheapo:

Asus M2A-VM HDMI
AMD AM2 X2 3600+
2Gb Ram
320Gb Samsung T166
Samsung DVD-RW
Antec Nsk 2400 kast.
Microsoft Remote IR + MCE Keyboard (erg leuke combo)

Zo heb ik er tot nu toe al zeker 5 verkocht. Het heeft alles wat een basic HTPC nodig heeft, punt.

Middenklasser:

Asus M2A-VM HDMI
AMD AM2 X2 5000+
2 Gb Ram
500Gb Samsung T166
Samsung DVD-RW
Antec Fusion Black (echt mooie kast)
Hauppauge 150MCE-OEM
Microsoft Remote IR + MCE Keyboard

Tot nu toe 3 gehad zo. Het is iets meer future-proof dan de vorige, want de processor is wat sneller.
De TV-kaart is ook leuk, en niet duur.

Alleskunner (deze heb ik zelf voor mijn ouders samengesteld)

Asus M2A-VM HDMI
AMD AM2 X2 5000+
2 Gb Ram
ATI HD2600 Pro
2 * 320GB T166 @ Raid 0 (echt snel)
Samsung DVD-RW
Antec Fusion Black + Nexus Fans
Hauppauge 500 MCE-OEM
Club3d Theatron Agrippa
Microsoft Remote IR + MCE Keyboard

Dit systeem is ongelooflijk voor een HTPC. Het speelt hier mooie 1080p beelden af op onze Samsung FULL HD LCD (vraag me niet welk type, zou het niet weten :P). Ook heb ik voor de Theatron Agrippa kaart gekozen omdat er gewoon spectaculair goed geluid uitkomt icm de Yamaha Home Theater set. De 3d kaart is voor als ik eens NFSU2/Fifa 2007/UT 2004 speel met vrienden op de LCD, wel leuk :)

Als je het geld hebt, zou ik je het laatste systeem aanraden.
Als je echt alleen maar films,avi,mkv,720/1080p materiaal afspeelt enzo, neem dan gewoon het 1ste systeem, maar dan met een iets mooiere kast en een tv-tuner oid...
Wil je echter een leuk compromis tussen prestatie/prijs/stilte/uitstraling en "future-proofheid" 8), dan is denk ik het 2de systeem zeer leuk.

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:45
Heb net H264 mkv afgespeeld en dat loopt toch echt belabbert op mijn asus bordje.
Zowel schokkerig beeld als niet synchroon lopen van beeld en geluid (beeld direct naar mijn sony lcd en geluid via optical naar mijn receiver).
De hd 2600 gaat dus besteld worden want de kwaliteit die ik zie is echt super!!!!!!!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 18:05
rsvmark schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:26:
Persoonlijk vind ik de fusion erg stil.
Ikzelf heb de combinatie van een energiezuinige AMD be-2350 met een scythe mini ninja koeler en kan dus volstaan met passieve koeling.

Als hd heb ik de samsung spinpoint 500 gb en deze is echt niet te horen!
Ook de samsung dvd brander hoor ik weinig maar moet ook wel zeggen dat ik weinig dvd’s draai maar meer afspeel van hd!
Welk moederbord heb jij erbij?
Ik zit nog te twijfelen over de processor; ik kan natuurlijk altijd nog een ATI 2600 Pro erbij gooien als ik
1) een HD monitor heb
2) er veel meer content beschikbaar is
3) ik een HD-DVD/Blu-Ray lezer heb

[ Voor 16% gewijzigd door ernstblaauw op 12-09-2007 16:50 ]

• -Moondust-
In tegenstelling tot wat in mijn startpost staat gaat mijn voorkeur uit naar de Antec Fusion, maar ik wil wel echt een stil systeem hebben. Bij stille passages in film en muziek wil ik het apparaat op 2 meter afstand niet horen. De Fusion kan denk ik stiller gemaakt worden met stillere casefans (Nexus of Papst) en een passief gekoelde CPU (zoals met de Ninja Mini van rvsmark) en videokaart (b.v. de Club3D 2600 pro passive). De vragen waar ik daarna nog mee zit zijn de volgende.

1. Zijn de mATX borden qua stabiliteit en snelheid vergelijkbaar met gewone ATX moederborden? En wat is het stabielste (meest betrouwbare) mATX moederbord dat er momenteel is?

2. Ik wil naast een passief gekoelde videokaart ook een geluidskaart (M-Audio Revolution 7.1 die werkelijk zonder bewerking een digitaal bronsignaal kan doorgeven via de S/PDIF) en een wifi-kaart inbouwen. Dit betekent dat ik op een mATX bord alle beschikbare slots moet gebruiken. Ik vraag me af of dat wel kan met een koelelement op de videokaart aan de kant van de twee PCI-sloten. Of zijn er ook passief gekoelde 2600 pro kaarten die een passief koelelement aan de CPU-kant hebben?

3. Hoe zit het nu met de display op de Antec Fusion Black? Welk onderstaand plaatje geeft weer wat ik kan verwachten?

Afbeeldingslocatie: http://www.insanegenius.com/fusionblack/pictures/LCD_Antec_Contrast_High_Small.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.insanegenius.com/fusionblack/pictures/LCD_SoundGraph_iMon_OEM.jpg

Wie heeft info m.b.t. het bovenstaande?

[ Voor 11% gewijzigd door -Moondust- op 12-09-2007 20:05 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
-Moondust- schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:02:
In tegenstelling tot wat in mijn startpost staat gaat mijn voorkeur uit naar de Antec Fusion, maar ik wil wel echt een stil systeem hebben. Bij stille passages in film en muziek wil ik het apparaat op 2 meter afstand niet horen. De Fusion kan denk ik stiller gemaakt worden met stillere casefans (Nexus of Papst) en een passief gekoelde CPU (zoals met de Ninja Mini van rvsmark) en videokaart (b.v. de Club3D 2600 pro passive). De vragen waar ik daarna nog mee zit zijn de volgende.

1. Zijn de mATX borden qua stabiliteit en snelheid vergelijkbaar met gewone ATX moederborden? En wat is het stabielste (meest betrouwbare) mATX moederbord dat er momenteel is?

2. Ik wil naast een passief gekoelde videokaart ook een geluidskaart (M-Audio Revolution 7.1 die werkelijk zonder bewerking een digitaal bronsignaal kan doorgeven via de S/PDIF) en een wifi-kaart inbouwen. Dit betekent dat ik op een mATX bord alle beschikbare slots moet gebruiken. Ik vraag me af of dat wel kan met een koelelement op de videokaart aan de kant van de twee PCI-sloten. Of zijn er ook passief gekoelde 2600 pro kaarten die een passief koelelement aan de CPU-kant hebben?

3. Hoe zit het nu met de display op de Antec Fusion Black? Welk onderstaand plaatje geeft weer wat ik kan verwachten?

[afbeelding]

[afbeelding]

Wie heeft info m.b.t. het bovenstaande?
je plannen klinken zeker goed maar een paar dingen moet je toch echt niet vergeten denk ik. Als je alles passief hebt, dan bouwt de warmte in je kast zich snel op en zal je toch weer sneller draaiende casefans moeten hebben om dat normaal af te voeren. Dus ik zou niet teveel geld uitgeven aan passief spul. Bijvoorbeeld een voeding met een 120mm fan kan behoorlijk stil zijn. Antwoord op je vragen

1. Ja ze zijn even snel en even stabiel. Welk mobo goed is hangt natuurlijk vanaf welke cpu je erop wil zetten.

2. die videokaarten zijn er wel maar ik weet niet of er een is 2600 die dat ook heeft. Maar je zou er ook over na kunnen denken je eisen iets af te zwakken en de onboard digitale uitgang van de geluidskaart te kunnen gebruiken. Tja misschien iets minder zuiver maar merk je dat echt?

3. Ik denk dat het uiteindelijke resultaat ergens tussen in ligt. Hangt ook af van het licht van de omgeving.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• -Moondust-
Ramon schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:35:
1. Ja ze zijn even snel en even stabiel. Welk mobo goed is hangt natuurlijk vanaf welke cpu je erop wil zetten.

2. die videokaarten zijn er wel maar ik weet niet of er een is 2600 die dat ook heeft. Maar je zou er ook over na kunnen denken je eisen iets af te zwakken en de onboard digitale uitgang van de geluidskaart te kunnen gebruiken. Tja misschien iets minder zuiver maar merk je dat echt?

3. Ik denk dat het uiteindelijke resultaat ergens tussen in ligt. Hangt ook af van het licht van de omgeving.
1. Ik wil een zuinige AMD X2 BE-2350 of BE-2400 inbouwen.

2. De htpc gaat dienst doen in een echte home theater (aparte kamer) met een beamer (op termijn een full HD beamer) en 6.1 speakerset (vloerstaanders), een bovengemiddelde ht-set dus. Ik wil dus geen compromissen sluiten aangaande beeld en geluid. Ik heb veel gelezen over digitale geluidsoverdracht en een onboard geluidschip doet dat gewoon veel minder goed dan een kaart als de M-audio Revolution. Ik snap je punt, maar wil dus niet tornen aan het plan een aparte video- en geluidskaart in te bouwen. Het moet gewoon passen en goed werken en anders moet ik op zoek naar een andere kast.

3. Zoals gezegd gaat de htpc dienst doen in een echte home theater waar het dus aardedonker is. Ik zit niet te wachten een een fel schijnend en/of slecht leesbaar (door laag contrast) display. Zo'n blauwe achtergrond vind ik echt vreselijk lelijk en hoogstwaarschijnlijk heel storend. Als de display is zoals op het tweede plaatje, dan vind ik het prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
m3gA schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 07:31:
[...]

Trekt deze processor 1080p ?
Nee niet niet al het 1080p materiaal (heb je namelijk in verschillende formaten).

Maar tot nu toe valt het me niet tegen wat deze onboard doet. Alleen moet ik vanuit standby handmatig instellen dat ie mijn lcd hdmi aansluiting ziet, standaard ziet ie alleen de dvi aansluiting dus das wel lastig!

Na het lezen over de uvd support in vista (en de laatste aanvulling van aemdenhouden) denk ik dat ik nog maar even wacht met het aanschaffen van een hd2600 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41
(jarig!)
-Moondust- schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:45:
[...]

Als je een losse videokaart gebruikt ben je aangewezen op de uitgangen die de videokaart heeft. Echter, als dit alleen een DVI-uitgang is kan je met een simpel verloopstukje (DVI --> HDMI) er een HDMI-uitgang van maken. Er zijn echter ook kabels die je aan de kant van de videokaart via DVI kan aansluiten en aan de andere kant gewoon een HDMI-aansluiting hebben. Indien de HDMI-uitgang op het moederbord zelf zit (dus geen insteekkaart) heb je in feite 2 videokaarten tot je beschikking. Het blijft echter wel zo dat de HDMI-aansluiting op het moederbord alleen kan communiceren met de onboard videochip en de aansluiting(en) van de losse videokaart alleen met de videokaart zelf. De HDMI-aansluiting op het moederbord gebruiken in combinatie met de videochip van de losse videokaart is onmogelijk.
ATI heeft ook een X1600Pro met een HDMI uitgang. Je kan zelfs je S/PDIF doorlussen (buitenlangs) naar de videokaart, zodat zowel beeld als geluid via de HDMI kabel lopen.

Deze: http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=29864&ref=2

Het is niet echt een krachtpatser, maar voor veel dingen issie meer dan snel genoeg. En de meeste nieuwe ATI kaarten (met name de X2600 serie) hebben inderdaad gewoon een verloopstukje naar HDMI erbij geleverd. Of je dan ook geluid kan versturen weet ik niet, maar dat lijkt me niet namelijk.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Bij meerdere merken 2600 kaarten zie je al de mogelijkheid om of je onboard sound door te lussen naar je videokaart om zodoende sound via hdmi te sturen of de kaart heeft sound onboard zodat hetzelfde bereikt wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
NielsNL schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:47:
Ik wil dezelfde configuratie gaan gebruiken, maar dan met een ander Mobo, de MSI K9NGM3.
[afbeelding].
De reden hiervoor is dat ik digitaal TV wil kijken, en er dus 2 floppyDTV's op aan wil gaan sluiten, en die hebben firewire nodig.
Heeft er iemand ervaring met dit bord, of wil iemand me een ander bord adviseren?
Ik heb (nog) geen ander bord gevonden die én in de kast passen én waar de passief gekoelde kaart op past.
Kijk eens naar de Abit AN-M2 HD. Dat is een micro ATX bord met firewire. Ik heb zelf de versie zonder de HD toevoeging en bevalt uitstekend. Geen fans op het moederbord, alles passief, en naast het PCIe slot is voldoende ruimte voor een passief gekoelde videokaart (in mijn geval de Club 3D 2600pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
-Moondust- schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:15:
[...]

Kijk eens naar de Abit AN-M2 HD. Dat is een micro ATX bord met firewire. Ik heb zelf de versie zonder de HD toevoeging en bevalt uitstekend. Geen fans op het moederbord, alles passief, en naast het PCIe slot is voldoende ruimte voor een passief gekoelde videokaart (in mijn geval de Club 3D 2600pro).
Ik meende dat de mobo's met de 690G ati onboard betere prestaties neerzetten.
Wat is de reden dat je voor de nvidia variant kiest??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Hier alvast wat foto's van mijn HTPC die ik afgelopen week in elkaar geklust heb. Zie startpost voor opsomming hardware.

Afbeeldingslocatie: http://www.odrift.demon.nl/HTPC1.jpg

Alle hardware zoals vermeld in de startpost heb ik ook daadwerkelijk aangeschaft, op twee wijzigingen na. Het interne geheugen is van Team Extreme maar wel zo goed als dezelfde specificaties als het OCZ geheugen. Daarnaast was de Asus Wifi PCI-kaart niet meer leverbaar en ben ik op een Linksys uitgekomen. Het systeem werkt prima en het geluidsniveau is erg laag, wel hoorbaar maar alleen als je intensief luistert.

Afbeeldingslocatie: http://www.odrift.demon.nl/HTPC2.jpg

Zoe ziet de Antec Fusion Black eruit. Het is een goed afgewerkte kast met een slim ontwerp.

Afbeeldingslocatie: http://www.odrift.demon.nl/HTPC3.jpg

Dit toetsenbord is werkelijk een lust voor het oog en het voelt heel degelijk aan. Via het station wordt de ingebouwde accu opgeladen. Deze accu gaat bij gewoon gebruik volgens Logitech ongeveer een maand of langer mee alvorens de accu weer opgeladen moet worden. Het opladen duurt slechts 1,5 uur. Ideaal dus en geen gekloot met batterijen.

Afbeeldingslocatie: http://www.odrift.demon.nl/HTPC4.jpg

Zoals je hier ziet is het toetsenbord flinterdun en daardoor ook erg licht.

Afbeeldingslocatie: http://www.odrift.demon.nl/HTPC5.jpg

Op dit bovenaanzicht zie je goed de indeling van de kast. Het was een secuur werkje om alles er netjes in te krijgen en de kabels enigszins te bundelen zodat de airflow niet wordt gesaboteerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.odrift.demon.nl/HTPC6.jpg

Dit is niet zo'n duidelijke foto (op de foto met het bovenaanzicht is het eigenlijk beter zichtbaar), maar wat ik wilde laten zien is hoe de PCI(e)-kaarten op dit moederbord precies naast elkaar kunnen worden geplaatst. Van links naar rechts: M-audio Revolution 7.1 geluidskaart, Linksys wifi-kaart, leeg slot (PCIe 1x?), Club 3D 2600 pro videokaart.

Afbeeldingslocatie: http://www.odrift.demon.nl/HTPC7.jpg

Het grote koelblok doet volledig passief zijn werk en houdt de energiezuinige AMD BE-2350 processor stressed onder de 40 graden. De passieve koeling komt het geluidsniveau ten goede. De koeler past precies in de kast. Ik denk dat er enkele millimeters zitten tussen de bovenkant van de koeler en de dekplaat van de kast. Ik deze constructie iedereen aanraden.

En dan de prestaties, want daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om. Ik kan er kort over zijn, de performance voldoet precies aan mijn verwachtingen. De videokaart spuugt een beeld in de native resolutie van mijn beamer uit (1024 x 576, dus gedtailleerder dan dvd). Met hd-materiaal gedownload van internet levert dat een heel mooi plaatje op. Ik heb versteld gestaan van alle details. De zwaarste bestanden die ik heb uitgeprobeerd zijn 12GB 1080p 1536kbps DTS x264 videobestanden (MKV) en die spelen vloeiend af met de CoreAVC driver in Media Player Classic. Ook het geluid is formidabel. De M-audio kaart doet als het goed is niets met het brongeluid en stuurt het enkel door naar mijn receiver.

Ik ben een zeer tevreden man. Het is de 1000 euro investering zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:18
Ik zit ook naar de Fusion kast te kijken aangezien ik een laptop heb waarvan moederbord kapot is, wil ik het bord van Asus gaan halen die voor Mobile Procs geschikt is, ik krijg dan onderstaande config:

Asus N4L-VM
Core Duo T2400
2x250GB SATA-2 (bord heeft alleen sata-1 dacht ik maar maakt niet uit)
2GB DDR2 667mhz
Passieve Zalman voeding 300Watt
En Ati X2600 met HDMI

Ik mag aannemen dat dit ruimschoots voldoende is om Full HD eruit te knallen?
En mocht de geluidskaart onboard tegenvallen dan kan ik altijd nog een audio kaartje halen.

Ik heb alles liggen behalve het moederbord en de Fusion kast :)

Voorwaarde is dat ik de videokaart passief wil hebben, en de proc ook zodat alleen de fans aan de achterkant van de Fusion kast (die ik eventueel ook ga vervangen voor stillere) geluid kunnen produceren.

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 25-10-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
-Moondust- schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:33:
Hier alvast wat foto's van mijn HTPC die ik afgelopen week in elkaar geklust heb. Zie startpost voor opsomming hardware.

[afbeelding]

Alle hardware zoals vermeld in de startpost heb ik ook daadwerkelijk aangeschaft, op twee wijzigingen na. Het interne geheugen is van Team Extreme maar wel zo goed als dezelfde specificaties als het OCZ geheugen. Daarnaast was de Asus Wifi PCI-kaart niet meer leverbaar en ben ik op een Linksys uitgekomen. Het systeem werkt prima en het geluidsniveau is erg laag, wel hoorbaar maar alleen als je intensief luistert.

[afbeelding]

Zoe ziet de Antec Fusion Black eruit. Het is een goed afgewerkte kast met een slim ontwerp.

[afbeelding]

Dit toetsenbord is werkelijk een lust voor het oog en het voelt heel degelijk aan. Via het station wordt de ingebouwde accu opgeladen. Deze accu gaat bij gewoon gebruik volgens Logitech ongeveer een maand of langer mee alvorens de accu weer opgeladen moet worden. Het opladen duurt slechts 1,5 uur. Ideaal dus en geen gekloot met batterijen.

[afbeelding]

Zoals je hier ziet is het toetsenbord flinterdun en daardoor ook erg licht.

[afbeelding]

Op dit bovenaanzicht zie je goed de indeling van de kast. Het was een secuur werkje om alles er netjes in te krijgen en de kabels enigszins te bundelen zodat de airflow niet wordt gesaboteerd.

[afbeelding]

Dit is niet zo'n duidelijke foto (op de foto met het bovenaanzicht is het eigenlijk beter zichtbaar), maar wat ik wilde laten zien is hoe de PCI(e)-kaarten op dit moederbord precies naast elkaar kunnen worden geplaatst. Van links naar rechts: M-audio Revolution 7.1 geluidskaart, Linksys wifi-kaart, leeg slot (PCIe 1x?), Club 3D 2600 pro videokaart.

[afbeelding]

Het grote koelblok doet volledig passief zijn werk en houdt de energiezuinige AMD BE-2350 processor stressed onder de 40 graden. De passieve koeling komt het geluidsniveau ten goede. De koeler past precies in de kast. Ik denk dat er enkele millimeters zitten tussen de bovenkant van de koeler en de dekplaat van de kast. Ik deze constructie iedereen aanraden.

En dan de prestaties, want daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om. Ik kan er kort over zijn, de performance voldoet precies aan mijn verwachtingen. De videokaart spuugt een beeld in de native resolutie van mijn beamer uit (1024 x 576, dus gedtailleerder dan dvd). Met hd-materiaal gedownload van internet levert dat een heel mooi plaatje op. Ik heb versteld gestaan van alle details. De zwaarste bestanden die ik heb uitgeprobeerd zijn 12GB 1080p 1536kbps DTS x264 videobestanden (MKV) en die spelen vloeiend af met de CoreAVC driver in Media Player Classic. Ook het geluid is formidabel. De M-audio kaart doet als het goed is niets met het brongeluid en stuurt het enkel door naar mijn receiver.

Ik ben een zeer tevreden man. Het is de 1000 euro investering zeker waard.
De case fans worden nu geregeld door het moederbord?
En wordt je videokaart niet warm met deze opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Laatst online: 12:08
Leuk dit te lezen, ben al tijden bezig met het samenstellen, maar denk nu toch een definitief resultaat te hebben:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 BE-2400€ 83,50€ 83,50
1Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart)€ 153,95€ 153,95
1Asus DRW-1814BLT 18x (Dual-layer, SATA, Lightscribe, Zwart, Retail)€ 25,29€ 25,29
1Asus M2N-VM DH, GeForce 6100 (mATX, PCI-e,Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394, VGA)€ 68,50€ 68,50
1Club3D HD 2600PRO Passive€ 79,67€ 79,67
1Hauppauge WinTV PVR-500MCE (OEM)€ 98,99€ 98,99
1Kingston KVR667D2N5K2/2G€ 40,32€ 40,32
1Microsoft Media Center Remote & Receiver 2005 NL€ 20,94€ 20,94
2Nexus Real Silent D12SL-12 (120mm, 22,8dB, 3/4p)€ 6,60€ 13,20
1Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 85,85€ 85,85
1Scythe Scythe Ninja Mini€ 29,95€ 29,95
ImporterenTotaal€ 700,16

Totaalprijs bij een winkel (Zercom) is 740,50.

Het enige waar ik nog mee zit, is de Antec Fusion Black... en dan zijn LCD.
Als die echt zo slecht is, is dat wel erg jammer, want zwart wordt hier mooier geacht dan zilvergrijs.

Met dank trouwens aan de TS voor die Ninja Mini en de foto's van de 2600Pro. Dat geeft mooi wat vertrouwen in de combinatie :)

--
Pfft.. Dit ding brengt toch weer twijfel 8)7
http://www.auzentech.com/site/products/x-plosion.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

IceEyz schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:36:
Leuk dit te lezen, ben al tijden bezig met het samenstellen, maar denk nu toch een definitief resultaat te hebben:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus DRW-1814BLT 18x (Dual-layer, SATA, Lightscribe, Zwart, Retail)€ 25,29€ 25,29
1Asus M2N-VM DH, GeForce 6100 (mATX, PCI-e,Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394, VGA)€ 68,50€ 68,50
ImporterenTotaal€ 700,16

Het enige waar ik nog mee zit, is de Antec Fusion Black... en dan zijn LCD.
Als die echt zo slecht is, is dat wel erg jammer, want zwart wordt hier mooier geacht dan zilvergrijs.

Met dank trouwens aan de TS voor die Ninja Mini en de foto's van de 2600Pro. Dat geeft mooi wat vertrouwen in de combinatie :)

--
Pfft.. Dit ding brengt toch weer twijfel 8)7
http://www.auzentech.com/site/products/x-plosion.php
Ik zou de Hauppauge uit je lijstje verwijderen en vervangen door een Saber Vista View.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Daar heb ik ook erg veel over nagedacht, maar dat gaat denk ik niet passen met de passieve koeler van de 2600Pro zoals de TS beschreef, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

IceEyz schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:34:
Daar heb ik ook erg veel over nagedacht, maar dat gaat denk ik niet passen met de passieve koeler van de 2600Pro zoals de TS beschreef, helaas.
Inderdaad, daar heb ik geen rekening mee gehouden. Hoewel de Saber een LP board heeft zit het onderste gedeelte van de passieve koeling nog steeds in de weg.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Draai nu ook een 2600pro (overclock kaartje), maar hij blijft echt verbazend koel.
Ok ik heb er waterkoeling op maar die het tot nog toe op andere videokaarten (x1800/6800/1900/8800) altijd nog een verschil gegeven van minstens 5/15graden idle/load verschil. Met deze kaart 2a3 graden :D. Echt ongelooflijk. Dat hij passief gemakkelijk gekoelt kan worden verbaast me dan ook niets.

Progje om zijn temperatuur uit te lezen is bv rivatuner (versie 2.06)

Watergekoeling zou in de kast ook passen zo te zien.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Inderdaad hardware-lover, had nog niet gekeken naar de specificaties bij VistaView, zag alleen dat er maar één ingang naast de Coax-aansluitingen was. Super dat die dus ook alles dubbel ondersteunt!

-Moondust-, dat kleine slotje is PCI-E 1x en daar steekt de VistaView 2020 in, direct naast de videokaart. Met de Hauppauge gaat het dus in ieder geval lukken, maar met de 2020 is het maar de vraag met bijv. de Gigabyte... (De Club3D is dan een no-go, beste oplossing lijkt een Sapphire 2600XT Ultimate die een passieve koeling zou hebben die niet hoger is dan de kaart zelf, maar ik kan die niet vinden..)

offtopic:
Morgen kijk ik weer verder, nu tentamens leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

IceEyz schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:36:

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 700,16

Grappig. Dat is bijna mijn eigen PC :).

Asus M2NPV-VM
AMD BE-2350
Kingston 1GB DDR
2 x Samsung Spinpoint T166 500GB schijf
Hauppaugge 500MCE
SB Live
Nexus NX-3000 voeding
Silverstone HTPC kast
MS MCE remote
MS MCE toetsenbord
Pioneer PD106 DVD speler

Ik heb er alleen nog geen videokaart in zitten. Ik twijfel hier nog zeer sterk over. Hoor dat die 2600's enzo alleen bij VC1 echt HD versnellen. Nog geen goede tests hierover gelezen alleen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik zit in een vergelijkbare situatie:
Upgrade HTPC voorbereid op HD

Ik dacht aan een upgrade waarin ik onderstaande onderdelen vervang:

Moederbord: Asus Moederbord M2A-VM HDMI
Processor: AMD CPU Athlon 64 X2 5000+ 65 Watt 2.60 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
Koeler: Zalman CNPS8700NT Koper
Geheugen: Kingston ValueRam 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Non-ECC
Videokaart: GigaByte VGA Radeon HD2600 Pro 512 MB
Voeding: Zalman Voeding ZM460B-APS 460 Watt ActivePFC, Zwart, EPS12V, 20- En 24-pins

Hebben jullie suggesties?

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
IceEyz schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:28:
Heh, ik gooi 't weer over een heel andere boeg:
Moederbord wordt geswapped voor een Gigabyte met onboard DTS-Connect :)
De videokaart gaat er uit en wordt pas toegevoegd als echt blijkt dat de 690G samen met de CPU niet krachtig genoeg is voor behoorlijk HD-materiaal en een nette beeldkwaliteit.
De Hauppauge 500MCE vervalt en de VistaView 2020 komt daar voor terug.

Dat maakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-MA69GM-S2H€ 59,83€ 59,83
1Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 85,90€ 85,90
1VistaView Saber 2020 Dual Analog PCIe MCE TV-FM Tuner Card (PCI-e 1x)€ 139,90€ 139,90
ImporterenTotaal€ 652,78

Alleen jammer dat ik nu de onboard wifi moet missen, dus helemaal zeker ben ik hier ook niet meer van... zucht.. :)
Van wat ik lees is deze combinatie niet krachtig genoeg voor 1080P.
Misschien kan CoreAVC het er nog uitpersen vanwege ondersteuning voor meerdere cores.

Zou een losse videokaart (bijv Radeon 2600) misschien nog handig zijn? Of is het dan slimmer om de CPU op te krikken naar 5000+/5200+ of zelfs 6000+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

Zyphrax schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:43:
[...]

Van wat ik lees is deze combinatie niet krachtig genoeg voor 1080P.
Misschien kan CoreAVC het er nog uitpersen vanwege ondersteuning voor meerdere cores.

Zou een losse videokaart (bijv Radeon 2600) misschien nog handig zijn? Of is het dan slimmer om de CPU op te krikken naar 5000+/5200+ of zelfs 6000+?
Ik zou het eerst eens aankijken.... Als je niet tevreden bent over de onboard oplossing kun je altijd nog een videokaart aanschaffen die hardwarematig 1080P kan afspelen, zonder dat het al je processorkracht kost. Een betere CPU lijkt me dan ook niet de oplossing.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
bosaap22 schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:22:
[...]

Ik zou het eerst eens aankijken.... Als je niet tevreden bent over de onboard oplossing kun je altijd nog een videokaart aanschaffen die hardwarematig 1080P kan afspelen, zonder dat het al je processorkracht kost. Een betere CPU lijkt me dan ook niet de oplossing.....
AMD CPU Athlon 64 X2 5000+ 65 Watt 2.60 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
GigaByte VGA Radeon HD2600 Pro 512 MB

vs

AMD CPU Athlon 64 X2 6000+ 85 Watt 3.00 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
Onboard X1250

Ik vind het wel een lastige keuze. Met CoreAVC trek je het sowieso wel in situatie 2. Situatie 1 biedt niet hardware acceleration op alle videodecoderingen, dus potentieel alsnog gestotter? Of zou zelfs de 5000+ voldoende zijn ipv 6000+ (zou wel beter zijn ivm hitte/stroomverbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
rsvmark schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:01:
[...]

Ik heb de 2350 nu erin zitten en deze is dus niet krachtig genoeg en ik denk dat die 200 mhz sneller niet genoeg zal zijn.
Niet? Ik heb ook een BE-2350 en een 1080p 12GB DTS full bitrate MKV bestand speelt goed af met CoreAVC 1.5.0.0. De cpu load is veel rond de 50% en schiet door naar de 80-90% bij de snelle beeldwisselingen.Ik geef toe, het is redelijk krap, maar met een BE-2400 moet het allemaal prima te doen zijn.

En ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is dat MKV-bestanden ook kunnen teren op de GPU van de 2600-videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
-Moondust- schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:50:
[...]

Niet? Ik heb ook een BE-2350 en een 1080p 12GB DTS full bitrate MKV bestand speelt goed af met CoreAVC 1.5.0.0. De cpu load is veel rond de 50% en schiet door naar de 80-90% bij de snelle beeldwisselingen.Ik geef toe, het is redelijk krap, maar met een BE-2400 moet het allemaal prima te doen zijn.

En ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is dat MKV-bestanden ook kunnen teren op de GPU van de 2600-videokaart.
Welke software en os gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik vandaag helaas moeten constateren dat mijn BE-2350 de 1080p x264 versie van Planet Earth op bepaalde momenten echt niet trok. Gevolg: stotteren van video en soms ook van het geluid en dat is niet prettig meer kijken. Een scene waarin het hele beeld gevuld was met duizenden vliegende vogels (van bovenaf gefilmd) deed mijn CPU-load naar 100% schieten en begon de ellende.

Ik zie voor mezelf 2 mogelijke oplossingen:
1. Een snellere proc kopen (dat betekent geen 45Watt meer)
2. Mijn 2600pro videokaart het decode werk laten doen

Dat laatste is me tot op heden nog niet gelukt, maar ik ben momenteel bezig allerlei fora af te struinen op zoek naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
HappyChainsaw schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:28:
@ -Moondust-:

Voor je gemoedsrust, bij die groep vogels in de Planet Earth documentaire van 1080p MKV hapert het afspelen hier ook flink, helaas. Die hoge bitrates zijn niet weggelegd voor mijn setup.

Edit: ik kon het toch niet laten om te proberen of een overclock een beetje verschil maakte. Heb hem nu bijna vloeiend bij die vogels, nog net niet 100%, maar het is een enorme verbetering.

Multiplier: Auto -> 11,5
FSB: 200 -> 240
IGX: 400 -> 450
Mooi resultaat. Ik kan de multiplier niet wijzigen, waarschijnlijk door een lock. De 2600MHz haal ik wel, maar de vogels vliegen dan nog steeds niet vloeiend voorbij, alhoewel het een stevige verbetering is t.o.v. de 2100MHz. Maar goed, ik denk dat de gemiddelde 1080p rip van 8,5GB prima zal draaien. Zelfs alles 12GB 1080 DTS MKV-bestanden spelen tot nu toe gewoon vloeiend af. Alleen de 1080p versie van Planet Earth is op enkele schaarse momenten wat teveel van het goede. Kortom, naar schatting ongeveer 95% van alle 1080p MKV-content van internet is zonder problemen af te spelen op een BE-2350, met een beetje overklok loopt dat percentage alleen nog maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Met CoreAVC Pro, de Gigabyte Gigabyte GA-MA69GM-S2H en een X2 BE-2400 is bijna alles in 1080p goed af te spelen. Ik ben nu ruim 30 films en documentaires in HD verder (de schijven moesten nodig opgeruimd ;)). Alleen de x264 mkv van Planet Earth, met name aflevering 1, ging niet direct lekker. Na wat getweakt te hebben is het zeker goed te kijken zonder merkbaar gestotter. Dat laatste trad overigens alleen op bij de paar heel intensieve scènes met honderden vogels en vleermuizen in beeld. 1080p rips van films (de grootste bestanden gingen tot ongeveer 9 GB) en HD-DVD en Blu-Ray iso's zijn geen enkel probleem. Ik moet wel zeggen dat ik ze van een snelle netwerkshare afspeel.

Diegenen die denken dat een snelle CPU alles oplost: ik denk dat je dan wel richting de 3 GHz en hoger moet gaan voor een AMD X2. De BE-2400 geOC't naar 2,7 GHz had Planet Earth nog net niet perfect op het scherm (rond de 20 fps in de zware stukken). Persoonlijk zet ik mijn zinnen op de komst van betere hardware- en softwareacceleratie.

De komende tijd zullen er langzamerhand meer films opduiken met de hoge bitrates als van Planet Earth, maar voorlopig red ik me wel. Ik ga ervan uit dat er volgend jaar betere, universelere kaarten zijn met volledige hardwareacceleratie voor full HD dan alleen de huidige HD2600 en de paar nVidia kaarten. En dikke kans dat er nieuwe chipsets en moederborden verschijnen die on board al zo goed in HD zijn dat een nieuwe plank ook zal volstaan. Dat zou nog wel eens een goedkopere en veel zuiniger upgrade kunnen zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

HappyChainsaw schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:11:
De komende tijd zullen er langzamerhand meer films opduiken met de hoge bitrates als van Planet Earth, maar voorlopig red ik me wel.
Hoe kom je daar nu bij? Codecs worden alleen maar effcicienter hoor. Ik zie juist een tegenovergestelde trend. Waar je vroeger tot wel 20mbit nodig had (Mpeg2), zie ik nu al hele mooie HD films die maar 5Mbit/sec nodig hebben om tot een goed resultaat te komen (H.264). Dit gaat echt niet omhoog (dat ze op HD-DVD's 25mbit gebruiken is puur omdat het kan, niet omdat het moet en dat ze ook gepost worden is IMO hetzelfde als een 640kbps mp3 gebruiken. zogenaamde "puristen" die menen enorme verschillen te zien met normale kwaliteit).
Ik ga ervan uit dat er volgend jaar betere, universelere kaarten zijn met volledige hardwareacceleratie voor full HD dan alleen de huidige HD2600 en de paar nVidia kaarten.
Die acceleratie is er allang. Alleen de uitvoering dmv goede drivers en codecs die goed op elkaar ingespeeld zijn nog niet.

Daar is het wachten dus op!

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 19-11-2007 15:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Anoniem: 240592 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:17:
[...]

Je antwoord is duidelijk, bedankt. Je suggereert dus een processor oplossing, met als nadeel natuurlijk (we achten de test van rsvmark af!) de noodzakelijke actievere koeling met bijbehorend geluid. Zou een andere videokaart (met betere / eigen decoding van HD-content) nog een alternatief zijn? Of is degeen die jij hebt gewoon de beste? (Je hebt er kennelijk veel onderzoek naar gedaan?)
In elk geval bedankt voor het meedenken. Ben benieuwd of je hier nog iets over kan zeggen. Voor de rest ga ik gewoon op jouw research af en jouw installatie kopieren.
Ik meen dat er momenteel geen kaarten zijn die x264 MKV-bestanden zonder concessies kunnen versnellen. Als je de tijd hebt zou je de ontwikkelingen nog even kunnen afwachten. Andere optie is een snelle proc kiezen. De test van rsvmark met de 5200 lijkt geslaagd. Immers, 54 graden stressed is nog prima. Met die 5200 kan je 99% van alle 1080p content vloeiend afspelen met CoreAVC. Als ik jou was zou ik niet wakker liggen van die resterende 1%. Zelf wacht ik op een betere support op de hardwareversnelling van de ATi 2600pro. Ik heb er alle vertrouwen in dat die support er komt in de loop van 2008.

Het blijft lastig, het kiezen van hardware. Ik had zelf ook nog maanden kunnen wachten, maar ja, dan kan je aan de gang blijven. Als ik het nu over mocht doen zou ik dezelfde config nemen alleen dan met de 5200 proc en 1200 rpm Noctua fans ipv de 800rpm versie. Met Intel procs heb ik geen ervaring. Wellicht is dat ook nog een optie als ze een beetje koel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
HappyChainsaw schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:11:
Met CoreAVC Pro, de Gigabyte Gigabyte GA-MA69GM-S2H en een X2 BE-2400 is bijna alles in 1080p goed af te spelen. Ik ben nu ruim 30 films en documentaires in HD verder (de schijven moesten nodig opgeruimd ;)). Alleen de x264 mkv van Planet Earth, met name aflevering 1, ging niet direct lekker. Na wat getweakt te hebben is het zeker goed te kijken zonder merkbaar gestotter. Dat laatste trad overigens alleen op bij de paar heel intensieve scènes met honderden vogels en vleermuizen in beeld. 1080p rips van films (de grootste bestanden gingen tot ongeveer 9 GB) en HD-DVD en Blu-Ray iso's zijn geen enkel probleem. Ik moet wel zeggen dat ik ze van een snelle netwerkshare afspeel.

Diegenen die denken dat een snelle CPU alles oplost: ik denk dat je dan wel richting de 3 GHz en hoger moet gaan voor een AMD X2. De BE-2400 geOC't naar 2,7 GHz had Planet Earth nog net niet perfect op het scherm (rond de 20 fps in de zware stukken). Persoonlijk zet ik mijn zinnen op de komst van betere hardware- en softwareacceleratie.

De komende tijd zullen er langzamerhand meer films opduiken met de hoge bitrates als van Planet Earth, maar voorlopig red ik me wel. Ik ga ervan uit dat er volgend jaar betere, universelere kaarten zijn met volledige hardwareacceleratie voor full HD dan alleen de huidige HD2600 en de paar nVidia kaarten. En dikke kans dat er nieuwe chipsets en moederborden verschijnen die on board al zo goed in HD zijn dat een nieuwe plank ook zal volstaan. Dat zou nog wel eens een goedkopere en veel zuiniger upgrade kunnen zijn ook.
Ik sluit me aan bij jouw verhaal, alleen dat over de te verwachten hogere bitrates zie ik niet gebeuren. De kwaliteit van de x264 HD-rips vind ik erg goed, een hogere bitrate lijkt dan ook niet nodig. De 1080p 12GB zijn momenteel meer uitzondering dan regel, en die zijn al prima af te spelen met een BE-2400. Problemen zoals bij de 1080p versie van Planet Earth zijn echt een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straffe hendrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 21:59
Moodust...bedankt voor het starten van dit topic. Ik heb er een hoop aan gehad.
Na een aantal avonden puzzelen heb ik een systeem bij elkaar gezocht o.b.v. de antec kast.
Voor de volledigheid
1 Antec Desktop Case Fusion Black mATX 430W (zwart)
1 Arctic S5 Thermal Compound
1 Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD2600Pro Pass. 512MB 2xDVI/HDCP
1 Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 TwinX
1 ICIDU SATA Kabel 0,6m
1 Intel Core 2 Duo E6850 3.00GHz FSB1333 4MB Box
1 Logitech Desktopset diNovo Edge
1 MSI G33M-FI iG33, SATA2 RAID, GLAN
1 Samsung DVD-/+/RAM SH-S203D 20x/20x/16x Bulk (zwart)
1 Western Digital 750GB SATA300 16MB, WD7500AACS
1 Zalman Clip ZM-CS1 S775 Support voor CNPS7000
1 Zalman Processor Koeler CNPS7000B-Cu AMD & Intel
(TV-Kaart en afstandbediening komt later, ik volg het topic met interesse)

Vista ultimate erop geknald en alles werkt redelijk goed.
Een paar vragen

het is me gelukt om het systeem in slaapstand te krijgen (S3 modus ACPI); de fans gaan keurig af, maar helaas, helaas, met het DiNovo toestenbord krijg ik het systeem niet meer wakker.
Met een losse muis die ik zolang ernaast heb lukt dat wel.
Ligt dit aan het feit dat het een bluetooth toetsenbord is .... of staat er in de bios een instelling verkeerd?

Het DiNovo toetstenbord gaat terug, ik mis een numeriek toetsenbord toch wel heel erg (ik gebruik het systeem niet alleen als HTPC); kon het omruilen voor een DiNovo Media Desktop. Dan is dus alles bluetooth denk ik.....verergert dit mijn 'wakker worden' probleem dan?
Iemand ervaring met de Media Desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:32

Mystikal

It never hurts to help!

Ik denk dat ik van het weekend onderstaand systeem maar eens ga bestellen. Heb topic goed bijgehouden de afgelopen weken/maanden. Als ik me niet vergis heb ik nu toch een stil en energiezuinig systeem? De extra videokaart zit erin zodat ik af en toe ook nog een spel kan spelen op mijn plasma. Verder twijfelde ik nog aan het geheugen. Dit moet toch passen op deze manier?

Systeem wordt aangesloten op een TH-42PY700.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 BE-2400€ 80,95€ 80,95
1Antec Fusion Black€ 150,06€ 150,06
1Asus M2A-VM HDMI, 690G (microATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)€ 56,-€ 56,-
1Creative X-Fi Xtreme Audio€ 34,25€ 34,25
2Kingston KVR667D2E5/1G€ 19,84€ 39,68
1Lite-ON LH-20A1S 20x (Dual-layer, Zwart)€ 22,48€ 22,48
1Logitech diNovo Media Desktop Laser€ 145,-€ 145,-
1MSI RX2600XT-T2D512EZ/D3€ 109,95€ 109,95
1Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 84,90€ 84,90
1Scythe Ninja Plus Rev.B SCNJ-1100P (Socket 478/775/754/939/AM2)€ 34,50€ 34,50
ImporterenTotaal€ 757,77

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-05 12:31
Mystikal schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:13:
Ik denk dat ik van het weekend onderstaand systeem maar eens ga bestellen. Heb topic goed bijgehouden de afgelopen weken/maanden. Als ik me niet vergis heb ik nu toch een stil en energiezuinig systeem? De extra videokaart zit erin zodat ik af en toe ook nog een spel kan spelen op mijn plasma. Verder twijfelde ik nog aan het geheugen. Dit moet toch passen op deze manier?

Systeem wordt aangesloten op een TH-42PY700.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 BE-2400€ 80,95€ 80,95
1Asus M2A-VM HDMI, 690G (microATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)€ 56,-€ 56,-
1Scythe Ninja Plus Rev.B SCNJ-1100P (Socket 478/775/754/939/AM2)€ 34,50€ 34,50
ImporterenTotaal€ 757,77
Hi Mystikal,

Ik twijfel over de processor koeler. Volgens mijn past de Scythe Ninja Mini net aan in de Antec Fusion. Ik denk dus niet dat deze gaat passen.

Verder zou ik niet voor de Asus M2A-VM HDMI gaan. Deze heeft HDMI en digitaal audio out op een extra insteek kaartje. Dit insteek kaartje moet in de PCI express 16x slot, maar deze is al bezet door je videokaart. Kijk bv eens naar de Gigabyte GA-MA69GM-S2H, en ook naar de posts van rsvmark. Hij heeft het asus moederbord omgeruild voor het gigabyte bord. Tevens heeft iemand bij de product review van het Gigabyte bord dezelfde switch gemaakt.

Voor de processor zou ik toch voor de 5200+ 65W gaan ivm grotere hoveelheid 1080p materiaal wat vloeiend af te spelen is. Deze is tevens passief te koelen middels de Scythe Ninja Mini (54 graden Celcius stressed volgens rsvmark).

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

1975Mark30 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:26:
[...]

Hi Mystikal,

Ik twijfel over de processor koeler. Volgens mijn past de Scythe Ninja Mini net aan in de Antec Fusion. Ik denk dus niet dat deze gaat passen.

Verder zou ik niet voor de Asus M2A-VM HDMI gaan. Deze heeft HDMI en digitaal audio out op een extra insteek kaartje. Dit insteek kaartje moet in de PCI express 16x slot, maar deze is al bezet door je videokaart. Kijk bv eens naar de Gigabyte GA-MA69GM-S2H, en ook naar de posts van rsvmark. Hij heeft het asus moederbord omgeruild voor het gigabyte bord. Tevens heeft iemand bij de product review van het Gigabyte bord dezelfde switch gemaakt.

Voor de processor zou ik toch voor de 5200+ 65W gaan ivm grotere hoveelheid 1080p materiaal wat vloeiend af te spelen is. Deze is tevens passief te koelen middels de Scythe Ninja Mini (54 graden Celcius stressed volgens rsvmark).

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik ga meteen je suggesties eens even bekijken hoe een en ander zit. En dan dacht ik nog wel dat ik het zo goed gedaan had, maar het kan altijd beter merk ik wel... 8).

Ik zie dat de GA-MA69GM-S2H goede onboard audio heeft. Is het dan nog wel aan te raden om de aparte geluidskaart te gebruiken? Of is dat overbodig. Het komt aan een harman kardon 145 te hangen? Ik heb zelf eigenlijk geen enkele ervaring met geluidskaarten omdat ik tot nu toe altijd voor de onboard ben gegaan.

Inmiddels ziet de setup er nu zo uit.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD AMD Athlon 64 X2 5200+ (AM2, 2x2.7GHz, 2MB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) ADO5200DOBOX€ 98,56€ 98,56
1Gigabyte GA-MA69GM-S2H€ 58,96€ 58,96
1Scythe Scythe Ninja Mini€ 29,94€ 29,94
ImporterenTotaal€ 773,78

[ Voor 62% gewijzigd door Mystikal op 23-11-2007 14:51 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-05 12:31
Mystikal schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:35:
[...]

Ik ga meteen je suggesties eens even bekijken hoe een en ander zit. En dan dacht ik nog wel dat ik het zo goed gedaan had, maar het kan altijd beter merk ik wel... 8).

Ik zie dat de GA-MA69GM-S2H goede onboard audio heeft. Is het dan nog wel aan te raden om de aparte geluidskaart te gebruiken? Of is dat overbodig. Het komt aan een harman kardon 145 te hangen? Ik heb zelf eigenlijk geen enkele ervaring met geluidskaarten omdat ik tot nu toe altijd voor de onboard ben gegaan.

Inmiddels ziet de setup er nu zo uit.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD AMD Athlon 64 X2 5200+ (AM2, 2x2.7GHz, 2MB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) ADO5200DOBOX€ 98,56€ 98,56
ImporterenTotaal€ 773,78
Ik zou niet voor een aparte geluidskaart gaan. Mocht je niet tevreden zijn dan kan je later altijd nog een geluidskaart aanschaffen. Ik zou zeggen probeer het eerst eens zonder. Dat doe ik ook. Ik ga voor de volgende hardware:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion V2€ 152,-€ 152,-
1Corsair TWIN2X2048-6400C4€ 70,31€ 70,31
1Logitech diNovo Edge€ 135,42€ 135,42
1NEC AD-7173S 18x (Dual-layer, LabelFlash, SATA, Zwart)€ 24,45€ 24,45
2Noctua NF-S12-1200 (120mm, 17dB, 3/4p, Wit/Rood)€ 15,96€ 31,92
2Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 84,90€ 169,80
ImporterenTotaal€ 771,36

Dit geheel vul ik aan met 2x floppydtv van digitaleverywhere met 2x een Cam voor dvb-c van Casema.

Is die lite-on wel SATA? Waarom ga je voor de media desktop laser ipv de edge?

[ Voor 28% gewijzigd door 1975Mark30 op 23-11-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240592

Zoals eenieder hier ook de config waarvoor ik uiteindelijk heb gekozen.

- Antec fusion black (fraaie kast!! maar inderdaad dat display, hè!)
- Gigabyte mobo MA69GM-SH2
- AMD X2 5600+ (89 W): puur ongeduld want 5200+ uitverkocht!
- Scythe Ninja Mini proc koeler
- (system: kon helaas de Noctua koelers niet vinden en kocht per abuis lichtgevend spul....; terug naar Alternate dus!)
- 2GB DDR2-800 dual channel Kingston (twin set)
- Samsung Spinpoint 500 GB
- Samsung DVD-rewriter
- Club3D radeon HD 2600 pro silent: helaas doa kaart, dus daar kan ik weer mee terug......

Ik heb toch de nodige moeite om alles aan de praat te krijgen, maar dat zal me de komende weken wel gaan lukken. Ik vind de koeler van de Ninja toch wel lawaaig: gebruikt iemand alleen de heatsink en vertrouwt die dan op de systeemkoeling van de kast?

Andere vraag: de nieuwe drivers van de fusion maken de VFD onbruikbaar, maar ik geloof dat via die nieuwe drivers de afstandsbediening van de Fusion in beeld komt (infrarood). Wie heeft hier meer verstand van / al ervaring mee?

Laatste vraag: wie werkt met een HTPC in combinatie met een Pioneer plasma TV?? IK kan op dit moment alleen op de settop-box van de Pioneer aansluiten en niet op het scherm zelf!
Wie weet hier iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Anoniem: 240592 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:46:
Zoals eenieder hier ook de config waarvoor ik uiteindelijk heb gekozen.

- Antec fusion black (fraaie kast!! maar inderdaad dat display, hè!)
- Gigabyte mobo MA69GM-SH2
- AMD X2 5600+ (89 W): puur ongeduld want 5200+ uitverkocht!
- Scythe Ninja Mini proc koeler
- (system: kon helaas de Noctua koelers niet vinden en kocht per abuis lichtgevend spul....; terug naar Alternate dus!)
- 2GB DDR2-800 dual channel Kingston (twin set)
- Samsung Spinpoint 500 GB
- Samsung DVD-rewriter
- Club3D radeon HD 2600 pro silent: helaas doa kaart, dus daar kan ik weer mee terug......

Ik heb toch de nodige moeite om alles aan de praat te krijgen, maar dat zal me de komende weken wel gaan lukken. Ik vind de koeler van de Ninja toch wel lawaaig: gebruikt iemand alleen de heatsink en vertrouwt die dan op de systeemkoeling van de kast?

Andere vraag: de nieuwe drivers van de fusion maken de VFD onbruikbaar, maar ik geloof dat via die nieuwe drivers de afstandsbediening van de Fusion in beeld komt (infrarood). Wie heeft hier meer verstand van / al ervaring mee?

Laatste vraag: wie werkt met een HTPC in combinatie met een Pioneer plasma TV?? IK kan op dit moment alleen op de settop-box van de Pioneer aansluiten en niet op het scherm zelf!
Wie weet hier iets van?
Ik gebruik de mini ninja passief! Bij de be2350 (45w) was dat geen probleem, nu bij mijn 5200 (65w) nog niet maar hij is wel warmer. Ik vraag me dus af of dat bij een 5600 (89w) nog gaat lukken, maar probeer en je weet het!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23905

ben een tijdje wat items over htpc's aan het volgen en heb nu het volgende besteld;
Kast: Antec Fusion Media Center Black (M-ATX - 430 Watt)
Moederbord: ASUS M2A-VM HDMI (AMD 690G/ATI SB600- M-ATX - AM2)
Processor: AMD Athlon 64 X2 6000+ (AM2 - Hypertrans) 3,0 BOX
CPU koeler: Thermaltake Ruby Orb (Socket 775/AM2)
Geheugen: PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2 - Corsair TWINX
Harde schijf: Samsung 500 GB HD501LJ
Videokaart: Sapphire HD 2600 XT - 512 MB - PCIe- HDMI+TV+2xDVI
TV-kaart: Hauppauge Win/TV PVR 500 MCE Kit
DVD-writer: DVD±RW Samsung SH-S203N/BEBN - SATA - Bulk - Zwart
Desktop: Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000
Wireless Netwerkkaart: PCI - 54 Mbps - Linksys WMP54G
Als het goed is komt het eind deze week of begin volgende week binnen. Ben benieuwd naar het moederbord, heb er mindere berichten over gehoord, maar ik zal het zelf wel aanschouwen. Is de kwaliteit van Hauppage tv-kaart echt zo slecht of is dit goed te doen? Systeem wordt aangesloten op een Samsung 42" plasma scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:14
Compleet nieuw in de materie maar heb ik zo alles om een htpc te bouwen om:
-1080p uit te sturen naar mijn plasma
-Digitaal geluid naar de versterker
-Digitale TV (caiway) aan te sluiten op de pc, opnemen en bekijken via MCE

edit: nieuwe setup
37797 Club3D VGA Radeon HD 2600 Pro Passive 512 MB € 58,55 € 58,55
36606 Antec Behuizing Fusion 2 Zwart, Zilver, 430 Watt, 2 X 120 Mm € 125,20 € 125,20
32719 Lite-On DVD-RW LH-20A1S S-ATA, Bulk, Zwart € 20,17 € 20,17
39390 Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC8000, 1000 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2 € 83,12 € 83,12
30137 Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 78,14 € 156,28
40046 Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light € 114,29 € 114,29
37863 Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium, Koper € 26,85 € 26,85
37080 GigaByte Moederbord GA-MA69GM-S2H € 51,26
AMD CPU Athlon 64 X2 BE-2400 2.30 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed € 72,27

Iemand toetsenbord tips?
30162 Microsoft Desktop Wireless Entertainment 7000 Draadloos, Zwart / Grijs
maar wat moet ik met die losse muis erbij? rare set en 116 euro!

[ Voor 33% gewijzigd door tatata op 10-12-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tatata schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:41:

36606 Antec Behuizing Fusion 2 Zwart, Zilver, 430 Watt, 2 X 120 Mm € 125,20 € 125,20
39390 Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC8000, 1000 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2 € 83,12 € 83,12
35635 Club3D Theatron Agrippa DTS Retail € 56,26 € 56,26
30137 Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 78,14 € 156,28
41126 AMD CPU Athlon 64 X2 5200+ 65 Watt 2.70 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed € 89,08 € 89,08
31884 Asus Moederbord M2A-VM HDMI € 50,42 € 50,42
EX. BTW prijzen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:36

41126 AMD CPU Athlon 64 X2 5200+ 65 Watt 2.70 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed € 89,08 € 89,08
Nice, maar waarom een extra videokaart en zit er geen spdif header op het moederbord, dan is een geluidskaart ook overbodig.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 22:10

Moet je geen CAM (alphacrypt bijvoorbeeld) kaartje hebben voor je digitale tv, of zeg ik nu iets geks?
Deze CAM kaart steek je vervolgens in je CI op je FloppyDTV. Het creditcardje van je provider steek je in de CAM.

[ Voor 4% gewijzigd door Operations op 09-12-2007 11:22 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

pff ik heb de RX2600XT, maar past net niet in de fusion kast. Het is echt 0,5cm. De deksel gaat er wel op, maar raakt de videokaart (de heatpipes). Zou dit erg veel kwaad kunnen ivm koeling oid?

[ Voor 4% gewijzigd door Mystikal op 09-12-2007 17:26 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:02

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb zojuist mijn HTPC samengesteld. De bedoeling is om Mediaportal te gaan draaien in verband met de TechnoTrend DVS-S2 kaart, die niet helemaal lekker werkt onder MCE.

GeheugenCorsair TWIN2X2048-6400C470,00
ProcessorAMD AMD Athlon 64 X2 5200+100,00
MoederboardGigabyte GA-MA69GM-S2H58,00
VideokaartClub3D HD 2600PRO Passive68,00
KastAntec Fusion150,00
AfstandsbedieningMicrosoft Remote 4 Win MCE24,00
ToetsenbordSpeedlink Media Centre Control Board79,95
HardeschijfSamsung SpinPoint T166, 500GB84,00
DVD-BranderSamsung SH-203N30,95
TV KaartTechnoTrend S2-3200 Incl CI Module134,95
CI ModuleMatrix Reborn (smartcard reader)44,95

Ik zit nog te twijfelen of die losse videokaart echt nodig is. Met de 5200+ moet je 1080p ook zonder enig probleem via de processor kunnen afspelen. Uiteraard kan ik ook wachten tot de nieuwe RS780 chipset, maar dat kan altijd nog wel een keer.

Any comments?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Wokschotel schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:06:
Ik heb zojuist mijn HTPC samengesteld. De bedoeling is om Mediaportal te gaan draaien in verband met de TechnoTrend DVS-S2 kaart, die niet helemaal lekker werkt onder MCE.

GeheugenCorsair TWIN2X2048-6400C470,00
ProcessorAMD AMD Athlon 64 X2 5200+100,00
MoederboardGigabyte GA-MA69GM-S2H58,00
VideokaartClub3D HD 2600PRO Passive68,00
KastAntec Fusion150,00
AfstandsbedieningMicrosoft Remote 4 Win MCE24,00
ToetsenbordSpeedlink Media Centre Control Board79,95
HardeschijfSamsung SpinPoint T166, 500GB84,00
DVD-BranderSamsung SH-203N30,95
TV KaartTechnoTrend S2-3200 Incl CI Module134,95
CI ModuleMatrix Reborn (smartcard reader)44,95

Ik zit nog te twijfelen of die losse videokaart echt nodig is. Met de 5200+ moet je 1080p ook zonder enig probleem via de processor kunnen afspelen. Uiteraard kan ik ook wachten tot de nieuwe RS780 chipset, maar dat kan altijd nog wel een keer.

Any comments?
Ja die chip i.c.m. de nieuwe energie zuinige cpu's van intel of amd wordt hem ik denk ik maar voor mij. Heb nog tot april dus kan mooi nog even afwachten. Waarop heb je gekozen voor deze spullen voor digitaal opnemen en niet voor bijvoorbeeld een alphacrypt en floppyDTV? Wat is je digitale tv provider? DVB-? ?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 11:30
inderdaad, zo kan je altijd wel wachten.
Maar ik wil nu 1080p afspelen :)

dus heb ik het volgende nu staan

- Zalman HD135, Zwart € 268,61
- Zalman ZM500-HP, 500 Watt, Retail € 94,01
- Asus M2A-VM/HDMI € 60,61
- AMD Athlon 64 X2, 6000+, Socket AM2, Boxed € 142,86
- Scythe Ninja Mini € 30,65
- AuzenTech X-Plosion 7.1 DTS,Retail € 78,18
- MSI Radeon HD2600XT 512Mb DDR3 Passief € 100,-
- 4 x Kingston KHX6400D2UL/1G,1024MB, 800MHz, DDR2. PC6400, 1x € 75,20
- Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 95,87
- 2 x Seagate 500 Gig 7200.10 (had ik nog)
- Samsung SH-S203B,OEM, Zwart, Serial ATA150 € 26,80
- AC Ryan USB2.0 Cardreader 3.5 inch € 8,39
- 2x Sharkoon SilentEagle 1000, 120 x 120 x 25 mm, Geen LED € 10,72
- Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit,BOX, Nederlands € 93,27
- Logitech diNovo Edge, Zwart, zilver, Retail € 157,41

Mooie kast, alles past prima, leuk ding !

Afbeeldingslocatie: http://www.pirit.ru/%5Cupload%5Cdppimages%5C39697.jpg

draait al een tijdje nu, geen problemen ondervonden,

Planet.Earth.01.From.Pole.to.Pole.2006.1080p.HDDVD.x264

de beruchte vogelscene, haalt hij 95% cpu load met core avc pro.

Films zoals
Miami.Vice.HDDVD.1080p.AC3.5.1.x264
50-70% load

blue ray en hd dvds speelt die mooi af met hardware accel. 10% cpu load

aangesloten op een sony 46" x3500 1080p

EN super stil natuurlijk met dat q-fan van asus hoor je echt niks

[ Voor 4% gewijzigd door I_am_akira op 09-12-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-11-2020
Heeft iemand een config met naast de HD2600 ook nog een TV kaart?

Ik wil mijn htpc namelijk ook gaan gebruiken als PVR, maar heb de indruk dat dit niet gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
martybro schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:33:
Heeft iemand een config met naast de HD2600 ook nog een TV kaart?

Ik wil mijn htpc namelijk ook gaan gebruiken als PVR, maar heb de indruk dat dit niet gaat passen.
Hoe moeten wij dit nou weten? Waarom zou dit in hemelsnaam niet passen? Ligt er toch helemaal aan welke kast je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
@ Kaajee 8)7 mijn fout.
Ik hem met veel plezier dit topic gelezen en mijn oog is op de config a la EijkB gevallen.

Antec Fusion v2 Zwart
GigaByte GA-MA69GM-S2H
AMD Athlon 64 X2 BE-2400
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, 750GB (opvolger van T166)
Scythe Ninja mini
Samsung SH-S203B DVD Rewriter

Echter wil ik toch de hd2600 en ook een tvkaart erin, maar ik weet niet of dit mogelijk is, of dat ik beter voor ander mobo kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
martybro schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:53:
@ Kaajee 8)7 mijn fout.
Ik hem met veel plezier dit topic gelezen en mijn oog is op de config a la EijkB gevallen.

Antec Fusion v2 Zwart
GigaByte GA-MA69GM-S2H
AMD Athlon 64 X2 BE-2400
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, 750GB (opvolger van T166)
Scythe Ninja mini
Samsung SH-S203B DVD Rewriter

Echter wil ik toch de hd2600 en ook een tvkaart erin, maar ik weet niet of dit mogelijk is, of dat ik beter voor ander mobo kan gaan.
Ok, clear, maar dan nog: waarom zou dat niet passen? Welke TV kaart heb je / wil je?
Een PCI variant? Dan heb je genoeg ruimte lijkt me; 2 PCI sloten beschikbaar....
PCIe variant? Moet ook kunnen. Als je (passieve?) vga kaart niet meer dan 1 PCI-slot breedte heeft. Of anders een video kaart met de passieve cooler aan de andere kant dan de tuner.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:20
Ik zit aan de onderstaande htpc te denken. Ik wil hem gaan gebruiken voor het afspelen van Xvid/Divx/DVD/HDVD/BR/MP3/Radio

Behuizing: SilverStone LC16B-MR Zwart, Geen Voeding, 5 X
Voeding: Be Quiet! Straight Power 500 Watt, Retail, 20- En 24-pins
Moederbord: GigaByte GA-MA69G-S3H
Processor: AMD Athlon 64 X2 5000+ 65 Watt 2.60 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
Geheugen: Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
Videokaart: Sapphire Radeon HD 2600XT Ultimate 256 MB
Hardeschijf: Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
DVD-brander: Pioneer DVR-212DBK S-ATA, Bulk, Zwart
Processor-koeler: Scythe Processorkoeler Ninja Mini
Case-fans: Nexus Technology Real Silent Case Fan 80 Mm, Met 4 Pin Molex
Toetsenbord/Muis combi: Logitech Internet 1500 Cordless Laser Desktop Draadloos, Zwart

De keuze voor deze voeding is dat ik deze nog thuis heb liggen en ik heb ook nog een Maxtor 500 GB HD liggen en deze wil ik er ook bij in zetten.

Dit alles wordt aangesloten op een nog aan te schaffen plasma tv. Dit wordt zeer waarschijnlijk de Panasonic TH-42PY70 via DVI-->HDMI-->HDMI en op mijn Sony STR-DG910 met JBL SCS 178 --> optisch. Samsung DVD-HD870 DVD Speler HDMI deze wil ik via HDMI aansluiten op mijn tv. Dan heb ik nog een Samsung DCB-B270r digitale ontvanger van @Home.

Nu zou ik deze ook wel willen aansluiten op de HTPC dmv een TV-kaart maar is dit uberhaupt moglijk en welke raden jullie hiervoor aan?

Hebben jullie verder nog op of aanmerking / suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
kaajee schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:38:
[...]

Ok, clear, maar dan nog: waarom zou dat niet passen? Welke TV kaart heb je / wil je?
Een PCI variant? Dan heb je genoeg ruimte lijkt me; 2 PCI sloten beschikbaar....
PCIe variant? Moet ook kunnen. Als je (passieve?) vga kaart niet meer dan 1 PCI-slot breedte heeft. Of anders een video kaart met de passieve cooler aan de andere kant dan de tuner.......
Twijfel tussen tvkaart of een haupage 500 of saber 2020 iig met twee tuners en analoog voorlopig. Ik heb me nog niet verdiept in de externe tvkaarten, mischien is dat ook een wijze oplossing.

Verder zoek ik de passieve club 3d 2600 oid, maar ik zal me dan idd moeten verdiepen in wat dus wel en niet past ivm de koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Mja, dat moederbordje heeft een Intel X3500 grafische chip. Dat ding accelereert je HD-video processing niet. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_GMA

Met een losse HD2600 videokaart ofzo is het natuurlijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244479

Maar de samsung spinpoints worden aangeprezen als een van de stillere...?
En welke DVD drive zou een goede vervanging zijn voor de NEC? Ik lees er namelijk wel goede verhalen over?
En de zalmanfans zijn toch ook redelijk stil? Zijn die Nexus veel stiller dan?

En de combinatie moederbord met HDMI chip heb ik gedaan omdat ik zeker wil zijn dat alles afgespeelt kan worden. Ga denk ik wel een mindere videokaart erbij nemen, misschien de HD2600pro. Kan ik ook nog wel eens een spelletje spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 244479 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:10:
Maar de samsung spinpoints worden aangeprezen als een van de stillere...?
Niet meer per definitie dus. Die Samsungs zijn stil hoor, no doubt. Maar die nieuwe serie GP van Western Digital is stiller, klopt ook wel want die passen hun draaisnelhied aan: 5400RPM wat nog steeds ruim genoeg is hoor....
Hier staat een volledig verslag.......
Als je toch de Samsung neemt zou ik de nieuwe F1 serie nemen; nog stiller....
En welke DVD drive zou een goede vervanging zijn voor de NEC? Ik lees er namelijk wel goede verhalen over?
Elke andere dan NEC............. :P (Asus met QuieTrack), Samsung, Plextor)
En de zalmanfans zijn toch ook redelijk stil? Zijn die Nexus veel stiller dan?
Yep! Veel stiller en helemaal als je even wacht tot januari als Nexus met hun PWM serie komt......
En de combinatie moederbord met HDMI chip heb ik gedaan omdat ik zeker wil zijn dat alles afgespeelt kan worden. Ga denk ik wel een mindere videokaart erbij nemen, misschien de HD2600pro. Kan ik ook nog wel eens een spelletje spelen.
Hier snap ik niets van?! Alles afgespeeld kan worden? Daarvoor heb je toch je externe kaart? Die is/zijn (bijna) altijd beter dan welke onboard dan ook. Overigens is die 2600 idd meer dan genoeg hoor.....
Je kiest óf voor een aparte videokaart óf voor een onboard (puur budgetair eigenlijk). Niet voor beide. Enige reden kan zijn dat je per se dat ene board wil om z'n features bijv. en dat daar toevallig ook onboard vga op zit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Hm Patrick27 voor stilte van de dvd drive gebruik je bijv. de software drivespeed of anydvd. Die schroeven de snelheid van de spelers terug zodat ze vrijwel geruisloos functioneren. Dus in dat geval zal het een zorg zijn welke speler je gebruikt. Maar ik zou voor de NEC 7170 of 7173 gaan dat zijn uitstekende spelers.

2600 pro een mindere kaart? Voor games is het niet de snelste maar voor HD content wel de betere keuze. HD Beeldkwaliteit van een onboard 690g chipset laat te wensen over. HQV tests bewijzen dat. Dat is met de 2600 pro of 8600GT wel anders. Maar goed de meeste mensen zullen wel tevreden zijn met de beeldkwaliteit van de 690g chipset.

[ Voor 61% gewijzigd door et36s op 15-12-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi is dat he dat iedereen een andere mening heeft :). Alleen lastig voor mensen zoals ik die weinig technische kennis hebben van computers. :) Zit elke keer weer te twijfelen of ik iets zal veranderen.

Ik heb kleine veranderingen aangebracht in mijn configuratie;

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5E-VM HDMI€ 126,39€ 126,39
1Club3D HD 2600 Pro€ 68,64€ 68,64
1Intel Core 2 Quad Q6600€ 204,50€ 204,50
1Kingston KHX6400D2LLK2/2G€ 75,-€ 75,-
2Nexus Real Silent SP802512L-03 (80mm, 17,6dB, 3/4p)€ 4,95€ 9,90
1Origen AE X11 (ATX, Geen PSU, Zilver)€ 121,56€ 121,56
1Samsung SH-203N€ 25,74€ 25,74
1Western Digital Caviar GP WD5000AACS, 500GB€ 99,78€ 99,78
1Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe))€ 88,50€ 88,50
ImporterenTotaal€ 849,95

Ik denk dat ik met bovenstaande begin. Op zich wil ik wel wachten op die nieuwe intel chips maar dat duurt me te lang. Wil in januari/februari toch echt al mn HD materiaal bekijken :) En mn moederbord is er toch op voorbereid dus dat komt goed.
Die floppydtv komt ook wel. Eerst dit maar in elkaar zien te krijgen en draaiende houden.
Daarna inderdaad floppydtv's voor het tv kijken en opnemen. Gebruik momenteel toch al mn HDTV decoder en dat blijf k nog wel even doen. Die Origenkast past er qua kleur prima bij en kan prima boven mn HTPC staan.

Vroeg me nog wel af of het frontje van de DVD speler van mijn behuizing erbij zit? Ik heb nu namelijk een witte/zwarte DVDwriter, maar mn kast is zilver. Mischien een domme vraag maar goed stel m toch ff.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 244479 op 15-12-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244923

et36s schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:24:
2600 pro een mindere kaart? Voor games is het niet de snelste maar voor HD content wel de betere keuze. HD Beeldkwaliteit van een onboard 690g chipset laat te wensen over. HQV tests bewijzen dat. Dat is met de 2600 pro of 8600GT wel anders. Maar goed de meeste mensen zullen wel tevreden zijn met de beeldkwaliteit van de 690g chipset.
Heb je een link naar die tests? Lijkt me wel interessant.

Ik heb nu namelijk een 8500GT en ga straks over op de 690G, ik wil natuurlijk geen kwaliteit verliezen, dus eigenlijk zou ik een 8600GT erbij moeten kopen (mijn 8500GT heeft volgens mij geen HDCP..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 244479 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 22:45:
Mooi is dat he dat iedereen een andere mening heeft :). Alleen lastig voor mensen zoals ik die weinig technische kennis hebben van computers. :) Zit elke keer weer te twijfelen of ik iets zal veranderen.

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 849,95

Ik denk dat ik met bovenstaande begin. Op zich wil ik wel wachten op die nieuwe intel chips maar dat duurt me te lang. Wil in januari/februari toch echt al mn HD materiaal bekijken :) En mn moederbord is er toch op voorbereid dus dat komt goed.
Die floppydtv komt ook wel. Eerst dit maar in elkaar zien te krijgen en draaiende houden.
Daarna inderdaad floppydtv's voor het tv kijken en opnemen. Gebruik momenteel toch al mn HDTV decoder en dat blijf k nog wel even doen. Die Origenkast past er qua kleur prima bij en kan prima boven mn HTPC staan.

Vroeg me nog wel af of het frontje van de DVD speler van mijn behuizing erbij zit? Ik heb nu namelijk een witte/zwarte DVDwriter, maar mn kast is zilver. Mischien een domme vraag maar goed stel m toch ff.
Het is twijfelachtig of de Origen X11 nog door Rax te leveren is. Ik heb er ook in bestelling staan maar alleen omdat deze uitermate goed geprijsd is voor dit soort behuizingen. Houd een scheef oog naar een alternatief v.w.b. de HTPC kast.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 244479 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 22:45:

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 849,95

Je gaat je gang maar....... :P

Echter ik snap nog steeds niet je redenering achter je dubbele videokaart; de onboard en een aparte 2600....dat is nou echt nergens voor nodig. Los van het feit dat het duurder is kost het je ook nog eens meer energie en meer warmte en dus moeilijker stil te krijgen dan wanneer je de onboard video weglaat.

Ook al gebruik je de onboard vga niet, het/hij zal altijd stroom nodig hebben en dus enigzins warm worden ook....

Dus waarom in hemelsnaam een durder board kopen met features waarva je van te voren al weet dat je ze niet gebruikt? En als het nou om een lullige seriele poort gaat oid, maar het gaat hier om een toch wel redelijk essentieel onderdeel van dat mb: een onboard video kaart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 30-05 10:19

twi

Hoe zit het met de HD2400Pro VS HD2600Pro kaarten? Ik ben totaal niet geinteresseerd in gaming, maar zijn de h.264 video decoding en normale office-performance van die dingen een beetje gelijk? Kortom, heeft het voor non-gaming ook maar enig nut een HD2600Pro i.p.v. HD2400Pro te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
twi schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:52:
Hoe zit het met de HD2400Pro VS HD2600Pro kaarten? Ik ben totaal niet geinteresseerd in gaming, maar zijn de h.264 video decoding en normale office-performance van die dingen een beetje gelijk? Kortom, heeft het voor non-gaming ook maar enig nut een HD2600Pro i.p.v. HD2400Pro te kopen?
De HD2600Pro hebben een betere picture quality dan de HD2400Pro...
Betere ruisreductie, deïnterlacing,...

Dus voor een HTPC zou ik eerder de HD2600Pro aanraden.

Bronnen:
http://www.tomshardware.c...d_vs_purevideo/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb dit topic diagonaal gelezen en de enige conclusie die ik kan trekken: door de bomen zie ik het bos niet meer :+ Maar die 1080p vogelscene in x.264 moet nogal spannend zijn :P

Ik wil een simpele HTPC bouwen voor mijn vader. Hij huurt altijd films bij de videotheek en zijn DVD speler begint na te laten. Dus stelde ik voor om een HTPC te gebruiken welke ook straks voor blu-ray en HD-DVD geschikt gemaakt kan worden. De bedoeling is dat de HTPC op een 42" Full HD LCD scherm via HDMI gebruikt gaat worden maar voor het moment gaat hij op een 70cm PAL TV aangesloten worden. De receiver van mijn vader is ook niet al te modern maar beschikt wel over 5.1 analoge ingangen.

Omdat ik dus de bomen niet meer door het bos zie heb ik dus een beperkte setup samengesteld (vooral omdat hij toch eerst als simpele DVD speler gebruikt gaat worden).

Moederbord:
ASUS M2A-VM HDMI: ik lees nogal veel problemen en zou een slechte s-video uit hebben?
MSI K9AGM3-FIH: als alternatief op die Asus, de gigabite GH-dinges-S2H is niet beschikbaar bij 4launch.

Processor:
AMD X2 4800+

RAM:
Corsair 2x1gb

Remote
Microsoft MCE Remote & Reciever 2005 NL OEM

OS
Vista 32bit Ultimate (heb nog ongebruikte licentie liggen)

2 +1 Vragen
Is de onboard video van de 690G voldoende voor HD-DVD en blu-ray af te spelen of ontkom ik niet om later een HD2600pro ofzo te kopen voor hardware acceleratie? Is het geluidskwaliteit van de onboard Realtec goed of ontkom ik ook daar niet aan goede geluidskaart?

Ik lees vaak dat er een VGA naar SCART kabel wordt gebruikt, is de s-video optie dan echt zo erbarmelijk slecht?

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 22-12-2007 20:10 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 30-05 10:19

twi

Infernoken schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:52:
[...]

De HD2600Pro hebben een betere picture quality dan de HD2400Pro...
Betere ruisreductie, deïnterlacing,...

Dus voor een HTPC zou ik eerder de HD2600Pro aanraden.

Bronnen:
http://www.tomshardware.c...d_vs_purevideo/index.html
Dank je. Dit is trouwens de HD2600XT, maar ik neem aan dat dat ongeveer te vergelijken is met de HD2600Pro. Ik heb het ding uit de OP besteld (Club3D HD2600Pro 512MB Passive). Daar zit hopelijk toch wel een DVI-HDMI converter bij in de doos, zodat ik 'm aan kan sluiten op m'n HDMI-monitor?

[ Voor 3% gewijzigd door twi op 22-12-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Chevy54 ga voor de 2600 PRO als jij bluray/hddvd schijven wilt afspelen. Persoonlijk zou ik voor een losse geluidskaart gaan. Maar digitaal aansluiten op je versterker geeft prima geluid.

S-Video is brak maar waarom via vga > scart? Als je toch via HDMI aan kan sluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door et36s op 24-12-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5E-V HDMI€ 136,40€ 136,40
1Corsair CMPSU-520HXEU€ 79,85€ 79,85
1Intel Core 2 Duo E8400€ 171,79€ 171,79
1Plextor PX-800A 18x (Dual-layer, Zwart)€ 49,72€ 49,72
1Sapphire Radeon HD2600Pro€ 68,47€ 68,47
1Zalman HD160-S (ATX, Geen PSU, Zilver)€ 222,78€ 222,78
ImporterenTotaal€ 943,63

heb ik met bovenstaande config wel voldoende mogelijkheden tot het uitbreiden met 2 floppydtv's?
Vraag me af of mn moederbord het red en of ik die floppydtv kaarten kwijt kan ik mn kast?
Kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik wil ook een media center gaan bouwen.

Op hardware.info gebruiken ze een AMD Athlon X2 BE-2350 als CPU in het aanbevolen systeem voor een MC.

De vorige poster zegt dat een AMD +5200 net genoeg performance heeft.

Welke processor heb je minimaal nodig met een ATI HD 2600pro om 1080p zonder moeite te kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben van plan om in de toekomst een HTPC te gaan bouwen en volg daarom al een tijdje dit topic. Het valt me alleen op dat de meeste hier voor een case kiezen die vrij hoog is.

Ik heb al eens vluchtig gezocht naar een lowprofile HTPC case en kwam de Mozart sx tegen. Deze is 90mm hoog. Ik heb er een review van gelezen die dateerde uit 2006 en werd gebruikt in combinatie met een Pentium D. De reviewer melde dat de case nogal veel lawaai maakt. Dit komt natuurlijk doordat er geen goeie stille cooler zoals de Ninja mini op de processor past in zo'n lowprofile case. Toch vraag ik me af of het in combinatie met een 45nm Core 2 Duo en betere cooler niet stil te krijgen is.

Hebben jullie ervaring met low profile cases of kan je er een paar aanraden?

Intel heeft nu ook de X3500 onboard grafische kaart die H264 ondersteuning moet bieden. Is dit vergelijkbaar met de ATI HD2600pro? En ik vraag me af of dit ook helpt bij mkv rips die je van het internet plukt. CoreAVC bied nog niet GPU support maar in de toekomst komt dit erbij, of zijn er nu al andere alternatieve om GPU support te krijgen bij mkv files?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Ik wil dus ook een "HTPC" bouwen, maar deze hoeft dus alleen maar vloeiend 1080p materiaal af te spelen op een beamer via HDMI. Ik wil het graag zo goedkoop mogelijk houden. Ik dacht aan een ATI 2600Pro. 2gb geheugen, moederboard en processor hoeven ook niet geweldig en het allernieuwste te zijn. Ik gebruik hem puur voor HD content en hoop er zo lang mogelijk van te kunnen genieten. Respectievelijk denk ik dan aan zo'n 75+40+75+200=390 euro, maar dit kan natuurlijk nog wat schuiven of uitbreiden/inkorten. Hierbij komt nog een goedkope(!) kast, voeding, koeling.

Ik ga er dus waarschijnlijk Media Portal op zetten.

Nou ik zie allerlei configuraties voorbij komen en ik kan dan wel gewoon met de handen voor de ogen eentje prikken .. maargoed misschien dat iemand me toch nog even kan overtuigen!
Ik ben nu ondertussen zelf bezig met zoveel mogelijk lezen, lezen lezen.
Maar alle hulp in de zin van nuttige reply's zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:14
Ik heb net al mijn spulletjes binnen maar mijn GA-MA69GM-S2H icm Antec Fusion black en het willen aansuiten van mijn SATA schijfen levert problemen op. De datastekkers passen er gewoon niet in! Daar zit een stuk kast in de weg! Iemand anders ook dit probleem?

Daarnaast is de Club3D VGA Radeon HD 2600 Pro Passive 512 MB zo breed dat hij over 1 van mijn 2 pci sloten zit. uATX suckt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 21-05 22:29
Dag allemaal,

Erg leuk om te zien dat het onderwerp HTPC zoveel mensen bezig houdt. Ik ben me al meerdere maanden aan het orienteren en heb er veel over gelezen.

Wat x264 en H.264 betreft, kijk eens op wiki

M.i. is H.264 een compressie standaard welke door diverse encoder applicaties ondersteund wordt. Echter, er zitten verschillen in de features van H.264 die die encoders ondersteunen. De tabel op wiki geeft dat goed weer.

Het lijkt erop dat kaarten zoals de 8500GT en HD2600 het H.264 van een Blu Ray disk hardwarematig kunnen decoden, echter, de x264 heeft een iets afwijkende specificatie, waardoor x264 streams niet door de genoemde kaarten hardwarematig zal worden gedecode.

Een mobo met AMD 690G GPU i.c.m. minimaal een 5200+ lijkt dan ook een goede keuze om gedownload x264 materiaal af te spelen. Ik lees wel dat Blu Ray hogere bitrates geeft, wat de genoemde combi van 5200+ en AMD 690G waarschijnlijk niet schokvrij gaat afspelen. Maar dan kan je alsnog een 8500GT of HD2600 erbij zetten voor het decoden van de H.264.

BTW: begin 2008 komt zowel AMD als Nvidia met mobo chipsets met GPU die H.264 ondersteunen.

[ Voor 25% gewijzigd door Pegasus op 31-12-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Gerritjuh schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:08:
[...]

Als je gelijktijdig HDMI (met geluid) en DTS (via S/PDIF) wil doorsturen dan moet je op zoek naar een systeem met een externe VGA kaart en een moederbord die voldoende S/PDIF aansluitingen heeft. Bijvoorbeeld de Gygabyte P35C-DS3R en een NVIDIA VGA met HDMI en een aansluiting voor externe geluidsbron (MSI heeft er een aantal). Deze combo gebruik ik nu ook, en ben uitermate tevreden.
Hoe bedoel je dat? Ik wil namelijk via mijn media center via HDMI mijn 50 inch plasma aansturen, en het geluid komt via spdif vanaf een Club3d Theatron Agrippa naar mijn Z-5500 speakers toe, dat is toch gewoon mogelijk dan?

Hoop dat ze in de BBG van Januari weer is een media center opnemen. Is nu toch al wel weer een tijdje terug en de ontwikkelingen op het media center gebied hebben ook niet stil gestaan natuurlijk.

Ben wel benieuwd of de 8600/2600 nog steeds de beste kaart is om te nemen voor je media center of dat je tegenwoordig al beter een 3870 kan nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Operations op 31-12-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 18:27
Operations schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:51:
[...]

Als je

Hoe bedoel je dat? Ik wil namelijk via mijn media center via HDMI mijn 50 inch plasma aansturen, en het geluid komt via spdif vanaf een Club3d Theatron Agrippa naar mijn Z-5500 speakers toe, dat is toch gewoon mogelijk dan?

Hoop dat ze in de BBG van Januari weer is een media center opnemen. Is nu toch al wel weer een tijdje terug en de ontwikkelingen op het media center gebied hebben ook niet stil gestaan natuurlijk.

Ben wel benieuwd of de 8600/2600 nog steeds de beste kaart is om te nemen voor je media center of dat je tegenwoordig al beter een 3870 kan nemen.
Je kunt in Vista (er van uitgaande dat je dat gaat gebruiken) niet twee geluidsstromen gelijktijdig versturen. In het geval van bijvoorbeeld on-board video of een externe kaart met zijn eigen audio controller heb je dus het probleem dat je iedere keer moet omschakelen tussen de geluid via HDMI of je geluidskaart. Het is dus of/of en niet en/en.

Als je een mainboard zorgvuldig uitzoekt zou je ook geen externe geluidskaart nodig hebben. Je hoort dat verschil niet (mijn mening) op jouw luidsprekers.
KhaZ schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:54:
[...]

Kun je de onderdelen die je hebt precies benoemen? Ik wil ook DTS naar de versterker sturen..
Ik maak gebruik van een Gigabyte P35C-DS3R rev. 2.0 in combinatie met een MSI NX7300GS-MD256EH (die wil mogelijk nog vervangen door een MSI NX8500GT-MTD256EH/D2). De vga kaart is intern met de S/PDIF aansluiting verbonden. Deze combinatie zorgt er bij mij voor dat ik geluid via HDMI en S/PDIF gelijktijdig kan weergeven. Enige nadeel is dat S/PDIF niet de volle bandbreedte voor HD zou hebben. Daar leg ik me bij neer, ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat je het verschil niet hoort met normale consumenten elektronica (en ik vindt dat ik niet eens normale apparatuur heb).

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229928

Na enige tijd op het aparte topic "Beste HD beeldkwaliteit uit een HTPC..." even verhuizen.

Ik hoop nu een aardige configuratie samengesteld te hebben die speciaal bedoeld is om HD beeldkwaliteit op mijn Panasonic plasma af te draaien en digitaal audio kan weergeven via mijn Denon receiver. Dit betekent dat er dus niet gegamed gaat worden op mijn pc, want daar heb ik andere mogelijkheden voor.

Case: HFX Classic behuizing (zilver).

Ik moet nog kiezen tussen:
MoBo AMD: Asus M2N32-SLI Deluxe/Wireless, met
Proc AMD: Athlon™ X2 BE-2350 met passieve koeling Asus Triton 75

MoBo Intel: Asus P5K-E WiFi-AP, met
Proc Intel: Intel® Core™ 2 Duo E4600 met passieve koeling Asus Triton 75

Video: Club3 - Radeon HD2600 PRO Silent
Audio: Club 3D Theatron Agrippa DTS 7.1
Geheugen: Kingston Valueram 4Gb (het is de prijs niet)

Ik moet nog een keuze maken voor de DVD en evt Blu-ray speler:
DVD-RW en BR: Pioneer BDC-S02 (als Slim niet noodzakelijk is)

Graag tips....

HD: Samsung SpinPoint F1 (Bulk, HD103UJ) - 1 Tb
Voeding: ST30NF passieve koeling

Een draadloos toetsenbord en een muis heb ik nog dus niet in de config opgenomen.

Het geheel moet in mijn draadloos netwerk komen om de bestanden te kunnen downloaden van mijn centrale pc die 24/7 draait.

Graag wat goedbedoelde opbouwende kritiek op deze config....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Anoniem: 229928 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 12:10:
Na enige tijd op het aparte topic "Beste HD beeldkwaliteit uit een HTPC..." even verhuizen.

Ik hoop nu een aardige configuratie samengesteld te hebben die speciaal bedoeld is om HD beeldkwaliteit op mijn Panasonic plasma af te draaien en digitaal audio kan weergeven via mijn Denon receiver. Dit betekent dat er dus niet gegamed gaat worden op mijn pc, want daar heb ik andere mogelijkheden voor.

Case: HFX Classic behuizing (zilver).

Ik moet nog kiezen tussen:
MoBo AMD: Asus M2N32-SLI Deluxe/Wireless, met
Proc AMD: Athlon™ X2 BE-2350 met passieve koeling Asus Triton 75

MoBo Intel: Asus P5K-E WiFi-AP, met
Proc Intel: Intel® Core™ 2 Duo E4600 met passieve koeling Asus Triton 75

Video: Club3 - Radeon HD2600 PRO Silent
Audio: Club 3D Theatron Agrippa DTS 7.1
Geheugen: Kingston Valueram 4Gb (het is de prijs niet)

Ik moet nog een keuze maken voor de DVD en evt Blu-ray speler:
DVD-RW en BR: Pioneer BDC-S02 (als Slim niet noodzakelijk is)

Graag tips....

HD: Samsung SpinPoint F1 (Bulk, HD103UJ) - 1 Tb
Voeding: ST30NF passieve koeling

Een draadloos toetsenbord en een muis heb ik nog dus niet in de config opgenomen.

Het geheel moet in mijn draadloos netwerk komen om de bestanden te kunnen downloaden van mijn centrale pc die 24/7 draait.

Graag wat goedbedoelde opbouwende kritiek op deze config....
Als je nog wat geld over hebt zou je voor de E8400 van intel kunnen gaan, is op 45nm gebakken dus wordt minder warm. Die BE-2350 schijnt op sommige HD momenten (zoek maar ff in dit topic op Planet Earth) te gaan happeren, nou ja de 2400 dan maar goed die is zwaarder dan die 2350.

En die cpu koeler, die ken ik persoonlijk niet. Wellicht is een Mini Ninja van Scythe een beter idee, die wordt zo goed als overal geprezen door zijn goede prestaties. Hij zou passief kunnen, maar ik zou hem gewoon op 5volt laten draaien. NEt als je case fans.

En qua vga zou je ook de 2400XT kunnen overwege, als je hier leest is die min of meer de beste:

nieuws: ATI en nVidia op de pijnbank tijdens afspelen hd-video

En erg goedkoop.

En zou zowieso voor de XT versies gaan, de Pro versies hebben geen DVI - HDMI converter of missen iets anders in die strekking. Zijn al wat topic over geweest hier op GoT.

[ Voor 10% gewijzigd door Operations op 01-01-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
Pas heb ik een leuke pc in elkaar gezet. Maar ik krijg geen geluid te horen. In de PC zit een HD2600pro die ik via HDMI heb aangesloten op mijn Toshiba 32C3006PG. Deze heeft 2 HDMI aansluitingen. Onze Sony Home Cinema Set is ook met HDMI aangesloten. Het moederbord is een Gigabyte G33M DS2R. De PC draait Windowsx XP Prof.

Ik heb veel gepriegeld met instellingen in de TV maar niks had resultaat. Ik heb ook in Catalyst gekeken naar een optie voor geluid over HDMI, maar ik ben niks tegengekomen. Weet iemand wat ik moet doen? Ik heb ook gegoogled maar niks bruikbaars tegengekomen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
CoolleDirkie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:29:
Pas heb ik een leuke pc in elkaar gezet. Maar ik krijg geen geluid te horen. In de PC zit een HD2600pro die ik via HDMI heb aangesloten op mijn Toshiba 32C3006PG. Deze heeft 2 HDMI aansluitingen. Onze Sony Home Cinema Set is ook met HDMI aangesloten. Het moederbord is een Gigabyte G33M DS2R. De PC draait Windowsx XP Prof.

Ik heb veel gepriegeld met instellingen in de TV maar niks had resultaat. Ik heb ook in Catalyst gekeken naar een optie voor geluid over HDMI, maar ik ben niks tegengekomen. Weet iemand wat ik moet doen? Ik heb ook gegoogled maar niks bruikbaars tegengekomen. Alvast bedankt!
Ten eerste moet je even een eigen topic openen. En heb je wel een audio kabel van je pc naar de tv lopen? voor HDMI met audio moet je wel een spdif kabel van je geluidskaart naar de videokaart laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

CoolleDirkie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:29:

Hoe heb je precies de ATi HD2600PRO aangesloten via HDMI, heb je daarvoor een meegeleverde converter gebruikt voor op de DVI aansluiting, heb je zelf een converter gekocht of gebruik je een DVI naar HDMI kabel? De ATi HD2400 en HD2600 serie (en hun opvolgers) ondersteunen UVD er is een extra chip op de kaart aanwezig welke voor het hardwarematig afspelen van HD content zorgt, daarnaast wordt ook Audio verwerkt. (een geluidskaart ben je dan eigenlijk niet nodig) Alleen om de audio over je HDMI kabel te krijgen heb je een DVI naar HDMI converter nodig die meegeleverd kan worden door fabrikanten die deze ATi/AMD GPU's gebruiken. Wanneer je deze converter niet bij je kaart hebt gekregen, dan kan het nog wel eens moeilijk worden.

ATi/AMD is namelijk de enige fabrikant die audio signialen mee stuurt over de DVI naar HDMI converter. Helaas kiezen sommige fabrikanten ervoor deze converter niet mee te leveren.
Operations schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:26:
[...]
En heb je wel een audio kabel van je pc naar de tv lopen? voor HDMI met audio moet je wel een spdif kabel van je geluidskaart naar de videokaart laten lopen.
Dat is dus in principe niet nodig. :)

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 02-01-2008 22:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:08
Cheap Ass MEDIACENTER

Behuizing: Enlight EN-7473 M-ATX + 200W - 60€
Moederbord: Asus P5B-MX - 40€
Processor: Intel Core 2 Duo E2140 (S775) - 55€
Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/1G - 20€
Vdeokaart: Asus EAH2600PRO - 60€
HD: Samsung HD250HJ - 55€
Toetsenbord: Trust wireless mediacenter 35€
Cooler: Vortex 752 - 40€
DVD-Writer:Lite-On LH-20A1S - 25€

350€ Nieuwprijs.

Wie kan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sn33ky schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:33:
Cheap Ass MEDIACENTER

Behuizing: Enlight EN-7473 M-ATX + 200W - 60€
Moederbord: Asus P5B-MX - 40€
Processor: Intel Core 2 Duo E2140 (S775) - 55€
Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/1G - 20€
Vdeokaart: Asus EAH2600PRO - 60€
HD: Samsung HD250HJ - 55€
Toetsenbord: Trust wireless mediacenter 35€
Cooler: Vortex 752 - 40€
DVD-Writer:Lite-On LH-20A1S - 25€

350€ Nieuwprijs.

Wie kan beter?
Heb je de topic-titel wel goed gelezen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Wokschotel, heb je dan ook geen losse videokaart meer nodig zoals de HD2600 (vooropgesteld dat je onboard video hebt)? Tot nu toe begreep ik uit deze thread had je zo'n kaart nodig omdat daar de HD-video in werd verwerkt en HDMI werd ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 13:42
Anoniem: 12019 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:16:
Ik heb die bekende vogelscene ook eens afgespeelt en inderdaad van 1.30-1.50(min/sec) loopt me cpubelasting op tot 100% en stottert een beetje maar verder zit die keurig tussen de 50-70%,ook bij de andere delen.
gaat het dan om dit systeem: "Antec SLK3700AMB,Intel T2600,Asus N4L-VM DH,MDT PC5300 2x1GB,Samsung HD501LJ,Nec 3540A,Seasonic S12II 330W" ?

Wees je er van bewust dat niet iedereen de signatures aan heeft staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

_starbuck_ schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:30:
[...]

gaat het dan om dit systeem: "Antec SLK3700AMB,Intel T2600,Asus N4L-VM DH,MDT PC5300 2x1GB,Samsung HD501LJ,Nec 3540A,Seasonic S12II 330W" ?

Wees je er van bewust dat niet iedereen de signatures aan heeft staan :)
Ja gaat om dat systeem en dat stelt niet veel voor,processor loopt op 2x2,166Ghz.
De meeste hier hebben het over een E6... of zelfs een Q6... maar ik zal hem ook eens op m'n AMD3800/Asus M2A-VM HDMI testen die nog in de kast ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Zoufiax schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:56:
Wokschotel, heb je dan ook geen losse videokaart meer nodig zoals de HD2600 (vooropgesteld dat je onboard video hebt)? Tot nu toe begreep ik uit deze thread had je zo'n kaart nodig omdat daar de HD-video in werd verwerkt en HDMI werd ondersteund.
Tot nu toe was dat zo, maar moederborden met de nieuw RS780 chipset hebben een geintegreerde videokaart met UVD in zich, vergelijkbaar met een HD2400/HD2600. Dan heb je dus niet perse een externe videokaart nodig, tenzij je meer 3D-geweld nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
_Dune_ schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:19:
[...]

Hoe heb je precies de ATi HD2600PRO aangesloten via HDMI, heb je daarvoor een meegeleverde converter gebruikt voor op de DVI aansluiting, heb je zelf een converter gekocht of gebruik je een DVI naar HDMI kabel? De ATi HD2400 en HD2600 serie (en hun opvolgers) ondersteunen UVD er is een extra chip op de kaart aanwezig welke voor het hardwarematig afspelen van HD content zorgt, daarnaast wordt ook Audio verwerkt. (een geluidskaart ben je dan eigenlijk niet nodig) Alleen om de audio over je HDMI kabel te krijgen heb je een DVI naar HDMI converter nodig die meegeleverd kan worden door fabrikanten die deze ATi/AMD GPU's gebruiken. Wanneer je deze converter niet bij je kaart hebt gekregen, dan kan het nog wel eens moeilijk worden.

ATi/AMD is namelijk de enige fabrikant die audio signialen mee stuurt over de DVI naar HDMI converter. Helaas kiezen sommige fabrikanten ervoor deze converter niet mee te leveren.

[...]

Dat is dus in principe niet nodig. :)
De bijgeleverde converter gebruik ik. Dus van DVI-HDMI. Dus er loopt een hdmi kabel naar mijn tv. Maar geen geluid helaas :(

Ik heb ook al geprobeerd om audioapparaten in te stellen. Maar alle vakjes zijn grijs en ik kan daardoor niets instellen.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Vraagje over de Club3D HD 2600PRO Passive. Volgens de pricewatch zitten er 2 DVI-aansluitingen op, en geen HDMI. Volgens de site van Club3D zelf klopt dat, maar als ik naar het datasheet ga, staat er links onderin op pagina 2 "Including Digital 5.1 Audio support over HDMI." Kan iemand mij precies uitleggen hoe dat dan in zijn werk gaat? Zit er een verloopstekker bij van DVI naar HDMI, en zo ja hoe komt de audio daar dan in omdat DVI zonder audio is voorzover ik begrepen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
Zoufiax schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:52:
Vraagje over de Club3D HD 2600PRO Passive. Volgens de pricewatch zitten er 2 DVI-aansluitingen op, en geen HDMI. Volgens de site van Club3D zelf klopt dat, maar als ik naar het datasheet ga, staat er links onderin op pagina 2 "Including Digital 5.1 Audio support over HDMI." Kan iemand mij precies uitleggen hoe dat dan in zijn werk gaat? Zit er een verloopstekker bij van DVI naar HDMI, en zo ja hoe komt de audio daar dan in omdat DVI zonder audio is voorzover ik begrepen heb?
Ja er zit een converter van dvi naar hdmi bij. Tenminste bij mijn Club 3D HD2600 Pro Passive. Maar ik krijg geen geluid te horen....
Pagina: 1 2 3 4

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!