Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
Was ik ook al tegen gekomen, maar nog niet geprobeerd. Vraag me namelijk af hoe je bepaalde zaken moet benaderen, bijv. de regel van batterystatus om de proc wat sneller te laten lopen. Ziet er voor de rest zeker leuk uit, maar zover ik heb begrepen zitten er nog te veel bugs in en ik heb weinig zin in een hard reset atm. Het support onderdeel op het forum geeft me iig geen goed gevoel.

Het eerste wat ik er van zag was trouwens dit filmpje op gizmodo.com

[ Voor 16% gewijzigd door Smooth op 10-01-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Hmmz, ik ben verder nog geen problemen/crashes tegengekomen (hij laat alleen alle taken zien ipv alleen de active tasts). Alleen de navigatie is soms niet echt doorzichtig (of ik snap t systeem gewoon niet ;)) De ene keer kan je terug gaan door naar links/rechts te "vegen" en de andere keer met je weer precies op een knopje duwen ("het naar boven pijltje" om naar t hoofdmenu te gaan. Al met al een leuke gadget, maar nog niet volwassen genoeg.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 23:55
Ziet dat er even leuk uit :P Toch wel voor WM5 deze keer? :P
Wil best poging wagen, begreep dat meeste gevallen een deinstall->softreboot genoeg zou zijn om er weer vanaf te zijn :)

[ Voor 50% gewijzigd door SinergyX op 10-01-2008 13:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je nog in de bootloader kan komen (het scherm met de RGB lijnen) dan is er geen man overboord. Op xda-developers staat uitgelegd hoe je je telefoon weer tot leven kan wekken.
[edit]
en dan nog iets leuks wat ik tegenkwam: pointUI. iPhone style interface, ziet er wel mooi uit, alleen nog net niet uitgebreid genoeg. Het proberen zeker wel waard!
[afbeelding]
[/quote]

Ik kan wel in mijn bootscherm komen, daarin staat ipl 2.26.001 Spl 2.26.001 :?
Op een hard reset reageert hij niet en verder zou ik het echt niet weten, wie kan mij helpen????? :'(
Als ik de oude rom wil installeren geeft hij foutcode 206 aan en dat ik een nieuwere versie moet downloaden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik heb pointUI nu draaien, moet zeggen dat het best leuk werkt :P Inderdaad nog wat buggy, hier en daar wil hij wel eens vastzitten maar met een <rode ophangknop> naar je 'buroblad' kan je weer verder. Hoog blinggehalte ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:17

Dentheman

Zie signature

Weet iemand hoe het zit met de waterbestendigheid van de vario, inmiddels 2 jaar in mijn bezit en ben er gister mee in het water gevallen, ik heb nu zoveel mogelijk onderdelen losgehaald, en laat alles drogen, maar er zit nog vocht achter het scherm, enig idee of er kans van overleven is en hoe ik het schermpje los kan krijgen?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Zit het water echt tussen het LCD en het glas? Of tussen het glas en het beschermplastic (niet de eventueel aanwezige screen protector). LCD en glas zijn niet van elkaar te scheiden zonder het glas te slopen. In dat geval zal je via marktplaats oid een nieuw touchscreen moeten zoeken. Monteren is do-able, maar kost wel wat moeite (ik heb het zelf paar weken terug gedaan). Het demonteren van je Vario kan het beste via de officiele service manual (Google "HTC Wizard Service Manual"). Succes!

[ Voor 31% gewijzigd door Bebob_NL op 14-01-2008 11:07 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het precies zit met de weer te geven afspraken in het scherm vandaag? Want je kan aangeven, geef alle afspraken van vandaag weer, of geef de aankomende afspraken dus bijv. volgende 2? Maar als ik de laatste optie doet, dan geeft hij sommige afspraken niet weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welk programma kan ik films converteren zodat ik ze met Core Player kan bekijken en in welk formaat doe ik dat dan?

tnxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:50:
Met welk programma kan ik films converteren zodat ik ze met Core Player kan bekijken en in welk formaat doe ik dat dan?

tnxs
Pocketdivxencoder. Gefeliciteerd! U bent de 1.000e user die dit heeft gevraagd. Klik nu hier voor uw prijs!!!!! ;) :o :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Bebob_NL schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:25:
[...]

Pocketdivxencoder. Gefeliciteerd! U bent de 1.000e user dit heeft gevraagd. Klik nu hier voor uw prijs!!!!! ;) :o :X
Wat is er mis met deze prijs? :P

Werk nu al weer tijdje met PointUI, moet zeggen dat het best fijn werkt (hoog bling gehalte :P). Enige nadeel is die auto-update-checker, gaat leuk over grps naar updates zoeken :/ (ik heb geen data-bundel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Laatst online: 16-09 22:59

Daytona

Autoracen is voor watjes

Hoi HTC Wizard gebruikers,

Ik overweeg een 2e hands HTC Wizard (of Prophet) te kopen voor een aankomende vakantie. Het is de bedoeling dat ik m'n Palm, GSM en Tomtom thuis laat en 's avonds in het hotel via wifi eventueel ook nog m'n e-mail kan checken en reislog kan bijwerken.
Het toestel zal vooral gebruikt worden voor navigatie, lezen van een e-book in het vliegtuig, bijhouden van reisschema en reserveringen, af en toe internetten en misschien een paar telefoontjes/smsjes.

Nou vraag ik me af in hoeverre een HTC Wizard/Prophet een geschikte kandidaat is, en hoe degelijk ze zijn? Zijn ze na een jaar of twee al aardig 'gaar' of kan ik er vanuit gaan dat ze nog probleemloos functioneren?

Ik wil zo'n €150,- euro besteden inclusief een GPS ontvanger, is dat een reeël bedrag voor een nette 2e hands Wizard/Prophet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth
SinergyX schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:38:
[...]

Werk nu al weer tijdje met PointUI, moet zeggen dat het best fijn werkt (hoog bling gehalte :P). Enige nadeel is die auto-update-checker, gaat leuk over grps naar updates zoeken :/ (ik heb geen data-bundel)
Is er een mogelijkheid om bij het today scherm te komen? Volgens dat fimpje lijkt het alsof je dan eerst PointUI moet afsluiten. Aangezien ik alleen de processor overclock in bepaalde gevallen lijkt me dat niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Je bedoeld de 'buroblad' zeg maar? Ik kan gewoon via die rode (ophang) knop naar buroblad, waar dan pointUI als titelbalk actief blijft. (titelscherm aan tikken en je zit weer in pointUI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
@Smooth
Volgens mij moet je dan pointUI helemaal afsluiten :'(
Thx SinergyX:)
Daytona schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:53:
Hoi HTC Wizard gebruikers,

<knip>
Nou vraag ik me af in hoeverre een HTC Wizard/Prophet een geschikte kandidaat is, en hoe degelijk ze zijn? Zijn ze na een jaar of twee al aardig 'gaar' of kan ik er vanuit gaan dat ze nog probleemloos functioneren?
Mijn ervaring is dat ie na 2 jaar intensief gebruik behoorlijk gaar is. Hoewel ik netjes met mijn spullen omga, vooral met electronica, valt de mijne echt uit elkaar van ellende.
* Batterij klepje hangt los (bevestigingspuntjes afgebroken)
* Stylus valt eruit (bekend probleem, begon bij mij al na 4 maanden)
* White screen of death (een flatcable tussen moederbord en scherm die gaar is (door het open/dicht schuiven, in principe onvervangbaar)
* algeheel ziet de casing er geragd uit, hoewel ik er wel netjes mee omga.
Ik wil zo'n €150,- euro besteden inclusief een GPS ontvanger, is dat een reeël bedrag voor een nette 2e hands Wizard/Prophet?
Als je voor 100-150E een Vario hebt van "een oud omatje" dan is dat een beste deal. Losse GPS muis kost paar tientjes (eentje met Sirfstar3 chip). Vergeet niet dat de batterij snel leeggaat met bluetooth aan, dus wil je navigeren in de auto, zorg dan voor een el-cheapo auto-->usb opladertje.
Let wel op de bovenstaande slijtage punten van een Vario.

[ Voor 7% gewijzigd door Bebob_NL op 16-01-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth
SinergyX schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:12:
Je bedoeld de 'buroblad' zeg maar? Ik kan gewoon via die rode (ophang) knop naar buroblad, waar dan pointUI als titelbalk actief blijft. (titelscherm aan tikken en je zit weer in pointUI).
Oke, bedankt voor de info. Toch maar eens proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Laatst online: 16-09 22:59

Daytona

Autoracen is voor watjes

@bebob_nl; Bedankt voor het advies. Ik heb inmiddels een nette HTC TyTN op de weten te tikken. Was wel een stukkie duurder, maar hij zag er nog prima uit, geen 'gammele' knopjes oid, en er zat een GPS ontvanger en een 2GB micro-SD kaartje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
@Daytona.
Graag gedaan, veel pelzier ermee! En nu snel een WM6 ROM erop flashen >:) , is ie nog een stuk sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zwaar minpuntje PointUI gevonden... die auto-updater maakt vrolijk verbinding via mijn GRPS, maar sluit die dus niet af :/ Ben ik even blij dat ik per KB betaald en niet per minuut :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een HTC TYTN II en ik wil deze synchroniseren met Microsoft Outlok in een extern bureaublad.

Wie kan me hierbij helpen.

Heb een cradle waarin hij staan en dus via usb verbinding maakt.

GR Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Volgens mij werken USB verbindingen toch niet als je op remote desktop werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55
Ik krijg het niet voor elkaar via USB, maar via Bluetooth werkt het wél :D.

1) De lokale ActiveSync moet niet meer op de COM-poort luisteren.
2) Terminal Services opstarten, zorgen dat je seriële poorten doorstuurt en verbinden
3) In ActiveSync op de remote computer zorgen dat je ook luistert op de bluetooth seriële poort.
4) ActiveSync opstarten op de PDA en verbinden via bluetooth.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 09:07
Voor diegene die een keertje een maandje internet willen proberen om samenkopen.net kan je nu vodafone prepaid kaartjes kopen voor €2,50 waarbij €10 beltegoed zit waarmee je weer een maand onbeperkt internetten kan kopen via Blox ofzo.
Ik heb er in ieder geval 2 besteld ben wel benieuwd naar dat mobiel internetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb volgens mij ooit ergens een regisrty aanpassing gezien, waardoor je bij je dialer alleen maar je contactpersonen ziet in de lijst, en niet ook nog eens je nummers die op de sim staan van je telefoon.

Iemand die me daarmee kan helpen??

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
kadooosh schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:58:
Argh ik doe net me minisd kaart eruit en wou hem daarna er weer in doen maar hij blijft niet meer erin stekken ;( , hij floept er dus elke keer weer uit :'(
Zit nu op mijn werk dus kan het niet testen met een ander minisd kaartje.
kadooosh schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:19:
[...]

:'( hijs dus gewoon echt stuk, met een ander kaartje lukt het ook niet en zelfs met een papiertje er tussen herkent ie hem niet :'( :'(
kan me bon ook niet vinden :(

als iemand nog ideeën heeft GRAAG ;(
Ik heb inmiddels de bon maar hij heeft geen garantie meer, feb 2007 was mijn compact vervangen door deze vario omdat ze die niet meer hadden, ik neem aan dat je dan niet weer de volle 24 maanden garantie er bij krijgt?

Misschien heeft iemand nog idee om het minisd slot te fixen, heeft iemand al ooit een vario open gemaakt?
Kan je dan ook gewoon makkelijk bij het mini sd slot?
Ik heb de service manual van HTC maar niet de juiste tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:44
Damian schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:45:
Ik heb volgens mij ooit ergens een regisrty aanpassing gezien, waardoor je bij je dialer alleen maar je contactpersonen ziet in de lijst, en niet ook nog eens je nummers die op de sim staan van je telefoon.

Iemand die me daarmee kan helpen??
Hide SIM contacts?

HKCU\ControlPanel\Phone
new DWORD value named "ShowSim" and set it to 0

Via hier.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
kadooosh schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:20:
Ik heb inmiddels de bon maar hij heeft geen garantie meer, feb 2007 was mijn compact vervangen door deze vario omdat ze die niet meer hadden, ik neem aan dat je dan niet weer de volle 24 maanden garantie er bij krijgt?

Misschien heeft iemand nog idee om het minisd slot te fixen, heeft iemand al ooit een vario open gemaakt?
Kan je dan ook gewoon makkelijk bij het mini sd slot?
Ik heb de service manual van HTC maar niet de juiste tools.
Als je garantie toch is verlopen gewoon uit elkaar halen. je hebt wel een torx setje nodig voor de kleine schroefjes. Via de handleiding een beetje wroeten en voldoende tijd nemen en je hebt'm open. Zelf mijn Vario zeker 20x open gemaakt. Als ie open is kan je heel makkelijk bij het mini-sd slot komen. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Bebob_NL schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:44:
[...]

Als je garantie toch is verlopen gewoon uit elkaar halen. je hebt wel een torx setje nodig voor de kleine schroefjes. Via de handleiding een beetje wroeten en voldoende tijd nemen en je hebt'm open. Zelf mijn Vario zeker 20x open gemaakt. Als ie open is kan je heel makkelijk bij het mini-sd slot komen. Succes ermee!
Het door T-mobile laten maken zal zeker wel erg duur worden?
Onderzoeks+verzendkosten zijn alleen al €42,50 8)7.
Maar heb je echt perse zon torx setje nodig of kan het ook met een kleine schroevendraaier?
Ik krijg dat kapje bij de camera er al niet eens af |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
kadooosh schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:39:
[...]

Het door T-mobile laten maken zal zeker wel erg duur worden?
Onderzoeks+verzendkosten zijn alleen al €42,50 8)7.
Maar heb je echt perse zon torx setje nodig of kan het ook met een kleine schroevendraaier?
Ik krijg dat kapje bij de camera er al niet eens af |:(
Je hebt perse zo'n torx nodig. Anders draai je de schroefjes door en krijg je ze met geen mogelijkheid meer terug. Zo'n schroevendraaier kost ook maar 4 euro ofzo. Een stuk goedkoper dan op laten sturen in ieder geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:17

Dentheman

Zie signature

Dentheman schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:21:
Weet iemand hoe het zit met de waterbestendigheid van de vario, inmiddels 2 jaar in mijn bezit en ben er gister mee in het water gevallen, ik heb nu zoveel mogelijk onderdelen losgehaald, en laat alles drogen, maar er zit nog vocht achter het scherm, enig idee of er kans van overleven is en hoe ik het schermpje los kan krijgen?
inmiddels 3 weken verder, het vocht is achter het schermpje verdwenen na lang drogen, alle functionaliteiten werken weer, ééntje echter werkt non stop en dat is het camera lampje, die moet dus even losgehaald worden want die maakt blijkbaar kortsluiting.
maw: een vario kan tegen een duikje :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Momenteel gebruik ik IMAP van Gmail op mijn Vario. Nu laat ik hem eens in het uur mijn berichten ophalen. Is het echter ook mogelijk om de tijden dat hij mag ophalen te schedulen. Vannacht kreeg ik een nieuwsbrief binnen, ik had mijn geluid goed hard aanstaan en werd dus bruut verstoord uit mijn zo hard nodige nachtrust. Iemand een idee. Eigenlijk wil ik kunnen instellen dat hij alleen overdag mail ophaalt. Active Sync mail kan je wel schedulen, maar IMAP krijg ik niet voor elkaar.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
-DG- schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:00:
[...]

Je hebt perse zo'n torx nodig. Anders draai je de schroefjes door en krijg je ze met geen mogelijkheid meer terug. Zo'n schroevendraaier kost ook maar 4 euro ofzo. Een stuk goedkoper dan op laten sturen in ieder geval. ;)
Hmm ze hebben hem alsnog genomen voor garantie maar die medewerkster wist het niet zeker of het nou vergoedt zou worden maar goed volgens haar hoefde ik sowieso geen servicekosten te betalen als het niet vergoed werd dus ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn afspraken stel ik een herinnering in van 15 min van te voren. Is het ook mogelijk dat hij een geluidje afspeelt? Ik heb het wel ingesteld, en ook het geluid aan staan, maar dat doet hij niet..

Kan zoiets gefixxed worden door een reset? Of ben je danalles kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Maniac schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:03:
Momenteel gebruik ik IMAP van Gmail op mijn Vario. Nu laat ik hem eens in het uur mijn berichten ophalen. Is het echter ook mogelijk om de tijden dat hij mag ophalen te schedulen. Vannacht kreeg ik een nieuwsbrief binnen, ik had mijn geluid goed hard aanstaan en werd dus bruut verstoord uit mijn zo hard nodige nachtrust. Iemand een idee. Eigenlijk wil ik kunnen instellen dat hij alleen overdag mail ophaalt. Active Sync mail kan je wel schedulen, maar IMAP krijg ik niet voor elkaar.
Je zou kunnen overwegen om je IMAP via ActiveSync te laten gaan. Je kan dan zelfs gebruik maken van pushmail (als je de firmware hebt geupgrade naar de laatste versie die T-Mobile aanbied dan). Je kan dat doen met bijvoorbeeld Z-Push.

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Erkens schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:31:
[...]

Je zou kunnen overwegen om je IMAP via ActiveSync te laten gaan. Je kan dan zelfs gebruik maken van pushmail (als je de firmware hebt geupgrade naar de laatste versie die T-Mobile aanbied dan). Je kan dat doen met bijvoorbeeld Z-Push.
Dat gaan we eens fijn testen. Ben benieuwd naar het resultaat.

Pffff.....erg ingewikkeld. Moet ik nou een server hebben waar PHP op draait om dit te laten werken? Die heb ik namelijk niet. Nog meer varianten van dergelijke software?

[ Voor 16% gewijzigd door davhor op 14-02-2008 15:51 ]

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Verwijderd

Maniac schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:32:
[...]

Dat gaan we eens fijn testen. Ben benieuwd naar het resultaat.

Pffff.....erg ingewikkeld. Moet ik nou een server hebben waar PHP op draait om dit te laten werken? Die heb ik namelijk niet. Nog meer varianten van dergelijke software?
Probeer het eens bij: www.mail2web.com

Werkt geweldig en is gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Vanacht was het weer zover, krijg ik 3 totaal onbekende SMSjes binnen. 2x over een gewijzigd nummer van 'opa' en laatste met de text 'please confirm' (zelfde afzender). Echter, het nummer dat bij Aan vermeld wordt wijkt dus 1 cijfer af van mijn eigen nummer.

Ik heb xx31xxxxxx en het Aan nummer is dus xx32xxxxxx, heb ik nu echt ergens een verkeerd nummer ingevoerd in het toestel? Ik kan me niet herinneren ooit mijn eigen nummer in mijn telefoon te hebben gezet. Ook als ik een sms stuur naar internationaal nummer stuur krijg ik in mijn verzonden verichten onder Van: dat xx32 nummer.

edit: Bij Settings->telefoon staat als titel ook dat xx32 nummer, bij Info Eigenaar heb ik geen nummer ingevuld.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 15-02-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:44
is het ook mogelijk om de uitzending-gemist zooi op de wizard te bekijken, desnoods met een speciaal progje ? Lijkt me wel leip om eventjes de Lama's te kijken op de phone :) Dus niet eerst converten op de pc, nee, direct kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
-DG- schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:00:
[...]

Nou hij is nu al terug en niet gerepareerd, hoewel ze zeiden van wel 8)7 ik heb ze gemailed erover maar denk dat ik gewoon geen garantie meer heb, wat voor torx schroevendraaier heb ik precies nodig en koop je die gewoon bij de Praxis/Gamma?

En ik krijg dat kapje van die camera er gewoon echt niet af, wat doe ik fout 8)7 ?!

[ Voor 7% gewijzigd door kadooosh op 17-02-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand tips? ;(

Mn toestel was vandaag leeg (ik hoorde hem uit gaan) en nu gaat hij dus ook nevernooit meer aan :(

Hij hangt aan de USB van mn notebook. Maar het oranje lampje gaat niet branden, en aangaan doet hij ook niet ;(

Iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:02:
Iemand tips? ;(

Mn toestel was vandaag leeg (ik hoorde hem uit gaan) en nu gaat hij dus ook nevernooit meer aan :(

Hij hangt aan de USB van mn notebook. Maar het oranje lampje gaat niet branden, en aangaan doet hij ook niet ;(

Iemand ideen?
Ja.....hang hem eens aan je adapter i.p.v. aan je usb kabel en laat hem hier een paar uur aan liggen. Al meerdere malen voorbij gekomen dat hij dan vaak wel weer oplaad bij een leeggetrokken batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Ik heb me minisd slot gemaakt :D
Heb hem helemaal open gemaakt en wat gefriemeld in het minisd slot en nu ziet ie hem weer, hij houdt hem echter niet op zijn plek maar dit is simpel opgelost met een kartonnetje :)
Was wel bang dat ik hem had gemold toen ik hem open had maar damn hij kan wel tegen een stootje ;)

Me vario piept trouwens wel soms heel zachtjes maar dit doet ie al heel lang, het beeld gaat ook af en toe een beetje trillen(niet echt irritant) hebben meer mensen dit?
Ik denk dat het aan me router ligt die er naast zit (WiFi..).

[ Voor 27% gewijzigd door kadooosh op 19-02-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
kadooosh schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:04:
Ik heb me minisd slot gemaakt :D
Heb hem helemaal open gemaakt en wat gefriemeld in het minisd slot en nu ziet ie hem weer, hij houdt hem echter niet op zijn plek maar dit is simpel opgelost met een kartonnetje :)
Was wel bang dat ik hem had gemold toen ik hem open had maar damn hij kan wel tegen een stootje ;)

Me vario piept trouwens wel soms heel zachtjes maar dit doet ie al heel lang, het beeld gaat ook af en toe een beetje trillen(niet echt irritant) hebben meer mensen dit?
Ik denk dat het aan me router ligt die er naast zit (WiFi..).
Trillende letters is het begin van het einde:( In het begin trillen de letters een beetje... nog even en je krijgt white-screens... Vertikale strepen en massive screen corruption. Heeft te maken met een flatcable die langzaam gaar wordt van het vele open en dicht schuiven van je phone. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:56:
[...]

Ja.....hang hem eens aan je adapter i.p.v. aan je usb kabel en laat hem hier een paar uur aan liggen. Al meerdere malen voorbij gekomen dat hij dan vaak wel weer oplaad bij een leeggetrokken batterij.
Hij heeft de hele nacht aan de oplader gelegen, vanochtend: niks ;(
Hele dag zonder stroom erop, nu net: nog niks ;(

Ik word hier wel een beetje treurig van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 07:15
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:33:
Hallo..
Ik heb een probleem met me HTC Wizard
Ik kan niet meer smsen als ik een sms wil verzenden dan staat er alleen account opties
en daarin staat weer alleen E-Mailaccount
Dus kan iemand mij helpen dit te fixen want ik krijg vaak belangrijke smsjes en kan ze nu niet ontvangen of versturen

Iemand???
Inderdaad iemand? Ik ontvang nog wel sms'jes maar kan er geen versturen. Ik zal wel iets gedaan hebben (threading in sms'jes aangezet via regedit in het textmessage scherm) waardoor mijn sms account uit mijn account lijst is verdwenen. Herhaaldelijk opnieuw de instellingen ophalen vanaf het netwerk\provider en ook het cab bestandje van de TS geprobeerd heeft niet geholpen.

[ Voor 72% gewijzigd door Nacho_Man op 19-02-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:41:
[...]

Hij heeft de hele nacht aan de oplader gelegen, vanochtend: niks ;(
Hele dag zonder stroom erop, nu net: nog niks ;(

Ik word hier wel een beetje treurig van :'(
Even schop omhoog ;(

Ben redelijk afhankelijk, maar wordt nu beetje wanhopig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:46:
[...]
Even schop omhoog ;(

je kan een 2e batterij kopen, dan weet je zeker dat je er snel weer mee aan de gang kan.
Zoals een aantal keren eerder aangegeven kan je de batterij desnoods een momentje aan een hogere spanning hangen (niet in je toestel). maar dat is niet de normale manier om met batterijen om te gaan.

[ Voor 0% gewijzigd door arnob op 20-02-2008 10:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:46:
[...]
Even schop omhoog ;(

In plaats van te schoppen binnen 24 uur had je beter zelf even kunnen zoeken. Zoals arnob zegt kun je inderdaad het volgende ook nog proberen (wat al een paar keer in dit deel voorbij is gekomen):
speedme schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:50:
[...]
Probeer het volgende eens :

Pak een 9V batterij en een stuk 2-aderig draad.
Sluit de + en - van de 9V batterij kort aan op de + en - van de telefoon-batterij

Hierdoor krijgt de batterij net weer even wat spanning.
Stop hem daarna terug in de telefoon en start de telefoon.
Als deze start, dan direkt de ORIGINELE oplader op de telefoon aansluiten.

Met dit "foefje" heb ik al enkele keren mijn MDA van een gewisse dood gered :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Bebob_NL schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:40:
[...]

Trillende letters is het begin van het einde:( In het begin trillen de letters een beetje... nog even en je krijgt white-screens... Vertikale strepen en massive screen corruption. Heeft te maken met een flatcable die langzaam gaar wordt van het vele open en dicht schuiven van je phone. :'(
Ah dat meen je niet :( maar hij doet dit dus niet constant
Ik zal hem wel zo min mogelijk openmaken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
kadooosh schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:33:
[...]

Ah dat meen je niet :( maar hij doet dit dus niet constant
Ik zal hem wel zo min mogelijk openmaken |:(
Jup, helaas wel:( Ik heb er zelf elke dag last van.) De flatcable waar het om gaat zit aan de ene kant gesoldeerd, en aan de andere kant vast met een druk connector. De gesoldeerde kant wordt langzaam gaar waardoor er niet altijd helemaal goed contact wordt gemaakt. Bij mij is de telefoon inmiddels alleen nog maar werkbaar als ik'm voor minimaal 30% openschuif... Als ie dichtzit krijg ik onmiddelijk een f*cked up screen.... :'(. Ik heb vrijwel alles geprobeerd om dit probleem te ondervangen, maar *niets* helpt.
ps. WM6.1 is beschikbaar voor de Vario. Schijnt heel snel te zijn, en kent dezelde conversation functionaliteit als gmail en de sms applicatie op een iPhone. Binnenkort als ik tijd heb maar eens uitproberen:)
Wat DeOS zegt: die tip werkt inderdaad uitstekend, zelf ook al eens moeten gebruiken om een "dode" batterij te reviven...

[ Voor 6% gewijzigd door Bebob_NL op 20-02-2008 20:02 ]

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Hallo,

Mijn Orange SPV M3000 heeft soms kuren als ik deze open of dicht schuif. Er verschijnen dan horizontale strepen op het scherm en het toestel loopt dan vast. Zelf denk ik dat dit probleem te maken heeft met de flexkabel die waarschijnlijk gescheurd is ? Ik heb de Rom al diverse malen opnieuw geflasht maar dit verhelpt het probleem niet.

Heeft iemand misschien een idee wat nogmeer het probleem zou kunnen zijn ?

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/5826/1000393nt9.jpg

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Ik zeg kabelbreuk idd.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• kadooosh
Bebob_NL schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:00:
[...]

Jup, helaas wel:( Ik heb er zelf elke dag last van.) De flatcable waar het om gaat zit aan de ene kant gesoldeerd, en aan de andere kant vast met een druk connector. De gesoldeerde kant wordt langzaam gaar waardoor er niet altijd helemaal goed contact wordt gemaakt. Bij mij is de telefoon inmiddels alleen nog maar werkbaar als ik'm voor minimaal 30% openschuif... Als ie dichtzit krijg ik onmiddelijk een f*cked up screen.... :'(. Ik heb vrijwel alles geprobeerd om dit probleem te ondervangen, maar *niets* helpt.
ps. WM6.1 is beschikbaar voor de Vario. Schijnt heel snel te zijn, en kent dezelde conversation functionaliteit als gmail en de sms applicatie op een iPhone. Binnenkort als ik tijd heb maar eens uitproberen:)
Wat DeOS zegt: die tip werkt inderdaad uitstekend, zelf ook al eens moeten gebruiken om een "dode" batterij te reviven...
Bah net nu ik een maand internet heb, maar als ik hem zo min mogelijk open/dicht schuif houdt ie het nog wel een tijdje vol toch?
Ik heb wm6.1 nu en vind het idd veel sneller, gebruik nu Windows Mobile 6.1 Slim Edition, inclusief touchflo :)

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:31
MVC schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:39:
Hallo,

Mijn Orange SPV M3000 heeft soms kuren als ik deze open of dicht schuif. Er verschijnen dan horizontale strepen op het scherm en het toestel loopt dan vast. Zelf denk ik dat dit probleem te maken heeft met de flexkabel die waarschijnlijk gescheurd is ? Ik heb de Rom al diverse malen opnieuw geflasht maar dit verhelpt het probleem niet.

[afbeelding]
Had ik eerst ook af en toe maar tegenwoordig niet meer. Heel raar. Als ik mijn scherm uit en aan deed is het weer over.

Kheb nu weer wat anders. Als ik iemand bel hoor ik niks. De ander hoort me wel. Zet ik 'm op luidspreker hoor ik het wel weer. Ik denk dat 1 van die speakers kapot is...

Dan maar ff volhouden met mensen bellen op speaker en over een paar maanden een nieuwe halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Gisteren heb ik een MDA vario binnen gekregen. Ik had hem besteld via Marktplaats en hij zat nog gewoon in de doos en was ongebruikt.
Omdat ik wat ongeduldig was en geen zin had om naar een unlock shop te gaan heb ik via een site een unlocker gedownload voor 20 euro, de JIC Nextgen Server Client.

Op zich leek alles goed te zijn gegaan, ik kreeg in mijn scherm de unlockcode te zien. Ik voerde deze in nadat ik mijn MDA opnieuw had opgestart, maar kreeg de melding sim status unknown.

Ik heb toen meerdere malen gebeld met een duur 0900 nummer om advies te krijgen, maar het probleem bleef bestaan.
Uiteindelijke heb ik een ander programma gekregen van die man. Die was minder veilig maar zou het toestel zeker simlockvrij maken. Ik heb mijn imei nummer doorgegeven en kreeg vervolgens een programma genaamd M3000v4Unlock.exe en een bestand dat was gemaakt op basis van mijn imei nummer.
Het programma ging draaien en ik zag op de telefoon dat hij werd geunlocked en dat dit succesvol was gedaan. Maar toen ik de telefoon aan zette kreeg ik alleen de bootloader te zien

Nu start mijn telefoon alleen nog maar de bootloader op en op geen enkele andere manier gebeurd er iets anders.
In de bootloader zie ik IPL 2.21.0001 en SPL 2.21 staan

Ik heb de MDA al gereset door de 2 knoppen boven in te drukken en vervolgens op de reset knop te drukken. Er veranderd alleen niks, ik krijg enkel de bootloader te zien.

Weet iemand nog een laatste redmiddel? Ik heb al redelijk lang zitten zoeken op google maar kan echt niks bruikbaars vinden.

Alvast heel erg bedankt!!!!!!!

Edit: site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Pffff.....dat mensen daar geld voor durven te vragen.

Heb je al geprobeerd om hem in bootloader mode te flashen met de standaard laatste t-mobile rom?

Doe een soft reset (stylus in het gaatje) en hou zodra het scherm op zwart gaat de camera knop totdat je een scherm zit met verschillende kleuren . Dit scherm betekend dat je in bootloader modus zit.

Nu kun je gewoon verbinding maken via de USB kabel met je PC en flashen met de standaard T-mobile ROM. ROM is hier te downloaden.

Haal de site trouwens maar weg.....is niet van belang.

[ Voor 20% gewijzigd door DeOS op 22-02-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
@sebastiaan_2005
Houdt er rekening mee dat je een G4 Vario hebt. Sommige unlock tools en custom ROMS werken alleen op een G3 Vario. (een G4 heeft een IPL x.xx.xxxx, G3 x.xx)
@MVC: zie mn post net boven die van jezelf. Een stervende flatcable is het probleem. Je telefoon lijkt trouwens gecrashed, maar dat is ie niet. Even met de power knop uit-aan en je hebt weer beeld.

[ Voor 37% gewijzigd door Bebob_NL op 22-02-2008 23:34 . Reden: tiepgriep ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Laatst online: 29-11-2021
Hoi hoi ik heb een orange spv m3000. Hier heb ik een andere rom update op willen zetten. Nu ging hij maar tot 99% en toen deed hij niks meer. Nu start hij alleen nog op in dat kleuren scherm (bootloader denk ik?) Hij heeft dus nu geen conectie met de computer meer. Kan ik hier nog iets aan doen?

HELP!!!!
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
@DeOS
Dat heb ik al geprobeerd alleen hij schijnt geen contact te kunnen maken met de telefoon. Ik krijg steeds de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://aycu25.webshots.com/image/46584/2003503936403672604_rs.jpg

Ik krijg echter wel een geluidje te horen op m'n pc als de MDA wordt aangesloten, dus met de kabel is niks mis.
Degene van die website stelde voor om de telefoon op te sturen naar hem, dan zou hij er naar kijken. Mocht hij niks kunnen vinden dan zou ie hem opsturen naar Engeland. Op zich heel sympathiek, alleen zou ik hem toch graag zo snel mogelijk willen gebruiken.

Dus hopelijk is er iemand die een oplossing weet.

Degene met de gouden tip krijgt 10 euro, kan ik vandaag nog overmaken ben een beetje desparate omdat ik momenteel zonder telefoon zit.

[ Voor 40% gewijzigd door Sebastiaan_2005 op 23-02-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:31
Je moet het in xp proberen. In vista schijnt dit namelijk niet goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
Taenadar schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:00:
Je moet het in xp proberen. In vista schijnt dit namelijk niet goed te werken.
Bedankt, ik gebruikte innderdaad vista, heb het nu met XP geprobeerd krijg nu inderdaad die melding niet meer. Ik krijg echter wel een andere melding...

Afbeeldingslocatie: http://aycu04.webshots.com/image/44163/2004696540948921314_rs.jpg

Ik heb de link gebruikt die DeOS plaatste

Ik heb een G4, in dat bootloader scherm staat
IPL 2.21.0001
SPL 2.21

[ Voor 7% gewijzigd door Sebastiaan_2005 op 23-02-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit
  • Laatst online: 03-07 15:58

m-unit

PSN: sjaak99 //

@ Sebastiaan,

1: weet je zeker dat je een mda vario 3 rom hebt gedownload en niet een vario 1/2 rom?
2: weet je zeker dat je een vario 3 toestel hebt en niet een 1/2?
3: wacht nadat je toestel zichzelf gereset heeft 1 minuutje met op next drukken in het programma, je toestel heeft namelijk even tijd nodig om "activesync'' aan te zetten.

hoop dat dit helpt, stuur me anders een pm en dan probeer ik je via msn verder te helpen 1 dezer dagen

greetz M

PSN: sjaak99 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
m-unit schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:57:
@ Sebastiaan,

1: weet je zeker dat je een mda vario 3 rom hebt gedownload en niet een vario 1/2 rom?
2: weet je zeker dat je een vario 3 toestel hebt en niet een 1/2?
3: wacht nadat je toestel zichzelf gereset heeft 1 minuutje met op next drukken in het programma, je toestel heeft namelijk even tijd nodig om "activesync'' aan te zetten.

hoop dat dit helpt, stuur me anders een pm en dan probeer ik je via msn verder te helpen 1 dezer dagen

greetz M
Hi M-unit, ik heb een Vario 1 en heb ook de Vario 1 rom gedownload. Het toestel reset zichzelf niet, het enige waar ik nog in kan komen is de bootloader, met active sync kan hij niet meer connecten.
Hoe stuur ik een PM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 07:55
Kun je misschien de ROM flashen die genoemd is in post #2 in deze thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=367548

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
Jaap-Jan schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:31:
Kun je misschien de ROM flashen die genoemd is in post #2 in deze thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=367548
Die heb ik toevallig ook al geprobeerd, zonder succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:13

franssie

Save the albatross

Sebastiaan_2005 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:15:
[...]
Hi M-unit, ik heb een Vario 1 en heb ook de Vario 1 rom gedownload. Het toestel reset zichzelf niet, het enige waar ik nog in kan komen is de bootloader, met active sync kan hij niet meer connecten.
Hoe stuur ik een PM?
Een PM stuur je door op dit knopje te klikken: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif maar dan moet de gebruiker dat wel aan hebben staan in zijn/haar profiel...

Dus M-Unit moet het wel aanzetten :)

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 23-02-2008 19:42 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Heeft iemand eigenlijk ervaring met a2dp in combinatie met de wizard?
Bedoel hoe is de batterij duur als je dat gebruikt en het geluid?

Btw win 6.1 is echt veel sneller, gisteren zag ik dat ik gewoon windows live, opera, TCM ,audiomanager en een VNC connectie open had staan en het ging niet eens echt merkbaar trager.
Nou heb ik wel batterijstatus met cpuscaller naar 247 aanstaan, maar batterij gaat nog steeds lang genoeg mee voor mij.

Kwam er ook gisteren achter dat als je Windows Live (Msn)aan hebt met GRPS en je gaat standby dat ie gewoon verbinding blijft houden, en dat voor een hele dag waarna me batterij op 78% stond :o .
Vond dat wel netjes _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
M-unit, hoe kan ik je een PM sturen als je dat niet aan hebt staan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
...

[ Voor 97% gewijzigd door DeOS op 25-02-2008 14:57 . Reden: never mind... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Laatst online: 07-05-2024
Sebastiaan_2005 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:01:
Gisteren heb ik een MDA vario binnen gekregen. Ik had hem besteld via Marktplaats en hij zat nog gewoon in de doos en was ongebruikt.
Omdat ik wat ongeduldig was en geen zin had om naar een unlock shop te gaan heb ik via een site een unlocker gedownload voor 20 euro, de JIC Nextgen Server Client.

Op zich leek alles goed te zijn gegaan, ik kreeg in mijn scherm de unlockcode te zien. Ik voerde deze in nadat ik mijn MDA opnieuw had opgestart, maar kreeg de melding sim status unknown.

Ik heb toen meerdere malen gebeld met een duur 0900 nummer om advies te krijgen, maar het probleem bleef bestaan.
Uiteindelijke heb ik een ander programma gekregen van die man. Die was minder veilig maar zou het toestel zeker simlockvrij maken. Ik heb mijn imei nummer doorgegeven en kreeg vervolgens een programma genaamd M3000v4Unlock.exe en een bestand dat was gemaakt op basis van mijn imei nummer.
Het programma ging draaien en ik zag op de telefoon dat hij werd geunlocked en dat dit succesvol was gedaan. Maar toen ik de telefoon aan zette kreeg ik alleen de bootloader te zien

Nu start mijn telefoon alleen nog maar de bootloader op en op geen enkele andere manier gebeurd er iets anders.
In de bootloader zie ik IPL 2.21.0001 en SPL 2.21 staan

Ik heb de MDA al gereset door de 2 knoppen boven in te drukken en vervolgens op de reset knop te drukken. Er veranderd alleen niks, ik krijg enkel de bootloader te zien.

Weet iemand nog een laatste redmiddel? Ik heb al redelijk lang zitten zoeken op google maar kan echt niks bruikbaars vinden.

Alvast heel erg bedankt!!!!!!!

Edit: site
Het spijt me om je te moeten mededelen dat jouw telefoon dood is.

Een wizard met
IPL 2.21.0001 en
SPL 2.21
kan op geen enkele wijze de docchip beschrijven.

Als je me niet gelooft check mijn posts op xda-devs in de CID unlock stickies in het G4 wizard forum mijn naam daar is: the-equinoxe.
Het is een bekend probleem als je bootloaders van G3 en G4 mixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
equinoxe schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:52:
[...]

Het spijt me om je te moeten mededelen dat jouw telefoon dood is.

Een wizard met
IPL 2.21.0001 en
SPL 2.21
kan op geen enkele wijze de docchip beschrijven.

Als je me niet gelooft check mijn posts op xda-devs in de CID unlock stickies in het G4 wizard forum mijn naam daar is: the-equinoxe.
Het is een bekend probleem als je bootloaders van G3 en G4 mixed.
Ok, dus ik kan helemaal niks meer met dit apparaat?
Er zit trouwens nog garantie op. Vervalt deze als je er zelf mee aan de haal gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Laatst online: 07-05-2024
D'r heeft nog niemand succesvol een DoC chip weten te restoren na zo'n fout.

Normaal gesproken valt dit niet onder garantie, maar wie weet, misschien wordt het als service gerepareerd.
Het moederbord moet vervangen worden (gezien de service centers ook geen info hebben over de JTAG interface :( ).

Succes, hopelijk heb je snel een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:38:
[...]

Kmoet zeggen dat PointUI mij ook wel kan bekoren ^^
Had 't wel een beetje gehad met m'n Wizard, maar heb er nu toch wel weer lol mee (PointUI kan nog wel wat kleine tweaks gebruiken, maar 't oogt en loopt allemaal erg soepel!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:01
ik gebruik mijn telefoon vrij veel als ik achter de pc zit en gebruik daar al vaak een headset om te bellen via skype.

nu is mijn vraag: zo het misschien mogelijk zijn om via usb / andere connectie om inkomende / uitgaande gesprekken via de mijn pc + headset kan lussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

trekker22 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:24:
ik gebruik mijn telefoon vrij veel als ik achter de pc zit en gebruik daar al vaak een headset om te bellen via skype.

nu is mijn vraag: zo het misschien mogelijk zijn om via usb / andere connectie om inkomende / uitgaande gesprekken via de mijn pc + headset kan lussen?
Misschien kan het met bluetooth? Als je PC zich voor kan doen als BT headset moet het prima kunnen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:01
Erkens schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:10:
[...]

Misschien kan het met bluetooth? Als je PC zich voor kan doen als BT headset moet het prima kunnen lijkt me :)
weinig over te vinden.

wel over bluetooth dongles die samen werken met met bluetooth headset om mee te skypen e.d.

maar ik zoek verder, maar aanvullingen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Bebob_NL schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 23:32:
@sebastiaan_2005
Houdt er rekening mee dat je een G4 Vario hebt. Sommige unlock tools en custom ROMS werken alleen op een G3 Vario. (een G4 heeft een IPL x.xx.xxxx, G3 x.xx)
@MVC: zie mn post net boven die van jezelf. Een stervende flatcable is het probleem. Je telefoon lijkt trouwens gecrashed, maar dat is ie niet. Even met de power knop uit-aan en je hebt weer beeld.
Heeft iemand al een poging gedaan om deze kabel opnieuw vvast te solderen? Ik ben nl ook nog niet van plan mijn vario te grave te dragen.

Heb de telefoon inmiddels wel helemaal uit elkaar geschroeft, maar dit heeft helaas niet geholpen

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb gisteren mn vario volledig uit elkaar gehaald(moet erg zorgvuldig gebeuren, ik heb een paar klikkertjes om zeep geholpen) en daarna per ongeluk de twee "verborgen" schroeven vergeten terug te draaien. Tot nu toe geen vastlopers gehad (win 6.1) en mn vario lijkt weer de oude. Sleep voor de zekerheid toch een reservetel mee, want ik vertrouw het nog niet helemaal, maar het ziet er goed uit.

Het solderen van de flatcable is niet mogelijk, dit is ook in dit ontwerp niet gebeurd, het is een stuk gedrukt folie, alleen te vervangen met een stuk printplaat a 99 euro, dus niet echt een optie.

Voorlopig maar bidden...

Verwijderd

MVC schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:39:
Mijn Orange SPV M3000 heeft soms kuren als ik deze open of dicht schuif. Er verschijnen dan horizontale strepen op het scherm en het toestel loopt dan vast.

[afbeelding]
Heb ik ook en lees nu dat dit, zoals ik al dacht, door een rotte flatcable komt. Jammer dat 'ie aan 1 zijde gesoldeert is.

Iemand al ervaring met het vervangen van deze kabel?
Excuus, lees net de bovenstaande 2 posts. :o

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 13:39 ]

• Bebob_NL
arjandijk162 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:56:
Ik heb gisteren mn vario volledig uit elkaar gehaald(moet erg zorgvuldig gebeuren, ik heb een paar klikkertjes om zeep geholpen) en daarna per ongeluk de twee "verborgen" schroeven vergeten terug te draaien. Tot nu toe geen vastlopers gehad (win 6.1) en mn vario lijkt weer de oude. Sleep voor de zekerheid toch een reservetel mee, want ik vertrouw het nog niet helemaal, maar het ziet er goed uit.

Het solderen van de flatcable is niet mogelijk, dit is ook in dit ontwerp niet gebeurd, het is een stuk gedrukt folie, alleen te vervangen met een stuk printplaat a 99 euro, dus niet echt een optie.

Voorlopig maar bidden...
Bij mijn Vario ontbreken alle vier de schroeven die zeg maar als eerste losgedraaid moeten worden. Heeft verder geen invloed op de stabiliteit...
Flatcable vervangen is geen optie, alleen een nieuw mama-plankje biedt uitkomst....

[ Voor 4% gewijzigd door Bebob_NL op 28-02-2008 14:07 . Reden: tiepfautjes ]

Verwijderd

Iemand ervaring met het scherm vervangen. Dagje skien....100 keer op m'n snuffert gepleurd 8)7 ...en een van die 100 keer is fataal geweest voor m'n scherm. Een vette dikke barst diagonaal.
Touchscreen werkt nog wel, maar met wat vage gedeelten rond de barst. Moet nog tot augustus voor ik een nieuwe kan uitzoeken dus goede tips (adressen, prijzen, etc.) zijn van harte welkom!

• Bebob_NL
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:14:
Iemand ervaring met het scherm vervangen. Dagje skien....100 keer op m'n snuffert gepleurd 8)7 ...en een van die 100 keer is fataal geweest voor m'n scherm. Een vette dikke barst diagonaal.
Touchscreen werkt nog wel, maar met wat vage gedeelten rond de barst. Moet nog tot augustus voor ik een nieuwe kan uitzoeken dus goede tips (adressen, prijzen, etc.) zijn van harte welkom!
Ergens in dit deel staat een bericht van mij waar ik vertel hoe ik mn touchscreen heb vervangen (touchscreen is incl glas, hetgeen wat bij jou kapot is.)
Hier dus, niet heel gedetailleerd, maar PM maar als je er niet uit komt. Nieuw touchscreen kostte me 20E.

[ Voor 12% gewijzigd door Bebob_NL op 28-02-2008 21:24 ]

Verwijderd

Bebob_NL schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:22:
[...]

Ergens in dit deel staat een bericht van mij waar ik vertel hoe ik mn touchscreen heb vervangen (touchscreen is incl glas, hetgeen wat bij jou kapot is.)
Hier dus, niet heel gedetailleerd, maar PM maar als je er niet uit komt. Nieuw touchscreen kostte me 20E.
ik heb je een mailtje gestuurd! Ga vast op zoek naar zo'n touchscreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Na een gestolen Vario 3 heeft nu mijn ouwe (min of meer) trouwe Vario 1 het bijltje erbij neergegooid. Constant crashes van het ene op andere moment. Uitgebreide service beurt heeft niets geholpen. Complete freezes al na een paar minuten gebruik, als hij uberhaupt al opstart. Nieuwste "feature" is een wit knipperend scherm. :'(
Als iemand nog een dode vario met werkend moederbord heeft liggen, dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog even mda goed uitgevogeld m.b.t. synchronisatie. Maar nu kom ik er achter dat niet al mijn afspraken erin staan. IK heb iedere werkdag op mijn vario een afspraak gemaakt dat ik moet werken van 9 tot 5. dit heb ik gedaan voor de maandag, dinsdag, woensdag e.d. Nu staat dinsdag niet in outlook.. Beetje vreemd, en ben dus ook benieuwd of alles er wel in staat. Weet iemand misschien meer??

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
*knip*

Zeg dan niets ...

[ Voor 108% gewijzigd door pven op 04-03-2008 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:00

Matjan

:D

Wie weet waar je de nieuwste Imate rom kan downloaden???

edit: lamaar al gevonden:D
edit2: alweer lamaar:S Kmoet regstreren met IMEI:( Weet iemand het?

[ Voor 49% gewijzigd door Matjan op 04-03-2008 15:18 ]

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40

Rhapsody

In Metal We Trust

Matjan schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:11:
Wie weet waar je de nieuwste Imate rom kan downloaden???

edit: lamaar al gevonden:D
edit2: alweer lamaar:S Kmoet regstreren met IMEI:( Weet iemand het?
Dat staat o.a. op de verpakking van je foon. (en je kunt het opvragen met een code, maar die moet je ff opzoeken (google, got search :))

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Rhapsody schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:31:
[...]
Dat staat o.a. op de verpakking van je foon. (en je kunt het opvragen met een code, maar die moet je ff opzoeken (google, got search :))
IMEI nummer staat ook gewoon onder de accu van je toestel hoor.

Als je zelf geen imate hebt, maar een andere brand, dan houd het op GoT op. De controle op IMEI nummer zit niet voor niks op de website en we gaan je niet helpen om op een andere manier aan de ROM te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 22:23

Luke!

#Treinbaas
Even ter verificatie: klopt mijn idee dat het NIET mogelijk is data (sms, telefoondata, afbeeldingen enz.) na een (onterechte) harde reset terug te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Luccus schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:01:
Even ter verificatie: klopt mijn idee dat het NIET mogelijk is data (sms, telefoondata, afbeeldingen enz.) na een (onterechte) harde reset terug te halen?
Wel:

- Je had van te voren een backup kunnen maken met bv Sprite Back-up
- Als je met Activesync je PDA synct met je PC (werkt niet voor SMS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SMulTiE schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:21:
[...]
- Je had van te voren een backup kunnen maken met bv Sprite Back-up
- Als je met Activesync je PDA synct met je PC (werkt niet voor SMS)
Ja, like duh, maar "onterechte harde reset" schrijf ik niet voor niks. Aan wat op voorhand gedaan had kunnen worden heb ik niet veel hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40

Rhapsody

In Metal We Trust

Wat moet ik verstaan onder 'onterechte hard reset' ?

Per ongeluk ofzo?

ps. voor het geval het weer gebeurt: PIM Backup kan ook je SMS'jes exporteren. (en importeren)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Luccus schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:45:
[...]
Ja, like duh, maar "onterechte harde reset" schrijf ik niet voor niks. Aan wat op voorhand gedaan had kunnen worden heb ik niet veel hè?
Onterecht klinkt als "het was niet nodig, maar ik heb het wel gedaan".
Verder lees de comment boven me.

Reageer aub normaal

[ Voor 19% gewijzigd door pven op 06-03-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
SMulTiE schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:22:
[...]
Onterecht klinkt als "het was niet nodig, maar ik heb het wel gedaan".
Verder lees de comment boven me.

*knip*
Chill ff jah.....als je z'n vraag leest, vraagt hij of na een harde reset zijn data nog te recoveren is. Niet hoe hij van te voren zijn data had kunnen backuppen.

Maar het antwoord is dus NEE, helaas is datarecovery na een harde reset niet mogelijk. Format recovery software zoals bij de PC is er niet.

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 06-03-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
DeOS schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:39:
[...]

Chill ff jah.....als je z'n vraag leest, vraagt hij of na een harde reset zijn data nog te recoveren is. Niet hoe hij van te voren zijn data had kunnen backuppen.

Maar het antwoord is dus NEE, helaas is datarecovery na een harde reset niet mogelijk.
Ja èn? Ik zeg dat je je data terug kunt krijgen als je:
- vooraf een backup hebt gemaakt (kleine kans)
- als je je PDA wel eens hebt gesynced met Activesync/Outlook (deels, iig je contacten etc.) (grote kans)

Vervolgens krijg ik een grote bek, terwijl ik 'm alleen maar wil helpen.

Ontopic:
Als je niet eerder een backup hebt gemaakt, kun je je data niet terug krijgen (liek duh!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Rhapsody schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 18:53:
ps. voor het geval het weer gebeurt: PIM Backup kan ook je SMS'jes exporteren. (en importeren)
Thx, ik ga dat programma eens proberen. Veel backuptools kunnen met alles overweg, behalve de sms'jes.
SMulTiE schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:42:
[...]
Vervolgens krijg ik een grote bek, terwijl ik 'm alleen maar wil helpen.
Je helpt niet echt met het intrappen van open deuren. :P
Als je niet eerder een backup hebt gemaakt, kun je je data niet terug krijgen (liek duh!)
Als je data van je harde schijf verwijderd kun je dat ook nog terugkrijgen zonder back-up. Moet je wel je beurs trekken. Zo zwart/wit als je het schetst is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:32
Ik heb er net 1 gekocht op marktplaats.nl met veel accesiores voor € 99,00.

Ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:32
Woei hij is binnen :o

WiFi ( WEP ) werkt al en b.v pda.buienradar.nl ziet er best grappig uit.

En TomTom 5 werkt ook perfect.

Nu nog wat games vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:16 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Let op:
We 'gedogen' al veel, met betrekking tot ROM's, maar vragen over WM6 willen we hier toch echt niet zien. WM6 voor de Wizard is per definitie niet legaal.

Vragen en uitleg geven over WM6 is hier dus niet toegestaan!