Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Nou ja, de officiële manier mag je wel bespreken. Dat is een nieuwe HTC kopen. TomTom verkoopt Navigator 7 namelijk alleen aan HTC. En HTC heeft liever dat je een nieuwe mobiel koopt dan je bestaande TyTN II upgradet.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-06 23:32
Ik heb een IPAQ 6915. Ik heb daar tomtom navigator 7 op geinstaleerd. Het heeft Altijd goed gewerkt met de interne GPS ontvanger. Nu is mijn probleem dat hij zomaar ineens in de vluchtmodus is gegaan. Weet iemand hoe ik hem hier weer uit krijg. de melding van vlucht modus staat op de plek waar de balkjes staan van hoeveel ontvangst je hebt. Hoe krijg ik dit weg ?

[ Voor 3% gewijzigd door Egbert Jan op 01-09-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

GSM aanzetten, opgelost :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Hoe krijg ik Mijn Navigator 7 met tomtom home verbonden. Hij ziet mijn apparaat steeds niet als ik hem met de pc heb verbonden. Ik heb een IPAQ HW6915.

[ Voor 93% gewijzigd door Egbert Jan op 02-09-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Egbert Jan schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:46:
Hoe krijg ik Mijn Navigator 7 met tomtom home 2.3 verbonden. Hij ziet mijn apparaat steeds niet als ik hem met de pc heb verbonden. tomtom home 1,.5 ziet hem wel. IK wil graag met tomtom home 2.3 kaart correcties. Ik heb een IPAQ HW6915.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 09:07
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Fire69 op 03-09-2008 09:41 ]

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-06 12:30
MySjah schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:11:
Om map share werkend te krijgen voer de volgende handelingen uit:

lijst met hoop blabla....
Wou je nog even bedanken, werkt als een speer op mijn nieuwe touch diamond _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
hallo
weet iemand het verschil tussen de kaarten van tomtom 7.20 en 7.25 want deze kun je nu kopen op hun site(versie7.25)
is het de moeite om de 7.25 aanteschaffen
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Hier zullen wel weer de nieuwste wegen op staan he.

Heb hem (7.25) vandaag op mijn phone gezet, maar krijg mapshare nog niet aan de praat.
Geen foutmelding ofzo, hij zegt gewoon dat er 33.200 mapshares (0.1MB) zijn en dat mijn kaart 51 weken oud is (!!), en als ik dan op "werkt mijn pocket pc bij' klik, dan doet hij net of hij gaat updaten om vervolgens weer te melden dat mijn kaart 51 weken oud is en er 33.200 mapshare updates zijn.

Dit geldt ook voor mijn eastern europe kaart (7.20).

Hoi!

• MSalters
De datum van je telefoon staat niet toevallig op volgende week? 51 weken is wel een verdacht aantal, gezien het feit dat er 51+1 weken in een jaar zitten.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• EWK
  • Niet online

EWK

Nee, de datum staat toch écht goed.
Net weer geprobeerd, maar weer hetzelfde probleem.

Hoi!

Anoniem: 55071

Ik heb een HTC touch Pro met TomTom 7 erop. Ik heb een vreemd probleem met het instellen van waarschuwingen bij Poi's. Je kunt in TomTom in het menu beheer NP's-->waarschuw nabij NP's de poi's instellen. Als ik dan een geluidje instel (dat moet je bij elke Poi doen, veel werk dus..) en uiteindelijk TomTom afsluit/opstart staat het geluidje weer op standaard "bell 1". Als ik tijdens het instellen alles controleer staat alles goed. Pas bij het herstarten ontstaat het dus.

kort: Alle instellingen van de waarschuwing blijft erin staan, behalve het geluidje!

Wat ik gedaan heb:
- TomTom opnieuw geinstalleerd
- Nieuwe kaarten geinstalleerd.

Software versie:

TomTom: 7.450(9028)
Kaarten: v725.1981

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Welke POI's gebruik je? Die van TomTom zelf vallen vaak weer terug naar de default instelling.

[ Voor 4% gewijzigd door roma0803 op 10-09-2008 23:33 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

• EWK
  • Niet online

EWK

Anoniem: 55071 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:18:
Software versie:

TomTom: 7.450(9028)
Kaarten: v725.1981
Kun jij wel mapshare gebruiken?

Hoi!

Anoniem: 55071

Ik gebruik de poi's van "poiedit". Ik heb een aantal sites gekoppeld met dit tooltje. btw wel een ideaal tooltje!

Wat ik gewoon vreemd vind is dat het alleen het geluidje betreft, dus niet de andere instellingen zoals het aantal meters voor de waarschuwing en tevens het "aanvinken" van de poi.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik ging vandaag voor het eerst op de fiets vanaf mijn nieuwe woning in Duitsland (Gronau-Epe) naar het werk in Enschede.
Ik dacht laat ik de TT maar meenemen, want ik ken wel een beetje de weg binnendoor maar niet helemaal.
Maar dat gaat dus niet lukken dat fietsen met TT.

even de route demo laten lopen;
Hij stuurd me na een klein stukkie fietsen zomaar de autoweg op en laat me daar weer af gaan vlak voordat de autoweg overgaat in een snelweg. (ik heb hem wel op fietsen gezet)
Dan maar proberen met gematigde snelheidsinstelling,....minimum snelheid die je kan intoetsen is 40km/u en ook dan wil ie over die autoweg.
Ik heb wel daarna mijd snelwegen geprobeerd etc. maar met het zelfde gevolg.

Zijn er opties om toch een goede (snelle,korte) fietsroute in mijn TT te krijgen?.

Ik kwam een zelfde soort vraag op een ander forum tegen en daar stond een antwoord van een TT medewerker bij dat het in de toekomst wel mogelijk zou worden. Dit bericht was als ik het goed heb van 2003, in iedergeval al een hele tijd terug.
Maar recent kan ik er niet veel over vinden.

voor als het interessant mocht zijn, mijn TT versie is 6.010 kaart: Westeuropa v675.1409

[ Voor 5% gewijzigd door OliverBB op 11-09-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Nee, niet mogelijk. In theorie is het makkelijk: TomTom moet gewoon per weg een extra bit meenemen of je er mag fietsen, dat is alles. Dat konden ze al in 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01
TNX! ik zat nog op 720.1801! :) :+

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 09:07

cdl

Ik heb TT N7 op m'n Tytn II staan. Maar begrijp ik goed dat fietsroutes nog niet goed werken?

Dat zeg ik!

• EWK
  • Niet online

EWK

cdl schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:41:
Ik heb TT N7 op m'n Tytn II staan. Maar begrijp ik goed dat fietsroutes nog niet goed werken?
Wat is niet goed? Ik red me er altijd prima mee, als hij me naar een grote weg (waar fietsers niet welkom zijn) stuurt, dan zoom ik uit om te kijken welke richting ik uit moet en pak ik alsnog gewoon een fietspad.

Hoi!

• cdl
  • Laatst online: 05-02 09:07

cdl

Ik zou graag een route mbv Google maps willen uitzetten, opslaan als kml/gpx, en dan laden in Tomtom. Alleen als ik dit doe dan gaat ie de route (wat dus voornamelijk over fietspaden gaat) omzetten naar berijdbare autowegen, hij gooit heel m'n route om.

Wat ik gewoon wil is een route uitzetten (punten uitzetten mbv Google maps, ook al lopen deze over fietspaden) en deze laden in Tomtom. Zodat ik op m'n schermpje een lijn te zien krijg hoe ik moet fietsen. Iemand die weet hoe ik dit moet doen?

Dat zeg ik!

• MSalters
Dat gaat nog steeds niet werken. Ook een klm/gpx route is een verzameling punten. Elk nvaigatieapparaat zal de weg tussen 2 punten zelf invullen. Je kunt een TomTom nooit door een weiland forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:00
Huh TomTom Home 2.3 herkend mn htc Pro wel als phone dan kan ik kiezen uit
intern geheugen en extern maar bij allebei herkend hij geen kaarten ?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 19058 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:44:
[...]

Porbleem 2 heb ik ook op mijn TTN 2, en die heeft qvga. Zou ik ook graag een oplossing voor horen.

Wat betreft probleem 1, dat heb ik niet, dus ik denk dat je resolutie te hoog is voor de plaatjes die bij de POIs horen. Misschien kun je die plaatjes vervangen voor grotere?
Ik heb het dus ook dat de poi afbeeldingen heel klein zijn. De afbeeldingen groter maken helpt helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 21:27
MSalters schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:50:
Nou ja, de officiële manier mag je wel bespreken. Dat is een nieuwe HTC kopen. TomTom verkoopt Navigator 7 namelijk alleen aan HTC. En HTC heeft liever dat je een nieuwe mobiel koopt dan je bestaande TyTN II upgradet.
Okay hoe zit het nu?

Situatie:
Op mijn werk verstrekken ze HTC telefoons. Nu ben ik toe aan een nieuwe en wil ik graag de daimond. Maar mijn werk geeft aan: we hebben nog een x aantal licenties voor tomtom 6, dus we kunnen je geen daimond geven. Daar draait alleen 7 op. En we kopen geen nieuwe licenties als we nog oude hebben.

Vraag:
Je kan geen losse licenties kopen voor tomtom7. Betekent dit dat elke daimond wordt geleverd met een licentie voor tomtom? Als dat niet het geval is, hoe kan je dan, als je al in bezit bent van de daimond, een licentie kopen. Via de tomtom.nl site kom kom ik niet verder.

Bedankt voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Je schetst hier een tegenstelling die niet bestaat. Navigator 7 wordt niet los verkocht, maar alleen in combinatie met de Diamond. Daaruit mag je niet afleiden dat de Diamond altijd met TT7 wordt verkocht. Voor zover ik weet zijn er Diamonds met én zonder TT7 te koop (net zoals je de keus hebt tussen prepaid/abbo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Dank voor je reactie Msalters,

Stel dat de situatie zich voordoet dat je een daimond hebt aangeschaft maar niet met tomtom, en je een paar maanden later tot inzicht komt dat je wel tomtom op je daimond wil hebben. Is dat dan nog mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Dat is vrij lastig, want nu vraag je mij om te voorspellen wat TomTom over een paar maanden gaat doen. Op basis van hun huidige beleid is het antwoord nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277038

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken de samsung omnia en heb sinds 2 dagen tomtom navigator 7 geïnstalleerd. Heb dit eerst geprobeerd met het programma GPS Proxy, maar daarvoor moest ik een hoop andere bestanden installeren en dat is niet gelukt. Heb het nu aan de praat gekregen met portsplitter. Alleen het probleem is nu dat ik heel slecht verbinding krijg met de satellieten. Soms verbind hij met 3 of 4 satellieten (eigenlijk nooit 5), maar meestal maar 1 of 2 waardoor hij regelmatig op 1 positie blijft hangen of ineens 50 meter naast de straat beland. Heb de baudrate al op 4800 en 9600 gehad maar dat maakt geen verschil. Mijn telefoonversie is: i900XXHH1. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Bij vooraat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276245

Ik kopn dit nog niet vinden, maar ik heb dus TTN op mijn HTC TP geinstalleerd,maar de verbinding met de sattelieten wil maar niet werken, google maps geeft geen problemen.
Settings: COM poort 4, Baud rate 4800, andere EMEA ontvanger.
Heb het ook al geprobeerd op COM 7, ook de GPS settings in windows zelf ook op COM7 geprobeerd, niets lijkt te helpen, ruim 10 minuten buiten gestaan. Volgens diverse checks zouden de settings toch echt goed moeten staan. Wie weet er raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251684

Ik heb een Ipaq 3970 met Windows 2003 se. Nu wil ik hier TT6 opzetten maar hij kan een 2GB kaartje niet lezen.

Heeft iemand dit wel werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276245

Inmiddels, na ruim een kwartier, vond tomtom ineens een fix. Sindsdien altijd binnen 1 minuut een fix, zal dus wel aan de eerste keer opstarten gelegen hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 276245 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:04:
Inmiddels, na ruim een kwartier, vond tomtom ineens een fix. Sindsdien altijd binnen 1 minuut een fix, zal dus wel aan de eerste keer opstarten gelegen hebben .
Yep dat is een bekend verschijnsel bij de eerste keer opstarten, de eerste software van de TomTom GO een aantal jaar geleden heeft er de eerste keer zelfs een uur over gedaan :O

Met de huidge software is dit veel verbeterd maar nog steeds kan het soms de eerste keer lang duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:15
Ik heb een HTC touch ELF (P3450) met TT7 geinstalleerd met de kaartversie 7.25.
Heeft iemand het al voor elkaar om hierop mapshare aan de gang te krijgen en kan iemand dit in duidelijk stappen uitleggen?

Vermelden dat je warez gebruikt, is niet nodig.

[ Voor 27% gewijzigd door pven op 25-10-2008 15:12 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278574

*warez*

[ Voor 95% gewijzigd door pven op 26-10-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Hier staat alles wat je nodig hebt!

Klik!

[ Voor 33% gewijzigd door pven op 26-10-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278574

*warez*

[ Voor 95% gewijzigd door pven op 26-10-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
Helaas werkt deze niet met TT7 icm. mapshare op een HTC Touch (P3450)
Iemand een ander idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Zit er nog steeds snelheidsverschil tussen intern mem en microSD ?

Ik vraag me namelijk altijd al af of ik de app gewoon lokaal kan installeren en de maps alleen op de kaart kan hebben.

Dit lijkt me ideaal namelijk.

Ik kan de optie om de locatie van de kaarten aan te passen niet vinden, en als ik alles op de SD kaart installeer gaat het uiteraard goed, echter heb ik het idee dat het trager is dan wanneer ik de app lokaal installeer.

Ik ben er achter dat als je de app lokaal installeert dat gevraagd wordt waar je de maps wil installeren :) Bij installatie van de apps op de SD kaart raagt hij dit niet meer

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 31-10-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:50

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

heeft iemand TT v7.910.9185 geprobeerd, er word gezegd dat deze ook reality view ondersteund voor de PDA. Nu ben ik wel benieuwd of het zo is!! :9

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Reality view is alleen van Navigon en heeft Tomtom niet.
Wellicht rijbaansassistent, heb 7.910 op mijn pda staan maar als student zijnde kom ik dagelijks op de snelweg. Moet zo nog even naar de Gamma, dan moet ik langs/over de grote wegen.
Even uitproberen
mits het droog is

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
EWK schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:33:
Wellicht rijbaansassistent, heb 7.910 op mijn pda staan maar als student zijnde kom ik dagelijks op de snelweg. Moet zo nog even naar de Gamma, dan moet ik langs/over de grote wegen.
Even uitproberen
mits het droog is
Heeft iemand deze versie/update al werkend gekregen op een HTC Touch (P3450)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

EWK schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:33:
Even uitproberen
mits het droog is
niet echt een goeie bron, maar ik hoop dat het waar is: http://forum.pocketnavigation.de/tid1122404-sid.htm

- Jetzt für alle PDA + Smartphone verfügbar
- Navteq-Karten oder Teleatlas-Karten wahlweise
- TMC + TMCpro
- TTS
- Reality-View dan denk ik idd aan rijbaanassistent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verderop in dat forum:
Nichts:
- IMMER NOCH NICHT für alle PDA + Smartphone verfügbar
- KEINE Navteq-Karten oder Teleatlas-Karten wahlweise
- NIX MIT TMC + TMCpro
- TTS ist in TomTom-Deutsch offenbar TT-Starrsinn
- Reality-View IST NICHT HOLLÄNDISCH und wird deshalb nicht angeboten

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

ffs helemaal over het hoofd gezien. Maar wie weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Zou mooi zijn als die bij versie 8 erbij komt....

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Vergeef me de beginnersvragen, ben niet bekend met mobiele telefonie, noch met navigatiespul.

Ingebouwde navigatie in de auto is kapot gegaan, en vervangen niet 123 rendabel. Een los systeem wil ik niet (sloddervos, laat hem geheid een keer teveel in de auto liggen...)

Blijft dus over een telefoon met navigatie. Ik overweeg een HTC Diamond of Pro te kopen, met Tomtom software. Kan ik dan ook een abo bij Tomtom nemen voor flitspalen en flitslocaties? En hoe werkt dat dan? Moet ik dan iedere keer de telefoon aan de computer hangen, of werkt het volautomatisch? Of kan het helemaal niet... :/

Ik heb dit bij zowel T for Telecom als het KPN business centre gevraagd, maar daar wisten ze het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door php op 02-11-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Je kunt een abo nemen op flits locaties.
Maandelijks hang ik hem even aan de mapshare+update van de flitspalen.

Prima oplossing toch?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

EWK schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:13:
Je kunt een abo nemen op flits locaties.
Maandelijks hang ik hem even aan de mapshare+update van de flitspalen.

Prima oplossing toch?
precies, maar dan zal het toch af en toe aan je computer moeten hangen! Mapshare zijn 'zogenaamde' updates/verbeteringen op je kaart die je hebt 'gekocht' en op de flitspalen kan je idd gewoon een abo nemen zoals EWK zegt.

Ik zou wel een auto lader erbij kopen :P

[ Voor 23% gewijzigd door XTREEMRaGE op 03-11-2008 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die flitspalen worden toch via gprs binnengehaald? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Als ik hem koop (neig steeds meer naar een Diamond, ivm afmetingen, moet namelijk ook nog in mijn broekzak) dan koop ik in ieder geval een houder met lader voor in de auto. Ik zit vrij veel op de weg (4-6 adressen per dag) dus er wordt veel genavigeerd.

Voor kaartupdates wil ik hem wel maandelijks aan de computer hangen, maar flitslokaties (en dan vooral de mobiele) hebben geen baat bij een maandelijkse update, die moeten vrijwel real-time in het apparaat terecht komen. Dat is dus waar ik een beetje mee zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Fire69 schreef op maandag 03 november 2008 @ 07:59:
Die flitspalen worden toch via gprs binnengehaald? :?
Hoeft niet kan ook via TT home en/of je neemt ook een data abbo!

[ Voor 7% gewijzigd door XTREEMRaGE op 03-11-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Ik draai sinds kort Tomtom Navigator 7 op mijn oude Dell Axim X50v (OS: Windows Mobile 2003 SE) en zo te zien werkt het allemaal heel aardig. Ik krijg eens in de twintig keer een melding dat ie te weinig geheugen heeft om op te starten, maar dit is zeer incidenteel en vooralsnog geen probleem.

Ik merk alleen wel dat Tomtom de POI-waarschuwingssignaaltjes heeft aangepast. Bij filtsmeldingen mis ik dus mijn oude, vertrouwde geluidje. Weet iemand of het mogelijk is om deze geluidjes aan te passen of harder af te laten spelen dan de andere (stem)geluiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zijn er mensen bekend met de Nokia E66 en tomtom navigator 6?
Ik heb van mijn E51 mijn tomtom overgezet maar uik krijg de INTERNE GPS niet aan de praat..
Hij vind hem gewoon weg niet.. wellicht heeft er iemand voor mij de oplossing?

Zou natuurlijk kunnen zijn dat de tomtom versie te oud is of de Nokia E66 GPS te nieuw? of een combi van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

cevel schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:27:
Zijn er mensen bekend met de Nokia E66 en tomtom navigator 6?
Ik heb van mijn E51 mijn tomtom overgezet maar uik krijg de INTERNE GPS niet aan de praat..
Hij vind hem gewoon weg niet.. wellicht heeft er iemand voor mij de oplossing?

Zou natuurlijk kunnen zijn dat de tomtom versie te oud is of de Nokia E66 GPS te nieuw? of een combi van beide?
De E66 heeft symbian? Dan zou TT 6 moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Kan ik op een Telefoon (HTC Touch Pro) de applicatie op het interne mem installeren en de kaarten in een map ergens op de SD kaart ?

Ik ben aan het uizoeken hoe het met dat root verhaal zit maar ik denk dat het niet lukken gaat,

Ik heb:

Programmabestanden, hierin staat navigator.

Ik zou graag willen: Programmabestanden=> TOMTOM7 => MAPS

en in TOMTOM7 de applicatie, en eigenlijk liever de applicatie op intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271763

Ik heb een IPAQ 6915. Ik heb daar tomtom navigator 7 op geinstaleerd. Het heeft Altijd goed gewerkt met de interne GPS ontvanger. Nu is mijn probleem dat hij zomaar ineens in de vluchtmodus is gegaan. Weet iemand hoe ik hem hier weer uit krijg. de melding van vlucht modus staat op de plek waar de balkjes staan van hoeveel ontvangst je hebt. Hoe krijg ik dit weg ?
Egbert Jan wijzigde dit bericht 01-09-2008 23:16 (3%)

Het antwoord daarop was GSM aanzetten. Dit klopt, dan is het probleem opgelost, maar ik wil de GSM van mijn IPAQ 6915 niet aanzetten, want dan kan ik geen gebruik maken van mijn carkit. Ik gebruik de 6915 alleen voor navigatie. Heeft iemand een oplossing voor het vluchtmodus probleem zonder de GSM aan te zetten?

THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-06 11:05

Nitai

Live the life you love.

Een losse (prepaid) simkaart en ontkoppelen van je (bluetooth) carkit?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Anoniem: 149075 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:31:
Kan ik op een Telefoon (HTC Touch Pro) de applicatie op het interne mem installeren en de kaarten in een map ergens op de SD kaart ?

Ik ben aan het uizoeken hoe het met dat root verhaal zit maar ik denk dat het niet lukken gaat,

Ik heb:

Programmabestanden, hierin staat navigator.

Ik zou graag willen: Programmabestanden=> TOMTOM7 => MAPS

en in TOMTOM7 de applicatie, en eigenlijk liever de applicatie op intern geheugen.
Het is mogelijk om je TT7 (applicatie) intern te installeren en de kaarten in een folder op je SD kaart. Ik heb TT7 intern in de folder: Programmabestanden -> navigator staan.

En de kaarten staan op m'n SD kaart in de folder: my documents -> je kaart (e.g. Western_Europe). Ik heb my documents handmatig aangemaakt op m'n SD kaart.

Ik hoop dat het werkt, bij mij werkt het op de HTC Touch Cruise WM6.1 NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:14
Heeft iemand net als ik problemen met navigeren en bellen tegelijkertijd? Ik heb een Touch Diamond Pro en als ik TT7 draai en ik bel/wordt gebeld (via blue-tooth carkit), dan 'knippert' het TOMTOM beeld een paar seconden nadat ik verbinding heb gekregen twee keer en dan wordt het scherm zwart....Dit gebeurt bij normaal bellen ook, maar ja, dan heb je geen navigatie draaien. En als je net in-the-middle-of-nowhere zit en afstevent op een kruispunt zonder borden, is navi dan wel handig...

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
MasterMaceMichu schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:49:
Heeft iemand net als ik problemen met navigeren en bellen tegelijkertijd? Ik heb een Touch Diamond Pro en als ik TT7 draai en ik bel/wordt gebeld (via blue-tooth carkit), dan 'knippert' het TOMTOM beeld een paar seconden nadat ik verbinding heb gekregen twee keer en dan wordt het scherm zwart....Dit gebeurt bij normaal bellen ook, maar ja, dan heb je geen navigatie draaien. En als je net in-the-middle-of-nowhere zit en afstevent op een kruispunt zonder borden, is navi dan wel handig...
Ik heb mcguider heel tevreden bijna het zelfde als tomtom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

1475paul schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:25:
[...]

Ik heb mcguider heel tevreden bijna het zelfde als tomtom
En je onderbouwing?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254003

Komende zomer willen we naar Canada op vakantie gaan. Hier voor ben ik op jacht naar een nieuwe Tomtom-map voor Canada.

Op de site van Tomtom kan ik alleen een 'oude' kaart (Kaart van de VS & Canada v6.75 v6.75) kopen voor de navigator 6, maar ook recente kaarten voor bijv de tomtom ONE. Is het mogelijk de ONE kaart van Canada & Alaska v8.15 te gebruiken op mijn PDA met navigator 6 (of eventueel navigator7)??

Iemand hiermee ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Nee, TomTom gebruikt DRM. De kaart die je voor een ONE koopt werkt op die ene ONE, en niet op andere ONEs - laat staan op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat je de 8.15-kaart niet kan gebruiken met Navigator 6 heeft niks met DRM te maken. Die 2 zijn gewoon niet kompatibel met elkaar.

Als je aan TT7 kan geraken, kan je wel een v7.x-kaart vinden van VS en Canada natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254003

Aha ... dus TTnavigator 7 kan ook niet met die 8.15 kaarten overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 254003 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:46:
Aha ... dus TTnavigator 7 kan ook niet met die 8.15 kaarten overweg?
Het heeft alles te maken met de build versie van de 8.15 kaarten, de 2024 en de 2059 build werken ook met de laatste Navigator 7 voor de PDA (7.910).

Maar bijvoorbeeld de 8.15 build 2003 kaarten werken uitsluiten met Navcore 8.2 of hoger (dus niet op de PDA).

Ik weet alleen niet welke kaarten je via TomTom kan downloaden en als je al de goede build versie kan downloaden weet ik ook niet of je ze op een legale manier geinstalleerd krijgt op je PDA. Maar illegaal is het in ieder geval wel mogelijk mits je de goede build hebt, maar daar mogen we je hier op dit forum niet verder bij helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
  • Laatst online: 13-02 19:53
Anoniem: 254003 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:14:
Komende zomer willen we naar Canada op vakantie gaan. Hier voor ben ik op jacht naar een nieuwe Tomtom-map voor Canada.
Ik begrijp dat je Navigator 6 hebt? Dan is die v6.75 inderdaad de meest recente kaart en die is ook niet zo oud. In 99,9% van de gevallen klopt die kaart dan prima, dus lijkt me niet zo'n toer. Navigator 7 kaarten hebben wel een hoger nummer en lijken daardoor nieuwer maar zijn voor zover ik kan zien in de bron identiek aan de 6.75 en bieden alleen de mogelijkheid (i.c.m. Navigator 7) om MapShare te gebruiken. V7-kaarten werken niet op Navigator 6. Datzelfde geldt voor die 8.15-kaarten, deze zijn dus niet nieuwer qua kaartdata maar zijn kaarten voor een dedicated TomTom device (en dus eigenlijk niet bruikbaar op Navigator) waarvan de versienummering gewoon niet parallel loopt.

Een nieuwere kaart voor Canada zou overigens alleen interessant zijn als je een nieuwbouwwijken-toer gaat maken (lijkt me geen leuke vakantie), want de hoofdwegen en straten veranderen daar nauwelijks.

[ Voor 11% gewijzigd door stax op 19-11-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
stax schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:35:
[...]

Navigator 7 kaarten hebben wel een hoger nummer en lijken daardoor nieuwer maar zijn voor zover ik kan zien in de bron identiek aan de 6.75 en bieden alleen de mogelijkheid (i.c.m. Navigator 7) om MapShare te gebruiken. V7-kaarten werken niet op Navigator 6. Datzelfde geldt voor die 8.15-kaarten, deze zijn dus niet nieuwer qua kaartdata maar zijn kaarten voor een dedicated TomTom device (en dus niet bruikbaar op Navigator) waarvan de versienummering gewoon niet parallel loopt.
Dat is dus grote onzin, de 6.75 kaarten zijn al enkel jaren oud. De 7.25 kaarten zijn al een stuk nieuwer en de 8.15 kaarten zijn weer een heel stuk nieuwer.

Dat is echt niet hetzelfde kaartmateriaal, ga bijvoorbeeld maar eens richting A73 met de 6.75 kaarten en dan met de 7.25 kaarten ;) De eerste denkt dat je in het weiland rijdt en bij de tweede rij je echt op de weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
Net even de laatste pagina's gescand en het verbaast me dat er nog niemand heeft geklaagd over het feit dat TomTom per 12 november de HD Traffic-dienst voor Navigator-klanten heeft stopgezet. Ik baal daar zelf enorm van, vooral omdat er geen enkel fatsoenlijk alternatief wordt geboden. De externe HD Traffic-ontvanger schijnt niet aan de praat te krijgen op een PDA phone en wie wil er nou weer extra hardware kopen? En een TomTom Go Live kopen doen we als Navigator-klanten natuurlijk al helemaal niet! En met de oude Traffic-dienst was TT bijna een jaar geleden al gestopt.

Kortom: nogal een vreemde manier voor TT om met hun betalende klanten om te gaan, zeker in deze tijden!

Ben ik nu de enige die zich gedupeerd voelt? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
ik222 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:42:
[...]
Dat is echt niet hetzelfde kaartmateriaal, ga bijvoorbeeld maar eens richting A73 met de 6.75 kaarten en dan met de 7.25 kaarten ;) De eerste denkt dat je in het weiland rijdt en bij de tweede rij je echt op de weg :P
Ervaringen verschillen: mijn 7.25-kaart heeft enkele wijzigingen in nieuwbouwwijken NIET die mijn 6.75-kaart wel had (huisnummers zijn ineens onbekend, nieuwe straten zijn verdwenen). Ra ra. Verbeteringen ben ik in 7.25 nog niet tegengekomen, maar ik geloof je op mijn woord. Laat ik het dan zo zeggen: de nummering van TT-kaarten lijkt primair verband te houden met de device/softwareversie waarop ze gebruikt worden en betekent niet per definitie dat de hogere kaarten nieuwer zijn (wel anders). Maar dank voor je nuancering. :-)

[ Voor 4% gewijzigd door stax op 19-11-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

ik222 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:59:
[...]

Het heeft alles te maken met de build versie van de 8.15 kaarten, de 2024 en de 2059 build werken ook met de laatste Navigator 7 voor de PDA (7.910).
Ik heb ook vernomen dat zelfs de 7.45 build het ook doen met de 8.15 kaarten ;)
[...]

Dat is dus grote onzin, de 6.75 kaarten zijn al enkel jaren oud. De 7.25 kaarten zijn al een stuk nieuwer en de 8.15 kaarten zijn weer een heel stuk nieuwer.
de 7.25 en de 8.15 zijn bijna het zelfde

-edit
ik heb het over de PDa versions

Anoniem: 216663

stax schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:01:
Net even de laatste pagina's gescand en het verbaast me dat er nog niemand heeft geklaagd over het feit dat TomTom per 12 november de HD Traffic-dienst voor Navigator-klanten heeft stopgezet. Ik baal daar zelf enorm van, vooral omdat er geen enkel fatsoenlijk alternatief wordt geboden. De externe HD Traffic-ontvanger schijnt niet aan de praat te krijgen op een PDA phone en wie wil er nou weer extra hardware kopen? En een TomTom Go Live kopen doen we als Navigator-klanten natuurlijk al helemaal niet! En met de oude Traffic-dienst was TT bijna een jaar geleden al gestopt.

Kortom: nogal een vreemde manier voor TT om met hun betalende klanten om te gaan, zeker in deze tijden!

Ben ik nu de enige die zich gedupeerd voelt? ;-)
Tja, het is wel jammer dat in NL geen fatsoenlijk alternatief wordt geboden. Maar als je even hier kijkt krijg je misschien toch wat je wil.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 216663 op 21-11-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:32
Anoniem: 216663 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:24:
[...]

Tja, het is wel jammer dat in NL geen fatsoenlijk alternatief wordt geboden. Maar als je even hier kijkt krijg je misschien toch wat je wil.
Vergeet het maar, dit werkt ook niet meer: :( Of je moet genoegen nemen met de belgische files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EdVe schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:53:
[...]

Vergeet het maar, dit werkt ook niet meer: :( Of je moet genoegen nemen met de belgische files.
"De TomTom-service Verkeersinfo is momenteel beschikbaar voor België, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Italië, Oostenrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland." Bron

Zoals je ziet gewoon de files van vandaag... (vorige afbeelding heb ik verwijderd, anders wordt het hier een bende)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-WV7LSYOI.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 216663 op 21-11-2008 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Anoniem: 216663 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:22:
[...]

"De TomTom-service Verkeersinfo is momenteel beschikbaar voor België, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Italië, Oostenrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland." Bron

Zoals je ziet gewoon de files van vandaag... (vorige afbeelding heb ik verwijderd, anders wordt het hier een bende)
[afbeelding]
kwijl.... :9

Wil je beweren dat je met je TomTom Navigator 7 HD Traffic data kan laden? Of is dit alleen TMC data zodat je nog steeds overal vast staat?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:32
Anoniem: 216663 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:22:
[...]
Vreemd, ik heb de website op belgie gezet en bestelt, krijg alleen nu maar belgische files binnen.

Ik zal m'n profiel 's terugzetten naar NL, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

asing schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:34:
[...]

kwijl.... :9

Wil je beweren dat je met je TomTom Navigator 7 HD Traffic data kan laden? Of is dit alleen TMC data zodat je nog steeds overal vast staat?
Nee, geen HD traffic. Gewoon verkeersinfo via data (GPRS ed). TMC op een PDA ken ik niet. Het werkt inderdaad op tt7 7.450 en kaart v720.1803 van west en centraal Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Anoniem: 216663 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:44:
[...]

Nee, geen HD traffic. Gewoon verkeersinfo via data (GPRS ed). TMC op een PDA ken ik niet. Het werkt inderdaad op tt7 7.450 en kaart v720.1803 van west en centraal Europa.
hmmmm jammer :(

Heeft iemand dit al geprobeerd : tijdens het rijden je browser openen met de kaat van HD traffic?

http://www.startpagina.nl/verkeer/?region=randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EdVe schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:38:
[...]

Vreemd, ik heb de website op belgie gezet en bestelt, krijg alleen nu maar belgische files binnen.

Ik zal m'n profiel 's terugzetten naar NL, misschien dat dat helpt.
Volgens mij moet je profiel op 'Belgium' staan. Heb je wel de juiste apparaatcode ingegeven? Heb je in TT7 al een keer je accountgegevens opnieuw ingesteld? (tt diensten/wijzig tt account) Heb je een abo voor 1 jaar staan onder Mijn Plus Diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Heeft hier iemand op de nieuwe Nokia N85 al TT 6.02 (of nieuwer) kunnen installeren? Ik heb het wel kunnen installeren, maar TT start niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Anoniem: 19058 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:40:
Ik heb een HTC TytnII met TT7. Ik heb veel last van afgebroken zinnen, anders dan in dit topic is gemeld waarbij een zwaardere stem klinkt in de buurt van een POI.

Ik hoor meestal bij het rijden op een recht stuk "NA..." en dan uiteindelijk "links afslaan"
Het lijkt alsof bij het stuk "na 400 meter linksaf slaan" niet goed doorkomt.

Voor de goede orde, ik gebruik een carkit van veripart, waarbij een speaker/lader in de sigarettenaansteker prikt.

Iemand dit probleem ook en misschien een oplossing?
Heeft er iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem? Ik heb het ook en vind het erg storend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loek Rots schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:34:
[...]

Heeft er iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem? Ik heb het ook en vind het erg storend..
Ik vraag me af of er een oplossing voor is. Ik heb wel eens uren lang gezocht naar een oplossing, maar helaas: niets gevonden. Dus als er iemand is die er toch iets op weet? Misschien ligt het wel aan het toestel. Ik heb een TyTn II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

[...]

Kan iemand mij uitleggen wat nou precies het voordeel is van v8 kaarten ipv v 7.25 kaarten?
De v8 kaarten zullen nieuwer zijn, maar ik heb nu 7.25 kaarten, met mapshare.
Nu gebruik ik honderdduizenden correcties.
Dan zou ik nu toch dezelfde kaarten (of zelf nieuwer) moeten hebben dan v8?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
EWK schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:59:
[...]

Kan iemand mij uitleggen wat nou precies het voordeel is van v8 kaarten ipv v 7.25 kaarten?
De v8 kaarten zullen nieuwer zijn, maar ik heb nu 7.25 kaarten, met mapshare.
Nu gebruik ik honderdduizenden correcties.
Dan zou ik nu toch dezelfde kaarten (of zelf nieuwer) moeten hebben dan v8?
Mapshare zijn geen nieuwe kaarten maar slechts correcties op kaarten. Nieuwe wegen bijvoorbeeld komen er nooit bij via mapshare, daarvoor heb je echt nieuwe kaarten nodig.

Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld de ombouw van de rondweg rond eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

ik222 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:20:
[...]

Mapshare zijn geen nieuwe kaarten maar slechts correcties op kaarten. Nieuwe wegen bijvoorbeeld komen er nooit bij via mapshare, daarvoor heb je echt nieuwe kaarten nodig.

Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld de ombouw van de rondweg rond eindhoven.
Maar met Mapshare kun je toch ook zelf wegen/blokkades/rotondes etc toevoegen Dan zou mapshare die toch ook mee moeten pakken?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Ik weet niet of je recent op de rondweg bij Eindhoven hebt gereden, maar ik kan je vertellen dat dat veel meer is dan een rotonde toevoegen. Met MapShare kun je geen wegen toevoegen.

Afgezien daarvan maken al die correcties je TomTom niet bepaald sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 09:54
Sorry, misschien ga ik een hele domme vraag stellen, maar aangezien ik op het moment met wat tijdnood zit, heb ik het topic niet doorgelezen.

Ik heb een Nokia n82 en draai Navigator 6.010 en wil gebruik maken van de interne GPS..
Is er eigenlijk wel een optie? Heb vanavond snelsnel van een kennis 2 bestandjes gekregen die het mogelijk maken je interneGPS te selecteren bij overige GPS muizen in TOMTOM, maar hij blijft weergeven dat hij verbinding probeert te maken terwijl GPSd gewoon aangeeft verbinding te hebben...

Iemand een ideetje? Thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Basjuuh schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:49:
Sorry, misschien ga ik een hele domme vraag stellen, maar aangezien ik op het moment met wat tijdnood zit, heb ik het topic niet doorgelezen.

Ik heb een Nokia n82 en draai Navigator 6.010 en wil gebruik maken van de interne GPS..
Is er eigenlijk wel een optie? Heb vanavond snelsnel van een kennis 2 bestandjes gekregen die het mogelijk maken je interneGPS te selecteren bij overige GPS muizen in TOMTOM, maar hij blijft weergeven dat hij verbinding probeert te maken terwijl GPSd gewoon aangeeft verbinding te hebben...

Iemand een ideetje? Thx alvast!
In gps settings van TT aangeven dat de "BT muis" moet worden gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb al gegoogled en op GoT gezocht maar ik zou graag een duidelijk antwoord willen, aangezien het bij een onjuist antwoord namelijk flink wat geld kan gaan kosten.
Ik krijg morgen mijn Touch Pro en daar wil ik TomTom Navigator 7 op installeren, enkel heb ik nog geen internet abonnement aangezien ik mijn huidige abonnement verleng en het nieuwe abonnement pas 7 maart in gaat. Dus kan TomTom Navigator 7 werken zonder gebruik te maken van internet toegang, dus enkel via de ingebouwde GPS? Aangezien ik niet wil dat ik opeens voor flinke kosten kom te staan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Tsurany schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:34:
Ik heb al gegoogled en op GoT gezocht maar ik zou graag een duidelijk antwoord willen, aangezien het bij een onjuist antwoord namelijk flink wat geld kan gaan kosten.
Ik krijg morgen mijn Touch Pro en daar wil ik TomTom Navigator 7 op installeren, enkel heb ik nog geen internet abonnement aangezien ik mijn huidige abonnement verleng en het nieuwe abonnement pas 7 maart in gaat. Dus kan TomTom Navigator 7 werken zonder gebruik te maken van internet toegang, dus enkel via de ingebouwde GPS? Aangezien ik niet wil dat ik opeens voor flinke kosten kom te staan.
Natuurlijk!
En installeer om alle internet (tijdelijk) te blokkeren dit:
http://www.modaco.com/con.../new-free-utility-nodata/

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 23-06 13:04
Een vraag over TomTom Navigator 6:

Ik draai TomTom op mijn iPAQ met bedrade GPS muis. Met het afsluiten van TomTom reset de PDA soms uit zichzelf. Gevolg hiervan is soms dat ik al mijn instellingen (favorieten en POI-instellingen) kwijt ben. Ik zou deze gegevens graag backuppen zodat ik voorkomend geval mijn favorieten e.d. snel weer terug heb. Ik heb alleen geen idee hoe en waar dit opgeslagen staat. Iemand die mij kan helpen?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

EWK schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:35:
[...]

Natuurlijk!
Geweldig! Bedankt! Zeker handig om een flinke rekening te voorkomen!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Laatst online: 14-06 21:38
EWK schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:35:
[...]

Natuurlijk!
Dit vroeg ik mij ook af. In principe maakt TomTom toch helemaal geen gebruik van internet? Aangezien je kaarten gebruikt, die al voorgeinstalleerd zijn.
Of maak ik hier een denkfout? Ik hoor graag wanneer het voor kan komen dat TomTom eventueel internet zou kunnen/moeten gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Buffalo schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:39:
[...]

Dit vroeg ik mij ook af. In principe maakt TomTom toch helemaal geen gebruik van internet? Aangezien je kaarten gebruikt, die al voorgeinstalleerd zijn.
Of maak ik hier een denkfout? Ik hoor graag wanneer het voor kan komen dat TomTom eventueel internet zou kunnen/moeten gebruiken!
Nee hoor, Tomtom maakt verbinding met de GPS satellieten, en dat heeft niets met internet te maken.
De positie krijgt hij dus van de satellieten en past hij toe op de kaart.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
EWK schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:01:
[...]

Nee hoor, Tomtom maakt verbinding met de GPS satellieten, en dat heeft niets met internet te maken.
De positie krijgt hij dus van de satellieten en past hij toe op de kaart.
Ok, dan heb ik het toch goed. Mja ik had nu met mijn HTC TD met Google Maps zitten spelen, maar dan moet je wel oppassen als je geen losse internetbundel hebt! Omdat Google Maps natuurlijk iedere keer zijn kaart moet herladen, kunnen de kosten aardig oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Buffalo schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:40:
[...]

Ok, dan heb ik het toch goed. Mja ik had nu met mijn HTC TD met Google Maps zitten spelen, maar dan moet je wel oppassen als je geen losse internetbundel hebt! Omdat Google Maps natuurlijk iedere keer zijn kaart moet herladen downloaden, kunnen de kosten aardig oplopen.
:)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Haha ;) , wat je wilt. Het komt toch op het zelfde neer?! Maar downloaden is inderdaad duidelijker. Zonder databundel kan het aardig wat geld gaan kosten. WiFi is in dat geval ideaal, alleen is dat natuurlijk niet overal voorhanden. Maar dat is een andere discussie.
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste