[idee] Minimod

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Veel mensen kunnen het niet laten om op onzin te reageren.
Zie bijvoorbeeld: [VGA]Druk, druk ,druk

Nu zat ik te denken: minimods.

Voorbeeld:
Ik zie een fout topic, doe een topicreport en klik een vinkje aan waarbij het topic semi-op slot wordt gezet.
Het topic ziet er normaal uit en iedereen kan nog reageren op het topic, maar men moet een extra vinkje aanvinken om wel te kunnen posten.

Die minimod functionaliteit zou dan aan gebruikers gegeven kunnen worden die X tijd op GOT hebben doorgebracht of X berichten hebben geplaatst. Dit om grappenmakers te voorkomen.
Zet je ook teveel topics op semi-slot, dan kan een moderator deze minimod er op aanspreken.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Dus grappenmakers zouden niet gewoon tekst intypen en dan posten, maar tekst intypen, een vinkje plaatsen en dan posten?
* Cyphax denkt dat dat niet zoveel oplost. :)
Als iemand een flauwe opmerking wil posten doen ze dat toch wel.

Voorkomen is volgens mij zo goed als onmogelijk, en met de huidige functionaliteit zou het op zich afdoende moeten zijn om mods te attenderen op een "slecht" topic.
Heb je soms alleen dat het even kan duren voor er een mod langswandelt om in te grijpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 27-04-2007 13:16 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
Wat ook aardig goed zou kunnen werken is een aantal (3 of zo) minimod slotjes die door 'ervaren' GoT users moeten worden gezet. Na de 3e minimod slotje gaat het topic dicht.

Zo houdt je objectiviteit omdat 3 verschillende user het topic op slot moeten zetten.

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online
Cyphax schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:15:
Dus grappenmakers zouden niet gewoon tekst intypen en dan posten, maar tekst intypen, een vinkje plaatsen en dan posten?
* Cyphax denkt dat dat niet zoveel oplost. :)
Als iemand een flauwe opmerking wil posten doen ze dat toch wel.

Voorkomen is volgens mij zo goed als onmogelijk, en met de huidige functionaliteit zou het op zich afdoende moeten zijn om mods te attenderen op een "slecht" topic.
Heb je soms alleen dat het even kan duren voor er een mod langswandelt om in te grijpen.
ik denk dat het vinkje met, bijvoorbeeld, de tekst: "Dit topic staat op semi-slot, reply's op dit topic worden waarschijnlijk niet gewaardeerd", best zou kunnen werken.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tja, om dit tegen te gaan heb je gewoon mods. Die doen hun taak en kunnen topics echt op slot zetten. De meerwaarde van "semi op slot" is er niet echt, aangezien de mensen die willen posten het toch doen (onzin of niet) en een vinkje zetten nu niet een hoge drempel is om de post niet te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Rob schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:12:
Het topic ziet er normaal uit en iedereen kan nog reageren op het topic, maar men moet een extra vinkje aanvinken om wel te kunnen posten.
Het komt op mij over als een halfslachtige oplossing voor iets waar niet echt een oplossing voor nodig lijkt te zijn :)

Persoonlijk zie ik meer in intersiever gebruik van de TR (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) functie zodat de huidige modforce sneller op de hoogte gebracht worden van problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Rob schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:18:
[...]

ik denk dat het vinkje met, bijvoorbeeld, de tekst: "Dit topic staat op semi-slot, reply's op dit topic worden waarschijnlijk niet gewaardeerd", best zou kunnen werken.
Dat wordt net zo hard genegeerd als wat er onder "Let op" staat. Alleen dan met een vinkje erbij, waar mensen blind op gaan klikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ik heb ook een TR aangemaakt voor het aangehaalde topic. Als het nog langer had geduurd had ik misschien een topic in SEM geopend. Ik ben het dan ook eens met Cyphax. Vaak hebben dergelijke topics in no-time een waslijst aan TR's, waardoor het de mods ook opvalt. Dat het zo nu en dan even duurt voordat het topic ook daadwerkelijk op slot gaat is geen verwijt, zeker niet met dit weer. ;)
Rob schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:18:
[...]

Dat replies in zulke topics niet worden gewaardeerd staat al in Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics.

[ Voor 34% gewijzigd door Rone op 27-04-2007 13:25 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 22:38
Ik denk dat zo'n vinkje inderdaad niet veel uit zal halen en door veel mensen genegeerd zal worden. In principe is het TR-systeem zo goed, mocht het inderdaad zo zijn dat er te traag gereageerd wordt op TR's zijn er gewoon te weinig mods...

Ik zie er persoonlijk trouwens wel iets in om alle mods overal een aantal rechten, zoals sluitrechten, te geven. Ik zie wel eens dat een mod uit een ander subforum in dit soort topics voorbij komt en vrolijk een linkje naar Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics post, maar verder niets kan doen. Ik neem aan dat er genoeg vertrouwen in de mods is om ze af en toe zo'n topic buiten hun forum te laten sluiten als ze het toevallig tegen komen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online
r00n schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:20:
[...]
Dat replies in zulke topics niet worden gewaardeerd staat al in Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics.
Precies, jij weet dat, ik weet dat maar niet iedereen weet dat (aan het aantal replies te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 16:18

BKJ

Waarom niet een soort systeem dat als er, laten we zeggen, 5 ervaren GoT gebruikers (meer dan 3 jaar lid, zoveel berichten per dag etc etc) op een knopje drukken dat het topic automatisch wordt gesloten met de mogelijkheid van de Mod o nog commentaar toe te voegen. Een soort power to the people. In feite niks anders dan het verbergen van comments op nieuwsberichten op de FP.

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
BKJ schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:31:
Waarom niet een soort systeem dat als er, laten we zeggen, 5 ervaren GoT gebruikers (meer dan 3 jaar lid, zoveel berichten per dag etc etc) op een knopje drukken dat het topic automatisch wordt gesloten met de mogelijkheid van de Mod o nog commentaar toe te voegen. Een soort power to the people. In feite niks anders dan het verbergen van comments op nieuwsberichten op de FP.
Aantal jaren lid en aantal berichten zijn geen goeie graadmeters voor dit soort dingen. Verder is het gewoon hetzelfde soort idee als dat de TS had? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Rob schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:29:
[...]

Precies, jij weet dat, ik weet dat maar niet iedereen weet dat (aan het aantal replies te zien)
Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Staat boven elke reply. Mensen die het niet willen weten lezen het niet, of je nu een extra vinkje plaatst of niet. Imo is daarom de let-op ook overbodig, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

BKJ schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:31:
Dan creëer je in feite een lite-mod, iets wat we een tijd geleden hebben afgeschaft omdat ze zaken uitvoeren waar ze weer te weinig inzicht in hebben wat beleid ed betreft :)

De opzet die je noemt zou ook kunnen lijken op een regular. Er is wat voor te zeggen, daarentegen zijn dit ook gewoon users die in feite geen zicht hebben op achterliggende zaken en imo te weinig info hebben om goede beslissingen te kunnen nemen (moet dit topic dicht ja of nee?).

Ik denk dat als er structureel te langzaam worden gereageerd op problemen er beter gekeken kan worden naar meer crew of een uitbreiding van rechten voor bestaande crew. Een halve oplossing door bepaalde users een sluitknop te geven gaat denk ik voor teveel wazigheid zorgen aangezien ze immers geen crew zijn en wel crewtaken uit zouden voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ

BKJ

SmartDoDo schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:37:
[...]
Dan creëer je in feite een lite-mod, iets wat we een tijd geleden hebben afgeschaft omdat ze zaken uitvoeren waar ze weer te weinig inzicht in hebben wat beleid ed betreft :)

De opzet die je noemt zou ook kunnen lijken op een regular. Er is wat voor te zeggen, daarentegen zijn dit ook gewoon users die in feite geen zicht hebben op achterliggende zaken en imo te weinig info hebben om goede beslissingen te kunnen nemen (moet dit topic dicht ja of nee?).

Ik denk dat als er structureel te langzaam worden gereageerd op problemen er beter gekeken kan worden naar meer crew of een uitbreiding van rechten voor bestaande crew. Een halve oplossing door bepaalde users een sluitknop te geven gaat denk ik voor teveel wazigheid zorgen aangezien ze immers geen crew zijn en wel crewtaken uit zouden voeren.
Daarom doe je dat ook niet per elke druk op de knop, maar per vijf oid. Zo garandeer je een soort van drempel. En mocht er één naast zitten geeft dat geen ramp.

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BKJ schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:39:
[...]

Daarom doe je dat ook niet per elke druk op de knop, maar per vijf oid. Zo garandeer je een soort van drempel. En mocht er één naast zitten geeft dat geen ramp.
Maar uitbreiding van de rechten van de crew of eventueel meer crew aannemen lijkt mij een oplossing die eerder gezocht zou moeten worden dan zo'n omslachtig systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Voorbeeld:
Ik zie een fout topic, doe een topicreport en klik een vinkje aan waarbij het topic semi-op slot wordt gezet.

Die minimod functionaliteit zou dan aan gebruikers gegeven kunnen worden die X tijd op GOT hebben doorgebracht of X berichten hebben geplaatst. Dit om grappenmakers te voorkomen.
Zet je ook teveel topics op semi-slot, dan kan een moderator deze minimod er op aanspreken.
Ik denk dat zoiets wel nut kan hebben, maar dan zou ik bijv. Alleen users die zowel een aantal jaar (minimaal 3 jaar ofzo) lid zijn + minimaal aantal posts (minimaal 3.000 of 5.000 ofzo) moeten hebben. Of zelfs op basis van tweak'o'tine ofzo.
Dan krijgen die users in hun Voorkeuren-scherm een optie bij om een topic op Semi-slot te zetten te enablen.
Users die dan niet aan die voorwaarde voldoen van aantal posts + aanwezigheid is het topic gewoon dicht. De users die wel de voorwaarde voldoen kunnen wel gewoon door blijven posten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ

BKJ

RoD schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:42:
[...]

Maar uitbreiding van de rechten van de crew of eventueel meer crew aannemen lijkt mij een oplossing die eerder gezocht zou moeten worden dan zo'n omslachtig systeem...
Verschil is dat je niet altijd kan garanderen dat er op de juiste plaats op de juiste tijd er een crewlid aanwezig is die zijn werk doet. Er zijn daarentegen altijd users aanwezig.

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Rakkerzero schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:42:
[...]

Ik denk dat zoiets wel nut kan hebben, maar dan zou ik bijv. Alleen users die zowel een aantal jaar (minimaal 3 jaar ofzo) lid zijn + minimaal aantal posts (minimaal 3.000 of 5.000 ofzo) moeten hebben. Of zelfs op basis van tweak'o'tine ofzo.
Dan krijgen die users in hun Voorkeuren-scherm een optie bij om een topic op Semi-slot te zetten te enablen.
Users die dan niet aan die voorwaarde voldoen van aantal posts + aanwezigheid is het topic gewoon dicht. De users die wel de voorwaarde voldoen kunnen wel gewoon door blijven posten.
Je gaat toch users geen extra rechten geven omdat ze langer geregistreerd zijn dan anderen en/of meer posts gemaakt hebben?
BKJ schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:44:
[...]

Verschil is dat je niet altijd kan garanderen dat er op de juiste plaats op de juiste tijd er een crewlid aanwezig is die zijn werk doet. Er zijn daarentegen altijd users aanwezig.
Er zijn erg veel crewleden op GoT. Als deze allemaal het recht hebben om overal slotjes te zetten denk ik niet dat je lang hoeft te wachten totdat er een crewlid een topic ziet (mits er TR's gezet worden)

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 27-04-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Was puur een uitbreiding op het idee.

Voorlopig lijkt mij een systeem dat mods sneller op TR te latem reageren belangrijker dan zoiets overigens.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

De TR is trouwens niet bedoeld om crewleden binnen een korte tijd te laten reageren. Als ze dat wel doen is dat mooi, maar voor echt dringende zaken is een topic in Schop een Modje meer geschikt.

Ik blijf me alsnog afvragen of het zo'n probleem is dat een slecht topic pas na 30 minuten gesloten wordt ipv na 5 minuten. De uitkomst zal hetzelfde zijn namelijk een slot. Het enige wat ermee wordt voorkomen imo is dat er minder onzinreacties en dus minder OW's/PM's of wat dan ook moeten worden verstuurd. De slecht reagerende user is meer het probleem imo dan het wat later sluiten van zo'n topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
SmartDoDo schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:51:
Ik blijf me alsnog afvragen of het zo'n probleem is dat een slecht topic pas na 30 minuten gesloten wordt ipv na 5 minuten. De uitkomst zal hetzelfde zijn namelijk een slot. Het enige wat ermee wordt voorkomen imo is dat er minder onzinreacties en dus minder OW's/PM's of wat dan ook moeten worden verstuurd. De slecht reagerende user is meer het probleem imo dan het wat later sluiten van zo'n topic :)
Het is toch inderdaad geen ramp als een "slecht" topic een half uur openblijft, zolang er tenminste geen illegale dingen instaan. Het probleem van een slecht-reagerende gebruiker is ook eigenlijk alleen maar aan te pakken door ze erop aan te spreken, niet door ze de in veel gevallen de mogelijkheid te ontnemen om slechte reacties te plaatsen. Dat is pleisters plakken zonder te ontsmetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Cyphax schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:56:
[...]

Dat is pleisters plakken zonder te ontsmetten. :P
Dan pak ik inderdaad liever wat azijn ofzo ;)

Ik verwacht dat er altijd gebruikers zullen zijn die slecht reageren in slechte topics. Het lijkt er soms ook op dat ze elkaar aantrekken waardoor het een bonte verzameling onzin is waar we met z'n allen graag snel een einde aan zien dmv een slot. Ik denk dat je altijd wel slechte replies zult houden en die users moeten daar gewoon op worden aangesproken. Zolang het zo nu en dan voorkomt dat er in een slecht topic slecht wordt gepost en het niet verder komt dan dat topic zie ik geen echte noodzaak structureel eea te veranderen. Wel denk ik dat de slecht reagerende users aangesproken moeten worden op hun gedrag, we hebben niet voor niets Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Allereerst, ik vind het zelf wel een erg leuk idee met een aantal goede punten, vooral dat een topic niet direkt op slot gaat maar hooguit een grotere 'drempel' gelegd wordt om te reageren om de 'snelle' en leuk replies wat af te stoppen ...
dat geeft de mogelijkheid dat een topic langer openblijft, eigenlijk een beetje vergelijkbaar met de 'topicwaarschuwing', maar op een net wat andere manier ...

Het probleem volgens mij zit in die laatste opmerking; hoe ga je dan weer om met het misbruik van zo'n mogelijkheid; hoe kan je mensen daarin sturen?
probleem daarvan is nu net dat je mensen eerste een 'bonus' geeft en hen kenmerkt als 'mensen die het weten' en daarna moet je hen mogelijk weer gaan corrigeren als ze toch fouten maken.
(* gebruikers die uiteindelijk zelf mod worden krijgen dan een zeker begeleiding en worden deel van een bepaalde structuur waarin ook veel sturing is en kritiek geuit wordt, maar ook daarin was het ooit belangrijk om een teveel aan 'statusverschil' op te heffen, daarom zijn bv de 'light-mods' opgeheven en is er gekozen slechts één soort van 'forum-moderator', die verder in status gelijk gezag heeft, waarboven enkel een HGA staat: omdat ook die sturing veel prettiger is van 'gelijken' en niet van bovenaf)

mijn ervaring was dat diegenen dan des te vinniger worden en moeilijker de communicatie verloopt:
Juist de 'lolbroeken' en traditionele 'ramp-gebruikers' die regelmatig zwaar over de schreef zijn, zijn qua aanpak redelijk eenvoudig, dan kun je ook 'spijkers met koppen slaan'. Simpele gasten zijn simpel aan te pakken.
Het zijn echter veelal de gebruikers die best weten hoe het moet, die des te lastiger kunnen zijn _als ze eens een keertje een foutje begaan of wat iopvallend vaker ietwat over de schreef gaan (soms omdat het in hun persoonlijk leven ook wat stroever loopt, waarbij je het bij sommigen ook wel een beetje meekrijgt, en ze dat wat gaan 'afreageren').

Overigens, ik vind eigenlijk dat het voorkomen van zulk een topic als genoemd ind e openingspost,
dat kennelijk zo opvallend trollerig en dom is dat mensen er wel op gaan reageren, niet echt erg en zelfs wel grappig, als het gewoon een beetje in de marge blijft.
dat is volgens mij zelfs niet te voorkomen als je driehonderd mensen mod maakt op GoT, het is inherent aane een online forum-community dat die dingen voorkomen :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Misschien om in een topic met x aantal TR's gewoon de quickreply te laten verbergen ? Zou al een deel schelen denk ik.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Dat checkboxje kan je ook vervangen door een automatisch code gegenereerd image wat je over moet typen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 27-04-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

DinX schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:45:
Misschien om in een topic met x aantal TR's gewoon de quickreply te laten verbergen ? Zou al een deel schelen denk ik.
Er zijn topics waarbij de TR's blijven staan ook al zijn ze inmiddels afgehandeld. Soms volgt er zelfs een korte discussie in de TR's. Het aantal TR's zelf zegt dan ook niet direct of het een slecht topic is of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Daar heb je een punt :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou een technische oplossing als het als mod uit kunnen zetten van de quickreply optie in dit soort gevallen ook wel handig vinden eerlijk gezegd.
Rest de vraag: hoe moet dat instellen dan gaan, en wie kan het doen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

alt-92 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:00:
Ik zou een technische oplossing als het als mod uit kunnen zetten van de quickreply optie in dit soort gevallen ook wel handig vinden eerlijk gezegd.
Je bedoelt dat ieder crewlid de quickreply uit kan zetten ook al kan hij in een slecht topic zelf niet modden?

Het is een idee maar persoonlijk blijf ik het een lapmiddel vinden. Beter doe je iets aan het gedrag dan het technisch lastiger maken te posten. En als mensen Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics al niet eens weten te vinden, waarom zouden ze zich dan storen aan het feit dat ze eerst op "Post reply" moeten drukken?

Wat die MED betreft zou hij wellicht beter op een zichtbaarder plek mogen wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zie het als een Throttling op replies :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Waarom niet net zon idee als op de frontpage ?

Staat er ergens een reactie, dat je die een min punt kan geven en dat hij standaard niet zichbaar is.
Mensen kunnen zelf kiezen als ze het willen zien of niet, tegeljkertijd kan een mod er eens rustig na gaan kijken :)

@ hierboven, he ctrl :+

[ Voor 7% gewijzigd door -Thunder- op 27-04-2007 22:27 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

-Thunder-: Omdat je, in tegenstelling tot de frontpage, geen threading hebt :) ? Als op de fp de eerste reactie in een thread een -1 krijgt is de rest ook niet te zien. En een threading systeem voor het forum zie ik eerlijkgezegd echt niet zitten :) . En als je hier individuele reacties onzichtbaar maakt gaat in mijn ogen teveel context in een draad verloren.

Daarnaast is een forumdraad echt iets anders dan een forumdraad, en modereren op de frontpage en het forum ook. Hier gaat het veel meer om sturing van, zoals * RM-rf al zegt, gebruikers die op of net over de rand functioneren. De excessen worden toch wel gezien en opgevangen, alhoewel dat wel een halfuurtje kan duren. Maar van dat laatste zie ik eerlijkgezegd het probleem niet in.

Voor wat betreft het oorspronkelijke idee van dit topic: Ik moet inderdaad zeggen dat ik het een origineel en interessant plan vindt :) . Ik denk echter dat het meer moeite kost - namelijk het optuigen van een heel apparaat, zowel technisch als sturend als qua beleid - dan het oplost. Volgens mij zijn er namelijk niet zoveel topics die evident dicht móéten wegens de replies, en is het van die topics niet zo erg dat het even open blijft.

Van topics waar alleen de topicstart een probleem is, hoeven we ons niet zoveel aan te trekken omdat het niet echt veel nadeel voor het forum vormt. Voor topics waar de topicstart toch zo erg is dat acuut ingrijpen noodzakelijk is kan een SeM topic geopend worden waar volgens mij snel zat kan worden ingegrepen. En voor topics waar het niet heel erg evident is, is het volgens mij maar goed dat gebruikers niet beslissen over het al dan niet dichtdoen :) . Moderatoren krijgen niet voor niets veel begeleiding als ze gaan modereren, worden niet voor niets geselecteerd, en er zijn achter de schermen niet voor niets kilometers draadjes over hoe en wanneer er precies ingegrepen moet worden.

edit:

Voor wat betreft het verbergen van de quickreply: Ook een interessant idee, en wel iets wat misschien wel een duidelijke meerwaarde heeft :) .

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 28-04-2007 14:18 ]

DM!

Pagina: 1