Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Waarom kan ik geen kaarten voor Amerika kopen voor mijn TomTom 7 die op mijn Touch Diamond geinstalleerd staat?

Althans ik kan ze nergens vinden.

Heb ik overwogen over te stappen op McGuider of Navigon, maar ook die leveren geen USA :S ???

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 09:02
Er zwerft nu ook een build 7910 rond op forums, kan iemand mij vertellen wat er nieuwe aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

Pinobigbird

doesn't share food!

buddow schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:44:
Er zwerft nu ook een build 7910 rond op forums, kan iemand mij vertellen wat er nieuwe aan is?
Deze bevat NavCore 7.9, waarmee naast v7.xx kaarten ook v8.xx kaarten gebruikt kunnen worden die voorheen NavCore 8 vereisten. Op deze manier hoeft TomTom geen aparte kaarten meer te maken voor NavCore 7 en 8. Voor de rest is er geen verschil met NavCore 7.4.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Phusebox schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:44:
Waarom kan ik geen kaarten voor Amerika kopen voor mijn TomTom 7 die op mijn Touch Diamond geinstalleerd staat?

Althans ik kan ze nergens vinden.

Heb ik overwogen over te stappen op McGuider of Navigon, maar ook die leveren geen USA :S ???
Moet blijkbaar via de website, dan schijn je wel v815 kaarten te kunnen krijgen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
MSalters schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:18:
[...]

Moet blijkbaar via de website, dan schijn je wel v815 kaarten te kunnen krijgen.
nope, geen enkele mogelijkheid.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Net terug TomTom 6.02 geïnstalleerd op mijn Symbian based Nokia E65.

Garmin Mobile XT is veel te traag en Sygic McGuider loopt slecht bij mij (altijd 400m achter). TomTom werkt wel goed. Alleen hoop ik dat er in 2009 toch eens een update komt voor het Symbian systeem..

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11-2023
Kan de openingspost ook ge-update worden zodat verschillende versies van TT 7 er ook in opgenomen worden, en vooral ook de kaartversies die daarmee werken? Veel 8.15 kaarten werken namelijk niet met TT 7.9 of 7.4, maar de 8.15 build 2024 (en hogere build) schijnen 't weer wél te doen daarmee. Ik zou graag de release datum willen weten, want momenteel heb ik weinig zicht op wat de nieuwste is en welke versies er van west europa (de meest gebruikte neem ik aan) zijn.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Volgens mij werken iig 2024,2034 en 2057 op TT7.9.
Maar weet dit niet 100% zeker

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Phusebox schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:27:
[...]

nope, geen enkele mogelijkheid.
Voor alle duidelijkheid: je hebt 'm wel legaal?

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

MSalters schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:03:
[...]

Voor alle duidelijkheid: je hebt 'm wel legaal?
Hoe hij er aan komt maakt toch niet uit?
Het gaat er om dat t werkt. :>

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
falconz schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:39:
Kan de openingspost ook ge-update worden zodat verschillende versies van TT 7 er ook in opgenomen worden, en vooral ook de kaartversies die daarmee werken?
Als iemand een nieuw deel met een verse TS wil openen: graag! :Y

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe betrouwbaar is de snelheid die TomTom Navigator aangeeft? Ik reed op een 100 en een 80 weg, de rondweg rond almere (stuk 100, stuk 80), en daar deed ik mijn best om de snelheid zo strak mogelijk op de 100/80 te houden op de snelheidsmeter. TomTom Navigator gaf aan dat ik 90/70 reed. Oftewel hij geeft eigenlijk telkens 10km/u lager aan dan ik daadwerkelijk rij.

Nu vroeg ik me af of die GPS echt naukeurig genoeg is om mij een goede snelheid aan te geven, kan je er echt op vertrouwen? Niet dat die paar km/u harder nou zoveel uitmaakt, maar ik was wel nieuwschierig, het viel toch op. Dat snelheidsmeters op een auto standaard hoger aangeven omdat ze beslist niet lager mogen weergeven is mij bekend, maar dat er een afwijking van 10km/u in zit, dat is wel heel erg. Is dit echt zo of kan TomTom Navigator er ook gewoon naast zitten met een paar km/u? Dat de waarheid in het midden ligt?

Wat misschien wel het vermelden waard is, in Zeist waar ik regelmatig kom staat ergens langs de Utrechtseweg zo'n bord die de snelheid aangeeft die je rijd, heb ik de teller daar strak op 50 dan geeft het bord 47 aan. Hoewel de afwijking natuurlijk best exponentieel kan zijn.

Ik gebruik TomTom 7 - v7.910.9185 op een HTC Touch Pro met ingebouwde GPS.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 13-12-2008 01:05 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Tsurany schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 01:04:
Nu vroeg ik me af of die GPS echt naukeurig genoeg is om mij een goede snelheid aan te geven, kan je er echt op vertrouwen? Niet dat die paar km/u harder nou zoveel uitmaakt, maar ik was wel nieuwschierig, het viel toch op. Dat snelheidsmeters op een auto standaard hoger aangeven omdat ze beslist niet lager mogen weergeven is mij bekend, maar dat er een afwijking van 10km/u in zit, dat is wel heel erg. Is dit echt zo of kan TomTom Navigator er ook gewoon naast zitten met een paar km/u? Dat de waarheid in het midden ligt?
Uit een ander forum.
De meeste snelheidsmeters op de auto rekenen de snelheid uit adhv het aantal omwentelingen van je as.
1Dit is niet helemaal nauwkeurig omdat de grootte van het wiel de snelheid mede bepaalt.
2Het feit dat je met zachte of hard opgepompte banden kan rijden kan al een snelheidsverschil veroorzaken.
3De meeste (alle?) tellers in de auto staan daarom aan de voorzichtige kant ingesteld . Zo kan de fabrikant niet aansprakelijk gesteld worden omdat zijn teller de oorzaak is dat men sneller rijdt dan toegestaan.
1+2+3=je snelheidsverschil.
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=11682

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 21:38
Ik heb zojuist TT Navigator 7.450 geinstalleerd op mijn HTC TD. Het probleem is alleen nu dat TT geen GPS apparaat kan vinden. Terwijl ik bij de instellingen vooraf gekozen heb voor de interne GPS ontvanger.

Als ik bijvoorbeeld Google Maps open, en ik ga even buiten staan, dan heeft ie binnen 20 seconden 10 of meer sattelieten gevonden. Als ik datzelfde doe met TT dan gebeurd er niks.

Iemand enig iedee wat het probleem kan zijn? Bij de instellingen van TT zie ik ook niets staan over GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Buffalo schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:56:
Ik heb zojuist TT Navigator 7.450 geinstalleerd op mijn HTC TD. Het probleem is alleen nu dat TT geen GPS apparaat kan vinden. Terwijl ik bij de instellingen vooraf gekozen heb voor de interne GPS ontvanger.

Als ik bijvoorbeeld Google Maps open, en ik ga even buiten staan, dan heeft ie binnen 20 seconden 10 of meer sattelieten gevonden. Als ik datzelfde doe met TT dan gebeurd er niks.

Iemand enig iedee wat het probleem kan zijn? Bij de instellingen van TT zie ik ook niets staan over GPS.
Na de eerste fix nadat je Tomtom hebt geïnstalleerd kan het zijn dat de fix een aantal minuten (max 5 ofzo) duurt.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 21:38
EWK schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 22:51:
[...]

Na de eerste fix nadat je Tomtom hebt geïnstalleerd kan het zijn dat de fix een aantal minuten (max 5 ofzo) duurt.
Het probleem bij mij was dat er helemaal geen GPS signaal was. Na wat zoekwerk o.a hier op tweakers bleek het zo te zijn dat je als GPS ontvanger ' Andere Bluetooth GPS-ontvanger' moest instellen in TT, en dan COM4. Maar dit werkt dus niet bij mij.

Daarna ben ik maar al die te kiezen GPS ontvangers afgegaan, en ook toen kreeg ik het niet aan de praat. Nu heb ik als GPS ontvanger de 'Ingebouwde GPS-ontvanger' gekozen. Toen werkte het niet direct, maar op de HTC zelf zit onder Instellingen > Systeem > External GPS > Programma's het kopje 'GPS-programmapoort': Deze stond op 'geen' en heb die op COM4 gezet. De rest zo gelaten en wonderbaarlijk genoeg werkt het nu.

Toch vreemd dat blijkbaar niet standaard de zelfde GPS ontvanger ingesteld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 07:55
EWK schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:14:
Volgens mij werken iig 2024,2034 en 2057 op TT7.9.
Maar weet dit niet 100% zeker
Ik heb net even Benelux 815.2024 geprobeerd op een TyTn met TT 7.910, maar de kaart wordt niet gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Fire69 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:01:
[...]

Ik heb net even Benelux 815.2024 geprobeerd op een TyTn met TT 7.910, maar de kaart wordt niet gezien...
Dat is raar, ik zou verwachten dat die het zou doen. Welke build heb je van 7.910? Op m'n Touch Cruise heb ik TomTom Navigator 7.910 (build 9185) met Western Europe 815.2024 werkend.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zelfde build als jij.
Als ik tijd heb vandaag, probeer ik de Europe-versie wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb zelf ook wel eens het probleem gehad dat een kaart niet werdt herkend. Dat kwam toen omdat ik het geheugenkaartje in de kaartlezer had gestop en de kaart toen erop had gezet.

Daarna opnieuw geprobeerd door de PDA aan te sluiten via de datakabel en toen werkte het wel (duurde dus wel veel langer).

Zou niets uit moeten maken in principe, dat weet ik maar hier was dat dus blijkbaar wel het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ok, toch maar snel de Europe-versie getest, die doet het dus wel normaal...
Zal dus wel aan de kaart gelegen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

ik222 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:09:
Heb zelf ook wel eens het probleem gehad dat een kaart niet werdt herkend. Dat kwam toen omdat ik het geheugenkaartje in de kaartlezer had gestop en de kaart toen erop had gezet.

Daarna opnieuw geprobeerd door de PDA aan te sluiten via de datakabel en toen werkte het wel (duurde dus wel veel langer).

Zou niets uit moeten maken in principe, dat weet ik maar hier was dat dus blijkbaar wel het geval...
Dit heb ik (gelukkig) nog nooit hoeven doen...
Het gaat echt 30 keer langzamer via de phone dan via een cardreader.

Heb gister nog een Garmin geupate. Over 1300MB heeft ie ruim 2 uur gedaan. Tegen +- 4 minuten met de cardreader.
Met mijn phone is dat niet anders.
* EWK klopt héél hard af

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 21-06 23:22
Is er al een goede manier om meerdere adressen in willekeurige volgorde in te voeren waarna TomTom automatisch een route bedenkt waarbij alle adressen op logische volgorde bezocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285368

MySjah schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:11:
Om map share werkend te krijgen voer de volgende handelingen uit:

Ervan uitgaande dat tomtom 7 en tomtom home 2.3 geinstalleerd staan;
  • Open TomTom Navigator 7 op de PDA.
  • Kies in het menu voor kaartcorrecties -> correctievoorkeuren en selecteeralles behalve correcties door enkelen gemeld.
  • Sluit tomtom navigator op de pda en tomtom home op de computer.
  • Verplaats de map navigator die op de pda staat (bij mij stond deze in intern geheugen\navigator) naar programmabestanden. Zodat het dus programmabestanden\navigator wordt.
  • Indien de volgende bestanden in je map-folder bestaand verwijder ze dan: SeverLineIdndex.dat en
    ServerNameIndex.dat (bij mij waren ze niet aanwezig) doe dit voor elke aanwezige map.
  • Verwijder ttnavigator.bif uit de root van je opslagkaart.
  • Verbindt je pda met je computer en zorg ervoor dat er een activesync of windows mobile centre verbinding is.
  • Start TomTom home.
  • Zorg ervoor dat je je aanmeldt met je TomTom-account. Via knop bestand - > meld aan of rechtsboven.
  • TomTom home geeft je 2 opties, namelijk verbinden met interngeheugen of opslagkaart. Kies voor opslagkaart.
  • Ik kreeg hierna een foutmelding over de verbinding met de server doordat er een ongeldige versie geinstalleerd is. Indien je deze krijgt kun je gewoon op terug klikken.
  • Nu komen alle beschikbare downloads er te staan waaronder de map share updates.
Hoop dat het voor jullie werkt, succes en veel plezier ermee!
Beter laat dan nooit ;)
Ik heb dit geprobeerd met een HP ipaq rx 59
Helaas zonder resultaat, mijn device wordt niet herkent.
Weet Iemand een oplossing.

Groeten Yosam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Martino-s schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:20:
[...]

Gedaan zoals je zei:
- kaart leeg gegooid.
- kaart geformatteerd.
- bestanden (excl. TomTom map) er weer opgezet.
- De TomTom Europa map vanaf DVD naar mijn geheugenkaart gekopieerd.

Nu werkt TomTom weer supersnel! Het defragmenteren veroorzaakte blijkbaar de traagheid.

De berekening van centrum R'dam naar centrum A'dam duurde eerst ruim 4 minuten, en nu nog maar 18 seconden. Fantastisch! >:)
bovenstaande werkte bij mij ook. Doordat ik een kaart (duitsland + hoofdwegen Europa) erbij had geinstalleerd was Tomtom ineens onwerkbaar traag geworden. Route naar Berlijn duurde wel 10min. Nu gaat het weer binnen enkele seconden. Kaartinhoud gekopieerd naar HD. SD geformatteerd. Kaartinhoud van HD terug naar SD. De PDA is niet eens uitgeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 23:38

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Anoniem: 129319 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:01:
Net terug TomTom 6.02 geïnstalleerd op mijn Symbian based Nokia E65.

Garmin Mobile XT is veel te traag en Sygic McGuider loopt slecht bij mij (altijd 400m achter). TomTom werkt wel goed. Alleen hoop ik dat er in 2009 toch eens een update komt voor het Symbian systeem..
Ik hoop het ook, maar ik kan begrijpen dat ze het symbian os laten vallen. Symbian UIQ is failliet en de enige telefoon makers die gebruik maken van symbian (geen uiq) is nokia. Toch een gebruikers groep die ze missen, maar of TT dat uitmaakt.. :? Dan had TT wel iets uitgebracht.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

XTREEMRaGE schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:55:
[...]

Ik hoop het ook, maar ik kan begrijpen dat ze het symbian os laten vallen. Symbian UIQ is failliet en de enige telefoon makers die gebruik maken van symbian (geen uiq) is nokia. Toch een gebruikers groep die ze missen, maar of TT dat uitmaakt.. :? Dan had TT wel iets uitgebracht.
TT verdient blijkbaar gewoon veel meer aan de apparaten zelf (incl software) dan aan de software alleen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Nokia? Die hebben net NavTeq overgenomen, terwijl TomTom net TeleAtlas heeft overgenomen. Dat waren de twee grote kaartfabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138284

Tsurany schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 01:04:
Hoe betrouwbaar is de snelheid die TomTom Navigator aangeeft? Ik reed op een 100 en een 80 weg, de rondweg rond almere (stuk 100, stuk 80), en daar deed ik mijn best om de snelheid zo strak mogelijk op de 100/80 te houden op de snelheidsmeter. TomTom Navigator gaf aan dat ik 90/70 reed. Oftewel hij geeft eigenlijk telkens 10km/u lager aan dan ik daadwerkelijk rij.

Wat misschien wel het vermelden waard is, in Zeist waar ik regelmatig kom staat ergens langs de Utrechtseweg zo'n bord die de snelheid aangeeft die je rijd, heb ik de teller daar strak op 50 dan geeft het bord 47 aan. Hoewel de afwijking natuurlijk best exponentieel kan zijn.

Ik gebruik TomTom 7 - v7.910.9185 op een HTC Touch Pro met ingebouwde GPS.
Hoe heb je die op je HTC gekregen? Ik heb die versie ook maar ik zou niet weten hoe ik mijn kaarten moet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Kaarten kun je bij een telefoon gewoon in de root van je geheugenkaart zetten. Bij alleen intern geheugen weet ik het niet zeker maar ik gok dat je ze dan gewoon in de root van je storage moet zetten.

En zorg ervoor dat je een ondersteunde kaartversie voor Navcore 7.9 hebt.

Kaartversies die geschikt zijn voor Navcore 7.9 op de PDA:
• 815.2022
• 815.2023
• 815.2024
• 815.2033
• 815.2034
• 815.2057
• 815.2059
• 815.2064
• 815.2086
• 815.2095

Ja dat zijn inderdaad nogal wat verschillende kaartnummers, maar je moet bedenken dat TomTom niet voor alle landen dezelfde build nummers gebruikt dus daarom dat je nogal veel verschillende krijgt.

Andere 8.15 kaaren dan hierboven genoemd zijn niet voor een PDA, die zijn bedoelt voor Navcore 8.xxx op de TomTom Go modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Laatst online: 22-06 09:02
Ik ben mijn favorieten kwijt. Althans, ze werken niet meer. Zonder wijzigingen in de software, van de één op andere dag geen thuisadres, recente bestemmingen en favorieten meer. Echt irritant. Ik had nog een oud MapSettings.cfg bestand en dat heb ik terug gezet maar dat helpt ook niet. Het is net alsof Tomtom dit niet meer leest. Het .cfg bestand dat nog op de opslagkaart stond bevat de informatie van de favorieten waarschijnlijk niet meer, want als ik die terugzet blijft het leeg.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of wat ik fout doe?

Edit: Navcore 7.9, Benelux kaart op een HTC Touch HD

[ Voor 4% gewijzigd door buddow op 23-01-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289374

Is het mogelijk om TT6 op de HTC touch HD te instaleren? En hoe kom je aan TT7 voor op de HTC HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 289374 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:45:
Is het mogelijk om TT6 op de HTC touch HD te instaleren? En hoe kom je aan TT7 voor op de HTC HD
Legaal kun je TT7 niet los kopen, ze zult dus op internet op zoek moeten omdat voor elkaar te krijgen. Maar daar mogen we je hier niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-06 23:14
Ander vraagje mbt tot de kaartcorrecties, is het mogelijk een overzicht te krijgen van je correcties in de zin van een lijst ofzo?

Als ik nu een correctie uitvoer moet ik het verdomde goed onthouden als de wegopbreking weer normaal is!
TT7.910 (9185) Met Europe v815.2096

[ Voor 7% gewijzigd door blup op 06-02-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290000

*weg* Vragen naar warez is not-done.

[ Voor 91% gewijzigd door pven op 07-02-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik heb geen idee of de Sony Ericsson X1 een PDA met windows mobile is? Zo ja dan heb je gewoon de PDA versie van Navigator 7 nodig. Die kun je dus niet legaal los kopen.

/edit: Ja het os is dus gewoon Windows Mobile 6.1, je kan dus gewoon de PDA versie van Navigator 7 installeren. Of het apparaat een interne GPS heeft en of je die dan ook kan gebruiken voor TomTom weet ik niet dat zul je zelf even moeten opzoeken.

[ Voor 35% gewijzigd door ik222 op 07-02-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290000

ik222 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 10:00:
Ik heb geen idee of de Sony Ericsson X1 een PDA met windows mobile is? Zo ja dan heb je gewoon de PDA versie van Navigator 7 nodig. Die kun je dus niet legaal los kopen.

/edit: Ja het os is dus gewoon Windows Mobile 6.1, je kan dus gewoon de PDA versie van Navigator 7 installeren. Of het apparaat een interne GPS heeft en of je die dan ook kan gebruiken voor TomTom weet ik niet dat zul je zelf even moeten opzoeken.
Sony Ericson X1 heeft een idd WM 6.1 met ingebouwde gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat hij hem heeft wil nog niet altijd zeggem dat TomTom hen ook kan gebruiken dus dat moet je even uitzoeken. Maar goed via de legale weg kan je alleen TomTom 6 installeren op jou toestel (dan heb je dus zwaar verouderde kaarten). Navigator 7 zal overigens in principe gewoon draaien op jou toestel want dat kan bijna elk toestel (alleen hele oude kunnen te weinig geheugen hebben hiervoor).

Ik blijf het merkwaardig vinden dat TomTom mensen die gewoon willen betalen voor hun product niet de mogelijkheid wil bieden om Navigator 7 te kopen. Want met Navigator 6 zit je toch met zwaar verouderde kaarten, dus lijkt met dat niemand die meer gaat kopen. Als je een PDA + GPS daarbij hebt dwingt TomTom je dus eigenlijk zelf naar de illegale weg in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Ik had de HTC P3300 met TomTom navigator 5, een kaart van West Europa en een city map van Istanbul. Allemaal officieel gekocht en zo.

Nu heb ik de HTC TD gekocht en tot mijn grote teleurstelling, zat daar geen TomTom op. De verkoper zei dat ik het programma en de maps gewoon kon kopiëren. Zo gezegd, zo gedaan.

Ik kan TomTom Navigator wel opstarten, maar hij begint gelijk te zeuren dat hij geen kaarten kan vinden en sluit daarna af! Als ik met TomTom HOME kijk, zegt die wel dat hij de kaarten op mijn mobiel ziet staan. Die van West Europa kan ik opnieuw installeren, maar daarvoor heb ik op de HTC site de productcode nodig, waar ik niet bij kan, omdat ik zover de applicatie niet inkom... Handig...

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
HOME ziet niet dat de kaarten voor je oude HTC waren. Maar goed, TT5 activeerde via www.ttcode.com. heb ja die site al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
XTREEMRaGE schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:40:
[...]

De E66 heeft symbian? Dan zou TT 6 moeten werken
nee werkt nog steeds niet.. iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292428

Tomtom, navigeer naar 'afbeeldingen' .

Op mijn pda (HTC TynT II ) staat momenteel tomtom versie 7.915 (9196) te draaien.
Deze versie kent de mogelijkheid om te navigeren naar afbeeldingen. De afbeeldingen dienen vanzelfsprekend de gps coordinaten te bevatten. Het navigeren naar afbeeldingen loopt steeds spaak 8)7 .
Tomtom geeft steeds de melding : 'geen afbeelding gevonden' .

Afbeeldingen worden alleen gevonden indien de foto's gegeocodeert zijn middels Goole Earth.
Foto's gemaakt met de camera van mijn pda worden niet herkend. Eveneens worden footprints niet herkend door Tomtom. De footprints zijn wel voorzien van gps input. (Google maps werkt er wel mee)

De gps functie staat dus in het toestel goed (immers Google maps herkent ze wel)
De foto's worden als *.jpeg opgeslagen.

Iemand enig idee waar hier de 'fix' kan liggen. :)
Het is juist de bedoeling van footprints om een plaatje te schieten met daarin vastgelegd de gps positie.
Dat lukt allemaal, alleen tomtom hebt d'r moeite mee.

edit
leuk om hier ook eens rond te kijken
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10-2021
Yarda: Tomtom "zoekt" niet naar je foto's met geotag, maar kijkt alleen in de map "/GEO-PHOTOS" in de root van je SD-card. Als je die maakt maakt en daar de foto met de geotag plaatst zal het vast lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Henkjo
ik heb inderdaad die map in de root van de sd kaart aangemaakt. Daar staan de foto's ook in die ik met de camera (middels footprint) heb gemaakt.

De foto's zijn voorzien van een geotag. Gebruik ik ze in Google maps dan werken ze feilloos.
Tomtom herkend ze niet. Tomtom herkent ze slechts indien ik de foto's alsnog bewerk met de geocodeer functie van Google Earth.

Tja ?,. geotag is geotag denk je dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10-2021
Anoniem: 292428 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:05:
@Henkjo
ik heb inderdaad die map in de root van de sd kaart aangemaakt. Daar staan de foto's ook in die ik met de camera (middels footprint) heb gemaakt.

De foto's zijn voorzien van een geotag. Gebruik ik ze in Google maps dan werken ze feilloos.
Tomtom herkend ze niet. Tomtom herkent ze slechts indien ik de foto's alsnog bewerk met de geocodeer functie van Google Earth.

Tja ?,. geotag is geotag denk je dan :X
Ik kan je niet verder helpen: ik heb geen ervaring met Footprint.
Ik gebruik de GPS-fotofunctie van de camera op mijn touch HD (hier gevonden:[Het HTC Touch HD "Blackstone" Topic - Deel 4"]: de tweak is simpel:
Meer Camera-modi:
Ga met een Registereditor naar HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ HTC \ Camera \
En verander in de sleutels P10, P6, P8 en P9, de waarde van "Enabled" van 0 > 1. Hiermee activeer je respectievelijk de GPS-Foto Modus, Burst-Modus, Sport-Modus en de Video-Share Modus.
met deze geotagfoto in de map \GEO-PHOTOS doet TOMTOM niet moeilijk

mogelijk dat dit ook voor jouw HTC-camera werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor je reactie. Het werkt nu wel, echter de lokatie scheelt zo'n 800 meter :)
Ik zal er eens een andere ROM opgooien. Wie weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292937

Hoe of waarmee kan men de apparaatcode van tomtom 7 wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

(jarig!)
Anoniem: 292937 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:38:
Waarom is dat nodig?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Om illegale kaarten te draaien. Heb je meteen het antwoord; niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarom zou je het ook willen doen... genoeg keygens te krijgen voor TT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292937

zodat je de verkeers info kan blijven ontvangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

(jarig!)
MSalters schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:29:
Om illegale kaarten te draaien. Heb je meteen het antwoord; niet.
Dat dacht ik al ja.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292937 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:38:
technisch praktisch onmogelijk
bovendien een strafbaar feit , te vergelijken met het aanpassen van het Imei nr.

In de file staan is goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 21:17
Ik heb Mapshare aan de gang gekregen voor TomTom Navcore 7.910 i.c.m. 8.15 Benelux map. Tenminste, soort van.

Ik zet het hier neer, misschien hebben anderen er iets aan. Dit alles heb ik op m'n HTC Touch Diamond gedaan.

1. Installeer TomTom 7.450 in het vaste (device)geheugen in \Programmabestanden\Navigator. Alleen versie 7.450 heeft Mapshare ondersteuning, en alleen dan zal Tom Tom Home de mogelijkheid geven map-updates te downloaden.

2. Zorg er voor dat je een versie 7 Benelux map op Intern Geheugen hebt staan. De map hoeft niet gecativeerd te zijn. Ik gebruike 7.25

3. Start Tom Tom Home, en zoek naar updates. TTH zal melden dat er een nieuwe versie van TomTom zelf is (7.910) , en tig stemmen. Die deselecteren we allemaal, onderaan staan de map updates, die laten we geselecteerd

4. Installeer de map-updates, deze komen als 4 nieuwe bestanden terecht in de V7 Benelux kaartmap op Intern Geheugen. (ServerNameIndex.dat, ServerLineIndex.dat,PatchFilter.dat, MapServerPatch.dat)

5. Verplaats of kopieer deze 4 bestanden naar je 8.15 Benelux Map

6. Ik heb TT 7.910 in \Intern Geheugen\Programmabestanden\Navigator staan. Start die op, en stel in TT in dat je de kaartcorrecties wilt gebruiken.

7. wijzigingen die je zelf maakt komen in een bestand MapUserPatch.dat, en die kun je evt telkens meenemen naar een volgende kaartversie.

In de praktijk laat ik zowel TT 7.450 in main memory staan, als TT 7.910 in Intern Geheugen. TTH kijkt alleen naar de versie in Main Memory, en ik gebruik gewoon een eigen snelkoppeling naar de versie in Intern Gehegen. Zo kan ik altijd Mapshares (en nog veel meer, zoals toeristische routes) downloaden. Die hoef ik dan alleen van de Benelux V7 map naar de Benelux 8.15 map te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231694

Ik heb een vraag, misschien is die al eens gesteld maar ik kan hem nergens terugvinden..

Ik heb de kaart western europa 8023 op mijn mobiel met navigator 7.

Nu heb ik het volgende probleem:

Als ik van nederland naar bijvoorbeeld duitsland wil navigeren, kan ik geen duitse steden kiezen. Ik kan alleen uit Nederlandse steden kiezen.

Dit komt omdat ik de allereerste keer een land moest kiezen. Logischerwijs koos ik alleen voor nederland, maar nu kan ik dus alleen op nederlandse steden zoeken. Ik kan nergens meer bij het invoeren van een adres voor een ander land kiezen.

Is er een optie die mij telkens bij het invoeren van een adres naar een land laat kiezen? Of is er een andere manier om vanuit nederland naar duitsland te kunnen navigeren?

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkie80
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Bij navigeer naar (bijvoorbeeld adres) even op 't Nederlandse vlaggetje drukken, dan kun je een ander land kiezen... bij mij tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat vlaggetje heb ik niet, ik heb geen touch-screen smartphone. Ik gebruik navigator 7. Mijn smartphone heeft wm6.0. Nou doet tomtom navigator trouwens helemaal vreemd, ik heb om te proberen een duits adres in mijn contactpersonen gezet en daarheen genavigeerd. ook via kaart/zoeken op contactpersonen heb ik hem toegevoegd aan mijn favorieten.

Nu kan ik, als ik naar navigeer naar adres ga, alleen Duitse adressen ingeven! Dat is nou ook weer niet de bedoeling :-)!

Als iemand het weet hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Tja - je gebruikt een illegale versie, op een device waarvoor het niet bedoeld is. Eigen schuld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:39
MSalters schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:23:
Tja - je gebruikt een illegale versie, op een device waarvoor het niet bedoeld is. Eigen schuld dus.
Dat hoeft helemaal niet. Op sommige smartphones wordt TT7 meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Anoniem: 231694 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:35:
Nu kan ik, als ik naar navigeer naar adres ga, alleen Duitse adressen ingeven! Dat is nou ook weer niet de bedoeling :-)!

Als iemand het weet hoor ik het graag!
Kun je ook geen kaarten wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
ArieR schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:14:
[...]

Dat hoeft helemaal niet. Op sommige smartphones wordt TT7 meegeleverd.
Voor zover ik weet weet enkel op de Diamond. En hij zegt dat hij een smartphone heeft zonder touchscreen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josmandos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-05-2024
.... TomTom7 ook standaard op HTC Cruise II !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Diamond en Touch Cruise II zijn allebei met touchscreen. Ik kan niet uitsluiten dat sommige dubieuze chinese rip-off smartphones met TT7 worden geleverd, in China wordt alles gekopieerd. Maar als je een smartphone in Hong Komg koopt voor HK$ 50, dan kun je er van uit gaan dat er weinig legaal aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is in ieder geval wel een applicatie voor non-touchscreen smart phones..net zo'n menu als je met tomtom 5 hebt in lijst vorm, niet in pictogram stijl.. vriend van mij had het nog en deed er niets mee want hij heeft een echte tomtom gekocht..

Ik kan wel kaarten wisselen, tussen benelux en west-europa. maar in de kaart benelux zie ik nergens staan dat ik kan wisselen tussen belgië, nederland of luxemburg. West europa ook niet tussen deze landen en frankrijk, italië, spanje etc..wel kan ik de lande op de kaart zien en via bekijk kaart met de cursor ergens heen navigeren in elk land die in de kaart WE zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296506

Ik heb Tomtom 7 op mijn Sony Ericsson Xperia geinstalleerd. Ik kan echter alleen maar de gratis kaart bekijken. Bij Tomtom heb ik wel de kaart van de Benelux besteld. Maar Tomtom Home herkend de Xperia niet, maak dus geen verbinding en daardoor kan ik ook de kaart niet downloaden en installeren. graag hulp.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 296506 op 25-03-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Tja, mischien was het handigfer geweest als je de kaart via HOME had geprobeerd te kopen. Dan had HOME je tegengehouden. Maar ook op de website heb je al moeten opgeven welke telefoon je had, daar heb je dus geen Experia ingevuld. Waarschijnlijk heb je de Benelux 8.25 kaart voor HTC telefoons gekocht. Die is in jouw situatie best nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285175

jongens, ik heb TomTom Navigator 7 op mijn Htc touchcruise II en nu is de taal instelling per ongeluk ingesteld op Duits. Ik heb alles geprobeerd maar ik kom niet meer in de instelling voor taal en dergelijke. Iemand die weet hoe ik de taal op Nederlands kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Op het scherm tikken om in het menu te komen, zoeken naar het icoontje met de steeksleutel, en dan zoeken naar het icoontje met de mond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Heeft iemand ervaring met de originele Tomtom flitslocaties?
Ik gebruik nu de 23.000 flitspalen van SCDB, maar ik kan nergens iets vinden over de hoeveelheid van Tomtom en de betrouwbaarheid daarvan.

Iemand ervaringen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

De flitspalen van SCDB ken ik niet, en die van TomTom gebruik ik niet. Ik gebruik PoiEdit om de flitspalen van flitspaal.nl te downloaden en te updaten. Daarvoor moet je je wel eerst (gratis) registreren bij flitspaal.nl met een e-mailadres. Normaal heb ik het niet zo op sites waar je je moet registreren om iets te kunnen downloaden, maar hiervoor heb ik het toch maar gedaan. Zo ongeveer 1x per maand update ik de flitspalen en voor zover ik weet ben ik nog nooit een flitspaal tegen gekomen die niet in de lijst stond. Ook de locaties zijn erg nauwkeurig aangegeven, zelfs het begin en eind van de trajectcontroles. Al met al een perfecte oplossing voor de flitspalen in NL.
Voor de mobiele controles gebruik ik FlitsNav versie 3.5 (maart 2009) en ook deze werkt perfect. Met beide oplossingen kan je lekker zonder zorgen doortuffen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 15:32

Beaves

Usque ad Finem

Pinobigbird schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:07:
Voor de mobiele controles gebruik ik FlitsNav versie 3.5 (maart 2009) en ook deze werkt perfect. Met beide oplossingen kan je lekker zonder zorgen doortuffen 8)
Behalve als je de eerste bent die een mobiele controle tegenkomt ;)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Pinobigbird schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:07:
De flitspalen van SCDB ken ik niet, en die van TomTom gebruik ik niet. Ik gebruik PoiEdit om de flitspalen van flitspaal.nl te downloaden en te updaten. Daarvoor moet je je wel eerst (gratis) registreren bij flitspaal.nl met een e-mailadres. Normaal heb ik het niet zo op sites waar je je moet registreren om iets te kunnen downloaden, maar hiervoor heb ik het toch maar gedaan. Zo ongeveer 1x per maand update ik de flitspalen en voor zover ik weet ben ik nog nooit een flitspaal tegen gekomen die niet in de lijst stond. Ook de locaties zijn erg nauwkeurig aangegeven, zelfs het begin en eind van de trajectcontroles. Al met al een perfecte oplossing voor de flitspalen in NL.
Maar flitspaal.nl heeft toch alleen benelux?
SCDB.info heeft heel Europa, net als Tomtom. Een groot voordeel van SCDB lijkt mij, dat de database -net als bij flitspaal.nl- door gebruikers kan worden aangepast/toegevoegd. Bij Tomtom heb ik dit nog niet gezien.
Maar ik ben dus op zoek naar iemand met ervaringen met de Flitspalen van Tomtom.
Ik gebruik trouwens ook Flitsnav voor de mobile controles.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 23:38

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Fire69 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 18:27:
[...]

Voor zover ik weet weet enkel op de Diamond. En hij zegt dat hij een smartphone heeft zonder touchscreen. ;)
Touch cruise ook, volgens mij v6? ;x

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik heb sinds kort een Touch Pro met TT7 met 1 kaart van West-Europa. Voorheen had ik TT5, met aparte kaarten van diverse landen. Het lukt mij met TT7 niet additionele POI's (o.a. van FlitsNav) zichtbaar te maken in TT7. In TT5 zet je die in de map van de desbetreffende kaart. Dat heb ik dus ook gedaan met de WEU-kaart van TT7, zonder succes. Daarna ook nog de root van de opslagkaart geprobeerd, idem.

Vervolgens heb ik in TT7 een nieuwe POI-categorie aangemaakt (Test), met een POI. Ik zou verwachten dat TT7 dan ergens een Test.ov2 bestand aanmaakt. Niet gevonden.

Waarschijnlijk zie ik iets heel sufs over het hoofd, want in m'n speurtocht in de diverse fora heb ik wel gezien dat mensen FlitsNav icm TT7 gebruiken. Dat kan alleen als je FlitsNav weet te vertellen waar die z'n ov2 bestand moet neerzetten.

Wie verlost mij uit deze mist? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ov2 bestanden moet in de map van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12-2022
ik222 schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:05:
ov2 bestanden moet in de map van de kaart.
Ik heb het probleem inmiddels gevonden, de vorige eigenaar van het toestel had de kaart er 2x op staan. Eentje in de root van de oplagkaart, maar de werkelijk gebruikte staat in My Documents op de opslagkaart. Daar vond ik uiteindelijk ook mijn Test.ov2 terug. Zoals ik al vermoedde, nogal suf. (Opmerkelijk trouwens dat het zoeken naar "Test" via een ActiveSync verbinding niet werkte - ik kreeg nul resultaten. Het zoeken lukte wel door de telefoon als USB Storage te koppelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Ik heb altijd Navigon Navigator 5 gebruikt op m'n Loox 720 en onlangs ben ik overgestapt naar Tomtom 6 omdat Navigon 6 nogal traag blijkt te zijn op een WM2003SE device en Navigon 7 al helemaal onbruikbaar is.

Mijn probleem is echter de GPS antenne. 'k heb de Navigon Triceiver, zonder BT module. Weet iemand de juiste GSP instellingen in Tomtom om hem te gebruiken? Ik krijg geen bruikbaar signaal :-/
Met Navigon software was dit helemaal geen probleem en wist de wizard de antenne automatisch te configureren.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 10:53
Ik heb TT7 (7.910.9185) op mijn nieuwe HTC Touch Diamond 2 geinstalleerd. Werkt prima, echter wordt de navigatie aanwijzing "Ga na 100 meter linksaf" vroegtijdig afgebroken, je hoort dus alleen "Ga na..". De melding om linksaf te slaan...dus vlak voor je daadwerkelijk moet afslaan, die werkt wel goed. Alle andere aanwijzingen zijn overigens wel ok, alleen deze melding werkt niet...zeer vreemd. Ik heb begrepen dat meer mensen hier last van hebben met TT7. Ik was benieuwd of er toevallig al een oplossing oid voor is gevonden? Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Misschien eens 7.915 proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 10:53
Fire69 schreef op zondag 19 april 2009 @ 00:46:
Misschien eens 7.915 proberen?
Die schijnt alleen te werken met een externe gps...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

dafmay schreef op zondag 19 april 2009 @ 14:05:
[...]

Die schijnt alleen te werken met een externe gps...?
Volgens wie? Draait perfect op de Touch Cruise.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Deed het op een Touch HD ook gewoon. Was wel maar een snelle test, maar het signaal kwam gewoon binnen.
Stemmen heb ik niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06 22:31
Ik heb Tomtom 6.030 welke ik ook op mijn HTC TYTN2 draaide geprobeerd op mijn Sony Experia te krijgen, maar ik krijg een memory access violation, iemand een idee of hier iets aan te doen is?

Klopt het trouwens dat het onmogelijk is om Tomtom 7 legaal te kopen?

[ Voor 9% gewijzigd door LordLynx op 21-04-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Voorlopig wel ja.
Binnenkort zou er een versie beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb recent TT7 met officiéle kaart e.d. op mijn HTC Touch Pro staan. Bij het activeren van de verkeersinformatie komt er een bericht dat het abonnement verlopen is. ben momenteel in discussie met TomTom, want dit schijnt ineens niet meer aangeboden te worden. Staat op meerdere plekken op hun site aangegeven, inclusief in de software en de handleiding. Zijn er anderen die nog wel verkeersinformatie kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wat vond TT ervan dat je hun soft op een telefoon hebt staan waar het niet op hoort? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Vraagje ik heb nieuwe kaarten van tomtom maar waar kan je je instellingen vinden van de oude map. Dus je thuis locatie en waar je voor het laatst bent geweest?
Die zou ik dan graag willen copieren. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Smattie schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:24:
Vraagje ik heb nieuwe kaarten van tomtom maar waar kan je je instellingen vinden van de oude map. Dus je thuis locatie en waar je voor het laatst bent geweest?
Die zou ik dan graag willen copieren. Iemand?
Dat is het bestand MapSettings.cfg, dat staat in de root van je kaartmap. Als je deze kopieert naar de root van je nieuwe kaartmap staan je eigen instellingen daar weer hetzelfde.

Let op! Maak altijd een backup van het originele bestand van je nieuwe kaart, bij bepaalde upgrades kan het terugzetten van dit bestand uit de oude kaart er namelijk voor zorgen dat TomTom niet meer opstart (bijvoorbeeld vaak bij een upgrade van een 7.x kaart naar een 8.x kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41
tinusbalpol schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:22:
Ik heb recent TT7 met officiéle kaart e.d. op mijn HTC Touch Pro staan. Bij het activeren van de verkeersinformatie komt er een bericht dat het abonnement verlopen is. ben momenteel in discussie met TomTom, want dit schijnt ineens niet meer aangeboden te worden. Staat op meerdere plekken op hun site aangegeven, inclusief in de software en de handleiding. Zijn er anderen die nog wel verkeersinformatie kunnen krijgen?
Ik ben zelf ook opzoek geweest naar verkeersinformatie op mijn tt maar helaas heb ik nergens kunnen vinden waar ik dit kan krijgen. Want als je een nieuwe telefoon heb kan je het nog wel op proef gebruiken. Weet ook niet of het mogelijk is om het op een minder legale manier te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Super bedankt. _/-\o_
Ook van 7 naar 8 werkt zonder problemen. Het duurt wel langer dan normaal de 1e keer maar daarna start TT weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Smattie schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:33:
Super bedankt. _/-\o_
Ook van 7 naar 8 werkt zonder problemen. Het duurt wel langer dan normaal de 1e keer maar daarna start TT weer als vanouds.
Klopt het werkt vaak prima, alleen het kan in sommige gevallen zorgen voor het niet meer opstarten van TomTom dus vandaar dat ik aangeef altijd eerst een backup te maken :)

Goed dat het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 19:19
InfoTracer schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:26:
[...]

Ik ben zelf ook opzoek geweest naar verkeersinformatie op mijn tt maar helaas heb ik nergens kunnen vinden waar ik dit kan krijgen. Want als je een nieuwe telefoon heb kan je het nog wel op proef gebruiken. Weet ook niet of het mogelijk is om het op een minder legale manier te krijgen.
Als je TomTomHome 1.5 gebruikt en je TomTom account tijdelijk op Belgie instelt, dan kun je een TomTom Traffic abonnement aanschaffen ;) (geen Traffic HD helaas :(). En die werkt daarna prima in Nederland 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257855

SInds mijn toestel HTC Touch Cruise is vervangen door een nieuwe wegens een garantiekwestie, draai ik alweer een tijdje tomtom 7 met Europa map (inderdaad via via verkregen).

Nu mis ik de sneltoets om Tomtom op te starten, aangezien Tomtom niet meer toe te wijzen is aan deze sneltoets. Ik start nu Tomtom door met de verkenner naar de map tomtom te gaan en daar de navigator aan te klikken.

Nu heb ik begrepen dat het komt omdat tttoday.cab niet geïnstalleerd zou zijn. Ik heb zojuist dit mapje op de telefoon toegevoegd aan de map tt7. En nog werkt het niet. Moet ik nog iets speciaals doen? In welke map op de telefoon moet ik dit .cab mapje zetten? Hoe kan ik dit installeren? Etc...

Ik kijk uit naar een goede handreiking van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 257855 schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:47:
SInds mijn toestel HTC Touch Cruise is vervangen door een nieuwe wegens een garantiekwestie, draai ik alweer een tijdje tomtom 7 met Europa map (inderdaad via via verkregen).

Nu mis ik de sneltoets om Tomtom op te starten, aangezien Tomtom niet meer toe te wijzen is aan deze sneltoets. Ik start nu Tomtom door met de verkenner naar de map tomtom te gaan en daar de navigator aan te klikken.

Nu heb ik begrepen dat het komt omdat tttoday.cab niet geïnstalleerd zou zijn. Ik heb zojuist dit mapje op de telefoon toegevoegd aan de map tt7. En nog werkt het niet. Moet ik nog iets speciaals doen? In welke map op de telefoon moet ik dit .cab mapje zetten? Hoe kan ik dit installeren? Etc...

Ik kijk uit naar een goede handreiking van jullie.
Een .cab bestand is onder Windows Mobile hetzelfde als een .exe onder de normale windows. Oftwel je moet dat .cab bestand uitvoeren op je Touch Cruise ;)

Waar je het tijdelijk neerzet maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257855

*weg* We gaan je niet helpen met je illegale versie.

[ Voor 80% gewijzigd door pven op 26-04-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 19:38
Bij mij loopt TomTom steeds een paar seconden achter op 'de werkelijkheid', wat vooral irritant is wanneer ik bijv. navigeer in een stad met veel bochten die elkaar kort opvolgen. Nu is een format van de geheugenkaart een optie, maar die vermijd ik nog liever even. Wat zijn nog meer mogelijkheden om TomTom te 'versnellen'?

Ik heb TT7.915 op een HTC HD met firmware Dutty 3.0 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Goedemorgen,

k heb sinds kort een HTC Touch HD en had daarvoor een SPV 650 (HTC P3300) waarop via orange TT6.030 ingebakken zat in de rom. Nu heb ik geprobeerd om TT6 via de meegeleverde software cd te installeren op m'n HD maar ik krijg de optie niet om het programma zelf te installeren? Wel de maps e.d. maar TT zelf krijg ik niet geinstalleerd omdat er simpelweg geen optie in TomTom Home zit. Iemand enig idee of dit zo op te lossen is of zal ik hiervoor een onderhoud met TT service moeten starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zoek eens op de cd zelf of je het .cab-bestand niet kan vinden?
Misschien staat de software zelf er niet op, omdat deze in de ROM van je SPV al ingebakken zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142694

Ik heb vrijdag een lang reisje voor de boeg waarbij ik TomTom ga gebruiken (op een HTC Touch Diamond) maar ik kan nergens een optie vinden om het scherm te laten dimmen, bijvoorbeeld als er even geen instructies zijn. Nu blijft het scherm vol aan, waardoor ik na zo'n 2 uur met een lege batterij zal zitten.

Is deze optie echt nergens in te stellen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee die optie kent TomTom niet. Je kunt hooguit de helderheid van je hele PDA lager zetten, dan is de helderheid van TomTom ook helder.

Maar waarom koop je niet gewoon voor een paar euro ergens een auto oplader voor je TomTom>
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste