Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249464

Eggy schreef op zondag 29 april 2007 @ 00:08:

Hoe reset ik mijn HTC Wizard?

De HTC Wizard kan zowel een hard- als een soft-reset uitvoeren:

Een soft reset voer je uit door de stylus in het gaatje aan de rechter zijde van het toestel te drukken. Dit gaatje bevindt zich net onder de infrarood poort (met de glimmende cover).

Voor het uitvoeren van een hard reset moet je zowel de Comm als Voice toetsen ingedrukt houden. Druk terwijl je de Comm en Voice toetsen ingedrukt hebt met de stylus in het soft reset gaatje gedurende zo'n één seconde. Blijf de Comm en Voice toetsen ingedrukt houden totdat je een confirmation scherm krijgt. Druk nu op de Talk toets (het groene hoorntje) om de hard reset te confirmen.

Dank voor deze uitgebreide uitleg.
Mijn MDA Vario is dankzij deze uitleg weer helemaal "branded clean" naar de volgende eigenaar gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-07 20:45

Ale-Gu

'Eel Goe'

Ik heb een probleem met synchronisatie Outlook 2007--> Windows Mobile 5

Ik gebruikte voorheen IMAP (op mijn telefoon zelf binnenhalen), maar ben overgestapt naar POP3.

Ik heb de hele IMAP map gewist, en toen POP3 ingesteld. Maar de enige mailtjes, die binnenkomen, zijn die nog niet eerder met IMAP ontvangen waren!
Alle oude mailtjes staan dus niet op mijn telefoon (wel nog op mijn pc)!

Hoe ga ik deze mailtjes terug op mijn telefoon krijgen?

PS: dat alle oude mailtjes weg zijn, door dat IMAP gebeuren, acht ik waarschijnlijk, maar dat hoeft natuurlijk niet per se de oorzaak te zijn.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:41
Ik heb een legale versie van TomTom 5.210 op mijn Qtec9100.

Maar hoe krijg ik zo een soort vaste snelkoppeling op het buroblad van mijn Windows Mobile 5.1.195 die onder afspraken staat.

Ik kan hem niet kiezen onder ; Instellingen --> Vandaag --> Items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:17
heb je tomtom wel correct geinstalleerd? Hij verschijnt hier namelijk wel onder Items (tomtom), moest er toen wel 1x voor rebooten.

@mauri, bij pop3 instellingen moet je nog instellen tot hoeveel dagen terug hij de berichten moet ophalen. Ik dacht dat hij standaard op 3 dagen stond.
(via mappen beheren -> postvak in -> map opties kan je de dagen instellen)

[ Voor 46% gewijzigd door SinergyX op 13-03-2008 22:17 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
SinergyX schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:14:
heb je tomtom wel correct geinstalleerd? Hij verschijnt hier namelijk wel onder Items (tomtom), moest er toen wel 1x voor rebooten.
Ik heb hem net 2de hands gekocht met reeds een legale TomTom 5.210 erop.

En TomTom werkt goed. Met Rebooten bedoel jij dan een soft-reset ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Maurii schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:47:
Ik heb een probleem met synchronisatie Outlook 2007--> Windows Mobile 5

Ik gebruikte voorheen IMAP (op mijn telefoon zelf binnenhalen), maar ben overgestapt naar POP3.

Ik heb de hele IMAP map gewist, en toen POP3 ingesteld. Maar de enige mailtjes, die binnenkomen, zijn die nog niet eerder met IMAP ontvangen waren!
Alle oude mailtjes staan dus niet op mijn telefoon (wel nog op mijn pc)!

Hoe ga ik deze mailtjes terug op mijn telefoon krijgen?

PS: dat alle oude mailtjes weg zijn, door dat IMAP gebeuren, acht ik waarschijnlijk, maar dat hoeft natuurlijk niet per se de oorzaak te zijn.
Iemand die hier antwoord op heeft?
Ik neem aan dat het probleem duidelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 22:01
Maurii schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:55:
[...]
Iemand die hier antwoord op heeft?
Ik neem aan dat het probleem duidelijk is?
Ehm....paar vragen dan maar:
  • Synchroniseer je nou met outlook of haal je je mail rechtstreeks op je Wizard binnen?
  • Welke email provider heb je? Bij gmail pop3 toegang kun je bijvoorbeeld instellen wat je wil binnen halen, alleen nieuwe mail of alle mail.
  • Hoe heb je je POP3 ingesteld, blijft je mail op de server staan of wordt het na binnenhalen verwijderd?
  • Wat zijn je instellingen voor het binnen halen van de mail op je Wizard?

[ Voor 6% gewijzigd door DeOS op 15-03-2008 11:11 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Heb net op marktplaats.nl een nieuwe Bleutooth GPS muis de Adapt AD-300 gekocht voor
€ 39,95 incl. verzenden.

En ook van marktplaats.nl een extra grote nieuwe batterij van 2400 mAh met apart
afdekklepje voor € 17,20 incl. verzenden.

De originele is meen ik 1250 mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:41:
[...]

Ik heb hem net 2de hands gekocht met reeds een legale TomTom 5.210 erop.

En TomTom werkt goed. Met Rebooten bedoel jij dan een soft-reset ?
Ja, met pennetje aan de zijkant even indrukken :)

En kom er zojuist achter dat mijn GPS muis lijkt te zijn overleden :( Hij laad wel nog op (lampje brand) maar de aan/uit knop lijkt niet meer te werken. Heb de muis altijd in mijn jaszak, afgelopen dagen nogal flink nat geregend. Maar weer opzoek naar een nieuwe ;(

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 15-03-2008 12:47 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
En kom er zojuist achter dat mijn GPS muis lijkt te zijn overleden :( Hij laad wel nog op (lampje brand) maar de aan/uit knop lijkt niet meer te werken. Heb de muis altijd in mijn jaszak, afgelopen dagen nogal flink nat geregend. Maar weer opzoek naar een nieuwe ;(
Dan koop je toch ook deze Adapt AD-300 voor € 39,95 incl. porto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

DeOS schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:11:
[...]

Ehm....paar vragen dan maar:
  • Synchroniseer je nou met outlook of haal je je mail rechtstreeks op je Wizard binnen?
  • Welke email provider heb je? Bij gmail pop3 toegang kun je bijvoorbeeld instellen wat je wil binnen halen, alleen nieuwe mail of alle mail.
  • Hoe heb je je POP3 ingesteld, blijft je mail op de server staan of wordt het na binnenhalen verwijderd?
  • Wat zijn je instellingen voor het binnen halen van de mail op je Wizard?
Probleem opgelost, in ActiveSync op m'n PC stond ingesteld dat alleen de berichten vd laatste 3 dagen moesten worden gedownload, bedankt voor de moeite

[ Voor 13% gewijzigd door Ale-Gu op 15-03-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
De door mij bestelde Adapt AD-300 GPS muis is binnen en werkt feilloos met TomTom 5.210
Heb de manier uit de startpost gebruikt en hij werkt daarna gelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/IMG_1123.jpg

De grotere batterij voor de Otec 9100 ( 2400 mAh ) met klepje is ook binnen.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/IMG_1127.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 18-03-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:42
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:47:
De door mij bestelde Adapt AD-300 GPS muis is binnen en werkt feilloos met TomTom 5.210
Heb de manier uit de startpost gebruikt en hij werkt daarna gelijk.

[afbeelding]

De grotere batterij voor de Otec 9100 ( 2400 mAh ) met klepje is ook binnen.

[afbeelding]
allemachtig, misschien wel veel langere standby tijd, maar wel een enorme bult achterop :O

of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
maarud schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:50:
[...]

allemachtig, misschien wel veel langere standby tijd, maar wel een enorme bult achterop :O

of valt dat wel mee?
Nee valt NIET mee hij wordt zeker 5 mm dikker :X

Maar hij kan nu wel lang mee als ik eens ergens kom/ga waar ik langdurig niet kan opladen.

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 18-03-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Lees de topicwaarschuwing nog eens door.

[ Voor 90% gewijzigd door pven op 19-03-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:33

Meneer iCy

swarma

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:58:
[...]

Nee valt NIET mee hij wordt zeker 5 mm dikker :X

Maar hij kan nu wel lang mee als ik eens ergens kom/ga waar ik langdurig niet kan opladen.
Hoeveel langer gaat deze mee dan? Dus gaat deze echt 2x zoveel langer mee?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

iCy schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:58:
[...]

Hoeveel langer gaat deze mee dan? Dus gaat deze echt 2x zoveel langer mee?
Ik heb ook zo'n grotere accu gekocht (iets van $15 op ebay incl verzend) aangezien ik mijn telefoon iedere dag weer aan de lader kon hangen. Nu hoef ik hem nog maar 1x per week ofzo op te laden, echt ideaal :)
Dat hij iets dikker is boeit me niet, ik heb hem toch over het algemeen niet in mijn broekzak :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Laatst online: 11-06 13:29
Sinds november 2005 ben ik een trotse en gelukkige gebruiker van de mda vario. Tot een paar weken geleden ook nooit noemenswaardige problemen mee gehad. Tot pak hem beet 3 weken geleden...

Wat is het probleem. Met name als de accu zegmaar onder de 60% komt, dan gaat mijn Vario tijdens telefoongesprekken, of kort na het verzenden van een sms zichzelf resetten 8)7 De afgelopen week is het echter nog erger geworden, nu blijft hij resetten als hij zegmaar in het windows mobile schermpje komt. Ik moet hem vervolgens aan de lader leggen wil ik weer in WM komen om te kunnen bellen etc. Zwaar onhandig als je op stap bent dus :( . Ik heb al twee maal een harde reset uitgevoerd, maar ook dit mocht niet baten.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn, en belangrijker, hoe het opgelost kan worden? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Andere batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Ik studeer op het moment in Zweden en ken hier verder niemand met een Vario. Ik heb hier verder ook nog geen winkels gezien die de Vario hebben. Vind de gok vrij groot om een nieuwe accu te kopen zonder dat ik zeker weet dat dit het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik vind de gok wat minder groot aangezien die op het stroom de kuren niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

buttonfreak85 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:24:
Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Ik studeer op het moment in Zweden en ken hier verder niemand met een Vario. Ik heb hier verder ook nog geen winkels gezien die de Vario hebben. Vind de gok vrij groot om een nieuwe accu te kopen zonder dat ik zeker weet dat dit het is...
Via eBay heb je voor een paar euro al een nieuwe accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
buttonfreak85 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:24:
heb hem wel in wat winkels in noorwegen gespot trouwens, jammer dat ie niet in zweden is, zou je dan wel zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
hoe doe ik een hardrest? Comm + voice +reset 1 sec doen gewoon een softreset, ik krijg ook geen confirmation bericht ofzo :?

heb het al gevonden;

comm + voice, en dan heel kort reset even indrukken, en dan comm + voice vast blijven houder, en dan pas krijg je dat schermpje :)

[ Voor 38% gewijzigd door maarud op 23-03-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:06
Hmm sinds kort doet me vodafone grps verbinding raar, als ik zeg maar opera start en een pagina wil open lukt het gewoon maar na 2 of 3 pagina's stopt ie ermee, als ik dan opera herstart doet ie het gewoon weer.
Kan ook niet meer inloggen met live messegner.

Misschien ligt het aan het feit dat ik 2,5 maand geleden voor €9,50 vodafone internet blox heb geactiveerd voor 1 maand internet en dat ik het nog steeds heb :o :D (heb ook geen beltegoed op die sim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik had een vrijwel identiek probleem maar dan met me MDA Compact 3 maar dan bij 73% en mijn telefoon viel dan gewoon uit. Oplossing bij mij was een firmware opnieuw erop flashen (Wou toch weer een andere custom rom dus kwam goed uit). Had het net 2 dagen geleden en zit nu gewoon weer voorbij de 73%.

Ineens bedacht ik me dat jij dit probleem ook had dus misschien voor jou ook de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

Reinier

\o/

Ik heb hier een Qtek 9100 met een vervelend probleem. Ik kan hem probleemloos pairen met een Jabra bluetooth headset en er vervolgens mee voice diallen. Maar op een gegeven moment, in ieder geval na een paar dagen, werkt de voice dial niet meer :( De pairing bestaat nog en als ik wat zit te spelen met de bluetoothinstellingen hoor ik de headset af en toe reageren (ik hoor een poefje door het luidsprekertje). Dus het lijkt er op dat het nog wel een beetje met elkaar communiceert.
Elke keer is dit op te lossen met een soft reset, maar ik vind dat een vervelende workaround. Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik het op kan lossen?

Overigens vond ik via Google iets wat er een heel klein beetje op lijkt, situaties waarbij de paring wegvalt: http://www.4winmobile.com...nfirmed-manufacturer.html
Maar dat is bij mij dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ik heb op 1 of andere manier een andere framework op mijn m3000 gekregen en nu welke er verschillende programma niet meer, ik heb al .net compact framework gedownloaden maar ik heb geen idee hoe ik dit kan installeren op mijn phone, kan iemand mij hierbij helpen?

EDIT: Je kon gewoon die installatie opstarten dan lijkt het dat hij gaat installeren op je pc, maar als je hem via active sync aangesloten hebt op je mobiel gaat hij het vanzelf installeren op je mobiel...

[ Voor 28% gewijzigd door kaasaanfiets op 29-03-2008 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257080

Hallo,

Ik ben een beetje stom bezig geweest door in de extended Rom van de T-mobile vario dingen te verwijderen zonder backup. 8)7 (was in de veronderstelling dat met een harde reset het weer hersteld zou worden)
Nu mis ik dus een paar t-mobile dingen die ik toch graag had willen houden...

Heeft iemand toevallig nog een extended rom van de Vario? en zo ja, kan iemand die naar me doorsturen ofzo?

Mis o.a. de mogelijkheid om de soft-keys (boven groen en rood) te veranderen van functie. :'(

WIE HELPT? Zou alle hulp erg op prijs stellen...

Vr.gr. Martijn

EDIT: heb nog een beetje zitten kloten, en wat blijkt: het is heel makkelijk zelf op te lossen! Hoe? Start nogmaals Total Commander op, ga naar dezelfde directory (\extended_ROM\), en open Autorun.exe, Hierdoor worden alle Cab-bestanden die ik eerder zo roekeloos verwijderde opnieuw geinstalleerd... _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 257080 op 28-03-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257265

speedme schreef op zondag 29 april 2007 @ 08:35:
Ik had trouwens laatst iets ontzettend raars.......mijn MDA was zo dood als een pier :(

Wat bleek : de batterij was op een zodanig laag niveau dat deze niet meer wilde opladen (met originele lader).

Spartaanse oplossing : de + en - van een 9V batterij kort verbinden met de + en - (paar keer aantikken), zodat de batterij even opgeladen wordt.
Dan kan de phone opgestart worden en direkt de lader erin doen.
Dan pakt de batterij alles weer op.

vreemd he ?
Ik heb hetzelfde probleem baterij gans leeg en nu wilt hij niet meer opladen.

Kun je is specifieke uitleg geven van wat ik nu juist moet doen om hem terug te kunnen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt natuurlijk ook simpelweg een nieuwe batterij kopen op internet. Ben je ongeveer 10 euro kwijt...

[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 257080 op 31-03-2008 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 13:44
Anoniem: 257265 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:51:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem baterij gans leeg en nu wilt hij niet meer opladen.

Kun je is specifieke uitleg geven van wat ik nu juist moet doen om hem terug te kunnen opladen.
Ik heb het altijd raar gevonden dat als de telefoon echt leeg was, deze niet meer met USB of autoladers was op te laden, maar alleen met de echte lader. Soms moest je de telefoon een paar uur laten liggen aan de stroom en begon deze pas daarna te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257275

Waarschijnlijk krijg ik morgen mijn MDA Vario binnen, en zal ik hier ook te vinden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een rare vraag, maar is het mogelijk als je een T-Mobile Vario hebt, om een andere ROM te installeren? Van Qtek of van I-mate ofzo? En als het niet bevalt kun je dan ook weer terug naar de T-Mobile ROM?

Vr. gr.
Een MDA Vario eigenaar (anno 11-2005)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Ja dat is mogelijk, hiervoor moet je de CID lock verwijderen. Hoe dit moet staat uitgebreid op het forum van xda (google ff). Wordt hier op GoT niet besproken.

Hoewel je alles wel terug kan draaien is er een kans dat je met het wijzigen van je CID lock je garantie kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Garantie maakt me niet uit, is toch al verlopen 8)
Maar ik waag me er toch maar niet aan. Beetje teveel risico als je het mij vraagt.

Heb nog wel 2 andere vragen, De Vario heeft een Item in Vandaag staan genaamd T-Mobile.
1) Is het mogelijk de naam van dit Item te veranderen?
2) En kun je het logo van de "t-mobile favorites" veranderen in het IE logo?

Het is me wel gelukt om het T-Mobile logo in de dialer te vervangen voor dat van Vodafone. _/-\o_

Heb ook nog gezocht of het mogelijk is om het eerste opstartscherm (wederom T-Mobile) te veranderen maar daar helaas niks over kunnen vinden, dus ga ervan uit dat dat niet mogelijk is helaas. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 257080 op 01-04-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 22:22

Rhapsody

In Metal We Trust

Anoniem: 257080 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:35:
Garantie maakt me niet uit, is toch al verlopen 8)
Maar ik waag me er toch maar niet aan. Beetje teveel risico als je het mij vraagt.

Heb nog wel 2 andere vragen, De Vario heeft een Item in Vandaag staan genaamd T-Mobile.
1) Is het mogelijk de naam van dit Item te veranderen?
2) En kun je het logo van de "t-mobile favorites" veranderen in het IE logo?

Het is me wel gelukt om het T-Mobile logo in de dialer te vervangen voor dat van Vodafone. _/-\o_

Heb ook nog gezocht of het mogelijk is om het eerste opstartscherm (wederom T-Mobile) te veranderen maar daar helaas niks over kunnen vinden, dus ga ervan uit dat dat niet mogelijk is helaas. :'(
Dat laatste is wel mogelijk, als het goed is ook zonder een nieuwe ROM te moeten installeren. Meer info hierover vindt je op XDA Developers forum.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, heb gedaan zoals is beschreven op XDA Developers Forum, maar krijg bij de update poging Error 300; Invalid Upgrade Tool (pging tot wijzigen 1e bootscreen)
Wie weet wat dat inhoudt en hoe ik hem wel kan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 22:22

Rhapsody

In Metal We Trust

Anoniem: 257080 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:33:
Oke, heb gedaan zoals is beschreven op XDA Developers Forum, maar krijg bij de update poging Error 300; Invalid Upgrade Tool (pging tot wijzigen 1e bootscreen)
Wie weet wat dat inhoudt en hoe ik hem wel kan upgraden?
Vragen kun je het beste ook daar posten.

Ik denk dat het ligt aan je OS. Voor Vista is er een aparte versie ergens te vinden op XDA.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de vraag daar ook gepost, maar probeer het overal.

Heb het gedraaid vanaf XP dus dat zou het probleem niet moeten zijn...
http://forum.xda-develope...php?p=2078874#post2078874
zoals het hier staat beschreven heb ik het gedaan (hoop dat deze link is toegestaan...)
zal nog eens kloten....

Antwoorden blijven echter welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

Reinier

\o/

Reinier schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:40:
Ik heb hier een Qtek 9100 met een vervelend probleem. Ik kan hem probleemloos pairen met een Jabra bluetooth headset en er vervolgens mee voice diallen. Maar op een gegeven moment, in ieder geval na een paar dagen, werkt de voice dial niet meer :( De pairing bestaat nog en als ik wat zit te spelen met de bluetoothinstellingen hoor ik de headset af en toe reageren (ik hoor een poefje door het luidsprekertje). Dus het lijkt er op dat het nog wel een beetje met elkaar communiceert.
Elke keer is dit op te lossen met een soft reset, maar ik vind dat een vervelende workaround. Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik het op kan lossen?

Overigens vond ik via Google iets wat er een heel klein beetje op lijkt, situaties waarbij de paring wegvalt: http://www.4winmobile.com...nfirmed-manufacturer.html
Maar dat is bij mij dus niet zo.
Is er misschien nog iemand die een tip heeft over bovenstaand probleem? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Reinier schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:40:
[...]
Is er misschien nog iemand die een tip heeft over bovenstaand probleem? :*)
Welke ROM heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 08:11
Nee, ik vraag niet om een rom ofzo

Lees de topicwaarschuwing nog eens goed, daar staat iets meer in.

[ Voor 78% gewijzigd door pven op 03-04-2008 14:34 ]

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo ben ik weer.

Ik heb zojuist via XDA Developers forum het loki-nogwattes tooltje gedraaid om hem CID-lock vrij te maken. Volgens mij is alles goed gegaan.
Heb nu IPL 2.21.000.1 en SPL 2.21.0lip.
Zou je dus zeggen dat alles goed is. Alleen nu het probleem. Ik kan geen ROM update meer uitvoeren omdat ik constant Error [300] Invalid Update Tool krijg. Nou heb ik gezocht wat deze error inhoudt. Schijnt dus dat ik de verkeerde RUU gebruik...

Hoe kom ik erachter welke RUU ik dan WEL moet gebruiken? Ook de originele van T-mobile werkt niet....
Telefoon doet het overigens nog wel gewoon hoor, dus dat is het probleem niet echt.

Oplossingen & antwoorden zijn van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Anoniem: 257080 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:29:
Hallo ben ik weer.

Ik heb zojuist via XDA Developers forum het loki-nogwattes tooltje gedraaid om hem CID-lock vrij te maken. Volgens mij is alles goed gegaan.
Zou je dus zeggen dat alles goed is. Alleen nu het probleem. Ik kan geen ROM update meer uitvoeren omdat ik constant Error [300] Invalid Update Tool krijg. Nou heb ik gezocht wat deze error inhoudt. Schijnt dus dat ik de verkeerde RUU gebruik...

Hoe kom ik erachter welke RUU ik dan WEL moet gebruiken? Ook de originele van T-mobile werkt niet....
Telefoon doet het overigens nog wel gewoon hoor, dus dat is het probleem niet echt.

Probeer dit eens:
Anoniem: 42901 in "HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA V..."

Lees de rest van de berichten die daar op volgen ook eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Anoniem: 257080 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:29:
Hallo ben ik weer.

Beschrijf eens wat je hebt gedaan. "Zomaar"even een tooltje gebruiken leidt vaak tot dit soort problemen.
Lees "CID Unlocking a Wizard:"en dan de hoofdstukken voor de G4 uitvoering.

Of je Wizard inderdaad CID unlocked is kun je met Wizard Service Tool zien.

Ik heb van de week een G3 versie SuperCID gemaakt en een WM6 ROM erop gezet zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
kadooosh schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:24:
Hmm sinds kort doet me vodafone grps verbinding raar, als ik zeg maar opera start en een pagina wil open lukt het gewoon maar na 2 of 3 pagina's stopt ie ermee, als ik dan opera herstart doet ie het gewoon weer.
Kan ook niet meer inloggen met live messegner.

Misschien ligt het aan het feit dat ik 2,5 maand geleden voor €9,50 vodafone internet blox heb geactiveerd voor 1 maand internet en dat ik het nog steeds heb :o :D (heb ook geen beltegoed op die sim).
Iemand nog enig idee, heb inmiddels een hard reset gedaan.
Zou toch vreemd zijn dat als zeg maar je maand internet op is je alsnog internet behoud maar wel heel brak internet, lijkt me je hebt internet of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

kadooosh schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:35:
[...]

Iemand nog enig idee, heb inmiddels een hard reset gedaan.
Zou toch vreemd zijn dat als zeg maar je maand internet op is je alsnog internet behoud maar wel heel brak internet, lijkt me je hebt internet of niet :P
Voor live messenger moet je bij Vodafone extra betalen, volgens mij.Wifi is de oplissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:31:
[...]

Beschrijf eens wat je hebt gedaan. "Zomaar"even een tooltje gebruiken leidt vaak tot dit soort problemen.
Lees "CID Unlocking a Wizard:"en dan de hoofdstukken voor de G4 uitvoering.

Of je Wizard inderdaad CID unlocked is kun je met Wizard Service Tool zien.

Ik heb van de week een G3 versie SuperCID gemaakt en een WM6 ROM erop gezet zonder enige problemen.
Wat ik heb gedaan: Lokiwiz 2b gedownload, en volgens de instructies uitgevoerd. Dus eerst unzipped. Toen dat rapi cab bestand op de vario gezet. Vervolgens dat bestand uitgevoerd. Was daarna ook verdwenen, dus dat ging goed. Toen de vario gekoppeld aan de pc via Activesync. Vervolgens vanaf de c schijf het bat bestand gedraaid. Alles ging zoals in de handleiding stond. Wit scherm etc. En de IPL en SPL zijn ook zoals ze moeten zijn volgens de handleiding... SPL dus 2.21.0lip...

Echter volgens de WZT is ie nog steeds CID gelockt. En kan dus zoals gezegd nu ook de originele ROM niet meer installeren. (hard reset nog niet geprobeerd.)

Zoals al eerder gezegd start ie wel gewoon op, en werkt alles. Kan dus alleen geen updates draaien....
(stomme is dat het me niet ging om een andere ROM, maar puur om een ander opstartscherm dan dat van T-Mobile...)
t is overigens geen G3 maar een G4.

Alvast bedankt. Gr.Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Anoniem: 119722 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:33:
[...]

Voor live messenger moet je bij Vodafone extra betalen, volgens mij.Wifi is de oplissing.
Nah de eerste maand werkte het perfect.
Het werkt nog steeds af en toe maar krijg heel vaak connectie problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Anoniem: 257080 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:31:
[...]
Zoals al eerder gezegd start ie wel gewoon op, en werkt alles. Kan dus alleen geen updates draaien....
(stomme is dat het me niet ging om een andere ROM, maar puur om een ander opstartscherm dan dat van T-Mobile...)
t is overigens geen G3 maar een G4.
Ik heb met mijn G4 een andere (oudere?) versie van het flash tooltje moeten gebruiken. Dat staat trouwens ook wel vermeld op de locatie.
Degene die bij mij werkt is ROMUpdateUtility_Wizard_NoID.exe v2.0.1.0
Alle T-Mobile sporen zijn nu weg inclusief het aparte boot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arnob schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:11:
[...]

Ik heb met mijn G4 een andere (oudere?) versie van het flash tooltje moeten gebruiken. Dat staat trouwens ook wel vermeld op de locatie.
Degene die bij mij werkt is ROMUpdateUtility_Wizard_NoID.exe v2.0.1.0
Alle T-Mobile sporen zijn nu weg inclusief het aparte boot scherm.
Je hebt niet toevallig een linkje van waar ik die kan krijgen? Je zou me daar ontzettend mee uit de brand helpen. Alvast vriendelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

hmmm na een nachtje zonder oplader is mijn vario helemaal leeg. Als ik hem nu aan de adapter hang dan gaat er geen oplaadlampje branden en lijkt hij niets te doen? De laatste tijd loopt hij wel heel snel leeg. Ik heb al een nieuwe accu gekocht dus daar kan het niet aan liggen.

Iemand een idee hoe ik mijn vario weer tot leven wek?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 12:16
zoekt en gij zult vinden. "dood" zal wel voldoende zijn als keyword binnen dit draadje...
Echt, een klein beetje zoeken kan geen kwaad hoor..... ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Bebob_NL op 05-04-2008 12:02 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
iCy schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:30:
[...]

Ik had een vrijwel identiek probleem maar dan met me MDA Compact 3 maar dan bij 73% en mijn telefoon viel dan gewoon uit. Oplossing bij mij was een firmware opnieuw erop flashen (Wou toch weer een andere custom rom dus kwam goed uit). Had het net 2 dagen geleden en zit nu gewoon weer voorbij de 73%.

Ineens bedacht ik me dat jij dit probleem ook had dus misschien voor jou ook de oplossing
Bedankt allemaal voor de hulp! Ik heb via ebay een nieuwe batterij aangeschaft en hij doet het weer als een zonnetje! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Laatst online: 24-06 08:11
Eindelijk is alles gelukt... Heb nu een super rom met cube en wifi werkt ook weer.... Weer helemaal optimaal _O_

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Bebob_NL schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:02:
zoekt en gij zult vinden. "dood" zal wel voldoende zijn als keyword binnen dit draadje...
Echt, een klein beetje zoeken kan geen kwaad hoor..... ;)
cheers! na een aantal frustrerende pogingen is het me gelukt! Wel een maf mankement hoor!

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 21:15
Mede vario gebruikers. Ik ben het bezit van een G4 MDA vario van ongeveer een jaar oud. Prima toestel maar heb een zeer irritant probleem. Namelijk dat ik af en toe de melding krijg dat mijn sim kaart missing is. Ik moet me batterij eruit halen om dit probleem te verhelpen. Ik had dit probleem al eerder, heb toen me rom geupdate maar het probleem is nu weer terug. Erg irritant. Bovendien "denkt" mijn Sim kaart in sommige gevallen dat ik 3 maal de verkeerde pin code heb ingevoerd :/ Met als gevolg dat k mijn PUK code in moet voeren. Of deze twee problemen verband met elkaar hebben weet ik niet. Ik heb het vermoeden van wel.

Ik ga mijn toetsel binnenkort voor reparatie aanbieden bij een t-mobile shop in de hoop dat ze het kunnen fixen. Heeft iemand anders dit probleem ook wel is gehad?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Een vriend van mij gaat vanavond een MDA Vario halen en ik vroeg me af waar we op moeten letten bij de aanschaf met het oog op toekomstige rom cooking en upgraden? mij is verteld dat sommige toestellen met bepaalde SPL en IPL's niet kunnen upgraden of rom flashen?

de vario moet eerst een supercid unlock krijgen.

Wat is het precieze verschil met G3 en G4? en welke zouden we eigenlijk het beste moeten hebben? kan iemand deze dingen ophelderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Imperium schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:06:
Een vriend van mij gaat vanavond een MDA Vario halen en ik vroeg me af waar we op moeten letten bij de aanschaf met het oog op toekomstige rom cooking en upgraden? mij is verteld dat sommige toestellen met bepaalde SPL en IPL's niet kunnen upgraden of rom flashen?

Wat is het precieze verschil met G3 en G4? en welke zouden we eigenlijk het beste moeten hebben? kan iemand deze dingen ophelderen?
er op letten dat het scherm niet raar doet met open en dicht schuiven toetsenbord, dat is volgens mij het enige waar je op kan letten.
G4 heeft een paar extra stappen nodig met flashen zodat je een SPL/IPL krijgt die geen problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS

Sorry hoor....maar als je deze info niet zelf kan achterhalen zal ik je ten sterkste afraden om te beginnen aan het zelf flashen van die MDA Vario. Lees gewoon even de sticky posts op het forum van xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip* Lees Windows Based Mobiles & PDA's Beleid nog eens door

[ Voor 89% gewijzigd door pven op 09-04-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjonge ik vraag niet of iemand het hier wil posten, vraag alleen of iemand contact met mij kan opnemen omtrend dit onderwerp... Pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
En ook dat is niet de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow jammer zeg. Zie het probleem niet zo, maar oke, als dat de regels zijn...
Jammer ook dat ik op deze manier niet tot een oplossing kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Sinds een paar weken doet de kleine luidspreker (van de telefoon zelf zeg maar) het niet meer. Iemand enig idee of het duur is om dit te laten repareren? Hopelijk niet want voor de rest doet dit oude beestje het nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
sinds een nieuwe (custom ROM) heb ik vreselijk lijst van zo'n irritant hoge toon als ik aan het bellen ben. als ik de mic afdek is het goed, maar als ik dat niet doe, heb ik een hoge toon die lijkt alsof je de mic te dicht bij een luidspreker houdt... wtf hoe krijg ik dit normaal want bellen gaat zo niet lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55594

Ik heb op mijn vario WM5 staan en magicbutton. Voor de rest eigenlijk niets erop geinstalleerd, maar soms is hij erg traag.. Heeft iemand idee hoe ik hem sneller kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

^ WM6.1 wil wel 's helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik weet is dat WM6.1 niet legaal is om hierover te praten.. Is er ook geen mogelijkheid om hem door de provider op te laten zetten..? Zo ja, wat kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Anoniem: 55594 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 09:54:
Wat ik weet is dat WM6.1 niet legaal is om hierover te praten.. Is er ook geen mogelijkheid om hem door de provider op te laten zetten..? Zo ja, wat kost dat?
Rectificatie: Op GoT hebben we besloten om geen hulp te bieden bij illegale roms. Hieronder vallen roms die niet legaal zijn vrijgegeven voor een toestel. Voor de Wizard is nooit een WM 6 rom vrijgegeven en hier zullen we dan ook geen hulp of vragen over beantwoorden. De discussie zal zich dus moeten beperken tot WM 5 roms :)

[ Voor 34% gewijzigd door DaannO op 20-04-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Is het trouwens mogelijk om middels BT de Qtek ook als keyboard te gebruiken bij een PS3? Gezien mijn erg oude BT-dongle overleden is moet ik toch opzoek naar een nieuwe, mischien gelijk eentje die werkt met de PS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

@ DaannO
Ik vraag me af wat Orange of Tmobile of andere providers er van zeggen als je een wm6 rom gaat draaien. maar daar gaat het niet om.

Mijn mobiel werkt niet 100% meer als ik gebeld word kunnen mensen mij niet verstaan, als ik hem op handsfree zet dan wel, gebruikt hij dan een ander microfoontje?
Denken jullie dat het een hardware probleem of software probleem is? anders kan ik wel weer even proberen er een andere rom op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 08:15
Weet niet of anderen het ook gemerkt hebben, maar je kan niet "pasten" in het wpa-key veldje... beetje vervelend als je een 63 tekens lange sleutel moet invullen. Iemand hier een alternatief voor (afgezien van geen of kortere sleutel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 05-06 08:48
koekoek2003nl schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:19:
@ DaannO
Ik vraag me af wat Orange of Tmobile of andere providers er van zeggen als je een wm6 rom gaat draaien. maar daar gaat het niet om.

Mijn mobiel werkt niet 100% meer als ik gebeld word kunnen mensen mij niet verstaan, als ik hem op handsfree zet dan wel, gebruikt hij dan een ander microfoontje?
Denken jullie dat het een hardware probleem of software probleem is? anders kan ik wel weer even proberen er een andere rom op te zetten.
Weet je wat T-Mobile en Orange zeggen:
Op onze helpdesk hebben we besloten om geen hulp te bieden bij illegale roms. Hieronder vallen roms die niet legaal zijn vrijgegeven voor een toestel. Voor de MDA Vario/M3000 is nooit een WM 6 rom vrijgegeven en hier zullen we dan ook geen hulp of vragen over beantwoorden. By the way: u bent uw garantie kwijt! :+

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024

Alle Wizards zijn te upgraden.
Echter check de stickies op XDA-developers eerst om erachter te komen welke versie je hebt.
Mocht je een G4 hebben, lees dan mijn stickies in de Wizard G4 sectie.
Ik heb daar een paar tools gezet voor G4 bezitters (Soft SPL en Hard SPL onder de naam the-equinoxe)
Maar begin er pas aan als je dus echt zeker weet dat je met de juiste versie bezig bent.

Voor de duidelijkheid:
G3 en G4 slaat op de DoC chip, dit is de Disk on Chip.
Beide hebben een verschillende blocksize.
Mocht je dus de bootloaders (IPL & SPL) of een van de bootloaders van een andere versie op jouw toestel flashen dan is het toestel onheroepelijk verloren.

En om wijze woorden nog eens te herhalen:
Garantie komt te vervallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

He stomme mobiel.
Ik heb dus een SPV m3000 (origineel van orange) maar door veelvuldig gebruik is het platte kabeltje die van de printplaat van de mobiel naar het beeldscherm loopt gebroken. (zie plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/944/tussenbord1xa7.jpg
Ik had al wat kuren dat het microfoontje het niet meer deed, daarna begon mijn beeldscherm vreemde kleuren te geven wat steeds vaker voorkwam en op en duur wat het scherm alleen nogmaar wit.

Dus ik opzoek naar een donor telefoon, in de buurt een Qtec 9100 gevonden met een kapot LCD schem. Maar dus nog met een goed kabeltje.

Gisteravond alles overgezet maar nou blijkt dat een qtec helemaal anders van binnen is als een spv, terwijl ik er van uitging dat het allebij dezelfde telefoons waren.
De banen op het kabeltje waren anders als op een spv en er zaten ook andere componenten op.

Nu heb ik alles wel weer aangesloten, de printplaten van mijn spv het kabeltje van de qtec en het lcd scherm van van spv. maar nu heb ik een soort van 256kleuren scherm die af en toe bij de randen stoort.

Nou zat ik te denken om een nieuwe rom erop te zetten, maar dit lijkt me meer een hardware probleem dat hij maar 256 kleuren geeft of niet?
Iemand nog suggesties hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Sodeju, ook hier MDA Vario beetje te lang zonder stroom laten liggen, en vandaag aangesloten wil laadindicator niet branden. Dat wordt zeker nieuw accu kopen :(

P.S.: Apparaat zou zonder accu moeten kunnen opstarten, maar zal niet ROM laden. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:24
heb je hem via de oplader of via USB proberen op te laden? Als je dat via USB doet en de accu is leeg, zal het namelijk niet lukken

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:53
@MrDummy, heb dat probleem ooit ook gehad. De oplossing lag voor mij in het kopen van een lader die wél speciaal voor de vario geschikt was. Had namelijk met het voltage of het wattage te maken (één van de twee, weekniemeer). De vario laadt niet snel op met de standaard energie die uit de usb poort komt (zoals Bint ook al zegt). Vandaar dus ook dat die standaard usb laders ook de power niet hebben om weer leven in het beestje te duwen. Dus niet dezelfde fout maken als ik ooit heb gemaakt met het kopen van een nieuwe accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
De mijne is overleden..

Pas 2 en een half jaar oud, maar wel erg veel gebruikt.
Ongeveer 80000 minuten gebeld (als je dagelijk 4uur in de auto zit bel je veel), en ik denk zo'n 3500 sms-jes.. Was even chagarijing dast het apparaat maar 2 en een half jaar mee ging, maar volgens mij is dit niet zo raar..
Apparaat is erg snel leeg en laad zeer slecht op (moet het laadssnoertje met elastiekje vastzetten, anders geen stroom) en apparaat valt steeds uit.

Heb mijn sim only abbo maar omgezet naar 2 jaar, voor 19 euro een vario3... Toch veel plezier gehad met dit apparaat..
Duurt nog een paar dagen voor mijn nieuwe vario er is, zolang houd deze het nog wel uit... hoop ik...

Grootste nadeel van een smartphone is trouwens dat als je eenmaal zo'n ding gehad hebt, je niet meer anders wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

TyTn2 zou je gelijk moeten nemen ipv nieuwe Vario. Het gaat om paar redenen:
- ingebouwde gps
- WM6 support (anders mag je hier alleen over WM5 praten)
- betere CPU (400MHz)
- opklapbaar scherm voor beter kijken

Ik ga zeker over naar betere foon als abbo van mijn Vario voorbij is. TyTn2 is goede voorbeeld daarvan.

Verder de adapter opladen: de adapter moet 5V en 1A zijn, anders wilt het niet opladen. De USB ladertje waar je met USB in kan steken blijkt 4,2 Volt en 400mA te zijn. Dat wil niet.
De USB poort van pc geeft niet genoeg power ondanks 5V.

Het laadt nu op met juiste adapter (ja het is van Vario pakket) en dat komt dus weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 13:35
Sinds gisteren is mijn touchscreen ermee opgehouden. Een tijdje lang kon ik enkel m'n touchscreen gebruiken als ik m'n Vario niet had uitgeklapt, maar nu doet hij het helemaal niet meer.

Wat voor een oplossingen heb je hiervoor? 'Gewoon' een nieuwe halen, of is het relatief goedkoop te repareren, misschien zelf te doen? M'n tweejarig abonnement loopt in december af. Weet iemand hoe lang de Vario garantie heeft, niet heel lang, wel?

Ow, en dan nog een functionele vraag. Als ik m'n Vario 'vergrendel', hoe kan ik dan daaruit komen. Met een '*' typen zou het gaan, maar ik kan geen symbool typen als ik eerst de dot typ.

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
MrDummy schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:57:
TyTn2 zou je gelijk moeten nemen ipv nieuwe Vario. Het gaat om paar redenen:
- ingebouwde gps
- WM6 support (anders mag je hier alleen over WM5 praten)
- betere CPU (400MHz)
- opklapbaar scherm voor beter kijken
Die bedoel ik ook, is toch de vario3? Ik hoop het want was vanavond even bij de medimarkt en daar hadden ze hem niet (althans, niet de T-Mobile) en heb op de terug weg naar huis, T-mobile gebeld en de telefoon daar besteld (aanrader trouwens, ze zijn daar goedkoper dan in de winkel of op de website, je kunt zelfs wat onderhandelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 08:59
Vario3 is dezelfde telefoon als de Tytn2. Alleen het uiterlijk en de software is ietsje aangepast, maar voor de rest helemaal hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Altijd_Lastig schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:54:
[...]

Die bedoel ik ook, is toch de vario3? Ik hoop het want was vanavond even bij de medimarkt en daar hadden ze hem niet (althans, niet de T-Mobile) en heb op de terug weg naar huis, T-mobile gebeld en de telefoon daar besteld (aanrader trouwens, ze zijn daar goedkoper dan in de winkel of op de website, je kunt zelfs wat onderhandelen).
Wat kost dat dan?
Mijne is ook dood namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:20:
[...]

Wat kost dat dan?
Mijne is ook dood namelijk.
2 jarig flex30 abbo plus pocket internet en 19 euro. de eerste 3 maanden half geld.
Ik heb nu hetzelfde abbo, maar dan sim only, betaal ik nu 15 euro plus 9,95 voor, dat wordt 30 euro plus 9,95.
24 maanden maal 15 euro = 330 euro, min 3 maanden half geld is 270 euro plus eenmaal 19 euro om aan te schaffen. 289 euro betaal ik er dus voor. Ik had gewoon gebeld nadat ze hem bij de mediamarkt niet hadden (lukte nog met mijn brakke telefoon :-) ).
Toen ik thuis was besefte ik me dat het wel heel goedkoop was, even gekeken op de site van t-mobile en daar was het 24 maanden plus 199 euro bijbetalen (zonder pocket internet), heb nog even gebeld om te controleren of het allemaal wel klopte, maar dat was het geval.

Ik weet niet hoe t-mobile werkt, maar als ze naar mijn bel historie hebben gekeken en verwachten dat het belgedrag zo blijft (en dat ze daarom de telefoon zo goedkoop aanbieden) vergissen ze zich, heb een andere baan en heb mijn zakelijke nummer meegenomen, ga aardig minder bellen met deze simkaart :-)

normaal gesproken ben ik anti abbo's met kadootjes, maar in dit geval klaag ik niet :-)

Even bellen met 0800 7111 (ander voordeel van zakelijk bellen, dan bel je met 080 7112 en heb je geen stom meer keuze menu)

[ Voor 3% gewijzigd door [Roland] op 16-05-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-07 22:15

P!m

Sinds kort heb ik een MDA Vario. Nu moet ik dus 2 files naar de Windows folder van m'n MDA kopiëren, maar ik kan de Windows folder niet benaderen via de pc.

Als ik met de Windows Vista verkenner naar Computer\mda_pim ga zie ik alleen \ en Storage Card staan.

In de \ map zie ik wel Application Data staan maar geen Windows. Op m'n MDA zelf zie ik de folder wel gewoon staan. Het zou Computer\mda_pim\Windows moeten zijn.

Verborgen bestanden weergeven staat al aan. Ik heb al zitten Googlen maar heb niks kunnen vinden. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
Je kunt het beste de bestanden ergens op je storage card zetten en vervolgens met bijvoorbeeld totalcommander ce de bestanden naar je windows map op je mda vario kopieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-07 22:15

P!m

Bedankt! Totalcommander had ik al wel eens over gelezen, maar niet aan gedacht.
Kan nu weer fijn verder prutsen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 18:22
Ik weet niet of dit berichtje hier mag, maar omdat de meeste mensen die info over de M3000 zoeken nu eenmaal hierheen komen:

Mijn Orange M3000 mobiel is maandag 26 mei gestolen in Amsterdam!

Op het thuisscherm staat de melding: Pwnd by BFSP.

Ook na een harde reset en customization staat dit er nogsteeds!
Serienummer is: HT549EF01083

Misschien dat iemand dit toestel te koop aangeboden heeft gekregen of ergens te koop heeft zien staan.

Ik zou in dat geval een PB-tje erg waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
ik heb net even met de MDA Varo III van een kameraad zitten spelen, maar ik moet zeggen dat ik veel handige functies mis die opzich ook in de MDA Vario zouden moeten kunnen, daarmee bedoel ik o.a.:

- Laad batterij niet op als telefoon aan pc vastzit
- Geluidje bij openschuiven/dichtschuiven

is dit hardwarematig onmogelijk of moet ik mijn eigen OS maken, omdat het eigenlijk wel zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas C
  • Laatst online: 08-03 20:56
Hoi,

Touch screen is kapot, toont beeld maar aanraken is er niet meer bij.
Nu is het duidelijk dat ik de hele zaak weer eens een 'hard reset' moet geven; traag, bepaalde progjes niet meer vindbaar en zo.

Kan ik hard resetten en dan het calibreren van het scherm voorbijgaan? Immers er valt niets meer te calibreren? Of blijft 'ie dan gewoon daar hangen en gaat 't niet meer verder?

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Hij zal er wel op blijven hangen, maar er zijn mogelijkheden om dit te skippen. De activesync connectie is op dat moment namelijk al wel op te zetten.

Kijk bijvoorbeeld hier of hier eens naar de oplossingen die genoemd worden.

[ Voor 10% gewijzigd door DeOS op 20-06-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Zo, na twee jaar heftig gebruik, lijkt m'n accu/batterij z'n beste tijd wel te hebben gehad. 1 dag red ik er eigenlijk al niet meer mee :(
Ik heb het topic snel doorgescand, maar kon zo snel deze vraag nergens vinden:
Heeft iemand een goed adres om een nieuwe batterij te bestellen. Het liefst met wat meer capaciteit, en zo goedkoop mogelijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 25-06-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SMulTiE schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:27:
Zo, na twee jaar heftig gebruik, lijkt m'n accu/batterij z'n beste tijd wel te hebben gehad. 1 dag red ik er eigenlijk al niet meer mee :(
Heeft iemand een goed adres om een nieuwe batterij te bestellen. Het liefst met wat meer capaciteit, en zo goedkoop mogelijk ;)
eBay, heb ik mijn accu ook gehaald, werkt perfect.
Ik heb via eBay een extra grote accu gekocht met 2x de capaciteit als de standaard accu, deze accu is dan ook een stukje dikker wat ook de phone wat dikker maakt (er zit een nieuw batterijklepje hiervoor bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
SMulTiE schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:27:
Voorbeeldje:
http://www.pdashop.nl/pro...-k-jam-accu-1250-mah.html

En mbv google is vast wel meer te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dit moment een Carkit gekocht. Weet wellicht iemand hoe ik AL mijn contactpersonen kan versturen VIA Bluetooth naar mijn Bluetooth Carkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas C
  • Laatst online: 08-03 20:56
DeOS schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:12:
Hij zal er wel op blijven hangen, maar er zijn mogelijkheden om dit te skippen. De activesync connectie is op dat moment namelijk al wel op te zetten.

Kijk bijvoorbeeld hier of hier eens naar de oplossingen die genoemd worden.
Dank voor je reactie. De tweede link met 't progje werkte voor mijn MDA Vario; de eerste leverde een hangend systeempje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 13:44
Erkens schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:31:
[...]

eBay, heb ik mijn accu ook gehaald, werkt perfect.
Ik heb via eBay een extra grote accu gekocht met 2x de capaciteit als de standaard accu, deze accu is dan ook een stukje dikker wat ook de phone wat dikker maakt (er zit een nieuw batterijklepje hiervoor bij)
www.mugenpowerbatterijen.nl . Ik heb m daar voor mn G900 gehaald, werkt heerlijk, is wel 2x zo duur als origineel
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
We 'gedogen' al veel, met betrekking tot ROM's, maar vragen over WM6 willen we hier toch echt niet zien. WM6 voor de Wizard is per definitie niet legaal.

Vragen en uitleg geven over WM6 is hier dus niet toegestaan!