Hoe bedoel je dat?MikeyMan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:21:
[...]
Enne... Doen alsof je er verstand van hebt terwijl je achterspeakers in de hoedenplank aanraadt
Muziek hoort niet van achteren te komen... Daar zijn je oren niet voor gemaakt, en daar is de muziek ook niet voor gemixt...
Goede speakers voor is dus een eerste vereiste...
Verwijderd
Een luidspreker heeft een klankbord nodig ter voorkoming van acoustische "kortsluiting", bij montage in de hoedenplank is er in ieder geval een klankbord, nl. de hoedenplank. Dat de "kast" vervolgens niet geheel luchtdicht is heeft minder invloed.heuveltje schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:14:
[...]
Gaat volgens niet op bij auto speakers. die hangen altijd los in de lucht te wapperen.
(of je moet de gehele kofferbak voor baskast aanzien)
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:27:
[...]
Een luidspreker heeft een klankbord nodig ter voorkoming van acoustische "kortsluiting", bij montage in de hoedenplank is er in ieder geval een klankbord, nl. de hoedenplank. Dat de "kast" vervolgens niet geheel luchtdicht is heeft minder invloed.
Je bedoelt dat de "behuizing" van de conus niet mag bewegen?
Verwijderd
Ik zeg ook niet dat de muziek alleen van achter moet komenMikeyMan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:26:
Muziek hoort niet van achteren te komen... Daar zijn je oren niet voor gemaakt, en daar is de muziek ook niet voor gemixt...
IMO klinkt het beter als je ondersteuning van achter hebt, vooral voor de lage tonen. De voorste speakers kun je dan van basstonen ontlasten.
Kijk maar naar merken als Lexus of Audi, deze hebben vaak als optie een geluidsset van bijvoorbeeld Bose, voorzien van een stuk of 12 speakers door de hele auto verspreid.
Aanvulling, a la... Maar om dan -uit balans- grote speakers in de hoedenplank te hangen is een volgende...Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:29:
[...]
Ik zeg ook niet dat de muziek alleen van achter moet komen.
IMO klinkt het beter als je ondersteuning van achter hebt, vooral voor de lage tonen. De voorste speakers kun je dan van basstonen ontlasten.
Kijk maar naar merken als Lexus of Audi, deze hebben vaak als optie een geluidsset van bijvoorbeeld Bose, voorzien van een stuk of 12 speakers door de hele auto verspreid.
Eerste prioriteit moet altijd een setje goede voorspeakers zijn...
Dat kun je dan eventueel aanvullen met een paar leuke achterspeakers...
Ik wil gewoon niets van Philips in mijn huis/auto. Bah, JVC zie ik als een beter merk, Sony ook wel een beetje. Ik heb een 7-zits auto, dus heb geen kofferbakje, waar ik boxen in zou kunnen maken.
Front-Tweeter------------------DeurBox-----------------RearBox
X2
Zo ziet mijn auto-geluid eruit, van boxen gezien, van voor naar achter.
Aan de achterste speakers doe ik niets, want daar kom ik toch niet te zitten.
X2
Gulfstream G650
Verwijderd
Ligt ook aan het type auto, bij mij (VW Caddy) heb ik in de tussenwand een set hoedenplankspeakers gemonteerd, deze zitten vrijwel naast mijn hoofdMikeyMan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:40:
[...]
Aanvulling, a la... Maar om dan -uit balans- grote speakers in de hoedenplank te hangen is een volgende...
Eerste prioriteit moet altijd een setje goede voorspeakers zijn...
Dat kun je dan eventueel aanvullen met een paar leuke achterspeakers...
Bij een dergelijke grote bak als deze Citroën zitten de achterspeakers idd een behoorlijk stuk van de bestuurder verwijderd.
salimrmaf schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:02:
Ik wil gewoon niets van Philips in mijn huis/auto. Bah, JVC zie ik als een beter merk, Sony ook wel een beetje.

Wat wil je daarmee zeggen?Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:06:
[...]
Ligt ook aan het type auto, bij mij (VW Caddy) heb ik in de tussenwand een set hoedenplankspeakers gemonteerd, deze zitten vrijwel naast mijn hoofd.
Verwijderd
Ik vind de Senseo toch een prima apparaatsalimrmaf schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:02:
Ik wil gewoon niets van Philips in mijn huis/auto. Bah, JVC zie ik als een beter merk, Sony ook wel een beetje. Ik heb een 7-zits auto, dus heb geen kofferbakje, waar ik boxen in zou kunnen maken.
Dat ik in mijn geval meer heb aan het setje hoedenplankspeakers wat in de tussenwand zit dan aan de deurspeakers. Deze zitten zo ongeveer onder het dashboard en je zit er vaak met je been voor. Dat wil niet zeggen dat ik zonder zou willen.
Verwijderd
Nee, ik bedoel gewoon wat er in m'n post staat. Waar jij het over hebt is me een raadsel.MikeyMan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:29:
[...]
Je bedoelt dat de "behuizing" van de conus niet mag bewegen?
Akoestische kortsluiting
Ik doel op aktie-reaktie... Als de conus naar voren moet, moet de speaker zelf wel op z'n plek blijven... Als de speaker los zit, is dit niet het geval, en zal de spaker tegenovergesteld aan de conus gaan bewegen...
Denk dat dat nog een groter issue is dan wat jij bedoelt...
Denk dat dat nog een groter issue is dan wat jij bedoelt...
Verwijderd
Als je die ene schroef strak genoeg aandraait zal de luidspreker niet zo snel meer bewegen maar heb je nog steeds baggergeluid als je geen klankbord hebt. Maar goed, een 11cm speaker in een 16cm gat met 1 schroef wel of niet goed vast en met tie-raps of zo is sowieso een ranzige oplossing methode.
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:47:
Als je die ene schroef strak genoeg aandraait zal de luidspreker niet zo snel meer bewegen maar heb je nog steeds baggergeluid als je geen klankbord hebt. Maar goed, een 11cm speaker in een 16cm gat met 1 schroef wel of niet goed vast en met tie-raps of zo is sowieso een ranzige oplossing methode.

Hmm, jij bent een makkelijke voor een verkoper. Merk X boor je per definitie de grond in, merk Y is eigenlijk altijd wel goed. Ik zou je naar huis kunnen laten gaan met absolute bagger en je toch het gevoel kunnen geven top spul te hebben verkocht.salimrmaf schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:02:
X2
Philips is absoluut géén slecht merk, alles behalve zelfs. En de tijd dat philips nog actief was op de automarkt, waren ze in mijn ogen beter dan Blaupunkt, JVC en Sony, terwijl met name die eerste tegenwoordig toch een sterke reputatie heeft op het gebied van geluidskwaliteit. En het zou me niks verbazen als je met €40 aan speakers er eerder op achteruit gaat, dan vooruit.
Verder valt het me op dat je om advies vraagt, maar dat advies direct afschiet omdat er op je speakers "philips" staat. Vervang nou eerst eens je radio door 1 met een mosfet versterker (Pioneer of JVC) en luister. Radio's zijn de afgelopen jaren meer verbeterd dan speakers en daar zul je hoe dan ook de meeste winst in eerste instantie halen.
offtopic:
Ik vraag me trouwens af, ga jij je radio ook openschroeven om te kijken of er geen Philips onderdelen inzitten? Dan kan je namelijk nauwelijks nog iets kopen, want Philips onderdelen zitten bijna overal wel in
Ik vraag me trouwens af, ga jij je radio ook openschroeven om te kijken of er geen Philips onderdelen inzitten? Dan kan je namelijk nauwelijks nog iets kopen, want Philips onderdelen zitten bijna overal wel in
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ja, overal waar Philips op staat, gaat weg. NIETS komt mijn huis/auto in met Philips. Mijn huidige LCD, gebruikt waarschijnlijk ook een scherm van Philips, omdat het een goedkope was. Het enigste wat van Philips is, is de Senseo van mijn moeder. DIe ding wil ik er ook uit pleuren, omdat die ding een baggerherrie maakt als hij aanstaat, te veel stroom slurpt, en die Coffeshop-pads heel erg duur zijn, wel 3X de normale Aldi-koffie-prijs.deepbass909 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:20:
[...]
Hmm, jij bent een makkelijke voor een verkoper. Merk X boor je per definitie de grond in, merk Y is eigenlijk altijd wel goed. Ik zou je naar huis kunnen laten gaan met absolute bagger en je toch het gevoel kunnen geven top spul te hebben verkocht.
Philips is absoluut géén slecht merk, alles behalve zelfs. En de tijd dat philips nog actief was op de automarkt, waren ze in mijn ogen beter dan Blaupunkt, JVC en Sony, terwijl met name die eerste tegenwoordig toch een sterke reputatie heeft op het gebied van geluidskwaliteit. En het zou me niks verbazen als je met €40 aan speakers er eerder op achteruit gaat, dan vooruit.
Verder valt het me op dat je om advies vraagt, maar dat advies direct afschiet omdat er op je speakers "philips" staat. Vervang nou eerst eens je radio door 1 met een mosfet versterker (Pioneer of JVC) en luister. Radio's zijn de afgelopen jaren meer verbeterd dan speakers en daar zul je hoe dan ook de meeste winst in eerste instantie halen.
offtopic:
Heb net een PSP gekocht bij www.bartsmit.com , inclusief een spel voor 173, inclusief verzendkosten.
PS: Ik heb gewoon niets met Philips, het is aangeboren. Ok, sommige dingen zijn wel geod, zoals het PHILIPS-STADION in Eindhoven. Daar blijft het niet bij. Ook zijn veel technologien door Philips ontworpen/bezeten. Het merk bevalt me gewoon niet.
Ik heb een Aristona-DVD speler staan, die ik heel erg goed vind. Dat is een beter merk dan Philips.
spoiler:
Tuurlijk ik Aristona een slecht merk, troep van de B-Divisie van Philips. 
[ Voor 10% gewijzigd door SalimRMAF op 03-05-2007 22:51 ]
Gulfstream G650
offtopic:
Grote kans dat je dingen van philips hebt wat je niet eens weet...
Er waren nm maar 3 a 4 fabrikanten die beeldbuizen maakten, philips was er daar 1 van.
Verder vind ik dat wel kortzichtig hoor... Philips maakt zeer goede producten, als je uit principe iets niet koopt ben je eng bezig... wat doe je hier dan op tweakers? Je wil toch altijd het beste, ongeacht het merk?
Grote kans dat je dingen van philips hebt wat je niet eens weet...
Er waren nm maar 3 a 4 fabrikanten die beeldbuizen maakten, philips was er daar 1 van.
Verder vind ik dat wel kortzichtig hoor... Philips maakt zeer goede producten, als je uit principe iets niet koopt ben je eng bezig... wat doe je hier dan op tweakers? Je wil toch altijd het beste, ongeacht het merk?
Senseo die veel stroom slurpt? Heeft die van jou een 8800ultra in SLI?
Jezus... Chill dude...
Vrijwel alles waar een stekker aan zit, zit vol met philips spul...
Zonder philips had je naar je cd-tje en je dvd-tje kunnen fluiten...
Vrijwel alles waar een stekker aan zit, zit vol met philips spul...
Zonder philips had je naar je cd-tje en je dvd-tje kunnen fluiten...

Ik vind het grappig
Philips is echt wel een goed merk hoor.
Qua audio maakten die altijd topspul.
Magoed, het feit dat je een Citroen rijdt en voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten vertelt mij al voldoende
Heeft de aldi geen leuke mp3 speler voor je met van die losse speakertjes? - is vast beter dan philips
PS: zoals mijn voorganger al zei.. in zon beetje elk stukje electronica dat je thuis hebt zitten philips onderdelen. -- een ipod bijv. bestaat zelfs grotendeels uit philips onderdelen
Magoed, het feit dat je een Citroen rijdt en voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten vertelt mij al voldoende
Heeft de aldi geen leuke mp3 speler voor je met van die losse speakertjes? - is vast beter dan philips
PS: zoals mijn voorganger al zei.. in zon beetje elk stukje electronica dat je thuis hebt zitten philips onderdelen. -- een ipod bijv. bestaat zelfs grotendeels uit philips onderdelen
Motional Feedback FTWrazorhead schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:23:
Ik vind het grappigPhilips is echt wel een goed merk hoor.
Magoed, het feit dat je een Citroen rijdt en voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten vertelt mij al voldoende![]()
Verwijderd
Volgens mij houdt TS ons voor de gek met zijn Philips-aversie, klinkt met de minuut ongeloofwaardiger IMO.
Nee hoor, ik ben gewoon geen fan van Philips.. Heb het van mijn vader overgenomen; hij vertelde me dat Philips hele slechte service heeft, en ook slechte garantie/helpdesk. Ik wou Philips toen een kansje geven, en kocht de Portable DVD-Speler PET725. Meteen na een week, had ik 'm per ongeluk laten vallen, toen beschadigde de Case en was het lipje die de DVD-klep op zijn plek houd kapotgegaan. Alleen dus een beetje plastic schade. Ik had hem voor 250 Euro gekocht.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:49:
Volgens mij houdt TS ons voor de gek met zijn Philips-aversie, klinkt met de minuut ongeloofwaardiger IMO.
Daarna, bracht ik hem terug naar de Dixons, voor garantie. Toen kreeg ik na 3 weken te horen, dat het 150 euro kostte om hem te laten maken. Ik zei daarop; nee, breng hem maar terug, dan maak ik hem zelf wel. Anders zou ik 400 Euro betalen voor een DVD-spelertje.

Ze zeiden; Ok, maar dan meot je wel 45 Euro servicekosten betalen.
Pure oplichting dus. Met DHL kun je zo'n paketje voor 6 Euro terugsturen... Dus heb ik met tegenzin 150 bijbetaald. Met die 150 kon ik de Pioneer DEH4800MP kopen, of met de totaalprijs van 400 een XboX 360. U get my point?
Sindsdien, wil ik het naam niet eens meer horen. Nooit meer,... Later, als ik in een ziekenhuis zit en moet worden gecontroleerd in een electrish apparaat, vraag ik eerst of het van Philips is; zo ja, dan laat ik me niet bekijken.

Gulfstream G650
Nou, das zeker wel een reden... Dat valt bij geen enkele fabrikant onder garantie...
Gaat dus helemaal nergens over...
Gaat dus helemaal nergens over...
Ok, salimrmaf
Dealtje? Jij schroeft dit weekend elk apparaat open wat je in huis hebt, en alles waar je philips onderdelen in vind gooi je nog dit weekend weg. Dat ben ik benieuwd of je maandag nog op internet kan (en licht hebt
). (Ow ja, en wees dan ook zo eerlijk, en gooi ook je DVD en CD apparatuur weg, want dat IS immers philips)
Ik kan uit persoonlijke ervaring vertellen dat Philips wel degelijk een goede service heeft (lange tijd zelfs de beste vergeleken met z'n concurenten).
Maar goed, als jij persé nieuwe speakers wilt hebben, best, het is jouw geld.
Alleen het is jouw kortzichtigheid die mij bijzonder sterk tegen de borst stuit...
Ik denk dat ik hier ook maar een stelling ga deponeren, en dat is dat ik geen gebrekkig nederlandse sprekende gotters meer ga helpen die toch niet luisteren...
Dealtje? Jij schroeft dit weekend elk apparaat open wat je in huis hebt, en alles waar je philips onderdelen in vind gooi je nog dit weekend weg. Dat ben ik benieuwd of je maandag nog op internet kan (en licht hebt
spoiler:
Practisch alle gloeilampen komen maar uit 3 fabrieken, namelijk GE, Osram en Philips, en 3 keer raden welke van de 3 het grootst is 
Ik kan uit persoonlijke ervaring vertellen dat Philips wel degelijk een goede service heeft (lange tijd zelfs de beste vergeleken met z'n concurenten).
Maar goed, als jij persé nieuwe speakers wilt hebben, best, het is jouw geld.
Alleen het is jouw kortzichtigheid die mij bijzonder sterk tegen de borst stuit...
Ik denk dat ik hier ook maar een stelling ga deponeren, en dat is dat ik geen gebrekkig nederlandse sprekende gotters meer ga helpen die toch niet luisteren...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Gebrekkig Nederlands? Wie? Ik? Mij neit gezien, Oow, < Typ foutjes? Ja, kan tog? Ik ben ook maar een mens... Maar ok, Het gaat hier om een neiuwe Pioneer radio, geen Philips-shlt.
Gulfstream G650
Uuhmm... Dat is bij bijna alle merken hoor.salimrmaf schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:59:
[...]
Ze zeiden; Ok, maar dan meot je wel 45 Euro servicekosten betalen.![]()
Pure oplichting dus. Met DHL kun je zo'n paketje voor 6 Euro terugsturen... Dus heb ik met tegenzin 150 bijbetaald. Met die 150 kon ik de Pioneer DEH4800MP kopen, of met de totaalprijs van 400 een XboX 360. U get my point?
Is er iets mis met je minidiskspeler (een vriend van me vroeger, zo'n standalone ding voor bij je stereo, van sony): Onderzoekkosten zijn standaard, wil je hem niet laten repareren moet je toch dokken... er hebben namelijk mensen naar jou product gekeken en daar tijd aan verspild.
Lijkt me niet meer dna normaal.
Is toch ook vaak bij RMA's op internetwinkels, daar heet het onderzoekskosten.
Kan dus ook aan de winkel liggen ipv aan het merk.
Jij laat je dvd-speler vallen en komt dan bij mij je garantie claimen..... OMFG!salimrmaf schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:59:
[...]
Nee hoor, ik ben gewoon geen fan van Philips.. Heb het van mijn vader overgenomen; hij vertelde me dat Philips hele slechte service heeft, en ook slechte garantie/helpdesk. Ik wou Philips toen een kansje geven, en kocht de Portable DVD-Speler PET725. Meteen na een week, had ik 'm per ongeluk laten vallen, toen beschadigde de Case en was het lipje die de DVD-klep op zijn plek houd kapotgegaan. Alleen dus een beetje plastic schade. Ik had hem voor 250 Euro gekocht.
Daarna, bracht ik hem terug naar de Dixons, voor garantie. Toen kreeg ik na 3 weken te horen, dat het 150 euro kostte om hem te laten maken. Ik zei daarop; nee, breng hem maar terug, dan maak ik hem zelf wel. Anders zou ik 400 Euro betalen voor een DVD-spelertje.![]()
![]()
![]()
Ze zeiden; Ok, maar dan meot je wel 45 Euro servicekosten betalen.![]()
Sindsdien, wil ik het naam niet eens meer horen. Nooit meer,... Later, als ik in een ziekenhuis zit en moet worden gecontroleerd in een electrish apparaat, vraag ik eerst of het van Philips is; zo ja, dan laat ik me niet bekijken.< Grapje natuurlijk, maar dat is mijn Philips-verhaal. Je kan wel zeggen; Eigen schuld, had je m niet meoten laten vallen, maar dat is geen reden. Philips, Bah.
![]()
Ik had je dus echt wel vriendelijk danwel dringend verzocht ergens in het bos eens goed hard te gaan schreeuwen en daarna je handelingen eens te overdenken.
En door zo iets krijg jij een afkeer van Philips.....like wut?
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
1.:Slechte service
2.:Gaan vergelijkbaar met Japanse merken heel snel kapot; meteen na garantie periode.
3.:Prijs is vaak even hoog als de 'echte' merken.
4.:Stroomverspilling; voor je mooie "Ambilight-LCD' moet je veel geld dokken voor de 3X3=9 TL-Buizen...
Maar ben ik er klaar voor om de Japanse Pioneer Radio te kopen? Als jullie het zeggen, zal ik hem kopen.
2.:Gaan vergelijkbaar met Japanse merken heel snel kapot; meteen na garantie periode.
3.:Prijs is vaak even hoog als de 'echte' merken.
4.:Stroomverspilling; voor je mooie "Ambilight-LCD' moet je veel geld dokken voor de 3X3=9 TL-Buizen...
Maar ben ik er klaar voor om de Japanse Pioneer Radio te kopen? Als jullie het zeggen, zal ik hem kopen.
Gulfstream G650
helft van die pioneer komt net zo goed van philips...
Oow nee, heb net de heleboel gewoon gekocht van Pixmania, voor 190 Euro.
Gulfstream G650
Mooi, frot die zooi allemaal maar in die pimpsloep van pa en ga dan leren typen met je 'typfouten' corrigeer ze even, het staat heel klungelig (wat in dit geval ook wel klopt)salimrmaf schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:39:
Oow nee, heb net de heleboel gewoon gekocht van Pixmania, voor 190 Euro.
Zie ondertitel
Wat ik persoonlijk hilarisch vind is dat hij net het meest verspreide merk ter wereld neemt qua elektronica om te gaan haten. Alles wat ook maar iets met elektronen te maken heeft, is van Philips, is bedacht door Philips of heeft onderdelen van Philips. Een Philips-vrij leven bestaat gewoon niet als je toch electronica wilt blijven gebruiken.
En als je nou zelf iets mankeert en je moet naar het ziekenhuis, mogen ze dan ook geen Philips-producten gebruiken? Succes bij de medicijnman dan maar
Geen TV, geen computer, geen internet, geen audio, geen video, geen licht. Dat wordt een plaggenhut op de hei bij kaarslicht en haardvuur boeken lezen.
En ook mooi: de helft van de merken die hij wel goed vind, zijn Philips gerelateerd.
En als je nou zelf iets mankeert en je moet naar het ziekenhuis, mogen ze dan ook geen Philips-producten gebruiken? Succes bij de medicijnman dan maar

Geen TV, geen computer, geen internet, geen audio, geen video, geen licht. Dat wordt een plaggenhut op de hei bij kaarslicht en haardvuur boeken lezen.
En ook mooi: de helft van de merken die hij wel goed vind, zijn Philips gerelateerd.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Gast je praat over een Aristona dvd-speler. Er is niks meer Philips dan dat. Het is een fucking Philips met andere behuizing en een uitgekleder menu (wss). Service gaat ook via philips. Ik vraag me dus af, of we de afkeer jegens Philips wel zo serieus moeten nemen.
Vraag me sowieso af of we dit hele topic niet een beetje te serieus nemen. Bedoel het verhaal begint al met Citroën -> Peugeot. Guess what dat is ongeveer het zelfde verhaal als Philips en Aristona.
En dat onmogelijke verhaal van die speakers...
Vraag me sowieso af of we dit hele topic niet een beetje te serieus nemen. Bedoel het verhaal begint al met Citroën -> Peugeot. Guess what dat is ongeveer het zelfde verhaal als Philips en Aristona.
.
Waarom zou je zoiets willen laten doen met je vaders auto ? En dan vrolijk zeggen 'mijn auto' 
Ik vraag me af wat je vader hier allemaal van vind.. Vind die dit allemaal goed als je dit doet?
Mijn pa zou het dus helemaal niks vinden om bij zijn auto de standaard boxen eruit te halen, kleinere erin te stoppen, en dan aan één schroef te laten hangen..
Daar komt amper geluid uit omdat het hele ding gaat vibreren..
Ik vraag me af wat je vader hier allemaal van vind.. Vind die dit allemaal goed als je dit doet?
Mijn pa zou het dus helemaal niks vinden om bij zijn auto de standaard boxen eruit te halen, kleinere erin te stoppen, en dan aan één schroef te laten hangen..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Gast, als je met je muis de SPOILER-gedeelte selecteerde, zag je dat dat een grapje was.AkroBatik schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:34:
Gast je praat over een Aristona dvd-speler. Er is niks meer Philips dan dat. Het is een fucking Philips met andere behuizing en een uitgekleder menu (wss). Service gaat ook via philips. Ik vraag me dus af, of we de afkeer jegens Philips wel zo serieus moeten nemen.
Ik heb al 17-cm boxen gehaald, die Pioneer 1749 dus. Die zijn hopelijk toch wel hetzelfde als 16,5 CM? De Radio heb ik zoals gezegd ook al gekocht. Ik zal ze de komende week inbouwen, wanneer mijn vader op zijn werk is. Even testen, en een Rap-CD instoppen. VOlume op 80% ofzo, en kijken wat mijn Pa ervan vindt als hij de Auto start.Glashelder schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:17:
Waarom zou je zoiets willen laten doen met je vaders auto ? En dan vrolijk zeggen 'mijn auto'
Mijn pa zou het dus helemaal niks vinden om bij zijn auto de standaard boxen eruit te halen, kleinere erin te stoppen, en dan aan één schroef te laten hangen..Daar komt amper geluid uit omdat het hele ding gaat vibreren..
Mijn vader wilt geen CD-Speler, hij zegt dat de Casette-speler van zijn tijd is, en dat zo moet blijven. Ik heb uitgelegd wat een CD kan, en wat voor kwaliteit het is. Ik wil nu ook nog dat mijn pa minstens 100 Euro betaald. We zullen zien..
Gulfstream G650
Verwijderd
Dit vind ik zo vreemd niet, ik spreek ook wel vaker over 'mijn auto' (ik gebruik hem nl het meeste), maar op zich betaalt mijn vader de wagen, de onderhoud, de verzekering, de taksen (de boetesGlashelder schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:17:
Mijn pa zou het dus helemaal niks vinden om bij zijn auto de standaard boxen eruit te halen, kleinere erin te stoppen, en dan aan één schroef te laten hangen..Daar komt amper geluid uit omdat het hele ding gaat vibreren..

Dat veranderen vind ik zo vreemd niet, ik heb mijn vader ook overtuigd om er een sportvering op te laten steken en hem iets te laten verlagen, evenals ik er hem ook alle luidsprekers + headunit heb laten uitgooien om er ander gerief (kenwood) in de plaats te laten steken.
Mijn vader haalt mss 1000km/jaar met die auto, dus voor hem heeft die betere radio totaal geen nut. Hij heeft het echter vooral gedaan omdat ik dan handenvrij kan bellen tijdens het rijden, dus het is goed voor de veiligheid (ook de reden waarom die sportophanging erin gegaan is, dan is de wegligging beter)
Ja, de Koningin spreekt ook altijd met "Wij" .... Ik wist niet dat Konignin Beatrix uit meerdere personen bestond. De auto is van mijn pa, maar ik ga hem denk k ook gebruiken. Dus is hij van Ons. Maar als ik zeg: Ik ga Ons auto uptunen, betekend dat weer jou auto...
Daarom, om het gemakkelijker te doen; Mijn auto.
Hmm, sportveren.. gaat de auto dan soepeler door de bochten? En hoeveel ksoten die dingen?
Daarom, om het gemakkelijker te doen; Mijn auto.
Hmm, sportveren.. gaat de auto dan soepeler door de bochten? En hoeveel ksoten die dingen?
Gulfstream G650
gaat juist niet soepeler door de bochten, wordt er alleen maar stugger van
en als je sportief wilt rijden dan ga je dat toch niet in zo'n bak doen...
en als je sportief wilt rijden dan ga je dat toch niet in zo'n bak doen...
offtopic:
Pfft, je neemt een Citroën als basis, en wilt die 'upgraden'. Krijg je advies dan blijkt dat parels voor de zwijnen omdat je het tóch wel beter weet, of het advies in de wind slaat op basis van een haast willekeurige aversie tegen een bepaald merk, en dito voorkeur voor andere merken. En als je dan op gebied A (alles op basis van geluid) geen bevredigende hulp krijgt hebben we het gewoon ineens over iets anders (velgen / vering, etc). Ik heb het idee dat je met een soortgelijk topic in het tech-deel van GoT niet zo makkelijk weg zou komen, daar had men allang iets geroepen over eigen inzet.
Pfft, je neemt een Citroën als basis, en wilt die 'upgraden'. Krijg je advies dan blijkt dat parels voor de zwijnen omdat je het tóch wel beter weet, of het advies in de wind slaat op basis van een haast willekeurige aversie tegen een bepaald merk, en dito voorkeur voor andere merken. En als je dan op gebied A (alles op basis van geluid) geen bevredigende hulp krijgt hebben we het gewoon ineens over iets anders (velgen / vering, etc). Ik heb het idee dat je met een soortgelijk topic in het tech-deel van GoT niet zo makkelijk weg zou komen, daar had men allang iets geroepen over eigen inzet.
</rant>
Citroën upgraden ? Volkswagen kopen zeker
salimrmaf schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:22:
[...]
Ik heb al 17-cm boxen gehaald, die Pioneer 1749 dus. Die zijn hopelijk toch wel hetzelfde als 16,5 CM? De Radio heb ik zoals gezegd ook al gekocht. Ik zal ze de komende week inbouwen, wanneer mijn vader op zijn werk is. Even testen, en een Rap-CD instoppen. VOlume op 80% ofzo, en kijken wat mijn Pa ervan vindt als hij de Auto start.![]()
Mijn vader wilt geen CD-Speler, hij zegt dat de Casette-speler van zijn tijd is, en dat zo moet blijven. Ik heb uitgelegd wat een CD kan, en wat voor kwaliteit het is. Ik wil nu ook nog dat mijn pa minstens 100 Euro betaald. We zullen zien..

Je verbouwt zonder dat hij het weet en wil (en zonder dat je ook maar enig verstand van zaken hebt) je vaders auto en gaat er nog vanuit dat hij eraan meebetaalt ook?

Zeker nog een jaar of 4 verwijderd van een rijbewijs?salimrmaf schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:44:
[...]De auto is van mijn pa, maar ik ga hem denk k ook gebruiken. [...]

Permanent wintericon!
Ben al 18... Geloven jullie me niet? Zoek dan maar naar SalimRMAF in Google, je zult 500+ ticks vinden, ook van eZboard. CHeck mijn engels.. dat kan een 14 jarige kindje niet.
Gulfstream G650
Och, waarom probeer je jezelf toch zo te bewijzen. Iets wat over het algemeen pubertjes kenmerkt.salimrmaf schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:39:
Ben al 18... Geloven jullie me niet? Zoek dan maar naar SalimRMAF in Google, je zult 500+ ticks vinden, ook van eZboard. CHeck mijn engels.. dat kan een 14 jarige kindje niet.
Wat ik niet snap, je gaat een geld inversteren in een auto die ten eerste niet eens van jou is en ten tweede absoluut niet een auto is die je kan "tunen" zoals ze dat noemen?
Waarom leg je niet wat geld opzij en koop een wat ouder bakkie wat je helemaal van jou is en je alles mee kan doen wat je maar wilt. Doe dan iets van een Golf 1, Peugeot 205, Citroen BX ofzo en doe daar brede bandjes onder met sportvelgjes en een sportuitlaatje. Desnoods verlaag je het zaakje nog. Kun jij lekker hard door de bochten en heb je nog een auto die van jou is ook.
Of ik moet het nu helemaal verkeerd begrijpen.
Wat moet je anders doen tegen dat soort aanteigingen? Vind het erg triest van jou om zo te reageren...Genghis Khan schreef op zondag 06 mei 2007 @ 01:09:
[...]
Och, waarom probeer je jezelf toch zo te bewijzen. Iets wat over het algemeen pubertjes kenmerkt.
Die auto is van zijn vader, als hij die auto wil "verbeteren" dan zal hij dat vast wel met zijn vader overlegd hebben, neem aan dat je anders dit topic ook niet opent. En daarbij gebruikt mijn moeder ook de auto van haar vaderWat ik niet snap, je gaat een geld inversteren in een auto die ten eerste niet eens van jou is en ten tweede absoluut niet een auto is die je kan "tunen" zoals ze dat noemen?
Is inderdaad een goede oplossing, denk inderdaad dat dat wel het slimste is. Maar was heel dat gekat nou nodig?Waarom leg je niet wat geld opzij en koop een wat ouder bakkie wat je helemaal van jou is en je alles mee kan doen wat je maar wilt. Doe dan iets van een Golf 1, Peugeot 205, Citroen BX ofzo en doe daar brede bandjes onder met sportvelgjes en een sportuitlaatje. Desnoods verlaag je het zaakje nog. Kun jij lekker hard door de bochten en heb je nog een auto die van jou is ook.
Ja je begrijpt het verkeerd, je lijkt nu een beetje een gefrustreerde nerd. Bewijs het tegendeel maarOf ik moet het nu helemaal verkeerd begrijpen.
[ Voor 10% gewijzigd door Maks op 06-05-2007 12:02 . Reden: pochmodus weggehaald ]
Als ik dan dit lees...Maksvr schreef op zondag 06 mei 2007 @ 02:15:...Die auto is van zijn vader, als hij die auto wil "verbeteren" dan zal hij dat vast wel met zijn vader overlegd hebben, neem aan dat je anders dit topic ook niet opent...
...dan lijkt het me niet dat dit overleg een voor de TS bevredigende oplossing heeft gekregen.salimrmaf schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:22:...Mijn vader wilt geen CD-Speler, hij zegt dat de Casette-speler van zijn tijd is, en dat zo moet blijven. Ik heb uitgelegd wat een CD kan, en wat voor kwaliteit het is. Ik wil nu ook nog dat mijn pa minstens 100 Euro betaald. We zullen zien...
Naah, ik wil geen auto, nog niet tenminste. Totdat ik geld heb voor een auto, en als ik een auto koop, moet het een goede zijn. Of een krak-bak, die ik sloop. (Kan dat, een peugeot 205 kopen voor 200 Euro, de verzekering en belasting 1 maand betalen, en er expres een ongeluk mee maken zodat je geld van de verzekering krijgt en de auto gewoon daarna "weggooien"?)
In Duitsland haal je een BWM 760Li al vanaf 30,000,- Effe doorsparen dus. Mijn pa betaald alles, daarom wil ik geen auto. Hij rijd ook wenig.
In Duitsland haal je een BWM 760Li al vanaf 30,000,- Effe doorsparen dus. Mijn pa betaald alles, daarom wil ik geen auto. Hij rijd ook wenig.
Gulfstream G650
salimrmaf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:53:
Naah, ik wil geen auto, nog niet tenminste. Totdat ik geld heb voor een auto, en als ik een auto koop, moet het een goede zijn. Of een krak-bak, die ik sloop. (Kan dat, een peugeot 205 kopen voor 200 Euro, de verzekering en belasting 1 maand betalen, en er expres een ongeluk mee maken zodat je geld van de verzekering krijgt en de auto gewoon daarna "weggooien"?)

Nomitatie voor Reply van het Jaar!
Verwijderd
Soepeler is helemaal niet het geval, voor elke drempel moet je 2x zo hard remmen of normaal, en kasseien kan je niet over aan en redelijke snelheid, of je breekt gewoon je rug. Het verbetert wel het weggedrag op mooie banen en in bochten ga je minder snel van de baan gaan.salimrmaf schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:44:
Kostprijs valt goed mee, wij hebben voor andere veren + dempers (+montage & garantie op montage) rond de 35.000fr betaalt (mijn ouders zeggen bedragen in belgische frankskes, dus ergens rond de 875€). Je kan ook wel goedkopere dingen krijgen hoor.
Sowieso ga je met een dergelijke citroen NOOIT vlot om een bocht kunnen gaan, je auto'tje zal gewoon op zijn zijkant vallen. Het enige wat je zou kunnen doen om sportiever te kunnen gaan met die auto is goede banden leggen, Pirelli P7-banden ofzo (die bestaan zeker in de maat van je originele velgen). Je zit wel direct op 450€ voor 4 dergelijke bandjes.
edit; dat zal dan een 760Li zijn die een jaar of 10 oud is, als het een recente is aan die prijs is hij ofwel een halve meter korter, ofwel zit er nog een gat in de voorruit en zijn de papieren niet aanwezig. Verder is zo'n auto ondoenbaar door het verbruik (en verzekering, k zie je al toekomen als 18 jarige met een V12
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 13:09 ]
Hoeveel geld verwacht je dan te krijgen?salimrmaf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:53:
(Kan dat, een peugeot 205 kopen voor 200 Euro, de verzekering en belasting 1 maand betalen, en er expres een ongeluk mee maken zodat je geld van de verzekering krijgt en de auto gewoon daarna "weggooien"?)
En hoe verwacht je een ouwe auto die maar 200 eur waard is in een all-risk verzekering te krijgen?
Permanent wintericon!
Sssst, niet vertellen dat ie 'm dan allrisk zou moeten verzekeren! Ik wil z'n gezicht wel zien als ie een willekeurige auto zonder all-risk opzettelijk in puin rijdt en geen cent krijgt
Kan best hoor... Je betaalt dan alleen wel 10x zoveel aan premie dan dat die auto je gekost heeftWokkels schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:33:
[...]
En hoe verwacht je een ouwe auto die maar 200 eur waard is in een all-risk verzekering te krijgen?
Ohja, en als je opzettelijk auto's plat gaat rijden, doe dat dan ergens op eigen terrein tegen een betonnen muur, zodat andere mensen geen last hebben van jouw gekloot...
[ Voor 21% gewijzigd door Chakotay op 06-05-2007 13:59 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
je kunt alles toch all-risk verzekeren ?
Iig mijn 18 jaar oude fiesta wel
je betaalt natuurlijk meer aan premie dan je er ooit voor terug zal krijgen, en dan heb ik het nog niet eens over je premie verhoging.
Maar laat hem eerst zijn rijbewijs maar eens halen
Iig mijn 18 jaar oude fiesta wel
je betaalt natuurlijk meer aan premie dan je er ooit voor terug zal krijgen, en dan heb ik het nog niet eens over je premie verhoging.
Maar laat hem eerst zijn rijbewijs maar eens halen
[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 06-05-2007 14:01 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Bijvoorkeur nooit.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Eigenlijk niet, maar blijf alsjeblieft posten. Je brengt ten minste leven in de brouwerij.salimrmaf schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:39:
OMG, wat een figuur.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Het enige wat in België kan (doordat ze recyclagepremies geven) is een oud wrak van 200€ kopen en inschrijven (het moet niet verzekerd zijn, en dus ook niet gekeurd). Hou het een jaartje ingeschreven op je naam en koop een nieuwe wagen (wel een nieuwe, geen 2dehands) en je krijgt er een inruilpremie voor, die bij de meesten tussen de 1000 en de 2000€ ligt (buiten de korting op de wagen om).[b][message=27976959,noline]Kan dat, een peugeot 205 kopen voor 200 Euro, de verzekering en belasting 1 maand betalen, en er expres een ongeluk mee maken zodat je geld van de verzekering krijgt en de auto gewoon daarna "weggooien"?
Wij hebben daardoor nog 2000€ gehad voor onze vorige (13 of 14 jaar oude hyundai die "een blutsje" had), waardoor de nieuwe met korting en al van 17.000 naar goed 11.000 gezakt is. Vergeet ook niet dat hem express kapot rijden je bonusmalus / schadevrije jaren nogal beïnvloed, en dan betaal je achteraf de hoofdprijs aan verzekeringen! 3200€ op jaarbasis hier voor een full omnium op een 1600cc'tje met maar 120 pk erin en een nieuwwaarde van 16.000€. Als je zo wil starten om toch maar 500€ van de verzekering te trekken voor dat oud geval, dan ben je niet intelligent bezig. Geld verdienen doe je door te gaan werken (of bij je oma op bezoek te gaan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 16:25 ]
Wat een gast
Check ook zijn niet-mogelijke specs in zijn ondertitel.
Kan iemand deze clown gewoon niet bannen?
There is no replacement for displacement!
Geloof je me niet? HIER een link...
Die BMw 760i met maar 14,000 KM op de teller, kost maar 10,000,-! Voor 30K's zul je dus wel zeker een 760Li op de kop kunnen tikken....
Een keer kwam de oom van een vriend, die handelaar is in Duitsland met een BMW 745i naar Nederland. Die auto heeft hij verkocht voor 13,000,- Onmogelijk is het niet.
PS: Sorry, ik had hed over een 760Li, maar deze is een ietswat lichtere versie. Maar het is nog steeds een 760.
Nomitatie voor Reply van het Jaar!In Duitsland haal je een BWM 760Li al vanaf 30,000,- Effe doorsparen dus. Mijn pa betaald alles, daarom wil ik geen auto. Hij rijd ook wenig.

PS: Ik bedoelde niet dat mijn vader de 760 zal kopen.

Roenie schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:00:
[...]
Eigenlijk niet, maar blijf alsjeblieft posten. Je brengt ten minste leven in de brouwerij.
Clown?_eXistenZ_ schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:37:
Wat een gastCheck ook zijn niet-mogelijke specs in zijn ondertitel.
Bannen? Ik ben voor 2 weken geband, een maand geleden. Sindsdien ben ik veel veranderd, de topics die ik nu open hebben zin, en ik heb er veel aandacht aan besteed. Ik ben gewoon bloedjeserieus, ok gewoon serieus. Op een forum als dit hoef je toch ook weer niet 100% serieus te zijn?
Gulfstream G650
En jij gelooft ditsalimrmaf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:37:
[...]
Die BMw 760i met maar 14,000 KM op de teller, kost maar 10,000,-! Voor 30K's zul je dus wel zeker een 760Li op de kop kunnen tikken....
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Dan nog heb je een genoeg andere 760's i's / LI's voor 30.000,-
Let op: de prijzen gaan wel tot de 450,000 Euro... (760Li) Waarom denk je...
spoiler:
Voor de bepanstering ervan, onder andere de ramen etc voor mensen als Geert Wilders.
Gulfstream G650
Verwijderd
maak er 40.000€ van en 100.000km en je hebt inderdaad je 760L van een jaartje of 2 oud, wat inderdaad nog "best goedkoop" is.
Die ene die daar staat, is een enkeling die er onder de prijs van de rest staat, dus gegarandeerd een fout. Denken dat je eerste auto er eentje wordt van 40k is nogal naïef, of je moet er een lening voor aangaan waar je 5 jaar aan vast zit ofzo (en zelfs dan zal het nog een mooie afbetaling zijn).
Die ene die daar staat, is een enkeling die er onder de prijs van de rest staat, dus gegarandeerd een fout. Denken dat je eerste auto er eentje wordt van 40k is nogal naïef, of je moet er een lening voor aangaan waar je 5 jaar aan vast zit ofzo (en zelfs dan zal het nog een mooie afbetaling zijn).
Zeker voor figuren met rakettensalimrmaf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:07:
spoiler:Voor de bepanstering ervan, onder andere de ramen etc voor mensen als Geert Wilders.
Zulk soort goedkope auto's zijn vaak schade auto's, en dan praat ik over grote schades.salimrmaf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:07:
spoiler:Voor de bepanstering ervan, onder andere de ramen etc voor mensen als Geert Wilders.
Daar wil jij niet in rondrijden hoor.
En dan nog...
Als je zo vroeg in zo'n auto zet heb je veel kans dat je je zelf je graf in rijd.
Gewoon rustig beginnen, sportief 2liter autotje kopen. Goed leren schakelen (en dan bedoel ik snel en goed, niet zoals je in je lesauto doet, das voor watjes).
Meteen met een 6.0L beginnen is echt dom.
Maargoed, je praatjes vullen geen gaatjes, eens kijken waar je over 2 jaar in rond rijd.
Levert wel grappig leeswerk op, die clown..._eXistenZ_ schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:37:
Wat een gastCheck ook zijn niet-mogelijke specs in zijn ondertitel.
Je moet voor de gein eens doen wat hij zegt, en er een beetje op Google'n/Live Searchen.
Je lacht je echt kapot om wat je tegenkomt.
Meneer beweert de eerste ter wereld te zijn geweest die een autoradio, MP3 speler, remlichten etc. in zijn fiets heeft ingebouwd, om maar wat te noemen.
Blijkbaar lukte Fifa spelen niet goed, daar kwam ik een post tegen waarin hij beweert Sadam, Osame en nog een paar anderen te zijn (gespleten persoonlijkheid anyone), en gaat hij suicide spelen...
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar goed, kijk zelf maar...
Misschien moet je eerst werken aan je Nederlands?salimrmaf schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:39:
Nederlands is makkelijker als je denkt
Over typ fouten? Dat is gewoon standaard, mijn Nederlands is Perfect!SeatRider schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:10:
[...]
Misschien moet je eerst werken aan je Nederlands?
Schakelen doe ik als de beste, niet goed schakelen, nee snel. In 1 seconde zit ik al op de helft van de volgende versnelling, net als Cristian Albers. > Kia Carens is de lesauto, Diesel dus best wel snel.
Gulfstream G650
Mag je bij de inrichting wel vaak genoeg zonder begeleiding naar buiten om nog in die bak van je papa rond te rijden?
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Juist... Diesel, dus hij is snel...salimrmaf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:25:
[...]
Over typ fouten? Dat is gewoon standaard, mijn Nederlands is Perfect!![]()
Schakelen doe ik als de beste, niet goed schakelen, nee snel. In 1 seconde zit ik al op de helft van de volgende versnelling, net als Cristian Albers. > Kia Carens is de lesauto, Diesel dus best wel snel.
1 seconde op de helft van de volgende versnelling? 2 seconden om te schakelen? Ja, das erg snel ja

Dan nog staat dat ding in duitsland. dus nog E10.000 aan invoergedoe erbij voor dat je er hier mee rond kunt rijden.Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:17:
maak er 40.000€ van en 100.000km en je hebt inderdaad je 760L van een jaartje of 2 oud, wat inderdaad nog "best goedkoop" is.
en dan nog heb ik niet het idee dat TS echt iemand is die 10.000E "ff doorspaart"
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Whahahh, het is beter als jij geen kinderen krijgtsalimrmaf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:25:
[...]
Over typ fouten? Dat is gewoon standaard, mijn Nederlands is Perfect!![]()
Prestaties:
Topsnelheid 171 km/h,
acceleratie 0-100 km/u 14,2 s (14,0 s),
50-80 km/u in D 10,9s,
80-120 km/u in D 10,9s
bron: http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=1180
Ok, ik laat je lekker je tijd verdoen met nutteloze posts maken op het internet.
Volgensmij ben je gewoon heel alleen en heb je aandacht nodig..
...? Nou, als ik aandacht wil is het me aardig gelukt. Onder andere omdat jij zo hopeloos bent om op mij te reageren...ixl85 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:01:
[...]
Whahahh, het is beter als jij geen kinderen krijgt...
[...]
bron: http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=1180
Ok, ik laat je lekker je tijd verdoen met nutteloze posts maken op het internet.
Volgensmij ben je gewoon heel alleen en heb je aandacht nodig..
In 14,2 seconden naar de 100?
Over dat snel schakelen: ik bedoel, dat als ik bij 2500 toeren in zijn 1 zit, ik in een seconde later al op 2000 toeren zit op zijn 2. Zo snel dus...
Gulfstream G650
vet goedsalimrmaf schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:17:
Over dat snel schakelen: ik bedoel, dat als ik bij 2500 toeren in zijn 1 zit, ik in een seconde later al op 2000 toeren zit op zijn 2. Zo snel dus...
Zie ondertitel
Thanks bro'! Iemand al gekekn op Youtube op mijn naam?
Gulfstream G650
Joh vent, hou nu eens op met dat attention-whoring, dat doe je maar in de HK ofzo. Volgens mij komt er uit dit topic weinig nuttigs meer, dus laten we de modjes werk besparen.
Aannames zijn fataal.
Grappig dat een topic over radio's en velgen uitaard in een discussie over een of andere gammele Kia die snel schakelt en elektronica fabrikanten die zwart gemaakt worden... Als de kwaliteit van Philips bedenkelijk overkomt en je rijdt met een Kia vraag ik me af waar je mee bezig bent. Ik vraag me af met wat voor een zelf gesoldeerde computer jij werkt want je ontkomt er echt niet aan dat daar geen enkel Philips ICtje inzit
Ook in die Kia zullen ongetwijfeld Philips lampjes zitten. Dat wordt morgen naar de benzinepomp voor Osram varianten zeker 
Wat ik me afvraag; wil je de bezoekers van GoT iets duidelijk maken? Wil je Philips verbannen? Wil je een setje velgen onder de Kia zodat het nog enigszins ergens op lijkt? Gaat het er om dat je paps binnenkort een nieuwe radio en speakers krijgt?
Urenlang educatief vermaak: http://www.spellenweb.nl/
opgelost.
Wat ik me afvraag; wil je de bezoekers van GoT iets duidelijk maken? Wil je Philips verbannen? Wil je een setje velgen onder de Kia zodat het nog enigszins ergens op lijkt? Gaat het er om dat je paps binnenkort een nieuwe radio en speakers krijgt?
Urenlang educatief vermaak: http://www.spellenweb.nl/
edit:
je profile: Beroep Standup comedian
je profile: Beroep Standup comedian
opgelost.
Geinig, was dat je Philips waterkoker?salimrmaf schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:46:
Thanks bro'! Iemand al gekekn op Youtube op mijn naam?
[ Voor 13% gewijzigd door marccom op 07-05-2007 00:55 ]
Whoop!
Dat is no-way een typfoutDe slachtoffer was alleen in de auto.

Zie ondertitel
joh moet je zelf nog invoeren dan, kost ook geldsalimrmaf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:37:
[...]
neem gewoon een BMW x5 voor 100 euro's
Overigens... je vader is dus wel een Philips aanhanger? (ook de compact-cassette is door Philips uitgevondensalimrmaf schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:22:
[...]
Gast, als je met je muis de SPOILER-gedeelte selecteerde, zag je dat dat een grapje was.Tuurlijk is Aristona=Philips.
[...]
Ik heb al 17-cm boxen gehaald, die Pioneer 1749 dus. Die zijn hopelijk toch wel hetzelfde als 16,5 CM? De Radio heb ik zoals gezegd ook al gekocht. Ik zal ze de komende week inbouwen, wanneer mijn vader op zijn werk is. Even testen, en een Rap-CD instoppen. VOlume op 80% ofzo, en kijken wat mijn Pa ervan vindt als hij de Auto start.![]()
Maar ja, we hadden het over de Velgen en een Autoradio, waar jullie zoveel over weten en jullie veranderen de topic naar Philips en weet ik wat.
Please, please laten we nu wachten totdat mijn radio er is, en dan zal ik een review in dit topic plaatsen.
(In ieder geval zal hieruit blijken dat de geluidskwaliteit veel beter zal zijn in de Pioneer boxen dan de Philips boxjes.
Gulfstream G650
2500 toerensalimrmaf schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:17:

Tegen de tijd dat jij in z'n 4 net het kruispunt over bent zit ik pas in m'n 2de versnelling en ben al een paar honderd meter verder...
Philips is ok, zolang er geen bewegende onderdelen in zittenGrappig dat een topic over radio's en velgen uitaard in een discussie over een of andere gammele Kia die snel schakelt en elektronica fabrikanten die zwart gemaakt worden... Als de kwaliteit van Philips bedenkelijk overkomt en je rijdt met een Kia vraag ik me af waar je mee bezig bent. Ik vraag me af met wat voor een zelf gesoldeerde computer jij werkt want je ontkomt er echt niet aan dat daar geen enkel Philips ICtje inzitOok in die Kia zullen ongetwijfeld Philips lampjes zitten. Dat wordt morgen naar de benzinepomp voor Osram varianten zeker
[ Voor 40% gewijzigd door MewBie op 07-05-2007 15:00 ]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Als je dat nu al weet, zal het een lekker onbevooroordeeld reviewtje zijn...salimrmaf schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:07:
Ok, ik kan niet meer om Philips heen.
Ik geef op!
Maar ja, we hadden het over de Velgen en een Autoradio, waar jullie zoveel over weten en jullie veranderen de topic naar Philips en weet ik wat.![]()
Please, please laten we nu wachten totdat mijn radio er is, en dan zal ik een review in dit topic plaatsen.
(In ieder geval zal hieruit blijken dat de geluidskwaliteit veel beter zal zijn in de Pioneer boxen dan de Philips boxjes.

Is je radio er al SalimRMAF?
offtopic:
lol @ salimrmaf:
[quote]Voordat jullie vragen vragen, beantwoord ik jullie vragen, zodat jullie straks niet mijn vragen hoeven te vragen.
Q: Salim, hoe weet jij zoveel? :confused:
A: Ik ben Salim, de neef van een Marokaanse Kolonel-Leger, en neef van veel Maroc-Soldaten.
Q: Wie zijn de echte vijanden van Marokko?
A: Nou, Algerije en Spanje.
Q: Kunnen wij winnen?
A: ja, wij, Marokkanen dus kunnen van alles jaatten, als wij nouw hun Eurofighters, F-18's, Jumpjets Hariiers, Mig29's stelen, maken we een kans. Anders, zoals het er nu uit ziet niet... Mischien als we hulp krijgen van de Emiraten of Saudi Arabie.. (F-16's, Apache's
)
Q: Salim, mag ik bij je Elvis-Clan horen?
A: Ja, ga naar www.gtamp.com en download daar de GTA2 Multiplayer, en isntalleer het.
Q: Salim, welke wapens heb jij persoonlijk?
A: een v.d. wapens: Raket, 75 CM lang, ooeh ik zal stil zijn want de AIVD kijkt zeker mee. Straks sluiten z me op in de plee in Quantanamo BAY![/]
lol @ salimrmaf:
[quote]Voordat jullie vragen vragen, beantwoord ik jullie vragen, zodat jullie straks niet mijn vragen hoeven te vragen.
Q: Salim, hoe weet jij zoveel? :confused:
A: Ik ben Salim, de neef van een Marokaanse Kolonel-Leger, en neef van veel Maroc-Soldaten.
Q: Wie zijn de echte vijanden van Marokko?
A: Nou, Algerije en Spanje.
Q: Kunnen wij winnen?
A: ja, wij, Marokkanen dus kunnen van alles jaatten, als wij nouw hun Eurofighters, F-18's, Jumpjets Hariiers, Mig29's stelen, maken we een kans. Anders, zoals het er nu uit ziet niet... Mischien als we hulp krijgen van de Emiraten of Saudi Arabie.. (F-16's, Apache's
Q: Salim, mag ik bij je Elvis-Clan horen?
A: Ja, ga naar www.gtamp.com en download daar de GTA2 Multiplayer, en isntalleer het.
Q: Salim, welke wapens heb jij persoonlijk?
A: een v.d. wapens: Raket, 75 CM lang, ooeh ik zal stil zijn want de AIVD kijkt zeker mee. Straks sluiten z me op in de plee in Quantanamo BAY![/]
Ik denk dat je beter je eigen auto kan tunen ipv die van je pa, krijg je geheid ruzie mee
Nog niet, ben elke uur gaan kijken of er iets veranderd op de Pixmania site, er staat wel "Verzonden, maar ik zie nergens een link waar ik hem kan voglen.
Hier een link...

Jammer, de Tom Tom 710 was te koop bij Ibood voor 300 Euro! Heb ik pech dat ik het geld aan de radio heb uitgegeven!
PS: Bedankt dat je je zorgen over mij maakt.
.
@ Maarud:
Hallo, een heleboel mensen hebben mijn wachtwoord,...
Hier een link...

Jammer, de Tom Tom 710 was te koop bij Ibood voor 300 Euro! Heb ik pech dat ik het geld aan de radio heb uitgegeven!
PS: Bedankt dat je je zorgen over mij maakt.

@ Maarud:
Hallo, een heleboel mensen hebben mijn wachtwoord,...

[ Voor 9% gewijzigd door SalimRMAF op 09-05-2007 16:53 ]
Gulfstream G650
Zo te zien geen tack&trace ingevuld en maar goed ook, anders zit de TPG dadelijk met de ellende
.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Wat een slechte service, die Pixmania. "3-Dagen levering zeggen ze dan."
Ik had vorige week al de boel besteld, eergister kon ik het pakket 'volgen', maar morgen pas krijg ik pas de link zodat ik mijn pakket kan volgen.
Dus het duurt denk ik 10 dagen, dinsdag pas.
Ik had vorige week al de boel besteld, eergister kon ik het pakket 'volgen', maar morgen pas krijg ik pas de link zodat ik mijn pakket kan volgen.
Dus het duurt denk ik 10 dagen, dinsdag pas.
Gulfstream G650
YAY!
Ik heb het pakket gisteren ontvangen. Dus best snel, in een week.
Alles doet het.
Heb meteen de Pioneer-radio-doos opengemaakt, en vond er de volgende onderdelen bij;
De radio zelf,
Handleidingen in het italiaans, spaans, duits, engels en het nederlands,
Een plug-verdeler van A/B stekkers van de auto, naar speciale Pioneer-plugin.
Schroefjes voor DIN-formaat bevestging.
Een verstopcase voor de front. (Zoals een brillendoos)
Garantie kaart.
Ik ging dus meteen naar de auto, en haalde de Philips-radio eruit. Dat duurde 1 uur, want ik had de handleiding weggegooid. Daarna was de radio half kapot. Nevermind, het gaat om Pioneer.
Die kon ik er wel goed instoppen. Alle kabels verbonden, ook een AUX-IN 3.5mm.
Wat ik wel een nadeel vond, was dat NERGENS een beschrijving stond van de achteraansluitingen stond van de Pioneer radio!
Alleen stonden er kleine letters op de achterkant zelf.
AUX-IN 3.5 MM---------------------------IP-BUS-----Pioneer -stekker van 8pins A/B----
Afstandsbediening in? 3.5 MM-------------------------------------------------ANTENNA IN-
Ik had de 3.5 MM kabel erin gestopt, de radio aangedaan maar ik kon op geen mogelijkheid geluid horen vanaf AUX-1. DIe was eens niet beschikbaar.
Gelukkig keek ik rond op een forum, en las dat je, terwijl de Radio uit stond, door 3 seconden op de grote knop te drukken in het menu kwam. Daar kon ik dus AUX-1 inschakelen.
Getest: Perfect! Helemaal blij dus.
Daarna de boxen, Ik heb eerst natuurlijk de Philips boxen getest. Niets speciaals, het geluid was goed, maar daar nam ik geen genoegen mee. Meteen dus ook die K*T Philips boxen vervangen door die van Pioneer.
Het geluid is nu COOL! Super-Bass. Liedjes vliegen nu de deur uit, vooral omdat ik alle schroven heb vastgezet in plaats van de boxen laten slingeren.
Het volume gaat tot 62, maar harder dan 30 durf ik niet te gaan. Er zit wel een hele goede versterker in. Mosfet 4X50 Watt. De Pioneer boxen TS-G1749 gaan nominaal maar tot 35 watt. Ik merk wel dat als ik rond de 45 volume-0level bereik, de boxen beginnen 'uit te vallen' het word ze denk ik te veel. De bass wordt dan ook niet egt helder.
Ben net naar de kijkshop geweest, en vond daar de Pioneer DEH3900 voor 130 Euro, en de TS-G1709 voor 65 Euro.
Met andere woorden; in plaats van de 185 euro die ik nu heb betaald, zou ik minstens 250 euro moeten betalen in de winkel. Ben dus blij genoeg.
PS: Als ik de volume nou zet op 62 bij 50Cent's Candy Shop.mp3 320 kbps... wat kan er mis gaan? zouden de boxen kapot kunnnen gaan, of stroomdradjes doorbranden ofzo? De radio zelf word aardig warm...
Afgelopen dinsdag was er bij mij om de straat een mooie Volkswaren Passat, met 18" deronder uitgebrand, omdat de radio kortsluiting veroorzaakte. Hoe groot is de kans daarop?
Ik heb het pakket gisteren ontvangen. Dus best snel, in een week.
Alles doet het.
Heb meteen de Pioneer-radio-doos opengemaakt, en vond er de volgende onderdelen bij;
De radio zelf,
Handleidingen in het italiaans, spaans, duits, engels en het nederlands,
Een plug-verdeler van A/B stekkers van de auto, naar speciale Pioneer-plugin.
Schroefjes voor DIN-formaat bevestging.
Een verstopcase voor de front. (Zoals een brillendoos)
Garantie kaart.
Ik ging dus meteen naar de auto, en haalde de Philips-radio eruit. Dat duurde 1 uur, want ik had de handleiding weggegooid. Daarna was de radio half kapot. Nevermind, het gaat om Pioneer.
Die kon ik er wel goed instoppen. Alle kabels verbonden, ook een AUX-IN 3.5mm.
Wat ik wel een nadeel vond, was dat NERGENS een beschrijving stond van de achteraansluitingen stond van de Pioneer radio!
Alleen stonden er kleine letters op de achterkant zelf.
AUX-IN 3.5 MM---------------------------IP-BUS-----Pioneer -stekker van 8pins A/B----
Afstandsbediening in? 3.5 MM-------------------------------------------------ANTENNA IN-
Ik had de 3.5 MM kabel erin gestopt, de radio aangedaan maar ik kon op geen mogelijkheid geluid horen vanaf AUX-1. DIe was eens niet beschikbaar.
Getest: Perfect! Helemaal blij dus.
Daarna de boxen, Ik heb eerst natuurlijk de Philips boxen getest. Niets speciaals, het geluid was goed, maar daar nam ik geen genoegen mee. Meteen dus ook die K*T Philips boxen vervangen door die van Pioneer.
Het geluid is nu COOL! Super-Bass. Liedjes vliegen nu de deur uit, vooral omdat ik alle schroven heb vastgezet in plaats van de boxen laten slingeren.
Het volume gaat tot 62, maar harder dan 30 durf ik niet te gaan. Er zit wel een hele goede versterker in. Mosfet 4X50 Watt. De Pioneer boxen TS-G1749 gaan nominaal maar tot 35 watt. Ik merk wel dat als ik rond de 45 volume-0level bereik, de boxen beginnen 'uit te vallen' het word ze denk ik te veel. De bass wordt dan ook niet egt helder.
Ben net naar de kijkshop geweest, en vond daar de Pioneer DEH3900 voor 130 Euro, en de TS-G1709 voor 65 Euro.
Met andere woorden; in plaats van de 185 euro die ik nu heb betaald, zou ik minstens 250 euro moeten betalen in de winkel. Ben dus blij genoeg.
PS: Als ik de volume nou zet op 62 bij 50Cent's Candy Shop.mp3 320 kbps... wat kan er mis gaan? zouden de boxen kapot kunnnen gaan, of stroomdradjes doorbranden ofzo? De radio zelf word aardig warm...
Afgelopen dinsdag was er bij mij om de straat een mooie Volkswaren Passat, met 18" deronder uitgebrand, omdat de radio kortsluiting veroorzaakte. Hoe groot is de kans daarop?
Gulfstream G650
Gefeliciteerd met je radio. Zaten de schroefjes bij de luidspreker of heb je je eigen schroefjes gebruikt?
Aangezien je vaders auto 15" wielen heeft lijkt de kans op kortsluiting me te verwaarlozen, zeker gezien het feit dat je weet waar je over praat qua electronica.
Aangezien je vaders auto 15" wielen heeft lijkt de kans op kortsluiting me te verwaarlozen, zeker gezien het feit dat je weet waar je over praat qua electronica.
Roenie schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:46:
Gefeliciteerd met je radio. Zaten de schroefjes bij de luidspreker of heb je je eigen schroefjes gebruikt?
???
Is het zo, dat als ik 15" velgen ipv 16" velgen dan meer kans heb op kortsluiting.. of wil je me alleen maar foppen.Roenie schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:46:
Er zaten schroefjes bij de boxen van Pioneer. Die waren goed verpakt, met een mooie kartonnen doosje. De grill is ook heel erg mooi. Er zijn ook speciale pluggen meegeleverd waardoor je een gat kune maken in je zeideur/achterbak zodat je de boxen erin kunt installeren. Ik heb gewoon de standaardschroeven gebruikt.
Gulfstream G650
Waarom zijn hier een hele berg posts verwijderd...?
De standaardschroeven zijn meestal wel ok, maar soms wil je die natuurlijk aanpassen. Wanneer je andere schoeven gebruikt, bewaar de originele schroeven dan in het originele doosje, je weet immers nooit wanneer ze van pas kunnen komen.salimrmaf schreef op zondag 13 mei 2007 @ 00:31:Is het zo, dat als ik 15" velgen ipv 16" velgen dan meer kans heb op kortsluiting.. of wil je me alleen maar foppen.![]()
Er zaten schroefjes bij de boxen van Pioneer. Die waren goed verpakt, met een mooie kartonnen doosje. De grill is ook heel erg mooi. Er zijn ook speciale pluggen meegeleverd waardoor je een gat kune maken in je zeideur/achterbak zodat je de boxen erin kunt installeren. Ik heb gewoon de standaardschroeven gebruikt.
Denk dat je lang plezier zal hebben van je boxen als ik dit zo lees. Als 45 al veel vervorming geeft, hoe zou volumeniveau 62 dan klinken denk je? Maar misschien haal je het einde van het nummer als je geluk hebt, met wat mazzel rij je dan nog langs wat tjikkies die je boemlauwe 50cents uit je speakers hoort knallen!! om vervolgens weer naar de Kijkshop te rijden..salimrmaf schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:13:
En wat zei die deur?salimrmaf schreef op zondag 13 mei 2007 @ 00:31:
[...]
in je zeideur/achterbak zodat je de boxen erin kunt installeren.
tja, ik zou toch op zoek gaan naar een andere versie van 50Cent's Candy Shop... misschien met een hogere bitrate...
En ja, je blaast de boel op als het geheel op vol vermogen zet.
En ja, je blaast de boel op als het geheel op vol vermogen zet.
Hmm, ok ik durfte van nature gewoon niet verder te gaan. Is ook niet nodig. Met volume 12 kwam een van mijn buurmannen sniekie uit de brievenbus kijken...
Hopeloos geval.
Zij deur moest het zijn, ja.
Hoegere bitrate dan 320 kbps? Haha, die speelt de Pioneer als het goed is niet af. Er staat in de handleiding:
De radio speelt MP3's en WMA's af van 8 tot 320 kb/s. Er wordt aangeraden alleen muziek af te spelen vanaf 128 kbit/s.
De Radio heeft een Mosfet versterker van 4X 50 Watt. Nominaal.
De boxen kunnen echter nominaal maar 35 watt. Ik keek wel even naar 50-Watt speakers, maar die kotsen een beetje te duur.
Effen berekenen welke volume ik maximaal kan gebruiken, theoretisch.
32/50*100=70. 70%van62=43.
Dus als ik mijn volumeknop op 43 zet, is mijn geluid het hardst. Ik kan hem wel harder doen, maar liever niet.
Zij deur moest het zijn, ja.
Hoegere bitrate dan 320 kbps? Haha, die speelt de Pioneer als het goed is niet af. Er staat in de handleiding:
De radio speelt MP3's en WMA's af van 8 tot 320 kb/s. Er wordt aangeraden alleen muziek af te spelen vanaf 128 kbit/s.
Hmm, ik denk dat ik weet hoe het komt..Toewan schreef op zondag 13 mei 2007 @ 10:55:
[...]
Denk dat je lang plezier zal hebben van je boxen als ik dit zo lees. Als 45 al veel vervorming geeft, hoe zou volumeniveau 62 dan klinken denk je? Maar misschien haal je het einde van het nummer als je geluk hebt, met wat mazzel rij je dan nog langs wat tjikkies die je boemlauwe 50cents uit je speakers hoort knallen!! om vervolgens weer naar de Kijkshop te rijden..
[...]
En wat zei die deur?
De Radio heeft een Mosfet versterker van 4X 50 Watt. Nominaal.
De boxen kunnen echter nominaal maar 35 watt. Ik keek wel even naar 50-Watt speakers, maar die kotsen een beetje te duur.

Effen berekenen welke volume ik maximaal kan gebruiken, theoretisch.
32/50*100=70. 70%van62=43.
Dus als ik mijn volumeknop op 43 zet, is mijn geluid het hardst. Ik kan hem wel harder doen, maar liever niet.
offtopic:
Ik kwam wel aardig in de buurt, 45 vergeleken met 43
Ik kwam wel aardig in de buurt, 45 vergeleken met 43
Gulfstream G650
die versterker levert geen 50 watt, en als je 35watt op die speakers zet gaan ze in rook op
Oow, dan heb ik het over Muziekvermogen.
Ik snap nog niet zoooveel over watt, decibel, volt, amperes and shlt, daarom ga ik een andere profiel volgen volgend jaar; Natuur en Techniek.
Ik snap nog niet zoooveel over watt, decibel, volt, amperes and shlt, daarom ga ik een andere profiel volgen volgend jaar; Natuur en Techniek.
Gulfstream G650