Mijn auto een beetje upgraden; Radio/Velgen...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een blauwe Citroen Evasion, 2.0i Benzine 146 PK.

Afbeeldingslocatie: http://citroen.pro-motors.ru/content/_large/citroen-401-1.jpg
Zo eentje dus, maar donkerblau, en geen mistlampen.

Nu ben ik wel technisch, maar weet ik neit heel veel over Auto's.

Mijn auto heeft nromale 15" velgen, uit de fabriek met wieldoppen.

195/65 R15 91T Zitten er nu onder, maar ik wil ze vervangen door de volgende velgen: Mak R-Action, 16" 7,5 205/55 R16 91H.

Kan dat gewoon? In mijn autoboekhandleiding zie ik bij bandinfo alleen maar 14 en 15", geen 16" . Er is wel plek zie ik in de wielkast.

Het volgende wat ik wil doen is een neiwue autoradio en boxen erinstoppen.

Het gaat om de Pioneer DEH4800MP. Het is een hele goede, en verkrijgbaar voor 133 Euro bij Pixmania.nl

Afbeeldingslocatie: http://tuner02.de/public_html/xtcommerce/images/product_images/info_images/Pioneer_DEHP_4800MP.jpg

Nu wil ik er ook boxen inzetten. Mijn huidige standaardboxen zijn 165 MM groot, en die wil ik vervangen door: Pioneer TS-G1009

Die zijn maar 11 cm groot als het goed is. Ik kan de boxen toch wel laten 'hangen' aan 1 schroef? Dat wil ik graag weten.

Wie heeft hier nog meer info?

PS: Ik kon nergens op internet vinden wat MOSFET betekend.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Voor je velgen kan je toch gewoon naar Euromaster (laat ik altijd alles voor mn banden doen) aan of een soort gelijke winkel/garage.
Die moeten ze er toch opleggen, denk ookwel dat ze je kunnen vertellen wat wel en niet gaat passen.

zolang je maar geen super sportieve velgen gaat nemen bij die auto... :X

/edit
Je radio:
Ga eens langs bij winkels waar je hem kan testen.
Ik vind het persoonlijk dat ie lekker werkt qua plaatsing van de knoppen, hoe ze indrukken en hoe dik het frontje is (aangezien ik hem altijd mee neem).
Daarna kan je altijd nog bekijken of je hem online wilt bestellen

[ Voor 31% gewijzigd door ixl85 op 30-04-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

Je kan die speakers wel aan 1 schroef laten hangen maar dat:
1. gaat snel kapot door trillingen, elke keer dat je je deur dicht gooit slingert ie heen en weer tot het afbreekt
2. gaat snel kapot door trillingen als je muziek aan hebt
3. klinkt voor geen meter, je zal er totaal geen bas uit halen
4. nog genoeg andere redenen om dit niet te doen

Of te wel, gewoon speakers halen die goed passen en gewoon goed vast zetten ;)

Over je bandenmaat, de rolomtrek is bijna identiek dus dat geeft geen probleem. Zo goed als geen tellerafwijking. Aanlopen in de wielkasten zal ook wel niet, die ene centimeter erbij kan waarschijnlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
zolang je maar geen super sportieve velgen gaat nemen bij die auto... :X

Haha, nee zeker niet. Ik wil een normale velg, 5 Dikke spaken dus. Die echte sportvelgen zien er op zo'n bak dus echt niet uit.

Deze zijn het:
Afbeeldingslocatie: http://www.wheelsexpress.nl/upload/MARK%20R%20Action.jpg

Wel te doen denk ik.
Sick Nick schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:03:
1. gaat snel kapot door trillingen, elke keer dat je je deur dicht gooit slingert ie heen en weer tot het afbreekt

Over je bandenmaat, de rolomtrek is bijna identiek dus dat geeft geen probleem. Zo goed als geen tellerafwijking. Aanlopen in de wielkasten zal ook wel niet, die ene centimeter erbij kan waarschijnlijk prima.
Ok, maar als ik de linkerbovenschroef vastzet, en de rechts-onder mbv een plastic trekkertje vastzet aan het gaatje, en dit straktrek. Zou toch moeten werken?
Sick Nick schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:03:

16" is dus okay. :p

LOL: Ik wil er ook nep-mislampen onder zetten, staat mooier. Ik was gisteren in beverwijk, en daar hadden ze voor 20 Euro een paar Led-lampen, telkens een rij van 5X2 LED's : Rood en blauw, die net als politielichten knipperen. Fun als je die onder je motorinlaat-grill zet en snacht's de snelweg opgaat. >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:19:Ok, maar als ik de linkerbovenschroef vastzet, en de rechts-onder mbv een plastic trekkertje vastzet aan het gaatje, en dit straktrek. Zou toch moeten werken?
Nee, dan gaat 't ook niet werken, speakers moeten rondom vast zitten en niet zodanig dat de lucht er alle kanten omheen wappert. Koop gewoon speakers die passen (of zaag een verloopring van triplex of zo als passende speakers niet in je budget passen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Oow ja, bijna vergeten: Hoe zit het met de reserveband? Ik denk neit dat er plaats is voor een 16" , alleen een 15" in de kofferbak. Kan ik, als ik 100 rij wel gewoon met die 15" rijden. Ik heb wel vaker zulke tafarelen gezien, maar dan met een gele 7" wieltje. >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

normaal moet je dan ofwel met een geel noodwieltje rijden, ofwel met een 4de 16". Je zal zeker niet mogen combineren met 3 16" banden en 1 15" en daar dan nog eens 100 mee rijden, je wegligging (in hoeverre zo'n schuur op wielen dat al heeft) zal anders helemaal weg zijn.

Je kan uiteraard anders rijden, maar dan moet de verzekering jou niet uitkeren als er op dat moment iets gebeurt. Ik zou dus (als die 16" niet past) zowel een noodwieletje meenemen én zo'n opspuitkitje. Als het dan een gewoon gaatje is kan je met je 16" verder rijden, als het een scheur is moet het noodwieletje erop.

(wat je ook kan doen is 16" met laagprofielbanden nemen, dan heb je kans dat ze er qua diameter wel in passen, maar dat zou je eens moeten bekijken)

edit; met een paar spoilertjes erop kan je er zoiets van maken Afbeeldingslocatie: http://perso.orange.fr/tuningcar/photosdesinternautes/evasionface.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Wow, dat is een vette. :*)

Jammer van dat 15" en 16" reserve.

Maar ik vind het best duur:

De banden en velgen, Continental kosten:

Velgen: 120E p.s
Banden 150 E p.s

alles X4 = 1120 Euro. :(
Is wel een beetje veel vind ik.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:25:
[...]

Nee, dan gaat 't ook niet werken, speakers moeten rondom vast zitten en niet zodanig dat de lucht er alle kanten omheen wappert. [/small]
Gaat volgens niet op bij auto speakers. die hangen altijd los in de lucht te wapperen.
(of je moet de gehele kofferbak voor baskast aanzien)
wel vraag ik me af waarom je in hemelsnaam 16cm speakers zou vervangen door 11cm. houd gewoon a16cm, dat klink 10 keer beter........

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 30-04-2007 18:26 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

salimrmaf schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:11:
Wow, dat is een vette. :*)

Jammer van dat 15" en 16" reserve.

Maar ik vind het best duur:

De banden en velgen, Continental kosten:

Velgen: 120E p.s
Banden 150 E p.s

alles X4 = 1120 Euro. :(
Is wel een beetje veel vind ik.
moet je ook doen als je banden op zijn ;)
verder waarom zou je wel met een minie thuiskomertje 80 kunnen rijden en niet 100 met een bijna net zo grote band? De mitsubishi galant van m'n ouders werd nieuw geleverd met 15inch lichtmetaal en een 14inch staal reservewiel dus ik weet niet waar dit broodje aap verhaal vandaan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
heuveltje schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:14:
[...]

Gaat volgens niet op bij auto speakers. die hangen altijd los in de lucht te wapperen.
wel vraag ik me af waarom je in hemelsnaam 16cm speakers zou vervangen door 11cm. houd gewoon a16cm, dat klink 10 keer beter........
Ja, maar ik wil maximaal 40 Euro uitgeven aan boxen. En die Pioneer is heel goed gerevieuwd, qua sound. en kost maar 23 Euro!

Wie ket er dan 165 MM Boxen? Ik kan er niet veel vinden, vandaar. Ze meoten wel goed zijn, dus van Alpine of Blaupunkt/JL Audio/Pioneer/Sony/JVS/Kenwood.

Wie weet of er een afstandsbedieninkje bij komt, met die pioneer 4800? ixl85

^: Ja, ik denk ook dat het bijna neits uitmaakt, die 1 Inch verschil. :>

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
salimrmaf schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:39:
Wie ket er dan 165 MM Boxen? Ik kan er niet veel vinden, vandaar. Ze meoten wel goed zijn, dus van Alpine of Blaupunkt/JL Audio/Pioneer/Sony/JVS/Kenwood.
Bij speakers is de grootte veel belangrijker dan het merk. Ga altijd voor grote speakers.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01

Wok

Dakloos...

Vervang eerst alleen eens je radio en bepaal dan nog eens of je de speakers wilt vervangen. Een goede radio kan echt zoveel verschil maken in geluiskwaliteit :)

Ik had dat dus ook bij mijn Mini Cooper. Standaard speakers en standaard fabrieksradio. Dat was dus gewoon driewerf bagger..... Nu heb ik dat fabrieksradiogeval eruit getrokken en een simpele, oude maar erg fijne Pioneer radio erin gehangen; wat een verschil meteen! De verbetering in geluidskwaliteit is bij mij dusdanig, dat de behoefte om de speakers te vervangen er niet meer is :)

Wat betreft de velgen. Een aantal zaken zijn belangrijk:
- De breedte van de band (daarmee wordt ook de rolomtrek beïnvloed --> afwijking van de snelheidsmeter). Iemand anders zei al dat met de voorgenomen bandenmaat de rolomtrek nagenoeg gelijk zal blijven. Dat zit dus wel goed. Veel breder zou ik echter niet gaan, omdat je dan ook de kans loopt dat de band zal aanlopen in de wielkasten bij scherp/maximaal insturen.
- De zogenaamde ET-waarde van de velg. Elke auto kan binnen een bepaald bereik van ET-waardes velgen aangemeten krijgen. Waarschijnlijk staat in je instructieboekje wel aangegeven welke ET-waardes de standaard 14 en 15" velgen hebben. Wijk daar niet te veel van af! Als je nieuwe velgen een te hoge ET-waarde hebben, vallen ze erg sterk naar binnen, met het risico van snel aanlopen bij stuurbewegen. Een te lage ET-waarde zal de wielen juist erg ver naar buiten doen steken en dat levert problemen op bij de APK (de band mag maar beperkt buiten de spatbordrand uitsteken.
Daarnaast is het gebruik van velgen met een verkeerde ET-waarde slopend voor je ophanging, omdat door de afwijkende wielstand er 'vreemde' krachten op komen te staan.
- De steek. Steek wordt vaan uitgedrukt in waardes als bijvoorbeeld 4x108 of 5x112. Het eerste getal staat voor het aantal bevestigingspunten op de wielnaaf (lees: tel het aantal wielbouten ;) ). Het tweede getal is de diameter van de denkbeeldige cirkel waarin de wielbouten zich bevinden.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Geen idee van die afstandbediening.
Heb een nieuwe Sony autoradio, zat ook een ab bij (afstandsbediening) maar dat ding dat ligt nu in mn glovecompartment... vraag me echt af wat ik er mee moet onder het rijden.
Passen toch maar effectief 2 mensen in mn auto... en dan kan je zonder problemen bij je radio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

salimrmaf schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:39:
[...]

Ja, maar ik wil maximaal 40 Euro uitgeven aan boxen. En die Pioneer is heel goed gerevieuwd, qua sound. en kost maar 23 Euro!

Wie weet of er een afstandsbedieninkje bij komt, met die pioneer 4800? ixl85

^: Ja, ik denk ook dat het bijna neits uitmaakt, die 1 Inch verschil. :>
Als je je speakers vervangt, vervang ze dan voor 16cm's. Ongeacht hoe goed ze zijn (al twijfel ik daar over, gezien de klasse en de prijs), zal bij een gelijk type, de grotere vrijwel altijd beter klinken. Daarnaast is het prijsverschil tussen een 11cm en een 16cm nou niet echt schokkend.

En JA een speaker moet ALTIJD rondom vastzitten, zelfs in een auto. Op het moment dat er ergens een lek zit, hou je echt nauwelijks bassen over.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14
Die Pioneer speakers zijn trouwens maar 10cm :')

En nee, daar komt totaal geen bass uit.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je een auto kunt betalen, dan kan die 17 euro voor een betere speaker er toch ook wel af? :? Je wordt echt niet vrolijk van zo'n halfbakken oplossing met 1 schroefje een een "plastic trekkertje" (whatever that may be). Rij de komende dagen wat rustiger en je bespaart zo'n bedrag al aan benzine/diesel bij wijze van spreken 8)7

kijk eens op rondevries.nl, die heeft wel het een en ander aan hifi spul en dus ook 16.5cm speakers

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmm, het word dus een 16-cm speaker. Ik ga eens kijken welke speakers er nu in zitten.

Ik heb deze speakers gevonden:

Sony

Is deze goed en werkt die voluit met de Pioneer radio? Ik heb neit veel verstand van Watts, COaxiaal verbinding, Nominaal watt etc.

# 16,5-cm, 2-weg gescheiden luidsprekers
# Maximaal ingangsvermogen: 180 W
# Nominaal ingangsvermogen: 30 W
# Frequentiebereik 60-20000 Hz
# Gevoeligheid; 89 dB

Wat betekend die 2-weg? Er bestaan ook 3-weg speakers.

PS: De luidsprekers worden toch wel per 2 geleverd? :)

[ Voor 4% gewijzigd door SalimRMAF op 30-04-2007 23:03 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
dat 2-weg wilt zeggen dat er het twee speakers in een speaker zijn. Je ziet dat wel vaker in auto's, dan heb je de grote conus, en daar bovenop nog iets wat voor de hoge tonen is. Ik heb dat nog niet gezien bij 3-weg speakers, dat zijn over het algemeen meer van die kasten met speakers erin. het nut van dat 2-weg is het vergroten van de frequentierange, omdat een grote en een kleine speaker anders zijn wat frequentierange betreft, voeg je ze samen heb je 1 speaker die vrijwel alle tonen kan weergeven die in muziek voorkomt, op hele lage frequenties na.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:09

Stoffel

Engineering the impossible

Op zich is dat wel aan smaak gevoelig, maar ik zou als je toch nieuwe speakers gaat halen kiezen voor Pioneer in plaats van Sony. Ook goed betaalbaar, maar naar mijn mening een tikkeltje beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Stoffel schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:11:
Op zich is dat wel aan smaak gevoelig, maar ik zou als je toch nieuwe speakers gaat halen kiezen voor Pioneer in plaats van Sony. Ook goed betaalbaar, maar naar mijn mening een tikkeltje beter :)
Ja, dat gevoel heb 'k ook, ik weet niet.. Sony ze zijn alleen maar goed in Playstation. ;)

Ik heb geen goed gevoel over luidsprekers van Sony...

Dan een van de volgende, die zijn 170 MM, dus zal wel passen :p

Pioneer Speakers auto TS-G1709
Pioneer Speakers auto TS-G1749

^ Wat is het verschil tussen deze 2? ik kan niets vinden..

Qua kabels: Ik wil voor de zekerheid ook nog nieuwe kabels, dan neem ik 5 Meter X 1,5 MM.. tog? je hebt ook dunnere, maar die vertrouw ik niet..

[ Voor 4% gewijzigd door SalimRMAF op 01-05-2007 00:02 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 1749 heeft een groter frequentiebereik dan de 1709 (gaan namelijk tot 25kHz ipv 20kHz).

wat betreft kabels, beide boxen zijn 35w, te vergelijken met een zwak gloeilampje dus. Met een kabel van 0.75mm² (standaard audiokabel) kom je zéker toe.

Wat ik je zou kunnen aanraden van 17cm luidsprekers zijn de kenwood KFC-1789ie. Ik heb die nu zelf in de auto hangen en die zijn echt héél goed, voor een normale prijs (80€ / 2). Het is inderdaad ietsjes duurder dan die Pioneers, maar voor 40€ verschil heb je echt héél andere luidsprekers. Verder maakt de kostprijs van je luidsprekers ook zoveel niet uit, normaal kan je ze gewoon naar je volgende auto meenemen dus het is geen verloren geld (en anders zoals Grrrrrene zegt iets minder gas geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De TS-G1709 is een totaal andere speaker dan de TS-G1749. De eerste is een zogenaamde dubbele conus speaker en die presteerd lang zo goed niet als de laatste, die een losse tweeter heeft. Als je twijfeld moet je voor de TS-G1749 gaan.

Overigens bestaan er ook 3-weg coax speakers (TS-G1779), die vooral met de middentonen beter zullen klinken.
Ik vraag me alleen af of speakers in deze prijsklasse wel zoveel beter zullen als wat er nu in de auto zit... Vervang eerst je autoradio en luister dan hoe het klinkt. Een goede versterker kan al veel goed doen (of in mijn geval, ernstig duidelijk maken dat je speakers echt tekort schieten...). Verder moet je gewoon heel goed bedenken waarom je je speakers wilt vervangen. Ik zie speakers als de Pioneer G-serie als speakers die je inbouwt omdat je of nog geen speakers hebt, of omdat ze kapot zijn en je gewoon geluid in de auto wilt hebben en niet te veel eisen verder stelt. Wil je het geluid verbetere, dan zul je toch al snel richting speakers als de Pioneer e-serie moeten gaan kijken (die heb ik in mijn auto, helaas 4 x 13cm, want groter pastte niet...). Die zijn wel duurder, maar vooral op het gebied van laag-weergave een stuk beter.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

salimrmaf schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:19:
LOL: Ik wil er ook nep-mislampen onder zetten, staat mooier. Ik was gisteren in beverwijk, en daar hadden ze voor 20 Euro een paar Led-lampen, telkens een rij van 5X2 LED's : Rood en blauw, die net als politielichten knipperen. Fun als je die onder je motorinlaat-grill zet en snacht's de snelweg opgaat. >:)
Is zoiets wel wettelijk toegestaan in Nederland?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wok schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:51:
Vervang eerst alleen eens je radio en bepaal dan nog eens of je de speakers wilt vervangen. Een goede radio kan echt zoveel verschil maken in geluiskwaliteit :)

Ik had dat dus ook bij mijn Mini Cooper. Standaard speakers en standaard fabrieksradio. Dat was dus gewoon driewerf bagger..... Nu heb ik dat fabrieksradiogeval eruit getrokken en een simpele, oude maar erg fijne Pioneer radio erin gehangen; wat een verschil meteen! De verbetering in geluidskwaliteit is bij mij dusdanig, dat de behoefte om de speakers te vervangen er niet meer is :)

Wat betreft de velgen. Een aantal zaken zijn belangrijk:
- De breedte van de band (daarmee wordt ook de rolomtrek beïnvloed --> afwijking van de snelheidsmeter). Iemand anders zei al dat met de voorgenomen bandenmaat de rolomtrek nagenoeg gelijk zal blijven. Dat zit dus wel goed. Veel breder zou ik echter niet gaan, omdat je dan ook de kans loopt dat de band zal aanlopen in de wielkasten bij scherp/maximaal insturen.
- De zogenaamde ET-waarde van de velg. Elke auto kan binnen een bepaald bereik van ET-waardes velgen aangemeten krijgen. Waarschijnlijk staat in je instructieboekje wel aangegeven welke ET-waardes de standaard 14 en 15" velgen hebben. Wijk daar niet te veel van af! Als je nieuwe velgen een te hoge ET-waarde hebben, vallen ze erg sterk naar binnen, met het risico van snel aanlopen bij stuurbewegen. Een te lage ET-waarde zal de wielen juist erg ver naar buiten doen steken en dat levert problemen op bij de APK (de band mag maar beperkt buiten de spatbordrand uitsteken.
Daarnaast is het gebruik van velgen met een verkeerde ET-waarde slopend voor je ophanging, omdat door de afwijkende wielstand er 'vreemde' krachten op komen te staan.
- De steek. Steek wordt vaan uitgedrukt in waardes als bijvoorbeeld 4x108 of 5x112. Het eerste getal staat voor het aantal bevestigingspunten op de wielnaaf (lees: tel het aantal wielbouten ;) ). Het tweede getal is de diameter van de denkbeeldige cirkel waarin de wielbouten zich bevinden.
Om hierop in te haken... ET moet rond de 33 zijn, steek is 5x98...
16" kan er inderdaad omheen...

17xx speakers zijn trouwens sowieso 16,5cm, dus dat is eigenlijk altijd goed... Koop die ook alsjeblieft...
Krijg nogal het idee dat je -zoals velen- voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:58

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

GoldenSample schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:21:
[...]

moet je ook doen als je banden op zijn ;)
verder waarom zou je wel met een minie thuiskomertje 80 kunnen rijden en niet 100 met een bijna net zo grote band? De mitsubishi galant van m'n ouders werd nieuw geleverd met 15inch lichtmetaal en een 14inch staal reservewiel dus ik weet niet waar dit broodje aap verhaal vandaan komt...
Na ik weet mag je met een thuiskomertje sowieso niet harder dan 80...

Voor die speakers kijk eens naar magnat. Niet al te dure speakers met voldoende geluid. En je orri speakers vervangen door kleinere? Niet doen. Dat wil je niet.

[ Voor 13% gewijzigd door AkroBatik op 01-05-2007 15:53 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Oeps, ik ben erachter gekomen welke speakers er nu im mijn auto zitten... :X

PHILIPS. :( Als er een merk is die ik niet wil, is dat Philips dus; slechte zooi jonge!

Die gaat er dus zowieso weg. Het gaat om de GTM 1750 -2Way 100 Watt. 30-25Khz / 92dB :|

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

salimrmaf schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:17:
Oeps, ik ben erachter gekomen welke speakers er nu im mijn auto zitten... :X

PHILIPS. :( Als er een merk is die ik niet wil, is dat Philips dus; slechte zooi jonge!

Die gaat er dus zowieso weg. Het gaat om de GTM 1750 -2Way 100 Watt. 30-25Khz / 92dB :|
Philips is echt niet slecht hoor... Die hebben prima spul gemaakt... Niet alles was goed, maar om het bij voorbaat al af te schrijven... 8)7
Daarnaast; het is een citroën... En dat begint dan over "philips" :X

Gooi nou gewoon die nieuwe radio er maar in, en ga gewoon luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:20:
[...]

Philips is echt niet slecht hoor... Die hebben prima spul gemaakt... Niet alles was goed, maar om het bij voorbaat al af te schrijven... 8)7
Daarnaast; het is een citroën... En dat begint dan over "philips" :X

Gooi nou gewoon die nieuwe radio er maar in, en ga gewoon luisteren...
Citroen is niet zo een slecht merkl als men denkt. Het gaat hier om de Citroen Evasion, vrijwel identiek aan de Peugeot 805. Hij heeft dus een Peugeot motor.

Deze auto's hebben hetzelfde ontwerp:

Lancia Zeta
Citroen Evasion
Peugeot 805
Fiat Ulyse

Van mooi naar lelijk. Mijn vader twijfelde ook nog tussen de Ford Galaxy, Seat Alhambra , Volkswagen Sharon etcetera, maar die waren te klein van binnen. Deze Citroen is even ruim als een Business-Class seat bij Emirates. :P

Hij heeft ook 2 tweeters aan de voorkant, ik heb ze bekeken, ze waren van Z-Kwaliteit... Die ga k gewoon ook vervangen, net als de Philips-Boxen.

Nu zit er een Philips-558 Radio/Casettespeler in mijn auto, maar ik weet niet hoe ik hem eruit moet halen! Ik heb de dashboard al bijna kapot gemaakt, en nog niet eruit gehaald...

Er zitten 4 gaatjes , waar ik iets in kan stoppen. Hoe moet die open?

Prijslijst:

Pioneer DEH4800MP
Pioneer Speakers 1749
Tweetertjes

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

salimrmaf schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:11:
[...]

Citroen is niet zo een slecht merkl als men denkt. Het gaat hier om de Citroen Evasion, vrijwel identiek aan de Peugeot 805. Hij heeft dus een Peugeot motor.

Deze auto's hebben hetzelfde ontwerp:

Lancia Zeta
Citroen Evasion
Peugeot 805
Fiat Ulyse

Van mooi naar lelijk. Mijn vader twijfelde ook nog tussen de Ford Galaxy, Seat Alhambra , Volkswagen Sharon etcetera, maar die waren te klein van binnen. Deze Citroen is even ruim als een Business-Class seat bij Emirates. :P

Hij heeft ook 2 tweeters aan de voorkant, ik heb ze bekeken, ze waren van Z-Kwaliteit... Die ga k gewoon ook vervangen, net als de Philips-Boxen.

Nu zit er een Philips-558 Radio/Casettespeler in mijn auto, maar ik weet niet hoe ik hem eruit moet halen! Ik heb de dashboard al bijna kapot gemaakt, en nog niet eruit gehaald...

Er zitten 4 gaatjes , waar ik iets in kan stoppen. Hoe moet die open?

Prijslijst:

Pioneer DEH4800MP
Pioneer Speakers 1749
Tweetertjes
Ja, peugeot is een heel stuk anders dan citroën...

Radio gaat eruit met een speciaal beugeltje, of je kunt er een paar satéstokjes induwen, in die vier gaatjes...

Als je persé ook de tweeters wilt vervangen; koop dan wel een set, anders klopt je scheidingsfilter voor geen meter... Ga dan dus voor de TS-H1703...

Maar nogmaals; probeer het eerst eens met een andere radio...

De philipsradios zijn wél wat matig... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Laatst online: 14-09 11:38
Wok schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:51:

Dit kan ik alleen maar beamen, ik heb afgelopen weekend mijn JVC radio / cdspeler eruit gehaald en vervangen door een Pioneer DEH P80MP. Wat een wereld van verschil, de Pioneer klinkt echt helder, ook op hoge volumes. Daarnaast veel instelmogelijkheden om het geluid te finetunen maar zo uit de doos is het geluid al super.
Nu zijn mijn speakers niet slecht (Magnat composet voor en Magnat sub achter op een Signat versterker), maar nooit verwacht dat het zoveel zou schelen.

bij Correct in Rdam is de P80MP maar 236 euro, daar heb je een erg goede radio voor kan ik je vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het om boxen in de voorste portieren?
Naar mijn mening heeft het plaatsen van goede hoedenplankspeakers meer nut, mede door de kofferbak als klankkast. Of heeft zo'n auto geen hoedenplank? Vaak hebben die spacewagons een rolhoes.

Enne, Philips afkraken terwijl je JVC/Sony noemt als mogelijk alternatief? :)
Sowieso is er in die prijsklasse (max 40 euro) weinig te vinden, ik verwacht dan ook geen duidelijke verbetering qua geluidskwaliteit. Maar goed.

Heb je overigens geen handige vrienden/kennissen die je hier mee kunnen helpen? Oplossingen als speakers vastzetten met tie-wraps zijn niet zo optimaal ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:20:
Gaat het om boxen in de voorste portieren?
Naar mijn mening heeft het plaatsen van goede hoedenplankspeakers meer nut, mede door de kofferbak als klankkast. Of heeft zo'n auto geen hoedenplank? Vaak hebben die spacewagons een rolhoes.

Enne, Philips afkraken terwijl je JVC/Sony noemt als mogelijk alternatief? :)
Sowieso is er in die prijsklasse (max 40 euro) weinig te vinden, ik verwacht dan ook geen duidelijke verbetering qua geluidskwaliteit. Maar goed.
Enne... Doen alsof je er verstand van hebt terwijl je achterspeakers in de hoedenplank aanraadt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:21:
[...]

Enne... Doen alsof je er verstand van hebt terwijl je achterspeakers in de hoedenplank aanraadt :)
Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Muziek hoort niet van achteren te komen... Daar zijn je oren niet voor gemaakt, en daar is de muziek ook niet voor gemixt...

Goede speakers voor is dus een eerste vereiste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:14:
[...]

Een luidspreker heeft een klankbord nodig ter voorkoming van acoustische "kortsluiting", bij montage in de hoedenplank is er in ieder geval een klankbord, nl. de hoedenplank. Dat de "kast" vervolgens niet geheel luchtdicht is heeft minder invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:27:
[...]

Een luidspreker heeft een klankbord nodig ter voorkoming van acoustische "kortsluiting", bij montage in de hoedenplank is er in ieder geval een klankbord, nl. de hoedenplank. Dat de "kast" vervolgens niet geheel luchtdicht is heeft minder invloed.
:?

Je bedoelt dat de "behuizing" van de conus niet mag bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:26:
Muziek hoort niet van achteren te komen... Daar zijn je oren niet voor gemaakt, en daar is de muziek ook niet voor gemixt...

Goede speakers voor is dus een eerste vereiste...
Ik zeg ook niet dat de muziek alleen van achter moet komen :).
IMO klinkt het beter als je ondersteuning van achter hebt, vooral voor de lage tonen. De voorste speakers kun je dan van basstonen ontlasten.

Kijk maar naar merken als Lexus of Audi, deze hebben vaak als optie een geluidsset van bijvoorbeeld Bose, voorzien van een stuk of 12 speakers door de hele auto verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:29:
[...]

Ik zeg ook niet dat de muziek alleen van achter moet komen :).
IMO klinkt het beter als je ondersteuning van achter hebt, vooral voor de lage tonen. De voorste speakers kun je dan van basstonen ontlasten.

Kijk maar naar merken als Lexus of Audi, deze hebben vaak als optie een geluidsset van bijvoorbeeld Bose, voorzien van een stuk of 12 speakers door de hele auto verspreid.
Aanvulling, a la... Maar om dan -uit balans- grote speakers in de hoedenplank te hangen is een volgende...

Eerste prioriteit moet altijd een setje goede voorspeakers zijn...

Dat kun je dan eventueel aanvullen met een paar leuke achterspeakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik wil gewoon niets van Philips in mijn huis/auto. Bah, JVC zie ik als een beter merk, Sony ook wel een beetje. Ik heb een 7-zits auto, dus heb geen kofferbakje, waar ik boxen in zou kunnen maken.

Front-Tweeter------------------DeurBox-----------------RearBox
X2

Zo ziet mijn auto-geluid eruit, van boxen gezien, van voor naar achter.

Aan de achterste speakers doe ik niets, want daar kom ik toch niet te zitten. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:40:
[...]

Aanvulling, a la... Maar om dan -uit balans- grote speakers in de hoedenplank te hangen is een volgende...

Eerste prioriteit moet altijd een setje goede voorspeakers zijn...

Dat kun je dan eventueel aanvullen met een paar leuke achterspeakers...
Ligt ook aan het type auto, bij mij (VW Caddy) heb ik in de tussenwand een set hoedenplankspeakers gemonteerd, deze zitten vrijwel naast mijn hoofd :).
Bij een dergelijke grote bak als deze Citroën zitten de achterspeakers idd een behoorlijk stuk van de bestuurder verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

salimrmaf schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:02:
Ik wil gewoon niets van Philips in mijn huis/auto. Bah, JVC zie ik als een beter merk, Sony ook wel een beetje.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:06:
[...]

Ligt ook aan het type auto, bij mij (VW Caddy) heb ik in de tussenwand een set hoedenplankspeakers gemonteerd, deze zitten vrijwel naast mijn hoofd :).
Wat wil je daarmee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil gewoon niets van Philips in mijn huis/auto. Bah, JVC zie ik als een beter merk, Sony ook wel een beetje. Ik heb een 7-zits auto, dus heb geen kofferbakje, waar ik boxen in zou kunnen maken.
Ik vind de Senseo toch een prima apparaat ;). En de Philips hifi versterker die nog van mijn moeder is geweest (het ding is 30 jaar oud) doet het nog steeds prima!
MikeyMan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:29:
[...]

Wat wil je daarmee zeggen?
Dat ik in mijn geval meer heb aan het setje hoedenplankspeakers wat in de tussenwand zit dan aan de deurspeakers. Deze zitten zo ongeveer onder het dashboard en je zit er vaak met je been voor. Dat wil niet zeggen dat ik zonder zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:29:
[...]

:?

Je bedoelt dat de "behuizing" van de conus niet mag bewegen?
Nee, ik bedoel gewoon wat er in m'n post staat. Waar jij het over hebt is me een raadsel.
Akoestische kortsluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik doel op aktie-reaktie... Als de conus naar voren moet, moet de speaker zelf wel op z'n plek blijven... Als de speaker los zit, is dit niet het geval, en zal de spaker tegenovergesteld aan de conus gaan bewegen...

Denk dat dat nog een groter issue is dan wat jij bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die ene schroef strak genoeg aandraait zal de luidspreker niet zo snel meer bewegen maar heb je nog steeds baggergeluid als je geen klankbord hebt. Maar goed, een 11cm speaker in een 16cm gat met 1 schroef wel of niet goed vast en met tie-raps of zo is sowieso een ranzige oplossing methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:47:
Als je die ene schroef strak genoeg aandraait zal de luidspreker niet zo snel meer bewegen maar heb je nog steeds baggergeluid als je geen klankbord hebt. Maar goed, een 11cm speaker in een 16cm gat met 1 schroef wel of niet goed vast en met tie-raps of zo is sowieso een ranzige oplossing methode.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Front-Tweeter------------------DeurBox-----------------RearBox
X2

Zo ziet mijn auto-geluid eruit, van boxen gezien, van voor naar achter.

Aan de achterste speakers doe ik niets, want daar kom ik toch niet te zitten. ;)
Hmm, jij bent een makkelijke voor een verkoper. Merk X boor je per definitie de grond in, merk Y is eigenlijk altijd wel goed. Ik zou je naar huis kunnen laten gaan met absolute bagger en je toch het gevoel kunnen geven top spul te hebben verkocht.

Philips is absoluut géén slecht merk, alles behalve zelfs. En de tijd dat philips nog actief was op de automarkt, waren ze in mijn ogen beter dan Blaupunkt, JVC en Sony, terwijl met name die eerste tegenwoordig toch een sterke reputatie heeft op het gebied van geluidskwaliteit. En het zou me niks verbazen als je met €40 aan speakers er eerder op achteruit gaat, dan vooruit.

Verder valt het me op dat je om advies vraagt, maar dat advies direct afschiet omdat er op je speakers "philips" staat. Vervang nou eerst eens je radio door 1 met een mosfet versterker (Pioneer of JVC) en luister. Radio's zijn de afgelopen jaren meer verbeterd dan speakers en daar zul je hoe dan ook de meeste winst in eerste instantie halen.

offtopic:
Ik vraag me trouwens af, ga jij je radio ook openschroeven om te kijken of er geen Philips onderdelen inzitten? Dan kan je namelijk nauwelijks nog iets kopen, want Philips onderdelen zitten bijna overal wel in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
deepbass909 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:20:
[...]

Hmm, jij bent een makkelijke voor een verkoper. Merk X boor je per definitie de grond in, merk Y is eigenlijk altijd wel goed. Ik zou je naar huis kunnen laten gaan met absolute bagger en je toch het gevoel kunnen geven top spul te hebben verkocht.

Philips is absoluut géén slecht merk, alles behalve zelfs. En de tijd dat philips nog actief was op de automarkt, waren ze in mijn ogen beter dan Blaupunkt, JVC en Sony, terwijl met name die eerste tegenwoordig toch een sterke reputatie heeft op het gebied van geluidskwaliteit. En het zou me niks verbazen als je met €40 aan speakers er eerder op achteruit gaat, dan vooruit.

Verder valt het me op dat je om advies vraagt, maar dat advies direct afschiet omdat er op je speakers "philips" staat. Vervang nou eerst eens je radio door 1 met een mosfet versterker (Pioneer of JVC) en luister. Radio's zijn de afgelopen jaren meer verbeterd dan speakers en daar zul je hoe dan ook de meeste winst in eerste instantie halen.

offtopic:
Ik vraag me trouwens af, ga jij je radio ook openschroeven om te kijken of er geen Philips onderdelen inzitten? Dan kan je namelijk nauwelijks nog iets kopen, want Philips onderdelen zitten bijna overal wel in
Ja, overal waar Philips op staat, gaat weg. NIETS komt mijn huis/auto in met Philips. Mijn huidige LCD, gebruikt waarschijnlijk ook een scherm van Philips, omdat het een goedkope was. Het enigste wat van Philips is, is de Senseo van mijn moeder. DIe ding wil ik er ook uit pleuren, omdat die ding een baggerherrie maakt als hij aanstaat, te veel stroom slurpt, en die Coffeshop-pads heel erg duur zijn, wel 3X de normale Aldi-koffie-prijs.

Heb net een PSP gekocht bij www.bartsmit.com , inclusief een spel voor 173, inclusief verzendkosten. ;) (Voor diegenen die er interresse in heeft)

PS: Ik heb gewoon niets met Philips, het is aangeboren. Ok, sommige dingen zijn wel geod, zoals het PHILIPS-STADION in Eindhoven. Daar blijft het niet bij. Ook zijn veel technologien door Philips ontworpen/bezeten. Het merk bevalt me gewoon niet.

Ik heb een Aristona-DVD speler staan, die ik heel erg goed vind. Dat is een beter merk dan Philips.

spoiler:
Tuurlijk ik Aristona een slecht merk, troep van de B-Divisie van Philips. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door SalimRMAF op 03-05-2007 22:51 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
offtopic:
Grote kans dat je dingen van philips hebt wat je niet eens weet...
Er waren nm maar 3 a 4 fabrikanten die beeldbuizen maakten, philips was er daar 1 van.
Verder vind ik dat wel kortzichtig hoor... Philips maakt zeer goede producten, als je uit principe iets niet koopt ben je eng bezig... wat doe je hier dan op tweakers? Je wil toch altijd het beste, ongeacht het merk?

Senseo die veel stroom slurpt? Heeft die van jou een 8800ultra in SLI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jezus... Chill dude...

Vrijwel alles waar een stekker aan zit, zit vol met philips spul...

Zonder philips had je naar je cd-tje en je dvd-tje kunnen fluiten... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:02
Ik vind het grappig :) Philips is echt wel een goed merk hoor.
Qua audio maakten die altijd topspul.

Magoed, het feit dat je een Citroen rijdt en voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten vertelt mij al voldoende :)

Heeft de aldi geen leuke mp3 speler voor je met van die losse speakertjes? - is vast beter dan philips :)

PS: zoals mijn voorganger al zei.. in zon beetje elk stukje electronica dat je thuis hebt zitten philips onderdelen. -- een ipod bijv. bestaat zelfs grotendeels uit philips onderdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

razorhead schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:23:
Ik vind het grappig :) Philips is echt wel een goed merk hoor.
Qua audio maakten die altijd topspul.

Magoed, het feit dat je een Citroen rijdt en voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten vertelt mij al voldoende :)

Heeft de aldi geen leuke mp3 speler voor je met van die losse speakertjes? - is vast beter dan philips :)

PS: zoals mijn voorganger al zei.. in zon beetje elk stukje electronica dat je thuis hebt zitten philips onderdelen. -- een ipod bijv. bestaat zelfs grotendeels uit philips onderdelen :)
Motional Feedback FTW _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij houdt TS ons voor de gek met zijn Philips-aversie, klinkt met de minuut ongeloofwaardiger IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:49:
Volgens mij houdt TS ons voor de gek met zijn Philips-aversie, klinkt met de minuut ongeloofwaardiger IMO.
Nee hoor, ik ben gewoon geen fan van Philips.. Heb het van mijn vader overgenomen; hij vertelde me dat Philips hele slechte service heeft, en ook slechte garantie/helpdesk. Ik wou Philips toen een kansje geven, en kocht de Portable DVD-Speler PET725. Meteen na een week, had ik 'm per ongeluk laten vallen, toen beschadigde de Case en was het lipje die de DVD-klep op zijn plek houd kapotgegaan. Alleen dus een beetje plastic schade. Ik had hem voor 250 Euro gekocht.

Daarna, bracht ik hem terug naar de Dixons, voor garantie. Toen kreeg ik na 3 weken te horen, dat het 150 euro kostte om hem te laten maken. Ik zei daarop; nee, breng hem maar terug, dan maak ik hem zelf wel. Anders zou ik 400 Euro betalen voor een DVD-spelertje. :/ :| :X

Ze zeiden; Ok, maar dan meot je wel 45 Euro servicekosten betalen. :(

Pure oplichting dus. Met DHL kun je zo'n paketje voor 6 Euro terugsturen... Dus heb ik met tegenzin 150 bijbetaald. Met die 150 kon ik de Pioneer DEH4800MP kopen, of met de totaalprijs van 400 een XboX 360. U get my point?

Sindsdien, wil ik het naam niet eens meer horen. Nooit meer,... Later, als ik in een ziekenhuis zit en moet worden gecontroleerd in een electrish apparaat, vraag ik eerst of het van Philips is; zo ja, dan laat ik me niet bekijken. :9 < Grapje natuurlijk, maar dat is mijn Philips-verhaal. Je kan wel zeggen; Eigen schuld, had je m niet meoten laten vallen, maar dat is geen reden. Philips, Bah. 8)7 :?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, das zeker wel een reden... Dat valt bij geen enkele fabrikant onder garantie...

Gaat dus helemaal nergens over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ok, salimrmaf
Dealtje? Jij schroeft dit weekend elk apparaat open wat je in huis hebt, en alles waar je philips onderdelen in vind gooi je nog dit weekend weg. Dat ben ik benieuwd of je maandag nog op internet kan (en licht hebt ;) ). (Ow ja, en wees dan ook zo eerlijk, en gooi ook je DVD en CD apparatuur weg, want dat IS immers philips)
spoiler:
Practisch alle gloeilampen komen maar uit 3 fabrieken, namelijk GE, Osram en Philips, en 3 keer raden welke van de 3 het grootst is ;)

Ik kan uit persoonlijke ervaring vertellen dat Philips wel degelijk een goede service heeft (lange tijd zelfs de beste vergeleken met z'n concurenten).

Maar goed, als jij persé nieuwe speakers wilt hebben, best, het is jouw geld.
Alleen het is jouw kortzichtigheid die mij bijzonder sterk tegen de borst stuit...

Ik denk dat ik hier ook maar een stelling ga deponeren, en dat is dat ik geen gebrekkig nederlandse sprekende gotters meer ga helpen die toch niet luisteren... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Gebrekkig Nederlands? Wie? Ik? Mij neit gezien, Oow, < Typ foutjes? Ja, kan tog? Ik ben ook maar een mens... Maar ok, Het gaat hier om een neiuwe Pioneer radio, geen Philips-shlt.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
salimrmaf schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:59:
[...]

Pure oplichting dus. Met DHL kun je zo'n paketje voor 6 Euro terugsturen... Dus heb ik met tegenzin 150 bijbetaald. Met die 150 kon ik de Pioneer DEH4800MP kopen, of met de totaalprijs van 400 een XboX 360. U get my point?
Uuhmm... Dat is bij bijna alle merken hoor.
Is er iets mis met je minidiskspeler (een vriend van me vroeger, zo'n standalone ding voor bij je stereo, van sony): Onderzoekkosten zijn standaard, wil je hem niet laten repareren moet je toch dokken... er hebben namelijk mensen naar jou product gekeken en daar tijd aan verspild.

Lijkt me niet meer dna normaal.
Is toch ook vaak bij RMA's op internetwinkels, daar heet het onderzoekskosten.
Kan dus ook aan de winkel liggen ipv aan het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
salimrmaf schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:59:
[...]

Nee hoor, ik ben gewoon geen fan van Philips.. Heb het van mijn vader overgenomen; hij vertelde me dat Philips hele slechte service heeft, en ook slechte garantie/helpdesk. Ik wou Philips toen een kansje geven, en kocht de Portable DVD-Speler PET725. Meteen na een week, had ik 'm per ongeluk laten vallen, toen beschadigde de Case en was het lipje die de DVD-klep op zijn plek houd kapotgegaan. Alleen dus een beetje plastic schade. Ik had hem voor 250 Euro gekocht.

Daarna, bracht ik hem terug naar de Dixons, voor garantie. Toen kreeg ik na 3 weken te horen, dat het 150 euro kostte om hem te laten maken. Ik zei daarop; nee, breng hem maar terug, dan maak ik hem zelf wel. Anders zou ik 400 Euro betalen voor een DVD-spelertje. :/ :| :X

Sindsdien, wil ik het naam niet eens meer horen. Nooit meer,... Later, als ik in een ziekenhuis zit en moet worden gecontroleerd in een electrish apparaat, vraag ik eerst of het van Philips is; zo ja, dan laat ik me niet bekijken. :9 < Grapje natuurlijk, maar dat is mijn Philips-verhaal. Je kan wel zeggen; Eigen schuld, had je m niet meoten laten vallen, maar dat is geen reden. Philips, Bah. 8)7 :?
Jij laat je dvd-speler vallen en komt dan bij mij je garantie claimen..... OMFG! :D

Ik had je dus echt wel vriendelijk danwel dringend verzocht ergens in het bos eens goed hard te gaan schreeuwen en daarna je handelingen eens te overdenken.

En door zo iets krijg jij een afkeer van Philips.....like wut? :?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
1.:Slechte service
2.:Gaan vergelijkbaar met Japanse merken heel snel kapot; meteen na garantie periode.
3.:Prijs is vaak even hoog als de 'echte' merken.
4.:Stroomverspilling; voor je mooie "Ambilight-LCD' moet je veel geld dokken voor de 3X3=9 TL-Buizen...

Maar ben ik er klaar voor om de Japanse Pioneer Radio te kopen? Als jullie het zeggen, zal ik hem kopen. >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

helft van die pioneer komt net zo goed van philips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Oow nee, heb net de heleboel gewoon gekocht van Pixmania, voor 190 Euro. }:O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38

Dentheman

Zie signature

salimrmaf schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:39:
Oow nee, heb net de heleboel gewoon gekocht van Pixmania, voor 190 Euro. }:O
Mooi, frot die zooi allemaal maar in die pimpsloep van pa en ga dan leren typen met je 'typfouten' corrigeer ze even, het staat heel klungelig (wat in dit geval ook wel klopt)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Wat ik persoonlijk hilarisch vind is dat hij net het meest verspreide merk ter wereld neemt qua elektronica om te gaan haten. Alles wat ook maar iets met elektronen te maken heeft, is van Philips, is bedacht door Philips of heeft onderdelen van Philips. Een Philips-vrij leven bestaat gewoon niet als je toch electronica wilt blijven gebruiken.

En als je nou zelf iets mankeert en je moet naar het ziekenhuis, mogen ze dan ook geen Philips-producten gebruiken? Succes bij de medicijnman dan maar 8)7

Geen TV, geen computer, geen internet, geen audio, geen video, geen licht. Dat wordt een plaggenhut op de hei bij kaarslicht en haardvuur boeken lezen.

En ook mooi: de helft van de merken die hij wel goed vind, zijn Philips gerelateerd.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 14:58

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Gast je praat over een Aristona dvd-speler. Er is niks meer Philips dan dat. Het is een fucking Philips met andere behuizing en een uitgekleder menu (wss). Service gaat ook via philips. Ik vraag me dus af, of we de afkeer jegens Philips wel zo serieus moeten nemen.

Vraag me sowieso af of we dit hele topic niet een beetje te serieus nemen. Bedoel het verhaal begint al met Citroën -> Peugeot. Guess what dat is ongeveer het zelfde verhaal als Philips en Aristona.

En dat onmogelijke verhaal van die speakers...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waarom zou je zoiets willen laten doen met je vaders auto ? En dan vrolijk zeggen 'mijn auto' :+

Ik vraag me af wat je vader hier allemaal van vind.. Vind die dit allemaal goed als je dit doet?

Mijn pa zou het dus helemaal niks vinden om bij zijn auto de standaard boxen eruit te halen, kleinere erin te stoppen, en dan aan één schroef te laten hangen.. 8)7 Daar komt amper geluid uit omdat het hele ding gaat vibreren..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
AkroBatik schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:34:
Gast je praat over een Aristona dvd-speler. Er is niks meer Philips dan dat. Het is een fucking Philips met andere behuizing en een uitgekleder menu (wss). Service gaat ook via philips. Ik vraag me dus af, of we de afkeer jegens Philips wel zo serieus moeten nemen.

Vraag me sowieso af of we dit hele topic niet een beetje te serieus nemen. Bedoel het verhaal begint al met Citroën -> Peugeot. Guess what dat is ongeveer het zelfde verhaal als Philips en Aristona.

En dat onmogelijke verhaal van die speakers...
Gast, als je met je muis de SPOILER-gedeelte selecteerde, zag je dat dat een grapje was. 8) Tuurlijk is Aristona=Philips.
Glashelder schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:17:
Waarom zou je zoiets willen laten doen met je vaders auto ? En dan vrolijk zeggen 'mijn auto' :+

Ik vraag me af wat je vader hier allemaal van vind.. Vind die dit allemaal goed als je dit doet?

Mijn pa zou het dus helemaal niks vinden om bij zijn auto de standaard boxen eruit te halen, kleinere erin te stoppen, en dan aan één schroef te laten hangen.. 8)7 Daar komt amper geluid uit omdat het hele ding gaat vibreren..
Ik heb al 17-cm boxen gehaald, die Pioneer 1749 dus. Die zijn hopelijk toch wel hetzelfde als 16,5 CM? De Radio heb ik zoals gezegd ook al gekocht. Ik zal ze de komende week inbouwen, wanneer mijn vader op zijn werk is. Even testen, en een Rap-CD instoppen. VOlume op 80% ofzo, en kijken wat mijn Pa ervan vindt als hij de Auto start. :9

Mijn vader wilt geen CD-Speler, hij zegt dat de Casette-speler van zijn tijd is, en dat zo moet blijven. Ik heb uitgelegd wat een CD kan, en wat voor kwaliteit het is. Ik wil nu ook nog dat mijn pa minstens 100 Euro betaald. We zullen zien..

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashelder schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:17:

Dit vind ik zo vreemd niet, ik spreek ook wel vaker over 'mijn auto' (ik gebruik hem nl het meeste), maar op zich betaalt mijn vader de wagen, de onderhoud, de verzekering, de taksen (de boetes :X)... Het is dus gewoon zijn auto.

Dat veranderen vind ik zo vreemd niet, ik heb mijn vader ook overtuigd om er een sportvering op te laten steken en hem iets te laten verlagen, evenals ik er hem ook alle luidsprekers + headunit heb laten uitgooien om er ander gerief (kenwood) in de plaats te laten steken.

Mijn vader haalt mss 1000km/jaar met die auto, dus voor hem heeft die betere radio totaal geen nut. Hij heeft het echter vooral gedaan omdat ik dan handenvrij kan bellen tijdens het rijden, dus het is goed voor de veiligheid (ook de reden waarom die sportophanging erin gegaan is, dan is de wegligging beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ja, de Koningin spreekt ook altijd met "Wij" .... Ik wist niet dat Konignin Beatrix uit meerdere personen bestond. De auto is van mijn pa, maar ik ga hem denk k ook gebruiken. Dus is hij van Ons. Maar als ik zeg: Ik ga Ons auto uptunen, betekend dat weer jou auto...

Daarom, om het gemakkelijker te doen; Mijn auto.

Hmm, sportveren.. gaat de auto dan soepeler door de bochten? En hoeveel ksoten die dingen?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 00:09
gaat juist niet soepeler door de bochten, wordt er alleen maar stugger van

en als je sportief wilt rijden dan ga je dat toch niet in zo'n bak doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:04
offtopic:
Pfft, je neemt een Citroën als basis, en wilt die 'upgraden'. Krijg je advies dan blijkt dat parels voor de zwijnen omdat je het tóch wel beter weet, of het advies in de wind slaat op basis van een haast willekeurige aversie tegen een bepaald merk, en dito voorkeur voor andere merken. En als je dan op gebied A (alles op basis van geluid) geen bevredigende hulp krijgt hebben we het gewoon ineens over iets anders (velgen / vering, etc). Ik heb het idee dat je met een soortgelijk topic in het tech-deel van GoT niet zo makkelijk weg zou komen, daar had men allang iets geroepen over eigen inzet.

</rant>

Citroën upgraden ? Volkswagen kopen zeker B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

salimrmaf schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:22:
[...]

Ik heb al 17-cm boxen gehaald, die Pioneer 1749 dus. Die zijn hopelijk toch wel hetzelfde als 16,5 CM? De Radio heb ik zoals gezegd ook al gekocht. Ik zal ze de komende week inbouwen, wanneer mijn vader op zijn werk is. Even testen, en een Rap-CD instoppen. VOlume op 80% ofzo, en kijken wat mijn Pa ervan vindt als hij de Auto start. :9

Mijn vader wilt geen CD-Speler, hij zegt dat de Casette-speler van zijn tijd is, en dat zo moet blijven. Ik heb uitgelegd wat een CD kan, en wat voor kwaliteit het is. Ik wil nu ook nog dat mijn pa minstens 100 Euro betaald. We zullen zien..
|:(
Je verbouwt zonder dat hij het weet en wil (en zonder dat je ook maar enig verstand van zaken hebt) je vaders auto en gaat er nog vanuit dat hij eraan meebetaalt ook? :N
salimrmaf schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:44:
[...]De auto is van mijn pa, maar ik ga hem denk k ook gebruiken. [...]
Zeker nog een jaar of 4 verwijderd van een rijbewijs? O-)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ben al 18... Geloven jullie me niet? Zoek dan maar naar SalimRMAF in Google, je zult 500+ ticks vinden, ook van eZboard. CHeck mijn engels.. dat kan een 14 jarige kindje niet.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
salimrmaf schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:39:
Ben al 18... Geloven jullie me niet? Zoek dan maar naar SalimRMAF in Google, je zult 500+ ticks vinden, ook van eZboard. CHeck mijn engels.. dat kan een 14 jarige kindje niet.
Och, waarom probeer je jezelf toch zo te bewijzen. Iets wat over het algemeen pubertjes kenmerkt.

Wat ik niet snap, je gaat een geld inversteren in een auto die ten eerste niet eens van jou is en ten tweede absoluut niet een auto is die je kan "tunen" zoals ze dat noemen?

Waarom leg je niet wat geld opzij en koop een wat ouder bakkie wat je helemaal van jou is en je alles mee kan doen wat je maar wilt. Doe dan iets van een Golf 1, Peugeot 205, Citroen BX ofzo en doe daar brede bandjes onder met sportvelgjes en een sportuitlaatje. Desnoods verlaag je het zaakje nog. Kun jij lekker hard door de bochten en heb je nog een auto die van jou is ook.

Of ik moet het nu helemaal verkeerd begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Genghis Khan schreef op zondag 06 mei 2007 @ 01:09:
[...]

Och, waarom probeer je jezelf toch zo te bewijzen. Iets wat over het algemeen pubertjes kenmerkt.
Wat moet je anders doen tegen dat soort aanteigingen? Vind het erg triest van jou om zo te reageren...
Wat ik niet snap, je gaat een geld inversteren in een auto die ten eerste niet eens van jou is en ten tweede absoluut niet een auto is die je kan "tunen" zoals ze dat noemen?
Die auto is van zijn vader, als hij die auto wil "verbeteren" dan zal hij dat vast wel met zijn vader overlegd hebben, neem aan dat je anders dit topic ook niet opent. En daarbij gebruikt mijn moeder ook de auto van haar vader :+ (m.a.w. wat weet je van zijn thuissituatie af)
Waarom leg je niet wat geld opzij en koop een wat ouder bakkie wat je helemaal van jou is en je alles mee kan doen wat je maar wilt. Doe dan iets van een Golf 1, Peugeot 205, Citroen BX ofzo en doe daar brede bandjes onder met sportvelgjes en een sportuitlaatje. Desnoods verlaag je het zaakje nog. Kun jij lekker hard door de bochten en heb je nog een auto die van jou is ook.
Is inderdaad een goede oplossing, denk inderdaad dat dat wel het slimste is. Maar was heel dat gekat nou nodig?
Of ik moet het nu helemaal verkeerd begrijpen.
Ja je begrijpt het verkeerd, je lijkt nu een beetje een gefrustreerde nerd. Bewijs het tegendeel maar :+

[ Voor 10% gewijzigd door Maks op 06-05-2007 12:02 . Reden: pochmodus weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Maksvr schreef op zondag 06 mei 2007 @ 02:15:...Die auto is van zijn vader, als hij die auto wil "verbeteren" dan zal hij dat vast wel met zijn vader overlegd hebben, neem aan dat je anders dit topic ook niet opent...
Als ik dan dit lees...
salimrmaf schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:22:...Mijn vader wilt geen CD-Speler, hij zegt dat de Casette-speler van zijn tijd is, en dat zo moet blijven. Ik heb uitgelegd wat een CD kan, en wat voor kwaliteit het is. Ik wil nu ook nog dat mijn pa minstens 100 Euro betaald. We zullen zien...
...dan lijkt het me niet dat dit overleg een voor de TS bevredigende oplossing heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Naah, ik wil geen auto, nog niet tenminste. Totdat ik geld heb voor een auto, en als ik een auto koop, moet het een goede zijn. Of een krak-bak, die ik sloop. (Kan dat, een peugeot 205 kopen voor 200 Euro, de verzekering en belasting 1 maand betalen, en er expres een ongeluk mee maken zodat je geld van de verzekering krijgt en de auto gewoon daarna "weggooien"?)

In Duitsland haal je een BWM 760Li al vanaf 30,000,- Effe doorsparen dus. Mijn pa betaald alles, daarom wil ik geen auto. Hij rijd ook wenig.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
salimrmaf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:53:
Naah, ik wil geen auto, nog niet tenminste. Totdat ik geld heb voor een auto, en als ik een auto koop, moet het een goede zijn. Of een krak-bak, die ik sloop. (Kan dat, een peugeot 205 kopen voor 200 Euro, de verzekering en belasting 1 maand betalen, en er expres een ongeluk mee maken zodat je geld van de verzekering krijgt en de auto gewoon daarna "weggooien"?)

In Duitsland haal je een BWM 760Li al vanaf 30,000,- Effe doorsparen dus. Mijn pa betaald alles, daarom wil ik geen auto. Hij rijd ook wenig.
:D _/-\o_ 8)7

Nomitatie voor Reply van het Jaar!

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:44:
Hmm, sportveren.. gaat de auto dan soepeler door de bochten? En hoeveel ksoten die dingen?
Soepeler is helemaal niet het geval, voor elke drempel moet je 2x zo hard remmen of normaal, en kasseien kan je niet over aan en redelijke snelheid, of je breekt gewoon je rug. Het verbetert wel het weggedrag op mooie banen en in bochten ga je minder snel van de baan gaan.

Kostprijs valt goed mee, wij hebben voor andere veren + dempers (+montage & garantie op montage) rond de 35.000fr betaalt (mijn ouders zeggen bedragen in belgische frankskes, dus ergens rond de 875€). Je kan ook wel goedkopere dingen krijgen hoor.

Sowieso ga je met een dergelijke citroen NOOIT vlot om een bocht kunnen gaan, je auto'tje zal gewoon op zijn zijkant vallen. Het enige wat je zou kunnen doen om sportiever te kunnen gaan met die auto is goede banden leggen, Pirelli P7-banden ofzo (die bestaan zeker in de maat van je originele velgen). Je zit wel direct op 450€ voor 4 dergelijke bandjes.

edit; dat zal dan een 760Li zijn die een jaar of 10 oud is, als het een recente is aan die prijs is hij ofwel een halve meter korter, ofwel zit er nog een gat in de voorruit en zijn de papieren niet aanwezig. Verder is zo'n auto ondoenbaar door het verbruik (en verzekering, k zie je al toekomen als 18 jarige met een V12 >:))

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 21:59

krietjur

Where am I?

salimrmaf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:53:
(Kan dat, een peugeot 205 kopen voor 200 Euro, de verzekering en belasting 1 maand betalen, en er expres een ongeluk mee maken zodat je geld van de verzekering krijgt en de auto gewoon daarna "weggooien"?)
Hoeveel geld verwacht je dan te krijgen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

krietjur schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:24:
[...]
Hoeveel geld verwacht je dan te krijgen? :+
En hoe verwacht je een ouwe auto die maar 200 eur waard is in een all-risk verzekering te krijgen? :+

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Sssst, niet vertellen dat ie 'm dan allrisk zou moeten verzekeren! Ik wil z'n gezicht wel zien als ie een willekeurige auto zonder all-risk opzettelijk in puin rijdt en geen cent krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Wokkels schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:33:
[...]

En hoe verwacht je een ouwe auto die maar 200 eur waard is in een all-risk verzekering te krijgen? :+
Kan best hoor... Je betaalt dan alleen wel 10x zoveel aan premie dan dat die auto je gekost heeft :+

Ohja, en als je opzettelijk auto's plat gaat rijden, doe dat dan ergens op eigen terrein tegen een betonnen muur, zodat andere mensen geen last hebben van jouw gekloot...

[ Voor 21% gewijzigd door Chakotay op 06-05-2007 13:59 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

je kunt alles toch all-risk verzekeren ?
Iig mijn 18 jaar oude fiesta wel :)

je betaalt natuurlijk meer aan premie dan je er ooit voor terug zal krijgen, en dan heb ik het nog niet eens over je premie verhoging.

Maar laat hem eerst zijn rijbewijs maar eens halen :)

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 06-05-2007 14:01 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

heuveltje schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:00:

Liever niet :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
heuveltje schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:00:
Bijvoorkeur nooit.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Eigenlijk niet, maar blijf alsjeblieft posten. Je brengt ten minste leven in de brouwerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30

GaMeOvEr

Is een hork.

OMG, wat een figuur. :D

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=27976959,noline]Kan dat, een peugeot 205 kopen voor 200 Euro, de verzekering en belasting 1 maand betalen, en er expres een ongeluk mee maken zodat je geld van de verzekering krijgt en de auto gewoon daarna "weggooien"?
Het enige wat in België kan (doordat ze recyclagepremies geven) is een oud wrak van 200€ kopen en inschrijven (het moet niet verzekerd zijn, en dus ook niet gekeurd). Hou het een jaartje ingeschreven op je naam en koop een nieuwe wagen (wel een nieuwe, geen 2dehands) en je krijgt er een inruilpremie voor, die bij de meesten tussen de 1000 en de 2000€ ligt (buiten de korting op de wagen om).

Wij hebben daardoor nog 2000€ gehad voor onze vorige (13 of 14 jaar oude hyundai die "een blutsje" had), waardoor de nieuwe met korting en al van 17.000 naar goed 11.000 gezakt is. Vergeet ook niet dat hem express kapot rijden je bonusmalus / schadevrije jaren nogal beïnvloed, en dan betaal je achteraf de hoofdprijs aan verzekeringen! 3200€ op jaarbasis hier voor een full omnium op een 1600cc'tje met maar 120 pk erin en een nieuwwaarde van 16.000€. Als je zo wil starten om toch maar 500€ van de verzekering te trekken voor dat oud geval, dan ben je niet intelligent bezig. Geld verdienen doe je door te gaan werken (of bij je oma op bezoek te gaan :X)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 02:11
Wat een gast :D Check ook zijn niet-mogelijke specs in zijn ondertitel.

Kan iemand deze clown gewoon niet bannen?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
max schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:56:
[...]

:D _/-\o_ 8)7

Nomitatie voor Reply van het Jaar!
Geloof je me niet? HIER een link...

Die BMw 760i met maar 14,000 KM op de teller, kost maar 10,000,-! Voor 30K's zul je dus wel zeker een 760Li op de kop kunnen tikken....

Een keer kwam de oom van een vriend, die handelaar is in Duitsland met een BMW 745i naar Nederland. Die auto heeft hij verkocht voor 13,000,- Onmogelijk is het niet.

PS: Sorry, ik had hed over een 760Li, maar deze is een ietswat lichtere versie. Maar het is nog steeds een 760. :9
Nomitatie voor Reply van het Jaar! 8)7 _/-\o_

PS: Ik bedoelde niet dat mijn vader de 760 zal kopen. :/ Ik had het over zijn Citroen...
Roenie schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:00:
[...]
Eigenlijk niet, maar blijf alsjeblieft posten. Je brengt ten minste leven in de brouwerij.
O+
_eXistenZ_ schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:37:

Clown? :? Mag ik geen grapje maken over mijn PC? Jij bent de eerste die er een comment om geeft, terwijl die signature er al maanden staat! Het was als een grapje bedoelt, of hoe een game-pc er in 2008 uit zal zien.

Bannen? Ik ben voor 2 weken geband, een maand geleden. Sindsdien ben ik veel veranderd, de topics die ik nu open hebben zin, en ik heb er veel aandacht aan besteed. Ik ben gewoon bloedjeserieus, ok gewoon serieus. Op een forum als dit hoef je toch ook weer niet 100% serieus te zijn? :( Af en toe een grapje kan wel. :>

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

salimrmaf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:37:
[...]

Geloof je me niet? HIER een link...

Die BMw 760i met maar 14,000 KM op de teller, kost maar 10,000,-! Voor 30K's zul je dus wel zeker een 760Li op de kop kunnen tikken....
En jij gelooft dit :') Of er mankeert iets aan die auto, of de prijs klopt niet .

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Dan nog heb je een genoeg andere 760's i's / LI's voor 30.000,-

Let op: de prijzen gaan wel tot de 450,000 Euro... (760Li) Waarom denk je...

spoiler:
Voor de bepanstering ervan, onder andere de ramen etc voor mensen als Geert Wilders.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak er 40.000€ van en 100.000km en je hebt inderdaad je 760L van een jaartje of 2 oud, wat inderdaad nog "best goedkoop" is.

Die ene die daar staat, is een enkeling die er onder de prijs van de rest staat, dus gegarandeerd een fout. Denken dat je eerste auto er eentje wordt van 40k is nogal naïef, of je moet er een lening voor aangaan waar je 5 jaar aan vast zit ofzo (en zelfs dan zal het nog een mooie afbetaling zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

salimrmaf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:07:

spoiler:
Voor de bepanstering ervan, onder andere de ramen etc voor mensen als Geert Wilders.
Zeker voor figuren met raketten :')

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
salimrmaf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:07:

spoiler:
Zulk soort goedkope auto's zijn vaak schade auto's, en dan praat ik over grote schades.
Daar wil jij niet in rondrijden hoor.
En dan nog...
Als je zo vroeg in zo'n auto zet heb je veel kans dat je je zelf je graf in rijd.
Gewoon rustig beginnen, sportief 2liter autotje kopen. Goed leren schakelen (en dan bedoel ik snel en goed, niet zoals je in je lesauto doet, das voor watjes).
Meteen met een 6.0L beginnen is echt dom.
Maargoed, je praatjes vullen geen gaatjes, eens kijken waar je over 2 jaar in rond rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
_eXistenZ_ schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:37:

Levert wel grappig leeswerk op, die clown...
Je moet voor de gein eens doen wat hij zegt, en er een beetje op Google'n/Live Searchen.
Je lacht je echt kapot om wat je tegenkomt.
Meneer beweert de eerste ter wereld te zijn geweest die een autoradio, MP3 speler, remlichten etc. in zijn fiets heeft ingebouwd, om maar wat te noemen.
Blijkbaar lukte Fifa spelen niet goed, daar kwam ik een post tegen waarin hij beweert Sadam, Osame en nog een paar anderen te zijn (gespleten persoonlijkheid anyone), en gaat hij suicide spelen... :?
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar goed, kijk zelf maar...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Misschien moet je eerst werken aan je Nederlands?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1 2 Laatste