Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11
Martino-s schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:37:
[...]

Ik gebruik heel Europa. Aan dit overzicht te zien is deze kaart bijna 2x zo groot dan West-Europa.
Misschien dat het daarom langer duurt bij mij?
Gebruik jij wel de HTC Wizard? (want geheugen in nieuwere HTC-telefoons schijnt sneller te zijn)

P.S. Ik gebruik de SanDisk UltraII kaart, sneller kan geloof ik niet...
Uiteraard op een Wizard @286, zie topictitel ;)
Ook Sandisk Ultra II 2GB... Zal dan idd wel aan de grootte liggen... Vond heel Europa beetje overkill, aangezien ik toch niet van plan was naar O-E te gaan :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

matthijst schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:17:
[...]
Uiteraard op een Wizard @286, zie topictitel ;)
Ook Sandisk Ultra II 2GB... Zal dan idd wel aan de grootte liggen... Vond heel Europa beetje overkill, aangezien ik toch niet van plan was naar O-E te gaan :)
Ik ook niet... maar als je net zo makkelijk aan heel Europa kan komen als aan Benelux, had ik de keus snel gemaakt... :P

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 07:11
Martino-s schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:45:
Ik ook niet... maar als je net zo makkelijk aan heel Europa kan komen als aan Benelux, had ik de keus snel gemaakt... :P
Zie de logica niet: heel Europa is zo te zien 2x zo langzaam als West-Europa.
Dat je hem hebt wil nog niet zeggen dat je hem moet gebruiken ;)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Iemand toevallig in het bezit van goed werkende MMS settings van KPN voor de Wizard?

Heb hier het eea ingesteld staan maar vreemd genoeg werkt het niet ....

MMS GPRS:
AP: portalmmm.nl

MMS Server:
Gateway: 010.010.100.020
Port: 9201
Server: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Wap: 1.2

Vreemd genoeg heeft het gewerkt maar na nieuwe Wizard gekocht te hebben (oude uitgefikt) krijg ik het niet meer aan de gang.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:27
Pinky-H9 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:27:
Iemand toevallig in het bezit van goed werkende MMS settings van KPN voor de Wizard?

Heb hier het eea ingesteld staan maar vreemd genoeg werkt het niet ....

MMS GPRS:
AP: portalmmm.nl

MMS Server:
Gateway: 010.010.100.020
Port: 9201
Server: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Wap: 1.2

Vreemd genoeg heeft het gewerkt maar na nieuwe Wizard gekocht te hebben (oude uitgefikt) krijg ik het niet meer aan de gang.

Thanx
In de PDF uit de TS staat dat de gateway 010.010.100.010 is. Misschien is dat het probleem?

Je zou ook nog deze cab uit de TS kunnen proberen.

Op de KPN site kun je ze ook toe laten sturen.

[ Voor 20% gewijzigd door DeOS op 20-06-2007 12:57 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Ik had die 010 ook al gezien en geprobeerd maar hielp helaas niet veel.
Zal de .cab uit de TS wel eens proberen.

En helaas kan je vanaf de KPN site je de instellingen alleen OTA laten sturen vroeger stonden ze er ook ter inzage. Helaas kan je ze niet naar een Wizard laten sturen (in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn MDA Vario nog niet eens een week en er mankeert nu al wat aan. De backlight werkt alleen op de donkerste stand. Ik kan de backlight met de helderheid-slider wel uitzetten (helemaal naar links) en één standje hoger werkt ook, maar de backlight reageert niet op de drie hogere settings.

Harde reset geprobeerd, maar het probleem lost zich niet op. Ik ga donderdagavond even naar een T-Mobile winkel, maar misschien dat iemand hier dit probleem al eerder heeft gezien? Is er een energy-saving setting die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:02
Beste Qtekkers,

Recent merk ik steeds vaker dat mijn Qtek 9100, bij het maken van een GPRS-verbinding of voor ik een telefoongesprek wil starten, plots uitvalt.

Het netwerk is dan volledig weg, en na een tijdje komen de verbindingsbalkjes terug en kan ik terug op Mobistar inbellen.

Weet iemand hiermee raad?
Wel moet ik erbij vertellen dat ik vaak op de baan ben met de auto en héél vaak synchroniseer onderweg met de exchange-server.

Misschien heeft dit een invloed op het veelvuldig uitvallen van mijn GSM-verbinding met Mobistar?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik ben op zoek naar een passieve auto houder voor mijn Vario, eentje die ik morgen in de winkel kan halen. Nu heb ik 1 dag een cheapo houder van de markt gebruikt, maarja het zuignapje heeft het begeven. (lijm liet los, dus je kunt hem niet meer vacuum "klikken"). Hebben jullie nog tips cq goede ervaringen met zulke houders? (met zuignapjes). Morgen ben ik sowieso in Einhoven, en ga daar bij Mediamarkt kijken.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eggy schreef op zondag 29 april 2007 @ 00:08:

• De volgende tip is alleen relevant voor Orange SPV M3000 gebruikers die ook een Orange World abonnement hebben.

Stel de HTTP GPRS Proxy Port in op "5080" in je Orange World settings. Je zult nu gebruik kunnen maken van onbeperkt internet zonder extra kosten. Let wel op, dit geldt alleen voor gebruik in combinatie met Internet Explorer en niet voor andere applicaties die gebruik maken van GPRS (de internet verbinding).
ik heb een mda vario, simlock vrij, orange kaartje erin, en sinds kort ook orange world.... hierover 2 vraagjes:

1: geld het bovenstaande ook voor mij: MDA+orange world = onbeperkt internetten? (valt dit te testen? en hoe?)
2: hoe kan je zien wat je verbruikte dataverkeer is? zijn hier tools voor of zit hier een instelling voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op zondag 29 april 2007 @ 08:35:
Ik had trouwens laatst iets ontzettend raars.......mijn MDA was zo dood als een pier :(

Wat bleek : de batterij was op een zodanig laag niveau dat deze niet meer wilde opladen (met originele lader).

Spartaanse oplossing : de + en - van een 9V batterij kort verbinden met de + en - (paar keer aantikken), zodat de batterij even opgeladen wordt.
Dan kan de phone opgestart worden en direkt de lader erin doen.
Dan pakt de batterij alles weer op.

vreemd he ?
hmm.. je kan hem ook gewoon 10 min in de oplader laten liggen, je zult zien dat het lampje dan weer gaat branden en hij gewoon aan het opladen was maar niks aangeeft om stroom te besparen.. hij lijkt dus erg dood te zijn dan idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:48

Rhapsody

In Metal We Trust

ND863 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:47:
Ik ben op zoek naar een passieve auto houder voor mijn Vario, eentje die ik morgen in de winkel kan halen. Nu heb ik 1 dag een cheapo houder van de markt gebruikt, maarja het zuignapje heeft het begeven. (lijm liet los, dus je kunt hem niet meer vacuum "klikken"). Hebben jullie nog tips cq goede ervaringen met zulke houders? (met zuignapjes). Morgen ben ik sowieso in Einhoven, en ga daar bij Mediamarkt kijken.
Is eentje die je bij je radio kunt insteken geen idee? Dus zonder zuignapjes-gedoe.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
ND863 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:47:
Kijk even bij GPS plaza (gpsplaza.nl) heeft mooie brodit houders voor de Wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 02:30:
[...]

ik heb een mda vario, simlock vrij, orange kaartje erin, en sinds kort ook orange world.... hierover 2 vraagjes:

1: geld het bovenstaande ook voor mij: MDA+orange world = onbeperkt internetten? (valt dit te testen? en hoe?)
2: hoe kan je zien wat je verbruikte dataverkeer is? zijn hier tools voor of zit hier een instelling voor?
Vandaag contact opgenomen met orange, ik heb momenteel maar 2 mb per maand waarvoor ik 6 euro ofzo moet betalen, in het buitenland is het 6 euro + 15 euro per mb aangezien buitenlandse mbs niet van je tegoed afgaan. Kortweg, kost je tientallen euros per mb! oplichters!

Nog even een update op mijn vragen:

2: hoe kan je zien wat je verbruikte dataverkeer is? zijn hier tools voor of zit hier een instelling voor? (orange meet dit namelijk maar 1x per 2-3 dagen ofzo, hiernaast is het makkelijk als je gewoon kan zien wat er veel dataverkeer kost, irc/msn/bepaalde sites/etc!)
3: wat is het max. geheugen kaartje wat er in de mda vario kan (en werkt :P) ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iedereen al op de hoogte was maar ik had nogsteeds (goede) hoop op de update. Mailtje van Tmobile ks:

"Geachte heer/mevrouw,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U vraagt of T-Mobile Windows Mobile 5 zal gaan vervangen door Windows Mobile 6. T-Mobile heeft geen plannen Windows Mobile 6 te gaan aanbieden.

Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:53:
[...]

Vandaag contact opgenomen met orange, ik heb momenteel maar 2 mb per maand waarvoor ik 6 euro ofzo moet betalen, in het buitenland is het 6 euro + 15 euro per mb aangezien buitenlandse mbs niet van je tegoed afgaan. Kortweg, kost je tientallen euros per mb! oplichters!

Nog even een update op mijn vragen:

2: hoe kan je zien wat je verbruikte dataverkeer is? zijn hier tools voor of zit hier een instelling voor? (orange meet dit namelijk maar 1x per 2-3 dagen ofzo, hiernaast is het makkelijk als je gewoon kan zien wat er veel dataverkeer kost, irc/msn/bepaalde sites/etc!)
3: wat is het max. geheugen kaartje wat er in de mda vario kan (en werkt :P) ?
Alle antwoorden staan in dit forum....maar dan moet je wel ff de moeite nemen om de search te gebruiken of ff terug te lezen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:47:
[...]

Alle antwoorden staan in dit forum....maar dan moet je wel ff de moeite nemen om de search te gebruiken of ff terug te lezen.....
nadat ik 10 paginas had gelezen (+ volledige topics van deel 1-5 actief was) gaf ik het op en vraag ik het dus maar aangezien dat sneller werkt en ik het dus niet kon vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Goeiedag! Daar was ik weer :) (5 deeltjes terug was m'n laatste post ofzo :P )

Sinds vorige week heb ik een groooot probleem met m'n telefoon; de usbpoort zit los. Het usb dingetje is compleet los van de printplaat en niet hersoldeerbaar :'(
Kan ik nog met m'n telefoon naar de t-mobile winkel (daar gekocht) en vragen om garantie? (bijna 2 jaar geleden gekocht)
Of moet ik het zonder usb aansluiting doen, en heeft iemand leuke info over hoe ik m'n eigen batterij-oplaader kan maken/kopen?

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
NO2 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:00:
Goeiedag! Daar was ik weer :) (5 deeltjes terug was m'n laatste post ofzo :P )

Sinds vorige week heb ik een groooot probleem met m'n telefoon; de usbpoort zit los. Het usb dingetje is compleet los van de printplaat en niet hersoldeerbaar :'(
Kan ik nog met m'n telefoon naar de t-mobile winkel (daar gekocht) en vragen om garantie? (bijna 2 jaar geleden gekocht)
Of moet ik het zonder usb aansluiting doen, en heeft iemand leuke info over hoe ik m'n eigen batterij-oplaader kan maken/kopen?

Bvd!
Wat is het toch met al die afgebroken usb poorten de laatste tijd ;) . Ik zou zeker terug gaan naar een t-mobile shop. Altijd proberen. Daarna kun je altijd je wizard zelf nog open schroeven en proberen te solderen (of laten doen).

Hier iid geval een pic van hoe het er uit hoort te zien.

Voor het opladen van je batterij zou je altijd nog een universele batterij-lader kunnen kopen (via ebay ofzo).
Zoals één van deze:
http://www.shentech.com/unsmmocephba.html
http://www.daydeal.com/product.php?productid=12025
http://www.tiger111hk.com/product_info.php?products_id=128

[ Voor 23% gewijzigd door DeOS op 21-06-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:47:
[...]
kan je hier een verwijzing naar maken dan want ik kan ze toch echt niet vinden, mijn vragen zie je hieronder. Heb tevens een Emtec Mini SecureDigital Card 4Gb besteld, hopelijk is deze dan compatible...

3: wat is het max. geheugen kaartje wat er in de mda vario kan (en werkt ) ?
IK HEB NU DEZE GEKOCHT : Emtec Mini SecureDigital Card 4Gb

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 00:19:
[...]

3: wat is het max. geheugen kaartje wat er in de mda vario kan (en werkt ) ?
IK HEB NU DEZE GEKOCHT : Emtec Mini SecureDigital Card 4Gb
Volgens deze thread op HTCWizardWeb is 2GB de max. Je zou de kaart wel kunnen opdelen in twee partities van 2 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 02:58:
[...]

hmm.. je kan hem ook gewoon 10 min in de oplader laten liggen, je zult zien dat het lampje dan weer gaat branden en hij gewoon aan het opladen was maar niks aangeeft om stroom te besparen.. hij lijkt dus erg dood te zijn dan idd
Als ie echt leeg is dan werkt dat helaas ook niet, weet ik uit ervaring. In dat geval is de manier zoals beschreven door speedme de enige mogelijkheid om'm weer tot leven te wekken.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:30:
[...]

Volgens deze thread op HTCWizardWeb is 2GB de max. Je zou de kaart wel kunnen opdelen in twee partities van 2 GB.
het gehele kaartje word niet herkend in windows en op pocketpc, mijn oude minisd van 1gb wel. Ik hoorde van iemand anders dat 4gb kaartjes enkel herkent worden op nieuwe hardware.. ik gebruik de cardreader van de all-in-one printer: 1315 (HP)... zou mijn kaartje defect zijn of moet ik een andere cardreader kopen?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 09:07
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:43:
[...]

het gehele kaartje word niet herkend in windows en op pocketpc, mijn oude minisd van 1gb wel. Ik hoorde van iemand anders dat 4gb kaartjes enkel herkent worden op nieuwe hardware.. ik gebruik de cardreader van de all-in-one printer: 1315 (HP)... zou mijn kaartje defect zijn of moet ik een andere cardreader kopen?
als het een "Speed Class 4 SDHC (Secure Digital High Capacity)" kaartje is kan je het sowieso vergeten, dat ondersteund de vario gewoon niet
er zijn wel een paar 4gb kaartjes die het doen... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=272316
toch wel vreemd dat je printer hem niet kan lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
T-Mobile Kroatië heeft twee weken terug een Engelstalige WM5 AKU 3.3 ROM gereleased. Klinkt misschien niet zo heel erg interessant, maar bij mijn weten is dit de eerste officiële WWE AKU 3.3 ROM voor de Wizard. Net als de AKU 3.3 ROM van T-Mobile Duitsland is de ROM uitgerust met radio 2.69 en IPL/SPL 3.08.

Downloadlink: http://www.t-mobile.hr/mda...1_TMO_HR_WWE_Ship.zip

Ik heb hem gisteren zelf geflashed en moet zeggen dat hij qua stabiliteit beter is dan elke WM6 ROM die ik tot dusver heb geprobeerd! De snelheid is ook erg goed; beter dan met AKU 2.0 en vergelijkbaar met WM6. IMHO de beste Wizard ROM tot dusver.

[ Voor 3% gewijzigd door TommyCP op 24-06-2007 18:28 ]

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59
Heeft iemand enig idee of er een standaard programma op de Qtek zit om spraak op te nemen?? Dus zegmaar voice recording voor een lange tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic112
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:58
TommyCP schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:17:
T-Mobile Kroatië heeft twee weken terug een Engelstalige WM5 AKU 3.3 ROM gereleased. Klinkt misschien niet zo heel erg interessant, maar bij mijn weten is dit de eerste officiële WWE AKU 3.3 ROM voor de Wizard. Net als de AKU 3.3 ROM van T-Mobile Duitsland is de ROM uitgerust met radio 2.69 en IPL/SPL 3.08.

Downloadlink: http://www.t-mobile.hr/mda...1_TMO_HR_WWE_Ship.zip

Ik heb hem gisteren zelf geflashed en moet zeggen dat hij qua stabiliteit beter is dan elke WM6 ROM die ik tot dusver heb geprobeerd! De snelheid is ook erg goed; beter dan met AKU 2.0 en vergelijkbaar met WM6. IMHO de beste Wizard ROM tot dusver.
Kun je deze ROM gebruiken voor een originele Nederlandse MDA Vario? Dus zonder unlocken etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Phenomenon1985 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:48:
Heeft iemand enig idee of er een standaard programma op de Qtek zit om spraak op te nemen?? Dus zegmaar voice recording voor een lange tijd :)
Je hebt dat standaard ding van "Notes", maar anders is er vast genoeg software te vinden die dit ook/beter kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Medic112 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:11:
[...]

Kun je deze ROM gebruiken voor een originele Nederlandse MDA Vario? Dus zonder unlocken etc?
Helaas niet, door de CID lock kun je alleen ROMs in je eigen taal flashen. Unlocken is dus nodig.

Overigens weet ik niet of mensen met een G4 Wizard zonder meer kunnen updaten. Ik ben geneigd te zeggen dat dit mogelijk moet zijn, aangezien ik me niet kan voorstellen dat men in Kroatië alleen G3 Wizards heeft, maar van wat ik er tot dusver van heb gezien is het updateproces niet anders dan voorheen (en voorheen werkte het alleen bij G3's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
TommyCP schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:08:
[...]

Helaas niet, door de CID lock kun je alleen ROMs in je eigen taal flashen. Unlocken is dus nodig.

Overigens weet ik niet of mensen met een G4 Wizard zonder meer kunnen updaten. Ik ben geneigd te zeggen dat dit mogelijk moet zijn, aangezien ik me niet kan voorstellen dat men in Kroatië alleen G3 Wizards heeft, maar van wat ik er tot dusver van heb gezien is het updateproces niet anders dan voorheen (en voorheen werkte het alleen bij G3's).
Of je extract alleen de rom en vergeet de IPL/SPL updates en gebruik je shelltool .. gaat prima om G4's te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Pinky-H9 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:33:
[...]

Of je extract alleen de rom en vergeet de IPL/SPL updates en gebruik je shelltool .. gaat prima om G4's te flashen.
Klopt, ik zei dan ook "zonder meer". ;)

Wat ik eigenlijk bedoelde was dat ik me afvroeg of WWE G4's kunnen updaten m.b.v. de meegeleverde RUU. Met Shelltool wil het natuurlijk altijd wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Op mezelf maar eens te quoten:
Bebob_NL schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:23:
Ik vroeg me af of iemand ooit nog een oplossing heeft gevonden voor het probleem met trillende pixels, wat later overgaat in een display crash (met vertikale strepen)... Een simpele power-cycle is genoeg om weer - tijdelijk - leven in de Vario te krijgen. Het probleem doet zich op random momenten voor, maar lijkt nooit voor te komen als de Vario uitgeklapt is. Ik heb mn Vario al meerdere keren tot op het bot gestript en schoongemaakt, maar niets mocht baten tot nu toe....
Tips welkom, want het probleem komt steeds vaker voor :( en pas over 3 maanden kan ik een nieuwe telefoon kiezen.
M'n Vario lijikt nu echt de handdoek in de ring te gooien. Het beeldscherm is nu continue corrupt en af en toe streperig. Het beeld is heel licht, maar nog wel leesbaar. Eens in de zoveel tijd klapt het scherm eruit met bovengenoemde problemen. t is nu echt onwerkbaar. Iemand ergens dit probleem tegengekomen? Een eigenhandige servicebeurt heeft niets geholpen. :'(
[EDIT]
Zie ook hierrrr op xda en dan met name de laatste 2 pagina's. Ik zal morgen een tweede servicebeurt uitvoeren en kijken of het helpt. Vooralsnog ziet het er naar uit dat dit probleem ontstaat door mechanische druk op de randen rondom het scherm, vooral rond de onderste toetsen (rood/groene telefoontje en D-pad).

[ Voor 15% gewijzigd door Bebob_NL op 25-06-2007 16:39 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:30:
[...]

hoe splits je dat kaartje op in 2 partities van 2gb? zojuist nieuwe cardreader gekocht (sweex cr004) en deze ziet mijn 4gb mini sd wel! Dit is zo een 53 in 1 ding voor een 10 eurotjes ofzo.. dus na 4-5 cardreaders geprobeerd te hebben WERKT DEZE !!! YAHOO.... maargoed nu nog op zien te delen in 2 partities..zit nu bij computerbeheer te kijken, maar kan de huidige 4gb partitie niet verwijderen... zucht.. wat nu! De pocket pc kent hem niet en heb de methode met wm5storage.cab ook al geprobeerd maar die herkent mijn kaartje nog altijd niet.. terwijl pc hem nu wel ziet... komt dit doordat hij nog 4gb is ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:52:
[...]

hoe splits je dat kaartje op in 2 partities van 2gb? zojuist nieuwe cardreader gekocht (sweex cr004) en deze ziet mijn 4gb mini sd wel! Dit is zo een 53 in 1 ding voor een 10 eurotjes ofzo.. dus na 4-5 cardreaders geprobeerd te hebben WERKT DEZE !!! YAHOO.... maargoed nu nog op zien te delen in 2 partities..zit nu bij computerbeheer te kijken, maar kan de huidige 4gb partitie niet verwijderen... zucht.. wat nu! De pocket pc kent hem niet en heb de methode met wm5storage.cab ook al geprobeerd maar die herkent mijn kaartje nog altijd niet.. terwijl pc hem nu wel ziet... komt dit doordat hij nog 4gb is ofzo?
update:

fdisk / partitionmagic /etc zien de mini sd kaart niet als een harddisk waardoor ik er geen partities op kan maken, deze software geeft enkel mijn normale harddisk aan. In systeembeheer -->computerbehere --> schijfbeheer kan ik de hoofdpartitie niet verwijderen en kan ik er ook geen aanmaken. Zoals eerder al is gezegd heb ik wm5storage.cab al geprobeerd, echter herkent mijn pocketpc de kaart nog niet (waarschijnlijk omdat hij dus 4gb is) en werkt dit dus ook neit :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas C
  • Laatst online: 18-09 12:11
Heb gezocht maar niet gevonden: de USB-aansluiting van mijn MDA Vario (sinds december 2005, dus geen garantie :( ) heeft 't begeven. Omhulseltje en connector-tje fladderen los in de behuizing en bij een poging tot verbinding met mini-USB-kabel wordt er geen stroom meer geladen en/of ActiveSync gestart. ;(

Vraagjes:
- zijn er meer mensen bekend met dit probleem of ben ik de enige
- hoe krijg ik 'm gerepareerd, niet zijnde terugbrengen bij de T-Mobile Shop Utrecht, want ik heb er niet heel veel Euri's voor over
- wie kent bijv. repairyourphone.nl uit Zutphen en/of weet zaakjes in Utrecht (niet die bij de Jaarbeurs, die is net vertrokken, ontdekte ik vanochtend |:( ) of Lelystad?

Thnx,

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-08 08:46
Bas C schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:15:
Heb gezocht maar niet gevonden: de USB-aansluiting van mijn MDA Vario (sinds december 2005, dus geen garantie :( ) heeft 't begeven. Omhulseltje en connector-tje fladderen los in de behuizing en bij een poging tot verbinding met mini-USB-kabel wordt er geen stroom meer geladen en/of ActiveSync gestart. ;(

Vraagjes:
- zijn er meer mensen bekend met dit probleem of ben ik de enige
- hoe krijg ik 'm gerepareerd, niet zijnde terugbrengen bij de T-Mobile Shop Utrecht, want ik heb er niet heel veel Euri's voor over
- wie kent bijv. repairyourphone.nl uit Zutphen en/of weet zaakjes in Utrecht (niet die bij de Jaarbeurs, die is net vertrokken, ontdekte ik vanochtend |:( ) of Lelystad?

Thnx,

Bas
Mijn MDA Vario laatst ook opgestuurd, was anderhalf jaar oud, en zat nog wel garantie op. Heb een abbonement van 2 jaar, maar neem aan dan wanneer je een abbonement van 1 jaar hebt de garantie ook 2 jaar is.
Had overigens vochtschade volgens T-mobile/SolidVision; total loss zeggen ze. Nu loopt ie na een dag of 3 vast, maar wanneeer ik 'm om de dag zelf soft reset, blijft ie het gewoon doen!
Als je even naar T-mobile belt weet je zeker hoe lang je garantie is.
Heb dit probleem wel vaker voorbij zien komen op verschillende sites, de oplossing weet ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fdisk / partitionmagic /etc zien de mini sd kaart niet als een harddisk waardoor ik er geen partities op kan maken, deze software geeft enkel mijn normale harddisk aan. In systeembeheer -->computerbehere --> schijfbeheer kan ik de hoofdpartitie niet verwijderen en kan ik er ook geen aanmaken. Zoals eerder al is gezegd heb ik wm5storage.cab al geprobeerd, echter herkent mijn pocketpc de kaart nog niet (waarschijnlijk omdat hij dus 4gb is) en werkt dit dus ook neit :(
wederom een update... heb vanalles geprobeerd, ook andere forums:
http://www.modaco.com/index.php?showtopic=256440
http://forum.xda-develope...4644&posted=1#post1334644
http://www.htcwizardweb.net/node/1354#comment-3671

maar nog altijd krijg ik mijn 4gb emtec kaartje niet aan de praat op mijn pocket pc, en nog altijd is het 1 partitie welke ik niet kan verwijderen.. Ben dus nog op zoek naar een (windows)tooltje welke de minisd kan splitsen in partities dmv mijn cardreader (sweex CR004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas C
  • Laatst online: 18-09 12:11
Martijn___ schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 02:17:
[...]

Mijn MDA Vario laatst ook opgestuurd, was anderhalf jaar oud, en zat nog wel garantie op. Heb een abbonement van 2 jaar, maar neem aan dan wanneer je een abbonement van 1 jaar hebt de garantie ook 2 jaar is.
Had overigens vochtschade volgens T-mobile/SolidVision; total loss zeggen ze. Nu loopt ie na een dag of 3 vast, maar wanneeer ik 'm om de dag zelf soft reset, blijft ie het gewoon doen!
Als je even naar T-mobile belt weet je zeker hoe lang je garantie is.
Heb dit probleem wel vaker voorbij zien komen op verschillende sites, de oplossing weet ik helaas niet.
Heb net van de klantenservice gehoord dat ik ook twee jaar heb, :*) dus ik ga er snel mee langs mijn verkooppunt. Toestel is regelmatig gevallen en zo 8)7 , maar functioneerde steeds prima. En de USB-aansluiting is nou niet een onderdeel dat van vallen alleen kapot zou mogen gaan...
Kan ik meteen de stylo-houder aangeven.

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Als ik via Orb een stream wil luisteren via TCPMP krijg ik de melding

Speler: Audio codec (Windows Media Audio) niet gevonden! Controleer de homepage voor additionele plugins.

Iemand een idee?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, misschien moet je een extra plugin downloaden vanaf de homepage????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me al een ongeluk gezocht maar kan het antwoord op mijn vraag niet vinden:

Hoe haal je de MMS-folder uit Outlook?

MMS heb ik ondanks talloze pogingen nog nooit aan de praat gekregen, ik heb het niet nodig en die folder zit alleen maar in de weg. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb WM6 met core 2.0n. Ik heb via tmobile site, de mms instelling van Vario II ingevoerd maar ik kan nog steeds geen mms sturen. Kan iemand me hierbij helpen?

Ik ben in bezit van een mda vario.

[ Voor 30% gewijzigd door Zhadum op 30-06-2007 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Zhadum schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 02:19:
Ik heb WM6 met core 2.0n. Ik heb via tmobile site, de mms instelling van Vario II ingevoerd maar ik kan nog steeds geen mms sturen. Kan iemand me hierbij helpen?

Ik ben in bezit van een mda vario.
MMS instellingen uit de TS al geprobeerd? WM6 problemen worden hier niet besproken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik heb een probleempje met mijn Mda Vario, zodra ik in ConnManager mijn WiFi activeer (dus op dat icoontje van wifi klik) gaat er even zo'n draaidingetje lopen (zo'n 'ik ben bezig met het verwerken' ding :P ) maar dan gebeurd er verder niks... wifi gaat niet aan :? normaal deed wifi het altijd perfect, nooit echt problemen mee gehad... beetje weird, heeft iemand hier een idee over? :)

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klik er nog een keer op en dat doet ie het wel.. Heb ik ook.. :? (WM6)

Vraagje, als ik een headset heb aangesloten en ik word gebeld dan gaat de ringtone ook af op de externe speaker. Dit wil ik helemaal niet, is dit ergens in te stellen? En zo ja, waar? Want ik kan het niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen...

Ik heb een probleem met mijn Wizard..
Opeens worden de .mid (midi) files niet meer afgespeeld.
Als ik bij een contactpersoon de ringtone selecteer, verschijnen de midi files wel in het selectieveld, alleen ze worden niet meer afgespeeld. :'(
Als ik de media player op de ppc de midi files afspeel, krijg ik de volgende melding:
"The source filter for this file could not be loaded"

Op de pc spelen deze midi files nog wel normaal, dus de files zijn niet corrupt.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Alvast hartstikke bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-08 08:46
laatst heb ik een hard reset gedaan, en nu lukt het me niet meer om via mn MDA mijn PC te verkennen. In Verkenner en in Total commander heb ik al van alles geprobeerd. Mijn PC heeft de naam beneden, ik heb onder andere geprobeerd: //beneden/c //beneden/c: //beneden ///beneden/c:/ en nog meer combinaties hierop, maar het lukt niet, voor de had reset lukte het wel, iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik krijg zostraks een Wizard binnen. :P

Maar ik zoek nu nog een programmatje:
Ik had een keer zo'n GPS programmatje gezien voor windows mobile waar je hele route gelogt wordt en die je dan vervolgens terug kunt kijken met gem/max snelheid enz. en die je ook in google earth kunt importeren. Ik kan hem nu echter niet meer vinden. Weet iemand welk programma dat was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19
GPSGate misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Reperion, Mologogo of Trackr misschien? Anders ff zoeken bij google zijn er genoeg.

[ Voor 17% gewijzigd door DeOS op 04-07-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 07:06
Bebob_NL schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:00:
Op mezelf maar eens te quoten:

[...]

M'n Vario lijikt nu echt de handdoek in de ring te gooien. Het beeldscherm is nu continue corrupt en af en toe streperig. Het beeld is heel licht, maar nog wel leesbaar. Eens in de zoveel tijd klapt het scherm eruit met bovengenoemde problemen. t is nu echt onwerkbaar. Iemand ergens dit probleem tegengekomen? Een eigenhandige servicebeurt heeft niets geholpen. :'(
[EDIT]
Zie ook hierrrr op xda en dan met name de laatste 2 pagina's. Ik zal morgen een tweede servicebeurt uitvoeren en kijken of het helpt. Vooralsnog ziet het er naar uit dat dit probleem ontstaat door mechanische druk op de randen rondom het scherm, vooral rond de onderste toetsen (rood/groene telefoontje en D-pad).
Hier hetzefde probleem. Ontstaat als er een witte achtergrond aanwezig is en als het toestenbord dicht is. Met het toetsenbord open geen probleem. Als ik het scherm ietsje omhoog houd bij het dichtschuiven blijft het scherm goed.
Het lijkt dus echt een mechanisch probleem te zijn. Slecht contact oid.

Heb je het probleem zelf al opgelost? Of heeft iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 09:07
heeft iemand anders last van dat de power/standby knop blijft steken, zit te twijfelen of ik hem maar terug moet sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
mpx200_05 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:08:
[...]

Hier hetzefde probleem. Ontstaat als er een witte achtergrond aanwezig is en als het toestenbord dicht is. Met het toetsenbord open geen probleem. Als ik het scherm ietsje omhoog houd bij het dichtschuiven blijft het scherm goed.
Het lijkt dus echt een mechanisch probleem te zijn. Slecht contact oid.

Heb je het probleem zelf al opgelost? Of heeft iemand anders een idee?
Ook bij mij blijft het scherm goed als je de Vario iets openklapt...

Ik heb de volgende theorie intussen opgesteld:

Helaas heb ik vanochtend (maandag 9 juli) mijn eerste schermcrash gehad sinds de operatie vorige week. Het aantal crashes is dus wel degelijk afgenomen, maar het probleem bestaat nog steeds :'(

Analyse
Het probleem met witte strepen onstaat alleen maar als de vario dichtgeklapt is. Ik heb nergens gehoord of gezien dat iemand er last van heeft als het toetsenbord uitgeklapt is. Als het scherm crashed, dan is de Vario dus altijd helemaal gesloten. Na een aan-uit cycle is het probleem soms opgelost, maar meestal crashed het scherm meteen nog een keer, en na een tweede cycle nóg een keer en nóg een keer enz totdat het probleem plotseling op magische wijze verdwenen is. (althans, tijdelijk).
Maarrrrr... zo magisch is het niet!

Verklaring
Soms wordt een schermcrash aangekondigd door trillende pixels. Soms blijven de pixels even trillen, en er hoeft maar iets te gebeuren en je hebt een schermcrash aan je broek. Maar als je op het gebied drukt rondom het D-Pad, dan kan je er voor zorgen dat de pixels ophouden met trillen, en kan je een op hande zijnde schermcrash uitstellen totdat je los laat.
Uit dit alles trek ik de conclusie dat dat schermcrashes onstaan vanwege een drukprobleem op het scherm.
Zodra je de Vario dichtklapt onstaat er (extra) mechanische druk in je telefoon (je hoort een "klik" als ie dichtschuift en het scherm wordt iets naar beneden getrokken bij het sluiten van de telefoon).
Als de Vario opengeklapt is, dan hangt het scherm een beetje los en is er geen excessieve druk op het scherm. Daarom ontstaan er ook geen schermcrashes op zulke momenten.

Oplossing
De druk op het scherm moet lager als de Vario ingeklapt is. Dit kan worden gedaan door de schroeven in de telefoon iets losser te draaien. Het gaat hierbij om de volgende 8 schroeven:

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/53tm3xg.pngHier zie je de achterkant van het scherm.
Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/4qrpkyg.pngHier gaat het om de vier schroeven die het toetsenbord aan het scherm vast zetten.

Draai de schroeven eerst helemaal los, draai ze vervolgens weer nét vast en draai ze dan een ietsiepietsie beetje los, zodat ze nog net vast zitten en er niet uitdonderen.

Resultaat
Vanochtend heb ik mijn Vario voor deze operatie op de pijnbank gelegd :+ en bovenstaand uitgevoerd. De hele dag, ondanks veelvuldig gebruik, geen enkele schermcrash meer gehad. :*) Normaal gesproken kwam dat aan de lopende band voor....

Ik zal deze post updaten als er nieuwe ontwikkelingen zijn, als het probleem bijvoorbeeld weer terugkeert. (zie melding bovenaan deze post, ik heb een crash gehad) Mochten er meer mensen mee aan de slag gaan, laat me het resultaat aub weten :)
Succes ermee!

Ps. Uiteraard wel op eigen risico dit, en je garantie vervalt zodra je je Vario openbreekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Bebob_NL op 09-07-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier al mensen met ervaring in de XDA WM6 roms?
Diverse Roms geprobeerd op de MDA, met diverse radio roms, maar bij allemaal is de MMS verzending erg traag en ontvangst van MMS werkt niet.
(eigen config: IPL/SPL 2.18, radiorom 2.61)
Met een standaard orange ROM (is ook de provider) gaat het perfect.

Overigens, de postings hierboven... Misschien is de oplossing wel het contact tussen display en printplaat. Heb je die ook losgehaald en dus weer vastgezet?
Zou dat niet de oplossing geweest kunnen zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Laatst online: 18-08 09:23
Iemand een idee hoe ik alle nummers vanuit de Vario op de simkaart kan krijgen.
I.v.m. nieuw toestel! mn vario is brak en ik hoop dat ik het nog voor elkaar kan krijgen.

Mijn dank zal groot zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:14:
Diverse Roms geprobeerd op de MDA, met diverse radio roms, maar bij allemaal is de MMS verzending erg traag en ontvangst van MMS werkt niet.
Als je je een beetje had verdiept in WM6 dan weet je ook dat vrijwel alle WM6 ROM's problemen geven i.c.m. met een radiorom die hoger is dan 2.19 (gemiste oproepen/sms berichten die niet aankomen, enz). Daarnaast worden WM6 problemen hier niet besproken aangezien WM6 voor de wizard niet legaal verkrijgbaar is. Daarvoor zul je je dus moeten wenden tot XDA (waar je je ROM ook vandaan hebt).
AMDman schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:23:
Iemand een idee hoe ik alle nummers vanuit de Vario op de simkaart kan krijgen.
I.v.m. nieuw toestel! mn vario is brak en ik hoop dat ik het nog voor elkaar kan krijgen.
Via de SIM manager onder programs. Menu --> contacts to SIM. Een betere optie is syncen met outlook trouwens (als je brakke toestel dat nog toestaat). Hierbij behoud je meer data (meerdere nummers per contact + overige data zoals adres enz).

Je zou ook nog PIM backup kunnen proberen om een dump te maken op je mini SD kaart. Ligt er weer aan of je op je nieuwe toestel ook Windows Mobile hebt staan....anders wordt het restoren lastig volgens mij.

[ Voor 38% gewijzigd door DeOS op 06-07-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
@ DeOS en Lizard:
Ik had denk ik eerst niet goed genoeg gezocht, ik had later zelf al "GPS Tuner" gevonden, die precies doet wat ik wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Bebob_NL schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:59:
[...]

Ook bij mij blijft het scherm goed als je de Vario iets openklapt...

Ik heb de volgende theorie intussen opgesteld:

Analyse
Het probleem met witte strepen onstaat alleen maar als de vario dichtgeklapt is. Ik heb nergens gehoord of gezien dat iemand er last van heeft als het toetsenbord uitgeklapt is. Als het scherm crashed, dan is de Vario dus altijd helemaal gesloten. Na een aan-uit cycle is het probleem soms opgelost, maar meestal crashed het scherm meteen nog een keer, en na een tweede cycle nóg een keer en nóg een keer enz totdat het probleem plotseling op magische wijze verdwenen is. (althans, tijdelijk).
Maarrrrr... zo magisch is het niet!

Verklaring
Soms wordt een schermcrash aangekondigd door trillende pixels. Soms blijven de pixels even trillen, en er hoeft maar iets te gebeuren en je hebt een schermcrash aan je broek. Maar als je op het gebied drukt rondom het D-Pad, dan kan je er voor zorgen dat de pixels ophouden met trillen, en kan je een op hande zijnde schermcrash uitstellen totdat je los laat.
Uit dit alles trek ik de conclusie dat dat schermcrashes onstaan vanwege een drukprobleem op het scherm.
Zodra je de Vario dichtklapt onstaat er (extra) mechanische druk in je telefoon (je hoort een "klik" als ie dichtschuift en het scherm wordt iets naar beneden getrokken bij het sluiten van de telefoon).
Als de Vario opengeklapt is, dan hangt het scherm een beetje los en is er geen excessieve druk op het scherm. Daarom ontstaan er ook geen schermcrashes op zulke momenten.

Oplossing
De druk op het scherm moet lager als de Vario ingeklapt is. Dit kan worden gedaan door de schroeven in de telefoon iets losser te draaien. Het gaat hierbij om de volgende 8 schroeven:

[afbeelding]Hier zie je de achterkant van het scherm.
[afbeelding]Hier gaat het om de vier schroeven die het toetsenbord aan het scherm vast zetten.

Draai de schroeven eerst helemaal los, draai ze vervolgens weer nét vast en draai ze dan een ietsiepietsie beetje los, zodat ze nog net vast zitten en er niet uitdonderen.

Resultaat
Vanochtend heb ik mijn Vario voor deze operatie op de pijnbank gelegd :+ en bovenstaand uitgevoerd. De hele dag, ondanks veelvuldig gebruik, geen enkele schermcrash meer gehad. :*) Normaal gesproken kwam dat aan de lopende band voor....

Ik zal deze post updaten als er nieuwe ontwikkelingen zijn, als het probleem bijvoorbeeld weer terugkeert. Mochten er meer mensen mee aan de slag gaan, laat me het resultaat aub weten :)
Succes ermee!

Ps. Uiteraard wel op eigen risico dit, en je garantie vervalt zodra je je Vario openbreekt.

Hoe ben je bij de 2 'verborgen' schroeven gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:14:

Overigens, de postings hierboven... Misschien is de oplossing wel het contact tussen display en printplaat. Heb je die ook losgehaald en dus weer vastgezet?
Zou dat niet de oplossing geweest kunnen zijn?
Staat die Radio ROM niet juist bekend om zijn instabiele werking (missed calls, sms die niet aan komen/dubbel aankomen)? Of ben ik in de war met een andere Radio ROM?

Uiteraard heb ik ook nog aan die connector gedacht.
Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/6h4j8g6.png
Op het blauw omcircelde gedeelte heb ik ooit een laagje papier geplakt, zodat de FPC kabel van het scherm stevig tegen het mainboard wordt gedrukt. Dit leverde echter niets op... Het probleem is echt drukgerelateerd... Trouwens, tot nu toe nog geen schermcrash gehad *O*
[EDIT]
mpx200_05 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:34:
[...]

Hoe ben je bij de 2 'verborgen' schroeven gekomen?
Welke twee verborgen schroeven bedoel je? achter het scherm waar zeg maar het scherm aan het toetsenbord vast zit? Daarvoor moet je de hele unit uit elkaar halen, zie ook deze handleiding. Ga voorzichtig te werk....

[ Voor 17% gewijzigd door Bebob_NL op 06-07-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05

[...]

Welke twee verborgen schroeven bedoel je? achter het scherm waar zeg maar het scherm aan het toetsenbord vast zit? Daarvoor moet je de hele unit uit elkaar halen, zie ook deze handleiding. Ga voorzichtig te werk....
[/quote]

Daar was ik al bang voor ... nog tips en trucs? Inmiddels wordt dit de derde foon die we gaan 'slopen'. Naast een paar Treo's en mijn 1e smartphone (de mpx) wordt dit dus het derde model. Als je eenmaal weet hoe het werkt is het meestal niet moeilijk, maar ja het is allemaal maar plastic en kapot is kapot.

Op het ander door je gemelde forum had er iemand een paar stukjes plastic tussen de rand van de kast en het scherm gedaan. Heb je dat nog geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
mpx200_05 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:56:

[...]

[/quote]

Daar was ik al bang voor ... nog tips en trucs? Inmiddels wordt dit de derde foon die we gaan 'slopen'. Naast een paar Treo's en mijn 1e smartphone (de mpx) wordt dit dus het derde model. Als je eenmaal weet hoe het werkt is het meestal niet moeilijk, maar ja het is allemaal maar plastic en kapot is kapot.

Op het ander door je gemelde forum had er iemand een paar stukjes plastic tussen de rand van de kast en het scherm gedaan. Heb je dat nog geprobeerd?
Rand van de kast en het scherm?
[edit]
Eerste crash gehad, probleem is er nog steeds, maar wel in mindere mate.... :'( :(

[ Voor 4% gewijzigd door Bebob_NL op 09-07-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onderstaande register tweak uit de startpost geinstalleerd:

"Wanneer iemand op MSN Messenger online komt terwijl jij dit ook bent krijg je normaal gesproken een notification. Deze pop-ups kunnen tot zeer grote frustraties lijden wanneer je een groot aantal mensen in je contact list hebt. Door twee nieuwe registry entries toe te voegen kun je in je Settings heel eenvoudig deze notifications naar wens aanpassen. Het toevoegen van de registry entries vergt echter wel wat geduld."

Alleen werkt deze niet. bij sound & notifications staan wel de messenger instellingen erbij maar ze werken dus niet. Iemand een idee waar dit door komt, moet ik alsnog in het register iets instellen?

Oh ja ik heb trouwens de I-mate K-jam..misschien dat daar nog iets anders mee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

probeer anders even ergens windows live messenger voor pocket pc te vinden/downloaden. deze heeft die nadelen niet en werkt sowieso beter dan die jij nu gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voor een appel en een ei een (defecte?) MDA Vario gekocht. Zit helaas NIETS bij,....

Wilde graag weten of de oplader identiek is aan die van een QtekS100.

Via mijn mini-usb kabel laad de Vario niet op, via mijn oplader gaat het rode lampje branden maar laad niet.....

Volgens de man is er kortsluiting geweest. Misschien accu kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:51:
Heb voor een appel en een ei een (defecte?) MDA Vario gekocht. Zit helaas NIETS bij,....

Wilde graag weten of de oplader identiek is aan die van een QtekS100.

Via mijn mini-usb kabel laad de Vario niet op, via mijn oplader gaat het rode lampje branden maar laad niet.....

Volgens de man is er kortsluiting geweest. Misschien accu kapot?
Yup. Beide opladers zijn gelijk en bieden gewoon 5v aan. Als de accu helemaal is leeggetrokken wil de telefoon bij mij ook niet meer laden met een mini- usb kabel op de computer/ laptop. Het enige wat dan werkt is het aansluiten van die oplader. Zeker weten dat hij dan echt rood brandt en niet oranje? Misschien kun je hem even wat langer aan de spanning laten voordat je hem probeert op te starten. Ik heb ook nog een service manual van de Wizard, als je daar miscchien nog wat aan hebt wil ik je hem wel mailen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jaap-Jan op 11-07-2007 18:01 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat brengt weer wat vertrouwen in de zaak Jaap-Jan !!!! :D _/-\o_

Is dit toevallig de manual ;) : http://www.mdatweak.com/downloads/Wizard_Service_Manual.pdf :P

EDIT: En het lampje is ECHT rood ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Lijkt er wel op, ja :P. Niet gedacht dat 'ie zo makkelijk te vinden was :P

Dan ben je vast ook deze zin tegengekomen:
(12) If Charge light is red when plug in AC adapter, it means the main battery is not charge enough and can’t power on,
You just need to continue charge unit the light become Amber.
Dus er gloort nog hoop. :).

[ Voor 65% gewijzigd door Jaap-Jan op 11-07-2007 18:07 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:27

Nanax

Ik ben sjaak niet

Ik zit met een vergelijkbaar probleem en heb zelfs al (impulsief) een touch als vervanger besteld.

De batterij is totaal leeg, ik heb een niet originele 220-usb lader liggen, het origineel ben ik kwijt . De wizard weigert op te laten met via pc (logisch) maar ook via deze lader. output specs van de nep lader: 5 volt en 400mA. Kan iemand eens op zijn originele lader kijken of de output daarvan anders (hoger?) is? misschien dat het kleine verschil hem over de grens helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Nanax schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:34:
Ik zit met een vergelijkbaar probleem en heb zelfs al (impulsief) een touch als vervanger besteld.

De batterij is totaal leeg, ik heb een niet originele 220-usb lader liggen, het origineel ben ik kwijt . De wizard weigert op te laten met via pc (logisch) maar ook via deze lader. output specs van de nep lader: 5 volt en 400mA. Kan iemand eens op zijn originele lader kijken of de output daarvan anders (hoger?) is? misschien dat het kleine verschil hem over de grens helpt.
De mijne kan 1A leveren. De spanning is gewoon 5v gelijkstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu een uurtje aan de lader, en nog steeds is de led rood....?

Duurt dat opladen zo lang? :O

En als je de batterij eruit haalt, blijft het lampje gewoon branden (als ie aan de oplader ligt dus).... normaal?

Mijn oplader is dus van de Qtek, 5V en 1Ah output. :?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

hmm morgen toch maar even naar de t-mobile shop om daar hem aan een originele lader te hangen en kijken of dat helpt, dan maar eens bedenken hoe we t-mobile gaan uitleggen dat de touch niet meer hoeft te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nanax schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 19:04:
hmm morgen toch maar even naar de t-mobile shop om daar hem aan een originele lader te hangen en kijken of dat helpt, dan maar eens bedenken hoe we t-mobile gaan uitleggen dat de touch niet meer hoeft te komen :P
Zet je bevindingen hier neer!!! Ben erruug benieuwd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

Ik heb hem wel vaker uit de dood weten terug te halen op die manier, het ding is bij mij alleen licht uit elkaar aan het vallen en nu ie weeer helemaal leeg was had ik domweg geen zin om het weer te fixen en heb ik t-mobile opgebeld dat ik graag een nieuwe touch wou hebben.

Ik zit nu op 1 jaar + 4 maanden van contract en ben erg lomp geweest met mijn wizard. Ik gebruik hem echter zeer intensief en mis de agenda functie enorm. Vanmiddag dus al dealtje met t-mobile gesloten: 1 jaar erbij en pit er bij (wou ik toch al) en 30e bij lapen voor een nieuwe touch. Ik zit dan wel nog 1 jaar en 8 maanden (in totaal) aan t-mobile vast. Klonk best aardig, maar eigenlijk onzinnig als ik het nog bijv. 4 maanden kan rekken met mijn wizard om al een nieuwe te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 19:10:
[...]

Zet je bevindingen hier neer!!! Ben erruug benieuwd 8)
Ik wil je niet ontmoedigen, maar jouw lader is identiek aan de mijne. De ene mogelijkheid is dat er iets mis is met het moederbord, de andere mogelijkheid dat de accu stuk is. Misschien kun je meten of de telefoon de accu wel oplaadt en daarna of de accu wel lading bevat. Zo kun je miscchien nagaan welke van de twee stuk is :).

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 11-07-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

Ach zijn lampje gaat iig branden dan zou het wel goed moeten komen, dat gebeurt bij mij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBergman
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2021
Hey jongens,

sorry dat ik met mijn vraag in die topic kom, maar het topic van de Qtek 9090 is dood...
Ik kreeg de pda vanmiddag van een pa van een vriend met de reden, het speakertje is kapot, hij nieuwe gekocht of verzekering ofzo...
Maar nu ik aan het kloten met dat ding, muziek er op, afspelen, kraakt, heel zacht geluid...
Dus ik denk, laat ik eens op het speakertje zuigen ! en ja hoor, hij doet het helemaal zoals het hoort!
nu is mijn vraag dus...wat zou dat kunnen zijn...en als het speakertje dus werkelijk kapot is...zou ik dan een speakertje uit een nog oudere versie over kunnen zetten in deze pda ?

Groeten,

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

accu laad niet bij.... Nieuwe accu bestellen maar?

Gister gemeten op 0.60V, nu, 2 uur geladen 0.30V...... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

wow 0.60v is ook echt helemaal niks, hij loopt eerder leeg van dat ledje. normaal 3.7 volt, ik geloof dat de ondergrens bij 2.9 lag om hem nog normaal te kunnen opladen. Dat word dus een nieuwe accu, maar dan moet je nog maar hopen dat ie het weer doet. Als ik jou was zou ik even naar een t-mobile shop gaan en vragen om een accu om te testen. Die gasten zijn meestal heel coulant. Als hij met een andere accu werkt weet je wat je te doen staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd Nanax, maar die enkele euri's voor een accu...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBergman
IK neem dus aan dat jullie het niet weten ?
of toevallig toch over heen gelezen ?
Sorry van de kick maar, k wil het toch wel graag weten

(lees mn vorige reply)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomBergman schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:31:
IK neem dus aan dat jullie het niet weten ?
of toevallig toch over heen gelezen ?
Sorry van de kick maar, k wil het toch wel graag weten

(lees mn vorige reply)
Tom, zoals je zelf al hebt gemekrt is dit niet het topic voor een Qtek 9090...

Maargoed, of het kan? No idea, gewoon alles uit elkaar schroeven en proberen! Je zit immers niet voor niets op GoT >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

Ho relax eens even het kan even duren voordat je antwoord krijgt. iig: tjek dit eens nieuwe speaker. zelf inbouwen en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBergman
Nanax schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:35:
Ho relax eens even het kan even duren voordat je antwoord krijgt. iig: tjek dit eens nieuwe speaker. zelf inbouwen en klaar
Yo, sorry, ik was gewoon al overdonderd dat ik dat ding zo even kreeg :9 dus wou het wel graag weten e.d. maar toch bedankt jongens ! en true subarugek daar zijn we voor ! 8)7

Edit: Ik denk dat er in de oude Qtek wel dezelfde zit, ga op zoek naar een erg kleine torx en schroevendraaier en ik laat het weten !

[ Voor 10% gewijzigd door TomBergman op 11-07-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

het typenummer komt overeen dus je kunt die gewoon bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast, pak een platte kop schroevendraaiertje... ;)

heb een nieuwe accu besteld..... :D

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBergman
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:55:
gast, pak een platte kop schroevendraaiertje... ;)

heb een nieuwe accu besteld..... :D
ipv torx ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja tom, ipv torx :P

familie in zwolle wonen, bergman? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Nanax schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:34:

Nanax, je zou eens het volgende kunnen proberen :

Neem de batterij uit de Vario en kijk goed naar de + en - aansluiting (staat aangegeven).
Neem nu een 9V batterij (zo'n blok) en een 2-aderig stroomkabeltje.
Sluit de ene kant van de kabel aan op de + en - van de 9V batterij en de andere kant kort een aantal keren de + en - van de Vario-batterij aantikken.
DOE DIT WEL VOORZICHTIG !!!

Met een beetje mazzel, krijgt nu de batterij kortstondig genoeg stroom om op te starten en dan moet je direkt de 220V lader erin doen (dus niet dat USB-gevalletje).

Zo heb ik mijn Vario al 2x moeten reanimeren d.m.v. deze eigen-gemaakte defbrillator :P

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBergman
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 07:20:
ja tom, ipv torx :P

familie in zwolle wonen, bergman? :9
Klopt !

en tja ik zal even kijken, mijn kleinste in te klein en de maat er na is te groot.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

speedme schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:14:
[...]

Nanax, je zou eens het volgende kunnen proberen :

Neem de batterij uit de Vario en kijk goed naar de + en - aansluiting (staat aangegeven).
Neem nu een 9V batterij (zo'n blok) en een 2-aderig stroomkabeltje.
Sluit de ene kant van de kabel aan op de + en - van de 9V batterij en de andere kant kort een aantal keren de + en - van de Vario-batterij aantikken.
DOE DIT WEL VOORZICHTIG !!!

Met een beetje mazzel, krijgt nu de batterij kortstondig genoeg stroom om op te starten en dan moet je direkt de 220V lader erin doen (dus niet dat USB-gevalletje).

Zo heb ik mijn Vario al 2x moeten reanimeren d.m.v. deze eigen-gemaakte defbrillator :P
Hehe wat een plan, ik ga hem zo wel eerst even gewoon aan de lader proberen te hangen, anders ga ik hier wel eens mee kloten. Lijkt me nog best een riskante zaak. :o maar goed, ik heb besloten de touch gewoon te laten komen dus als de wizard het nog gaat doen is dat vooral leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Laatst online: 02-09 22:17
Nanax schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:14:
[...]

Hehe wat een plan, ik ga hem zo wel eerst even gewoon aan de lader proberen te hangen, anders ga ik hier wel eens mee kloten. Lijkt me nog best een riskante zaak. :o maar goed, ik heb besloten de touch gewoon te laten komen dus als de wizard het nog gaat doen is dat vooral leuk meegenomen.
Ik zou je Vario graag van je overnemen, mocht je besluiten om hem weg te doen of mocht ie niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Even vraag ben van plan nu stereo bluetooth headset aan te schaffen logitech freepulse maar zou dus wat meer geheugen in mijn vario willen stoppen 1gb is te doen. nu mijn vraag werkt 2gb en/of 4gb probleemloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Vassie18 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:38:
Even vraag ben van plan nu stereo bluetooth headset aan te schaffen logitech freepulse maar zou dus wat meer geheugen in mijn vario willen stoppen 1gb is te doen. nu mijn vraag werkt 2gb en/of 4gb probleemloos?
2GB wel, 4GB in veel gevallen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
DeOS schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:42:
[...]

2GB wel, 4GB in veel gevallen niet.
Dat is jammer...dan word het nu een 2gb kaartje met freepulse en aan het einde van het jaar een Zune :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

Nou allen bedankt voor de ideeen maar een originele oplader was genoeg, nu maar eens kijken wat we er mee gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomBergman schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:01:
[...]

Klopt !

en tja ik zal even kijken, mijn kleinste in te klein en de maat er na is te groot.... :'(
Doe haar de groeten maar van Sieger ;) riekz dan he :P .....
Nanax schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:14:
[...]

Heb het ook geprobeerd, zonder resultaten..... Had ik ook wel gedacht hoor, maf idee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

DaSaN schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:19:
[...]

Ik zou je Vario graag van je overnemen, mocht je besluiten om hem weg te doen of mocht ie niet werken.
Kun je even je dm aanzetten? ik mis contact gegevens in je profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBergman
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 07:38:
[...]

Doe haar de groeten maar van Sieger ;) riekz dan he :P .....

[...]

Heb het ook geprobeerd, zonder resultaten..... Had ik ook wel gedacht hoor, maf idee 8)7
Zij is dan weer geen familie denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

*insert random bad swears here*

Mijn MDA is net terug van reparatie, schermcrashes en whine.
Heb ik net weer een schermcrash.

Maandag aftersales maar weer bellen.
Want m'n screenprotector was ook weg.

[ Voor 23% gewijzigd door Romke op 14-07-2007 20:03 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

hehe grappenmaker dikke kans dat ze er een nieuw scherm in hebben gezet :+ ik gok niet dat ze daar nieuwe screenprotectors hebben liggen
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Let op:
We 'gedogen' al veel, met betrekking tot ROM's, maar vragen over WM6 willen we hier toch echt niet zien. WM6 voor de Wizard is per definitie niet legaal.

Vragen en uitleg geven over WM6 is hier dus niet toegestaan!