Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:27:
Heb net ff mijn hele collectie opgezocht
[afbeelding]
Diamond zit in mijn DS en Pearl nu in die van m'n zusje.
Ik ben pas begonnen met de GBA versies, omdat mijn zoontje helemaal gek is van pokemon. Iedereen speelt nu dus een aantal versies thuis
Heeft geen signature.
Verwijderd
Ik kan op zich een Murkow aanbevelen. Flying / Dark maakt het wat mij betreft een mooi allround flying pokemon.dommerick schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:24:
Zo sinds gisteren heb ook ik mijn pokémon pearl binnen. Tot nu bevalt het weer prima. Jammer dat je nu wel zo oud bent dat je de formule erachter wel doorhebt zodat je niet moest zoeken zoals vroeger. Ach toch is het wel weer vermakelijk. Nu nog een goede party van pokémons samenstellen. Op het moment heb ik een Grotle en zon vogel van het begin (ge-evolueerde starky) De rest moet ik nog kiezen en ook die vogel kan nog wel vervanging gebruiken.

Helaas, ik ga er binnenkort flink gebruik van makenTjona100 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:30:
[...]
Zoo, je mag emerald wel aan me verkopen als je er nix mee doet
Maar daar kun jij ook van profiteren
Helaas ik niet.Def87 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:03:
Zijn er nog mensen die een cyndaquil hebben voor mij?
Wel heb ik de beschikking over een gigantisch leger lvl 1 Snorlaxen (wonderbaarlijk de helft female)
Dat krijg je ervan als je perse een Snorlax wilt breeden met Double-edge (move), Thick Fat (ability) en de juiste nature (ik wou alleen satk en spd opofferen). Uiteindelijk de hele avond bezig geweest om al die eieren te hatchen (6000 steps per ei). Ik moet er niet aan denken wat een rotklus het was geweest als ze 1 voor 1 moesten hatchen, of als ik het zonder Magmar had moeten doen
Het was een hele klus, maar uiteindelijk toch de gewenste Snorlax gekregen.
Verwijderd
Uh bedoel je niet Munchlax?Cleetje schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:38:
[...]
Helaas ik niet.
Wel heb ik de beschikking over een gigantisch leger lvl 1 Snorlaxen (wonderbaarlijk de helft female)![]()
offtopic:
Dat krijg je ervan als je perse een Snorlax wilt breeden met Double-edge (move), Thick Fat (ability) en de juiste nature (ik wou alleen satk en spd opofferen). Uiteindelijk de hele avond bezig geweest om al die eieren te hatchen (6000 steps per ei). Ik moet er niet aan denken wat een rotklus het was geweest als ze 1 voor 1 moesten hatchen, of als ik het zonder Magmar had moeten doen
Het was een hele klus, maar uiteindelijk toch de gewenste Snorlax gekregen.
Ben ik nou echt een van de weinige spelers die zich niet zo heel veel interesseert voor natures / EV / IV ? Ik zal me dan maar in een hoekje gaan schamen of zo.
Ik wil gewoon mijn pokedex vol krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 11:51 ]
Ach ik moet eerst even wifi kopen, wel heb ik een female turtwig dus die kan ik wel breeden ofzo geloof ik
is er een namechanger? Ik heb een chatot geruild maar die heeft een nickname en die wil ik graag kwijt
[ Voor 16% gewijzigd door dommerick op 23-05-2007 12:34 ]
Heeft geen signature.
En de enige reden dat ik perse een female Piplup wou, is om mee te breeden, zodat ik een onderpand had om mijn gewilde pokemon te krijgen
Overigens zullen EV's mij ook koud laten, maar Abilities en Natures maken wij wel (tot op zekere hoogte) uit. Een Snorlax met verbeterde speed en verlaagde attack/special defense is gewoon irritant; dan schop je zijn beste kanten onderuit. Nee, dan toch liever een boost in stats die ik wel gebruik en een penalty in nutteloze stats (of gewoon geen stat boosts).
P.S. Ik had dus de pech om een hoop Snorlaxen te krijgen met een verbeterde special attack, een stat die voor mij volkomen nutteloos is op die dikzak. De laatste 3 eieren hadden 2 neutral natures met verkeerde ability en 1 Snorlax met de goeie ability en een leuke nature. Toen ben ik ook gestopt, die IVs geloof ik wel
[ Voor 18% gewijzigd door Cleetje op 23-05-2007 12:14 ]
Verwijderd
Ja die is erdommerick schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:01:
Jeetje dat is inderdaad iets wat ik niet echt snap
Ach ik moet eerst even wifi kopen, wel heb ik een female turtwig dus die kan ik wel breeden ofzo geloof iktenminste als ik cleetje zijn eerdere posts mag geloven want hij wilde ook perse een female Piplup
is er een namechanger? Ik heb een chatot geruild maar die heeft een nickname en die wil ik graag kwijt
Ik wil nog wel een turtwig en een piplip. Geslacht niet zo erg boeien. Alleen om mijn dex vol te krijgen met alle data. Maar ja mijn wishlist is nog redelijk lang.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Heeft geen signature.
Alleen moet je nog wel een eind door het spel, dat is dan weer jammer.
Ikzelf heb Red, Yellow, Gold en Diamond.
Verwijderd
Dat is me dan schijnbaar nogal een truuk. (Lees: Ik snap er geen snars vanArunia schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:12:
Ik ben nog steeds met Yellow bezig om via die "truuk" (een bepaalde trainer overslaan en aan de andere kant via Fly een gevecht ontsnappen om zo dan een gevecht met een level 5 Mew te openen) een gevecht met Mew binnen te komen.
Alleen moet je nog wel een eind door het spel, dat is dan weer jammer.
Ikzelf heb Red, Yellow, Gold en Diamond.

Verwijderd
Ach je doet je nickname eer aan zullen we maar zeggen.dommerick schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:08:
Damn net weer 2 uur naar de knoppen. Uitgezet zonder te savenhad toch paar foute dingen gedaan lol

Verwijderd
Ik vind het toch erg irritant dat je bepaalde dingen toch alleen maar kan doen met local wifi (capture the flag, spiritomb unlocken, battle tower).

Het heeft te maken met het feit dat het spel een gevecht wil starten.
Jij vliegt weg zodra je het uitroepteken van de trainer ziet (je moet die dus overslaan totdat je Fly hebt), je moet dan een bepaalde andere trainer verslaan (volgens mij met een slowpoke) en dan weer in het gebied terug komen waar je het gevecht hebt gecancelled zeg maar. Het spel weet dat er een gevecht had moeten zijn, dus laat meteen een gevecht starten welke dan uitkomt op Mew.
Het zit hem in de code die de Pokemons geprogrammeerd hebben gekregen (8 tekens) waarvan dan de combinatie van de eerste trainer (eerste 4 tekens) en de laatste trainer (laatste 4 tekens slowpoke) de code van Mew is. Staat allemaal in de link uitgelegd.
Ik heb hem uitgeprobeert in een emulator met hun savegame en daar werkte het. Nu was ik dus bezig om dit zelf te doen (Tja, daar begon ik een aantal jaar geleden aan).
Overigens kun je een soort gelijk iets met de eerste JP editie van Diamond/Pearl ook uithalen, waarmee je door de deur bij de E4 kon surfen en dan een bepaalde kant op kan gaan waardoor je op de lokaties van de 2 event pokemons uit komt. Dit is niet meer mogelijk bij de andere edities van D en P. Maar wel weer met een Gamesharkcode. Dit is natuurlijk als je ze allemaal wilt hebben en die events van Nintendo niet meer kunt bezoeken of nooit hebt kunnen bezoeken.
Op GoT heb je ook zoiets moois als de edit-knop. Hoef je niet 3 posts achter elkaar te maken maar kan je alles mooi in 1 post plaatsen

[ Voor 21% gewijzigd door JanW op 23-05-2007 15:37 ]
Verwijderd
Ach ik hoop dat er op een 'normale reisafstand' nog wel een keer een Nintendo Event komt. Lijkt me wel een keer leuk om dat bij te wonen. Zal je zien dat ze een event gaan doen in NL wanneer Pokemon D/P hier uit komt en worden er codes uitgegeven die het alleen op euro versies doen. Ach ik kan er maar beter niet aan denken.Arunia schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:43:
Dit is natuurlijk als je ze allemaal wilt hebben en die events van Nintendo niet meer kunt bezoeken of nooit hebt kunnen bezoeken.
Nog steeds blij met mijn import versie.
@Jan Willems: Ja dat kan inderdaad maar volgens mij is het geen regel dat ik dat moet doen. Bedankt hoor maar ik heb echt geen les nodig in het gebruik van de edit knop. Ik reageer op de individuele posts. Toch ook wel grappig om te zien dat je met je eigen edit mijn nickname nog steeds verkeerd gespeld is.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 15:11 ]
Het is geen regel, maar wel een algemeen geaccepteerde etiquette op fora die ook door de meesten hier wel verwacht wordt. Bovendien kun je natuurlijk ook op individuele posts reageren in een enkel bericht. Daar is die mooie "quote"-knop voor.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:06:
@Jan Willems: Ja dat kan inderdaad maar volgens mij is het geen regel dat ik dat moet doen. Bedankt hoor maar ik heb echt geen les nodig in het gebruik van de edit knop. Ik reageer op de individuele posts. Toch ook wel grappig om te zien dat je met je eigen edit mijn nickname nog steeds verkeerd gespeld is.
Maar als je een goed bedoeld advies in de wind wil slaan en veel medeforumgebruikers tegen je in het harnas wil jagen, moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten.
Voor Red en Blue circuleerden destijds ook vele manieren waarom je Mew zou kunnen bemachtigen. Ik heb ze allemaal geprobeerd toen, maar geen van allen werkten bij mij. Behalve de Game Genie code en via events dan. Maar alle "surf met een level 78 Snorlax drie rondjes door de zee in ..." gingen toen niet op. Laat het maar even weten als het met deze versie wel echt lukt.Arunia schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:43:
*een heel verhaal over Mew*
[ Voor 56% gewijzigd door Captain N op 23-05-2007 17:25 ]
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
En laat dat nou net zijn wat ik vrij vaak doe. Maar dat was dus niet waar hij de post over maakte. Dit doe ik in tegenstelling tot het continue editten van hetzelfde bericht wat het zaakje er voor mij niet beter leesbaar maakt.Captain N schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:21:
[...]
Het is geen regel, maar wel een algemeen geaccepteerde etiquette op fora die ook door de meesten hier wel verwacht wordt. Bovendien kun je natuurlijk ook op individuele posts reageren in een enkel bericht. Daar is die mooie "quote"-knop voor.
Hmm veel forum gebruikers zei je? Hij is de eerste die er over begint. Het gaat me ook niet om het advies maar meer de toon waarop hij het neerzet.Maar als je een goed bedoeld advies in de wind wil slaan en veel medeforumgebruikers tegen je in het harnas wil jagen, moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten.
Ik wil hier verder ook niet veel woorden aan vuil maken, maar zoals Captain N al zegt is het een algemeen geaccepteerde etiquette. Als je gewoon op Post reply drukt en dan naar onder scrolt kun je ook al de berichten aanklikken die je wilt quoten. Dit zijn alleen maar tips, hoe je het opvat is geheel aan jouw, ik probeer ze zo vriendelijk en goed mogelijk te brengen.
[ Voor 81% gewijzigd door JanW op 23-05-2007 18:53 ]
Ik bedoel dus meerdere quotes in een enkel bericht, niet iedere quote in een apart bericht. Wanneer iemand meerdere berichten achter elkaar plaatst komt commentaar hierover vaak voor. Gelukkig komt het alleen niet zo vaak voor dat iemand meerdere berichten achter elkaar plaatst.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:15:
En laat dat nou net zijn wat ik vrij vaak doe. Maar dat was dus niet waar hij de post over maakte. Dit doe ik in tegenstelling tot het continue editten van hetzelfde bericht wat het zaakje er voor mij niet beter leesbaar maakt.
Hmm veel forum gebruikers zei je? Hij is de eerste die er over begint. Het gaat me ook niet om het advies maar meer de toon waarop hij het neerzet.
Laten we het dan nu weer lekker over Pokémon hebben. Over die connectivity tussen FR/LG en D/P bijvoorbeeld. Naast het importeren is het dus niet mogelijk op de gewoonlijke manier te ruilen en battle'n tussen FR/LG en DP, toch? Of heb ik dit nu mis?
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Ik denk ook niet dat ie de glitch wil gebruiken om mew te halen in D/P maar meer om em in Yellow te halen; en dan via Pal Park over te halen.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:45:
Deze glitch, bug of whatever in Yellow werk idd wel, maar daar heb je niets aan in Diamond of Pearl...

Verwijderd
Je kan pokemon die je in die games gevangen hebt importeren in D/P. Tevens kan je na de national dex ook bepaalde pokemon vangen in D/P die er niet in zitten door bepaalde oude pokemon games in het gba slot van je DS te hebben als je D/P laad. Dat zijn de enige twee manieren voor zover ik weet om Pokemon in D/P te krijgen.Captain N schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:10:
Laten we het dan nu weer lekker over Pokémon hebben. Over die connectivity tussen FR/LG en D/P bijvoorbeeld. Naast het importeren is het dus niet mogelijk op de gewoonlijke manier te ruilen en battle'n tussen FR/LG en DP, toch? Of heb ik dit nu mis?
Zit op dit moment in belgie. ben vanavond weer thuis
[ Voor 32% gewijzigd door Tjona100 op 23-05-2007 19:24 ]
Ik denk ook dat hij bedoelde dat je daar niets aan hebt in D/P omdat je niet met Yellow kan ruilen. Correct me if i'm wrong.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:13:
[...]
Ik denk ook niet dat ie de glitch wil gebruiken om mew te halen in D/P maar meer om em in Yellow te halen; en dan via Pal Park over te halen.
Al uit het ei?Tjona100 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:24:
ik heb een zoot togepi's dus als iemand nog een togepi wilt
Zit op dit moment in belgie. ben vanavond weer thuis
Is het trouwens mogelijk om de starters uit de 2de generatie in D/P te krijgen?

[ Voor 87% gewijzigd door JanW op 23-05-2007 19:28 ]
Ja als je de dex in emerald compleet heb mag je 1 2e gen starter kiezen of je moet 2 gameboys (GBA) en link cable hebben en met silver/gold/crystal ruilenJan Willems schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:24:
Is het trouwens mogelijk om de starters uit de 2de generatie in D/P te krijgen?
offtopic:

Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Bij de Sinnoh Underground moet je dus zoeken naar schatten dan wordt de stylus ook gebruikt voor het openbreken van de muren. Tevens voor de "echo pings" van het zoeken en voor het tegengaan van bepaalde vallen.Jan Willems schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:37:
Kon er trouwens niets over vinden in dit topic, maar maken deze games op een of andere manier gebruik van de stylus? Dus zeg maar in puzzels of iets dergelijks?
*EDIT*

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 08:42 ]
Dat gaat dus niet... Importeren kan alleen met de GBA gamesVerwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:13:
[...]
Ik denk ook niet dat ie de glitch wil gebruiken om mew te halen in D/P maar meer om em in Yellow te halen; en dan via Pal Park over te halen.
Voor het geval ik wat mis. Als je een male breed met een ditto, dan heb toch nog steeds kans op een female? Want anders hoef je niet telkens te resetten.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:28:
[...]
spoiler:toch al gauw 13 reloads moeten doen om een female Eevee te krijgen
Ik kan het ook mis hebben, maar ik breed niet echt veel want EV, nature boeit me niet zoveel. Gevecht in singleplayer win je toch wel gemakkelijk, wordt alleen intressant als we tegen elkaar gaan battlen een keer
XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132
Verwijderd
Naar ik begreep werd : Pokemon X + Ditto altijd van type Pokemon X, geslacht is dan random. Maar ja ik heb dus geen ditto. Ik breed de critter vanwege de evolutie(s). Ja reply-en zonder spoiler tag is af en toe lastig.Def87 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:52:
[...]
Voor het geval ik wat mis. Als je een male breed met een ditto, dan heb toch nog steeds kans op een female? Want anders hoef je niet telkens te resetten.
Ik kan het ook mis hebben, maar ik breed niet echt veel want EV, nature boeit me niet zoveel. Gevecht in singleplayer win je toch wel gemakkelijk, wordt alleen intressant als we tegen elkaar gaan battlen een keer
@Pewwy: Ok het is lastig als je niet intikt wat je voor ogen hebt. Kan gebeuren as je zo op werk zit en mensen ook andere dingen van je verlangen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 13:41 ]
Volgens mij is dat niet zo en kan je ook het andere geslacht uit een ei scoren.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:08:
[...]
Naar ik begreep werd : Pokemon X + Ditto altijd van geslacht Pokemon X. Maar ja ik heb dus geen ditto. Ik breed de critter vanwege de evolutie(s). Ja reply-en zonder spoiler tag is af en toe lastig.
Je kunt em van B/R/Y overzetten naar Gold/Silver (via een oudere GB of GBC of GBA), daarvandaan kun je em als het goed is doorschuiven naar de versie van de GBA of zelfs al vanuit de eerste pokemon games naar een GBA versie. En van de GBA versie kun je deze weer op de DS versie zetten. Eventjes goed nadenken en dan zou het best wel eens moeten lukken.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:36:
[...]
Dat gaat dus niet... Importeren kan alleen met de GBA games
De GBA kan GB en GBC spellen draaien, linkkabeltje ertussen en hij staat op de GBA cartridge. GBA cartridge kan in de DS en klaar is Kees. Nahja, laten we hopen dat het zo gaat lukken, nu nog eerst die truuk verder spelen.
De event pokemons kun je op een gegeven moment niet meer krijgen, dus dan maar op een ietsjes andere/minder legale manier (zonder dat je dus de pokemon in je lijst zet dmv een code, dat vind ik dan weer niet zo netjes). Ben toch niet iemand die constant tegen anderen gaat battlen en ik zal ze ook niet gaan ruilen ofzo. Misschien breeds daarvan dan, maar dat is weer wat anders.
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om te linken tussen GB(C) en GBA games, daar waren toendertijd namelijk een hoop mensen pissig overArunia schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:13:
[...]
Je kunt em van B/R/Y overzetten naar Gold/Silver (via een oudere GB of GBC of GBA), daarvandaan kun je em als het goed is doorschuiven naar de versie van de GBA of zelfs al vanuit de eerste pokemon games naar een GBA versie. En van de GBA versie kun je deze weer op de DS versie zetten. Eventjes goed nadenken en dan zou het best wel eens moeten lukken.
De GBA kan GB en GBC spellen draaien, linkkabeltje ertussen en hij staat op de GBA cartridge. GBA cartridge kan in de DS en klaar is Kees. Nahja, laten we hopen dat het zo gaat lukken, nu nog eerst die truuk verder spelen.
De event pokemons kun je op een gegeven moment niet meer krijgen, dus dan maar op een ietsjes andere/minder legale manier (zonder dat je dus de pokemon in je lijst zet dmv een code, dat vind ik dan weer niet zo netjes). Ben toch niet iemand die constant tegen anderen gaat battlen en ik zal ze ook niet gaan ruilen ofzo. Misschien breeds daarvan dan, maar dat is weer wat anders.
Verwijderd
In theorie zou je em bij kunnen ruilen want het schijnt dat in een event in Amerika Celebi is weggeven. Ook zou ie op de bonusdisk van Colosseum staan in Japan. Maar het zal wel bij theorie blijven. Als ik al zie dat er nu mensen zijn die voor een Level 10 Skorupi (M) dus een Level 100 Palkia/Diagla vragen denk ik niet dat je heel veel success gaat hebben.Arunia schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:35:
Nope, voor zover ik weet niet. Misschien dat je in het gebied kan komen waar je Celebi kan vangen dmv een Action Replay oid. Dan is het maar half cheaten.

Klopt, ik ben echt alles uit de pokemon games aan het halen die ik heb, alleen die Celebi dus niet omdat die alleen in Japan te regelen wasVerwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:55:
[...]
In theorie zou je em bij kunnen ruilen want het schijnt dat in een event in Amerika Celebi is weggeven. Ook zou ie op de bonusdisk van Colosseum staan in Japan. Maar het zal wel bij theorie blijven. Als ik al zie dat er nu mensen zijn die voor een Level 10 Skorupi (M) dus een Level 100 Palkia/Diagla vragen denk ik niet dat je heel veel success gaat hebben.
Hoe doet Deoxys het eigenlijk op de markt? Ik heb er 5 van een event (had al mijn GBA games bij me).Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:55:
[...]
In theorie zou je em bij kunnen ruilen want het schijnt dat in een event in Amerika Celebi is weggeven. Ook zou ie op de bonusdisk van Colosseum staan in Japan. Maar het zal wel bij theorie blijven. Als ik al zie dat er nu mensen zijn die voor een Level 10 Skorupi (M) dus een Level 100 Palkia/Diagla vragen denk ik niet dat je heel veel success gaat hebben.
Verwijderd
Op de markt zal je er vast wel voor kunnen krijgen wat je wil hebben. (muv Pokemon die nog mogelijker te krijgen zijn). Wil er ook wel 1 maar ja de vraag is wat kan ik er voor ruilen dat boeit. Het enige wat ik te ruil schijn te hebben in D/P is een ziekte.

Verwijderd
Hahahahaha. Ik heb er nog een stuk of 6 actieve over. Bij mij is Pokerus net de griep. Ongeveer een pokemon of 20 hebben het al gehad. Binnenkort maar weer eens een bak gaan matten om wat te kweken. Stuur me maar even een bericht op MSN vanavond.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:55:
Een ziekte? Pokévirus?
SWEET! mag ik die pokémon lenen?
Moet nu alleen ff uitzoeken hoe ik mijn friends-code kan vinden
Ik heb de gras (turtwig ) als starter genomen en ik zit nu een beetje te wachten op echt leuke pokemon en niet weer een sentret/linone of pidgey cloon te nemen die je in elk spel op het begin altijd tegekomt.
Tot nu toe is het spel weer een feest van herkenning, lekker meer van het zelfde is in dit geval juist heel goed
ik neem aan dat je pearl bedoeltBigbadkip schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:48:
Ik heb mijne ( PERL, waren er nog weinig van volgens de SP dus vandaar. ) ook binnen
Moet nu alleen ff uitzoeken hoe ik mijn friends-code kan vindendan post ik hem hier ook.
Ik heb de gras (turtwig ) als starter genomen en ik zit nu een beetje te wachten op echt leuke pokemon en niet weer een sentret/linone of pidgey cloon te nemen die je in elk spel op het begin altijd tegekomt.
Tot nu toe is het spel weer een feest van herkenning, lekker meer van het zelfde is in dit geval juist heel goed
[ Voor 30% gewijzigd door dommerick op 24-05-2007 20:23 ]
Heeft geen signature.
en ik heb idd pearl

hoever moet je zijn voor WiFi trades ? 4e gym ?
Verwijderd
De 3e stad. Je hebt als ik me goed herinner minimaal 1 badge nodig.Bigbadkip schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:34:
ik heb er nu wel een shinxje bij gevangen, als die een beetje leuk 2x evolueerd dan hou ik hem.
en ik heb idd pearltypotje
hoever moet je zijn voor WiFi trades ? 4e gym ?
Iemand trouwens ergens kunnen vinden wanneer Revolution uitkomt in Europa? Zie em in de US staan voor eind Juni.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 22:12 ]
Verwijderd
Ah ja. Je hebt alleen een badge nodig als je gebruik wil maken van GTS. Maar ja daar is toch bijna nooit iets te vinden wat echt 'ruilbaar' is. Heb bij toeval nog wel wat ruils gevonden waar ik nog wat mee kon. (zoals Bonsly bijruilen voor Mime Jr.) Als je een pokemon wil waar mensen toch al gauw meer dan 10 minuten in moeten investeren dan heb je of onmogelijke eisen (Level 9 Garchomp) of belachelijke.Arunia schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 08:51:
Ik ben in de derde stad en kon gewoon de kelder in zonder een badge. Daarnaast kon ik ook naar de battle kamer, dus denk dat je alleen maar naar de derde stad hoeft te gaan.

Hoop dat Nintendo ooit nog eens de onmogelijke ruils weghaalt en het mogelijk maakt om meer 'hits' te bekijken bij het zoeken anders dan de eerste 3-5.
Voor de rest willen ze allemaal lvl 100 dialga enz

[ Voor 4% gewijzigd door Bigbadkip op 25-05-2007 12:55 ]
Verwijderd
Bigbadkip schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:07:
Dan heb je nu wel een gecheate chimchar... lvl kan je ze namelijk krijgen
Volgens mij kan je een vrouwlijke Chimchar/Monferno/Infernape gewoon breeden en dan krijg je een level 1 chimchar. Dus wat zou daar precies gecheat aan zijn?
Ik wou dat ik er zelf aan gedacht had om te reloaden tot ik een female chimchar had maar helaas.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 10:15 ]
Pokerus moet je houden, geen idee of het nog werkt als vroeger, maar je pokemon schijnen er meer experience door te krijgen. Ruilen naar anderen is natuurlijk ook geweldig als je er meerdere hebt. Op die manier kan iedereen het virus krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:11:
[...]
Hahahahaha. Ik heb er nog een stuk of 6 actieve over. Bij mij is Pokerus net de griep. Ongeveer een pokemon of 20 hebben het al gehad. Binnenkort maar weer eens een bak gaan matten om wat te kweken. Stuur me maar even een bericht op MSN vanavond.
[ Voor 10% gewijzigd door Pewwy op 25-05-2007 12:35 ]
Egg hatch pokemon zijn lvl 5, dus een lvl 1 is gecheat.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:12:
[...]
![]()
Volgens mij kan je een vrouwlijke Chimchar/Monferno/Infernape gewoon breeden en dan krijg je een level 1 chimchar. Dus wat zou daar precies gecheat aan zijn?
Ik wou dat ik er zelf aan gedacht had om te reloaden tot ik een female chimchar had maar helaas.![]()
Verwijderd
Heb gisteren weer een Eevee besmet met het virus. Had het ook op een van mijn Pikachu's maar die had welgeteld 2 battles Pokerus. Vind het wel een beetje vreemd dat de ene pokemon uren en battles achtereen Pokerus hebben en het bij andere in een oogwenk voorbij is.Pewwy schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:34:
[...]
Pokerus moet je houden, geen idee of het nog werkt als vroeger, maar je pokemon schijnen er meer experience door te krijgen. Ruilen naar anderen is natuurlijk ook geweldig als je er meerdere hebt. Op die manier kan iedereen het virus krijgen.
Ook lijkt het overspringen naar andere pokemon redelijk random. Soms gebeurd het al na 1 battle. Bij andere pas na 10+ levels.
Ik ruil ook alleen maar 'surplus' pokemon met Pokerus. Zorg altijd dat ik er 2-3 achter de hand heb.
Beetje jammer dat je op GTS niet kan adverteren. Was namelijk wel benieuwd of ik een coole Legendary Pokemon kan krijgen voor een munchlax met Pokerus.
Verwijderd
In D/P hatched een Pokemon dus op level 1.Bigbadkip schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:54:
[...]
Egg hatch pokemon zijn lvl 5, dus een lvl 1 is gecheat.
Zie ook Breeding Changes.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 13:01 ]
Heb binnenkort een suicune in de aanbieding, maar moet eerst de Elite 4 verslaanVerwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:58:
[...]
Heb gisteren weer een Eevee besmet met het virus. Had het ook op een van mijn Pikachu's maar die had welgeteld 2 battles Pokerus. Vind het wel een beetje vreemd dat de ene pokemon uren en battles achtereen Pokerus hebben en het bij andere in een oogwenk voorbij is.
Ook lijkt het overspringen naar andere pokemon redelijk random. Soms gebeurd het al na 1 battle. Bij andere pas na 10+ levels.
Ik ruil ook alleen maar 'surplus' pokemon met Pokerus. Zorg altijd dat ik er 2-3 achter de hand heb.
Beetje jammer dat je op GTS niet kan adverteren. Was namelijk wel benieuwd of ik een coole Legendary Pokemon kan krijgen voor een munchlax met Pokerus.
Verwijderd
Voor zover het me lukt om ze te blijven besmetten voordat Pokerus weg is doe ik niet moeilijk over ruilen met Tweakers. Gisteren 2 uur bezig geweest en alleen die twee pokemon waren gelukt. Dat terwijl ik toch met een pokemon of 6 flink heb lopen levellen. Het idee van de legendary ruil was meer stil protest tegen GTS. Maar als ze ruilbaar zijn sla ik ze natuurlijk niet af.Pewwy schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:22:
[...]
Heb binnenkort een suicune in de aanbieding, maar moet eerst de Elite 4 verslaan
PS. Zoals al gesteld kan het zijn dat Pokemon dus schijnbaar in 1-2 minuten Pokerus krijgen en genezen. Wanneer ik ruil kan ik dus alleen garanderen dat ze Pokerus hebben bij de ruil. Ik hoop dat mensen dat begrijpen.
Wat betreft het GTS, daarvan viel het mij ook al op dat ze wel erg vreemde combinaties zoeken. Een volledig geëvolueerde pokemon van lvl 1 is gewoon onmogelijk zonder cheats (mits het een lvl-based evolutie is uiteraard). Zo zag ik ook wel mensen die dan graag een Infernape van lvl <9 willen
Het werkt overigens vaak wel als je zelf een fatsoenlijke ruil voorsteld. Zo had ik al redelijk snel alle D/P starters: even een cranidos of male piplup in ruil voor een female starter en een paar uur later naar de Day Care
srry, dat wist ik nietVerwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:59:
[...]
In D/P hatched een Pokemon dus op level 1.
Zie ook Breeding Changes.
Verwijderd
Dat heb ik ook. Maar om het te verspreiden moet ik dus pokemon levellen terwijl er een pokemon met het virus dus in de line-up zit. Het helpt dan niet wanneer ik een pokemon uit de box haal; mee laat lopen en 1 minuut later is ie alweer genezen voordat ie het heeft kunnen verspreiden. Vandaar dat ik zo mijn best doe om het aantal geinfecteerde critters op 5+ te houden en ik wat 'overhead' heb en kan traden.Cleetje schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:01:
Korte tip ten aanzien van Pokerus: zorg dat je een 2e pokemon besmet die je in een box kan stoppen. Dan heb je altijd een pokerus pokemon achter de hand (pokerus geneest niet zolang de pokemon in een box zit).

Blijf hopen dat Nintendo de onmogelijke trades een keer van het wifi net af haalt. Of een optie maakt om te filteren.Dus dat ik zou kunnen filteren dat ik alleen trades wil zien die maximaal om een level 60 pokemon vragen die niet legendary is.Wat betreft het GTS, daarvan viel het mij ook al op dat ze wel erg vreemde combinaties zoeken. Een volledig geëvolueerde pokemon van lvl 1 is gewoon onmogelijk zonder cheats (mits het een lvl-based evolutie is uiteraard). Zo zag ik ook wel mensen die dan graag een Infernape van lvl <9 willen
Het lastige is ook dat bij het zoeken maar maximaal 3-5 (7 heb ik nooit meegemaakt) trade partners zijn. Je kan niet verder 'roteren' indien het er meer zijn. Heb al eens twee keer gezocht op dezelfde parameters (met tussentijdse wijziging) en ik krijg soms toch een andere 'hit' erbij. Kan me niet voorstellen dat die data hoeveelheid zo enorm is dat het zo berperkt moet worden.
Ja GTS is inderdaad het beste voor zelf aanbieden en een 'normale' ruil voorstellen. Dat werkt het beste. Ik vind het wel erg jammer dat je alleen maar op GTS naar pokemon mag zoeken die je al gezien hebt. Dat beperkt wel een beetje mijn mogelijkheden om national dex vol te krijgen. Op zich wil ik nog steeds wel een Turtwig en een Piplup als je ze nog eens over hebt. Geslacht niet boeien.Het werkt overigens vaak wel als je zelf een fatsoenlijke ruil voorsteld. Zo had ik al redelijk snel alle D/P starters: even een cranidos of male piplup in ruil voor een female starter en een paar uur later naar de Day CareZo heb ik ook wel starters aangeboden in ruil voor makkelijke pokemon, maar die me dan net even te veel moeite zijn om te vangen (en zuiver ter opvulling van mn pokedex zijn). Chimchar in ruil voor een Ghastly b.v.
Even een spelfout eruit gehaald. Ik ben echt toe aan weekend.
Verwijderd
Ik ben sinds kort ook een blije bezitter van pokémon Diamond en nog druk opzoek naar anderen om online mee te gamen!
Arianne
FC: 2234 3875 7351
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 15:16 ]
Voor de rest heb ik de standaard pidgeotto versie maar dan van pearl. En starter.
Torterra lvl 36
Staraptor lvl 35
Picharisu lvl 31
Floatzel lvl 33
Bibarel lvl 15
Nu ga ik dus op zoek naar een hounddoom ofzo
Heeft geen signature.
Name: Rewdeh
FC: 0172 8078 3244
Ik heb echter nog geen idee hoe dit werkt, ik vermoed met het GTS? afijn, alvast bedankt!
Verwijderd
Ik heb je toegevoegd op MSN en op Palpad. Stuur maar even een MSN message dan regelen we dat.Deviruchi schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:28:
Ik heb sinds kort ook Pearl in mijn bezit. Ik wil nu van mijn kadabra een alakazam maken, en van mijn haunter een gengar. Is er hier iemand die mij hiermee wil helpen aub?
Name: Rewdeh
FC: 0172 8078 3244
Ik heb echter nog geen idee hoe dit werkt, ik vermoed met het GTS? afijn, alvast bedankt!
@dommerick: Elke keer dat je combat doet met een trainer heeft Pachirisu dus een kans dat ie een item oppakt. Dus heel veel combats tegen trainers doen met vs. Seeker zorgt er voor dat ie ook veel op pakt.
En na elke combat kijken of hij iets vast heeft.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 20:09 ]

Binnenkort ff een usb wifi ding halen. Heb namelijk Pearl! had van te voren aangenomen dat Diamond populair zou worde door de legendary, en vandaar Pearl genomen.
Verwijderd
Waarom geen router ? Ik merk dat er veel ellende is met dat wifi dongle apparaat met traden.RisingSun schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:21:
Ben nu bij de 4e gym (geloof ik) Water gym, maar snap niet hoe ik ooit bij die leader kom![]()
Binnenkort ff een usb wifi ding halen. Heb namelijk Pearl! had van te voren aangenomen dat Diamond populair zou worde door de legendary, en vandaar Pearl genomen.
Ik heb hier geen draadloze router, dus wat is dan de makkelijkste manier om verbinding te krijgen?Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:36:
[...]
Waarom geen router ? Ik merk dat er veel ellende is met dat wifi dongle apparaat met traden.
Verwijderd
Router of dongel (Dat nintendo USB ding) halen dus. Ik zeg alleen dat over het algemeen ik gezien heb dat de dongel nogal wat problemen geeft. Het is in principe de goedkoopste oplossing maar niet noodzakelijk de beste. De keuze is geheel aan jouRisingSun schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:23:
[...]
Ik heb hier geen draadloze router, dus wat is dan de makkelijkste manier om verbinding te krijgen?
Ik heb er nu 3 waarvan er nu 2 bij de daycare zijn. Mochten er mensen geintreseerd zijn in een feebas dan wil ik wel wat ruilen.
Ik ga vandaag is proberen of ik mijn eigen feebas kan laten evolueren in een milotic, ik heb iig genoeg berries.
Na de e4 verslagen te hebben en een national dex gehaald te hebben heb ik nu ook de 3 regis overgehaald uit sapphire. Plus nog wat andere interesante pkmn, alleen is het jammer dat je geen pkmn kunt overzetten die een hm hebben geleerd.
Spin, magic wheel of bullshit! Spin!
Welke versie heb je, pearl/diamond?WFG schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:20:
Na veel(5-6 uur) gevis heb ik gister dan toch een feebas weten te vangen!!!
Ik heb er nu 3 waarvan er nu 2 bij de daycare zijn. Mochten er mensen geintreseerd zijn in een feebas dan wil ik wel wat ruilen.
Ik ga vandaag is proberen of ik mijn eigen feebas kan laten evolueren in een milotic, ik heb iig genoeg berries.
Na de e4 verslagen te hebben en een national dex gehaald te hebben heb ik nu ook de 3 regis overgehaald uit sapphire. Plus nog wat andere interesante pkmn, alleen is het jammer dat je geen pkmn kunt overzetten die een hm hebben geleerd.
Zou het helemaal geweldig vinden als ik je regi's mocht lenen voor regigas
[ Voor 5% gewijzigd door Tjona100 op 28-05-2007 12:24 ]
Verwijderd
Veel plezier met pijnigen van je DS. Ik zou feebas geen Poffins voeren onder level 10.WFG schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:20:
Ik heb nu bij 1 geprobeert beauty naar max te brengen maar dat is een behoorlijk crime, ook niet gelukt. Ik ben daarom ook maar aan het breeden geslagen om 1 tekrijgen die een modest nature heeft(Likes dry food). En nu nog genoeg berrys planten enzo om genoeg pokeblocks te kunnen maken.
Diamond, je mag mijn regis wel ff lenen als ik zelf regigigas heb gevangen. Ik zal in de tussentijd ff kijken of ik mss een zetje van 3 regis kan krijgen, een vriend van me heeft ruby/sapphire/emerald. Die heeft vast wel wat over.Tjona100 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:21:
[...]
Welke versie heb je, pearl/diamond?
Zou het helemaal geweldig vinden als ik je regi's mocht lenen voor regigas
Verwijderd
YES! Laten we gezellig de Regi polonaise doen. LOL. /me wil Regigas ook wel.WFG schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:48:
Diamond, je mag mijn regis wel ff lenen als ik zelf regigigas heb gevangen. Ik zal in de tussentijd ff kijken of ik mss een zetje van 3 regis kan krijgen, een vriend van me heeft ruby/sapphire/emerald. Die heeft vast wel wat over.

Als je een mannelijke starter hebt, en je laat die breeden met een female ditto, dan hoor je toch alsnog een starter in het ei te krijgen? En geen Ditto. Aangezien een ditto zich genetisch altijd vervormd
dat klopt, en ditto is geslachtloosRisingSun schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:08:
Zo eindelijk voorbij de 4e gymWas er met een beetje logisch nadenken binnen 2 minuten uit
![]()
Als je een mannelijke starter hebt, en je laat die breeden met een female ditto, dan hoor je toch alsnog een starter in het ei te krijgen? En geen Ditto. Aangezien een ditto zich genetisch altijd vervormd
[ Voor 3% gewijzigd door Tjona100 op 28-05-2007 21:43 ]
Er zijn maar 2 vuur pokemon, chimchar en ponyta, te vangen voordat je je national dex hebt. En ik wil graag mijn team compleet maken met een vuurpokemon.
Dus als iemand mij een eitje van een chimchar of een wilekeurige andere fire kan ruilen voor iets wat je al kan voordat je het spel hebt gehaald. ( dus geen onzin zolas een lvl 100 feebass, wat je online alleen maar tegenkomt. )
Verwijderd
Ik heb wel een Chimchar voor je. Vers uit het ei dus krijgt bij trade ook betere exp. Voeg me maar even toe op MSN en dan kunnen we dat vanavond wel even regelen. Boeit me niet zoveel wat ik er voor terug krijg.Bigbadkip schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:53:
is er hier iemand die een random firepokemon, ( niet ponyta ) wil ruilen tegen iets niet al te waardevols.
Er zijn maar 2 vuur pokemon, chimchar en ponyta, te vangen voordat je je national dex hebt. En ik wil graag mijn team compleet maken met een vuurpokemon.
Dus als iemand mij een eitje van een chimchar of een wilekeurige andere fire kan ruilen voor iets wat je al kan voordat je het spel hebt gehaald. ( dus geen onzin zolas een lvl 100 feebass, wat je online alleen maar tegenkomt. )
Na veel spitten op GTS eindelijk een Keckleon en een Croagunk opgepikt; en een trade open gezet voor een Duskskull. Ik liep helaas een trade voor een Dratini mis. Ach win some lose some.
Vind het wel erg jammer dat je alleen kan zoeken naar Pokemon die je gezien hebt. Wel lastig als de pokemon in de battle tower dan niet tellen als 'gezien'. Zit nog met smart te wachten tot mijn Emerald binnen is. (alhoewel mijn enige motivatie voor Emerald op dit moment de Regi's is.
*EDIT* Ik ga er tenminste van uit dat je MSN hebt. Niet verplicht voor een trade maar wel makkelijker om zaak te coordineren.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 08:19 ]
Ik kan wel een chimchar voor je breeden en dan het ei sturen. Maar dat kan ik pas rond 6 uur voor je doen.Bigbadkip schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:53:
is er hier iemand die een random firepokemon, ( niet ponyta ) wil ruilen tegen iets niet al te waardevols.
edit: user hierboven doet het al voor je
[ Voor 3% gewijzigd door Def87 op 29-05-2007 08:17 ]
Verwijderd
Correctie: User heeft het al gedaan. Gisteren 4 chimchars gebreed. Nu één extra chimchar bij elke krop sla.Def87 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 08:16:
[...]
Ik kan wel een chimchar voor je breeden en dan het ei sturen. Maar dat kan ik pas rond 6 uur voor je doen.
edit: user hierboven doet het al voor je
Zelf ben ik druk bezig berries te planten en te groeien

Iemand enig idee hoe dat werkt? Gaat het op tijd of stappen?
Verwijderd
Geen probleem hoor. Ik zal je vanavond ook even toevoegen op MSN om het te regelen. Ga er een beetje vanuit dat mijn trade op GTS er wel door is wanneer ik thuis ben. Dan wil ik wel een piplup want die heb ik nog niet.WFG schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 08:28:
Ik zou wel een chimchar met je willen ruilen voor 1 van mijn feebas. Ik heb eventueel ook wel een piplup lvl1 of een duskclops.
Zelf ben ik druk bezig berries te planten en te groeien![]()
Iemand enig idee hoe dat werkt? Gaat het op tijd of stappen?

Geen idee hoe het zit met die berries. Wel veel water geven want dan heb je kans op een super oogst. Ik heb al een keer van een plant 12 berries gehad. (Helaas geen rare) Iemand toevallig al een liechi berry geimporteerd. Daar wil ik er graag een van.
Ik denk dat het op tijd gaat want als je ziet hoeveel stappen ik dagelijks neem met breeden kan het bijna niet anders.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 08:51 ]
Moet die picharisu ook nog een bepaald lvl zijn voordat hij pickup kan? Want op serebii staat wel gewoon dat hij 2 abilities heeft, maar ingame zie ik er maar 1
Heeft geen signature.
Verwijderd
Nee het is niet iets wat hij leert. Een Pachirisu kan dus Pick-up of Run Away hebben. Als je er dus een hebt met Run Away; loslaten en een nieuwe vangen totdat je er een hebt met Pick-up. Het level bepaald alleen maar wat hij kan op pakken na een battle. De lijst hiervan kan je vinden onder de D/P lijst bij Pickup op Serebii.dommerick schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 08:53:
Vandaag ga ik om een wifi dongle. Dan zou ik ook erg blij zijn met een chimchar. Heb op dit moment enkel weinig interessants te bieden.
Moet die picharisu ook nog een bepaald lvl zijn voordat hij pickup kan? Want op serebii staat wel gewoon dat hij 2 abilities heeft, maar ingame zie ik er maar 1
Zal wel even wat extra chimchar breeden voor alle liefhebbers.
lvl 8 tot lvl 31
[ Voor 14% gewijzigd door dommerick op 29-05-2007 09:35 ]
Heeft geen signature.
ik heb je toegevoegd op msn dus ik zie het vanzelf wel.
Ik heb op ruby btw alle pokemon ( ook deoxys, feebass, milotic, enz) dus als ik het uitgespeeld heb kan ik die inporteren en zijn die voor de weggeef hier.
Begin nu in de buurt van de Elite 4 te komen, heb het druk
Zie m'n Signature
Party:
Torterra - lvl 60
Infernape - lvl 60
Empoleon - lvl 56
Alakazam - lvl 60
Dialga - lvl 50
... (Misschien een Gengar, als ik een Gastly kan vinden die hypnosis nog kent)
Edit: Mensen er mist nog steeds wat versie info in de TS, geef dit aub aan mij door via DM.
En weer doe je je naam eer aandommerick schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:35:
Eh bah, alle tijd en effort in een verkeerde picharisu gestoken
lvl 8 tot lvl 31
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 12:32 ]
Dit topic is gesloten.