van de startpagina is dat pda.t-mobile.nl
er fijne startpagina vind ik...
er fijne startpagina vind ik...
Martino's | Google is your friend...
Anoniem: 169527
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 169527 op 23-05-2007 19:06 ]
Anoniem: 117235
Bedankt voor de tip, maar ik was vergeten te melden dat ik mijn MDA al heb overgeclocked met BatteryStatus naar 240 mhz maar nog steeds hapert ie.Martino-s schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:18:
Overclocken naar 240 MHz?
Heb ik ook gedaan, en ik heb nergens last van in de auto...
Wat in (het door veel mensen gebruikte) omapclock wordt weergegeven als 240 MHz is bij BatteryStatus 260 MHz. Dit komt doordat omapclock de kloksnelheid niet goed weergeeft; de snelheid die BatteryStatus weergeeft klopt wel.Anoniem: 117235 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:27:
[...]
Bedankt voor de tip, maar ik was vergeten te melden dat ik mijn MDA al heb overgeclocked met BatteryStatus naar 240 mhz maar nog steeds hapert ie.
>>>insert witty remark here<<<
met http://teksoftco.com/inde...r&picture=05.jpg#pictures kan je dit doen.. kost wel geldAnoniem: 117235 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:56:
Heeft iemand enig idee of er een programma bestaat waarmee je processen prioriteit kunt geven?
Als ik namelijk TomTom heb draaien in de auto en ik wordt gebeld, heb ik vaak last van dat gedeeltes van het gesprek wegvallen. Ik heb dit even een paar keer getest met mijn eigen voicemail en volgens mij komt het doordat TomTom gewoon alle processor capaciteit opslokt en de telefoonapplicatie dus wat begint te stotteren. Als ik nu de telefoonapplicatie de hoogste prioriteit kan geven (net als in Windows XP bijvoorbeeld ook mogelijk is) dan zou het probleem denk ik opgelost zijn. Dat mijn TomTom dan even hapert, vind ik geen probleem.
Andere suggesties waarmee ik het probleem kan oplossen zijn natuurlijk ook welkom!
Vaag, bij mij is het andersom: als ik TomTom aan heb staan en ik ga bellen via bluetooth headset, dan valt de TomTom <->muisverbinging soms weg: beeld wordt grijs...Anoniem: 117235 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:56:
Heeft iemand enig idee of er een programma bestaat waarmee je processen prioriteit kunt geven?
etc...
Anoniem: 209892
Ik heb hem op me HTC toestel gekopieerd en geinstalleerd, maar zodra ik de software wil opstarten krijg ik een error en werkt het dus niet.Rhapsody schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:15:
[...]
Ikheb hier toevallig een tooltje voor geschreven. Deze verplaatst je screenshot echter niet naar je pc. Maar datzou je handmatig kunnen doen via de pc.
http://www.twnet.nl/viewtopic.php?t=282
Deze wilt nog niet eens geinstaleerd worden op XP, en op Vista wel maar dan krijg ik een error wil ik een screenshot rippen, hoewel ik dat activesync niet aan heb staan wat geloof ik wel gevraagd wordt, maar als ik naar instellingen van active sync ga op me toestel dan kan die alleen exchange synchroniseren, wat dus niet werkt.Zelf gebruik ik GetPDAScreen.
Deze is hier te downloaden.
Deze software moet op de pc geïnstalleerd worden.
Zodra de PDA/PPC verbonden is met de PC kan er een screenshot gemaakt worden.
Deze is direct op de computer op te slaan. Succes!
Wat voor error krijg je?Anoniem: 209892 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:39:
[...]
Ik heb hem op me HTC toestel gekopieerd en geinstalleerd, maar zodra ik de software wil opstarten krijg ik een error en werkt het dus niet.
🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering
Bij mij werkt het prima onder Windows XP.Anoniem: 209892 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:39:
GetPDAScreen:
Deze wilt nog niet eens geinstaleerd worden op XP, en op Vista wel maar dan krijg ik een error wil ik een screenshot rippen, hoewel ik dat activesync niet aan heb staan wat geloof ik wel gevraagd wordt, maar als ik naar instellingen van active sync ga op me toestel dan kan die alleen exchange synchroniseren, wat dus niet werkt.
Bedankt! Dit progje lijkt op het eerste gezicht inderdaad precies te doen wat ik bedoel. Ik ga het van het weekend gelijk even testen.kadooosh schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:03:
[...]
met http://teksoftco.com/inde...r&picture=05.jpg#pictures kan je dit doen.. kost wel geld
Installeer dit, en je voorkomt verrassingen.koekoek2003nl schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:29:
waar kan ik instellen dat gprs nooit verbinding mag maken? ik zat laatst op google.map te loeren, toen er er ineens achter kwam dat hij verbonden was met gprs (ja ik weet het logisch, hoe moet hij anders aan die beelden komen..) maar ik zou toch sowieso wel willen had hij een opmerking geeft hij hij verbinding MAG maken met gprs
en dat ik het gewoon aan en uit kan zetten
Anoniem: 220480
Anoniem: 107938
mja hij doet het wel maar progs zoals bij pocketmusic verdwijnt me today plugin permanent(moest hem opnieuw installeren) en bij pocketalarm deed me alarm het niet meer(kreeg melding dat ie de link niet kon vinden..)Martino-s schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:18:
Ook ik haal mn storagecard er wel eens uit.
Met het er opnieuw in plaatsen vindt de telefoon mn storagecard niet altijd.
Soms moet ik hem er wel 3x opnieuw in doen. (misschien stof tussen de contacten)
Mogelijk heb jij dit probleem ook.
Dit kan je controleren door bij Instellingen > Systeem > Geheugen > Opslagkaart te kijken of deze wel/niet aanwezig is.
Ik had ook soort gelijke probleem en heeft een van de deze oplossing ervoor gezorgd dat ik weer via kabel kon syncen:Anoniem: 107938 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:45:
Wie o wie kan me helpen!!
Ik ben bang dat ik middels check notifications iets heb verwijderd waardoor ik niet meer kan syncen via de kabel. Met windows XP lukte het dan nogwel middels bluetooth maar nu met vista wil dat ook niet vlotten dus probeer ik de eerste methode weer.
Heeft iemand enig idee of ik de bestanden om te syncen weer kan installeren oid.. Als ik nu de kabel verbind namelijk dan ziet de pc wel dat het om een vario gaat maar de vario ziet niet dat ie aan de pc hangt doet net of hij aan een stopcontact hangt en begint gewoon met opladen..
Alvast bedankt!!!
[ Voor 14% gewijzigd door Zhadum op 26-05-2007 23:59 ]
Contactpersonen op je SIM kaart blijven altijd bewaard. Wanneer je deze dus in een ander toestel doet heb je ook daar de beschikking over die contactpersonen.Anoniem: 220480 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:50:
Even een vraagje aangaande het sync gebeuren.
Ik wil graag een hard reset uitvoeren, en wil dus mijn telefoonnummers in outlook opslaan. Tel aangesloten en op sync gedrukt alleen nu slaat hij alleen de contactpersonen op die niet op de simkaart staan. Ik mag aannemen dat de contactpersonen die op de simkaart staan er wel op blijven staan aangezien ze niet in het interne geheugen staan? Sorry ben nogal een leek.
Bedankt voor de reactie iig =]
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
[ Voor 193% gewijzigd door kadooosh op 27-05-2007 15:42 ]
Zhadum schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:56:
[...]
Ik had ook soort gelijke probleem en heeft een van de deze oplossing ervoor gezorgd dat ik weer via kabel kon syncen:
Op je PC:
There is a registry key which can be created to essentially remove this change & revert to ActiveSync behaviour. This key is:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows CE Services]
"AllowLSP"=dword:0
Oplossing 2:
Op deze pagina: http://www.cs.pitt.edu/~j...?entry=entry051203-201515
Deze bestand downloaden:
- http://www.cs.pitt.edu/~jmisurda/ppc/FixASRunAt.zip
Download bestandje, uitpakken, kopieeren naar storagekaart en vervolgens op je smarphone dubbelklikken.
Ik weet niet welke van die 2 heeft uiteindelijk geleid tot een oplossing maar ik kan gelukkig weer syncen
Je hebt mail. Veel succes.Anoniem: 107938 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:01:
Klinkt heel goed maar ik geloof dat delink niet werkt... Heeft iemand een andere oplossing of een andere link of misschien zelfs het bestandje nog op de telefoon/ pc
thanks
[...]
Nederlands -> Engels is wel mogelijk, maar een 100% conversie kost wel veel tijd. Je zult namelijk meerdere registerinstellingen moeten wijzigen en een aantal WM5-systeembestanden handmatig met Engelse versies moeten overschrijven.pandit schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:00:
Hallo allemaal
Sinds een paar dagen heeft mijn vrouw een Tmobile Vario in bezit, Deze was in het hollands , dus even op engels zetten. heuh waar zit dat ergens, handboek erbij.. na lang zoeken bleek dit niet te kunnen. De goedkoopste nokia heeft tig talen aan boord en deze geavanceerde HTC slechts 1, na zoeken voornamelijk op GOT bleek ik een nieuwe firmware te moeten flashen. Veel info zou op http://www.smarter-phones.com/ moeten staan daar krijg ik alleen een verse apache installatie( Hey, it worked ! The SSL/TLS-aware Apache webserver was successfully installed on this website.).
Na uren zoeken op het internet kon ik gemakkelijk aan firmwares met de fantasierijke namen "WM6 Faria","5._Underground_edition_Crossbow_ROM.exe","RUU_mUn_aRTM_10_2_0_8_WWE.exe" komen. Daar wil ik me op dit moment even niet aan wagen. Ik ben uren aan het lezen geslagen in dit topic en heb veel opgestoken van dit bijzondere apparaat, maar niet zoiets simpels als het schakelen tussen talen. ALs een tweaker betaamt heb ik eerst wat zoekopdrachten geprobeerd maar vond geen bevredigend antwoord. dus stel ik toch maar deze vraag. Excuses als het antwoord toch op GOT staat, Ik heb hem niet kunnen vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door TommyCP op 28-05-2007 10:50 ]
Die firmwares zijn zo'n beetje standaard als je WM6 wilt. Gebruik zelf de Faria versie....pandit schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:00:
Na uren zoeken op het internet kon ik gemakkelijk aan firmwares met de fantasierijke namen "WM6 Faria","5._Underground_edition_Crossbow_ROM.exe","RUU_mUn_aRTM_10_2_0_8_WWE.exe" komen. Daar wil ik me op dit moment even niet aan wagen....
Als een tweaker betaamt heb ik eerst wat zoekopdrachten geprobeerd maar vond geen bevredigend antwoord.
Omdat wij in Nederland gewend zijn aan de engelse taal wil dat niet zeggen dat ze dat in het buitenland ook zijn.Drumkruk schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:37:
Toch vind ik het raar dat Engels er niet standaard op zit... Er zijn zoveel mensen in Nederland, maar ook in het buitenland die niet de taal spreken van het land waarin ze vertoeven. Daarom zou de engelse taal op elk apparaat aanwezig moeten zijn. Maar dat is weer iets heel anders. Ik heb ook de Faria draaien. In het engels en is vrij stabiel. Alleen geen garantie meer... Maar dat is logisch.
Het betreft een 2e handse (simlockvrije) Vario, dus garantie heb ik niet. Ik geprobeerd de engelse (RUU_Prodigy_2210206_22102109_021911_TMO_UK_WWE_Ship.exe) erop te zetten maar die gaf aan dat de vendor niet correct was. en meteen kreeg ik een RGB schermJe zou er ook een andere firmware opkunnen zetten. Maar dan kom je in grijs gebied en je verliest je garantie. Lijkt me niet iets wat je wilt.
Of misschien kan je wel een engelse T-mobile rom erop zetten.
Stap 1. Ik adviseer je om even goed naar deze topic te kijken en uitvoeren wat daarop staat:pandit schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:41:
[...]
Het betreft een 2e handse (simlockvrije) Vario, dus garantie heb ik niet. Ik geprobeerd de engelse (RUU_Prodigy_2210206_22102109_021911_TMO_UK_WWE_Ship.exe) erop te zetten maar die gaf aan dat de vendor niet correct was. en meteen kreeg ik een RGB scherm. Gelukkig kon ik hem met de nederlandse firmware RUU_Prodigy_2210205_22102108_021911_TMO_NL_DUT_Ship.exe weer tot leven wekken. De andere hier veel genoemde firmware kon ik niet vinden. De makkelijk verkregen "WM6 Crossbow - Faria" stopte bij 99% en kwam na een herstart weer in het RGB scherm. Dit lijkt me gezien dit topic een illegale versie. whatever. als ik hem maar in het engels krijg. Als iemand een link heeft waar ik een engelse firmware kan krijgen.. O-ja,,, allemaal bedankt voor het meedenken
Ik heb de stappen zorgvuldig gevolgd echter na de update (MDA_software_update_226102_22610105_022511) krijg ik de melding: "ERROR [294] : INVALID VENDOR ID". Hij is in ieder geval in het engels alleen een antieke firmware. Ik ga verder deze topics bestuderen. Bedankt voor links en infoStap 1. Ik adviseer je om even goed naar deze topic te kijken en uitvoeren wat daarop staat:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=285435
Stap 2. Als je al die stappen gedaan hebt dan kun je T-Mobile MDA Software Version (2.26.10.2) - is in Engels - erop zetten. Heeft hier ook prima gewerkt.
Ja dat dacht ik ook en daarom is het belangrijk dat hij de eerste stap wat ik in mijn post hierboven heb geschreven nauwkeurig uitvoert. (anders kun je ook de melding die je krijgt in deze topic plaatsen). http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=285435SMulTiE schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 07:52:
Grote kans dat je Wizard nog CID-locked is, in dat geval kun je (afaik) geen andere firmwares installeren.
Ik heb SpeedBooster geïnstalleerd en na wat instellingen geprobeerd te hebben, werkt het nu al een stuk beter. Na wat eerste tests met mijn eigen voicemail lijken de haperingen voorbij te zijn. Bedankt voor de tip!Anoniem: 117235 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:05:
[...]
Bedankt! Dit progje lijkt op het eerste gezicht inderdaad precies te doen wat ik bedoel. Ik ga het van het weekend gelijk even testen.
jah dit wil ik ook graag wetenTaenadar schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:44:
Laten we niet teveel praten over hoe we WM6 op dit ding krijgen. Waarschuwingen genoeg gezien
Weet iemand hoe ik nederlandse woordenboek op me telefoon krijg ? Die link in de SP werkt niet meer.
Nu krijg ik telkens we'll ipv wel dat is best irritant.
Ik had dus niet zorgvuldig genoeg gelezenSMulTiE schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 07:52:
Grote kans dat je Wizard nog CID-locked is, in dat geval kun je (afaik) geen andere firmwares installeren.
[ Voor 111% gewijzigd door kadooosh op 30-05-2007 14:54 ]
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Had ik wel last van toen ik 'm underclockte; bijvoorbeeld door 'm op 139(?) te laten draaien zodra hij in standby ging:display werd lijnerige bende... Leek me niet gezond dus nu maar gewoon standaard overclocked...Bebob_NL schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:23:
Ik vroeg me af of iemand ooit nog een oplossing heeft gevonden voor het probleem met trillende pixels, wat later overgaat in een display crash (met vertikale strepen)...
Toetsenbord leek me handig, in het begin veel gebruikt, nu eigenlijk niet meer.barzi schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:45:
Ik zit te twijfelen tussen de N70 en dit toesteltje.
De n70 heeft wel een betere camera(staat in reviews). Wat waren voor jullie de punten voor/tegen de MDA vario? En als ik een MDA vario(t-mobile) koop, maar wel simlock vrij. Zit er dan nog branded software op? Kan dit eraf?
de software kan er inderdaad af, je kan zelfs wm6 erop gooienbarzi schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:45:
De n70 heeft wel een betere camera(staat in reviews). Wat waren voor jullie de punten voor/tegen de MDA vario? En als ik een MDA vario(t-mobile) koop, maar wel simlock vrij. Zit er dan nog branded software op? Kan dit eraf?
Anoniem: 113560
Anoniem: 109894
Voor:barzi schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:45:
Tnx nu is me we'll wegDrumkruk schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:14:
Download DictMgr (is ingebakken in Faria WM6 bij Extras), hier kan je de word completion voor sommige woorden uitzetten... erg handig, want ik werd ook gek van we'll...
Als ik hier even op mag inhaken...Andre.Koster schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:37:
[...]Tegen:
- Het operating system ZUIGT big time -- bereid je voor op ergernissen. (Maar ik weet niet hoe Symbian is...)
- De telefoonapplicatie is bijzonder matig, zeker als je dat met Nokia gaat vergelijken. Je moet het apparaat niet beschouwen als een telefoon met een boel extra's, maar als een zakcomputer waar je toevallig ook mee kunt bellen.
- Standaard functionaliteit ontbreekt (stopwatch, valuta's, belprofielen, belgroepen) of is ondermaats (webbrowser, mediaspeler, filebrowser, taskmanager, alarm). Je moet dus nogal wat software installeren om een leuk werkend apparaat te krijgen. Is niet erg, maar kost wel veel tijd.
Amen!Andre.Koster schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:37:
Ik heb er een hoop lol van, maar op vakantie gaat m'n ouwe Nokia mee.
Samengevat is de veelzijdigheid het grooste pluspunt, en de onbetrouwbaarheid het grootste minpunt.
Nou ik gebruik mijn wizard vrij intensief en ook voor alles. Ik installeer er wel van alles op omdat ik het leuk vind om ervoor te programmeren. Maar ik heb nog geen problemen gehad met het ding. Totaal niet.
sow dejavu, heb hetzelfde probleemAnoniem: 113560 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:39:
Wanneer ik tomtom navigator 6 installeer op windows mobile 6 ( Faria versie) krijg ik de de melding memory access violation nadat ik de vario gereset heb. Heeft iemand hier ervaring mee, want dezelfde tomtom versie werkt onder windows mobile 5 perfect
[ Voor 12% gewijzigd door kadooosh op 31-05-2007 21:49 ]
Ach...misschien had ik precies de verkeerde plugins ofzo die gigantische memory leaks hadden. Ik had Pocket Breeze en Pocket Weather van SBSH en Phone Profiles (dat freeware ding). Wie van de drie verantwoordelijk was weet ik niet, maar het was 3x nics. Ik werd er iig helemaal dol van. Wat ik wél erg vreemd vind is dat al die PDA's maar 64 mb intern hebben. En dat is niet uitbreidbaar. Als het vol zit, of bijna vol, gaat de performance meteen achteruit. Zou het erg ingewikkeld zijn om een apparaat te maken met 128Mb RAM dat als programmageheugen gebruikt kan worden? Ik denk dat dat meer scheelt als een snellere proc. Net als met windows. Te weinig geheugen is killing.
Mijn MDA is ook ge-OC-ed, ama rmet of zonder, de crashes blijven voorkomen... soms 2 dagen niets, en dan weer 10-20x achter elkaar.matthijst schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:25:
[...]
Had ik wel last van toen ik 'm underclockte; bijvoorbeeld door 'm op 139(?) te laten draaien zodra hij in standby ging:display werd lijnerige bende... Leek me niet gezond dus nu maar gewoon standaard overclocked...
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Ik heb ook AKU2, maar de stabiliteit is bij mij beroerd. Vier keer per week wordt er 's-nachts een backup gemaakt waarna hij reboot. Desalniettemin reboot ik daarnaast ca. 1x per dag als gevolg van vastlopers. Verder maak ik soms de gekste dingen mee. Een tijdje terug had ie soms het verschijnsel dat als ik mijn messages startte via de hardwarebutton het window niet getekend werd. Wel de titelbalk boven en de softbuttonbalk beneden, maar er tussenin bleef staan wat er stond (het vandaagscherm bv). Dit bleef dan ook zo indien ik afsloot and opniew op de HW-button drukte. Het absurde was dat als ik dan op Start>Berichten klikte, het WEL goed ging! Nou volgen de HW-button en het Startmenu-item precies dezelfde snelkoppeling, ra ra hoe dat nou een ander resultaat op leveren?TommyCP schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:21:
[...]
Als ik hier even op mag inhaken...
Hoewel de eerste versie van Windows Mobile 5 ondermaats was, vind ik het vanaf WM5 AKU 2.0 goed werken. Het toestel zelf is soms welliswaar ietswat aan de trage kant, maar de stabiliteit is gewoon goed; rebooten is slechts een keer in de paar dagen nodig (met de laatste officiële T-Mobile ROM althans). Toegegeven, dat is natuurlijk veel vaker dan met een gewone telefoon (en ook vaker dan bij Symbian), maar de telefoon blijft wel goed werkbaar.
Maar wat betreft het telefoongedeelte ben ik het wél met je eens. Het bereik van mijn Vario is een stuk minder goed dan met andere telefoons, door een combinatie van de slechte antenne van het toestel en het T-Mobile netwerk dat hier in Groningen niet overal even goed is. Vaak heb ik al geen bereik meer op plekken waar anderen nog met een goede gesprekskwaliteit kunnen bellen. Dus, als bereikbaarheid essentieel voor je is, dan durf ik je de Wizard niet goed aan te bevelen.
Ik ben blij te horen dat WM6 wel degelijk beter lijkt te zijn. Mijn garantieperiode zit er bijna op, en ik overweeg daarom de sprong naar WM6 te wagen. Mag ik vragen welke versie jij hebt gekozen? (PM mij anders, ivm met het discussieverbod)mphilipp schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:29:
[...]
Amen!
100% gelijk. [...] WM heeft gewoon een paar ernstige designproblemen. Ik noemde het altijd Windows 95, maar dan kleiner (hoewel?).
De Qtek is aan de ene kant retehandig omdat je er allemaal leuke dingen op kan doen, maar je wordt wel een beetje gallisch van de dagelijkse reboot, vooral als je 'm aan het gebruiken bent (tijdens een telefoongesprek bv). Of de memory leaks van TT enzo. Of van die leuke today plugins die je hele geheugen volpompen.
Maar dan nu...ik heb er een paar weken gelee WM6 erop gezet en het is alsof ik een nieuw apparaat heb. Alles werkt, en snel. Ik heb geen spontane reboots meer, de boel loopt niet langzaam vast na een dag of wat...het is gewéldig (om met Mike van "Ask Mike' te spreken). Op zich ook weer typisch Microsoft: ze hebben 3x nodig om iets 1x goed te krijgen.
Wat ik alleen niet begrijp: ik ben niet zo'n tiep die allerlei speledingetjes op het apparaat zet en ik ben ook niet de hele dag nieuwe progsels aan het installeren. Ik heb een setje software erop en die gebruik ik gewoon. Het is voor mij geen speelgoed. En dan heb ik, zelfs na een clean install van een ROM en alle software gewoon na een paar dagen weer hetzelfde geflikker (in de WM5 situatie dan, met WM6 werkt het zoals het hoort). En toch heb ik het ding gekocht omdat ik hier zulke positieve dingen las. Ik vraag me af of al die mensen die zo positief zijn/waren over de snelheid en stabiliteit van de Qtek het ding wel serieus gebruiken of dat ze al zó gebrainwashed zijn met MS programmatuur dat ze denken dat het normaal is dat een apparaat elke dag vanzelf uit gaat?
Anoniem: 150110
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 150110 op 01-06-2007 00:16 ]
O ja? Window 95, Windows ME, Windows XP Home, Windows XP Professional, Windows 2000, Windows 2003, Windows Vista ....Anoniem: 150110 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:14:
voor me computer heb ik ook maar 1 versie van windows
Ik had op mijn WM5 inderdaad weinig extra software staan. Ben het wel met je eens dat er gewoon een WM6 update zou moeten komen. Het toestel is tenslotte nog steeds te koop in de winkel.mphilipp schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:44:
[...]
Ach...misschien had ik precies de verkeerde plugins ofzo die gigantische memory leaks hadden. Ik had Pocket Breeze en Pocket Weather van SBSH en Phone Profiles (dat freeware ding). Wie van de drie verantwoordelijk was weet ik niet, maar het was 3x nics. Ik werd er iig helemaal dol van. Wat ik wél erg vreemd vind is dat al die PDA's maar 64 mb intern hebben. En dat is niet uitbreidbaar. Als het vol zit, of bijna vol, gaat de performance meteen achteruit. Zou het erg ingewikkeld zijn om een apparaat te maken met 128Mb RAM dat als programmageheugen gebruikt kan worden? Ik denk dat dat meer scheelt als een snellere proc. Net als met windows. Te weinig geheugen is killing.
Maar goed...nu is het prima. Ik ben blij dat Meneer Faria tenminste de moeite heeft genomen om een WM6 rom te bakken in zijn eigen keukentje. Meneer Qtek (die het eigenlijk zou moeten doen) vertikt het. Waarschijnlijk uit commerciele overwegingen. Ze kunnen zo'n 'oud' apparaat niet te lang in leven laten...we kopen anders geen nieuwe...
de verschillen zitten voornamelijk in de bijgeleverde applicaties en de opdeling van het geheugen. welke het beste is? geen ideeAnoniem: 150110 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:14:
even voor een leek als mij:
ik heb een vraag wat ongetwijfeld wel hier op got zal staan, maar ik heb niet de tijd om het door te lezen in verband met dat ik morgen al een nieuw speeltje wil gaan aanschaffen.
ik heb beetje rondgesnuffeld op got en ik zie overal verschillende rom update's en zelfs rom update's van wm6. Wat zijn nu die verschillen tussen al die rom update's, en is wm6 nu ook een rom update hoe moet ik dit zien? hoe weetje nou welke rom update je moet instaleren?
Als je niet de tijd wil nemen om dingen door te lezen moet je zeker niet aan WM6 ROM'S beginnen. De keuze voor een ROM is persoonlijk, er zit dus niks anders op dan veel lezen. Ook problemen met een WM6 ROM moet je vaak zelf oplossen omdat dit geen legale ROM'S zijn.Anoniem: 150110 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:14:
even voor een leek als mij:
ik heb een vraag wat ongetwijfeld wel hier op got zal staan, maar ik heb niet de tijd om het door te lezen in verband met dat ik morgen al een nieuw speeltje wil gaan aanschaffen.
ik heb beetje rondgesnuffeld op got en ik zie overal verschillende rom update's en zelfs rom update's van wm6. Wat zijn nu die verschillen tussen al die rom update's, en is wm6 nu ook een rom update hoe moet ik dit zien? hoe weetje nou welke rom update je moet instaleren?
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
is je toestel wel zichtbaar via BT?Roeligan schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:29:
Ik heb een bluetooth probleempje. Mijn vrouw heeft een Nokia N73, ik heb een BT partnerschap opgezet. Ik kan vanaf mijn Vario (met WM6) wel mp3's naar haar zenden, alleen als ik vanaf haar N73 naar mijn Vario wil sturen geeft haar telefoon steevast de melding zenden mislukt (na 1 sec.)
Iemand een idee in welke richting ik moet zoeken?
[ Voor 12% gewijzigd door ikweetniks op 02-06-2007 19:02 ]
Ja, toestel is gewoon zichtbaar vanaf de N73.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Je kunt het apparaatje openschroeven en dan het klemmetje weer wat strakker te zetten. Dit is echter wel een risico-klus.pandit schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:24:
Ik heb even een opmerking en vraag over het mechanische van deze HTC wizard. Er zit nl imho een designfout in door het stiftje aan de onderkant te plaatsen i.p.v de bovenkant. Ik heb hier een MDA vario waar het stiftje er heel makkelijk uitvalt. Is hier een remedi tegen?
Ik heb bij HTC de complete servicemanual met (de)montage instructies kunnen vinden, misschien dat ik die even bestudeer.Je kunt het apparaatje openschroeven en dan het klemmetje weer wat strakker te zetten. Dit is echter wel een risico-klus.
Hier een complete handleiding hoe de reparatie uit te voeren. Succes!pandit schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:24:
Ik heb even een opmerking en vraag over het mechanische van deze HTC wizard. Er zit nl imho een designfout in door het stiftje aan de onderkant te plaatsen i.p.v de bovenkant. Ik heb hier een MDA vario waar het stiftje er heel makkelijk uitvalt. Is hier een remedi tegen?
33999
Anoniem: 113560
verander vanuit file explorer autorun.exe in autorun.old en je probleem is opgelost.ikweetniks schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:05:
Effe een vraag tussendoor, ik heb Tomtom om me vario geinstaleerd prima allemaal.
Maar t probleem is dat elke keer da ik em aanzet of na een reset, tomtom eerst opgestart wordt, is er geen manier om dat uit te schakelen? wil em aanzetten zonder dat ik weer allemaal menus moet klikke om uit tomtom te komen zwaar irritant. Bvd.
Heeft t met die autorun te maken in de root van de storagecard.?
kan ik die verwijderen en tomtom nog steeds normaal opstarten of is er een andere manier.?
RatPack #814
Tjah....ben bang dat je dit zelf op moet lossen of op XDA moet posten. WM6 problemen behandelen we hier niet namelijk.Roeligan schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:05:
Ik heb mijn bluetooth probleem nu ook met mn GPS receiver. Hij ziet mn GPS wel bij apparaten, maar maakt geen verbinding
Ik raak een beetje de kluts kwijt, miss maar opnieuw een rom erop zetten.
Het kan veel makkelijker. Als je de batterij van je vario eruit haalt, dan zie je aan de linkerkant twee nokjes zitten, tegen de batterijschacht aan.pandit schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:24:
Heb zelf ook een 2GB Sandisk van Mediamarkt.33999 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:29:
Ik heb vandaag een Sandisk miniSD 2.0 gb kaartje gekocht bij de mediamarkt, hij is precies hetzelfde als m'n 512 mb kaartje qua afmetingen en fat geformatteerd. Het is ook geen miniSDHC ofzo en via google kom ik op vraagstukken van fora waar men goede ervaringen heeft met het kaartje. Moet ik er nog iets mee doen of werkt het kaartje er gewoon niet in? (in mijn pc met een verloopstukje werkt het kaartje wel gewoon).
werkt hier helaas niet, zodra ik de stylus erin steek hoor ik dezelfde tik...Willaaam schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:37:
[...]
Het kan veel makkelijker. Als je de batterij van je vario eruit haalt, dan zie je aan de linkerkant twee nokjes zitten, tegen de batterijschacht aan.
Duw met het pennetje lichtjes tegen het bovenste nokje aan, je hoort dan een klikje. Je pennetje zal weer een hele tijd vast zitten. Tis geen permanente oplossing maar veel makkelijker dan heel je vario met chirurgische precisie uit elkaar slopen.
[afbeelding]
De rechtse dus
Sorry hoor.....maar je hier zelf het antwoord niet op kan vinden moet je gewoon niet aan custom ROM flashing beginnenkadooosh schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:54:
ik wil weer terug naar de standaard t-mobile rom zodat ik een andere wm6 kan proberen(is veiliger via officiele rom) maar ik heb dus een G4 vario en vroeg me af of dit dan de goede rom is:
RUU_Prodigy_2210205_22102108_021911_TMO_NL_DUT_Shi p.exe
http://www.t-mobile.nl/za...tes/mda_vario_update.aspx
als ik namelijk een verkeerde IPL/SPL flash dan is ie kapot
[ Voor 6% gewijzigd door DeOS op 04-06-2007 18:36 ]
Ah het werkt harstikke bedankt voor de antwoordAnoniem: 113560 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:07:
[...]
verander vanuit file explorer autorun.exe in autorun.old en je probleem is opgelost.
het gaat dus om de autorun in de 2577
Hmm, ik moest hier net ietsje harder duwen, eerst een klein klikje en daarna een iets stevigere en toen zat ie wel vast. Maar het kan goed zijn dat het niet voor iedereen werkt, ik ben er heel blij meeDrumkruk schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:47:
[...]
werkt hier helaas niet, zodra ik de stylus erin steek hoor ik dezelfde tik...
sorry hoor maar dit gaat over een default romDeOS schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:31:
[...]
Sorry hoor.....maar je hier zelf het antwoord niet op kan vinden moet je gewoon niet aan custom ROM flashing beginnen. Zeker niet als je een G4 hebt. Kijk eens rond op XDA.....genoeg info te vinden. Daarnaast vraag je ook nog eens naar info om naar WM6 te flashen wat op tweakers een no-no is.
Bij mijn weten komen alle G4's met de officiële AKU2.0 ROM van T-Mobile, maar de IPL en SPL in dit pakket zijn volgens mij niet met een G4 compatible. Dus, wat je eigenlijk moet hebben is deze officiële ROM met de IPL en SPL eruit gesloopt. Op XDA-developers kan je vinden hoe dit moet. Ik weet het zelf zo 1,2,3 niet, maar het is in ieder geval niet heel erg veel werk (geen "cooking" nodig). Misschien dat het zelfs al voor je is gedaan.kadooosh schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:11:
[...]
sorry hoor maar dit gaat over een default rom![]()
er staat namelijk niet op de t-mobile site of het voor een g4 geschikt is...
maar goed heb het geflashed en hij doet het gewoon
[ Voor 9% gewijzigd door TommyCP op 04-06-2007 20:54 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq