Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumkruk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2024
van de startpagina is dat pda.t-mobile.nl
er fijne startpagina vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 19:34

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

ActiveSync d.m.v. Bluetooth

Omdat ik een bluetooth carkit in mn auto heb, staat mn bluetooth altijd aan.
Nu heb ik sinds pas een laptop met bluetooth.

Is het mogelijk dat mijn laptop (na het starten) automatisch gaat synchroniseren met mijn telefoon? Nu kies ik op mijn telefoon in ActiveSync voor "Verbinding maken via Bluetooth", waarna er pas gesynchroniseerd wordt met mijn laptop.
Het zou natuurlijk geweldig zijn als er automatisch gesynchroniseerd wordt, terwijl mijn telefoon gewoon in mn zak zit.... :*)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169527

Wat is de nieuwste rom? (liefst nl maar engels prima)
Waar haal ik hem vandaan.

Heb hem net terug en wil gelijk weer goede rom erop.
Iemand die me kan helpen, ik kan het nergens vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 169527 op 23-05-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117235

Heeft iemand enig idee of er een programma bestaat waarmee je processen prioriteit kunt geven?

Als ik namelijk TomTom heb draaien in de auto en ik wordt gebeld, heb ik vaak last van dat gedeeltes van het gesprek wegvallen. Ik heb dit even een paar keer getest met mijn eigen voicemail en volgens mij komt het doordat TomTom gewoon alle processor capaciteit opslokt en de telefoonapplicatie dus wat begint te stotteren. Als ik nu de telefoonapplicatie de hoogste prioriteit kan geven (net als in Windows XP bijvoorbeeld ook mogelijk is) dan zou het probleem denk ik opgelost zijn. Dat mijn TomTom dan even hapert, vind ik geen probleem.

Andere suggesties waarmee ik het probleem kan oplossen zijn natuurlijk ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Overclocken naar 240 MHz?
Heb ik ook gedaan, en ik heb nergens last van in de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martino-s schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:18:
Overclocken naar 240 MHz?
Heb ik ook gedaan, en ik heb nergens last van in de auto...
Bedankt voor de tip, maar ik was vergeten te melden dat ik mijn MDA al heb overgeclocked met BatteryStatus naar 240 mhz maar nog steeds hapert ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 13:22
Anoniem: 117235 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:27:
[...]

Bedankt voor de tip, maar ik was vergeten te melden dat ik mijn MDA al heb overgeclocked met BatteryStatus naar 240 mhz maar nog steeds hapert ie.
Wat in (het door veel mensen gebruikte) omapclock wordt weergegeven als 240 MHz is bij BatteryStatus 260 MHz. Dit komt doordat omapclock de kloksnelheid niet goed weergeeft; de snelheid die BatteryStatus weergeeft klopt wel.

Waarom ik dit mede deel? Omdat (tot voor kort) vrijwel iedereen overclockt(e) met omapclock lees je vaak dat bij het overclocken 240 MHz de "sweet spot" is. Echter, als je BatteryStatus gebruikt houdt dit in dat je gerust naar 260 MHz kunt overclocken. Misschien dat je haperingen op deze kloksnelheid weg zijn.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Ik klok inderdaad over met Omapclock.
Fijn om te weten datie op 260 MHz draait.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:10
Anoniem: 117235 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:56:
Heeft iemand enig idee of er een programma bestaat waarmee je processen prioriteit kunt geven?

Als ik namelijk TomTom heb draaien in de auto en ik wordt gebeld, heb ik vaak last van dat gedeeltes van het gesprek wegvallen. Ik heb dit even een paar keer getest met mijn eigen voicemail en volgens mij komt het doordat TomTom gewoon alle processor capaciteit opslokt en de telefoonapplicatie dus wat begint te stotteren. Als ik nu de telefoonapplicatie de hoogste prioriteit kan geven (net als in Windows XP bijvoorbeeld ook mogelijk is) dan zou het probleem denk ik opgelost zijn. Dat mijn TomTom dan even hapert, vind ik geen probleem.

Andere suggesties waarmee ik het probleem kan oplossen zijn natuurlijk ook welkom!
met http://teksoftco.com/inde...r&picture=05.jpg#pictures kan je dit doen.. kost wel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumkruk
wouwie dat overclocken met BatteryStatus werkt echt super goed! Thanks! Ik weet alleen niet hoe dat met TomTom zit, ik gebruik iGo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 15-02 10:35
Anoniem: 117235 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:56:
etc...
Vaag, bij mij is het andersom: als ik TomTom aan heb staan en ik ga bellen via bluetooth headset, dan valt de TomTom <->muisverbinging soms weg: beeld wordt grijs...

Iemand hier ervaring mee, of een oplossing voor (iets met connecties opzetten ofzo)?
Heb nu 2x BT Devices:
- BT GPS, niet als serial port
- Hands Free Jabra
1x Com Port:
- BT GPS (COM6) (non secure)
In TomTom COM6 als port geselecteerd...
WM6, overclocked @286MHz....

En: iemand een idee waar dat "External GPS" icoon in WM6 onder Settings -> Connections voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209892

Rhapsody schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:15:
[...]

Ikheb hier toevallig een tooltje voor geschreven. Deze verplaatst je screenshot echter niet naar je pc. Maar datzou je handmatig kunnen doen via de pc.
http://www.twnet.nl/viewtopic.php?t=282
Ik heb hem op me HTC toestel gekopieerd en geinstalleerd, maar zodra ik de software wil opstarten krijg ik een error en werkt het dus niet.
Zelf gebruik ik GetPDAScreen.
Deze is hier te downloaden.

Deze software moet op de pc geïnstalleerd worden.
Zodra de PDA/PPC verbonden is met de PC kan er een screenshot gemaakt worden.
Deze is direct op de computer op te slaan. Succes!
Deze wilt nog niet eens geinstaleerd worden op XP, en op Vista wel maar dan krijg ik een error wil ik een screenshot rippen, hoewel ik dat activesync niet aan heb staan wat geloof ik wel gevraagd wordt, maar als ik naar instellingen van active sync ga op me toestel dan kan die alleen exchange synchroniseren, wat dus niet werkt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002

Rhapsody

In Metal We Trust

Anoniem: 209892 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:39:
[...]

Ik heb hem op me HTC toestel gekopieerd en geinstalleerd, maar zodra ik de software wil opstarten krijg ik een error en werkt het dus niet.
Wat voor error krijg je?
Dan kan ik het proberen op te lossen.

Hier op mijn Wizard werkt ie perfect (WM6)

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:28
laat maar: Is al gelukt :)

[ Voor 92% gewijzigd door Possible op 24-05-2007 17:34 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

waar kan ik instellen dat gprs nooit verbinding mag maken? ik zat laatst op google.map te loeren, toen er er ineens achter kwam dat hij verbonden was met gprs (ja ik weet het logisch, hoe moet hij anders aan die beelden komen..) maar ik zou toch sowieso wel willen had hij een opmerking geeft hij hij verbinding MAG maken met gprs

en dat ik het gewoon aan en uit kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Zelf heb ik mijn GPRS-settings verwijderd.
Als ik hem nodig heb, klik ik een paar keer en GPRS werkt weer.
(Toegangspunt, naam en wachtwoord zijn Internet, dus is zo ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Anoniem: 209892 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:39:

GetPDAScreen:
Deze wilt nog niet eens geinstaleerd worden op XP, en op Vista wel maar dan krijg ik een error wil ik een screenshot rippen, hoewel ik dat activesync niet aan heb staan wat geloof ik wel gevraagd wordt, maar als ik naar instellingen van active sync ga op me toestel dan kan die alleen exchange synchroniseren, wat dus niet werkt. |:(
Bij mij werkt het prima onder Windows XP.
Op de website staat; "Caution: for Windows NT, 2000 and XP only."
Zou dus gewoon moeten werken.

ActiveSync moet geïnstalleerd zijn op Windows XP.
Synchroniseren hoeft niet, als er maar wel verbinding is.
Daarna GetPDAScreen installeren. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt! Dit progje lijkt op het eerste gezicht inderdaad precies te doen wat ik bedoel. Ik ga het van het weekend gelijk even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12-2022
koekoek2003nl schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:29:
waar kan ik instellen dat gprs nooit verbinding mag maken? ik zat laatst op google.map te loeren, toen er er ineens achter kwam dat hij verbonden was met gprs (ja ik weet het logisch, hoe moet hij anders aan die beelden komen..) maar ik zou toch sowieso wel willen had hij een opmerking geeft hij hij verbinding MAG maken met gprs

en dat ik het gewoon aan en uit kan zetten
Installeer dit, en je voorkomt verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
hmm ik installeer zogoed als alle progs op me storage card maar nu had ik hem eruit gehaald en er weer in gedaan zonder hem aan te passen
en nu werken een hele hoop links niet een windows zeikt dat ie progs niet kan vinden :S
moet ik nu alles opnieuw installeren ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Ook ik haal mn storagecard er wel eens uit.
Met het er opnieuw in plaatsen vindt de telefoon mn storagecard niet altijd.
Soms moet ik hem er wel 3x opnieuw in doen. (misschien stof tussen de contacten)

Mogelijk heb jij dit probleem ook.
Dit kan je controleren door bij Instellingen > Systeem > Geheugen > Opslagkaart te kijken of deze wel/niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220480

Even een vraagje aangaande het sync gebeuren.
Ik wil graag een hard reset uitvoeren, en wil dus mijn telefoonnummers in outlook opslaan. Tel aangesloten en op sync gedrukt alleen nu slaat hij alleen de contactpersonen op die niet op de simkaart staan. Ik mag aannemen dat de contactpersonen die op de simkaart staan er wel op blijven staan aangezien ze niet in het interne geheugen staan? Sorry ben nogal een leek.

Bedankt voor de reactie iig =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107938

Wie o wie kan me helpen!!

Ik ben bang dat ik middels check notifications iets heb verwijderd waardoor ik niet meer kan syncen via de kabel. Met windows XP lukte het dan nogwel middels bluetooth maar nu met vista wil dat ook niet vlotten dus probeer ik de eerste methode weer.
Heeft iemand enig idee of ik de bestanden om te syncen weer kan installeren oid.. Als ik nu de kabel verbind namelijk dan ziet de pc wel dat het om een vario gaat maar de vario ziet niet dat ie aan de pc hangt doet net of hij aan een stopcontact hangt en begint gewoon met opladen..

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Martino-s schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:18:
Ook ik haal mn storagecard er wel eens uit.
Met het er opnieuw in plaatsen vindt de telefoon mn storagecard niet altijd.
Soms moet ik hem er wel 3x opnieuw in doen. (misschien stof tussen de contacten)

Mogelijk heb jij dit probleem ook.
Dit kan je controleren door bij Instellingen > Systeem > Geheugen > Opslagkaart te kijken of deze wel/niet aanwezig is.
mja hij doet het wel maar progs zoals bij pocketmusic verdwijnt me today plugin permanent(moest hem opnieuw installeren) en bij pocketalarm deed me alarm het niet meer(kreeg melding dat ie de link niet kon vinden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 26-04 14:17

Zhadum

Folding & Einstein@home

Anoniem: 107938 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:45:
Wie o wie kan me helpen!!

Ik ben bang dat ik middels check notifications iets heb verwijderd waardoor ik niet meer kan syncen via de kabel. Met windows XP lukte het dan nogwel middels bluetooth maar nu met vista wil dat ook niet vlotten dus probeer ik de eerste methode weer.
Heeft iemand enig idee of ik de bestanden om te syncen weer kan installeren oid.. Als ik nu de kabel verbind namelijk dan ziet de pc wel dat het om een vario gaat maar de vario ziet niet dat ie aan de pc hangt doet net of hij aan een stopcontact hangt en begint gewoon met opladen..

Alvast bedankt!!!
Ik had ook soort gelijke probleem en heeft een van de deze oplossing ervoor gezorgd dat ik weer via kabel kon syncen:

Op je PC:
There is a registry key which can be created to essentially remove this change & revert to ActiveSync behaviour. This key is:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows CE Services]
"AllowLSP"=dword:0

Oplossing 2:
Op deze pagina: http://www.cs.pitt.edu/~j...?entry=entry051203-201515

Deze bestand downloaden:

- http://www.cs.pitt.edu/~jmisurda/ppc/FixASRunAt.zip
Download bestandje, uitpakken, kopieeren naar storagekaart en vervolgens op je smarphone dubbelklikken.

Ik weet niet welke van die 2 heeft uiteindelijk geleid tot een oplossing maar ik kan gelukkig weer syncen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Zhadum op 26-05-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:41
Anoniem: 220480 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:50:
Even een vraagje aangaande het sync gebeuren.
Ik wil graag een hard reset uitvoeren, en wil dus mijn telefoonnummers in outlook opslaan. Tel aangesloten en op sync gedrukt alleen nu slaat hij alleen de contactpersonen op die niet op de simkaart staan. Ik mag aannemen dat de contactpersonen die op de simkaart staan er wel op blijven staan aangezien ze niet in het interne geheugen staan? Sorry ben nogal een leek.

Bedankt voor de reactie iig =]
Contactpersonen op je SIM kaart blijven altijd bewaard. Wanneer je deze dus in een ander toestel doet heb je ook daar de beschikking over die contactpersonen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
weet iemand welk cab bestand in de t-mobile extended rom de "soft key setting prog" bevat?
ik zou namelijk graag me linker soft key naar nieuwe sms willen verwijzen alleen sinds ik een aantal cabs weg heb gedaan is dat prog dus weg...
ik heb wel alle cabs gebackuped..

[ Voor 193% gewijzigd door kadooosh op 27-05-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt heel goed maar ik geloof dat delink niet werkt... Heeft iemand een andere oplossing of een andere link of misschien zelfs het bestandje nog op de telefoon/ pc

thanks
Zhadum schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:56:
[...]

Ik had ook soort gelijke probleem en heeft een van de deze oplossing ervoor gezorgd dat ik weer via kabel kon syncen:

Op je PC:
There is a registry key which can be created to essentially remove this change & revert to ActiveSync behaviour. This key is:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows CE Services]
"AllowLSP"=dword:0

Oplossing 2:
Op deze pagina: http://www.cs.pitt.edu/~j...?entry=entry051203-201515

Deze bestand downloaden:

- http://www.cs.pitt.edu/~jmisurda/ppc/FixASRunAt.zip
Download bestandje, uitpakken, kopieeren naar storagekaart en vervolgens op je smarphone dubbelklikken.

Ik weet niet welke van die 2 heeft uiteindelijk geleid tot een oplossing maar ik kan gelukkig weer syncen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Anoniem: 107938 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:01:
Klinkt heel goed maar ik geloof dat delink niet werkt... Heeft iemand een andere oplossing of een andere link of misschien zelfs het bestandje nog op de telefoon/ pc

thanks

[...]
Je hebt mail. Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks! syncen werkt weer!!!
Zit alleen nu met het volgende. Ik gebruik VISTA en outlook 2007 hopelijik icm met jeyo mobile extender 2.5 welke vista zou ondersteunen! Echter ziet JME niet dat mijn telefoon al connected is... Zijn er vista gebruikers met JME wie het wel lukt om sms te backupen?
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-04 18:48
Hallo allemaal

Sinds een paar dagen heeft mijn vrouw een Tmobile Vario in bezit, Deze was in het hollands , dus even op engels zetten. heuh waar zit dat ergens, handboek erbij.. na lang zoeken bleek dit niet te kunnen. De goedkoopste nokia heeft tig talen aan boord en deze geavanceerde HTC slechts 1, na zoeken voornamelijk op GOT bleek ik een nieuwe firmware te moeten flashen. Veel info zou op http://www.smarter-phones.com/ moeten staan daar krijg ik alleen een verse apache installatie( Hey, it worked ! The SSL/TLS-aware Apache webserver was successfully installed on this website.).

Na uren zoeken op het internet kon ik gemakkelijk aan firmwares met de fantasierijke namen "WM6 Faria","5._Underground_edition_Crossbow_ROM.exe","RUU_mUn_aRTM_10_2_0_8_WWE.exe" komen. Daar wil ik me op dit moment even niet aan wagen. Ik ben uren aan het lezen geslagen in dit topic en heb veel opgestoken van dit bijzondere apparaat, maar niet zoiets simpels als het schakelen tussen talen. ALs een tweaker betaamt heb ik eerst wat zoekopdrachten geprobeerd maar vond geen bevredigend antwoord. dus stel ik toch maar deze vraag. Excuses als het antwoord toch op GOT staat, Ik heb hem niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
pandit schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:00:
Hallo allemaal

Sinds een paar dagen heeft mijn vrouw een Tmobile Vario in bezit, Deze was in het hollands , dus even op engels zetten. heuh waar zit dat ergens, handboek erbij.. na lang zoeken bleek dit niet te kunnen. De goedkoopste nokia heeft tig talen aan boord en deze geavanceerde HTC slechts 1, na zoeken voornamelijk op GOT bleek ik een nieuwe firmware te moeten flashen. Veel info zou op http://www.smarter-phones.com/ moeten staan daar krijg ik alleen een verse apache installatie( Hey, it worked ! The SSL/TLS-aware Apache webserver was successfully installed on this website.).

Na uren zoeken op het internet kon ik gemakkelijk aan firmwares met de fantasierijke namen "WM6 Faria","5._Underground_edition_Crossbow_ROM.exe","RUU_mUn_aRTM_10_2_0_8_WWE.exe" komen. Daar wil ik me op dit moment even niet aan wagen. Ik ben uren aan het lezen geslagen in dit topic en heb veel opgestoken van dit bijzondere apparaat, maar niet zoiets simpels als het schakelen tussen talen. ALs een tweaker betaamt heb ik eerst wat zoekopdrachten geprobeerd maar vond geen bevredigend antwoord. dus stel ik toch maar deze vraag. Excuses als het antwoord toch op GOT staat, Ik heb hem niet kunnen vinden.
Nederlands -> Engels is wel mogelijk, maar een 100% conversie kost wel veel tijd. Je zult namelijk meerdere registerinstellingen moeten wijzigen en een aantal WM5-systeembestanden handmatig met Engelse versies moeten overschrijven.

Eén registerinstelling die ik uit mijn hoofd weet: "HKEY_CURRENT_USER/MUI/CurLang". Deze moet je naar 1033 veranderen. Na de wijziging even een minuut wachten, dan pas softresetten en dan zal je OS volgens mij al voornamelijk Engelstalig moeten zijn.

Edit: Misschien dat je wat aan de volgende thread op XDA-developers hebt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=305155

Dit is een project waarbij men een Engelse Windows Mobile 6 ROM naar het Duits probeert te vertalen. Onder de kap lijken WM5 en WM6 erg veel op elkaar, dus misschien dat hij ook voor jou werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door TommyCP op 28-05-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 15:12
Je zou er ook een andere firmware opkunnen zetten. Maar dan kom je in grijs gebied en je verliest je garantie. Lijkt me niet iets wat je wilt.

Of misschien kan je wel een engelse T-mobile rom erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
pandit schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:00:
Na uren zoeken op het internet kon ik gemakkelijk aan firmwares met de fantasierijke namen "WM6 Faria","5._Underground_edition_Crossbow_ROM.exe","RUU_mUn_aRTM_10_2_0_8_WWE.exe" komen. Daar wil ik me op dit moment even niet aan wagen....

Als een tweaker betaamt heb ik eerst wat zoekopdrachten geprobeerd maar vond geen bevredigend antwoord.
Die firmwares zijn zo'n beetje standaard als je WM6 wilt. Gebruik zelf de Faria versie....

Dat je talen niet kunt switchen vind ik niet zo verrassend; dat kan met "normale" Windows toch ook niet, dacht ik? Ben ook wel benieuwd of "Nieuwe" Symbian Nokia's dat nog wel kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumkruk
Toch vind ik het raar dat Engels er niet standaard op zit... Er zijn zoveel mensen in Nederland, maar ook in het buitenland die niet de taal spreken van het land waarin ze vertoeven. Daarom zou de engelse taal op elk apparaat aanwezig moeten zijn. Maar dat is weer iets heel anders. Ik heb ook de Faria draaien. In het engels en is vrij stabiel. Alleen geen garantie meer... Maar dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Drumkruk schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:37:
Toch vind ik het raar dat Engels er niet standaard op zit... Er zijn zoveel mensen in Nederland, maar ook in het buitenland die niet de taal spreken van het land waarin ze vertoeven. Daarom zou de engelse taal op elk apparaat aanwezig moeten zijn. Maar dat is weer iets heel anders. Ik heb ook de Faria draaien. In het engels en is vrij stabiel. Alleen geen garantie meer... Maar dat is logisch.
Omdat wij in Nederland gewend zijn aan de engelse taal wil dat niet zeggen dat ze dat in het buitenland ook zijn.
In Duitsland is alles, maar dan ook echt alles duits. hetzelfde geldt voor Italie en Spanje bijvoorbeeld.

Daarbij is Windows Mobile een OS en net als met de desktop-versie is er standaard maar 1 taal aanwezig.

Desalwelteplus heb ik bewust een Wizard gekocht met een engelse Windows Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Je zou er ook een andere firmware opkunnen zetten. Maar dan kom je in grijs gebied en je verliest je garantie. Lijkt me niet iets wat je wilt.
Of misschien kan je wel een engelse T-mobile rom erop zetten.
Het betreft een 2e handse (simlockvrije) Vario, dus garantie heb ik niet. Ik geprobeerd de engelse (RUU_Prodigy_2210206_22102109_021911_TMO_UK_WWE_Ship.exe) erop te zetten maar die gaf aan dat de vendor niet correct was. en meteen kreeg ik een RGB scherm :-(. Gelukkig kon ik hem met de nederlandse firmware RUU_Prodigy_2210205_22102108_021911_TMO_NL_DUT_Ship.exe weer tot leven wekken. De andere hier veel genoemde firmware kon ik niet vinden. De makkelijk verkregen "WM6 Crossbow - Faria" stopte bij 99% en kwam na een herstart weer in het RGB scherm. Dit lijkt me gezien dit topic een illegale versie. whatever. als ik hem maar in het engels krijg. Als iemand een link heeft waar ik een engelse firmware kan krijgen.. O-ja,,, allemaal bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

pandit schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:41:
[...]

Het betreft een 2e handse (simlockvrije) Vario, dus garantie heb ik niet. Ik geprobeerd de engelse (RUU_Prodigy_2210206_22102109_021911_TMO_UK_WWE_Ship.exe) erop te zetten maar die gaf aan dat de vendor niet correct was. en meteen kreeg ik een RGB scherm :-(. Gelukkig kon ik hem met de nederlandse firmware RUU_Prodigy_2210205_22102108_021911_TMO_NL_DUT_Ship.exe weer tot leven wekken. De andere hier veel genoemde firmware kon ik niet vinden. De makkelijk verkregen "WM6 Crossbow - Faria" stopte bij 99% en kwam na een herstart weer in het RGB scherm. Dit lijkt me gezien dit topic een illegale versie. whatever. als ik hem maar in het engels krijg. Als iemand een link heeft waar ik een engelse firmware kan krijgen.. O-ja,,, allemaal bedankt voor het meedenken
Stap 1. Ik adviseer je om even goed naar deze topic te kijken en uitvoeren wat daarop staat:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=285435

Stap 2. Als je al die stappen gedaan hebt dan kun je T-Mobile MDA Software Version (2.26.10.2) - is in Engels - erop zetten. Heeft hier ook prima gewerkt.

Stap 3. Mocht je dan behoefte hebben, kun je vervolgens deze core erop zetten (ook in Engels): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=304876

(kan zoveel bij stap 2 als stap 3) Als je dat gedaan hebt kun je Batterstatus Extend edition erop zetten (voor overclocken en paar andere handige opties) http://www.chi-tai.info/c...tus_XDA_Neo_WM5_iM_cs.htm

Zo moet het echt lukken, hier met MDA vario werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Stap 1. Ik adviseer je om even goed naar deze topic te kijken en uitvoeren wat daarop staat:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=285435

Stap 2. Als je al die stappen gedaan hebt dan kun je T-Mobile MDA Software Version (2.26.10.2) - is in Engels - erop zetten. Heeft hier ook prima gewerkt.
Ik heb de stappen zorgvuldig gevolgd echter na de update (MDA_software_update_226102_22610105_022511) krijg ik de melding: "ERROR [294] : INVALID VENDOR ID". Hij is in ieder geval in het engels alleen een antieke firmware. Ik ga verder deze topics bestuderen. Bedankt voor links en info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Grote kans dat je Wizard nog CID-locked is, in dat geval kun je (afaik) geen andere firmwares installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

SMulTiE schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 07:52:
Grote kans dat je Wizard nog CID-locked is, in dat geval kun je (afaik) geen andere firmwares installeren.
Ja dat dacht ik ook en daarom is het belangrijk dat hij de eerste stap wat ik in mijn post hierboven heb geschreven nauwkeurig uitvoert. (anders kun je ook de melding die je krijgt in deze topic plaatsen). http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=285435

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117235 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:05:
[...]

Bedankt! Dit progje lijkt op het eerste gezicht inderdaad precies te doen wat ik bedoel. Ik ga het van het weekend gelijk even testen.
Ik heb SpeedBooster geïnstalleerd en na wat instellingen geprobeerd te hebben, werkt het nu al een stuk beter. Na wat eerste tests met mijn eigen voicemail lijken de haperingen voorbij te zijn. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Laten we niet teveel praten over hoe we WM6 op dit ding krijgen. Waarschuwingen genoeg gezien :P

Weet iemand hoe ik nederlandse woordenboek op me telefoon krijg ? Die link in de SP werkt niet meer.
Nu krijg ik telkens we'll ipv wel dat is best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Taenadar schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:44:
Laten we niet teveel praten over hoe we WM6 op dit ding krijgen. Waarschuwingen genoeg gezien :P

Weet iemand hoe ik nederlandse woordenboek op me telefoon krijg ? Die link in de SP werkt niet meer.
Nu krijg ik telkens we'll ipv wel dat is best irritant.
jah dit wil ik ook graag weten >:)

trouwens vindt wel dat 2k6 veel sneller is dan de standard t-mobile rom, start alleen al veel sneller op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
SMulTiE schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 07:52:
Ik had dus niet zorgvuldig genoeg gelezen :D . Gezien de policy hier laat ik er verder niets over uit, het werkt in ieder geval, ennuh, in het engels (Een nokia telefoon is op dit gebied toch handiger :) ). Ik ga weer verder spelen met dit leuke apparaat (ik denk dat ik hem zelf hou). 1 ding heb ik wel geleerd en dat is zeer zorgvuldig lezen en evt aantekeningen maken zodat geen stappen vergeten worden. bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumkruk
Download DictMgr (is ingebakken in Faria WM6 bij Extras), hier kan je de word completion voor sommige woorden uitzetten... erg handig, want ik werd ook gek van we'll...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
hmm een nubberige vraag maar wat voor soort themes moet ik bij kijken voor me vario zodat ie ze in portaid en landscape mode het goed doet, wm5 square 240, 320 of 480?
eigenlijk zoek ik alleen goeie plaatjes die het doen bij me wm6 black theme maar kan geen goeie maten vinden ervoor :(

ah kheb gevonden hoe je Nederlandse spellingcontrole kan krijgen in wm6(werkt ook voor Engelse versies van wm5)
download:
http://rapidshare.com/fil...completion_dutch.zip.html
Kopieer dictprob.dat, statdict.dat en mssp2_nl.lex naar de \Windows map en vervang de bestaande bestanden.
(backup eventueel eerst de engelse versies)

Pas in het register de volgende key aan:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Spell Check]
"Main_Dict"="\Windows\mssp2_nl.lex"

Om af te komen van het irritante automatisch aanpassen van woorden (bv "wel" wordt automatisch "we'll"):
Ga naar Settings, Input en dan de tab Word Completion.
Haal het vinkje weg bij "Replace text as you type"(enable auto correct in wm6)

herstart je Wizard

draait hier perfect met wm6 :)

heb ook nog een prog gevonden waarmee je de exe's en dlls een stuk kleiner kunt maken(scheelt ook ram)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=309098
operawm.exe van 4.5mb naar 1.67mb en tomtom van 2.4mb naar 996kb _/-\o_
oops werkt niet met tom-tom.. crashed ie

[ Voor 111% gewijzigd door kadooosh op 30-05-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 21:22
Ik vroeg me af of iemand ooit nog een oplossing heeft gevonden voor het probleem met trillende pixels, wat later overgaat in een display crash (met vertikale strepen)... Een simpele power-cycle is genoeg om weer - tijdelijk - leven in de Vario te krijgen. Het probleem doet zich op random momenten voor, maar lijkt nooit voor te komen als de Vario uitgeklapt is. Ik heb mn Vario al meerdere keren tot op het bot gestript en schoongemaakt, maar niets mocht baten tot nu toe....
Tips welkom, want het probleem komt steeds vaker voor :( en pas over 3 maanden kan ik een ieuwe telefoon kiezen.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bebob_NL schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:23:
Ik vroeg me af of iemand ooit nog een oplossing heeft gevonden voor het probleem met trillende pixels, wat later overgaat in een display crash (met vertikale strepen)...
Had ik wel last van toen ik 'm underclockte; bijvoorbeeld door 'm op 139(?) te laten draaien zodra hij in standby ging:display werd lijnerige bende... Leek me niet gezond dus nu maar gewoon standaard overclocked...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumkruk
Daar heb ik gelukkig nog nooit last van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Iemand een idee hoe je de default bestandslocatie voor bestanden die je via bluetooth ontvangt kunt wijzigen? Staat nu standaard op het interne geheugen, maar wil ze meteen naar Storage Card hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumkruk
check dit programma uit en je zal nog een hoop leuke dingen erbij krijgen rondom bluetooth...
http://www.freewarepocket...yar-bluetooth-v1-6-1.html

Tis gewoon freeware! Sowieso een erg fijne site voor freeware programma's voor windows mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
iemand anders ook gemerkt dat met wm6 je veel sneller bestanden kopieert via active sync :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 09:30
Ik zit te twijfelen tussen de N70 en dit toesteltje.
De n70 heeft wel een betere camera(staat in reviews). Wat waren voor jullie de punten voor/tegen de MDA vario? En als ik een MDA vario(t-mobile) koop, maar wel simlock vrij. Zit er dan nog branded software op? Kan dit eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
barzi schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:45:
De n70 heeft wel een betere camera(staat in reviews). Wat waren voor jullie de punten voor/tegen de MDA vario? En als ik een MDA vario(t-mobile) koop, maar wel simlock vrij. Zit er dan nog branded software op? Kan dit eraf?
Toetsenbord leek me handig, in het begin veel gebruikt, nu eigenlijk niet meer.
Als ik er nu 1 moest kopen zou het de MDA Compact III worden: Wi-Fi, GPS, WM6, Bluetooth
en lekker compact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumkruk
Ik vind het toetsenbord juist een erg groot voordeel. Ik gebruik het heel erg veel, vooral om je eigenlijk alles met alleen het toetsenbord kan besturen. Ik vond bij de normale PDA's dat het echt verrot was om een tekst te typen. Aangezien ik nogal veel sms, is dat toetsenbord erg relaxed!

Ik ken de N70 niet echt goed, maar volgens mij is er veel meer ondersteuning voor Windows Mobile free/shareware dan voor de N70. Waardoor je je MDA uit kan breiden zo veel je wilt. Ik vind dat er bijna geen grenzen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
de software kan er inderdaad af, je kan zelfs wm6 erop gooien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113560

Wanneer ik tomtom navigator 6 installeer op windows mobile 6 ( Faria versie) krijg ik de de melding memory access violation nadat ik de vario gereset heb. Heeft iemand hier ervaring mee, want dezelfde tomtom versie werkt onder windows mobile 5 perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109894

weet iemand hoe ik pocket outlook ook kan instellen om berichten te ontvangen, ik kan hem alleen maar syncen als hij aan de computer hangt maar wil graag onderweg mijn email ook kunnen checken. I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
Voor:
  • Ongelofelijk veelzijdig en met heel veel software uit te breiden.
  • Fraai scherm
  • Toestenbord, bijzonder prettig als je smsjes of emails tikt; of als je even een aantekening wilt maken.
Tegen:
  • Het operating system ZUIGT big time -- bereid je voor op ergernissen. (Maar ik weet niet hoe Symbian is...)
  • De telefoonapplicatie is bijzonder matig, zeker als je dat met Nokia gaat vergelijken. Je moet het apparaat niet beschouwen als een telefoon met een boel extra's, maar als een zakcomputer waar je toevallig ook mee kunt bellen.
  • Standaard functionaliteit ontbreekt (stopwatch, valuta's, belprofielen, belgroepen) of is ondermaats (webbrowser, mediaspeler, filebrowser, taskmanager, alarm). Je moet dus nogal wat software installeren om een leuk werkend apparaat te krijgen. Is niet erg, maar kost wel veel tijd.
Ik heb er een hoop lol van, maar op vakantie gaat m'n ouwe Nokia mee.

Samengevat is de veelzijdigheid het grooste pluspunt, en de onbetrouwbaarheid het grootste minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Drumkruk schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:14:
Download DictMgr (is ingebakken in Faria WM6 bij Extras), hier kan je de word completion voor sommige woorden uitzetten... erg handig, want ik werd ook gek van we'll...
Tnx nu is me we'll weg :) Werd knetter gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Andre.Koster schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:37:
[...]Tegen:
  • Het operating system ZUIGT big time -- bereid je voor op ergernissen. (Maar ik weet niet hoe Symbian is...)
  • De telefoonapplicatie is bijzonder matig, zeker als je dat met Nokia gaat vergelijken. Je moet het apparaat niet beschouwen als een telefoon met een boel extra's, maar als een zakcomputer waar je toevallig ook mee kunt bellen.
  • Standaard functionaliteit ontbreekt (stopwatch, valuta's, belprofielen, belgroepen) of is ondermaats (webbrowser, mediaspeler, filebrowser, taskmanager, alarm). Je moet dus nogal wat software installeren om een leuk werkend apparaat te krijgen. Is niet erg, maar kost wel veel tijd.
Als ik hier even op mag inhaken... :)

Hoewel de eerste versie van Windows Mobile 5 ondermaats was, vind ik het vanaf WM5 AKU 2.0 goed werken. Het toestel zelf is soms welliswaar ietswat aan de trage kant, maar de stabiliteit is gewoon goed; rebooten is slechts een keer in de paar dagen nodig (met de laatste officiële T-Mobile ROM althans). Toegegeven, dat is natuurlijk veel vaker dan met een gewone telefoon (en ook vaker dan bij Symbian), maar de telefoon blijft wel goed werkbaar.

Maar wat betreft het telefoongedeelte ben ik het wél met je eens. Het bereik van mijn Vario is een stuk minder goed dan met andere telefoons, door een combinatie van de slechte antenne van het toestel en het T-Mobile netwerk dat hier in Groningen niet overal even goed is. Vaak heb ik al geen bereik meer op plekken waar anderen nog met een goede gesprekskwaliteit kunnen bellen. Dus, als bereikbaarheid essentieel voor je is, dan durf ik je de Wizard niet goed aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Andre.Koster schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:37:
Ik heb er een hoop lol van, maar op vakantie gaat m'n ouwe Nokia mee.

Samengevat is de veelzijdigheid het grooste pluspunt, en de onbetrouwbaarheid het grootste minpunt.
Amen!

100% gelijk. Ik heb zo'n beetje vanaf het begin der tijden een organizer (zo heetten die dingen vroeger) en mijn eerste morbide telefoon was een Nokia (6xxx serie). De laatste een 6310i. Qua organizer heb ik vanaf een of ander raar Seiko ding naar Psion 3, 3mx, 5 en 5mx de hele riedel gehad. Nooit een betere organizer/pda gehad. Zelfs nu wint de Psion 5mx het 'hands-down' het van een WM5 apparaat. Het enige dat een WM5 apparaat 'beter' doet is dat ie leuk geluidjes af kan spelen en kleurenplaatjes kan tonen. Eye-candy dus. Qua functionaliteit wint een Psion het gewoon met gemak. Alles wat erop zit werkt goed en multitaskt perfect. WM heeft gewoon een paar ernstige designproblemen. Ik noemde het altijd Windows 95, maar dan kleiner (hoewel?).
De Qtek is aan de ene kant retehandig omdat je er allemaal leuke dingen op kan doen, maar je wordt wel een beetje gallisch van de dagelijkse reboot, vooral als je 'm aan het gebruiken bent (tijdens een telefoongesprek bv). Of de memory leaks van TT enzo. Of van die leuke today plugins die je hele geheugen volpompen.

Maar dan nu...ik heb er een paar weken gelee WM6 erop gezet en het is alsof ik een nieuw apparaat heb. Alles werkt, en snel. Ik heb geen spontane reboots meer, de boel loopt niet langzaam vast na een dag of wat...het is gewéldig (om met Mike van "Ask Mike' te spreken). Op zich ook weer typisch Microsoft: ze hebben 3x nodig om iets 1x goed te krijgen.

Wat ik alleen niet begrijp: ik ben niet zo'n tiep die allerlei speledingetjes op het apparaat zet en ik ben ook niet de hele dag nieuwe progsels aan het installeren. Ik heb een setje software erop en die gebruik ik gewoon. Het is voor mij geen speelgoed. En dan heb ik, zelfs na een clean install van een ROM en alle software gewoon na een paar dagen weer hetzelfde geflikker (in de WM5 situatie dan, met WM6 werkt het zoals het hoort). En toch heb ik het ding gekocht omdat ik hier zulke positieve dingen las. Ik vraag me af of al die mensen die zo positief zijn/waren over de snelheid en stabiliteit van de Qtek het ding wel serieus gebruiken of dat ze al zó gebrainwashed zijn met MS programmatuur dat ze denken dat het normaal is dat een apparaat elke dag vanzelf uit gaat?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
wwm6 werkt idd stukken beter, vind vooral de accutijd beter ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Nou ik gebruik mijn wizard vrij intensief en ook voor alles. Ik installeer er wel van alles op omdat ik het leuk vind om ervoor te programmeren. Maar ik heb nog geen problemen gehad met het ding. Totaal niet.

(ja enkel toen ik Wm6 erop wilde zetten, maar goed dat beschouw ik niet als fout, dat was mijn eigen schuld)

Nu heb ik WM6 en ik ben er heel erg tevreden over. Alles werkt perfect. Over WM5 was ik ook super tevreden maar ja toen kwam WM6 uit (dat wil ik óók mike! ;) )
WM6 is op diverse punten wel enorm verbeterd, maar met WM5 was mijn wizard ook gewoon snel en schakelde het ding niet uit etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Anoniem: 113560 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:39:
Wanneer ik tomtom navigator 6 installeer op windows mobile 6 ( Faria versie) krijg ik de de melding memory access violation nadat ik de vario gereset heb. Heeft iemand hier ervaring mee, want dezelfde tomtom versie werkt onder windows mobile 5 perfect
sow dejavu, heb hetzelfde probleem :p
kadooosh in "Het TomTom Navigator 6 Topic | Deel 2"

mijn agenda is trouwens opeens corrupt, waarschijnlijk omdat ik een wm5 backup had gerestored, maar goed hoe delete ik die database nu :z

[ Voor 12% gewijzigd door kadooosh op 31-05-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rhapsody schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:25:
[...]
Over WM5 was ik ook super tevreden
Ach...misschien had ik precies de verkeerde plugins ofzo die gigantische memory leaks hadden. Ik had Pocket Breeze en Pocket Weather van SBSH en Phone Profiles (dat freeware ding). Wie van de drie verantwoordelijk was weet ik niet, maar het was 3x nics. Ik werd er iig helemaal dol van. Wat ik wél erg vreemd vind is dat al die PDA's maar 64 mb intern hebben. En dat is niet uitbreidbaar. Als het vol zit, of bijna vol, gaat de performance meteen achteruit. Zou het erg ingewikkeld zijn om een apparaat te maken met 128Mb RAM dat als programmageheugen gebruikt kan worden? Ik denk dat dat meer scheelt als een snellere proc. Net als met windows. Te weinig geheugen is killing.

Maar goed...nu is het prima. Ik ben blij dat Meneer Faria tenminste de moeite heeft genomen om een WM6 rom te bakken in zijn eigen keukentje. Meneer Qtek (die het eigenlijk zou moeten doen) vertikt het. Waarschijnlijk uit commerciele overwegingen. Ze kunnen zo'n 'oud' apparaat niet te lang in leven laten...we kopen anders geen nieuwe...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 21:22
matthijst schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:25:
[...]

Had ik wel last van toen ik 'm underclockte; bijvoorbeeld door 'm op 139(?) te laten draaien zodra hij in standby ging:display werd lijnerige bende... Leek me niet gezond dus nu maar gewoon standaard overclocked...
Mijn MDA is ook ge-OC-ed, ama rmet of zonder, de crashes blijven voorkomen... soms 2 dagen niets, en dan weer 10-20x achter elkaar. :(

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
TommyCP schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:21:
[...]

Als ik hier even op mag inhaken... :)

Hoewel de eerste versie van Windows Mobile 5 ondermaats was, vind ik het vanaf WM5 AKU 2.0 goed werken. Het toestel zelf is soms welliswaar ietswat aan de trage kant, maar de stabiliteit is gewoon goed; rebooten is slechts een keer in de paar dagen nodig (met de laatste officiële T-Mobile ROM althans). Toegegeven, dat is natuurlijk veel vaker dan met een gewone telefoon (en ook vaker dan bij Symbian), maar de telefoon blijft wel goed werkbaar.

Maar wat betreft het telefoongedeelte ben ik het wél met je eens. Het bereik van mijn Vario is een stuk minder goed dan met andere telefoons, door een combinatie van de slechte antenne van het toestel en het T-Mobile netwerk dat hier in Groningen niet overal even goed is. Vaak heb ik al geen bereik meer op plekken waar anderen nog met een goede gesprekskwaliteit kunnen bellen. Dus, als bereikbaarheid essentieel voor je is, dan durf ik je de Wizard niet goed aan te bevelen.
Ik heb ook AKU2, maar de stabiliteit is bij mij beroerd. Vier keer per week wordt er 's-nachts een backup gemaakt waarna hij reboot. Desalniettemin reboot ik daarnaast ca. 1x per dag als gevolg van vastlopers. Verder maak ik soms de gekste dingen mee. Een tijdje terug had ie soms het verschijnsel dat als ik mijn messages startte via de hardwarebutton het window niet getekend werd. Wel de titelbalk boven en de softbuttonbalk beneden, maar er tussenin bleef staan wat er stond (het vandaagscherm bv). Dit bleef dan ook zo indien ik afsloot and opniew op de HW-button drukte. Het absurde was dat als ik dan op Start>Berichten klikte, het WEL goed ging! Nou volgen de HW-button en het Startmenu-item precies dezelfde snelkoppeling, ra ra hoe dat nou een ander resultaat op leveren?

Ander voorbeeld: sinds een paar dagen worden programma's die in de achtergrond draaien (bv TomTom of FlitsNav of Opera) na een paar minuten afgesloten. Terwijl er etterlijke MBs nog vrij zijn. Erg lullig als je in de auto aan het navigeren bent, er komt een telefoontje binnen (TomTom naar de achtergrond), en plop! weg is TomTom. Maar weer eens een backup terugzetten...

Wat betreft de telefoonhardware, de ontvangst is inderdaad matig, maar daar kan ik nou wel mee leven. Ik doelde op te telefoonapplicatie. Schakel je nummer eens door. Kom je in de doorschakeldialoog, blijk je geen telefoonnummer te kunnen opzoeken. Dat moet je apart doen. Dan de betreffende contactpersoon bewerken, het gewenste nummer selecteren en kopieren, terug naar de doorschakeldialoog en het nummer plakken. Hebben die GUI-ontwerpers nog nooit een Nokia gezien, denk ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
mphilipp schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:29:
[...]

Amen!

100% gelijk. [...] WM heeft gewoon een paar ernstige designproblemen. Ik noemde het altijd Windows 95, maar dan kleiner (hoewel?).
De Qtek is aan de ene kant retehandig omdat je er allemaal leuke dingen op kan doen, maar je wordt wel een beetje gallisch van de dagelijkse reboot, vooral als je 'm aan het gebruiken bent (tijdens een telefoongesprek bv). Of de memory leaks van TT enzo. Of van die leuke today plugins die je hele geheugen volpompen.

Maar dan nu...ik heb er een paar weken gelee WM6 erop gezet en het is alsof ik een nieuw apparaat heb. Alles werkt, en snel. Ik heb geen spontane reboots meer, de boel loopt niet langzaam vast na een dag of wat...het is gewéldig (om met Mike van "Ask Mike' te spreken). Op zich ook weer typisch Microsoft: ze hebben 3x nodig om iets 1x goed te krijgen.

Wat ik alleen niet begrijp: ik ben niet zo'n tiep die allerlei speledingetjes op het apparaat zet en ik ben ook niet de hele dag nieuwe progsels aan het installeren. Ik heb een setje software erop en die gebruik ik gewoon. Het is voor mij geen speelgoed. En dan heb ik, zelfs na een clean install van een ROM en alle software gewoon na een paar dagen weer hetzelfde geflikker (in de WM5 situatie dan, met WM6 werkt het zoals het hoort). En toch heb ik het ding gekocht omdat ik hier zulke positieve dingen las. Ik vraag me af of al die mensen die zo positief zijn/waren over de snelheid en stabiliteit van de Qtek het ding wel serieus gebruiken of dat ze al zó gebrainwashed zijn met MS programmatuur dat ze denken dat het normaal is dat een apparaat elke dag vanzelf uit gaat?
Ik ben blij te horen dat WM6 wel degelijk beter lijkt te zijn. Mijn garantieperiode zit er bijna op, en ik overweeg daarom de sprong naar WM6 te wagen. Mag ik vragen welke versie jij hebt gekozen? (PM mij anders, ivm met het discussieverbod)

Feit is dat de tolerantie onder Microsoftgebruikers tav regelmatig rebooten groter is dan onder gebruikers van andere operating systems. Als ik mijn (Debian/Linux) PC op mijn werk eens per maand moet rebooten, dan is het veel. Ik kijk uit naar de ontwikkeling van mobile devices met Linux, dat gaat de goede kant op. Maar ja, m'n TomTom wil ik nu niet meer missen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150110

even voor een leek als mij:
ik heb een vraag wat ongetwijfeld wel hier op got zal staan, maar ik heb niet de tijd om het door te lezen in verband met dat ik morgen al een nieuw speeltje wil gaan aanschaffen.

ik heb beetje rondgesnuffeld op got en ik zie overal verschillende rom update's en zelfs rom update's van wm6. Wat zijn nu die verschillen tussen al die rom update's, en is wm6 nu ook een rom update hoe moet ik dit zien? hoe weetje nou welke rom update je moet instaleren?

voor me computer heb ik ook maar 1 versie van windows

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 150110 op 01-06-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
Anoniem: 150110 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:14:
O ja? Window 95, Windows ME, Windows XP Home, Windows XP Professional, Windows 2000, Windows 2003, Windows Vista ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

mphilipp schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:44:
[...]

Ach...misschien had ik precies de verkeerde plugins ofzo die gigantische memory leaks hadden. Ik had Pocket Breeze en Pocket Weather van SBSH en Phone Profiles (dat freeware ding). Wie van de drie verantwoordelijk was weet ik niet, maar het was 3x nics. Ik werd er iig helemaal dol van. Wat ik wél erg vreemd vind is dat al die PDA's maar 64 mb intern hebben. En dat is niet uitbreidbaar. Als het vol zit, of bijna vol, gaat de performance meteen achteruit. Zou het erg ingewikkeld zijn om een apparaat te maken met 128Mb RAM dat als programmageheugen gebruikt kan worden? Ik denk dat dat meer scheelt als een snellere proc. Net als met windows. Te weinig geheugen is killing.

Maar goed...nu is het prima. Ik ben blij dat Meneer Faria tenminste de moeite heeft genomen om een WM6 rom te bakken in zijn eigen keukentje. Meneer Qtek (die het eigenlijk zou moeten doen) vertikt het. Waarschijnlijk uit commerciele overwegingen. Ze kunnen zo'n 'oud' apparaat niet te lang in leven laten...we kopen anders geen nieuwe...
Ik had op mijn WM5 inderdaad weinig extra software staan. Ben het wel met je eens dat er gewoon een WM6 update zou moeten komen. Het toestel is tenslotte nog steeds te koop in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

ik heb een vraag wat ongetwijfeld wel hier op got zal staan, maar ik heb niet de tijd om het door te lezen in verband met dat ik morgen al een nieuw speeltje wil gaan aanschaffen.

ik heb beetje rondgesnuffeld op got en ik zie overal verschillende rom update's en zelfs rom update's van wm6. Wat zijn nu die verschillen tussen al die rom update's, en is wm6 nu ook een rom update hoe moet ik dit zien? hoe weetje nou welke rom update je moet instaleren?

de verschillen zitten voornamelijk in de bijgeleverde applicaties en de opdeling van het geheugen. welke het beste is? geen idee

WM6 is niet legaal verkrijgbaar voor de wizard.

Hoe weet je nou welke je moet installeren? Dat is een beetje uitzoekwerk. Hangt van je toestel af.

Voor mijn computer heb ik diverse versies van Windows. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS

Als je niet de tijd wil nemen om dingen door te lezen moet je zeker niet aan WM6 ROM'S beginnen. De keuze voor een ROM is persoonlijk, er zit dus niks anders op dan veel lezen. Ook problemen met een WM6 ROM moet je vaak zelf oplossen omdat dit geen legale ROM'S zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vooral aan de laatste ROM's die op 't XDA developer forum rondwaren moet je iets meer speurwerk verrichten. Aangezien ik al heel snel mijn Qtek heb geunlocked en simlock vrij heb gemaakt, kon ik zonder problemen die WM6 update (van Faria check zelf welke versie je wilt op XDA) erop zetten. Er zijn nl nogal wat verschillen tussen de bootloaders. Als je de verkeerde erop zet, heb je een baksteen/presse papier. Je kunt dat geloof ik nog wel herstellen, maar daar heb je haast een voodoo doktor voor nodig en een paar dode geiten (of kippen).

Kortom, not for the squeemish. Ik ben zo'n gek die het wél gewoon doet. Je moet het alleen niet als eerste doen. Kijk eerst even in de threads op dat forum wat er voor problemen zijn geweest en vooral hoe ze opgelost zijn (bugs in de rom of user error).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Ik heb een bluetooth probleempje. Mijn vrouw heeft een Nokia N73, ik heb een BT partnerschap opgezet. Ik kan vanaf mijn Vario (met WM6) wel mp3's naar haar zenden, alleen als ik vanaf haar N73 naar mijn Vario wil sturen geeft haar telefoon steevast de melding zenden mislukt (na 1 sec.)

Iemand een idee in welke richting ik moet zoeken?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Roeligan schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:29:
Ik heb een bluetooth probleempje. Mijn vrouw heeft een Nokia N73, ik heb een BT partnerschap opgezet. Ik kan vanaf mijn Vario (met WM6) wel mp3's naar haar zenden, alleen als ik vanaf haar N73 naar mijn Vario wil sturen geeft haar telefoon steevast de melding zenden mislukt (na 1 sec.)

Iemand een idee in welke richting ik moet zoeken?
is je toestel wel zichtbaar via BT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=295976

TodayGIF v0.0.2 (Freeware)
Requirements: PocketPC
Overview: TodayGIF is a today screen plugin which allows you to display at dynamic .GIF image at your today screen. There are some options like selecting the image position and choosing a different image file from your device.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=295976

Eindelijk een freeware versie het werkt perfect.

http://www.ppc*****.org/phpBB2/articles.php?t=22793&order=DESC&mode=news&sid=e98366e3527adaec1c2e3daf29fcd576

[ Voor 12% gewijzigd door ikweetniks op 02-06-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Effe een vraag tussendoor, ik heb Tomtom om me vario geinstaleerd prima allemaal.
Maar t probleem is dat elke keer da ik em aanzet of na een reset, tomtom eerst opgestart wordt, is er geen manier om dat uit te schakelen? wil em aanzetten zonder dat ik weer allemaal menus moet klikke om uit tomtom te komen zwaar irritant. Bvd.

Heeft t met die autorun te maken in de root van de storagecard.?
kan ik die verwijderen en tomtom nog steeds normaal opstarten of is er een andere manier.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Rhapsody schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 14:35:
[...]
is je toestel wel zichtbaar via BT?
Ja, toestel is gewoon zichtbaar vanaf de N73.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Ik heb even een opmerking en vraag over het mechanische van deze HTC wizard. Er zit nl imho een designfout in door het stiftje aan de onderkant te plaatsen i.p.v de bovenkant. Ik heb hier een MDA vario waar het stiftje er heel makkelijk uitvalt. Is hier een remedi tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

pandit schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:24:
Ik heb even een opmerking en vraag over het mechanische van deze HTC wizard. Er zit nl imho een designfout in door het stiftje aan de onderkant te plaatsen i.p.v de bovenkant. Ik heb hier een MDA vario waar het stiftje er heel makkelijk uitvalt. Is hier een remedi tegen?
Je kunt het apparaatje openschroeven en dan het klemmetje weer wat strakker te zetten. Dit is echter wel een risico-klus.

Wat ik gedaan heb is een klein stukje papier in het gaatje stoppen. Dat houdt de stylus iig wat beter vast, for now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumkruk
Ik doe alles met de vingers en heb in mijn portemonnee altijd een tweetal stylusjes mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Je kunt het apparaatje openschroeven en dan het klemmetje weer wat strakker te zetten. Dit is echter wel een risico-klus.
Ik heb bij HTC de complete servicemanual met (de)montage instructies kunnen vinden, misschien dat ik die even bestudeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
Hier een complete handleiding hoe de reparatie uit te voeren. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

Ik heb vandaag een Sandisk miniSD 2.0 gb kaartje gekocht bij de mediamarkt, hij is precies hetzelfde als m'n 512 mb kaartje qua afmetingen en fat geformatteerd. Het is ook geen miniSDHC ofzo en via google kom ik op vraagstukken van fora waar men goede ervaringen heeft met het kaartje. Moet ik er nog iets mee doen of werkt het kaartje er gewoon niet in? (in mijn pc met een verloopstukje werkt het kaartje wel gewoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113560

ikweetniks schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:05:
Effe een vraag tussendoor, ik heb Tomtom om me vario geinstaleerd prima allemaal.
Maar t probleem is dat elke keer da ik em aanzet of na een reset, tomtom eerst opgestart wordt, is er geen manier om dat uit te schakelen? wil em aanzetten zonder dat ik weer allemaal menus moet klikke om uit tomtom te komen zwaar irritant. Bvd.

Heeft t met die autorun te maken in de root van de storagecard.?
kan ik die verwijderen en tomtom nog steeds normaal opstarten of is er een andere manier.?
verander vanuit file explorer autorun.exe in autorun.old en je probleem is opgelost.
het gaat dus om de autorun in de 2577

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ik heb mijn bluetooth probleem nu ook met mn GPS receiver. Hij ziet mn GPS wel bij apparaten, maar maakt geen verbinding :?

Ik raak een beetje de kluts kwijt, miss maar opnieuw een rom erop zetten.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 11:44
ik heb van het weekend een autoradio aangeschaft die bluetooth spraak en bluetooth streaming audio aankan.

Twee vraagjes met betrekking tot de Qtek 9100:

- ik heb WM2006 crossbow 10.0.1.0.811 WWE; ondersteund deze al AD2P, of moet ik dit apart installeren? Is er een menu scherm om iets als AD2P in te stellen of wordt dit meteen gebruikt als je bv MediaPlayer gebruikt?

- normaal heb ik nooit BT aanvanwege batterij gebruik. Nu wil ik dat die in de auto automatisch BT aanzet. In de auto zit die altijd aan mijn Brodit houder/lader. Is er een programma dat kan triggeren dat als telefoon aan een lader komt, BT aangezet wordT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Roeligan schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:05:
Ik heb mijn bluetooth probleem nu ook met mn GPS receiver. Hij ziet mn GPS wel bij apparaten, maar maakt geen verbinding :?

Ik raak een beetje de kluts kwijt, miss maar opnieuw een rom erop zetten.
Tjah....ben bang dat je dit zelf op moet lossen of op XDA moet posten. WM6 problemen behandelen we hier niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 12:20
Het kan veel makkelijker. Als je de batterij van je vario eruit haalt, dan zie je aan de linkerkant twee nokjes zitten, tegen de batterijschacht aan.

Duw met het pennetje lichtjes tegen het bovenste nokje aan, je hoort dan een klikje. Je pennetje zal weer een hele tijd vast zitten. Tis geen permanente oplossing maar veel makkelijker dan heel je vario met chirurgische precisie uit elkaar slopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pdagold.com/img/articles/en/large/0000000274_C7sH84445225046.jpg
De rechtse dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
33999 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:29:
Ik heb vandaag een Sandisk miniSD 2.0 gb kaartje gekocht bij de mediamarkt, hij is precies hetzelfde als m'n 512 mb kaartje qua afmetingen en fat geformatteerd. Het is ook geen miniSDHC ofzo en via google kom ik op vraagstukken van fora waar men goede ervaringen heeft met het kaartje. Moet ik er nog iets mee doen of werkt het kaartje er gewoon niet in? (in mijn pc met een verloopstukje werkt het kaartje wel gewoon).
Heb zelf ook een 2GB Sandisk van Mediamarkt.
2.0GB Sandisk Ultra II Mini SD Sandisk, staat erop...

Doet het prima...
Soms wel eens het 'probleem' dat ie 'm bij het insteken niet meteen herkend, maar dat heb ik ook met de 512MB-kaart. Kwestie van nog een keer in-uit pluggen. Als ie hem 1x herkend dan gaat het verder goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
ik wil weer terug naar de standaard t-mobile rom zodat ik een andere wm6 kan proberen(is veiliger via officiele rom) maar ik heb dus een G4 vario en vroeg me af of dit dan de goede rom is:
RUU_Prodigy_2210205_22102108_021911_TMO_NL_DUT_Shi p.exe
http://www.t-mobile.nl/za...tes/mda_vario_update.aspx
als ik namelijk een verkeerde IPL/SPL flash dan is ie kapot :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumkruk
Willaaam schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:37:
[...]

Het kan veel makkelijker. Als je de batterij van je vario eruit haalt, dan zie je aan de linkerkant twee nokjes zitten, tegen de batterijschacht aan.

Duw met het pennetje lichtjes tegen het bovenste nokje aan, je hoort dan een klikje. Je pennetje zal weer een hele tijd vast zitten. Tis geen permanente oplossing maar veel makkelijker dan heel je vario met chirurgische precisie uit elkaar slopen.

[afbeelding]
De rechtse dus
werkt hier helaas niet, zodra ik de stylus erin steek hoor ik dezelfde tik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
kadooosh schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:54:
ik wil weer terug naar de standaard t-mobile rom zodat ik een andere wm6 kan proberen(is veiliger via officiele rom) maar ik heb dus een G4 vario en vroeg me af of dit dan de goede rom is:
RUU_Prodigy_2210205_22102108_021911_TMO_NL_DUT_Shi p.exe
http://www.t-mobile.nl/za...tes/mda_vario_update.aspx
als ik namelijk een verkeerde IPL/SPL flash dan is ie kapot :p
Sorry hoor.....maar je hier zelf het antwoord niet op kan vinden moet je gewoon niet aan custom ROM flashing beginnen :/ . Zeker niet als je een G4 hebt. Kijk eens rond op XDA.....genoeg info te vinden. Daarnaast vraag je ook nog eens naar info om naar WM6 te flashen wat op tweakers een no-no is.

[ Voor 6% gewijzigd door DeOS op 04-06-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Anoniem: 113560 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:07:
[...]

verander vanuit file explorer autorun.exe in autorun.old en je probleem is opgelost.
het gaat dus om de autorun in de 2577
Ah het werkt harstikke bedankt voor de antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 12:20
Drumkruk schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:47:
[...]

werkt hier helaas niet, zodra ik de stylus erin steek hoor ik dezelfde tik...
Hmm, ik moest hier net ietsje harder duwen, eerst een klein klikje en daarna een iets stevigere en toen zat ie wel vast. Maar het kan goed zijn dat het niet voor iedereen werkt, ik ben er heel blij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
DeOS schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:31:
[...]

Sorry hoor.....maar je hier zelf het antwoord niet op kan vinden moet je gewoon niet aan custom ROM flashing beginnen :/ . Zeker niet als je een G4 hebt. Kijk eens rond op XDA.....genoeg info te vinden. Daarnaast vraag je ook nog eens naar info om naar WM6 te flashen wat op tweakers een no-no is.
sorry hoor maar dit gaat over een default rom :z
er staat namelijk niet op de t-mobile site of het voor een g4 geschikt is...
maar goed heb het geflashed en hij doet het gewoon :/

wat voor info vraag ik eigenlijk over het flashen van een wm6 rom _/-\o_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
kadooosh schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:11:
[...]

sorry hoor maar dit gaat over een default rom :z
er staat namelijk niet op de t-mobile site of het voor een g4 geschikt is...
maar goed heb het geflashed en hij doet het gewoon :/
Bij mijn weten komen alle G4's met de officiële AKU2.0 ROM van T-Mobile, maar de IPL en SPL in dit pakket zijn volgens mij niet met een G4 compatible. Dus, wat je eigenlijk moet hebben is deze officiële ROM met de IPL en SPL eruit gesloopt. Op XDA-developers kan je vinden hoe dit moet. Ik weet het zelf zo 1,2,3 niet, maar het is in ieder geval niet heel erg veel werk (geen "cooking" nodig). Misschien dat het zelfs al voor je is gedaan. :)

[ Voor 9% gewijzigd door TommyCP op 04-06-2007 20:54 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Let op:
We 'gedogen' al veel, met betrekking tot ROM's, maar vragen over WM6 willen we hier toch echt niet zien. WM6 voor de Wizard is per definitie niet legaal.

Vragen en uitleg geven over WM6 is hier dus niet toegestaan!