Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Ja, er is een nieuw scherm in gekomen.
Maar ze hadden even zo aardig kunnen zijn om mijn brando screenprotector van wel even 15 euro er weer op te zetten.

Nouja, dat is niet eens het grootste probleem.
Het probleem van de terugkeren schermcrashes (in ergere mate dan eerst) vind ik veel erger.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:35
Mijn Vario blijft sinds gisteren hangen in de bootloader. Ik krijg er helemaal niks meer aan gedaan, geen nieuwe rom erop, niks :(

het is een G3 met IPL/SPL 2.21. Kan iemand mij aub helpen, want ik zit hier ZO van te balen :( :( :(

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je je adresboek ook filteren op contacten alleen op sim? Want nu staat bij mij nrs vanaf de sim er op en ik heb de contacten allemaal gekopieerd om ook zo meer info toe tevoegen. Heeft iemand hier misschien een handig tooltje voor?

En is er ook iets van PC suite (zoals bij nokia) Op de cd staat niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Die PC suite zoals bij nokia heet in dit geval Outlook.

Die sim mogelijkheid zal ik voor je nakijken als mijn scherm het blijft doen ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anti-XP schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:49:
Die PC suite zoals bij nokia heet in dit geval Outlook.

Die sim mogelijkheid zal ik voor je nakijken als mijn scherm het blijft doen ;)
ok bedankt! Ik zal eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:44
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:44:
Kan je je adresboek ook filteren op contacten alleen op sim? Want nu staat bij mij nrs vanaf de sim er op en ik heb de contacten allemaal gekopieerd om ook zo meer info toe tevoegen. Heeft iemand hier misschien een handig tooltje voor?

En is er ook iets van PC suite (zoals bij nokia) Op de cd staat niets..
code:
1
2
[HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Phone]
"ShowSIM"=dword:00000000

Of gewoon je SIM-kaart leegmaken en je contacten synchroniseren via outlook.

[ Voor 7% gewijzigd door DeOS op 15-07-2007 18:42 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 16-09 14:09
Bint schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:25:
Mijn Vario blijft sinds gisteren hangen in de bootloader. Ik krijg er helemaal niks meer aan gedaan, geen nieuwe rom erop, niks :(

het is een G3 met IPL/SPL 2.21. Kan iemand mij aub helpen, want ik zit hier ZO van te balen :( :( :(
Als je de phone nou start met de camera knop ingedrukt, kom je dan op het scherm wat je normaal te zien krijgt als je een rom update uitvoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Onlangs heb ik mijn MDA Vario aan mijn broer verkocht. Vanavond vertelde hij me dat wanneer hij het toetsenbord uitschuift het beeld wel goed draait, maar de kleur minder wordt. Hij omschreef het als een pc die je op 265 kleuren zet. Het toestel is voorzien van de laatste T-Mobile Rom.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:35
cryonic90 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:52:
[...]

Als je de phone nou start met de camera knop ingedrukt, kom je dan op het scherm wat je normaal te zien krijgt als je een rom update uitvoerd?
Nope.. ik heb het al opgelost door de 2.21 rom die door t-mobile wordt aangeboden als "hardware" upgrade te installeren. Is er iemand die mij aan een oude t-mobile rom kan helpen, een 1.xx rom?

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwe batterij is binnen, maar laad NIET op :(

Dalijk met een universele lader opladen ofzo, kijken offie het dan wel doet :/ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om mijn voicelabels te backuppen voordat ik een hard reset doe? En hoe ik dat dan doe?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Mijn MDA is zojuist voor de 2e keer naar het reparatiecentrum gegaan.
Schermcrashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06-2012

RMY

Is het mogelijk om binnenkomende smsjes niet direct te laten zien op je scherm als ze binnenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik wil graag een fraaie PIM-vervanger onder de aandacht brengen: ContactManager. Plus het bijbehorende XDA-forum.

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketcm.com/img/touchthemeani.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
RMY schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:39:
Is het mogelijk om binnenkomende smsjes niet direct te laten zien op je scherm als ze binnenkomen?
Ja, via een registertweak. Ik geloof deze:

HKCU\Software\Microsoft\Inbox\Settings\SMSAvailable = 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:08:
[...]

Hij bedoelt het wachtwoord van Windows Mobile.....niet het wachtwoord op je SIM. Die van Windows Mobile is inderdaad weg na een harde reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas blijft het wachtoord bij de vario toch echt staan.ik moet een vario klaar maken voor gebruik door een andere collega, maar ik weet de code niet meer. nu dacht ik dat het misschien de oincode was, kaart in ander toestel gedaan, pukcode opgevraagd, nieuwe pin op de kaart egzet, kaart weer in het toestel. Maar vraagt nog steeds om het wachtoor en als ik dan de nieuwe pin in toets is het weer niet goed. Ik heb em al twee keer een harde reset gegeven maar dit helpt niet. ook een andere kaart werkt niet.

ik kom er dus niet meer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:15:
[...]
helaas blijft het wachtoord bij de vario toch echt staan.ik moet een vario klaar maken voor gebruik door een andere collega, maar ik weet de code niet meer. nu dacht ik dat het misschien de oincode was, kaart in ander toestel gedaan, pukcode opgevraagd, nieuwe pin op de kaart egzet, kaart weer in het toestel. Maar vraagt nog steeds om het wachtoor en als ik dan de nieuwe pin in toets is het weer niet goed. Ik heb em al twee keer een harde reset gegeven maar dit helpt niet. ook een andere kaart werkt niet.

ik kom er dus niet meer in...
Wat is volgens jou een harde reset? Welke handelingen voer je hierbij uit? Een device PIN moet na een goede hard reset toch echt wel weg zijn hoor.

Als het de pincode was waar hij om vroeg staat dit er ook echt boven "Enter PIN. # attempts remaining". Hier kun je ook op cancel drukken als je geen gebruik wil maken van de telefoon functionaliteit. Je kunt ook eens kijken wat hij doet zonder kaart er in.

Bij een device PIN staat er "Password" in de linker bovenhoek en zie je ook een andere cijfer layout dan bij pincode.

[ Voor 11% gewijzigd door DeOS op 20-07-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMY

RMY

Thnx, dat is em. Hij geeft nu alleen ook geen geluid meer.
DaSaN schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 14:03:
[...]

Ja, via een registertweak. Ik geloof deze:

HKCU\Software\Microsoft\Inbox\Settings\SMSAvailable = 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
Andre.Koster schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:21:
Ik wil graag een fraaie PIM-vervanger onder de aandacht brengen: ContactManager. Plus het bijbehorende XDA-forum.

[afbeelding]
Dit werkt best prettig moet ik zeggen, en de contacten van de sim zijn ook niet te zien, en de contacten van messenger live ook niet, dus echt alleen conctacten uit de phone, dat is wel heel erg prettig, en het navigeren met de vinger werkt ook een stuk fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Heeft iemand enig idee waar ik een nieuwe flatcable voor een MDA Vario kan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
Wat voor flatcable bedoel je precies? Volgens mij zitten dr een aantal in de vario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

cryonic90 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:36:
Wat voor flatcable bedoel je precies? Volgens mij zitten dr een aantal in de vario
Die van het mainbord naar het display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMY

RMY

Ik krijg de melding dat ik te weinig geheugen over heb op de qtek zelf. Ik zie dat \Windows 74,8mb is..maar als ik daar dieper ga zoeken dan zie ik helemaal niet waar dat geheugen aan besteed is :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
MVC schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:47:
[...]

Die van het mainbord naar het display
Hier is een part list, komt direct van de service manual, die kun je downloaden van mdatweak.com. Maar misschien kun je dr verder mee komen. De rigid flex board zit die flat cable aan vast, of die ook los te krijgen is weet ik zo niet.
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/7203/partlistam2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:38

Damian

Insane Obtrusion

Grr, ik heb sinds kort windows mobile 6 erop staan.

Gekke is allen dat hij geen GPRS verbinding wil maken. Alle instellingen staan voor zover ik weet goed, alleen wil hij niet verbinden, je ziet ook niet eens dat hij het probeert. ook in het menutje met de netwerker, en dan connect, doet ie niets :?

iemand een idee??

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Damian schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:06:
Grr, ik heb sinds kort windows mobile 6 erop staan.

Gekke is allen dat hij geen GPRS verbinding wil maken. Alle instellingen staan voor zover ik weet goed, alleen wil hij niet verbinden, je ziet ook niet eens dat hij het probeert. ook in het menutje met de netwerker, en dan connect, doet ie niets :?

iemand een idee??
Helaas worden WM6 problemen hier niet besproken, aangezien deze niet legaal voor de Wizard te verkrijgen is. Zoek support op de plek waar je de ROM vandaan hebt (waarschijnlijk het XDA forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan een windows mobile 6 upgrade kom voor mij Vario?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 08:58:
Kan iemand mij vertellen hoe ik aan een windows mobile 6 upgrade kom voor mij Vario?
Niet.....deze is niet legaal verkrijgbaar. Verder zijn er hier genoeg hints te vinden waar je custom WM6 ROM's kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gaat kijken op:

START
INSTELLINGEN
VANDAAG, items

dan staat daar "Time-out Vandaag:" en hier kan je van 1 tot 12 uur invullen en aanvinken.

Kan iemand mij vertellen wat dit wil zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:07:
Als je gaat kijken op:

START
INSTELLINGEN
VANDAAG, items

dan staat daar "Time-out Vandaag:" en hier kan je van 1 tot 12 uur invullen en aanvinken.

Kan iemand mij vertellen wat dit wil zeggen?
Dat is de tijd waarna hij weer terug springt op je today screen. Als je bijvoorbeeld je verkenner open hebt staan en je time-out op een uur staat dan springt hij na een uur niks te hebben gedaan, terug op je today screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg weet iemand wat het maximale aantal sms'jes is dat je kan bewaren op deze HTC? Ik erger me aan de 200 sms limiet op mijn K750i en ben dan ook op zoek naar een telefoon waar ik geen limiet heb (of iig wat meer kan bewaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
Ik heb er inmiddels een 1300 op staan, en hij gaat nog steeds door ;) Volgens mij is de limiet je opslaggeheugen op de telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2600 hier, had er eerst bijna 4000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! Ik ben overtuigd; ik ga zo'n ding aanschaffen. Staat een redelijk goeie 1 jaars aanbieding bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:52:
Top! Ik ben overtuigd; ik ga zo'n ding aanschaffen. Staat een redelijk goeie 1 jaars aanbieding bij T-Mobile.
Als je hem met WM5 krijgt, zou ik er nog eens goed over nadenken. WM5 stikt van de bugs, ik werd er gek van. Maar er is goed nieuws, een hoop van die bugs zijn er uit in WM6, zo heb ik gemerkt. Maar daar mag ik hier niet over praten, schijnt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Andre.Koster schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:47:
[...]

Als je hem met WM5 krijgt, zou ik er nog eens goed over nadenken. WM5 stikt van de bugs, ik werd er gek van. Maar er is goed nieuws, een hoop van die bugs zijn er uit in WM6, zo heb ik gemerkt. Maar daar mag ik hier niet over praten, schijnt. ;)
Wat vreemd dat ik helemaal geen bugs heb...
Heb deze telefoon nu bijna 1,5 jaar...
Draai hem met omapclock wel op 252 MHz en heb 1x in de 2 maanden een vastloper. (even soft-resetten en alles werkt weer)
Ik maak gebruik van de nieuwste T-mobile ROM.

Ik zou zeggen; een absolute aanrader!

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
Een aanrader is het zeker, maar toch is het toestel al wel een beetje achterhaald doordat interne gps mist, is wel jammer. En als je de nieuwere toestellen van HTC bekijkt dan is de dikte van het toestel toch ook wel wat aan de grote kant. Maar verder is het een erg fijn toestel, maar nog een paar maandjes en dan ga ik (hopelijk) over op de varioIII, dat is toch echt wel een heel erg mooi toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
Martino-s schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:08:
[...]

Wat vreemd dat ik helemaal geen bugs heb...
Heb deze telefoon nu bijna 1,5 jaar...
Draai hem met omapclock wel op 252 MHz en heb 1x in de 2 maanden een vastloper. (even soft-resetten en alles werkt weer)
Ik maak gebruik van de nieuwste T-mobile ROM.

Ik zou zeggen; een absolute aanrader!
Ik maakte gebruik van de laatste ROM van Orange, de AKU2 van een jaar geleden. Een kleine greep uit de bugs die ik heb ervaren:
  • De alarmen van WM5 zijn notair onbetrouwbaar. Soms gaan ze niet af, soms gaan ze af terwijl ze niet aan staan. Soms gaan ze af en kun je ze niet uitzetten omdat er geen popup verschijnt met de knop om dit te doen!
  • Het invoeren van een WEP-sleutel direct via de popup die verschijnt als je een WiFi netwerk hebt gevonden heb ik nooit met succes kunnen doen. (Lukt wel in WM6.)
  • Het switchen van mijn BT koptelefoon tussen "stereo headset" en "handsfree headset" (nodig als je gebeld wordt tijdens het luisteren naar muziek) ging precies 1x in WM5. Daarna moest je rebooten om weer naar muziek (in stereo) te kunnen luisteren, waarmee de functionaliteit in 1 klap waardeloos werd. Ook werkte de remote controls op de koptelefoon niet (pause en volgende/vorige). (In WM6 werkt dit alles vlekkeloos.)
  • Mijn zelf toegevoegde MP3 ringtoon voor SMS werkte tot aan de eerst volgende reboot. Daarna was de orginele weer terug.
  • Soms als ik mijn berichten startte met de hardware knop, werd alleen de balk boven en beneden getekenend en de rest van het scherm niet. Opmerkelijk genoeg gebeurde dat nooit als ik de berichtenapplicatie startte met Start>Berichten.
  • Ik wil graag ontvangstbevestigingen van mijn smsjes. Echter, indien er niet een "delivered" bericht terugkwam, maar een "pending"-bericht (bv. als iemand z'n telefoon uit heeft staan of geen ontvangst heeft), dan kreeg ik toch te zien dat het bericht was afgeleverd. Als het smsje daadwerkelijk was afgeleverd, kreeg ik een tweede (!) afleverbevestiging. Oftewel, het "pending" bericht werd incorrect geinterpreteerd als "afgeleverd".
Dat is wat ik nu zo'n beetje uit mijn hoofd weet op te hoesten (ik heb nog meer te doen vandaag). En daarnaast natuurlijk de vele vastlopers, het handmatig moeten opschonen van de notification queue (die wordt vreselijk lang als je daar niets aan doet, dit schijn de problemen met het alarm te veroorzaken), het meestal "niet volledig kunnen verwijderen" van applicaties, enz, enz,

WM5 is typische Microsoftsoftware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37

mbooij

De Mosselman

Toch wel heel erg jammer dat orange geen nieuwe rom uitbrengt. Al was het maar een bugfix voor alle bovenstaande fouten. Ze komen mij allemaal ook erg bekend voor.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
mbooij schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:48:
Toch wel heel erg jammer dat orange geen nieuwe rom uitbrengt. Al was het maar een bugfix voor alle bovenstaande fouten. Ze komen mij allemaal ook erg bekend voor.
Na 1 week gebruik van WM6 krijg ik stellig de indruk dat WM6 de bugfix van WM5 is. Er zit namelijk nauwelijks nieuwe functionaliteit in. Het ziet er wat beter uit, maar voor de functionaliteit hoef je niet te upgraden. Voor de bugfixes is het echter een must!

Het is inderdaad jammer van Orange, maar ik begrijp het wel. Het businessmodel zuigt. Een telecomboer heeft nauwelijks belang om een ROM-upgrade uit te brengen. Het is een hoop werk (distributie aanpassen, uittesten, documenteren, helpdesk trainen, supportvragen afhandelen) en kost waarschijnlijk ook nog het nodige aan licentiekosten aan Microsoft. En dat alles om een minderheid van gebruikers blij te maken. Ik vermoed dat het gros geen benul heeft dat zij baat hebben bij een upgrade.

[ Voor 31% gewijzigd door Andre.Koster op 24-07-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
Andre.Koster schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:01:
[...]

Na 1 week gebruik van WM6 krijg ik stellig de indruk dat WM6 de bugfix van WM5 is. Er zit namelijk nauwelijks nieuwe functionaliteit in. Het ziet er wat beter uit, maar voor de functionaliteit hoef je niet te upgraden. Voor de bugfixes is het echter een must!

Het is inderdaad jammer van Orange, maar ik begrijp het wel. Het businessmodel zuigt. Een telecomboer heeft nauwelijks belang om een ROM-upgrade uit te brengen. Het is een hoop werk (distributie aanpassen, uittesten, documenteren, helpdesk trainen, supportvragen afhandelen) en kost waarschijnlijk ook nog het nodige aan licentiekosten aan Microsoft. En dat alles om een minderheid van gebruikers blij te maken. Ik vermoed dat het gros geen benul heeft dat zij baat hebben bij een upgrade.
Als dat inderdaad zo is, dan hebben ze ook weinig aan zo'n toestel, dan is het veel te uitgebreid voor wat zij willen denk ik. Maar WM6 is in ieder geval sneller dan WM5, maar een telecombedrijf zal denk ik ook geen upgrade uitbrengen als HTC in dit geval er geen upgrade voor uitbrengt. Ik denk namelijk niet dat bijv orange of T-mobile zelf een WM6 in elkaar gaat knutselen, dat zal wel gebaseerd zijn op de WM6 of WM5 die van HTC afkomstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
cryonic90 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:43:
[...]

Als dat inderdaad zo is, dan hebben ze ook weinig aan zo'n toestel, dan is het veel te uitgebreid voor wat zij willen denk ik. Maar WM6 is in ieder geval sneller dan WM5, maar een telecombedrijf zal denk ik ook geen upgrade uitbrengen als HTC in dit geval er geen upgrade voor uitbrengt. Ik denk namelijk niet dat bijv orange of T-mobile zelf een WM6 in elkaar gaat knutselen, dat zal wel gebaseerd zijn op de WM6 of WM5 die van HTC afkomstig is.
WM6 is inderdaad een stuk sneller (ca. 2x naar mijn gevoel), dat was ik vergeten als pluspunt te vermelden.

Mijn Orange ROM bevatte een hoop afwijkende zaken, zoals een alternatief Today-screen (als WM newbie begreep ik in het begin dus ook niet wat "Todayplugins" nou waren, want die had ik niet), Orange World, en uiteraard theme & styling.

Uiteraard is WM6 WM6, maar zij bakken wel degelijk een "distributie" (zoals je dat in Linux termen zou zeggen), dus een versie van WM met een verzameling applicaties en een specifieke configuratie. Dat alles verpakt in een ROM die je moet flashen.

Dat zij zich daarbij baseren op een basis WM-versie van HTC ligt voor de hand. Maar hoe doen de vogelvrije ROM-bakkers dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyCP schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:53:
[...]

Bij mijn weten komen alle G4's met de officiële AKU2.0 ROM van T-Mobile, maar de IPL en SPL in dit pakket zijn volgens mij niet met een G4 compatible. Dus, wat je eigenlijk moet hebben is deze officiële ROM met de IPL en SPL eruit gesloopt. Op XDA-developers kan je vinden hoe dit moet. Ik weet het zelf zo 1,2,3 niet, maar het is in ieder geval niet heel erg veel werk (geen "cooking" nodig). Misschien dat het zelfs al voor je is gedaan. :)
Ik begrijp dus dat er wat verschillende versies zijn: officieel door T-Mobile verstrekt. Mag ik aannemen dat deze latere/nieuwere versies stabieler/beter zijn dan eerdere versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:42:
[...]
Ik begrijp dus dat er wat verschillende versies zijn: officieel door T-Mobile verstrekt. Mag ik aannemen dat deze latere/nieuwere versies stabieler/beter zijn dan eerdere versies?
Klopt....de laatste versie van T-mobile is gewoon stabiel en redelijk snel. Daarom is het ook jammer dat Andre.Koster zijn oordeel van WM5 baseerd op de laatste orange ROM. De laatste T-mobile WM5 ROM is namelijk bijna net zo snel als WM6 ROM (niet overclocked) en heeft een stuk minder bugs.

WM6 is aan de andere kant ook weer gebonden aan een specifieke Radio ROM, omdat je anders last krijgt van gemiste gesprekken en SMS-berichten die niet aangekomen.
Andre.Koster schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:57:
[...]
Dat zij zich daarbij baseren op een basis WM-versie van HTC ligt voor de hand. Maar hoe doen de vogelvrije ROM-bakkers dat eigenlijk?
Die doen het in princiepe gewoon op dezelfde manier. Een basis ROM waar ze zelf naar eigen smaak applicaties aan toe voegen. De eerste WM6 ROM's waren gebaseerd op een HTC Trinity / HTC Hermes WM6 ROM. De laatste WM6 custom ROM's zijn gebaseerd op een microsoft ROM voor de Wizard die iemand via een VIP program in handen heeft gekregen en zo is uitgelekt.

[ Voor 28% gewijzigd door DeOS op 25-07-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij
  • Laatst online: 12-09 15:37

mbooij

De Mosselman

Als ik dit zo allemaal hoor is het hopeloos om te wachten op een WM5 of WM6 update voor mijn m3000. Orange laat ons met de buggy v2 versie zitten. Welke alternatieveversie kan ik succesvol op mijn m3000 zetten?

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
mbooij schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:55:
Als ik dit zo allemaal hoor is het hopeloos om te wachten op een WM5 of WM6 update voor mijn m3000. Orange laat ons met de buggy v2 versie zitten. Welke alternatieveversie kan ik succesvol op mijn m3000 zetten?
Als je je CID lock verwijderd hebt + G3 (generatie 3) toestel kun je in princiepe zonder problemen elke willekeurige ROM uitproberen. De laatste Qtek ROM bijvoorbeeld. Zie XDA forum voor een overzicht. Bij G4 zit het flashen iets lastiger in elkaar en heb je sneller je M3000 draaiend in "baksteen modus'.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
A G3 Wizard will have the following

IPL: 1.xx or 2.xx or 2.xx.00x (Note that this version has either TWO 0's or less.) 
SPL: 1.xx or 2.xx or 2.xx.00x (Note that this version has either TWO 0's or less.) 

A G4 Wizard will have the following

IPL: 2.xx.000x (Note that this version has THREE 0's.) 
SPL: 2.xx.000* (Note that this version has THREE 0's.)

[ Voor 5% gewijzigd door DeOS op 25-07-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
DeOS schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:36:
[...]

Klopt....de laatste versie van T-mobile is gewoon stabiel en redelijk snel. Daarom is het ook jammer dat Andre.Koster zijn oordeel van WM5 baseerd op de laatste orange ROM. De laatste T-mobile WM5 ROM is namelijk bijna net zo snel als WM6 ROM (niet overclocked) en heeft een stuk minder bugs.
Ik had dan ook geen keuze. Ik had ervaring met de Orange ROM waar mijn M3000 mee geleverd is, en met de AKU2 update die Orange een paar maanden later heeft uitgebracht. Maar ik vind het moeilijk voor te stellen dat de applicaties en styling van Orange de bugs in WM5 veroorzaken.
DeOS schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:36:
WM6 is aan de andere kant ook weer gebonden aan een specifieke Radio ROM, omdat je anders last krijgt van gemiste gesprekken en SMS-berichten die niet aangekomen.
Ik gebruik nog steeds m'n oude 1.04 radio ROM en die werkt. Ik meen dat de problemen vooral een combinatie zijn van de nieuwere radio ROMs in en het Cingular netwerk in the VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
mbooij schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:55:
Je kunt Orange wel vergeten. En illegale distributies van WM6 mogen hier niet besproken worden. Zie de XDA forums hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Andre.Koster schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:41:
[...]
Ik had dan ook geen keuze. Ik had ervaring met de Orange ROM waar mijn M3000 mee geleverd is, en met de AKU2 update die Orange een paar maanden later heeft uitgebracht. Maar ik vind het moeilijk voor te stellen dat de applicaties en styling van Orange de bugs in WM5 veroorzaken.
[...]
Ik gebruik nog steeds m'n oude 1.04 radio ROM en die werkt. Ik meen dat de problemen vooral een combinatie zijn van de nieuwere radio ROMs in en het Cingular netwerk in the VS.
Tuurlijk had je wel keuze. Je hebt nu ook je CID lock er af dus je had er voor kunnen kiezen om eerst de laatste WM5 ROM van Qtek/HTC/T-mobile uit te proberen ;) .
offtopic:
Bijna alle radio ROM's boven 2.19 geven problemen i.c.m. WM6...en niet alleen in het Cingular netwerk. Radio ROM update is voor mij toch echt wel een must aagezien het een drastisch beter ontvangst opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een upgrade uitgevoerd naar een WM6 rom en toevallig(?) heb ik sinds dat moment ook problemen met het kopiëren van grote bestanden (zeg 50+ MB tot 500)
Willekeurig vindt een van de volgende scenario's plaats:
• het voortgangsbalkje in het copy&convert venster (er hoeft niets geconverteerd te worden) vult zich en op een zeker moment is het balkje weer leeg en begint het weer bij 0%. Dit lijkt door te gaan tot in het eind der tijden
• tijdens het kopiëren klapt de activesync verbinding eruit.
Ik heb dit probleem nooit eerder ervaren.

Iemand ervaring met dit probleem, of nog beter, iemand ervaring met het oplossen van dit probleem?

Het kopiëren gebeurt dus naar de mini-SD kaart
edit2: Het eindeloos blijven kopiëren sluit het eruit klappen van de verbinding niet uit, merk ik net :/ Mijn wizard denkt dan overigens nog steeds dat hij verbonden is.

edit3: Dit zijn dus van die dingen die je uit je slaap houden... Ik ben net teruggegaan naar t-mobile rom 2.26, ben van activesync versie gewisseld(4.5.0 beta naar 4.5.0) en het probleem blijft. Verder heb ik het nog met een andere computer geprobeerd en nog steeds blijft hetzelfde probleem :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:46:
Ik heb net een upgrade uitgevoerd naar een WM6 rom en toevallig(?) heb ik sinds dat moment ook problemen met het kopiëren van grote bestanden (zeg 50+ MB tot 500)
Willekeurig vindt een van de volgende scenario's plaats:
• het voortgangsbalkje in het copy&convert venster (er hoeft niets geconverteerd te worden) vult zich en op een zeker moment is het balkje weer leeg en begint het weer bij 0%. Dit lijkt door te gaan tot in het eind der tijden
• tijdens het kopiëren klapt de activesync verbinding eruit.
Ik heb dit probleem nooit eerder ervaren.

Iemand ervaring met dit probleem, of nog beter, iemand ervaring met het oplossen van dit probleem?

Het kopiëren gebeurt dus naar de mini-SD kaart
edit2: Het eindeloos blijven kopiëren sluit het eruit klappen van de verbinding niet uit, merk ik net :/ Mijn wizard denkt dan overigens nog steeds dat hij verbonden is.

edit3: Dit zijn dus van die dingen die je uit je slaap houden... Ik ben net teruggegaan naar t-mobile rom 2.26, ben van activesync versie gewisseld(4.5.0 beta naar 4.5.0) en het probleem blijft. Verder heb ik het nog met een andere computer geprobeerd en nog steeds blijft hetzelfde probleem :'(
Dat de voortgangsbalk weer opnieuw begint bij grote bestanden heeft er altijd al in gezeten. Heeft niks met je ROM te maken. Gewoon wachten, het bestand komt wel over (is dus niet eindeloos.....je hebt alleen geen indicatie hoe lang het duurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Ik heb sinds een paar dagen ook WM6 in gebruik op mijn MDA Vario.
(*Geen directe links graag*) _/-\o_
Persoonlijk vind ik WM6 (ook al is het niet officieel), wel een verbetering vergeleken met WM5.
Er moet nog wel wat tweaks worden gedaan om de snelheid erin te houden.
Ik heb er geen spijt van WM6, tot nu toe werkt alles goed.. geen vast lopers of gemiste calls ect ect
Een mooie aanrader is de Schap's Advanced Configuration tool voor je PocketPC om te tweaken.
(http://forum.xda-develope...highlight=schaps+advanced)
:9

[ Voor 7% gewijzigd door Eggy op 26-07-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
DeOS schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:55:
[...]

Tuurlijk had je wel keuze. Je hebt nu ook je CID lock er af dus je had er voor kunnen kiezen om eerst de laatste WM5 ROM van Qtek/HTC/T-mobile uit te proberen ;) .
offtopic:
Bijna alle radio ROM's boven 2.19 geven problemen i.c.m. WM6...en niet alleen in het Cingular netwerk. Radio ROM update is voor mij toch echt wel een must aagezien het een drastisch beter ontvangst opleverd.
Uiteraard. Impliciet bedoelde ik dat ik geen keuze had zolang m'n lock erop zat. Maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat de bugs die ik hiervoor heb beschreven door Orange's distributie worden veroorzaakt, Echter, ik heb het ook niet onderzocht.

Overigens, is het verschil tussen radio ROMS inderdaad zo groot? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit ontvangstproblemen heb, met uitzondering op mijn werk dan. Maar daar zit dan ook zon- (en GSM-) werende folie op de ramen. Met m'n oude Nokia had ik daar ook een belabberde ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 07:37:
[...]

Dat de voortgangsbalk weer opnieuw begint bij grote bestanden heeft er altijd al in gezeten. Heeft niks met je ROM te maken. Gewoon wachten, het bestand komt wel over (is dus niet eindeloos.....je hebt alleen geen indicatie hoe lang het duurt).
Het bestand komt bij mij niet over, ook niet na 20x proberen en de verbinding valt dus ook regelmatig weg? Ik heb het niet eerder meegemaakt, misschien heb je nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sinds vorige week heeft mijn vario kuren:

De "u" toets werkt niet meer en de combinatie van de "fn" toets (rondje links onderin) met de "y" om de "6" dus te krijgen werkt niet als je de "fn" toets ook ingedrukt hebt wat bij andere toetsen wel werkt. Als je de "fn" loslaat en nogmaals de "y" drukt krijg je wel de "6".

En als je de "aan" toets indrukt dan krijg je de letter "u" die blijft hangen. Allemaal vrij irritant dus!

Qua software staan er geen gekke dingen op en de instellingen van de hardware buttons staan ook goed bij de instellingen. Zal dit een software of een hardware probleem zijn, of kent iemand dit?

[ Voor 11% gewijzigd door Speedfight op 26-07-2007 15:06 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:07:
[...]

Het bestand komt bij mij niet over, ook niet na 20x proberen en de verbinding valt dus ook regelmatig weg? Ik heb het niet eerder meegemaakt, misschien heb je nog een suggestie?
Andere usb kabel proberen? Brakke kabel kan ook veel problemen opleveren. Of eens op een andere PC proberen om dingen uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:25:
[...]

Andere usb kabel proberen? Brakke kabel kan ook veel problemen opleveren. Of eens op een andere PC proberen om dingen uit te sluiten.
Sorry, dat van die kabel had ik er niet bij gezet, maar dat heb ik ook al geprobeerd. En andere pc dus ook. Het is niet dat het helemaal niet werkt, kleine bestanden gaan allemaal prima, maar zodra het groter wordt, lijkt de verbinding niet meer stabiel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele domme vraag maar ik kom er niet uit.

Onderaan de MDa vario zit de knop voor Agenda en contactpersonen. Nu had ik die eerst ingesteld op Internet Explorer en COntactpersonen.

Na een softwareupdate weet ik dus niet waar ik hem kan veranderen, heel de telefoon afgezocht en kon de optie nergens vinden.
Bij T-mobile wisten ze het zelf ook niet.

Help iemand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55
Die instellingen zouden te vinden moeten zijn onder 'Instellingen' --> 'Persoonlijk' --> 'Softwaretoetsen'.

En anders zou je kunnen proberen om het toestel een soft reset en als dat niet werkt, een hard reset te geven. Hoe het moet staat wel in de startpost, maar vergeet dan niet om de boel te backuppen, want anders raak je alle data kwijt wat op het toestel aanwezig is! Na een hard reset is de Wizard softwarematig gezien weer in de staat zoals hij uit de fabriek gekomen is. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Speedfight schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:04:
Sinds vorige week heeft mijn vario kuren:

De "u" toets werkt niet meer en de combinatie van de "fn" toets (rondje links onderin) met de "y" om de "6" dus te krijgen werkt niet als je de "fn" toets ook ingedrukt hebt wat bij andere toetsen wel werkt. Als je de "fn" loslaat en nogmaals de "y" drukt krijg je wel de "6".

En als je de "aan" toets indrukt dan krijg je de letter "u" die blijft hangen. Allemaal vrij irritant dus!

Qua software staan er geen gekke dingen op en de instellingen van de hardware buttons staan ook goed bij de instellingen. Zal dit een software of een hardware probleem zijn, of kent iemand dit?
Heb hard reset gedaan van mn WM6 zonder succes, daarna de originele T-Mobile WM5 terug gezet en ook dit lost het niet op. Ik heb hem minder dan een jaar geleden gekocht dus ik ga vanmiddag naar de T-Mobile shop om hem onder garantie te laten repareren want het is toch echt wel iets hardwarematigs...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik eigen geluiden kan toevoegen bij het onderdeel "geluiden en meldingen"? Ik zie dat je alleen eigen beltonen kunt toevoegen bij het onderdeel "Telefoon: Ink.oproep". Ik zou namelijk de standaard geluiden willen uitbreiden met eigen signalen.
Misschien dat iemand hier meer van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was even naar andere smartphones aan het kijken en zag dat bijv. de Mio A701 beschikt over een Intel PXA-270 520MHz. In vergelijking met de Vario met een CPU van 200Mhz vind ik dit wel een opvallend verschil. Betekend dit dat de Mio (met WM5) dan ook 2,5 keer zo snel is; of is dit appels met peren vergelijken aangezien het ander type CPU is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:28:
Ik was even naar andere smartphones aan het kijken en zag dat bijv. de Mio A701 beschikt over een Intel PXA-270 520MHz. In vergelijking met de Vario met een CPU van 200Mhz vind ik dit wel een opvallend verschil. Betekend dit dat de Mio (met WM5) dan ook 2,5 keer zo snel is; of is dit appels met peren vergelijken aangezien het ander type CPU is?
Het is inderdaad appels met peren vergelijken, net zoals met desktop CPU's. Er zijn ook veel PDA's gemaakt met Samsung ARM processoren op 266MHz, die niet onderdeden voor een Intel XScale's op 400MHz. De TI OMAP is minder dan een Intel PXA-270 520MHz, maar 2,5x zal het zeker niet zijn :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:28:
Inderdaad appels met peren....je kunt ze niet 1 op 1 vergelijken aan het aantal MHz. De Vario heeft een dual core CPU (TI Omap 850)....één core hiervan is toegewijd aan het telefoon gedeelte.

Toch zal de Mio is het dagelijkse gebruik wat sneller aan voelen denk ik, maar 2,5 keer zo snel is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een andere radio rom op mijn wizard zetten. Ik heb deze inmiddels gedownload en het is eenzelfde zip-archief als complete roms met het OS erop. Houdt dat in dat als ik alleen de radio rom flash, ik toch al mijn data weer kwijt ben? (Het is dus een RUU_wizard) Ik heb nog geen ervaring met alleen van radio rom versie wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:42:
Ik wil graag een andere radio rom op mijn wizard zetten. Ik heb deze inmiddels gedownload en het is eenzelfde zip-archief als complete roms met het OS erop. Houdt dat in dat als ik alleen de radio rom flash, ik toch al mijn data weer kwijt ben? (Het is dus een RUU_wizard) Ik heb nog geen ervaring met alleen van radio rom versie wisselen.
Je flashed dan alleen het radiorom gedeelte, je data en os blijven behouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Heeft iemand toevallig een applicatie die je vario als universeel afstandbediening laat werken?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:01:
[...]

Je flashed dan alleen het radiorom gedeelte, je data en os blijven behouden..
Nog even voor mijn begrip: ik moet ook weer gewoon m'n telefoon booten met de cameratoets ingedrukt?

edit: laat maar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Francis schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:44:
Heeft iemand toevallig een applicatie die je vario als universeel afstandbediening laat werken?
NoviiRemote Deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit ook voor de HTC Wizard geldt, dan is dit goed nieuws denk ik:
http://www.techworld.nl/r...riveert-in-nederland.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:40:
Als dit ook voor de HTC Wizard geldt, dan is dit goed nieuws denk ik:
http://www.techworld.nl/r...riveert-in-nederland.html
Dit gaat er never nooit officieel voor de Vario komen.. Het is al uitzonderlijk dat Samsung het doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
Ik heb sinds kort ook een "leuke" functie ontdekt van mijn vario en heb het volgens mij ook nog niet eerder voorbij zien komen, maar na 2 uur verbreekt hij gewoon een telefoongesprek. Nu heb ik niet zo heel vaak zulke lange gesprekken, maar ik vind het toch wel vervelend dat hij dat doet. Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Speedfight schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:09:
[...]

Dit gaat er never nooit officieel voor de Vario komen.. Het is al uitzonderlijk dat Samsung het doet..
En al zeker niet van T-mobile, die prutsers krijgen de Compact III zelfs niet in orde (radiorom werkt niet goed en er zit geen msn in).
Als ik er nog een zou nemen is het zeker niet meer een tmobile versie.
Werkt die ook echt daadwerkelijk, want ik begreep altijd dat de IR in de Vario erg zwak was

[ Voor 24% gewijzigd door MeNTaL_TO op 31-07-2007 20:32 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:09:
Werkt die ook echt daadwerkelijk, want ik begreep altijd dat de IR in de Vario erg zwak was
Ja, hij werkt daadwerkelijk. En ja, de IR is erg zwak. Je haalt 1 a 2 meter (afhankelijk van de gevoeligheid van het ontvangende apparaat). En je moet goed richten. Al met al niet serieus bruikbaar als afstandsbediening, maar wel leuk om indruk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit ook nog in dit topic hoort, maar ik heb nu Vista draaien en in plaats van ActiveSync heb je dus WMDC. Het probleem dat ik heb is dat mijn Wizard wordt herkend als "mobile device" en ervan verwacht wordt dat ik er alleen muziek op kan spelen. Ik kan dus alleen syncen met Media Player. Heeft iemand dit al meegemaakt en opgelost?
Misschien moet ik hier een topic over starten aangezien het volgens mij geen bekend probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:15:
Ik weet niet of dit ook nog in dit topic hoort, maar ik heb nu Vista draaien en in plaats van ActiveSync heb je dus WMDC. Het probleem dat ik heb is dat mijn Wizard wordt herkend als "mobile device" en ervan verwacht wordt dat ik er alleen muziek op kan spelen. Ik kan dus alleen syncen met Media Player. Heeft iemand dit al meegemaakt en opgelost?
Misschien moet ik hier een topic over starten aangezien het volgens mij geen bekend probleem is...
Download voor de zekerheid de nieuwe 6.1 eens: http://www.microsoft.com/windowsmobile/devicecenter.mspx . Let er daarna op dat je een partnership insteld.

[ Voor 14% gewijzigd door DeOS op 01-08-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:54:
[...]

Download voor de zekerheid de nieuwe 6.1 eens: http://www.microsoft.com/windowsmobile/devicecenter.mspx . Let er daarna op dat je een partnership insteld.
Dat scheelt een slok op een borrel, thanks! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn SE K750i die ik inmiddels al 2 jaar heb :P en zag bij Dixons een MDA Vario van T-Mobile voor € 249 Is het nog wel verstandig om deze te kopen, en is dat het nog wel waard? Anders kan ik beter een andere kopen tot max €250. Ik vind het wel leuk speelgoed en het word mijn eerste smartphone. De wifi lijkt me ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
ik heb sinds 22 juli activesync problemen. sindsdien niks geinstalleerd op mn vario. vario doet het zowel op mn werk als thuis niet meer, dus het zal wel aan de telefoon liggen. ik heb al even in activesync geneusd op de telefoon, maar daar kun je niks instellen. verder ook in de netwerkinstellingen gekeken maar niks raars kunnen vinden. WM5torage doet het gewoon dus kapot is ie niet, lijkt me. enig idee in welke hoek ik dit moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
ik gebruik al meer dan een jaar PocketWakeUp als wekker. Dit ging altijd goed, tot ongeveer een week of 6 geleden. Sinds dat moment heb ik 1 a 2x per weer het volgende probleem: het alarm gaat de eerste keer af, kan ik hem snoozen, maar na een snooze of 2 a 3 gaat het alarm niet meer af.....totdat ik mijn telefoon handmatig van standby haal, dan komen ze allemaal achter elkaar! Niet echt handig voor een wekker.

Ik heb twee weken geleden een hard reset gedaan, en alles opnieuw (dus geen backup) geinstalleerd, en dat ging goed, de eerste twee weken, maar nu is het probleem weer terug.

Heeft iemand suggesties voor oplossingen (btw. niet snoozen is geen oplossing :D )

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
OK, ik heb de oplossing gevonden voor mn eigen Activesync probleem. Ik herinnerde me ineens dat ik laatst een USB-hub/cardreader had geinstalleerd en dat daarna ook wat andere USB apparaten raar deden. alleen kreeg ik die weer aan de praat door ze in een andere USB poort te steken, waarna ze opnieuw geinstalleerd werden en weer werkten. Dat lukt met mn wizard niet. Met het programmaatje usbdeview kun je alle geinstalleerde (ook niet-actieve) USB apparaten bekijken en verwijderen. even alle rommel verwijderd (en dat is een hoop), wizard aangesloten, wordt geinstalleerd, en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Speedfight schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:54:
[...]

Heb hard reset gedaan van mn WM6 zonder succes, daarna de originele T-Mobile WM5 terug gezet en ook dit lost het niet op. Ik heb hem minder dan een jaar geleden gekocht dus ik ga vanmiddag naar de T-Mobile shop om hem onder garantie te laten repareren want het is toch echt wel iets hardwarematigs...
Heb het toestel terug.. Ze beweren vochtschade te hebben gevonden.. Dit kan ik zelf echt nevernooit veroorzaakt hebben! Ik kan hem nu terugsturen voor een second opinion.. En ze beweren ook geen garantie op de hardware te leveren, maar alleen op de software :S

Iemand anders ervaring met het laten repareren van een MDA Vario??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Speedfight schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:27:
[...]

Heb het toestel terug.. Ze beweren vochtschade te hebben gevonden.. Dit kan ik zelf echt nevernooit veroorzaakt hebben! Ik kan hem nu terugsturen voor een second opinion.. En ze beweren ook geen garantie op de hardware te leveren, maar alleen op de software :S

Vraag eens om een foto van de vochtschade. Deze is als het goed is aanwezig. Deze kon ik tenminste bij het toestel van mijn vriendin waar appelsap 8)7 overheen was gegaan wel opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
DeOS schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:28:
[...]

Vraag eens om een foto van de vochtschade. Deze is als het goed is aanwezig. Deze kon ik tenminste bij het toestel van mijn vriendin waar appelsap 8)7 overheen was gegaan wel opvragen.
In de winkel heb ik ook gezegd van vochtschade? ik zie niet eens bewijs dat hij is opengeweest... Dus als hij nu terug gaat voor de second opinion dan krijg ik een foto erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Ik heb sinds vandaag een MDA Vario, hiervoor een Orange SPV C550.
Echter, in Vista word mijn vario niet gezien...hoor wel geluidjes van usb connected/disconnected. maar in Deze Computer geen vario, ook geen usb verbindingen pictogram in tray.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
AgoNitE schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:20:
Ik heb sinds vandaag een MDA Vario, hiervoor een Orange SPV C550.
Echter, in Vista word mijn vario niet gezien...hoor wel geluidjes van usb connected/disconnected. maar in Deze Computer geen vario, ook geen usb verbindingen pictogram in tray.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Heb je het device center voor vista al geinstalleerd? Is de activesync voor vista namelijk, staat ook wel op de microsoft site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
excuses, ik zie dat ik er niet bij had gezegd dat mn c550 het wel deed. maar ik heb dus home premium + wmdc. en mijn spv c550 werd wel netjes herkent, helaas de vario niet terwijl deze toch nieuwer is. heb al op upates gezocht, nieuwste van t-mobile staat erop.

[ Voor 73% gewijzigd door agoNITE op 03-08-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net al even hier de zoekfunktie gebruikt maar kan het niet vinden...

Als ik filmpjes van Youtube wil afspelen op m'n Qtek 9100 krijg ik de melding: je hebt javascript uigeschakeld of een oude versie van flash player.. :|
Heb flash player 7 eropstaan dus dat lijkt me goed...
Blijf ik zitten met javascript...

Iemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 16:03
Hier nog iemand met een Vario die onder Vista helemaal niets doet...
- Mobile Device Center geinstalleerd (en ook weer verwijderd en her-installeerd)
- Geen connect geluidje als hij in USB poort gaat
- Vario laad wel op
- Kabel is van USB2 externe harddisk die daarop perfect draait

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

fietsie schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:45:
Hier nog iemand met een Vario die onder Vista helemaal niets doet...
- Mobile Device Center geinstalleerd (en ook weer verwijderd en her-installeerd)
- Geen connect geluidje als hij in USB poort gaat
- Vario laad wel op
- Kabel is van USB2 externe harddisk die daarop perfect draait

Iemand enig idee ?
Geen idee, in tegenstelling tot XP heb ik met Vista echt nog nooit AS problemen gehad.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 16:03
Het was de kabel....

Na 3 verschillende kabels... heb ik er een gevonden die WEL connect.
Vreemd blijft, dat die eerste 2 perfect werken met mijn usb2 externe harddisk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:51:
Mijn qtek heeft recent een probleem ontwikkeld. wanneer ik hem na het laden uit de stekker trok, kwam het USB laadstuk in mijn qtek er mee deels uit (nochthans niet hard getrokken). Het resultaat is nu dat dit rammelt in mijn qtek en hij niet meer wil laden (alsof dit dus gedeconnecteerd is. Ik heb het toestel sinds april 2006. Heeft iemand een idee hoe lang de fabrieksgarantie is? Is dit 12 maand of 24 maand? En heeft iemand dit probleem ooit al gehad?

Ik heb het nu ook met mijn Vario, wat heb jij eraan gedaan? Is het een kostbare reparatie; mijn MDA is ruim een jaar oud....
Thanx

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Ik zou hem gewoon aanmelden voor garantie...... Hij valt namelijk nog binnen de standaard 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Laatst online: 27-08 16:54
Speedfight schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:27:
[...]

Bij mij zeiden ze ook vochtschade. Ik geloofde t eerst ook niet, maar na het toetsel zelf te hebben geopend (het warranty void if removed seal was al verbroken door de techies van het repartiecentrum), bleek er idd corrosie aanwezig te zijn. Kennelijk kan de Vario niet zo goed tegen door regenbuien fietsen:(

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teissie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:23
Ik heb een beetje een noob vraagje,
maar als ik mijn headset in mijn mda vario doe dan krijg ik nog steeds geluid uit de telefoon zelf hoe kan ik dat uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Woe..was al tijdje niet meer bezig geweest met mijn vario qua software updates tot op gister.
Toen windows mobile 6 prof van NBD erop gezet. Werkt echt super en het today screen van NBD echt super.

Stukke beter als windows mobile 5 met update.Zitten alleen weer hoop extra's op dus word weer even uitzoeken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Vassie18 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:32:
Woe..was al tijdje niet meer bezig geweest met mijn vario qua software updates tot op gister.
Toen windows mobile 6 prof van NBD erop gezet. Werkt echt super en het today screen van NBD echt super.

Stukke beter als windows mobile 5 met update.Zitten alleen weer hoop extra's op dus word weer even uitzoeken:)
oe, dat ziet er idd geil uit, denk dat ik die ook ga installeren. zit nu nog steeds op WM5, dus wordt ook eens tijd. maar eerst eens even alles backuppen.

is trouwens alle software van WM5 compatibel met WM6?

[ Voor 4% gewijzigd door Byte_Me op 08-08-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
Voor mensen die dure smsjes naar buitenlandse nummers zat zijn (zoals ik bij Orange: maar liefst 30 cent per sms!) is er nu VoipSMS, een WM client die smsjes via de webservice van VoipBuster kan versturen. Werkt prachtig, en tot nu toe zijn m'n smsjes gratis. Maar als ik er straks 1 cent voor moet betalen, is het ook goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Andre.Koster schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:15:
Voor mensen die dure smsjes naar buitenlandse nummers zat zijn (zoals ik bij Orange: maar liefst 30 cent per sms!) is er nu VoipSMS, een WM client die smsjes via de webservice van VoipBuster kan versturen. Werkt prachtig, en tot nu toe zijn m'n smsjes gratis. Maar als ik er straks 1 cent voor moet betalen, is het ook goed. ;)
dat is geweldig. tot nu toe gebruikte ik vaak de tool van voipbuster zelf, maar die is onhandig en buggy. dit maar eens uitproberen zodra ik die WM6 rom erop heb.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Let op:
We 'gedogen' al veel, met betrekking tot ROM's, maar vragen over WM6 willen we hier toch echt niet zien. WM6 voor de Wizard is per definitie niet legaal.

Vragen en uitleg geven over WM6 is hier dus niet toegestaan!