Heb nu toch ook maar die gratis upgrade naar la fonera gemaakt. Tevens heb ik even die antenne voor 2 euro inclusief verzendkosten besteld. Heb nog nooit iemand op mijn access point gehad, maar misschien dat dat met die antenne wel wil.
Bills krijgen tegenwoordig ook toegang.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Heb hem ook besteld, samen met de antenne. Kan ik ook mijn gewone router blijven gebruiken en dan via een UTP-kabel doorlussen naar mijn Fonero?
Dus je kan beter altijd een Bill zijn, want dat heeft dus meer mogelijkheden?ice-T106 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:36:
Bills krijgen tegenwoordig ook toegang.
[ Voor 44% gewijzigd door davhor op 14-06-2007 13:37 ]
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Anoniem: 47200
@davhor,
zoals jij zegt DACHT ik dat het ook was maar dat is blijkbar niet meer
dit komt van fon.com bij de uitleg over wat een bill is:
Bills are like FON’s travel agents. They receive 50% of the net revenues from those who purchase FON Passes through the Bill’s FON Access Point and they can roam all other WiFi Access Points within the FON Community for free. Bills also join FON because they like to advertise their products and services in their neighborhoods. FON gives them all the tools to personalize their Access Point and sign-in page.
Verouderde info schijnbaar, zullen ze denk ik nog even moeten aanpassen...Anoniem: 47200 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:45:
@davhor,
[...]

Op de What's new pagina op FON staat dit:
Heb iig de TS aangepast met betrekking tot het Bill/Linus verhaal, en ook gelijk even de La Fontenna info geupdate...Bills ROAM FREE
Now Bills earn money by sharing their WiFi and enjoy free roaming everywhere
Foneros share WiFi at home. There was a time when Linuses enjoyed free WiFi, and Bills made money. Now everyone can do both. Bills get free access to all FON Spots around the world! If you’re a Bill, start roaming for free! If you’re a Linus and want to start making some money and continue enjoying free WiFi,change your profile to Bill in the User Zone.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
http://www.fon.com/en/support/help
Nog een stukje over Bill:
Dus diegene die nog geen mail heeft ontvangen over de Fontenna, even via Contact mailen naar Fon.We’ve sent an email to all Foneros who had their La Fonera on during the last month in order to offer them the promo. You must go to the shop and use the promo code that was on that mail to get the special price. If you think you didn’t receive the mail, first check your spam folder. If it’s not there, use the Contact FON tab to contact us.
Er zijn nu ook WIFiAds, dus iedereen kan 15 minuten per dag gratis internetten.WIth the new WIFiAds Aliens will be able to have 15 minutes of free Internet access in your FONSpot in order to try your connection. They will likely buy a FON day pass after the trial, what will give you a a bit of “dinero” by sharing your WiFi.
EN
In order to help you promote your FON Spot and attract more Aliens, all the visitors will get 15 minutes free access each time they enter your FON Spot and watch a short video. And you can personalize your FON access portal
Nu dat Bill/Linus is gecombineerd, gaat het verhaal van de Aliens in de startpost nog steeds op. Je hebt deze doorgestreept.Rowdy.nl schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:03:
...knip...
Heb iig de TS aangepast met betrekking tot het Bill/Linus verhaal, en ook gelijk even de La Fontenna info geupdate...
Nog een stukje over Bill:
Je hebt Paypal nodig om Bill te worden. Nu met de WIFIAds krijg je ook geld als iemand hier naartoe kijkt. Jammer dat ik niet in een grote/drukke stad woonWe will pay you 0.05 €/$ for each Fonero who sees an advertisement in your FONSpot.
[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 15-06-2007 14:29 ]
☻/
/▌
/ \
Ik wil de La Fontenna ook bestellen met de promotiecode, als ik deze in het winkelwagentje doe, staat hij wel in YOUR CART met de code dat gaat goed maar als ik dan verder ga met checkout dan kom ik bij mijn persoonlijke gegevens en dan kan ik niet verder, of wat doe ik verkeerd.
Personal information: hier kan ik wel bij.
Summary : Bij deze en de volgende kan ik niet aan klikken
Payment method
Payment
Payment method
Payment
Op next klikken onderaan, dan ga je naar het volgend onderdeel (summary,payment-method en payment)Klankima schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:44:
Ik wil de La Fontenna ook bestellen met de promotiecode, als ik deze in het winkelwagentje doe, staat hij wel in YOUR CART met de code dat gaat goed maar als ik dan verder ga met checkout dan kom ik bij mijn persoonlijke gegevens en dan kan ik niet verder, of wat doe ik verkeerd.
Payment method
Payment
☻/
/▌
/ \
ik heb de support gemaild of ik niet ook zon antenne kon krijgen, maar de reactie was dat als ike rvoor in aanmerking kwam ik de mail wel had gehad
En dat verbaast je?Anoniem: 47200 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:47:
ik heb de support gemaild of ik niet ook zon antenne kon krijgen, maar de reactie was dat als ike rvoor in aanmerking kwam ik de mail wel had gehad
Hoe lang deden ze erover om te reageren? Ik heb ze vanmiddag namelijk ook gemaildAnoniem: 47200 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:47:
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
24 uur ongeveer,
nee dat verbaasd me niet echt maar op die FAQ pagina staat min of meer dat een mailtje met de vraag of je di eook kunt krijgen genoeg is.
nee dat verbaasd me niet echt maar op die FAQ pagina staat min of meer dat een mailtje met de vraag of je di eook kunt krijgen genoeg is.
Mmm.. net ook maar z'n antenne besteld. Volgens mij past hij ook op mijn Asus router
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Mijn postcode was niet goed daarom kon ik niet verder .(kleine letters in plaats van groot)Kixtart schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:47:
[...]
Op next klikken onderaan, dan ga je naar het volgend onderdeel (summary,payment-method en payment)
Stuur ze gewoon nog maals een email met de tekst in de FAQ gequote. Heb je trouwens de laatste maand je Fonero wel aan gehad?Anoniem: 47200 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:47:
☻/
/▌
/ \
heb me ook maar es aangemeld op Fon.com.
zit alleen met vraag, is die fonero router nog ergens anders te krijgen? ergens waar je niet perse paypal/creditcard nodig hebt?maar paypal account aangemaakt
zit alleen met vraag, is die fonero router nog ergens anders te krijgen? ergens waar je niet perse paypal/creditcard nodig hebt?maar paypal account aangemaakt
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 16-06-2007 13:57 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zit me af te vragen (uiteraard zoekfunctie gebruikt en g00gle) of ik mijn Nintendo DS kan gebruiken via m'n Fonnetje? Fon=WPA en NDS werkt met WEP. Nou heb je een private channel en 't publieke waarop tegenwoordig je eigen site kunt aanprijzen en doorlaten via je portal - wellicht is daar een optie?
Zit overigens met een drietal niet gebruikte maar wel verzonden invites - kun je nog steeds niet revoken geloof ik?
Zit overigens met een drietal niet gebruikte maar wel verzonden invites - kun je nog steeds niet revoken geloof ik?
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Je kunt je La Fonera ook WEP encryptie laten gebruiken... Heel even in je manual spieken... Je moet iig inloggen op je La Fonera via de webinterface en daar je encryptie op WEP zetten...tweaktubbie schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:07:
Zit me af te vragen (uiteraard zoekfunctie gebruikt en g00gle) of ik mijn Nintendo DS kan gebruiken via m'n Fonnetje? Fon=WPA en NDS werkt met WEP. Nou heb je een private channel en 't publieke waarop tegenwoordig je eigen site kunt aanprijzen en doorlaten via je portal - wellicht is daar een optie?
Google lijkt ook behulpzaam, helaas moet je redelijk Frans kunnen lezen voor de (denk ik) hulpzaamste links...

Edit:
Hoofdstuk A5, vanaf pagina 47
[ Voor 8% gewijzigd door Rowdy.nl op 18-06-2007 08:51 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Nog een mooie toevoeging voor de TS: Je kan hier vaak genoeg een invite direct vandaan plukken, mocht je een Fonera voor 20 euro willen bestellen. Handig voor de mensen die direct willen bestellen met korting
Toegevoegd...Lekkere Loempia schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:14:
Nog een mooie toevoeging voor de TS: Je kan hier vaak genoeg een invite direct vandaan plukken, mocht je een Fonera voor 20 euro willen bestellen. Handig voor de mensen die direct willen bestellen met korting
@Kixtart; stukje over Bill/Linus/Aliën ed is ook aangepast...
Ik heb overigens nog niks van FON gehoord over het tegelijkertijd bestellen van die Fontenna...

Ik heb ook maar even 1 inviteurl daar neergezet. Deze heb ik vandaag terug gekregen, nadat ik de persoon gemaild had dat ik de invite graag terug wilde, als hij hem toch niet gebruikt.Lekkere Loempia schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:14:
De rest ga ik verder uitdelen via de foninvite site.
☻/
/▌
/ \
Heb de fontenna ook besteld! binnen nu en drie weken krijgen jullie verslag, want het signaal nu is niet echt denderend 
ik heb ook nog een invite
dus mail me maar...
ik heb ook nog een invite
[ Voor 17% gewijzigd door Q-bone op 19-06-2007 11:57 ]
bla?
Anoniem: 167472
Gister ook de Fontenna besteld. In totaal 7 euries, is het zeker geen verkeerde deal!
Ik wacht op mijn pakketje
Uiteraard zal ik mijn bevindingen posten!
Ik wacht op mijn pakketje
Kan je het geld via de bank overschrijven of heb je daar een Paypal account voor nodig?
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Je kan sowieso een Paypal account aanmaken en dan daar geld naar overmaken en vervolgens dan naar Fon. Weet niet of het rechtstreeks kan...GGS_206 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:18:
Kan je het geld via de bank overschrijven of heb je daar een Paypal account voor nodig?
-Tim- schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:25:
[...]
Je kan sowieso een Paypal account aanmaken en dan daar geld naar overmaken en vervolgens dan naar Fon. Weet niet of het rechtstreeks kan...
offtopic:
Wil best zo'n accout maken, maar krijg de vraag bij het toevoegen of ik een creditcard of Visa-card gebruik, maar heb beide niet? En is het zo, om te bevestigen moet je een fax sturen ofzo van je rekeningafschrift ofzo?
Wil best zo'n accout maken, maar krijg de vraag bij het toevoegen of ik een creditcard of Visa-card gebruik, maar heb beide niet? En is het zo, om te bevestigen moet je een fax sturen ofzo van je rekeningafschrift ofzo?
‹(◕‿◕)›
Zonder creditcard kan ook (geen ervaring mee, binnenkort wel)GGS_206 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:48:
[...]
offtopic:
zie: http://forum.thats-me.nl/viewtopic.php?t=4254
Trouwens, dit staat als opmerking bij het aanmelden:
Persoonlijke gegevens
Voer uw naam en adres in zoals deze zijn geregistreerd voor uw betaalpas, creditcard of bankrekening.
Dus het lijkt erop dat dit sowieso zonder veel moeite moet kunnen.
[ Voor 23% gewijzigd door Kixtart op 19-06-2007 16:10 ]
☻/
/▌
/ \
Anoniem: 36730
Zonet gepost op blog.fon.com/nl
Samenwerking COMMODORE & FON: gratis wifi toegang voor commodore leden met een Gravel in-pocket!
Commodore & Fon hebben vandaag een samenwerkings overeenkomst aangekondigd waardoor bezitters van een Commodore Gravel mediaspeler toegang krijgen tot alle FON hotspots wereldwijd. Als je een Commodore Gravel mediaspeler koopt tussen 18 Juni en 18 Juli 2007 krijgt je er gratis een La FONERA draadloze router bij thuisbezorgd. Met de La Fonera kan je thuis direct je Commodore toestel draadloos registreren bij Commodore World en diens 50 terrabyte aan media en je bent automatisch lid van de FON Community hetzij als Linus of als Bill.
Met deze prachtige combinatie heb je veel draadloos kijk en luister plezier en ook nog eens gratis internet toegang wereldwijd!!!
Kijk hier voor de Commodore-FON actie
We mogen van Commodore 25 gratis Commodore "Gravel in-pockets" verloten onder al onze FON leden in de Benelux!!! Let op!! Dit gaat niet automatisch: Om een kans te maken op zo'n coole Commodore Gravel stuur je snel een mailtje met als header: Commodore Gravel Actie Benelux en met je FON username en adres erin naar <zie blog>. Wees er wel snel bij, de inschrijving voor de Gravels sluit op 1 July!! Emails zonder juiste header of zonder usernaam en adres kunnen wij helaas niet laten meedingen!
Je kunt het persbericht over de samenwerking tussen FON en Commodore (in het Engels) Press Release hier vinden.
Samenwerking COMMODORE & FON: gratis wifi toegang voor commodore leden met een Gravel in-pocket!
Commodore & Fon hebben vandaag een samenwerkings overeenkomst aangekondigd waardoor bezitters van een Commodore Gravel mediaspeler toegang krijgen tot alle FON hotspots wereldwijd. Als je een Commodore Gravel mediaspeler koopt tussen 18 Juni en 18 Juli 2007 krijgt je er gratis een La FONERA draadloze router bij thuisbezorgd. Met de La Fonera kan je thuis direct je Commodore toestel draadloos registreren bij Commodore World en diens 50 terrabyte aan media en je bent automatisch lid van de FON Community hetzij als Linus of als Bill.
Met deze prachtige combinatie heb je veel draadloos kijk en luister plezier en ook nog eens gratis internet toegang wereldwijd!!!
We mogen van Commodore 25 gratis Commodore "Gravel in-pockets" verloten onder al onze FON leden in de Benelux!!! Let op!! Dit gaat niet automatisch: Om een kans te maken op zo'n coole Commodore Gravel stuur je snel een mailtje met als header: Commodore Gravel Actie Benelux en met je FON username en adres erin naar <zie blog>. Wees er wel snel bij, de inschrijving voor de Gravels sluit op 1 July!! Emails zonder juiste header of zonder usernaam en adres kunnen wij helaas niet laten meedingen!
Je kunt het persbericht over de samenwerking tussen FON en Commodore (in het Engels) Press Release hier vinden.
Geld overmaken naar paypal van af een nederlandse bankrekening kan gewoon.Kixtart schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:04:
[...]
Zonder creditcard kan ook (geen ervaring mee, binnenkort wel)
zie: http://forum.thats-me.nl/viewtopic.php?t=4254
Trouwens, dit staat als opmerking bij het aanmelden:
Persoonlijke gegevens
Voer uw naam en adres in zoals deze zijn geregistreerd voor uw betaalpas, creditcard of bankrekening.
Dus het lijkt erop dat dit sowieso zonder veel moeite moet kunnen.
Duurt ongeveer 3 à 4 dagen voor dat het op je paypal account staat.
Ik heb 7 euro overgemaakt naar paypal en daarmee de fontenna gekocht.
Gelijk gemaildAnoniem: 36730 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:11:
Zonet gepost op blog.fon.com/nl
La fontenna,
Ik lees dat het een All Weather antenne is.
Is dit een Omni antenne, of een directionele antenne???
Aangezien het een soort van luciferdoosje is, vraag ik het me af.
Dan zou je hem moeten richten nl.
American Express vraagbaak
Het is inderdaad een antenne die je moet richten, volgens de info die ik heb gevonden heeft het signaal een kegelachtige vorm.Stinger_Ventura schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:13:
La fontenna,
Ik heb mijn Fontenna zonet mogen ontvangen
Je krijgt er genoeg montage materiaal bij (plak dingetjes en schroefjes) en hij is 'suitable for outdoor use' 

Ik ben benieuwd naar de resultaten wat de signaalverbetering nou in praktijk is tov. de standaard antenne die erbij geleverd is. Omdat ik een Fon! midden in de stad ga hangen bij mij ben ik ook wel benieuwd naar deze Fontella.-Tim- schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:21:
Ik heb mijn Fontenna zonet mogen ontvangenJe krijgt er genoeg montage materiaal bij (plak dingetjes en schroefjes) en hij is 'suitable for outdoor use'
[afbeelding]
Als ik alles goed had gelezen is dit een richtantenne toch? Hoe moet je deze richten dan? Met dat Fon logo naar de plek waar je het gericht wil hebben? Of de zijkant van de Fontella?
De meeste richtantennes die ik gezien heb zijn allemaal van die Pringlesblikken die je dan moest richten, vandaar dat ik het nu even niet weet.
Zoals ik al zei ga ik een Fon! midden in de stad ophangen en zou ik dus met behulp van die richtantenne naar een terrasje richten waar ik vaak zit, maar dat is ongeveer 150 meter met ongeveer 4 huizen er tussen, nou is mijn vraag natuurlijk: zou dat signaal in praktijk ook zo ver kunnen komen met een Fontella?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Als er een paar huizen tussen zitten, zal het lastig zijn. een of twee muren zou net kunnen, maar een of twee huizen wordt toch echt lastig, tenzij je geluk hebt met reflectie en zo.
ik heb mijn fontenna ook een paar dagen geleden besteld...ben benieuwd wanneer die binnen komt....
ik heb mijn fontenna ook een paar dagen geleden besteld...ben benieuwd wanneer die binnen komt....
Kan je die antenne, ook gebruiken als ontvanger,
dat ik hem aansluit op mijn vaders pc, dat hij beter bereik heeft met mijn wrt54g...
dat ik hem aansluit op mijn vaders pc, dat hij beter bereik heeft met mijn wrt54g...
Geen idee, maar je kan het wel proberen. Denk wel dat het enigszins kan helpen of ze moeten hem als het ware gelockt hebben zodat je hem niet met andere dingen als FON kan gebruiken, maar denk ik niet
‹(◕‿◕)›
Misschien een bezitter van de antenne, die er iets over kan vertellen. Hoe bevalt het? Is het de uitbreiding waard?
@TS: Misschien heb ik het mis, maar ik denk dat er nog steeds verschil is tussen bill en linus. Mijn bill account kreeg geen 2-euro fontenna code en mijn linus account kreeg er wel een. kan een van de anderen dit bevestigen?
Lijkt me daar geen verschil in zitten, en als dat er was, dan hadden bills toch eerder die aanbieding? Daar halen ze hun winst voor een groot deel van.
Heb hier nog wat foto's van de Fontenna gevonden (doos, inhoud, handleiding). Ziet er wel goed uit. Ik wacht nog op wat prestatie/kwaliteit metingen
Hoe lang is de gemiddelde levertijd. Kan niet wachten tot ik hem heb (ga op vakantie en wil dan de status bill hebben).
Ik heb nog steeds geen reactie op mijn mail aan FON gekregen??
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
ik heb de fontenna al weer enkele dagen hangen, maar ben nog niet echt in staat geweest om metingen te verrichten....
Ik denk dat ie er een dag of zes/zeven over heeft gedaan tussen bestelling en aflevering....
Verder merk ik dat het bereik in huis toch wel een stuk achteruit is gegaan, maar dat was natuurlijk te verwachten met een dergelijke richtantenne (ipv de standaard omni-antenne, die in alle richtingen straalt). Ik moet hierbij natuurlijk wel vermelden dat mijn antenne juist naar buiten gericht staat (op een pleintje met wat terrassen, winkels en een kerk)....
Ik las trouwens dat nieuwe fon-routers worden uitgerust met een extra antenne aansluiting, zodat zowel de normale als de fontenna gebruikt kunnen gaan worden, maar dat is natuurlijk toekomstmuziek...
Ik denk dat ie er een dag of zes/zeven over heeft gedaan tussen bestelling en aflevering....
Verder merk ik dat het bereik in huis toch wel een stuk achteruit is gegaan, maar dat was natuurlijk te verwachten met een dergelijke richtantenne (ipv de standaard omni-antenne, die in alle richtingen straalt). Ik moet hierbij natuurlijk wel vermelden dat mijn antenne juist naar buiten gericht staat (op een pleintje met wat terrassen, winkels en een kerk)....
Ik las trouwens dat nieuwe fon-routers worden uitgerust met een extra antenne aansluiting, zodat zowel de normale als de fontenna gebruikt kunnen gaan worden, maar dat is natuurlijk toekomstmuziek...
Kheb hem net ook besteld. Ben ook wel benieuwd of het signaal nu beter wordt. Het was in principe al goed, maar sterker is natuurlijk beter
‹(◕‿◕)›
Ik heb de fontenna daarnet aangesloten (levertijd was zo'n dag of 7), ik heb nu toch wel een iets beter signaal dan voorheen, zowel binnen als buiten (signaalsterkte is overal ongeveer 1 streepje meer dan voorheen). Ik heb de fontenna gewoon naast de PC liggen, ophangen en richten heb ik nog niet uitgeprobeerd.
I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
Anoniem: 59483
Ik heb mijn Fontenna vorige week zaterdag besteld met PayPal, en hopelijk krijg ik hem nog vandaag, of ergens begin volgende week
Is die aansluiting niet op een of andere manier te splitten?scorpion303 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:04:
ik heb de fontenna al weer enkele dagen hangen, maar ben nog niet echt in staat geweest om metingen te verrichten....
edit: zoiets dus:
http://radiolabs.com/prod...sories/2-way-splitter.php
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 23-06-2007 13:13 ]
Praktisch moet dat geen probleem zijn. Echter denk ik dat je wel een aanzienlijk stuk vermogen kwijt zal zijn vanwege de splitter. 1 tot 1.3 dBi minder lijkt mij niet onwaarschijnlijk. Bedenk wel dat de Fontenna zonder antenne 7 dBi levert, en met antenne 6,5 dBi. Hoe meer kabels je gaat verbinden hoe meer verlies.MikeyMan schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:12:
[...]
Is die aansluiting niet op een of andere manier te splitten?
edit: zoiets dus:
http://radiolabs.com/prod...sories/2-way-splitter.php
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 167472 op 24-06-2007 12:25 ]
Ik heb net een invite gekregen, heb me aangemeld bij fon.com, en wil nu dus de Fonera en Fontenna bestellen. Alleen... als ik alleen de Fonera bestel (met code) kost hij me 20 euro, als ik dan de Fontenna van 2 euro erbij wil nemen, springt de Fonera terug naar 34,44 euro en is het hele voordeel verdwenen, kan ik bijna beter een losse Fontenna kopen...
Is dit normaal, of zie ik iets over het hoofd?
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Waarom bestel je niet eerst een Fonera en in een aparte bestelling de Fontenna. Je doet ze nu beide in hetzelfde winkelmandje, maar dat hoeft niet met de kortingcodes. Je betaalt uiteindelijk 27 euro in totaal (bij die 2 euro komt nog 5 euro verzendkosten, bij de Fonera niet).qtee schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:46:
Ik heb net een invite gekregen, heb me aangemeld bij fon.com, en wil nu dus de Fonera en Fontenna bestellen. Alleen... als ik alleen de Fonera bestel (met code) kost hij me 20 euro, als ik dan de Fontenna van 2 euro erbij wil nemen, springt de Fonera terug naar 34,44 euro en is het hele voordeel verdwenen, kan ik bijna beter een losse Fontenna kopen...
Op 13 gemaild gemaild of Kixtart en ik de Fontenna niet samen konden bestellen (verzendkosten besparen) en op 22 juni bericht terug gekregen (mooi, binnen 24 uur antwoord...
)
Heb em iig besteld, ben benieuwd...!
@Tim, mind als ik je afbeelding van de Fontenna gebruik voor de TS?
Nja, had 't wel verwacht, maar was te proberen...Dear customer:
We're sorry, but in this promotion everyone pay the delivery costs.
Best regards
FON Customer Care
@Tim, mind als ik je afbeelding van de Fontenna gebruik voor de TS?
Ik heb de Fontenna al een tijdje, kon 'm gratis krijgen van Fon. Misschien omdat ik tijdens m'n verblijf in Dublin reeds de nodige bezoekers heb gehad? Mijn Fonera staat nu in Voorburg, sinds die tijd helaas geen bezoekers meer. Ik heb een aantal basic (praktijk) metingen verricht met behulp van m'n N80. Op zo'n 150-200 meter kan ik een internet verbinding krijgen (en dat terwijl de N80 niet de meest krachtige ontvanger heeft).
Voor de mensen uit de omgeving: hij staat gericht richting molen de Vlieger, op het bruggetje daarvoor op het Essepad heb je in elk geval nog ontvangst. Ook bij de kinderboerderij (Essesteijn) is ontvangst en als ze daar het terras een keer opengooien ga ik d'r een keer een Fon sticker plakken
Voor de mensen uit de omgeving: hij staat gericht richting molen de Vlieger, op het bruggetje daarvoor op het Essepad heb je in elk geval nog ontvangst. Ook bij de kinderboerderij (Essesteijn) is ontvangst en als ze daar het terras een keer opengooien ga ik d'r een keer een Fon sticker plakken
Ook maar dat ik dat weet!
Jammer genoeg waren alle (vier) Fon punten in mijn vakantieplaats Sables d'Olonne in Frankrijk, offline of kennelijk zelf met vakantie. Door mazzel kwam ik erachter dat de lokale jachthaven (Port Olona) een onbeveiligde WiFi heeft, dus toch nog even mail kunnen checken. Voor de nieuwsgierigen onder ons, ik ben niet belangrijk genoeg om belangrijke email te krijgen in mjn vakantie en ik had het ook niet echt nodig. Toch zou ik graag zien dat de geadverteerde Fon punten het gewoon doen.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Dat ergert mij inderdaad ook. Ik was een paar weken geleden een dagje in Cork (IRL) en dacht eens de proef op de som te nemen maar de geadverteerde Fon spots waren simpelweg niet te vinden.DeBolle schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:56:
Jammer genoeg waren alle (vier) Fon punten in mijn vakantieplaats Sables d'Olonne in Frankrijk, offline of kennelijk zelf met vakantie. Door mazzel kwam ik erachter dat de lokale jachthaven (Port Olona) een onbeveiligde WiFi heeft, dus toch nog even mail kunnen checken. Voor de nieuwsgierigen onder ons, ik ben niet belangrijk genoeg om belangrijke email te krijgen in mjn vakantie en ik had het ook niet echt nodig. Toch zou ik graag zien dat de geadverteerde Fon punten het gewoon doen.
Ook maar dat ik dat weet!
Ik weet niet hoe groot het bereik van de normale fonera is maar als je dus inderdaad op de aangegeven plekken op maps.fon.com ook geen internet hebt dan is het natuurlijk een beetje waardeloos.
Nee hoor.. .is mijn ervaring ook. De meeste Fon zijn schijnbaar niet sterk genoeg om buiten huis te ontvangen te worden. Ik gok dat ze daarom met de fontenna gekomen zijn.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Veel Fonero's hebben hun router in een Spaans meer gegooid: http://maps.fon.com/?lt=4...0&ln=-3.78993988000&zm=14
Het waarom is hier te vinden: http://www.theregister.co...9/fon_network_disruption/
Ik ben daar zelf eigenlijk ook niet zo blij mee (en natuurlijk heb ik net voor ik dat las nog die fontenna besteld voor 2 euro
)
Het waarom is hier te vinden: http://www.theregister.co...9/fon_network_disruption/
Ik ben daar zelf eigenlijk ook niet zo blij mee (en natuurlijk heb ik net voor ik dat las nog die fontenna besteld voor 2 euro
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hmmm dat is inderdaad een beetje vreemd, juist DAT je een soort beveiliging op kon zetten zodat alleen (en dus enigzins te traceren) ingelogde mensen van je ap gebruik kunnen maken was voor mij een reden om dit wel te doen.
Ik hem nu mijn eerste omgecat naar een freelan. Geweldig, veel meer opties en toch de fon gedachte in stand houden.. Kan me er volledig in vinden.
Hmm.... Kreeg een mailtje van Fon dat ze mijn Fontenna niet op voorraad hadden, nog twee weekjes extra wachten dus... 
Vermnoed dat ze overigens wel iets gaan veranderen aan die 15 minuten gratis, dit is natuurlijk een beetje bagger, en denk dat ze anders veel Fonero's verliezen...
Kunt voorlopig ook deze home made antenne proberen om het bereik te vergroten.

Vermnoed dat ze overigens wel iets gaan veranderen aan die 15 minuten gratis, dit is natuurlijk een beetje bagger, en denk dat ze anders veel Fonero's verliezen...

Kunt voorlopig ook deze home made antenne proberen om het bereik te vergroten.
[ Voor 20% gewijzigd door Rowdy.nl op 02-07-2007 15:16 ]
Vraagje.. De Freewlan is geen aparte firmware, maar een firmware met add-ons. Gezien de hele firmware GPL is en nu zelfs volgens fon veranderd mag worden, zolang de fon afspraak maar blijft bestaan (wel je garantie vervalt), mogen we die hier dan wel bediscussieren. Want dat is pas echt "tweaken"
Ik heb nu 3 fonero's geplaatst. 1 in Groningen, 1 in Drachten en 1 in Amsterdam maar het is helaas nog geen vetpot. De 'score' staat op €2,37 na 11 maanden. T is dus geen vetpot, maar voor 20 euro (of minder wat ze eerst waren) heb je een goedkope router!
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Der komen telkens meer in Drachten zo te zien, waar staat die van jou ongeveer?sjolmers schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:42:
Ik heb nu 3 fonero's geplaatst. 1 in Groningen, 1 in Drachten en 1 in Amsterdam maar het is helaas nog geen vetpot. De 'score' staat op €2,37 na 11 maanden. T is dus geen vetpot, maar voor 20 euro (of minder wat ze eerst waren) heb je een goedkope router!
‹(◕‿◕)›
Mijn Fon in Drachten staat in de HBS-straat.
Mijn Fon in Groningen staat in de Spicastraat.
Mijn Fon in Amsterdam staat in de Curacaostraat.
Heb je ze allemaal
(In A'dam en Groningen heb ik er een Fontenna aanhangen)
Heb je ze allemaal
[ Voor 15% gewijzigd door sjolmers op 02-07-2007 20:16 ]
Misschien ff een DM sturen naar een modje met de vraag of het toegestaan is gezien de huidige omstandigheden? Gooien we het in de TS. Ben d'r iig best benieuwd naar!Cyberpope schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:16:
Vraagje.. De Freewlan is geen aparte firmware, maar een firmware met add-ons. Gezien de hele firmware GPL is en nu zelfs volgens fon veranderd mag worden, zolang de fon afspraak maar blijft bestaan (wel je garantie vervalt), mogen we die hier dan wel bediscussieren. Want dat is pas echt "tweaken"
Dm verstuurt. Zou erg jammer zijn als het niet mocht. Want die freewlan versie is veel beter als de FON versie. Maar ze gaan de regels op het officiele fon-board schijnbaar ook veranderen en dan mag het daar wel besproken worden. Dus daar ook in de gaten houden.
bron:http://boards.fon.com/viewtopic.php?t=3336
This will change with the implementation of the new rules. Discussion of hacks will be allowed, there will be some restrictions for hacks that subvert our business model etc. I hope to publish the new rules soon.
[ Voor 4% gewijzigd door Cyberpope op 03-07-2007 21:46 ]
Heb je die allemaal op hetzelfde account? Ik bedoel, is het makkelijk om meerdere AP op hetzelfde account te zetten? Als je er al 1 hebt, kan je dan gebruik maken van de invites van 20 voor een 2de, 3de etc... Of zal ik fon maar mailen dat ik er 5-10 kan plaatsen, en een speciale deal wil?sjolmers schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:15:
Mijn Fon in Drachten staat in de HBS-straat.
Heb je ze allemaal
Ik heb ze op een account en das niet moeilijk. Gewoon inloggfen met je account gegevens de EERSTE keer dat je de router aanzet en hij komt er automatisch bij. Wat betreft dat bestellen van meerdere routers heb ik geen idee.
Ik word gék van die beperking op het gebruiken van de Fonera als Bridge. Ik kan niet op m'n lokale netwerk komen. Nou werkt dat wel met Hamachi, maar dat beperkt de snelheid tot de snelheid van mijn internetverbinding... Matig dus, als je het vergelijkt met de snelheid van het interne netwerk.
Belachelijk dat bridgen niet werkt. Ik overweeg serieus een 'normale' wifi-router te kopen die wél normaal werkt. En dan maar naast de Fonera of zo, zodat ik in het buitenland nog iets aan m'n pda heb.
Belachelijk dat bridgen niet werkt. Ik overweeg serieus een 'normale' wifi-router te kopen die wél normaal werkt. En dan maar naast de Fonera of zo, zodat ik in het buitenland nog iets aan m'n pda heb.
Peace is not simply the absence of war.
't werkt wel, maar alleen op IP...KroeT schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 07:38:
Ik word gék van die beperking op het gebruiken van de Fonera als Bridge. Ik kan niet op m'n lokale netwerk komen. Nou werkt dat wel met Hamachi, maar dat beperkt de snelheid tot de snelheid van mijn internetverbinding... Matig dus, als je het vergelijkt met de snelheid van het interne netwerk.

Persoonlijk heb ik gewoon vaste netwerkverbindingen aangemaakt, maar bij mij kan dit dat ivm vaste IP adressen van mijn servers... Als je geen vaste IP adressen hebt wordt 't lastig...
Hopelijk krijgt CyberPope bericht van een modje zodat ie die alternatieve firmware mag bespreken, misschien dat we dan iets meer opties krijgen...
Het werkt op IP, en eenrichtingsverkeer. Maar de alternatieve firmware lost (nog) niet zoveel op. Je kunt daarmee de Fonera wel als repeater instellen maar nog niet als bridge. Heb gehoord dat dat nog wel komt, als die beste jongen klaar is met zijn examens...
Peace is not simply the absence of war.
Cyberpope heeft al bericht van een modje. Maar moet nog een goede post scrhrijven waarna er waarschijnlijk meer mogelijk is.... Alleen erg weinig tijd op het moment.Rowdy.nl schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 08:41:
Hopelijk krijgt CyberPope bericht van een modje zodat ie die alternatieve firmware mag bespreken, misschien dat we dan iets meer opties krijgen...
Ik heb er geen probleem mee. Je krijgt 5 cent per visite wat toch kan oplopen op een drukke locatie. (zeker met een Fonera farm).Rowdy.nl schreef op maandag 02 juli 2007 @ 14:47:
Personen die op misbruik uit zijn die kraken eerder een WEP key ergens. (of gebruiken onbeveiligde netwerken).
Dit gaat misschien wat Fonero`s kosten, maar er komen er vast een hele boel bij.
Zeker op toplocaties, waardoor het nog sneller groeit.
Hier heb ik helemaal geen probleem mee. Je kunt in de router instellen welk deel waarbij mag. Mijn public wlan wil ik natuurlijk niet op mijn lan hebben, maar mijn private wlan wel. Het is geen enkel probleem om data uit te wisselen en het is zeker geen 1 richtings verkeer.KroeT schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 08:52:
Het werkt op IP, en eenrichtingsverkeer. Maar de alternatieve firmware lost (nog) niet zoveel op. Je kunt daarmee de Fonera wel als repeater instellen maar nog niet als bridge. Heb gehoord dat dat nog wel komt, als die beste jongen klaar is met zijn examens...
Waarschijnlijk heb je de instellingen in je router niet goed staan.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Die Fontenna is nog aardig groot!
Dacht dat het iets zou zijn zo groot als een sigaretten doosje, maar eerder een sigarendoos :-)
Dacht dat het iets zou zijn zo groot als een sigaretten doosje, maar eerder een sigarendoos :-)
American Express vraagbaak
D'r is trouwens een nieuwe La Fonera uit, de La Fonera+.
Opzich wel beter, een extra ethernetpoort en meer bereik. Ben benieuwd wat ze aan de software hebben veranderd. Misschien komen ze binnekort weer met een leuke actie voor dit ding.
Zodra ie klaar is knal ik em wel even in de TS, samen met de info over La Fonera+, heb nu ook een beetje weinig tijd...
Quanta costa; € 43,06. Een Fontenna koop je d'r bij voor de bekende €2,-La Fonera + is our newest Community member
The La Fonera+ has all of the La Fonera’s security and community features, but also incorporates new technology.
Our new router features make your WiFi experience even better. Four coloured LEDs show Foneros the status of all of your router’s activities: whether it’s online, whether you’re connected, or whether you’re sharing WiFi with other Foneros. The La Fonera+ also comes with an additional Ethernet port. Now thanks to the two ports, you can share WiFi and use the router for connecting to your desktop computer, creating your own virtual network through your private FON signal (My Place) and share all of your information across them.
Finally, the La Fonera+ comes with an additional internal antenna specially designed to work with your La Fontenna. It gives great indoor coverage while you can use your La Fontenna to direct your WiFi signal towards other Foneros
Opzich wel beter, een extra ethernetpoort en meer bereik. Ben benieuwd wat ze aan de software hebben veranderd. Misschien komen ze binnekort weer met een leuke actie voor dit ding.
Kiek, dat is gunstig.Cyberpope schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 08:59:
[...]
Cyberpope heeft al bericht van een modje. Maar moet nog een goede post scrhrijven waarna er waarschijnlijk meer mogelijk is.... Alleen erg weinig tijd op het moment.
Zodra ie klaar is knal ik em wel even in de TS, samen met de info over La Fonera+, heb nu ook een beetje weinig tijd...
Ik heb nog steeds niks binnen, heb ze maar een mailtje gestuurd.Stinger_Ventura schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:09:
Die Fontenna is nog aardig groot!
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb een nette mail gekregen dat ze door de enorme vraag geen Fontenna's op voorraad hebben en dat ik binnen twee weken (da's als het goed is deze week) alsnog mijn Fontenna zou moeten ontvangen. Geen mail gehad? Wanneer heb je 'm besteld?Marzman schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:59:
[...]
Ik heb nog steeds niks binnen, heb ze maar een mailtje gestuurd.
Ik heb gelijk bij de bestelling een email gehad dat het door drukte een paar weken kan duren. Maarja, het heeft geen haast bij mij.Rowdy.nl schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:51:
[...]
Ik heb een nette mail gekregen dat ze door de enorme vraag geen Fontenna's op voorraad hebben en dat ik binnen twee weken (da's als het goed is deze week) alsnog mijn Fontenna zou moeten ontvangen. Geen mail gehad? Wanneer heb je 'm besteld?
☻/
/▌
/ \
Ik heb een maand geleden een Fonera en Fontenna besteld, maar nog steeds niets ontvangen.
Een week geleden naar ze gemailt, maar nog geen antwoord.
Weet iemand of dit wel zo lang kan duren? Is het nog steeds druk daar?
EDIT: Hij is net bezorgd. Duurt dus ongeveer een maand. En Fontenna was eraan vast geplakt
Een week geleden naar ze gemailt, maar nog geen antwoord.
Weet iemand of dit wel zo lang kan duren? Is het nog steeds druk daar?
EDIT: Hij is net bezorgd. Duurt dus ongeveer een maand. En Fontenna was eraan vast geplakt
[ Voor 17% gewijzigd door The Milkman op 18-07-2007 09:22 ]
𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑
Ik heb op vrijdag 6 juli een losse La Fonera besteld met een invitecode en die kwam 12 juli binnen. Ik had daar geen losse Fontenna bij, dus het lijkt inderdaad wel of daar het probleem in zit.
Yes ik heb hem ook al een tijdje binnen. Het bereik van mijn Fonero is trouwens een stuk beter dan mijn dure ZyXEL 2602HW, maar ik wacht nog op een promotion code voor een Fontenna voor nog een betere bereik.Weet iemand trouwens hoe lang dat kan duren of wanneer je die code krijgt?
Hmm vergeten te melden 
Maar blijkbaar heeft iemand in mijn omgeving mijn Fonero gezien
Gozer heeft zich namelijk op mijn site geregistreert en in me chat dit achtergelaten:
Maar blijkbaar heeft iemand in mijn omgeving mijn Fonero gezien
Gozer heeft zich namelijk op mijn site geregistreert en in me chat dit achtergelaten:
(21:01) <mescalero> goedenavond! wilde ff melden dat er een nieuwe Fon-accesspoint is geinstalleerd in jouw buurt. Om pr
(21:02) <mescalero> ecies te zijn 200m verderop in Velp-zuid
(21:02) <mescalero> gr
Heb hem binnen (incl. La Fontena)!!! Erg makkelijk aan te sluiten.
Hoe belangrijk is het richten van de La Fontena? Wil graag het grote parkeerterrein en de tennisbanen voorzien van een Hotspot, maar hij staat er in een hoek van 90 graden vandaan. Anders richten geeft problemen met bedrading en zichtbaarheid in mijn woonkamer. Maar als het echt nodig is, zal ik het ook zeker doen....
Het is nog niet mogelijk om die 15 minuten gratis internet uit te schakelen? Of kan dat inmiddels wel?
Hoe belangrijk is het richten van de La Fontena? Wil graag het grote parkeerterrein en de tennisbanen voorzien van een Hotspot, maar hij staat er in een hoek van 90 graden vandaan. Anders richten geeft problemen met bedrading en zichtbaarheid in mijn woonkamer. Maar als het echt nodig is, zal ik het ook zeker doen....
Het is nog niet mogelijk om die 15 minuten gratis internet uit te schakelen? Of kan dat inmiddels wel?
Volgens mij is dit niet uit te schakelen.davhor schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:50:
...knip...
Voor elke gebruider die de wifiads ziet krijg je wel 0.05€ als je bill bent. Dus als iemand 15 minuten gratis internet heb je wel 5 cent verdient
☻/
/▌
/ \
Fontenna net binnen gekregen op 't werk, damn, idd een groot ding!
Vanavond eens installeren en gelijk eens testen hoever ie komt...
Ik heb de fontenna al een maand of 2 in bezit. ik kreeg toen zo'n fijne e-mail met daarin een aanbod voor een gratis fontenna. ik merk duidelijk verschil met hoe het was en hoef in mijn nieuwe huis geen kabels door te trekken
heb em sinds gister ook al binnen.. Is inderdaad groter dan dat ik in de eerste instantie had verwacht!Rowdy.nl schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:49:
Fontenna net binnen gekregen op 't werk, damn, idd een groot ding!
Heb 'm geïnstalleerd, maar heb geen tijd gehad om 'm uitgebreid te testen. Merk wel dat ik op mijn slaapkamer (pak 'm beet 4 meter schuin achter/boven de plek waar de Fontenna geplaatst is/heen gericht is) geen goede ontvangst heb? Mijn private signaal is redelijk tot goed, en mijn public signaal is gewoon slecht? Zowieso vreemd, beide signalen worden door hetzelfde device/antenne uitgezonden?
Nja, vanavond eens uitgebreid naar kijken/testen, zal vast wel iets verkeerd gedaan hebben. Heb overigens de stekker niet super vast aan kunnen draaien bij gebrek aan een tangetje/sleuteltje. Misschien dat het daar aan ligt. We'll see...
Nja, vanavond eens uitgebreid naar kijken/testen, zal vast wel iets verkeerd gedaan hebben. Heb overigens de stekker niet super vast aan kunnen draaien bij gebrek aan een tangetje/sleuteltje. Misschien dat het daar aan ligt. We'll see...
Na overleg met de moderators hier, kan ik het volgende posten.
Op de blog van de oprichter en mede-eigenaar van FON is duidelijk geworden dat ze op zich geen moeite hebben met het veranderen van de firmware op een Fonera:
Francofon team : (France)
The features of FrancoFON firmware are the following:
* Better firewall
* Port forwarding wizzard
* Reserve addresse on private network
* Blacklist some sites for public network
* DNS modifications
* Antenna power tuning
* Remote reboot
* Dyndns management.
* hosts file management
* Real time display for private and public connections.
* Display last version availlable. (in red if your are not up to date)
* Hidden SSID on private network
* Language management (English and French for the moment)
* Can be upgraded from an alternative server
* Allow @ and / caracters for some pppoe ISP
* open/close SSH
* open/close admin by ethernet port.
* Possibility to ban MAC addresses on public network.
* Possibility to connect LaFonera to an existing AP to use his network instead of having an ethernet wire.
Freewlan team (Germany)
* improvement of the Status screen with connected clients on MyPlace and FonAP with their mac,ip & speed, also showing all 3 mac adresses of the Fonera
* Adding a statistic page showing the hour, uptime since last boot and a load average (graphical!) of the cpu in the last 1,5,15min)
* Cosmetic Improvements in the webinterface for Microsoft Internet Explorer, Opera , ...
* More "help" functionality for several languages on all pages(incl addons)
* Possibility to start the fonera in 802.11b-only mode
* Adding more languages like Dutch & Roemenian ... Perhaps Russian is next
* backup&restore possibility of all your settings
* Remote Reboot option
* option to firewall the SSH access
* Support for the FonFan heartbeat
* Adding a "diag" screen where you can execute linux commands via a webinterface (and get the response as well)... no need for ssh/putty
* Possibility to change the Fonera in a "quasi-repeater" (QRM) with bridging support... (client mode , fon signal stays working)
-> you can now add a computer without wifi using the network cable
-> you can now provide a fon signal by repeating your secured adsl-wifi-router signal (why put 2 wifi routers next to each others by cable)
* Be able to read what's in a fon updates before executing
Kortom
GoT wil zelfde regels hanteren als op het FON-board. Verbeteringen van de firmware zijn toegestaan. Uitbreidingen op de Fonera ook. Maar het is niet de bedoeling om je afspraak te schenden door geen FON public signaal meer uit te zenden. Het blijft dus de bedoeling om anderen via je Fonera toestemming te blijven om te "fonnen".
De Freelan versie vind je hier: http://www.freewlan.info/
Hoe je hem erop zet vind je hier: http://trac.freewlan.info/wiki/en/Installation
De francofon-team versie vind je hier: http://www.francofon.fr/m...php/Le_firmware_FrancoFON
Hou je aan deze beperking en dan kunnen we hier nog meer uit onze fonera's halen.
Op de blog van de oprichter en mede-eigenaar van FON is duidelijk geworden dat ze op zich geen moeite hebben met het veranderen van de firmware op een Fonera:
Ook op het officiële FON board zijn de mods flexibeler geworden en hanteren de volgende regel:bron: http://english.martinvarsavsky.net/category/fon
We do not prevent the use of external software: anyone can open their fonera and replace the software with any other firmware they wished or even modify our own. The counterpart is that they lose the warranty because (you probably understand and share our view) we cannot guarantee the well functioning of the Fonera under this conditions. The warranty is valid for what we deliver: the FON hardware with the FON firmware. The user is still free to replace the software in it.
Dat maakt een aantal alternatieve firmware's mogelijk. Maar zit zijn eigenlijk geen "nieuwe" of andere" firmware's, maar zoals het bij open source hoort, eigenlijk de orginele firmware, maar met een aantal extra's of zoals de makers het zelf verwoorden:bron : http://boards.fon.com/viewtopic.php?t=3336
Discussion of hacks will be allowed, there will be some restrictions for hacks that subvert our business model etc.
Het gaat dan voornamelijk over 2 uitlopers cq uitbreidingen op de firmware, namelijk Freelan en de versie van francofon-teamwe did'nt modifiy FON firmware (except index.html) our "firmware" is a Fon firmware enhancement (not a replacement). We added functionnalities.
Francofon team : (France)
The features of FrancoFON firmware are the following:
* Better firewall
* Port forwarding wizzard
* Reserve addresse on private network
* Blacklist some sites for public network
* DNS modifications
* Antenna power tuning
* Remote reboot
* Dyndns management.
* hosts file management
* Real time display for private and public connections.
* Display last version availlable. (in red if your are not up to date)
* Hidden SSID on private network
* Language management (English and French for the moment)
* Can be upgraded from an alternative server
* Allow @ and / caracters for some pppoe ISP
* open/close SSH
* open/close admin by ethernet port.
* Possibility to ban MAC addresses on public network.
* Possibility to connect LaFonera to an existing AP to use his network instead of having an ethernet wire.
Freewlan team (Germany)
* improvement of the Status screen with connected clients on MyPlace and FonAP with their mac,ip & speed, also showing all 3 mac adresses of the Fonera
* Adding a statistic page showing the hour, uptime since last boot and a load average (graphical!) of the cpu in the last 1,5,15min)
* Cosmetic Improvements in the webinterface for Microsoft Internet Explorer, Opera , ...
* More "help" functionality for several languages on all pages(incl addons)
* Possibility to start the fonera in 802.11b-only mode
* Adding more languages like Dutch & Roemenian ... Perhaps Russian is next
* backup&restore possibility of all your settings
* Remote Reboot option
* option to firewall the SSH access
* Support for the FonFan heartbeat
* Adding a "diag" screen where you can execute linux commands via a webinterface (and get the response as well)... no need for ssh/putty
* Possibility to change the Fonera in a "quasi-repeater" (QRM) with bridging support... (client mode , fon signal stays working)
-> you can now add a computer without wifi using the network cable
-> you can now provide a fon signal by repeating your secured adsl-wifi-router signal (why put 2 wifi routers next to each others by cable)
* Be able to read what's in a fon updates before executing
Kortom
GoT wil zelfde regels hanteren als op het FON-board. Verbeteringen van de firmware zijn toegestaan. Uitbreidingen op de Fonera ook. Maar het is niet de bedoeling om je afspraak te schenden door geen FON public signaal meer uit te zenden. Het blijft dus de bedoeling om anderen via je Fonera toestemming te blijven om te "fonnen".
De Freelan versie vind je hier: http://www.freewlan.info/
Hoe je hem erop zet vind je hier: http://trac.freewlan.info/wiki/en/Installation
De francofon-team versie vind je hier: http://www.francofon.fr/m...php/Le_firmware_FrancoFON
Hou je aan deze beperking en dan kunnen we hier nog meer uit onze fonera's halen.
Ik heb dus de freewlan draaien en het ziet er goed uit. Heb vandaag ook mijn fontenna's binnen gekregen. Eens gaan spelen binnenkort (zodra ik tijd heb).
Frans spreek ik niet, dus ik heb de francofon versie niet geprobeerd.
Frans spreek ik niet, dus ik heb de francofon versie niet geprobeerd.
Laat een van de 2 versies toevallig toe om het private wlan te bridgen met je lokale lan, zelfde range dus gewoon een bridge ?
Mijn 1e fontenna is trouwens ook aangekomen vandaag.
Mijn 1e fontenna is trouwens ook aangekomen vandaag.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Zo ver ik weet nog niet, maar draait hij in client mode. Maar er zijn wel ontwikkelingen in die richting gaande. Heb er de laatste maanden niet meer naar gekeken als ik eerlijk ben.
Je links voor FrancoFON is kachel? Dit is denk ik de goede? http://www.francofon.fr/m...php/Le_firmware_FrancoFON
Wel kachel dat 't in 't frans is; 't lijkt mij dat deze meer features heeft?
Edit
Na een beetje zoeken op het FON forum deze link gevonden. Het is de engelse pagina voor FrancoFON met een engelse install etc...
Volgende week na mijn vakantie eens proberen, dan update ik ook gelijk even de TS.
Wel kachel dat 't in 't frans is; 't lijkt mij dat deze meer features heeft?
Edit
Na een beetje zoeken op het FON forum deze link gevonden. Het is de engelse pagina voor FrancoFON met een engelse install etc...
Volgende week na mijn vakantie eens proberen, dan update ik ook gelijk even de TS.
[ Voor 43% gewijzigd door Rowdy.nl op 20-07-2007 00:12 ]
quote van de FrancoFon link (engels)
Op die site staat dat je via ssh moet inloggen op de router. Kan dit tegenwoordig zomaar?
Dit kon toch pas na een 'hack' via een bug ergens.
Ik vraag me af hoeveel je kunt tunen (of je power ook kunt boosten), want dan kan je mooi je bereik vergroten en nog beter voor Bill spelen. Vooral met de Fontenna erbij.# Antenna power tuning
Op die site staat dat je via ssh moet inloggen op de router. Kan dit tegenwoordig zomaar?
☻/
/▌
/ \
Een collega van mij is daar momenteel mee bezig (Fonera+), maar hem lukt het niet om er met SSH in te komen. Hij heeft thuis een @Home verbinding en moet het CP-nummer in de Fonera zetten, wat momenteel alleen schijnt te kunnen via SSH. En dat lukt dus niet (connection refused).Kixtart schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:01:
quote van de FrancoFon link (engels)
[...]
Een oplossing die hij gevonden heeft is een alternatieve DNS server, alleen kan je die ook niet in de Fonera+ invullen, dus hij is inmiddels vastgelopen, aangezien je voor die add-ons van de firmware ook SSH nodig hebt. Mocht iemand nog een idee hebben....
Ik heb sinds kort ook een La Fonera. Hij wordt bijzonder warm. Je kan hem nog wel beethouden maar zit bijna tegen het punt dat je hem na een poosje los moet laten omdat je anders je vingers brandt. Is dit normaal?
Jep. Hoort zo. Zijn ook diverse discussies over op 't FON forum geweest. Eventjes o0p googlen, d'r zijn wel oplossingen voor... (moet je wel je Fonera slopen/aanpassen)JunkieLimbo schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:39:
Ik heb sinds kort ook een La Fonera. Hij wordt bijzonder warm. Je kan hem nog wel beethouden maar zit bijna tegen het punt dat je hem na een poosje los moet laten omdat je anders je vingers brandt. Is dit normaal?