Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:36
Hmm. Ik heb nu een K750i en wil graag een nieuwe mobiel. Ik zag toen dit apparaatje en het spreekt me wel aan. Ik luister wel vaak muziek op mijn mobiel(met oordopjes), en maak af en toe een foto(op speciale plekken/gelegenheden).

Mijn vraag is dus, zouden jullie overstappen op de MDA vario? En zo ja/nee, waarom wel/niet?
Ik hoorde van iemand dat het geluid niet zo goed was van de MDA vario, klopt dit? en hoe is dit met de standaard oordopjes?

Als ik niet over ga op de MDA vario, dan houd ik de K750i, en dan met een sim only abonoment.

[ Voor 9% gewijzigd door Perzikvrucht op 04-06-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 10:41
TommyCP schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:53:
[...]

Bij mijn weten komen alle G4's met de officiële AKU2.0 ROM van T-Mobile, maar de IPL en SPL in dit pakket zijn volgens mij niet met een G4 compatible. Dus, wat je eigenlijk moet hebben is deze officiële ROM met de IPL en SPL eruit gesloopt. Op XDA-developers kan je vinden hoe dit moet. Ik weet het zelf zo 1,2,3 niet, maar het is in ieder geval niet heel erg veel werk (geen "cooking" nodig). Misschien dat het zelfs al voor je is gedaan. :)
thx maar hij werkte uiteindelijk gewoon :)
ipl/spl blijven gewoon de goeie versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 19:34

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

barzi schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:27:
Hmm. Ik heb nu een K750i en wil graag een nieuwe mobiel. Ik zag toen dit apparaatje en het spreekt me wel aan. Ik luister wel vaak muziek op mijn mobiel(met oordopjes), en maak af en toe een foto(op speciale plekken/gelegenheden).

Mijn vraag is dus, zouden jullie overstappen op de MDA vario? En zo ja/nee, waarom wel/niet?
Ik hoorde van iemand dat het geluid niet zo goed was van de MDA vario, klopt dit? en hoe is dit met de standaard oordopjes?

Als ik niet over ga op de MDA vario, dan houd ik de K750i, en dan met een sim only abonoment.
Als je voor de muziek en foto's gaat, zal ik het niet doen.
Zelf vind ik de Vario fantastisch ivm TomTom, agenda, e-mail en verschillende andere software.
Voor agenda en e-mail is het toetsenbord erg makkelijk, maar daar zal jij voor muziek en foto's niets aan hebben.

De oordopjes gebruik ik niet (heb carkit in mn auto) maar uit reacties begreep ik dat verschillende m.b.v. een converter andere oordopjes aan hadden gesloten voor betere kwaliteit.

Overigens ben ik al ruim een jaar super te vreden over de MDA Vario, omdat ik andere toepassing gebruik dan jij aangeef. Succes!

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Martino-s schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:55:
[...]

Als je voor de muziek en foto's gaat, zal ik het niet doen.
Zelf vind ik de Vario fantastisch ivm TomTom, agenda, e-mail en verschillende andere software.
Voor agenda en e-mail is het toetsenbord erg makkelijk, maar daar zal jij voor muziek en foto's niets aan hebben.

De oordopjes gebruik ik niet (heb carkit in mn auto) maar uit reacties begreep ik dat verschillende m.b.v. een converter andere oordopjes aan hadden gesloten voor betere kwaliteit.

Overigens ben ik al ruim een jaar super te vreden over de MDA Vario, omdat ik andere toepassing gebruik dan jij aangeef. Succes!
Ik zelf ben 16 jaar, dus tom tom oid zal ik niet gebruiken.
Ik zal WiFi denk ik wel gebruiken, om eens in de tuin te internetten oid. Ik denk alleen niet dat ik een soort van T-mobile abbonement neem, dat ik onbeperkt overal kan internetten.

Agenda ben ik eigelijk wel van plan te gebruiken volgend schooljaar. Ik vind een normale agenda best onhandig, en dan is dit een goede vervanger.

Maar ik luister dus ook muziek(met oordopjes). En ik maak af en toe een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Duw met het pennetje lichtjes tegen het bovenste nokje aan, je hoort dan een klikje. Je pennetje zal weer een hele tijd vast zitten. Tis geen permanente oplossing maar veel makkelijker dan heel je vario met chirurgische precisie uit elkaar slopen.
Ik kon een glimlacht niet ondrukken dat het zo simpel is. Inderdaad, dit was voor mij in ieder geval de oplossing, het pennetje zit weer stevig in zijn houder, enorm bedankt voor deze tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
barzi schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:00:
[...]

Ik zelf ben 16 jaar, dus tom tom oid zal ik niet gebruiken.
Ik zal WiFi denk ik wel gebruiken, om eens in de tuin te internetten oid. Ik denk alleen niet dat ik een soort van T-mobile abbonement neem, dat ik onbeperkt overal kan internetten.

Agenda ben ik eigelijk wel van plan te gebruiken volgend schooljaar. Ik vind een normale agenda best onhandig, en dan is dit een goede vervanger.

mja ik gebruik hem ook vaak als mp3 speler en vindt hem gewoon goed speler, met HTC audio manger is ie ook nog goed te bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

barzi schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:00:
[...]
En als je één keer een foto met de Vario hebt gemaakt, doe je dat nooit meer... ;) Dit is de slechtste camera-phone die ik ooit heb gezien. Nou is het voor mij als fotograaf niet gauw goed natuurlijk, maar het beeld is niet scherp en gewoon slecht. Voor foto's hoef je het dus niet te doen; ga je weinig plezier aan beleven.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

^^ met stom

Voor foto's hoef je het neit te doen, muziek gaat wel, maar ik zou daar neit de standaard doppen voor gebruiken.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 01:01
pandit schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:12:
[...]

Ik kon een glimlacht niet ondrukken dat het zo simpel is. Inderdaad, dit was voor mij in ieder geval de oplossing, het pennetje zit weer stevig in zijn houder, enorm bedankt voor deze tip
Graag gedaan :)

Oh en voor diegenen die nog een beetje fatsoenlijke foto's willen maken. Er zijn twee cab bestanden op het net die de zaak enorm verbeteren. De blauwe spikkels zijn dan grotendeels verdwenen en de kleuren lijken weer ergens op. Ook kan de sluitertijd veel langer waardoor in het schemerlicht nog een foto te maken is. Het betreft de volgende cabs, volgens mij is het freeware.

Signed_CameraPatch_OV9650.sa.CAB
ampda_Camera_Speckle_Fix.CAB

Volgens mij is dit trouwens al een keer genoemd in een vorig topic, maar herhaling kan niet zo heel veel kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Willaaam schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:01:
[...]

Oh en voor diegenen die nog een beetje fatsoenlijke foto's willen maken. Er zijn twee cab bestanden op het net die de zaak enorm verbeteren. De blauwe spikkels zijn dan grotendeels verdwenen en de kleuren lijken weer ergens op. Ook kan de sluitertijd veel langer waardoor in het schemerlicht nog een foto te maken is. Het betreft de volgende cabs, volgens mij is het freeware.

Volgens mij is dit trouwens al een keer genoemd in een vorig topic, maar herhaling kan niet zo heel veel kwaad.
Kan je misschien een foto posten, voor de cabs en na de cabs? Dit is namelijk wel interessant voor mij(zie hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:00
Willaaam schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:01:
[...]

en hier kun je ze downloaden:
http://slb22.free.fr/Camera.zip

van het forum:
http://qtek9100.forumpro....LITE-DU-CAPTEUR-t2030.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
Ik heb misschien een rare vraag: ik heb 2 telefoons, een prive en een van de zaak. Beide met bleutooth. Een van de twee is de MDA Vario.

Nu heb ik maar 1 bluetooth headset en wil die gebruiken voor zowel zakelijk bellen als prive. Maar ik wil niet steeds de headset pairen met de andere telefoon.

Dus wat ik me af vroeg is of er een tooltje/progje is dat ik op de MDA Vario kan installeren zodat ik de echte headset via de MDA kan gebruiken met mijn andere telefoon. Dus dat de andere telefoon de MDA ziet als "virtuele" headset en met de MDA kan pairen en dat de MDA de echte headset gebruikt voor het geluid en mic?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:45
Vraagje: weet iemand het verschil tussen de eerste Faria ROM en de final versie van WM6?
Zitten daar nog veel verbeteringen in?

Las op XDA-dev dat iemand een upgrade naar WM6 van Microsoft had gekregen. Nog niet achter hoe geloofwaardig dat verhaal is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Laatst online: 10-04 13:22
matthijst schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:32:
Vraagje: weet iemand het verschil tussen de eerste Faria ROM en de final versie van WM6?
Zitten daar nog veel verbeteringen in?

Las op XDA-dev dat iemand een upgrade naar WM6 van Microsoft had gekregen. Nog niet achter hoe geloofwaardig dat verhaal is :)
Het verhaal klopt. Kijk op XDA-developers maar eens op het 'Windows Mobile 6' forum en dan in het topic genaamd 'Official Microsoft WM6 ROM'. 23 pagina's welliswaar, maar het lezen zeker de moeite waard.

Over de verschillen tussen deze ROM en Faria's ROM staat in dit topic genoeg. Scheelt mij weer uitleggen; bovendien mogen WM6 ROM's voor de Wizard sowieso niet op GoT besproken worden. :)

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Vraag voor iemand met TomTom Nav.6 met gedetaileerde kaart van Europa:
- duurt het plannen van routes (vooraf) ook zo lang? (graag even van R'dam naar A'dam testen)
- Is het mogelijk om eigen geluidsbestanden (bijvoorbeeld .wav) te koppelen aan POI's i.p.v. de standaard "Bel" en "Beep" etc.?

[ Voor 5% gewijzigd door Martino-s op 05-06-2007 23:25 . Reden: typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
TommyCP schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:19:
[...]

Het verhaal klopt. Kijk op XDA-developers maar eens op het 'Windows Mobile 6' forum en dan in het topic genaamd 'Official Microsoft WM6 ROM'. 23 pagina's welliswaar, maar het lezen zeker de moeite waard.

Over de verschillen tussen deze ROM en Faria's ROM staat in dit topic genoeg.
Werd er niet wijs uit; xda dev topic zeggen ze dat het weliswaar een nieuwere build is, maar dat het weinig scheelt. Ging mij er meer om of er een groot verschil is tussen de "oude" Faria build en degene uit de Final Rom Kitchen... Daar kan ik hier ook nergens iets over vinden....

edit: Microsoft heeft een officiele versie van de ROM voor de wizard uitgebracht, dus ik neem aan dat WM6 vanaf nu legaal is.

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 05-06-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Ik had een vraagje over bluetooth hoofdtelefoons in combinatie met de MDA Vario. Ik wil graag een bt hoofdtelefoon waarmee ik naar muziek kan luisteren en kan bellen.

Op dit moment heb ik 3 producten gevonden die me bevallen:

Philips SHB6102
Philips SHB7102
Sony Ericsson HBH-DS970

Ik heb een MP3 speler, de 2 Philipsen hebben een soort van switcher tussen de telefoon en een MP3 speler, dus dat is geen probleem.

Mijn vragen:
- Heeft iemand ervaring met een van deze hoofdtelefoons in combinatie met de MDA en kan daar wat over vertellen?
- Weet iemand nog andere producten die ongeveer hetzelfde kunnen?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

matthijst schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:45:
[...]
edit: Microsoft heeft een officiele versie van de ROM voor de wizard uitgebracht, dus ik neem aan dat WM6 vanaf nu legaal is.
Bron? (ben erg benieuwd)

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Martino-s schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:24:
Vraag voor iemand met TomTom Nav.6 met gedetaileerde kaart van Europa:
- duurt het plannen van routes (vooraf) ook zo lang? (graag even van R'dam naar A'dam testen)
- Is het mogelijk om eigen geluidsbestanden (bijvoorbeeld .wav) te koppelen aan POI's i.p.v. de standaard "Bel" en "Beep" etc.?
duurde bij mij nog geen 20 sec om de snelste route te berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 20:48
[...]

Werd er niet wijs uit; xda dev topic zeggen ze dat het weliswaar een nieuwere build is, maar dat het weinig scheelt. Ging mij er meer om of er een groot verschil is tussen de "oude" Faria build en degene uit de Final Rom Kitchen... Daar kan ik hier ook nergens iets over vinden....

Uitgebracht....zeg maar eerder uitgelekt ;) . Er is nog steeds geen legale manier om aan de ROM te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door DeOS op 06-06-2007 08:09 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vind het een beetje een vaag verhaal. MS geeft toch geen ROM's voor individuele apparaten uit? Dat moet HTC toch zelf doen? Raar dat MS dat opeens gaat doen, weken nadat HTC zegt het niet te willen.

Ik ga het pas geloven als ik het zelf zie/iets te pakken krijg dat ik kan proberen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
[...]
DeOS schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:01:
[...]

Uitgebracht....zeg maar eerder uitgelekt ;) . Er is nog steeds geen legale manier om aan de ROM te komen. Dus gaat WM6 nog steeds tegen het beleid van GoT in lijkt me.
En die legale manier gaat er ook niet komen. De reden dat er iemand met een legale WM6 op zijn Wizard rondloopt, is dat zijn Wizard door Microsoft zelf is geüpdate als onderdeel van een of ander VIP programma. Die ROM is dus niet afkomstig van HTC, i-mate, T-Mobile e.d. (die bijna allen hebben aangegeven geen WM6 upgrade uit te brengen). En Microsoft zelf zou die ROM nooit aanbieden.

[ Voor 15% gewijzigd door TommyCP op 06-06-2007 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
DeOS schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:01:
[...]

Uitgebracht....zeg maar eerder uitgelekt ;) . Er is nog steeds geen legale manier om aan de ROM te komen.
I weet het...
Als iemand nou gewoon even zegt of er veel verschil is tussen Faria v1 en de Final/die nieuwe Microsoft ROM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

kadooosh schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 07:51:
[...]

Van Rotterdam naar Amsterdam duurde bij mij nog geen 20 sec om de snelste route te berekenen
Toen ik TomTom met Benelux + hoofdwegen Europa had, ging het ook zo snel.
Nu ik de gedetaileerde kaart van Europa hebt, duurt het lang.
Ik neem aan dat je nu hebt getest met de gedetaileerde kaart van Europa? (1,8 GB)

Iemand tips om mijn TomTom sneller te krijgen?
- ik heb mn telefoon over over geklocked.
- TomTom (nieuwste Nav.6 patch) heb ik ook al opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49

Nss

The Dude Abides

heeft iemand ervaring met een a2dp headset om muziek te luisteren? ben vooral benieuwd hoelang de batterij van de vario het uithoudt als bluetooth continu aan t zenden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Martino-s schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:18:
[...]

Ik neem aan dat je nu hebt getest met de gedetaileerde kaart van Europa? (1,8 GB)

Zet al je POI's eens uit. Verder kun je misschien Het TomTom Navigator 6 Topic | Deel 2 je nog eens stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169527

Wat is de nieuwste rom? (liefst nl maar engels prima)
Waar haal ik hem vandaan?

Iemand die me kan helpen, ik kan het nergens vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 169527 op 06-06-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Anoniem: 169527 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:29:
Wat is de nieuwste rom? (liefst nl maar engels prima)
Waar haal ik hem vandaan?

Iemand die me kan helpen, ik kan het nergens vinden.
Dat ligt eraan waar je je toestel hebt gekocht.

Op http://www.smartphones.be kun je de laatste ROM versie downloaden voor jouw toestel, mits je IMEI nr daar bekend is.
OP Qtek.nl kun je dat ook doen, ook daar moet je IMEI nr dan bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Martino-s schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:18:
[...]

ik heb inderdaad alleen het benelux mapje O-)

weet iemand of er eigenlijk een hoesje voor is dat beschermt tegen spatwater en zand, zodat ie eigenlijk in dun plastic zit verpakt dus niet zon grote case als die erbij zit..

[ Voor 13% gewijzigd door kadooosh op 07-06-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 16:07

Damian

Insane Obtrusion

Is het mogelijk om een mpeg of een WMV soepel af te spelen ?

Is het ding daar gewoon te traag voor ?? Ik gebruik The Core Media Player...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Laatst online: 28-05 20:27
Damian schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:28:

Dit gaat prima. Het is bijvoorbeeld heel goed mogelijk om gecomprimeerde speelfilms te bekijken, de beelden zijn vloeiend en scherp. Alleen streaming videos via wifi zijn meestal schokkerig. Ik heb het iig nog niet voor elkaar gekregen deze goed te kunnen bekijken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

MG-studios schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:54:
[...]

Dit gaat prima. Het is bijvoorbeeld heel goed mogelijk om gecomprimeerde speelfilms te bekijken, de beelden zijn vloeiend en scherp. Alleen streaming videos via wifi zijn meestal schokkerig. Ik heb het iig nog niet voor elkaar gekregen deze goed te kunnen bekijken... ;)
welke player gebruik jij dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 19:46
Alle fora inmiddels zo'n beetje doorgeworsteld, maar ik zit nog steeds met een probleem:

Hoe krijg ik het voor mekaar dat ik met mijn Apple MacBook onder MacOS X kan internetten (via Bluetooth, USB) middels de flat fee GPRS connectie van mijn MDA Vario?

Als iemand me daarmee kan helpen... meer dan graag. Overigens gebruik ik (nog) niet zoiets als MissingSync; ik draai namelijk tevens Windows op mijn MacBook (via Parallels), waaronder ik gewoon via ActiveSync synchroniseer. Nu dus nog de GPRS modemverbinding aan de praat krijgen (en dat gaat denk ik het meest makkelijk onder MacOS). Begrijpen jullie het nog?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Damian schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:28:

Ik gebuik TCPMP, loopt allemaal prima hoor.
Ook "normale" avi's (gedownloade TV afleveringen bv., niet eens speciaal geconverteerd voor kleiner scherm...)

Streaming video heb ik een tijd terug geprobeerd, liep ook wel goed. Was toen dacht ik streamen met VLC Player, als ik het me goed herinner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221595

oscar schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:21:
Alle fora inmiddels zo'n beetje doorgeworsteld, maar ik zit nog steeds met een probleem:

Hoe krijg ik het voor mekaar dat ik met mijn Apple MacBook onder MacOS X kan internetten (via Bluetooth, USB) middels de flat fee GPRS connectie van mijn MDA Vario?

Als iemand me daarmee kan helpen... meer dan graag. Overigens gebruik ik (nog) niet zoiets als MissingSync; ik draai namelijk tevens Windows op mijn MacBook (via Parallels), waaronder ik gewoon via ActiveSync synchroniseer. Nu dus nog de GPRS modemverbinding aan de praat krijgen (en dat gaat denk ik het meest makkelijk onder MacOS). Begrijpen jullie het nog?! 8)7
Open Modemkoppeling op je MDA, sluit de USB aan. Maak een nieuwe verbinding aan in Windows met het 'HTC USB Modem' en kies als inbel nummer *99#.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Laatst online: 28-05 20:27
Damian schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:04:
[...]

welke player gebruik jij dan ??
Voor de streams gewoon Windows Media Player en voor de films TCPMP. Same as you :)

[ Voor 4% gewijzigd door MG-studios op 07-06-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Anoniem: 221595 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:06:
[...]
Open Modemkoppeling op je MDA, sluit de USB aan. Maak een nieuwe verbinding aan in Windows met het 'HTC USB Modem' en kies als inbel nummer *99#.
Als je even leest zie je dat hij vraagt hoe hij dit werkend krijgt onder MacOS X....niet onder Windows.
oscar schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:21:

Kijk hier eens naar voor bluetooth modem verbinding onder Mac OS X:
http://justinblanton.com/...ws-mobile-bluetooth-modem

[ Voor 42% gewijzigd door DeOS op 07-06-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221595

DeOS schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:16:

Als je even leest zie je dat hij vraagt hoe hij dit werkend krijgt onder MacOS X....niet onder Windows.
Gelieve zelf ook de hele post te lezen:
"...ik draai namelijk tevens Windows op mijn MacBook (via Parallels), waaronder ik gewoon via ActiveSync synchroniseer."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
is het mogelijk om de scrollbar smaller te maken.?

En als laats ik heb volgens mij bestanden verwijderd die te make hebbe met activex denk ik, is er een mogelijkheid om de activex bestanden via een cab terug te zetten op mijn mda vario of is het een hard reset.?

[ Voor 34% gewijzigd door ikweetniks op 07-06-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Anoniem: 221595 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:23:
[...]
Gelieve zelf ook de hele post te lezen:
[...]
Heb ik ook gedaan B) . Connecten via Windows is dus niet ideaal, aangezien hij deze via Parallels draait. Makkelijkste is dus direct connecten via Mac OS X (vandaard dat dit ook gevraagd werd) ipv via Parallels eerst Windows op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 19:46
DeOS schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:26:
Heb ik ook gedaan B) . Connecten via Windows is dus niet ideaal, aangezien hij deze via Parallels draait. Makkelijkste is dus direct connecten via Mac OS X (vandaard dat dit ook gevraagd werd) ipv via Parallels eerst Windows op te starten.
Hee mannen (m/v) allebei bedankt, hier kan ik in ieder geval mee vooruit! Ik vroeg inderdaad om via MacOS te connecten, maar als je geen ervaring hebt met zoiets als Parallels, kan ik me voorstellen dat de vraag een beetje onduidelijk was. Thanks!

Toevoeging: inmiddels de instructies opgevolgd, Vario gepaired via BT, modemdrivers geïnstalleerd onder MacOS en *99# laten bellen, maar... bij Authenticating user volgt een disconnectie. De log geeft een LCP disconnect, maar dat zegt me niks. En naam/wachtwoord kunnen niet verkeerd zijn, want die moet/mag je leeg laten. Iemand een hint?

[ Voor 22% gewijzigd door oscar op 08-06-2007 01:38 . Reden: Toevoeging naar aanleiding van poging 1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik zag dit vandaag:

http://www.belnuzakelijk....%20zakelijk/Nokia/N73.htm

De t-mobile optimaal abbonement klinkt erg aantrekkelijk(deels).
Je betaalt 12.50(bij minimaal 2 bestellingen, bij meer wordt het steeds goedkoper. Inkoopactie?) per maand(1 jaar) + 10 euro, en als je belt komt dat er nog overheen. Nu vind ik dat niet zo interessant, omdat een simo-nly vaak veel voordeliger is. Toen dacht ik:

Je neemt zo'n aansluting. Je krijgt een splinternieuwe mda vario, voor 12.50 per maand + 10 euro telefoon. Haal je die simkaart eruit, en stop je je eigen/simonly in. Je blijft die 12.50 per maand betalen, maar als je dat uitrekent kom je op 160 euro. Dan heb je dus na 1 jaar 160 euro daaraan betaald. De mda vario is dan van jou. Heb je dus een Mda vario voor 160 euro..

Of klopt hier iets niet?
Dit is echter wel alleen voor bedrijven, maar ik ken wel iemand die dit heeft.

Dit kan met vele mobiels en de aantrekkelijkste(goedkoop + 1 jaar + goede functies) zijn denk ik:

-MDA vario
-N73(goedkoper dan de vario).

Ik zelf wou eigelijk wel WiFi, omdat ik dan lekker in de tuinen kon internetten, maar de N73 heeft wel veel een beter camera + beter mp3. Hoe zit het met de applicaties? Weten jullie of dat veel verschilt? Er word namelijk verteld dat Symbian ook veel applicaties kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Is allemaal ex-btw. Lijkt me stug dat iemand die jij kent al die BTW voor andere mensen terug gaat vorderen. Zo werkt dat helaas niet. Aanbiedingen voor bedrijven zijn praktisch nooit écht goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Laatst online: 01-06 01:01
oscar schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:00:
[...]

Hee mannen (m/v) allebei bedankt, hier kan ik in ieder geval mee vooruit! Ik vroeg inderdaad om via MacOS te connecten, maar als je geen ervaring hebt met zoiets als Parallels, kan ik me voorstellen dat de vraag een beetje onduidelijk was. Thanks!

Toevoeging: inmiddels de instructies opgevolgd, Vario gepaired via BT, modemdrivers geïnstalleerd onder MacOS en *99# laten bellen, maar... bij Authenticating user volgt een disconnectie. De log geeft een LCP disconnect, maar dat zegt me niks. En naam/wachtwoord kunnen niet verkeerd zijn, want die moet/mag je leeg laten. Iemand een hint?
Dialup voor een gsm kent geen LCP extensions. Deze moet je even uitzetten.

Ga naar netwerk --> verbinding (heet meestal bluetooth als je automatisch geconfigureerd hebt)
Dan naar PPP opties
Daar PPP-echopaketten en TCP-headercompressie uitvinken
Vink voor de zekerheid even gedetailleerde logbestanden aan
Vervolgens ga je naar je modemscript en vink je daar foutcorrectie en wachten op kiestoon uit.

Als het goed is moet je nu kunnen inbellen. Mocht het niet lukken post dan eventjes het log uit internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

matthijst schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:52:
[...]

Ik gebuik TCPMP, loopt allemaal prima hoor.
Ook "normale" avi's (gedownloade TV afleveringen bv., niet eens speciaal geconverteerd voor kleiner scherm...)

Streaming video heb ik een tijd terug geprobeerd, liep ook wel goed. Was toen dacht ik streamen met VLC Player, als ik het me goed herinner...
hmm ok,

vertel mij dan eens of:

http://members.home.nl/kdz/start.wmv

bij jou soepel afspeelt????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nee, in WM is ie schokkerig. In TCPMP speelt ie m niet af... :(
edit: TCPMP speelt hem nu wel af, maar ook schokkerig.

Wasdat voor codec, die WMV9?

[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 08-06-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Windows Media Video 9 ;) Is er geen nieuwe media player van windows zelf voor PPC?

[ Voor 54% gewijzigd door Damian op 08-06-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Damian schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:02:
Windows Media Video 9 ;) Is er geen nieuwe media player van windows zelf voor PPC?
Denk niet dat dat gaat helpen. Ik heb Windows Media Player 10 Mobile en ook daarin speelt hij hem schokkerig af. Ik denk dat dat het afspelen van sommige WMV files gewoon te cpu intensief is op één of andere manier.

Overclocken naar 247mhz helpt wel iets, maar loopt nog steeds niet vloeiend.

[ Voor 9% gewijzigd door DeOS op 08-06-2007 11:41 . Reden: overclock resultaten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
DeOS schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:22:
[...]

Denk niet dat dat gaat helpen. Ik heb Windows Media Player 10 Mobile en ook daarin speelt hij hem schokkerig af. Ik denk dat dat het afspelen van sommige WMV files gewoon te cpu intensief is op één of andere manier.
Lijkt erop inderdaad.
Wel vaag, want zo'n hoge resolutie was die start.wmv niet dacht ik (zo geen ander filmpje bij de hand om te vergelijken)?

... Ja, snap wel waar WMV9 voor staat, maar ben m nog niet tegengekomen. Eigenlijk alles wat ik download is avi of 3gp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb even lopen knutselen met de bestandjes.

Ik heb van die progjes (ultra avi converter en ultra mpg converter). Ik heb hiermee de resolutie op 320x240 gezet, quality gewoon op het hoogst, en de fps op 23,nogwat. Deze spelen nu allemaal prima af ;) In het vervolg gewoon ff alle filmpjes door het progje halen en klaar is Damian ;) Beeldkwaliteit is super trouwens ;)

aangepaste versie:

http://members.home.nl/kdz/start_2.avi

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 08-06-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 18:14
FAX probleem.

Ik heb mijn Vario ingesteld als modem via usb.

Nu kan ik hiermee internetten via gprs en kan ik via het modem naar een gms bellen.

Echter als ik probeer te faxen gaat dit niet goed. Het lijkt alsof er geen verbinding gemaakt kan worden.

heeft iemand al een keer kunnen faxen via zn mda vario.

dSLR: Nikon D5300;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
p-de-geus schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:05:
FAX probleem.

Ik heb mijn Vario ingesteld als modem via usb.

Nu kan ik hiermee internetten via gprs en kan ik via het modem naar een gms bellen.

Echter als ik probeer te faxen gaat dit niet goed. Het lijkt alsof er geen verbinding gemaakt kan worden.

heeft iemand al een keer kunnen faxen via zn mda vario.
Moet je dit niet eerst aanvragen bij je provider? Ik kan me herinneren dat je dan een appart nummer krijgt voor het versturen/ontvangen van faxen.

Zie bijvoorbeeld T-Mobile en Vodaphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 18:14
DeOS schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:59:
[...]

Moet je dit niet eerst aanvragen bij je provider? Ik kan me herinneren dat je dan een appart nummer krijgt voor het versturen/ontvangen van faxen.

Zie bijvoorbeeld T-Mobile en Vodaphone
Met mijn vorgige gsm(een SE T610) kon ik gewoon faxen. Dit namelijk gewoon een modem verbinding die je naar een fax apparaat maakt(voor zover ik weet). Toen had had ik overigens wel Telfort als provider en nu Tmobile.

Dus als ik t goed begrijp wat jij zegt blokkeerd Tmobile dit standaard??

dSLR: Nikon D5300;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169527

Rhapsody schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:48:
[...]

Dat ligt eraan waar je je toestel hebt gekocht.

Op http://www.smartphones.be kun je de laatste ROM versie downloaden voor jouw toestel, mits je IMEI nr daar bekend is.
OP Qtek.nl kun je dat ook doen, ook daar moet je IMEI nr dan bekend zijn.
ik heb mda vario, maar unlockt dus kan elke rom erop zetten.
welke moet ik dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Damn, vaag probleem: als ik mn vario op standby zet, of op standby laat 'gaan' dan reset hij spontaan. Iemand hier ervaring mee?
Kan wel restoren naar factory settings, maar liever niet natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumkruk
  • Laatst online: 24-11-2024
wow das wel raar ja...
ik heb wel een dat hij zichzelf plots opnieuw opstart...
ook heb ik vaak na een reset dat hij helemaal geen connectie heeft met de prodiver (geeft aan van wel) en als ik dan iemand bel dat ik dan 5, 6 smsjes binnenkrijg... echt vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vage bende. Harde reset gedaan, probleem bleef.
Toen maar teruggeflashed naar T-mobile 2.26 en naar een andere WM6 ROM.
's kijken hoe lang deze het doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Heb een hele relaxe browser gevonden voor mn Vario: Picsel Browser
met een beetje googlen is hij wel te vinden... Hij werkt echt geweldig, vooral voor het bekijken van "grote" internet pagina's. Ook is het progje erg geschikt om word/excel/pdf bestanden mee te bekijken, een word doc met veel afbeeldingen van 3mb was geen probleem!!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeweb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 08:43
Ik heb een nieuw probleem met mn vario... :(

Sinds enige dagen werkt mijn gehele touchscreen niet meer... Kan nog wel navigeren dmv de toetsen maar het scherm doet het niet meer.
Heb hem al gesoft-reset en dergelijke maar zit eigenlijk niet te wachten op een hard reset.
Heb gelezen dat bij iemand daarna het ook niet meer werkte en tsja hoe moet je dan kalibreren...

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Zou dit onder de fabrieksgarantie vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
Howdy,

onlangs een MDA-Vario (aka HTC wizard) gekregen van een collega.
Hij had hem zo goed als nooit gebruikt en hij was net afbetaald (?!:-)).

Ik mocht ermee doen wat ik wilde en dat is hem fataal geworden vrees ik.

Wilde natuurlijk naar WM6 updaten en was al flink bezig weg tot ik ontdekte dat ook CID eraf moest.

Door alle flashes die ik gevonden had bleek mijn IPL/SPL naar 3.08 gegaan te zijn en daarmee kon ik niet meer CID unlocken (om non-verified software te draaien).

Ik moest downgraden (heel verhaal) :X .... de rest bleef zwart, bootloader weg, hard-reset ook geen reactie... tranen met tuiten :'(

Weet iemand een manier (soldeerpunten/usbsoftware/bedrijf) dat ik m'n IPL/SPL weer terug kan krijgen? Ik heb tot nu toe 2-tal bedrijven benadert hiervoor en deze vertellen me (na bezoeken ervan) dat er een nieuw mainboard in moet à 120€ :?

Misschien iemand eentje met gebroken scherm voor een vriendelijk prijsje?

Mijn dank is groooooot!

Martijn

[ Voor 3% gewijzigd door Lekkerbek op 13-06-2007 12:15 . Reden: tekortkoming ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Lekkerbek schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:14:
Howdy,

onlangs een MDA-Vario (aka HTC wizard) gekregen van een collega.
Hij had hem zo goed als nooit gebruikt en hij was net afbetaald (?!:-)).

Ik mocht ermee doen wat ik wilde en dat is hem fataal geworden vrees ik.

Wilde natuurlijk naar WM6 updaten en was al flink bezig weg tot ik ontdekte dat ook CID eraf moest.

Door alle flashes die ik gevonden had bleek mijn IPL/SPL naar 3.08 gegaan te zijn en daarmee kon ik niet meer CID unlocken (om non-verified software te draaien).

Ik moest downgraden (heel verhaal) :X .... de rest bleef zwart, bootloader weg, hard-reset ook geen reactie... tranen met tuiten :'(

Weet iemand een manier (soldeerpunten/usbsoftware/bedrijf) dat ik m'n IPL/SPL weer terug kan krijgen? Ik heb tot nu toe 2-tal bedrijven benadert hiervoor en deze vertellen me (na bezoeken ervan) dat er een nieuw mainboard in moet à 120€ :?

Misschien iemand eentje met gebroken scherm voor een vriendelijk prijsje?

Mijn dank is groooooot!

Martijn
Klinkt als een bricked Wizard.

Een aantal dingen:

- Heb je een G3 of G4?
- Met welke ROM heb je geflashed?
- Kun je nog wel in de bootloader komen door de cameraknop ingedrukt te houden + soft reset aan de zijkant of power on?

als je nog wel in je bootloader op die manier kan komen kun je het volgende nog proberen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=276963

zoniet dan kun je op de volgende manier nog proberen je bootloader te forceren:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=294107

[ Voor 11% gewijzigd door DeOS op 13-06-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 21:22
codeweb schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:14:
Ik heb een nieuw probleem met mn vario... :(

Sinds enige dagen werkt mijn gehele touchscreen niet meer... Kan nog wel navigeren dmv de toetsen maar het scherm doet het niet meer.
Heb hem al gesoft-reset en dergelijke maar zit eigenlijk niet te wachten op een hard reset.
Heb gelezen dat bij iemand daarna het ook niet meer werkte en tsja hoe moet je dan kalibreren...

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Zou dit onder de fabrieksgarantie vallen?
Probeer eens opnieuw uit te lijnen. Mijn Vario vergeet nog wel eens de uitlijning en dan kan ik er ook vrij weinig meer mee beginnen. Druk op het envelopje en het middelste knoppie van de D-pad, tegelijkertijd, en probeer t eens zou ik zeggen.
Drumkruk schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:13:
wow das wel raar ja...
ik heb wel een dat hij zichzelf plots opnieuw opstart...
ook heb ik vaak na een reset dat hij helemaal geen connectie heeft met de prodiver (geeft aan van wel) en als ik dan iemand bel dat ik dan 5, 6 smsjes binnenkrijg... echt vaag...
Je kan als pro-diver beter niet met je Vario in t water spelen :P
Maar dat probleem heeft te maken met je Radio ROM. Heb ik ook last van gehad
je kan het beste downgraden naar een 2.19.xxx Radio ROM, dikke kans dat je nu een 2.4x.xxx of nieuwere hebt. Zoek maar op XDA hierover.

[ Voor 29% gewijzigd door Bebob_NL op 13-06-2007 19:22 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumkruk
Bebob_NL schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:19:

Je kan als pro-diver beter niet met je Vario in t water spelen :P
Maar dat probleem heeft te maken met je Radio ROM. Heb ik ook last van gehad
je kan het beste downgraden naar een 2.19.xxx Radio ROM, dikke kans dat je nu een 2.4x.xxx of nieuwere hebt. Zoek maar op XDA hierover.
haha... ik heb nu WM6 draaien, maar heb er verder niemand over gehoord op XDA, maar ik zal als ik tijd heb nog eens gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumkruk
Speedfight schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:13:
met een beetje googlen is hij wel te vinden... Hij werkt echt geweldig, vooral voor het bekijken van "grote" internet pagina's. Ook is het progje erg geschikt om word/excel/pdf bestanden mee te bekijken, een word doc met veel afbeeldingen van 3mb was geen probleem!!
Ziet er inderdaad erg goed uit... Maar ik kan op de website niks vinden over kopen of downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Drumkruk schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:42:
[...]

haha... ik heb nu WM6 draaien, maar heb er verder niemand over gehoord op XDA, maar ik zal als ik tijd heb nog eens gaan zoeken...
Het gaat om de Radio ROM, niet elke WM6 upgrade heeft er een Radio ROM bij zitten...
2.19 schijnt idd. de beste te zijn, gebruik zelf al een tijdhe 2.69, die doet het ook prima.

Picselbrowser:
http://walkerware.org/download/picselbrowserSC1.cab

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 13-06-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeweb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 08:43
Bebob_NL schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:19:
[...]

Probeer eens opnieuw uit te lijnen. Mijn Vario vergeet nog wel eens de uitlijning en dan kan ik er ook vrij weinig meer mee beginnen. Druk op het envelopje en het middelste knoppie van de D-pad, tegelijkertijd, en probeer t eens zou ik zeggen.
Had ik al geprobeerd ondertussen, ook mn screen-protector verwijderd maar mocht helaas niet baten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Drumkruk schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:42:
WM6 of niet, ook op XDA wordt radio 2.19 sterk aanbevolen. Je kunt er een radio only rom vinden om te downgraden zonder je installatie kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
DeOS schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:55:
[...]

Klinkt als een bricked Wizard.

Een aantal dingen:

- Heb je een G3 of G4?
- Met welke ROM heb je geflashed?
- Kun je nog wel in de bootloader komen door de cameraknop ingedrukt te houden + soft reset aan de zijkant of power on?

als je nog wel in je bootloader op die manier kan komen kun je het volgende nog proberen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=276963

zoniet dan kun je op de volgende manier nog proberen je bootloader te forceren:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=294107
-G3/G4 ... ik heb geen flauw idee (om eerlijk te zijn) doch het begon met IPL/SPL 1.03
-Ik had een paar NB-files gevonden om te downgraden naar 2.08 en fabriceerde met een of ander progje (even niet meer herinneren) deze aan elkaar tot 1 grote.
-Knoppen indrukken .. ik heb het al geprobeerd in elke mogelijke volgorde ... niets....

Er is nog 1 teken van leven: wanneer ik de USB lader erin doe gaat een halve seconde het laad-lampje aan (en weer uit).

De 2-de link ga ik nog even proberen.

Iemand nog SD-card/USB/soldeer truuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumkruk
matthijst schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:45:
[...]

Het gaat om de Radio ROM, niet elke WM6 upgrade heeft er een Radio ROM bij zitten...
2.19 schijnt idd. de beste te zijn, gebruik zelf al een tijdhe 2.69, die doet het ook prima.

Picselbrowser:
http://walkerware.org/download/picselbrowserSC1.cab
ah k... ik zal eens ff gaan kijken wat ik er aan kan doen...
dank voor picselbrowser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06-2012

RMY

Ik heb een probleem met Pocket MSN.

De contacten die online worden weergegeven kloppen niet..als ik chat met w@x.nl dan blijkt het y@z.nl te zijn...niet wie ik denk dat t is dus.

Bekend probleem?

Weet iemand trouwens hoe je aan Live Messenger Pocket kan komen voor de 9100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Speedfight schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:13:
vindt je hem beter dan opera 8.65?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
kadooosh schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:18:
[...]

vindt je hem beter dan opera 8.65?
Tja.. moeilijk te beantwoorden.. Qua snelheid is Opera veel beter maar voor het bekijken van grote sites via WLAN is voor mij Picsel viewer de winnaar!

Ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe Opera Mini Dimension Beta die aanstaande dinsdag gereleased word...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelwood
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08-2024
codeweb schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:31:
[...]

Had ik al geprobeerd ondertussen, ook mn screen-protector verwijderd maar mocht helaas niet baten...
Probeer je schermpje ook eens als je je toestel hebt open geschoven.
Collega van mij heeft nl ook een scherm wat het niet meer lijkt te doen maar als hij het iets open schuift werkt het wel gewoon.

Try my footsteps for size

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Heeelluuupppp !!!!!!

Damn ... rotte usb adapter in de auto heeft even 12v op de USB poort van mijn Wizard gezet ... gevolg een mooi rooksignaal!.

Helaas geen garantie meer en dus zoekende naar iemand die hem kan fixen voor zover dit gaat.

Anyway ideeen? Pda-repair is met vakantie en heb hem zsm weer nodig.

Thanx alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Weet iemand hoe ik die systemtray (je weet wel het balkje onderin waar je shortcurts kunt plaatsen) kunt uitzetten / disablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Is het verstandig om een nieuwe Mini-SD-card met TomTom te defragmenteren in de computer, of moet ik dit juist niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Martino-s schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:22:
Is het verstandig om een nieuwe Mini-SD-card met TomTom te defragmenteren in de computer, of moet ik dit juist niet doen?
Waarom zou je hem uberhaupt defragmenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Martino-s schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:22:
Ik zou het niet doen. Het wordt er allemaal toch niet sneller van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175144

Mijn qtek heeft recent een probleem ontwikkeld. wanneer ik hem na het laden uit de stekker trok, kwam het USB laadstuk in mijn qtek er mee deels uit (nochthans niet hard getrokken). Het resultaat is nu dat dit rammelt in mijn qtek en hij niet meer wil laden (alsof dit dus gedeconnecteerd is. Ik heb het toestel sinds april 2006. Heeft iemand een idee hoe lang de fabrieksgarantie is? Is dit 12 maand of 24 maand? En heeft iemand dit probleem ooit al gehad?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Anoniem: 175144 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:51:
Mijn qtek heeft recent een probleem ontwikkeld. wanneer ik hem na het laden uit de stekker trok, kwam het USB laadstuk in mijn qtek er mee deels uit (nochthans niet hard getrokken). Het resultaat is nu dat dit rammelt in mijn qtek en hij niet meer wil laden (alsof dit dus gedeconnecteerd is. Ik heb het toestel sinds april 2006. Heeft iemand een idee hoe lang de fabrieksgarantie is? Is dit 12 maand of 24 maand? En heeft iemand dit probleem ooit al gehad?

thx
Garantie = 24 maanden. Zie http://www.qtek.nl/9100_specs.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175144

Die garantie van 24 maanden, geldt deze ook in België? Wij hebben namelijk geen site waar we dit zo duidelijk op kunnen terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74303

Vaag probleem hier. Telkens als ik mn PDA aanzet dan is de backlight weer uitgeschakeld. (Slider in settings naar links) Ook na een soft reset blijft het problemen geven. Ik heb niet zo'n zin om om deze reden een hard reset uit te voeren. :(

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Erkens schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:23:
[...]

Waarom zou je hem uberhaupt defragmenteren?
Dacht een keer gelezen te hebben dat dit beter voor de kaart zou zijn.
Nu is TomTom Europ echter heel erg traag. :'(

- zou dit kunnen komen door het defragmeteren?
- is TomTom Europa op de HTC Wizard altijd traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Anoniem: 175144 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:25:
Die garantie van 24 maanden, geldt deze ook in België? Wij hebben namelijk geen site waar we dit zo duidelijk op kunnen terugvinden.
www.smart-phones.be zou wat op moeten staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Martino-s schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:27:
[...]

Zoektijden zijn bij flashgeheugen altijd bijzonder laag (= snel), waardoor het niet uitmaakt of een bestand gefragmenteerd is of niet. Defragmenteren zal volgens mij geen enkele prestatieverbetering geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Martino-s schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:27:
[...]

tom tom 6? die wordt officieel ook niet eens ondersteund op de wizard omdat de wizard te traag zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Erkens schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:36:
[...]
tom tom 6? die wordt officieel ook niet eens ondersteund op de wizard omdat de wizard te traag zou zijn
Inderdaad TomTom6.
Ben ik de enige die Europa draai op de Wizard?
Want anders hadden andere ook de traagheid problemen moeten hebben lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Roberto schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:39:
Weet iemand hoe ik die systemtray (je weet wel het balkje onderin waar je shortcurts kunt plaatsen) kunt uitzetten / disablen?
Niemand? Ik heb al rondgezocht.
Maar de line 92 staat niet in het register.
En trayap.exe bestaat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Roberto schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:07:
[...]
Niemand? Ik heb al rondgezocht.
Maar de line 92 staat niet in het register.
En trayap.exe bestaat ook niet.
Pfff waar is het geduld tegenwoordig? Kicken binnen 24h is not done :N
Ja ik weet het, het scheelt maar een uur...maar nog een dag wachten kan ook. Het is ten slotte geen vraag waardoor je niet meer verder kan met je Wizard.

Maar vooruit. Probeer eens "Init_Tray.lnk" te verwijderen uit \Windows\Startup + reset. Ter info....de lnk linked naar \Windows\Init_Tray.exe .

[ Voor 15% gewijzigd door DeOS op 18-06-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
Nu we het toch over geluid hebben, hoe krijg je eigenlijk het belvolume omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 07:23:
Nu we het toch over geluid hebben, hoe krijg je eigenlijk het belvolume omlaag?
Wat bedoel je? Ringtone of geluid tijdens het gesprek? Je ringtonevolume kun je aanpassen door op het luidsprekertje te klikken en dan de volumeslider aanpassen onder het telefoontje.

Tijdens een gesprek kun je het volume aanpassen door de slider aan de linker zijkant van je telefoon omhoog of omlaag te doen. Of door tijdens het gesprek op het luidsprekertje te drukken (wat lastiger gaat) en dan de "in call" slider aan te passen.

[ Voor 10% gewijzigd door DeOS op 19-06-2007 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

TommyCP schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:24:
[...]

Zoektijden zijn bij flashgeheugen altijd bijzonder laag (= snel), waardoor het niet uitmaakt of een bestand gefragmenteerd is of niet. Defragmenteren zal volgens mij geen enkele prestatieverbetering geven.
Zojuist heb ik het volgende gedaan:
- kaart leeg gegooid.
- kaart geformatteerd.
- bestanden (excl. TomTom map) er weer opgezet.
- De TomTom Europa map vanaf DVD naar mijn geheugenkaart gekopieerd.

Nu werkt TomTom weer supersnel! Het defragmenteren veroorzaakte blijkbaar de traagheid.

De berekening van centrum R'dam naar centrum A'dam duurde eerst ruim 4 minuten, en nu nog maar 18 seconden. Fantastisch! >:)
Erkens schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:36:
[...]
Blijkbaar werkt de TomTom 6 Europa-map toch wel goed op de HTC Wizard, zonder dat deze ondersteund wordt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Martino-s schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:41:
Blijkbaar werkt de TomTom 6 Europa-map toch wel goed op de HTC Wizard, zonder dat deze ondersteund wordt... ;)
Hij werkt ook gewoon snel genoeg als hij bijvoorbeeld een nieuwe route moet berekenen?
Want ik ben nog opzoek naar een navigatie ding voor mijn wizard, had al zitten kijken naar Rout66, maar kon er weinig info over vinden. Vorig jaar had ik iGo, alleen heb ik niet legaal en kan nergens vinden waar ik die kan kopen, want die werkte opzich wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Erkens schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:44:
[...]

Hij werkt ook gewoon snel genoeg als hij bijvoorbeeld een nieuwe route moet berekenen?
Want ik ben nog opzoek naar een navigatie ding voor mijn wizard, had al zitten kijken naar Rout66, maar kon er weinig info over vinden. Vorig jaar had ik iGo, alleen heb ik niet legaal en kan nergens vinden waar ik die kan kopen, want die werkte opzich wel goed :)
iGo wordt volgens mij vooral in duitsland verkocht zoals bijvoorbeeld http://www.dantotec.de/index.php/cat/c25995_iGO.html . In Nederland wat lastiger te vinden. Persoonlijk vond ik iGo niet veel sneller dan TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumkruk
Ik heb ook iGo... ben ook nog op zoek naar de legale versie, maar ik kan hem ook nergens vinden met up to date kaarten.... Het lijkt er wel op dat iGo bezig is met een nieuwe versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DeOS schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:58:
[...]

iGo wordt volgens mij vooral in duitsland verkocht zoals bijvoorbeeld http://www.dantotec.de/index.php/cat/c25995_iGO.html . In Nederland wat lastiger te vinden. Persoonlijk vond ik iGo niet veel sneller dan TomTom.
Met TomTom 5 was er voor mij weinig snelheidsverschil, maar ik vond de interface van igo gewoon stukken beter, het werkte net even handiger, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Erkens schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:44:
[...]

Dan werkt hij ook snel ja.
Voorheen gebruikte ik TomTom Nav.5 Benelux, maar TomTom Nav.6 Europa werkt nog sneller.

Van centrum Amsterdam naar centrum Rotterdam duurde de berekening 19 seconden.
Als je halverwege deze steden aan het navigeren bent, en je zou een verkeerde straat nemen, dan duurt de berekening de helft van de tijd, omdat je de halve route al af hebt gelegd. (duh.)

Als je van Zweden naar Zuid-Spanje navigeert, en in Nederland moet de route opnieuw berekend worden, duurt het natuurlijk wel lang. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hmm, misschien moet ik dan toch maar naar TomTom gaan kijken. Wat overigens ook een mooie feature was van iGo was dat je de route die je aflegde mooi kon loggen, iets wat ik in de vakantie veelvuldig had gebruikt, maargoed als iGo niet goed verkrijgbaar is met up-to-date kaarten dan houdt het snel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Martino-s schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:38:
[...]

Inderdaad TomTom6.
Ben ik de enige die Europa draai op de Wizard?
Want anders hadden andere ook de traagheid problemen moeten hebben lijkt me...
Gebruik West-Europa.
Centrum Adam-Rotterdam is dan 8-9 seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

matthijst schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:34:
[...]
Gebruik West-Europa.
Centrum Adam-Rotterdam is dan 8-9 seconden...
Ik gebruik heel Europa. Aan dit overzicht te zien is deze kaart bijna 2x zo groot dan West-Europa.
Misschien dat het daarom langer duurt bij mij?
Gebruik jij wel de HTC Wizard? (want geheugen in nieuwere HTC-telefoons schijnt sneller te zijn)

P.S. Ik gebruik de SanDisk UltraII kaart, sneller kan geloof ik niet...

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Let op:
We 'gedogen' al veel, met betrekking tot ROM's, maar vragen over WM6 willen we hier toch echt niet zien. WM6 voor de Wizard is per definitie niet legaal.

Vragen en uitleg geven over WM6 is hier dus niet toegestaan!