YAY!
Ik heb het pakket gisteren ontvangen. Dus best snel, in een week.
Alles doet het.
Heb meteen de Pioneer-radio-doos opengemaakt, en vond er de volgende onderdelen bij;
De radio zelf,
Handleidingen in het italiaans, spaans, duits, engels en het nederlands,
Een plug-verdeler van A/B stekkers van de auto, naar speciale Pioneer-plugin.
Schroefjes voor DIN-formaat bevestging.
Een verstopcase voor de front. (Zoals een brillendoos)
Garantie kaart.
Ik ging dus meteen naar de auto, en haalde de Philips-radio eruit. Dat duurde 1 uur, want ik had de handleiding weggegooid. Daarna was de radio half kapot. Nevermind, het gaat om Pioneer.
Die kon ik er wel goed instoppen. Alle kabels verbonden, ook een AUX-IN 3.5mm.
Wat ik wel een nadeel vond, was dat NERGENS een beschrijving stond van de achteraansluitingen stond van de Pioneer radio!
Alleen stonden er kleine letters op de achterkant zelf.
AUX-IN 3.5 MM---------------------------IP-BUS-----Pioneer -stekker van 8pins A/B----
Afstandsbediening in? 3.5 MM-------------------------------------------------ANTENNA IN-
Ik had de 3.5 MM kabel erin gestopt, de radio aangedaan maar ik kon op geen mogelijkheid geluid horen vanaf AUX-1. DIe was eens niet beschikbaar.

Gelukkig keek ik rond op een forum, en las dat je, terwijl de Radio uit stond, door 3 seconden op de grote knop te drukken in het menu kwam. Daar kon ik dus AUX-1 inschakelen.
Getest: Perfect! Helemaal blij dus.
Daarna de boxen, Ik heb eerst natuurlijk de Philips boxen getest. Niets speciaals, het geluid was goed, maar daar nam ik geen genoegen mee. Meteen dus ook die K*T Philips boxen vervangen door die van Pioneer.
Het geluid is nu COOL! Super-Bass. Liedjes vliegen nu de deur uit, vooral omdat ik alle schroven heb vastgezet in plaats van de boxen laten slingeren.
Het volume gaat tot 62, maar harder dan 30 durf ik niet te gaan. Er zit wel een hele goede versterker in. Mosfet 4X50 Watt. De Pioneer boxen TS-G1749 gaan nominaal maar tot 35 watt. Ik merk wel dat als ik rond de 45 volume-0level bereik, de boxen beginnen 'uit te vallen' het word ze denk ik te veel. De bass wordt dan ook niet egt helder.
Ben net naar de kijkshop geweest, en vond daar de Pioneer DEH3900 voor 130 Euro, en de TS-G1709 voor 65 Euro.
Met andere woorden; in plaats van de 185 euro die ik nu heb betaald, zou ik minstens 250 euro moeten betalen in de winkel. Ben dus blij genoeg.
PS: Als ik de volume nou zet op 62 bij 50Cent's Candy Shop.mp3 320 kbps... wat kan er mis gaan? zouden de boxen kapot kunnnen gaan, of stroomdradjes doorbranden ofzo? De radio zelf word aardig warm...
Afgelopen dinsdag was er bij mij om de straat een mooie Volkswaren Passat, met 18" deronder uitgebrand, omdat de radio kortsluiting veroorzaakte. Hoe groot is de kans daarop?