[DS] Het Pokémon Diamond & Pearl Topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 66.831 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karlok[JY-616] schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:14:
[...]

Als je alle gebouwen een keer binnenloopt, en met mensen praat kom je het best snel tegen.
lol^^

hebben er trouwens nog meer mensen problemen met repels? als ik een max repel gebruik kom ik nog allerlei wilde pokemon tegen.. vooral op water blijf ik ze continu tegenkomen..:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repels doen het alleen maar als je pokemon in slot 1 van de lijst dus hoger in level is dan wat je tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never mind, antwoord al gegeven

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 13:59
Vanochtend voor ik naar mijn werk ging Palkia gevangen :).

- Luxray lv 53 discharge 25% schade
- spark schade tot in het rood (nog wel redelijk wat hp over)
- Palkia KO'd mijn Luxray, kies kadabra lv 52
- ultra ball, direct eruit
- gebruik reflect
- gebruik great ball, catch!

Damn, heb ik gewoon geluk ofzo? Kyogre in Sapphire was ook al zo makkelijk :o
Ik hoor iedereen altijd over 20 ultra balls etc. Dit was overigens wel de 2e poging, bij de eerste poging heb ik hem per ongeluk ge KO'd.

[ Voor 15% gewijzigd door stefan001 op 08-08-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palkia/Dialga is makkelijk vangbaar, heeft weinig met geluk te maken , maar met skill, je moet hem niet KO´en in een keer en ook niet te veel HP over laten, wat jij dus goed hebt gedaan...gefeliciteerd nog =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefan001 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:41:
Vanochtend voor ik naar mijn werk ging Palkia gevangen :).

- Luxray lv 53 discharge 25% schade
- spark schade tot in het rood (nog wel redelijk wat hp over)
- Palkia KO'd mijn Luxray, kies kadabra lv 52
- ultra ball, direct eruit
- gebruik reflect
- gebruik great ball, catch!

Damn, heb ik gewoon geluk ofzo? Kyogre in Sapphire was ook al zo makkelijk :o
Ik hoor iedereen altijd over 20 ultra balls etc. Dit was overigens wel de 2e poging, bij de eerste poging heb ik hem per ongeluk ge KO'd.
ik had dialga ook al gevangen bij de 2e ultra bal terwijl hij pas net in het rood was.. :S
bij ruby was het wel een ander geval.. daar had ik erg veel balls voor nodig om groudon te vangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Giratina e.d. zijn wel een stukje pittiger hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

wat houd het in als je opeens een pokemon ziet die een soort glinster om hem heen heeft.

ik was opnieuw begonnen met de pearl versie, en na een tijdje spelen zag ik opeens een paarse wurmple (normaal is ie rood) met dus zo'n glinster er omheen.

ik heb hem maar gevangen, maar wat is er nou speciaal aan?

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:25
Sinester schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:15:
wat houd het in als je opeens een pokemon ziet die een soort glinster om hem heen heeft.

ik was opnieuw begonnen met de pearl versie, en na een tijdje spelen zag ik opeens een paarse wurmple (normaal is ie rood) met dus zo'n glinster er omheen.

ik heb hem maar gevangen, maar wat is er nou speciaal aan?
Dat is een shiny. er is op zicht niks bijzonders aan behalve dat hij een andere kleur heeft en je wat sterretjes ziet als je heb gebruikt in een battle. Qua peformance stats doet een non shiny er niet onder ... ik ben na 300 uur spelen er nog geen 1tje tegengekomen hahaha _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Tjona100 op 08-08-2007 13:44 ]

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjona100 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:31:
[...]

Dat is een shiny. er is op zicht niks bijzonders aan behalve dat hij een andere kleur heeft en je wat sterretjes ziet als je heb gebruikt in een battle. Qua peformance stats doet een non shiny er niet onder ... ik ben na 300 uur spelen er nog geen 1tje tegengekomen hahaha _/-\o_
Ik heb in 450 uur een shiny zangoose gebreed schijnbaar. Ik had alleen het ei getrade en de ontvanger gaf aan dat ie shiny. Heb hem er veel plezier mee gewenst. Ben niet zo'n fan van shinies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi wil iemand met me linken mij team bestaat uit
empoleon lvl 51
haunter lvl 35
medicham 36
gyarados lvl 29
kadabra lvl 35
riolu lvl 24

k heb manaphy zit nog aan het trainen

mij frien code is 1246 6027 0505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:21:
hoi wil iemand met me linken mij team bestaat uit
empoleon lvl 51
haunter lvl 35
medicham 36
gyarados lvl 29
kadabra lvl 35
riolu lvl 24

k heb manaphy zit nog aan het trainen

mij frien code is 1246 6027 0505
Je team lijkt een beetje top-heavy aan water type pokemon. Ik tel hier 1 Ghost, 3 Water, 2 Fight en 1 Psychic. Misschien tijd voor iets meer variatie? ;)

Waar doel je precies op met linken? Traden of battle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben nu zover dat ik bij de pokémon league ben maar deze kan ik helaas nog niet verslaan... Wel ben ik op zoek naar een paar pokémon... Vooral Burma en Ditto...

Heeft iemand deze misschien voor mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:52:
Hallo allemaal,

Ik ben nu zover dat ik bij de pokémon league ben maar deze kan ik helaas nog niet verslaan... Wel ben ik op zoek naar een paar pokémon... Vooral Burma en Ditto...

Heeft iemand deze misschien voor mij? :)
Burmy (ga ervan uit dat je deze bedoeld) naar keuze kan ik wel breeden voor je. Ditto zou ik moeten vangen maar heb niet zo'n doorslaand succes met pokeradar. Dus dat laat ik aan iemand anders over.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:51:
[...]

Burmy (ga ervan uit dat je deze bedoeld) naar keuze kan ik wel breeden voor je. Ditto zou ik moeten vangen maar heb niet zo'n doorslaand succes met pokeradar. Dus dat laat ik aan iemand anders over.
Dat zou wel erg relaxed zijn! Want dat met die honey trees vind ik niet echt een succes zeg maar... wat wil je ervoor terughebben? Heb namelijk niet bijster veel aanbod denk ik... Heb overigens diamond, dus mss als je pearl hebt dat je een diamond-only pokemon wil ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 13:16:
[...]

Dat zou wel erg relaxed zijn! Want dat met die honey trees vind ik niet echt een succes zeg maar... wat wil je ervoor terughebben? Heb namelijk niet bijster veel aanbod denk ik... Heb overigens diamond, dus mss als je pearl hebt dat je een diamond-only pokemon wil ofzo :)
Aangezien ik muv de 4th gen legends dus alle pokemon heb boeit het me niet zo wat ik terug krijg. Burmy zijn er dus in 3 kleuren en afhankelijk van mannetje of vrouwtje evolueert hij in verschillende pokemon. Dus specificatie zou welkom zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
Vanavond de wifi adapter gehaald :) :)

Ingame naam: STEFAN
friend code: 1031 8676 6866
Versie: Pearl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allen ik volg al een tijdje dit forum
ben zelf ook fervent speler van pokégames

ben zelf nog op zoek naar johto starters, zangoose, mew, celebi en jirachi... (en natuurlijk de nieuwste event pokemon van diamond/pearl nog) maar ben voorlopig druk bezig met alles over te zetten naar palpark... duurt wat dagen maar dan heb je ook wat

dus als er nog peepz zijn die willen ruilen; kom maar op.

mijn friendcode is
0774-1597-2890
ingame Mikkie

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
Mijn eerste ruil via GTS is een feit! Gisteren een clefairy aangeboden (die kwam ik echt vet vaak tegen :o ), vandaag een chimecho terug :)

[ Voor 7% gewijzigd door stefan001 op 10-08-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
ik zit met 5 ho-oh's dus als iemand wat leuks heeft te ruilen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat wil je ervoor terug dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
Ik zoek toxicroak, ampharos, grumpig, altaria of wat anders leuks & goede TMs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie je mail; dan kunnen we wel wat regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:22:
zie je mail; dan kunnen we wel wat regelen
ik zie niks ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
zoo ik ben eindelijk bij de pokemon league, iemand enig idee hoeveel revive's/hyper potions/ethers ik moet gaan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:09
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:28:
[...]

Ik heb in 450 uur een shiny zangoose gebreed schijnbaar. Ik had alleen het ei getrade en de ontvanger gaf aan dat ie shiny. Heb hem er veel plezier mee gewenst. Ben niet zo'n fan van shinies.
sorry dat ik het zeg, maar shiny's kan je alleen in het wild vangen. Je kan geen shiny's breeden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:03
fong06 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:46:
sorry dat ik het zeg, maar shiny's kan je alleen in het wild vangen. Je kan geen shiny's breeden ;)
Dat heb je dan toch echt verkeerd, mijn broer is ongelofelijk lang bezig geweest met het breeden van Eevee's, en ook hij kreeg een shiny. De kansen zijn echter nog steeds net zo klein als er een tegenkomen in het wild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok... heb je aan msn toegevoegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was niet zo blij met mijn starter, dus ik ben maar overnieuw begonnen :P. Ik zit nu op Route 209.

Mijn Party is nu:

Infernape Lvl.38
Onix Lvl.30
Gyarados Lvl.29
Budew Lvl.23
Chatot Lvl.20
Egg

Ik ga zeer binnenkort maar eens een Wifi Adapter halen. Ik heb met deze save laatst op het vliegveld bij een wifi hotspot online geprobeerd en toen zei het spel iets in de richting dat ik nu deze verbinding altijd moest gebruiken, betekent dat nu dus dat ik als ik met mijn wifi adapter online wil dat ik dan opnieuw moet beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:03:
Ik ga zeer binnenkort maar eens een Wifi Adapter halen. Ik heb met deze save laatst op het vliegveld bij een wifi hotspot online geprobeerd en toen zei het spel iets in de richting dat ik nu deze verbinding altijd moest gebruiken, betekent dat nu dus dat ik als ik met mijn wifi adapter online wil dat ik dan opnieuw moet beginnen?
Volgens mij kan je gewoon opnieuw je verbinding instellen. Mijn DS Lite ging stuk, en de nieuwe kan ook op mijn router zonder dat ik opnieuw ben begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Er wordt gezegd dat je Friend Code afhankelijk is van de set (DS + Game Card). Als je je Game Card in een andere DS doet, verandert je Friend Code. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Kan iemand met mij een Moltress, Zapdos, Articuno en Mewto en howhow heen en terug ruilen ? ik wil ze zoeken op het GTS maar dat gaat moeilijk als ik ze niet heb gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Nipje schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:39:
Kan iemand met mij een Moltress, Zapdos, Articuno en Mewto en howhow heen en terug ruilen ? ik wil ze zoeken op het GTS maar dat gaat moeilijk als ik ze niet heb gezien :P
Neem even contact op met GoT hofleverancier Nylira; hij kan je misschien helpen.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Karlok[JY-616] schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:10:
[...]

Neem even contact op met GoT hofleverancier Nylira; hij kan je misschien helpen.
Ik heb Nylira al op msn maar ik wil hem niet al te vaak storen en momenteel is hij ook niet online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Ik heb Nylira al op msn maar ik wil hem niet al te vaak storen en momenteel is hij ook niet online :P
kan je ze ook wel ruilen hoor... die heb ik genoeg op voorraad (3x leafgreen doorgespeeld) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nipje schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:16:
[...]

Ik heb Nylira al op msn maar ik wil hem niet al te vaak storen en momenteel is hij ook niet online :P
Dat klopt er zijn nog steeds van die dagen en tijden dat ik moet werken voor mijn geld. :)
(helaas weer geen staatsloterij kanjer afgelopen vrijdag. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Ik heb pokemon diamond ook gekocht vandaag :) 4uur gespeeld ongeveer en nu de eerste badge. Maar het is wel een stuk anders dan de eerste paar zeg... Ik speel al pokemon sinds blue namelijk.

Overigens heb ik hier nog leafgreen en ruby uitgespeeld liggen. Speciaal voordat ik diamond ging kopen gedaan :P Had hem in Frankrijk al gekocht, maar je kon dus geen taal kiezen. Gelukkig doen ze daar niet moeilijk over geld terug geven :) Ik ga iig proberen zoveel mogelijk beestjes te vangen en ze goed te trainen :P

Maar weet iemand ergens een site waar je een strategy guide kan kopen? Of iig een boek waarin alle pokemon staan? Door al die nieuwe weet ik van de helft de types niet :P

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:36
Gister Palkia gevangen. 2x earthquake en hij was nog bijna dood ook :X . Eerste ultra ball daarna was meteen raak :D
* JanW voelt zich zwaar de man met zo'n beest in zijn party :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:38:
[...]

Dat klopt er zijn nog steeds van die dagen en tijden dat ik moet werken voor mijn geld. :)
(helaas weer geen staatsloterij kanjer afgelopen vrijdag. :P )
het ging me er niet echt om dat je niet online was, maar dat ik je niet te vaak lastig wil vallen :P ik snap wel dat je moet werken hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 12:44

Thermometer

Whoop Whoop!

Hey heeft iemand een plaatje waar op staat welk soort zeer effectief/minder effectief is tegen een ander soort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Sander1991 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:10:
Hey heeft iemand een plaatje waar op staat welk soort zeer effectief/minder effectief is tegen een ander soort?
U vraagt, wij wij draaien.

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De zevende Gymleader, Candice, heeft 4 Pokémon, waaronder:

- Snover, Lv38 (Razor Leaf, Ingrain, Avalanche), verslagen met Ponyta, Lv26 (Ember, Fire Spin), kreeg 1065 XP
- Abomasnow, Lv42 (GrassWhistle, Wood Hammer, Avalanche), versloeg m'n Machoke van Lv34 met één klap van Avalanche, daarna m'n Prinplup van Lv35 met één klap van Wood Hammer, Luxray van Lv37 ook met één klap van Wood Hammer weg, en uiteindelijk versloeg Gyarados van Lv36 hem, en kreeg 1926 XP.
- Medicham van Lv40 (Bulk Up, Ice Punch, Force Palm) versloeg m'n Staravia (Lv33), dus ik kon weer overnieuw beginnen.

Andere tactiek bedenken, andere Pokémon vangen, meer trainen? Ik weet het niet, nu eerst maar eens boodschappen doen en eten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Hehe ik zou toch maar een beetje meer trainen dan wat dat betreft. Ik weet niet hoever mijn pokémon op dat moment waren, maar ik schijn me wel te herinneren dat die medicham een pain in the ass was. Voor de rest wel goed te doen als je pokemon beetje hoger zijn gok ik. 7 lvls verschil is best een hoop. Dan mis je de speed om je eigen pokémon de eerste klap uit te laten delen en zo minder dmg te incasseren. Dan kan je maybe 2x attacken voordat je ge-onehit word :p

Btw mensen die al wat verder zijn. Hoe hoog zijn jullie pokémon nou? De mijne zitten op dit moment rond de lvl 62 en kan de pokémon league clearen tot aan de 4de gym master zonder items etc. Dus dan krijg ik elke keer stoot xp en geld. Maar ik krijg die bronzong niet zo goed neer. Best vervelend maar heb ook geen fire in mijn party. Misschien nog eens aan werken

Voor de rest ben ik nu begonnen met een party op te gaan richten met meteen de goede natures. Dat hunten is best wel boring maar geeft wel een thrill als je daarna lekker de boxes afstruint kijken of je toch de goede nature ertussen hebt zitten. Zo heb ik nu een staravia met adament nature en zoek ik een bronzong met modest. Die is pittiger want er zitten daar ook andere pokémon. So far nog geen luck ervoor dus.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die medicham was wel irri... hij is wel 2x zwak tegen flying... maak er misbruik van zou ik zeggen!!
staraptor met fly mss een idee???

ps... voor ruilen ben ik altijd in... veel prijs bij de lottery corner... joehoeee

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Razor Timo; zie eerste pagina van dit topic. daar staan enkele klikbare urls die je verder op weg kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
CodeCaster schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:10:
De zevende Gymleader, Candice, heeft 4 Pokémon, waaronder:

- Snover, Lv38 (Razor Leaf, Ingrain, Avalanche), verslagen met Ponyta, Lv26 (Ember, Fire Spin), kreeg 1065 XP
- Abomasnow, Lv42 (GrassWhistle, Wood Hammer, Avalanche), versloeg m'n Machoke van Lv34 met één klap van Avalanche, daarna m'n Prinplup van Lv35 met één klap van Wood Hammer, Luxray van Lv37 ook met één klap van Wood Hammer weg, en uiteindelijk versloeg Gyarados van Lv36 hem, en kreeg 1926 XP.
- Medicham van Lv40 (Bulk Up, Ice Punch, Force Palm) versloeg m'n Staravia (Lv33), dus ik kon weer overnieuw beginnen.

Andere tactiek bedenken, andere Pokémon vangen, meer trainen? Ik weet het niet, nu eerst maar eens boodschappen doen en eten :P
Ik heb de 7e vandaag verslagen, die medicham was aardig simpel. Staravia met fly.
dommerick schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:25:
Btw mensen die al wat verder zijn. Hoe hoog zijn jullie pokémon nou? De mijne zitten op dit moment rond de lvl 62 en kan de pokémon league clearen tot aan de 4de gym master zonder items etc. Dus dan krijg ik elke keer stoot xp en geld. Maar ik krijg die bronzong niet zo goed neer. Best vervelend maar heb ook geen fire in mijn party. Misschien nog eens aan werken
Zit nu in HQ van Team Galactic, mijn party die ik op dit moment heb zitten ong. op lvl. 40 - 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Karlok[JY-616] schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:40:
[...]

Ik heb de 7e vandaag verslagen, die medicham was aardig simpel. Staravia met fly.
Daar kwam ik inderdaad ook net achter. Ik heb net Rock Climb gevonden, nu maar eens kijken waar ik heen kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
Gevraagd: Ditto :)
Liefste brave, maar maakt niet zo gek veel uit. Aangezien hij nog niet in de dex staat kan ik hem nog niet zoeken op GTS ;).

Heb: starters :), Bonsly, Combee, Cleffa/Clefairy, Aipom en nog meer uiteraard ;) (ik noem de pokemon waarvan ik denk dat ze wel zeldzaam/gewild zijn)

[ Voor 13% gewijzigd door stefan001 op 13-08-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
dommerick schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:25:

Mijn team is 80/100 met een zeer grote variatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjona100 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:59:
[...]

Mijn team is 80/100 met een zeer grote variatie
Ik ben nu net bezig een nieuw team op te tuigen.

Op dit moment bestaat het uit de volgende leden:

Modest Milotec (Ice Beam, Mirror Coat, Hydro Pump, Dragon Pulse)
Serious Electrivire (Cross Chop, Ice Punch, Psychic, Thunderbolt)
Adamant Blaziken (Night Slash, Blaze Kick, Brave Bird, Sky Uppercut)

Ze zijn allemaal nu rond de level 60. Ben nog even aan het nadenken hoe ik de rest ga indelen. Waarschijnlijk komt er een Mismagius bij. Ben nog aan het kijken welke Grass/Ground pokemon ik wil toevoegen. Flygon is misschien een optie.

Mijn oude team had Roserade en die was vrij goed maar ik wil dus gaan voor een nieuw team. Ik overweeg Exeggutor. Maar ben nog aan het kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Jeej heb er nu 6 uur opzitten ongeveer en de tweede badge. Ik praat overigens met iedereen en ik train me pokemon tot ze evolueren en dan doe ik een nieuwe in me team :P Daarnaast vecht ik met elke wilde pokemon, vandaar dat aardig lang duurt. De tweede x spelen gaat een stuk sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das een nice team Nylira, misschien dat Venusaur een goede keus is voor Grass/Ground ? Hij kan Ground attacks ( Earthquake , ed) en goede grass attacks ( Solar beam, Leaf storm , Giga drain , ed ).
Op het moment heb ik ook een nieuw team , waar ikzelf zeer blij mee ben::

Charizard ( Overheat, Fire Blast , Fly , Solar beam )
Venusaur ( Grass Whistle , Earthquake , Leaf storm , Sludge bomb ( Solar beam,giga drain later )
Flareon ( Sunny day , Flamethrower , Fire Blast , Sacred fire)
Vaporeon ( Surf , Hydro Pump , Rest , Water pump)
Dragonite ( Outrage , Ice beam , Dragon Dance , Thunder )
Ampharon ( Thunder, Thunder Wave , Thunderbolt , Thundershock )

Ik zit te twijvelen of ik Charizard/Flareon uit me team zal halen voor een ghost/psygic pokemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook een paar dagen Pearl en ik moet zeggen dat het weer ouderwets verslavend is (zit nu op een uurtje of 23 in een week). Ik heb nu een zeven badges en ga zometeen de achtste gym in.

Mijn huidige team ziet er als volgt uit:

- Infernape lvl 43 (Close Combat, Flamewheel, Ember, Mach Punch)
- Kadabra lvl 40 (Confusion, Psybeam, Psychic, Recover), deze zou ik graag als Alakazam willen
- Staravia lvl 20 (Defog, Endeavor, Fly, Wing Attack), eigenlijk meer HM slafeje
- Machoke lvl 30 (Rock Smash, Strength, Karate Chop, Rock Climb), zie Staravia
- Gyarados lvl 30 (Dragon Rage, Twister, Bite, Surf), vooral Dragon Rage is met z'n 40 hp damage erg fijn.

Het lijkt opzich niet zo'n heel goed team, maar ik kan je verklappen dat ik tot nu toe ongeveer elke pokemon in een one hit ko heb weten te verslaan, dus ik vind het niet erg :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:02:
Ik heb nu ook een paar dagen Pearl en ik moet zeggen dat het weer ouderwets verslavend is (zit nu op een uurtje of 23 in een week). Ik heb nu een zeven badges en ga zometeen de achtste gym in.

Mijn huidige team ziet er als volgt uit:

- Infernape lvl 43 (Close Combat, Flamewheel, Ember, Mach Punch)
- Kadabra lvl 40 (Confusion, Psybeam, Psychic, Recover), deze zou ik graag als Alakazam willen
- Staravia lvl 20 (Defog, Endeavor, Fly, Wing Attack), eigenlijk meer HM slafeje
- Machoke lvl 30 (Rock Smash, Strength, Karate Chop, Rock Climb), zie Staravia
- Gyarados lvl 30 (Dragon Rage, Twister, Bite, Surf), vooral Dragon Rage is met z'n 40 hp damage erg fijn.

Het lijkt opzich niet zo'n heel goed team, maar ik kan je verklappen dat ik tot nu toe ongeveer elke pokemon in een one hit ko heb weten te verslaan, dus ik vind het niet erg :+ .
Op zich kom je op gegeven moment de TM dragon pulse tegen. Deze kan Gyrados ook nog leren dus misschien een goed alternatief wanneer je em vind. :)

En we kunnen van die Kadabra wel een Alakazam maken maar dan moet even zorgen dat je online bent voor de over en weer trade via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Weet iemand of het ooit nog mogelijk gaat worden om celebi, mew, jirachi, ho-ho, lugia en deoxys te krijgen in diamond en pearl? (Of de andere spellen) Zonder dat je er een cheat voor hoeft te gebruiken. Die pokemon zijn namelijk alleen te krijgen doormiddel van tickets die je krijgt op events...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Ik heb Diamond uitgespeeld, party van tussen de 60-80 van levels. En nu ben ik bezig met Pearl. Ik heb nu de 7de gym verslagen.
M'n Party is nu geworden :
Magmar lv43
Floatzel 48
Bibarel 38 (slave 4/4 slots zijn HM's :D)
Torterra lv46
Staraptor lv40
Pikachu 38.

Ik ben nog nooit zo door me pokémon heen gegaan dat ik bibarel nodig heb, maar ik haal het wel denk ik met alle andere pokemon. Misschien dat ik er ipv bibarel nog m'n Kadabra neer zet, maar dat komt later wel als ik door alle HM needs ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Razor.Timo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:09:
Weet iemand of het ooit nog mogelijk gaat worden om celebi, mew, jirachi, ho-ho, lugia en deoxys te krijgen in diamond en pearl? (Of de andere spellen) Zonder dat je er een cheat voor hoeft te gebruiken. Die pokemon zijn namelijk alleen te krijgen doormiddel van tickets die je krijgt op events...
Nope, je moet of naar een event gaan of een Action Replay kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
ElBarto schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:27:
[...]

Nope, je moet of naar een event gaan of een Action Replay kopen.
Onzin natuurlijk. Jirachi, Ho-Oh en Lugia kan je via een gamecube en de GC games krijgen, mew en mewtwo via GBA games. Celebi wordt lastig. Deoxys ook, al heb ik er daar 4 legaal van vanaf een event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
Pewwy schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:08:
[...]

Onzin natuurlijk. Jirachi, Ho-Oh en Lugia kan je via een gamecube en de GC games krijgen, mew en mewtwo via GBA games. Celebi wordt lastig. Deoxys ook, al heb ik er daar 4 legaal van vanaf een event.
Ik heb ze ook allemaal behalve arceus. 8)7 shaymin en darkrai zijn wel illegal maar ach :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof dat er nog twee mensen waren met openstaande aanvragen voor Pokemon. (iKit en Desperadoz) Zal wel even zien of ik deze vanavond kan vullen. Dan ben ik als het goed is ook weer op een normale tijd thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
spoiler:
Zo, de 1e 7 gyms gingen mij makkelijk af.
Maar toen de Mt. Coronet beklommen, die vond ik zelf best wel pittig.
Want eenmaal boven, had ik voor de commanders echt al mijn pokemons nodig, veel max restores en revives nodig gehad. Gelukkig veel revives gevonden in Mt. Coronet zelf.
Ben nu bij palkia gekomen, en heb alleen nog maar een luxio lvl 48 over met weinig HP.

Moet straks maar even proberen om met fly naar een pokecenter te gaan om mijn pokemons te healen, met een nieuwe voorraad revives, repels om weer naar top van Coronet te gaan.
En dan palkia vangen.

Mijn prinplup lvl 48 heeft zelf slechte moves vind ik zelf. Veel watermoves.
Surf, Bubble, bubblebeam en peck.
Heb nu de bubble vervangen voor Mist, iemand nog een tip om mijn prinplup een goeie move te leren met een TM.

[ Voor 15% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 15-08-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
Karlok[JY-616] schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:40:

Waarom is je prinplup niet geevolueert? misschien ice beam of blizzard en in lv 46 leert ie drill peck dus het zou ook wel handig zijn geweest als je die voor peck had vervangen .. in lv.51 leert ie Hydro pomp dus misschien is dat een optie?

[ Voor 38% gewijzigd door Tjona100 op 15-08-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Pewwy schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:08:
[...]

Alle event Pokemon (Mew, Celebi, Jirachi, Deoxys, Darkrai, Shaymin en Arceus) kun je alleen via een event of met een AR krijgen. Ik geloof dat je in de Japanse versie van Pokemon Colloseum inderdaad Celebi of Jirachi kunt krijgen, maar het lijkt me sterk dat iemand die heeft liggen.

Ho-oh e.d. zijn geen event pokemon dus die kun je inderdaad wel gewoon krijgen (Ho-oh in Colloseum, Lugia in XD, de rest in R/S/E en FR/LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

ElBarto schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:13:
[...]

Alle event Pokemon (Mew, Celebi, Jirachi, Deoxys, Darkrai, Shaymin en Arceus) kun je alleen via een event of met een AR krijgen. Ik geloof dat je in de Japanse versie van Pokemon Colloseum inderdaad Celebi of Jirachi kunt krijgen, maar het lijkt me sterk dat iemand die heeft liggen.

Ho-oh e.d. zijn geen event pokemon dus die kun je inderdaad wel gewoon krijgen (Ho-oh in Colloseum, Lugia in XD, de rest in R/S/E en FR/LG.
Maar dan moet ik dus speciaal voor Diamond colloseum, xd en emerald gaan kopen. Plus een GBA, want anders kan ik dat linksnoer voor aan de gamecube niet gebruiken. Vind ik een beetje ver gaan en ik denk dat nog wel meer mensen er zo over denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razor.Timo schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:20:
[...]

Maar dan moet ik dus speciaal voor Diamond colloseum, xd en emerald gaan kopen. Plus een GBA, want anders kan ik dat linksnoer voor aan de gamecube niet gebruiken. Vind ik een beetje ver gaan en ik denk dat nog wel meer mensen er zo over denken...
Je kan ook online traden. Er is wel aan te komen. Vaak niet makkelijk maar via GTS bepaalde pokemon vragen (als je ze gezien hebt) doet het vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:41:
[...]

Je kan ook online traden. Er is wel aan te komen. Vaak niet makkelijk maar via GTS bepaalde pokemon vragen (als je ze gezien hebt) doet het vrij goed.
Ik wordt zelf een beetje moe van het feit dat voor elke normale Pokemon een legendary gevraagd wordt. Als ik gewoon een Pearl exlusive zoek voor de corresponderende Diamond exclusive is hij gewoon niet te vinden. Erg jammer vind ik.

En ja, ik weet dat ik ook Pokemon kan depositen, maar ik heb liever meteen wat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElBarto schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:04:
[...]

Ik wordt zelf een beetje moe van het feit dat voor elke normale Pokemon een legendary gevraagd wordt. Als ik gewoon een Pearl exlusive zoek voor de corresponderende Diamond exclusive is hij gewoon niet te vinden. Erg jammer vind ik.

En ja, ik weet dat ik ook Pokemon kan depositen, maar ik heb liever meteen wat terug.
Ik snap deze issue niet heel erg. Ga ervan uit dat jij met normale pokemon dus nonlegends bedoeld.
Ik heb alle pokemon (behalve 4th gen legends) en kan dus alle non legends breeden. (Iets wat ik slechts een 'paar keer' gepost heb) Tevens daarbij aangegeven dat het mij weinig boeit wat ik er voor terug krijg. Jou heb ik echter nog nooit zien posten dat je bepaalde pokemon zoekt. Dus wat is nou precies het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:41:
[...]

Maarja dat gezien hebben is dan weer het probleem. En ik denk niet dat veel mensen zomaar hun legendary weggeven en daarbij zijn het vaak gecheate pokemon. Nu heeft mijn zusje pearl minder legaal en kan ze ook cheats doen, maar dan nog vind ik het leuker om ze legaal te hebben alleen word het je zo moeilijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik vind het nog steeds een beetje jammer dat er geschermd werd met een 3D-omgeving en een totaal vernieuwde gevechtsinterface.

Het enige wat er veranderd is, is dat je nu twee of drie niveaus hebt waarop je kunt lopen, en hier is alsnog heel weinig gebruik van gemaakt. Alleen Mt. Coronet en sommige gyms, en die mijn ergens aan het begin. En de binnen-engine is nog steeds 2D, als je in een gebouw loopt kun je nog steeds niet achter muren langs lopen :')

Hiernaast vallen de gevechten me erg tegen. De effecten zijn mooier dan bij bijvoorbeeld Silver, maar nog steeds zie je een aanval het luchtledige "vliegen", je hoort een knal en ziet je tegenstander knipperen. Érg basic allemaal. En ook de animaties... de beestjes draaien een beetje of zwaaien met een poot of staart aan het begin van een gevecht, en verder staan ze stokstijf totdat ze verslagen zijn of teruggeroepen worden. En ook de traagheid van alles... je bent steeds zo lang aan het wachten.

Als er nou eens meer gebruik gemaakt was van de kracht van de DS, zoals gebeurt bij het vangen van Palkia, was het spel een stuk leuker geweest. Je kunt wel zeggen "Dat heeft zo'n spel toch niet nodig", maar voor iemand die al aardig wat jaartjes meeloopt met de games is het leuke er zo een beetje vanaf.

Desalniettemin geen spijt van m'n aankoop hoor, ik speel nu alweer ruim 46 uur en ben bijna klaar met het trainen van m'n team voor de League. Maar het spel had zoveel beter kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Tjona100 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:57:
[...]

Waarom is je prinplup niet geevolueert? misschien ice beam of blizzard en in lv 46 leert ie drill peck dus het zou ook wel handig zijn geweest als je die voor peck had vervangen .. in lv.51 leert ie Hydro pomp dus misschien is dat een optie?
Ik heb prinplup niet laten evolueren omdat ik op leuke moves zat te wachten. en de drill peck heb ik gemist, raar. Misschien toch per ongeluk op forget to learn move gedaan.

Nou, dan nog maar even op hydro pump wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
Karlok[JY-616] schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:42:
[...]
Ik heb prinplup niet laten evolueren omdat ik op leuke moves zat te wachten. en de drill peck heb ik gemist, raar. Misschien toch per ongeluk op forget to learn move gedaan.

Nou, dan nog maar even op hydro pump wachten.
Of met een heart scale naar pastoria city gaan :), dan kan je je vergeten moves terug halen.
Na Hydro pomp in lv.51 leert ie niks meer btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
CodeCaster schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:32:
Ik vind het nog steeds een beetje jammer dat er geschermd werd met een 3D-omgeving en een totaal vernieuwde gevechtsinterface.

Het enige wat er veranderd is, is dat je nu twee of drie niveaus hebt waarop je kunt lopen, en hier is alsnog heel weinig gebruik van gemaakt. Alleen Mt. Coronet en sommige gyms, en die mijn ergens aan het begin. En de binnen-engine is nog steeds 2D, als je in een gebouw loopt kun je nog steeds niet achter muren langs lopen :')

Hiernaast vallen de gevechten me erg tegen. De effecten zijn mooier dan bij bijvoorbeeld Silver, maar nog steeds zie je een aanval het luchtledige "vliegen", je hoort een knal en ziet je tegenstander knipperen. Érg basic allemaal. En ook de animaties... de beestjes draaien een beetje of zwaaien met een poot of staart aan het begin van een gevecht, en verder staan ze stokstijf totdat ze verslagen zijn of teruggeroepen worden. En ook de traagheid van alles... je bent steeds zo lang aan het wachten.

Als er nou eens meer gebruik gemaakt was van de kracht van de DS, zoals gebeurt bij het vangen van Palkia, was het spel een stuk leuker geweest. Je kunt wel zeggen "Dat heeft zo'n spel toch niet nodig", maar voor iemand die al aardig wat jaartjes meeloopt met de games is het leuke er zo een beetje vanaf.

Desalniettemin geen spijt van m'n aankoop hoor, ik speel nu alweer ruim 46 uur en ben bijna klaar met het trainen van m'n team voor de League. Maar het spel had zoveel beter kunnen zijn :)
Ach ja, elk spel kan diverse punten beter. ze hebben hier vooral meer gelet op de wifi mogelijkheden dan de layout van de game die idd misschien wel wat beter had gekunt ja maar ja ik denk dat ze wel bijna alles uit de ds hebben geperst in deze game. het is immers geen psp.

Sorry voor dubbelpost :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Daarnaast moet ook echt voor elke pokemon een animatie gedaan worden en ook voor elke aanval. Ik denk dat al behoorlijk wat ruimte in neemt.

• stefan001
Nog over dat GTS: als ik een pokemon achter laat, en ik vraag naar een andere met ongeveer dezelfde zeldzaamheid, lukt het me doorgaans wel dat te ruilen :). Gewoon geduld ;).

Verwijderd

Ok ik ben er bijna uit. :)

Modest Milotec (Ice Beam, Mirror Coat, Hydro Pump, Dragon Pulse)
Serious Electrivire (Cross Chop, Ice Punch, Psychic, Thunderbolt)
Adamant Blaziken (Night Slash, Blaze Kick, Brave Bird, Sky Uppercut)
Serious Torterra (Crunch, Earthquake, Solar Beam, Leaf Storm)
Modest Mismagius (Shadow Ball, Omnious Wind, Energy Ball, Psychic)

Volgens mij ben ik zo wel vrij goed voorzien.

Ik heb Dragon, Flying, Fire, Water, Electric, Psychic, Ghost, Dark, Fighting, Ground, Grass moves.
Denk dat de laatste uit de set een Dragon wordt. Misschien de volgende:

Adamant/Serious Salamance (Dragon Claw, Giga Impact, Flamethrower, Fly/Aerial Ace)

Mogelijk dat ik van i.p.v. Flamethrower kies voor Fire Fang. Het voordeel daarvan is dus dat ik dan allemaal Physical moves heb waardoor ik met een adamant Salamence beter uit de verf kom.

Mijn lineup heeft niet bijzonder veel fire moves dus die wil ik wat extra vertegenwoordigen. Fly is niet slecht als Flying move maar kost dus twee ronden. De instant hit van Aerial Ace is aardig maar de power ligt enigzins laag.

Torterra was een goede suggestie als aanvulling dus laten mensen zich vrij voelen om ideeen aan te dragen voor slot 6 van mijn lineup. :)

Physical sweepers zijn best goed maar wel gemerkt dat als ik er niet een bak snelheid achter hebt hangen dat het problemen gaat veroorzaken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 10:29 ]

Verwijderd

Misschien een Togekiss ? Bijvoorbeeld met de skillset : Extremespeed , Sky attack ( heeft nadeel dattie 2 turns nodig heeft , dus je kunt die skill ook wegdoen voor bijvoorbeeld Aerial Ace ) , Shock wave, handig voor paralyse , en psychic / flamethrower, water pulse...hij kan veel aanvallen, en heeft goede stats

Verwijderd

Kan. .. maar ik weet niet of ik zo'n zin heb ik dat happiness verhaal van togepi. Het duurt namelijk echt *bleeeeeping* lang voordat Togepi in Togetic evolueert zelfs met twee happy treatments en een soothe bell,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venun
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-08-2017
Iemand die me wat pokemon kan ruilen, zoals een magby ? (wil ook wel ff aan de eieren hier ;p)
eventueel ook een turtwig, heb'k de starters ook :P

zal zo deze post ff editen met m'n info :P ff opzoeken zo

Friendcode: 3909 5031 0357
Character naam: Venun
Versie: Diamond

[ Voor 14% gewijzigd door Venun op 19-08-2007 14:51 ]

Venun - 70 Tauren Warrior [prot] Auchindoun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Karlok[JY-616] schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:40:
Heb nu de bubble vervangen voor Mist, iemand nog een tip om mijn prinplup een goeie move te leren met een TM.
ik vind prinplup echt een top pokemon vooral als ie nog een keer evolueerd (dan word ie water/staal)
als je naar zijn stats kijkt zie je dat ze attack best laag is maar ze special attack rete hoog.
drill peck is dan ook wel een leuke move maar niet zo powerfull.

met surf kon ik btw bijna elke mob met 1/2 hits killen
hij is dan ook perfect voor een special attack tank

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, heeft iemand de starters van kanto, johto en hoenn? Ik heb pokemon diamond en zou deze graag willen:).
Als iemand ze heeft voeg me toe op MSN!
Freddie@loosdrecht.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:30

Sagat

Is pappa x2!

Bjna 10 jaar nadat ik begonnen ben met Red, toch de verleiding niet kunnen weerstaan (mede door de verhalen hier, grrr :P ) en Pearl aangeschaft :D
Heb net mijn eerste pm gevangen.

Mijn eerste indruk is dat er niet zo heel veel is veranderd aan de core gameplay, net zoals de reviews al voorspeld hadden. Maar dat maakt niet uit, want de voornaamste reden dat ik Red niet meer speelde is dat ie niet werkt op mijn ds. Als het een gba cart was geweest had ik Pearl wsl niet deze gekocht.
Ook daarom de gba remakes nog even overwogen (zijn toch de helf goedkoper) maar als ik deze ook weer 10 jaar speel is ie de 40 eur wel waard :)

Ik speel niet zo heel veel online, maar ik moet zeggen dat vooral het online ruilen ik zeer interresant vind. En battlen lijkt me ook leuk (hoewel, geowned worden toch iets minder aanspreekt dan de verzamelwoede van de kleine krengen).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venun
heb nu m'n friendcode erbij gezet, als iemand me kan helpen mijn Kadabra een Alakhazam te maken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Venun schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:52:
heb nu m'n friendcode erbij gezet, als iemand me kan helpen mijn Kadabra een Alakhazam te maken ? :)
Voeg me toe op msn : strienie@hotmail.com, dan help ik je verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan hoor... zie mijn profiel en voeg me even toe aan msn... kunnen we wat afspreken

owww... ik zie het alll... genoeg behulpzame mensen hierzo :-p

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle openstaande aanvragen voor Pokemon zijn af. Waren er totaal weer 30 dit weekend. Breeding center is nu dicht tot volgende weekend. Wel weer even genoeg voor een paar dagen. :P

Mensen die pokemon aangevraagd hadden kunnen een msn message sturen om ze af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, op route 212, bij de Pokemon Mansion. Als je daar binnen gaat en je loopt een stukje door dan kun je naar links en naar echts. Het gebouw is een beetje in een T vorm. Links en rechts heb je een deur waar allebij een vrouwtje voor staat.

Weet iemand wanneer de ruimtes achter die 2 deuren te bezoeken zijn? En wat er achter te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:18:
Vraagje, op route 212, bij de Pokemon Mansion. Als je daar binnen gaat en je loopt een stukje door dan kun je naar links en naar echts. Het gebouw is een beetje in een T vorm. Links en rechts heb je een deur waar allebij een vrouwtje voor staat.

Weet iemand wanneer de ruimtes achter die 2 deuren te bezoeken zijn? En wat er achter te vinden is?
Dat vraag ik me ook af, zelf kan ik er ook niet langs. dan staat er dat het off limits is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:15:
Alle openstaande aanvragen voor Pokemon zijn af. Waren er totaal weer 30 dit weekend. Breeding center is nu dicht tot volgende weekend. Wel weer even genoeg voor een paar dagen. :P

Mensen die pokemon aangevraagd hadden kunnen een msn message sturen om ze af te halen.
Even uit nieuwsgierigheid: heb je al veel pokemon met goede natures (en dan breeden met everstone) of ben je gewoon een zieke breed machine? ;)

Ik heb echt mijn halve zaterdag doorgebracht met het breeden van een Chansey met de juiste nature, na 64 chanseys had ik haar gelukkig te pakken, maar toen was ik het wel even flink zat. Ok ok.. daarna nog wel even op een (succesvolle) lucky egg jacht gegaan voor een vriend, maar dat breeden is wel echt geestdodend.
Gelukkig had ik bij leafgreen al 3 pokemonnetjes gebreed en EV-trained, dus nu hoef ik er nog maar 2 te breeden en 3 te ev trainen voor mijn eerste poging tot een ev-team.
Ik heb nu wel 3 exp. shares (Leaf green, Emerald en Diamond. Ik baal nog steeds dat ik mijn Ruby kwijt ben), in theorie kan ik dus meerdere pokemon tegelijk ev-trainen, dat moet, zolang ze dezelfde ev's nodig hebben, wel wat tijd gaan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
nioz schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:36:
[...]
Ik heb nu wel 3 exp. shares (Leaf green, Emerald en Diamond. Ik baal nog steeds dat ik mijn Ruby kwijt ben), in theorie kan ik dus meerdere pokemon tegelijk ev-trainen, dat moet, zolang ze dezelfde ev's nodig hebben, wel wat tijd gaan schelen.
Volgens mij heb je weinig aan meerdere exp shares, omdat ze de exp delen met de andere. Je krijgt dus minder experience per pokemon per keer als je meer pokemon met een exp.share hebt (dat was in ieder geval bij de vorige zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pewwy schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:04:
[...]

Volgens mij heb je weinig aan meerdere exp shares, omdat ze de exp delen met de andere. Je krijgt dus minder experience per pokemon per keer als je meer pokemon met een exp.share hebt (dat was in ieder geval bij de vorige zo.
Dat is nog steeds zo..

Vraagje, ik had gehoord dat je bij diamond en pearl je pokemon die je op ruby/saphire/emerald/firered/leafgreen hebt kunt downloaden zeg maar en dan in je computer krijgt op diamond of pearl..

Weet iemand hoe en waar dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:51:
[...]

Dat is nog steeds zo..

Vraagje, ik had gehoord dat je bij diamond en pearl je pokemon die je op ruby/saphire/emerald/firered/leafgreen hebt kunt downloaden zeg maar en dan in je computer krijgt op diamond of pearl..

Weet iemand hoe en waar dat kan?
Dat klopt via pal park, kan pas na de league

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pewwy schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:04:
[...]

Je krijgt inderdaad minder XP maar je krijgt wel op elke Pokemon de volledige EV van de verslagen pokemon. En dat is eerder waar het Nioz om te doen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nioz schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:36:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid: heb je al veel pokemon met goede natures (en dan breeden met everstone) of ben je gewoon een zieke breed machine? ;)

Ik heb echt mijn halve zaterdag doorgebracht met het breeden van een Chansey met de juiste nature, na 64 chanseys had ik haar gelukkig te pakken, maar toen was ik het wel even flink zat. Ok ok.. daarna nog wel even op een (succesvolle) lucky egg jacht gegaan voor een vriend, maar dat breeden is wel echt geestdodend.
Ik breed veelal op aanvraag. Als mensen vragen om bepaalde pokemon en niet verder definieren dan komen er pokemon met random natures. Voor mezelf ben ik in veel gevallen wel op zoek naar pokemon met een bepaalde nature. Gelukkig heb ik van het merendeel van de favoriete natures wel een ditto.

De 30 die ik afgelopen weekend gebreed heb waren allemaal voor de ruil / weggeven. Zelf ben ik nog hiernaast bezig geweest met een adamant ninjask om een nieuwe False Swiper te bouwen. Die heb ik nu en is nu level 40 met oa. EV training op attack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venun
de 2 die reageerden heb ik op msn toegevoegd :)

Daarnaast nog een andere vraag, heeft er iemand toevallig een Ditto en/of Magby te ruil voor me ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venun schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:30:
de 2 die reageerden heb ik op msn toegevoegd :)

Daarnaast nog een andere vraag, heeft er iemand toevallig een Ditto en/of Magby te ruil voor me ? :)
Magby sowieso wel. Maar pas in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:16:
[...]

Je krijgt inderdaad minder XP maar je krijgt wel op elke Pokemon de volledige EV van de verslagen pokemon. En dat is eerder waar het Nioz om te doen is. :)
Wat is EV dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een bepaalde waarde die je pokemon op stats kan krijgen waardoor ze met meer statpunten omhoog gaan. Het heet Effort Value. Elke stat heeft een EV.

Het maximum van alle EV bij elkaar is 504. Het maximum van EV voor 1 stat = 252. Als je voor een bepaalde stat de EV op 252 hebt betekent dat dus de beste progressie die je kan krijgen voor die stat. Als andere factoren zoals nature ook goed zijn kan je zo dus komen aan Pokemon met hele hoge specifieke stats.

Er zijn een aantal factoren die EV kunnen beinvloeden.
*Pokerus die EV verdubbeld.
*De Macho Brace die EV ook verdubbeld maar voor alle stats.
*Power items in de Battle Tower die EV verdubbellen voor specifiek stats.
*Vitaminen (Deze geven 10 EV per vitamine per stat. Max 10 vitamines voor 1 stat)

Dus even een voorbeeld. Ik heb een adamant electrivire. (Dus al +attack van Nature) Ik wil zorgen dat ie maximaal stat gain krijgt op attack. Dan kan ik hem een XP share geven en mee laten surfen terwijl ik op route 222 keer op keer een trainer bevecht met 2 Gyrados.
Elke Gyrados geeft +2 attack EV per keer.

Dus om Attack EV te maxen kan ik hem 10 vitamines geven voor 100 attack EV. En daarna kan hij exp sharen / zelf knokken bij 38 keer dat ik die trainer versla. Dus 38 x 2 Gyrados x 2 EV = 152 EV. Minder nog als ik em Macho brace / Power item aantrek en besmet met pokerus. ;)

Je kan EV niet zien. Echter als EV gemaxed is (dus 504 EV over alles) dan geeft een meisje in Sunyshore city je pokemon een Effort Badge. (Plek waar je de bal capsules krijgt)

Mocht je nou toevallig EV opgepikt hebben die je niet wil dan kan je daar specifieke berries voor gebruiken. Zijn van die berries die pokemon vriendelijker maken maar een bepaalde stat verlagen.

Dat is het wel in een notedop.

Het is een van de factoren die bepaald hoe hoog de stat van een bepaalde pokemon kan worden over tijd. Ik heb al pokemon gezien waar je al gauw +8 op een bepaalde stat kan krijgen per level als alles perfect is. Weet niet hoe hoog dit kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

max aantal EV's is 510 maar gedeeld door 4 houd je er maar 508 bruikbaar over.
Maar pas na 510 EV's krijg je de Effort Ribbon.
Per elke 4 EV's in een bepaalde categorie (dus HP, At, Def, etc...), krijg je 1 statpoint. Met een maximum van 252 in 1 stat 252/4=63 statpoints extra

Verder als je de optimale IV hebt (Individuel Value) i.c.m. EV's en nature, kan je idd wel opeens in een stat met 8 of meer omhoog gaan. Bijvoorbeeld een Blissey met een optimale IV in HP en een nature die dat boost plus EV"s...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah dat krijg je dus als je tijdens werk dingen post. Zit je er wel eens een paar getalletjes naast. En IVs zijn nog een bigger pain in the <bleep> dan EVs. EVs kan je namelijk goede controle op uitoefenen. IV is net het rad van fortuin. :P
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.