Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice-Rabbit
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-06 13:13
l00pz schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:55:
[...]

Ik heb dit wel werkend gekregen. TomTom ziet inderdaad mijn Device en doet ook daadwerkelijk MapShare updates toepassen (hij maakt nieuwe files aan met de datum en tijd van het moment dat je ermee bezig bent).
Als ze ook daadwerkelijk terug te vinden zijn in de Maps weet ik niet, er zijn geen nieuwe wegen bij gekomen in de buurt waar ik woon :) Dus kan het niet testen helaas.
Ik heb het makkelijker voor elkaar gekregen:
Uitgaande van een werkende TT7 en geinstalleerde TomTomHome2, en met inloggegevens.
- Op je device kopieer de navigator map (waarschijnlijk: Internere kaart\Navigator) naar \Storage Card\Program Files
- Start Home2 op, bij error terug.
- Selecteer Storage Card
- Ga verder met updaten (Werk Pocket PC bij).
- Kopieer eventueel gewijzigde bestanden in Navigator 1 malig terug naar orginele locatie (Na volgende updates veranderen deze files niet meer).

Zo werkt het bij mij nu continue zonder extra poespas bij elke volgende update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb vandaag tt7 er weer af gegooid. Toch wel erg traag icm m'n Magician...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Als ik rij dan zie ik de pijl op de tomtom niet vloeiend bewegen, maar eerder wat schokkend. Ook als ik een bocht neem dan reageert de tomtom er later op. Hoort dit? Of hoort het allemaal vloeiend te gaan zonder vertraging?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoppy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-02 09:36
drernie schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:13:
Als ik rij dan zie ik de pijl op de tomtom niet vloeiend bewegen, maar eerder wat schokkend. Ook als ik een bocht neem dan reageert de tomtom er later op. Hoort dit? Of hoort het allemaal vloeiend te gaan zonder vertraging?
Heb dat nu al een paar keer gehoord.
Ikzelf heb geen problemen met een schokkerig beeld op de HTC Wizard (MDA Vario).

Wel ben ik op zoek naar de aangepaste data.chk waarin de flits-meldingen staan.
Iemand deze al gevonden of misschien zelf al gemaakt?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
Voro de fans, voor de 720.1802 en 720.1803 WE kaart staan de updates van mapshare op FTD.

Vario en echt geen last van traagheid.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
drernie schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:13:
Zie eerdere post.

Zet wat POI' uit (max 4-5) dan moet het wat soepler draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoppy schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:49:
[...]

Ikzelf heb geen problemen met een schokkerig beeld op de HTC Wizard (MDA Vario).

John
Alle niet relevante poi vinkjes uitzetten etc. Dat hielp op mijn MIO168. Gaat nu vloeiend over het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TOMTOM home ziet mijn device, echter niet de kaart (v7)...... dus zullen er ook geen upodates voor zijn. De kaart staat op de storage card, direct in de root...... Als ik er een kaart v6 bij zet ziet hij deze wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:26

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

asing schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:32:
Voro de fans, voor de 720.1802 en 720.1803 WE kaart staan de updates van mapshare op FTD.

Vario en echt geen last van traagheid.
Ik weet niet of een modje hier lastig over gaat doen ivm warez?!
[...]

John
Jij wilt gewoon weten waar de flitspalen zich bevinden icm een poi, niet?
En ik weet niet als dit illegaal is, anders moet een modje dit maar ff aanpassen. Maar ik post soms ook de flits bestandjes op FTD. Deze zijn gemaakt van google maps (voor heel europa) en omgezet naar een TT bestand en deze werken met elke navcore. Tot nu toe heb ik geen probs. ermee gehad.

Zo zijn er ook anderen die dat op FTD posten, dus ik zou zeggen neem een kijkje op FTD!! ;)

edit-
btw de flits bestandjes kan je gewoon in de folder van je kaart zetten! Dus dan hoef je niet met je data.chk aan de slag!

[ Voor 6% gewijzigd door XTREEMRaGE op 08-07-2008 12:12 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Flitsbestandjes kan nog simpeler :

- neem een account bij flitspaal.nl (graties)
- installeer poiedit (ook graties)
- stel poiedit zo in dat hij automatisch alle flitspalen download en en je kaartmap op de PDA zet.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

asing schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:18:

- stel poiedit zo in dat hij automatisch alle flitspalen download en en je kaartmap op de PDA zet.
yep, maar dan heb je wel alleen de benelux of is dit uitgebreid?! was alweer een tijd geleden dat ik flitspaal.nl heb gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zo zijn er ook anderen die dat op FTD posten, dus ik zou zeggen neem een kijkje op FTD!! ;)
Eerst vraag je je af of we er moeilijk over doen en dan verwijs je er zelf naar. 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door pven op 08-07-2008 19:41 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Het uitzetten van de POI's zorgt er inderdaad voor dat het beeld minder schokt. Er is alleen een kleine vertraging in het beeld als je bijvoorbeeld een bocht neemt. Ik weet niet of dat inherent is aan satelliet navigatie.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

pven schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:36:
[...]

Eerst vraag je je af of we er moeilijk over doen en dan verwijs je er zelf naar. 8)7
euhm ik wist niet dat FTD illegaal op zich was en dat alle content illegaal is dat op FTD te vinden is 8)7 . Ik weet wel dat er neit over maps(share) gesproken mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
XTREEMRaGE schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:45:
[...]

euhm ik wist niet dat FTD illegaal op zich was en dat alle content illegaal is dat op FTD te vinden is 8)7 . Ik weet wel dat er neit over maps(share) gesproken mag worden.
offtopic:
Deze discussie hoort hier niet, maar ... software die je via FTD download is in 99% van de gevallen illegaal, ook films en muziek zijn sinds kort niet meer legaal te downloaden. Maar goed: wat ik al zei, deze discussie hoort niet in dit forum. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

pven schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:56:
[...]

offtopic:
Deze discussie hoort hier niet, maar ... software die je via FTD download is in 99% van de gevallen illegaal, ook films en muziek zijn sinds kort niet meer legaal te downloaden. Maar goed: wat ik al zei, deze discussie hoort niet in dit forum. :)
offtopic:
idd maar daar(films, muziek) had ik het niet over ;)
asing schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:18:

btw met poiedit krijg je heel veel bestanden toch?! of is dit ook aan te passen, zou wel makkelijk zijn. Want degene die ik maak hebben maar 2 bestanden uiteindelijk, wel zo makkelijk als je het uit je folder moet verwijderen ;D

[ Voor 82% gewijzigd door XTREEMRaGE op 09-07-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002

Pinobigbird

doesn't share food!

Flitslocaties werken prima met PoiEdit moet ik zeggen. Het aantal bestanden is misschien wel veel; voor iedere categorie een .ov2, een .bmp en een .ogg, en dat voor bijna 20 categorieën. Maar wat maakt dat uit? Hoe vaak komt het voor dat je ze moet verwijderen? En dan nog, sorteren op extensie, en dan de drie keer soorten verwijderen is zo gedaan.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Als ik mijn telefoon (asus P750) op trillen heb staan en ik open tomtom 7 dan zet hij niet het profiel automagisch op speaker modus, wat Igo wel altijd doet. Is er hier een instelling voor :?

[ Voor 4% gewijzigd door Jerome! op 10-07-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Pinobigbird schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:06:
Flitslocaties werken prima met PoiEdit moet ik zeggen. Het aantal bestanden is misschien wel veel; voor iedere categorie een .ov2, een .bmp en een .ogg, en dat voor bijna 20 categorieën. Maar wat maakt dat uit? Hoe vaak komt het voor dat je ze moet verwijderen? En dan nog, sorteren op extensie, en dan de drie keer soorten verwijderen is zo gedaan.
Ik zit er wel vaak mee te spelen, dus ik verwijder wel vaak de flitslocaties en of andere files :P. Dus vandaar, waarschijnlijk hebben anderen er idd meer aan. Maar nog 1 vraag: heeft poiedit al europa? of is dat er nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Hallo,

ik heb sinds kort de HTC touch Diamond en wil nu tom tom installeren op mijn mda. Ik ben echter helemaal nieuw met deze mda en het installeren van Tom Tom is voor mij ook de eerste keer. Ik heb het installatie bestand op mijn HTC gezet en zodra ik deze aantik wil hij opstarten om te installeren, dit wordt echter bruut onderbroken met de melding "unale to start Not enough memory is available." ik heb er geen idee van of ik het installatie bestand misschien ergens verkeerd geplaatst heb (staat in de map mijn apparaat/intern geheugen/My documents/tijdelijke documenten) ik heb verder nog 54 % programma geheugen vrij dus hier zal het niet aan liggen...

wat doe ik fout?

Alvast bedankt voor de reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Probeer het eens vanop je geheugenkaartje te starten. Da's toch weer een +10meg geheugen dat je vrij krijgt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
de htc diamond heeft geen geheugenkaartje dus dat zal helaas niet lukken... ik kan het dus alleen op de mda zelf zetten en niet op de kaartje.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
:?
Waar zet je je kaart dan? Of zit er 2/4/8gig ingebakken, zoals bij een iphone of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
Ik heb hem aan het lopen gelukkig :) maar nu alleen geen gps-signaal... iemand daar ervaring mee met de HTC diamond??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de gele en groene tekentjes met afstanden tot een NP.
Ik heb namelijk een DKV bestand op de telefoon gezet om benzinestations makkelijker te vinden, als ik dan kies voor een DKV Nuttige plaats op de route dan zie ik een aantal benzinestations met afstand. Maar ik begrijl niet wat nu het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 11:20
Volgens mij betekent groen dat hij op je huidige route ligt, en geel dat je een stukje moet omrijden. Helemaal geen plaatje betekent dat hij niet op of in de buurt van je route ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:38:
Home 2.3 herkent mijn device niet......??

Blijft mety de melding komen in drie stappen dat ik hem aan moet sluiten en op het device iets aan moet klikken maar dat lukt niet. TT7 werkt verder uitstekend alleen niet in combinatie met Home 2.3

Mitac Mio 168 met WM6 en Home 2.3 en TT7
Roob, hoe is het je gelukt om WM6 op een Mitac Mio 168 te krijgen??? (ik zit nl. met gigantisch grote iconen wanneer ik nu TT7 installeer.. maar dat staat los van m'n interesse in WM6 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:56:
[...]

Roob, hoe is het je gelukt om WM6 op een Mitac Mio 168 te krijgen??? (ik zit nl. met gigantisch grote iconen wanneer ik nu TT7 installeer.. maar dat staat los van m'n interesse in WM6 :) )
Sollie, schaam schaam het is windows mobile 2003 SE, maar tt7 draait uitstekend !

SE kun je downloaden voor de mio168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hm, da's wel raar, ik heb gisteren geprobeerd om TT7 op een S100 met WM2003SE te installeren.
Ding startte op en vloog er direct weer uit.
Dacht dat het aan de 2003SE zou gelegen hebben, maar dan moet het toch iets anders zijn... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb tt6 met West-europa, dat werkt allemaal prima. Ik heb er vandaag Oost-europa bij gezet, dus in de map waar west-europa staat. Nu zou je in TT kunnen wisselen van kaart, maar ik krijg enkel Western_europe te zien.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb hier een Acer N35 liggen en daar draait TT7 ook gewoon goed op, mits hij in de lader hangt (bekend probleem van de N35)

Één ding waar ik wel mee zit is dat hij niet altijd start, hij geeft dan een melding van onvoldoende geheugen.

Weten jullie misschien waar dat aan ligt ? Zou dat RAM geheugen zijn of SD-kaart geheugen ? Ik heb namelijk een 2GB SD kaart en met TT7 en Western and Central Europe map geinstalleerd blijven er maar enkele 100'en kb's vrij. Misschien kan ik wat buitenlandse voices verwijderen, hoe kan ik zien welke de Nederlandse zijn ?

Anders kan ik volgens mij nog dat schuifje verzetten in WM2003 toch ? Dat ook maar eens proberen.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Jieve schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:40:
Ik heb tt6 met West-europa, dat werkt allemaal prima. Ik heb er vandaag Oost-europa bij gezet, dus in de map waar west-europa staat. Nu zou je in TT kunnen wisselen van kaart, maar ik krijg enkel Western_europe te zien.

iemand een idee?
Dat kan helemaan niet, aangezien er dan dubbele bestanden zouden zijn.
Zet elke kaart gewoon in een aparte map, probleem opgelost.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Jieve schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:40:

iemand een idee?
Microkid schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 09:28:
[...]

Dat kan helemaan niet, aangezien er dan dubbele bestanden zouden zijn.
Zet elke kaart gewoon in een aparte map, probleem opgelost.
Wat Microkid zegt. Dus dan zal je 2 folders hebben: Western_Europe en Eastern_Europe. dan moet het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Fire69 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:18:
Hm, da's wel raar, ik heb gisteren geprobeerd om TT7 op een S100 met WM2003SE te installeren.
Ding startte op en vloog er direct weer uit.
Dacht dat het aan de 2003SE zou gelegen hebben, maar dan moet het toch iets anders zijn... :/
Dat moet inderdaad iets anders zijn, ik heb 'm hier draaien op een S100, werkt perfect. Met wat kluswerk heb ik ook mapshare nog aan de praat gekregen :) Vooral het invoeren van bestemmingen gaat voor mijn gevoel sneller dan bij TT6.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Misschien een klein beetje offtopic, maar aangezien we hier toch allemaal met navi bezig zijn:

Heb het nooit echt gevolgd, de zaak tomtom i.s.m. de ingebouwde gps van (nokia) telefoons (n95,n82). Het moet toch niet zo moeilijk zijn voor tomtom om het net zo te programeren als sygic, dat we gebruik kunnen maken van de interne gps? Dit hebben ze dus echter niet gedaan.

Weet iemand of ze dat in de toekomst wel gaan doen? Gps lijkt een standaard te gaan worden op mobiele telefoons. Dus zou het misschien in de volgende mobile versie wel toegevoegd worden?

[ Voor 35% gewijzigd door een moderator op 12-07-2008 13:42 . Reden: verplaatst van sygic-topic naar dit topic :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Twanjo schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:27:
Heb het nooit echt gevolgd, de zaak tomtom i.s.m. de ingebouwde gps van (nokia) telefoons (n95,n82). Het moet toch niet zo moeilijk zijn voor tomtom om het net zo te programeren als sygic, dat we gebruik kunnen maken van de interne gps? Dit hebben ze dus echter niet gedaan.

Weet iemand of ze dat in de toekomst wel gaan doen? Gps lijkt een standaard te gaan worden op mobiele telefoons. Dus zou het misschien in de volgende mobile versie wel toegevoegd worden?
Naar mijn weten is TomTom gestopt in de mobile navigatiemarkt, dus TomTom 6 is de laatste versie en zullen dus ook geen updates meer aanbieden.

Echter kan je met een extra device driver wel de interne GPS gebruiken met TomTom (ik gebruik het zelf met succes). In het TomTOm topic zal je daar wel meer info over vinden.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Xymox schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:39:
Naar mijn weten is TomTom gestopt in de mobile navigatiemarkt, dus TomTom 6 is de laatste versie en zullen dus ook geen updates meer aanbieden.

Echter kan je met een extra device driver wel de interne GPS gebruiken met TomTom (ik gebruik het zelf met succes). In het TomTOm topic zal je daar wel meer info over vinden.
Een goede vriend van mij heeft onlangs een HTC Touch Daimond aangeschaft, hier zit TomTom 7 op voorgeïnstalleerd. Ik neem dus aan dat je met de mobile navigatiemarkt een uitsluiting geeft voor de Windows smartphones, voor het Symbian platform heb ik hetzelfde vermoeden idd.

[ Voor 6% gewijzigd door BastiaanN op 12-07-2008 13:44 . Reden: niet offtopic :P ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Jongens, TomTom heeft inderdaad TomTom 7 meegeleverd op Diamond toestellen in Duitsland. Deze versie (maar ook de 6) kan gebruik maken van de interne GPS ontvanger. Bij de 7 versie ziet die die meteen, bij de 6 versie moet je NMEA (of zoiets :) )ontvanger selecteren op dezelfde COM poort als je interne GPS ontvanger zit. Dus TomTom kan je gewoon gebruiken icm interne GPS ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

offtopic:
No offence maar onder welke steen kom jij vandaan? :*)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
running man schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:33:
Jongens, TomTom heeft inderdaad TomTom 7 meegeleverd op Diamond toestellen in Duitsland. Deze versie (maar ook de 6) kan gebruik maken van de interne GPS ontvanger. Bij de 7 versie ziet die die meteen, bij de 6 versie moet je NMEA (of zoiets :) )ontvanger selecteren op dezelfde COM poort als je interne GPS ontvanger zit. Dus TomTom kan je gewoon gebruiken icm interne GPS ontvanger.
De vraag over de interne GPS gaat over de Symbian toestellen, die hebben (zonder hack) alleen de mogelijkheid om verbinding te maken met een bluetooth GPS ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

BastiaanN schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:58:
[...]

De vraag over de interne GPS gaat over de Symbian toestellen, die hebben (zonder hack) alleen de mogelijkheid om verbinding te maken met een bluetooth GPS ontvanger.
Oeps, iets te snel gelezen. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

BastiaanN schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:58:
[...]

IMHO betreft het hier geen hack, maar een slimme truuk om een device driver naar de interne GPS aan te kunnen sturen als bluetooth device.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Xymox schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:27:
[...]

IMHO betreft het hier geen hack, maar een slimme truuk om een device driver naar de interne GPS aan te kunnen sturen als bluetooth device.
"a "hack" refers to a clever, quick fix to a computer program problem"
Wikipedia: Hack (technology)

dus wel degelijk een hack :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

BastiaanN schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:36:
[...]

"a "hack" refers to a clever, quick fix to a computer program problem"
Wikipedia: Hack (technology)

dus wel degelijk een hack :P
Tsja, volgens die definitie wel, echter staat er iets verder :
"The term is also used to refer to a modification of a program or device to give the user access to features that were otherwise unavailable"

In dit geval wordt TomTom niet aangepast, maar connect naar een apparaat die zich als bluetooth device voordoet. Maargoed, dit even offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
Mijn ervaringen mbt TT Home:
Ik heb een HTC P3300 (MDA Compact III), en wissel wel s van rom, eerst had ik Touch Vanilla 4.02 en die werkte prima met Home, daarna Oops Black v1.0 uitgeprobeerd maar kreeg Home hiermee niet aan de praat, in de release notes van Oops Black staat ook
* New Driver
* Xip update
Hierna de MOSSI meets ANJA31 v1.0 geïnstalleerd en 't werkt allemaal weer foutloos. Ik denk dat 't kwam door de "nieuwe drivers", die waarschijnlijk geport zijn van een andere HTC, dat Home 'm niet herkent als geldig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Heb sinds kort een HTC Touch Diamond in combinattie met TT7.

Nu had ik in eerste instantie een probleem met het afspelen van de gesproken snelheidwaarschuwingen. Nu ik de ogg bestanden gekopierd heb naar de navigator\sounds folder is dit opgelost.

Alleen vind ik de afbeeldingen die ik nu gebruik voor de snelheidcontroles wat klein. Omdat de HTC TD een hogere schermresolutie heeft worden deze "verkleind" weergegeven. Wie kan mij helpen aan meer duidelijke / grotere snelheid afbeeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 19:51
Heeft iemand de demo al eens gedaan van tomtom 7 in duitsland. Er zijn niet veel auto's die die snelheid daar kunnen halen. Als deze snelheid ook wordt gebruikt om de tijd te berekenen dan kun je wel eens veel later op je bestemming aankomen.

Tomtom 7 met snelheidsbeperking:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gYYMU8A2RYvUqkeDu71R78zK/thumb.gif

Tomtom 7 zonder snelheidsbeperking:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9vHxqupeLhUywo0n0RXPMGnt/thumb.gif

Toch belachelijk dat tomtom met snelheden werkt van 256km/u...

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:22

Gaitman

The Real One

Ik zag in een ander topic een url met TMC informatie. Toen bedacht ik me ineens is er geen TMC emulator iets voor op je PocketPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
kfaessen schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:16:
Heeft iemand de demo al eens gedaan van tomtom 7 in duitsland. Er zijn niet veel auto's die die snelheid daar kunnen halen. Als deze snelheid ook wordt gebruikt om de tijd te berekenen dan kun je wel eens veel later op je bestemming aankomen.

Tomtom 7 met snelheidsbeperking:
[afbeelding]

Tomtom 7 zonder snelheidsbeperking:
[afbeelding]

Toch belachelijk dat tomtom met snelheden werkt van 256km/u...
Ik snap niet wat die 2 afbeeldingen er mee te maken hebben? :?
Plus dat je bij een route-demo kan instellen dat hij tot 500% van de normale snelheid kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoppy
[...]

John
Nee, wat ik bedoel is de STEM voor de flintsmeldingen. Standaart kun je altijd kiezen uit een piepje en een koe en zo. Maar in de vorige TT's kon je die ook aanpassen naar stemmen. Deze file werkt echter niet meer in TT7 en dus is mijn vraag of hier al een nieuwe DATA.CHK voor is.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
shoppy schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:33:
[...]

Nee, wat ik bedoel is de STEM voor de flintsmeldingen. Standaart kun je altijd kiezen uit een piepje en een koe en zo. Maar in de vorige TT's kon je die ook aanpassen naar stemmen. Deze file werkt echter niet meer in TT7 en dus is mijn vraag of hier al een nieuwe DATA.CHK voor is.

Alvast bedankt.
Die data.chk aanpassing is al een tijdje achterhaald en vervangen door .ogg geluidsbestanden per POI flitser. Dus naast je .ov2, .bmp en .inf bestandje, komt per flitser ook een .ogg. Vele malen handiger instellen in TT en evt. ook zelf te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
snarf schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:58:
[...]

Die data.chk aanpassing is al een tijdje achterhaald en vervangen door .ogg geluidsbestanden per POI flitser. Dus naast je .ov2, .bmp en .inf bestandje, komt per flitser ook een .ogg. Vele malen handiger instellen in TT en evt. ook zelf te wijzigen.
In je map sounds ogg file plaatsen en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 17:51
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:32:
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met Tomtom 6.032. Iedere keer als ik het programma start, start ie
ook GPRS. Ook als ik in Tomtom draadloze gegevens uitzet. Weet iemand hoe ik voorkom dat ie
GPRS opstart? Mijn Touch is Orange branded

Alvast bedankt,

Maurice
Zelfde probleem hier, en nog geen antwoord gevonden.
Ik heb een HTC TyTN II met TomTom Navigator 6.

Ik heb in TomTom de dataverbinding wel uitgezet, maar toch maakt ie verbinding zodra TomTom opstart.

Heeft iemand intussen al een oplossing?

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Staat niet toevallig via het programma Advanced Config assisted GPS aan? Sinds ik die aan hebt op mijn TyTn2 start hij bij mij ook steeds die dataverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Laatst online: 23-08 17:12
Veneficus schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:07:
[...]

Zelfde probleem hier, en nog geen antwoord gevonden.
Ik heb een HTC TyTN II met TomTom Navigator 6.

Ik heb in TomTom de dataverbinding wel uitgezet, maar toch maakt ie verbinding zodra TomTom opstart.

Heeft iemand intussen al een oplossing?
Ik heb hetzelfde 'probleem' gezien met TomTom 7 op een Qtek 9100. TomTom 7 geeft daarbij een nieuw probleem, dat het geluid bij het starten gemute is als de dataverbinding actief is. Met TomTom 6(.02?) op een Qtek 9100 heb ik dit laatste probleem overigens nooit gezien.

Als je een telefoongesprek voert zet TomTom automatisch het geluid uit. Bij het beïndigen komt het geluid netjes terug, zelfs als je TomTom (7) gemute bent gestart.

Het lijkt erop alsof TomTom 7 bij het starten geen onderscheid meer maakt tussen een voice en een dataverbinding :?

[ Voor 84% gewijzigd door snarf op 15-07-2008 18:25 . Reden: Issue met geluid toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 17:51
Vorkie schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:20:
Staat niet toevallig via het programma Advanced Config assisted GPS aan? Sinds ik die aan hebt op mijn TyTn2 start hij bij mij ook steeds die dataverbinding.
Via Kaiser Tweak had ik inderdaad Assisted GPS aanstaan. Ik dacht dat dat via het gewone GSM signaal ging. Opgelost. Thx _/-\o_

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoppy
snarf schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:58:
[...]

Perfect, bedankt.
Alles doet het weet vanouds, maar dan nieuw ;)

Heb ook gelijk de achterkant van mijn Alfaatje inbeeld ipv het standaart pijltje. Erg leuk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak al jaren gebruik van TomTom6 op mijn PDA maar heb de volgende twee mappen:
- West and central europe
- Eastern europe

Nu mis ik een aantal landen in mijn collectie:
- Joegoslovie
- Servie
- Bulgarije
- Turkije

Wie kan mij vertellen of deze kaarten uberhaupt bestaan? Ik zie dat TomTom dit namelijk wel voor hun eigen productrange heeft maar niet voor de PDA gebruiker. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
ik wilde graag wat kaarten aanschaffen via TomTom, maar ligt de site bij jullie ook plat? of ligt het aan mij?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Gaitman schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:08:
Ik zag in een ander topic een url met TMC informatie. Toen bedacht ik me ineens is er geen TMC emulator iets voor op je PocketPC?
Goede vraag, mijn vorige phone (S710) haalde deze met R66 over de dataverbinding naar binnen.

Dan staat het dus ergens op het net, nu alleen nog de vraag hoe we het TT (of IGO of welke dan ook) vertellen....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:35
bluecupra schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:13:
Heb sinds kort een HTC Touch Diamond in combinattie met TT7.

Nu had ik in eerste instantie een probleem met het afspelen van de gesproken snelheidwaarschuwingen. Nu ik de ogg bestanden gekopierd heb naar de navigator\sounds folder is dit opgelost.

Alleen vind ik de afbeeldingen die ik nu gebruik voor de snelheidcontroles wat klein. Omdat de HTC TD een hogere schermresolutie heeft worden deze "verkleind" weergegeven. Wie kan mij helpen aan meer duidelijke / grotere snelheid afbeeldingen?
Hier dezelfde ervaring, TT7 werkt perfect op de htc touch diamond, maar icoontjes erg klein vanwege vga resolutie van 't scherm... Inmiddels al iemand voor vga geschikte icoontjes gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Iemand tomtom 7 al aan de gang op een Windows CE device ? Bijvoorbeeld een PNA-150 ofzo ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Tytn II met tt7 (repack3) en western central europe 1803 en na de aanwijzingen in dit topic the hebben opgevolgd kan ik nu mapshare doen (was eerst grayed-out) in TT home.
Echter hij komt telkens opnieuw met dezelfde update (mapshare update, zeer klein) en zegt vervolgens rechts bovenin dat mijn kaart is bijgewerkt en 97536 mapshare correcties gebruikt.
Er worden echter helemaal geen correcties binnegehaald en al helemaal niet de aantallen van 1.000 of meer zoals hier wordt gemeld.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Misschien heb je Western and Central Europe V720 1803 wel inclusief de Map Share updates ge##.**. -kocht, waarbij ze al verwerkt zijn. Je zou op zoek moeten naar een plaats die zeker geüpdate is en die opzoeken met TomTom om te controleren of die plaats al is bijgewerkt.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

*weg*

Die kaart heeft ie gekocht, want een andere manier om er legaal aan te komen is er niet. ;)

Ik denk dat er al updates in de map zitten en dat mapshare die herkent.

[ Voor 38% gewijzigd door pven op 18-07-2008 21:42 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

Hinten naar warez staan we niet toe.

[ Voor 87% gewijzigd door pven op 18-07-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 14-09 13:35
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:56:
Ik maak al jaren gebruik van TomTom6 op mijn PDA maar heb de volgende twee mappen:
- West and central europe
- Eastern europe

Nu mis ik een aantal landen in mijn collectie:
- Joegoslovie
- Servie
- Bulgarije
- Turkije

Wie kan mij vertellen of deze kaarten uberhaupt bestaan? Ik zie dat TomTom dit namelijk wel voor hun eigen productrange heeft maar niet voor de PDA gebruiker. Klopt dit?
e
Dat zou kunnen. Ik weet dat tijden geleden, in de 5.x tijd er wel kaarten waren van die regio. Ik denk dat met de huidige produkten er geen legale oplossing (meer) voor je is maar dat kan je natuurlijk navragen bij tomtom.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Ik heb een map gekocht voor mijn Go 720.
NU heb ik de software ook draaien op mijn Medion PNA-150
De software draait goed, alleen kan hij geen kaart vinden....
Heb de map gewoon op de SD kaart staan en heb deze al van mijn device key voorzien.
Iemand een idee ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik heb TT 7 op mijn Touch Diamond geinstalleerd. Mij vallen 2 dingen op:

1. Mijn poi's worden heel klein in beeld weergegeven. Ik moet naar voren leunen op de TD kijken wat voor poi het is.
2. De beeldopbouw is erg langzaam, ik dacht dat ik enkele weken terug bijna vloeiend kon navigeren. Nu blijft hij meestal 3 sec hangen op een een bocht en gaat dan stotterend verder. Ik heb al mijn poi's eens uitgezet om te kijken of het sneller ging, maar dit hielp vrijwel niets.

Iemand een oplossing voor beide problemen? Ik heb volgens mij de vga-versie draaien en TomTom op mijn "interne kaart" geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik had ook mijn momentje gisteren! Ik wilde van Arnhem naar Sittard. Met de vorige kaart (versie 660 geloof ik) was het via Den Bosch en Eindhoven.

Nu, met de 720 kaart ging het anders, de A73 is immers klaar. Kom ik ineens een lichtbord tegen dat die verdomde tunnels dicht zijn! :( :X 8)7 |:( :( Helemaal via de Napoleonsbaan omrijden, achter de kampeerders aan!

Aangekomen bij mijn maat in Sittard via Google Maps de lokatie van klotedingen opgezocht (ze zijn toch altijd dicht in het weekend) en in TomTom MapShare aangegeven dat je er niet doorheen kon.

Terugweg ging dus weer wel over Eindhoven. ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Tip voor de mensen met een PDA met tomtom7.
Als je van de PLUS diensten gebruik wilt maken en die op dit moment niet werken dan de volgende handleiding:

Maak met kladblok een nieuw bestandje aan.
schrijf hier alleen "0" in. Zonder de "" dus.

Sla deze op als phone.dll.
En stop deze in je windows map op je PDA.
Nu zouden je plus diensten het moeten doen. Bij mij wel in elk geval

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
asing schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:00:
Ik had ook mijn momentje gisteren! Ik wilde van Arnhem naar Sittard. Met de vorige kaart (versie 660 geloof ik) was het via Den Bosch en Eindhoven.

Nu, met de 720 kaart ging het anders, de A73 is immers klaar. Kom ik ineens een lichtbord tegen dat die verdomde tunnels dicht zijn! :( :X 8)7 |:( :( Helemaal via de Napoleonsbaan omrijden, achter de kampeerders aan!

Aangekomen bij mijn maat in Sittard via Google Maps de lokatie van klotedingen opgezocht (ze zijn toch altijd dicht in het weekend) en in TomTom MapShare aangegeven dat je er niet doorheen kon.

Terugweg ging dus weer wel over Eindhoven. ;) :9
De tunnels in de A73 zijn al tijden in de weekend gesloten en dat zal zo blijven tot aan de volledige openstelling. Dat is geen nieuws meer.
Laatste info staat altijd op: http://www.vialimburg.nl
En voor NL kijk je even op: http://www.vananaarbeter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, waarschijnlijk is dit al eerder gevraagd en beantwoord maar om even 2 topics door te lezen.....
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

ik heb sinds kort een pda met tomtom mobile 6 en nu kreeg ik een .zip bestand met 6 verschillende bestanden waarvan een .ov2 en een .bmp bestand.

deze heb ik gedownload van
Deze link kunnen wij niet controleren op warez, dus uit voorzorg verwijderd :)
en dan de 4e plaatsing met het .zip bestand.

deze heb ik uitgepakt met winzip naar de benelux map op het tomtom kaartje maar deze worden niet gezien in de lijst met nuttige plaatsen of favorieten.

verder wilde ik graag het geluidje aanpassen dat gespeeld wordt bij het in de buurt komen van de NP.
deze staat nu op cow maar ik kan ook dit bestand nergens op het tomtom kaartje vinden.

ik weet dat ik waarschijnlijk een zeer domme vraag stel maar ik kom er echt niet uit en google bracht me hier.

[ Voor 6% gewijzigd door DaannO op 20-07-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HTC TytnII met TT7. Ik heb veel last van afgebroken zinnen, anders dan in dit topic is gemeld waarbij een zwaardere stem klinkt in de buurt van een POI.

Ik hoor meestal bij het rijden op een recht stuk "NA..." en dan uiteindelijk "links afslaan"
Het lijkt alsof bij het stuk "na 400 meter linksaf slaan" niet goed doorkomt.

Voor de goede orde, ik gebruik een carkit van veripart, waarbij een speaker/lader in de sigarettenaansteker prikt.

Iemand dit probleem ook en misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:54:
Ik heb TT 7 op mijn Touch Diamond geinstalleerd. Mij vallen 2 dingen op:

1. Mijn poi's worden heel klein in beeld weergegeven. Ik moet naar voren leunen op de TD kijken wat voor poi het is.
2. De beeldopbouw is erg langzaam, ik dacht dat ik enkele weken terug bijna vloeiend kon navigeren. Nu blijft hij meestal 3 sec hangen op een een bocht en gaat dan stotterend verder. Ik heb al mijn poi's eens uitgezet om te kijken of het sneller ging, maar dit hielp vrijwel niets.

Iemand een oplossing voor beide problemen? Ik heb volgens mij de vga-versie draaien en TomTom op mijn "interne kaart" geinstalleerd.
Porbleem 2 heb ik ook op mijn TTN 2, en die heeft qvga. Zou ik ook graag een oplossing voor horen.

Wat betreft probleem 1, dat heb ik niet, dus ik denk dat je resolutie te hoog is voor de plaatjes die bij de POIs horen. Misschien kun je die plaatjes vervangen voor grotere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
Holgersson schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:42:
[...]

De tunnels in de A73 zijn al tijden in de weekend gesloten en dat zal zo blijven tot aan de volledige openstelling. Dat is geen nieuws meer.
Klopt, en MapShare ondersteunt (nog?) geen tijdelijke afsluitingen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:40:
Ik heb een HTC TytnII met TT7. Ik heb veel last van afgebroken zinnen, anders dan in dit topic is gemeld waarbij een zwaardere stem klinkt in de buurt van een POI.

Ik hoor meestal bij het rijden op een recht stuk "NA..." en dan uiteindelijk "links afslaan"
Het lijkt alsof bij het stuk "na 400 meter linksaf slaan" niet goed doorkomt.

Voor de goede orde, ik gebruik een carkit van veripart, waarbij een speaker/lader in de sigarettenaansteker prikt.

Iemand dit probleem ook en misschien een oplossing?
Same problem here!
Heb er eigenlijk alleen last van als ik het toestel in de handsfree carkit heb zitten (Carcomm). Deze is verbonden aan een extra speaker. Hier is geen oplossing voor volgens mij. Heel misschien zou een snellere SD-kaart kunnen helpen. Ik overweeg om Route66 versie 8 aan te schaffen, maar weet alleen niet zeker of het probleem dan weg is. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
madmaus schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:33:
Tip voor de mensen met een PDA met tomtom7.
Als je van de PLUS diensten gebruik wilt maken en die op dit moment niet werken dan de volgende handleiding:

Maak met kladblok een nieuw bestandje aan.
schrijf hier alleen "0" in. Zonder de "" dus.

Sla deze op als phone.dll.
En stop deze in je windows map op je PDA.
Nu zouden je plus diensten het moeten doen. Bij mij wel in elk geval
Voordat ik dit ga proberen, kan iemand mij vertellen wat phone.dll precies doet? De dll bestaat bij mij namelijk al (HTC TyTN2) en is 3kb groot. Iemand meer ervaringen met deze actie, ben toch wat huiverig om zomaar een dll te overschrijven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik weet niet zeker of dit op deze plek geoorloofd is, maar ik zit toch met de volgende vraag.
Mocht deze vraag niet mogen, meld dit dan even, dan haal ik de post weg.

Ik update altijd dagelijks de flitspaal-locaties voor Benelux, zodat ik wat relaxter op de weg zit (piep piep ~250m voor een flitspaal, gas los, niks aan de hand :) ).

Nu ga ik maandag op vakantie naar Italië, via Duitsland en Zwitserland, en zou ik ook voor onderweg de flitspaallocaties aangekondigd krijgen. Ik ben op de hoogte van het feit dat flits-poi's in Zwitserland en ik geloof zelfs ook in Duitsland (kan iemand hier uitsluitsel over geven?) verboden zijn.

Weet of heeft iemand hier een linkje naar flitspaallocaties in Europa, minus de locaties van landen waar het niet legaal is? (Dus iig Zwitserland en wellicht ook Duitsland, iemand daar uitsluitsel over?)

[ Voor 14% gewijzigd door Smultie op 22-07-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:54:
Ik weet niet zeker of dit op deze plek geoorloofd is, maar ik zit toch met de volgende vraag.
Mocht deze vraag niet mogen, meld dit dan even, dan haal ik de post weg.

Ik update altijd dagelijks de flitspaal-locaties voor Benelux, zodat ik wat relaxter op de weg zit (piep piep ~250m voor een flitspaal, gas los, niks aan de hand :) ).

Nu ga ik maandag op vakantie naar Italië, via Duitsland en Zwitserland, en zou ik ook voor onderweg de flitspaallocaties aangekondigd krijgen. Ik ben op de hoogte van het feit dat flits-poi's in Zwitserland en ik geloof zelfs ook in Duitsland (kan iemand hier uitsluitsel over geven?) verboden zijn.

Weet of heeft iemand hier een linkje naar flitspaallocaties in Europa, minus de locaties van landen waar het niet legaal is? (Dus iig Zwitserland en wellicht ook Duitsland, iemand daar uitsluitsel over?)
Ik had eerst de flitslocaties van NL op mijn tomtom6. Met jouw informatie zou ik ook enorm geholpen zijn omdat ik binnenkort een tripje door Europa ga maken. Is er ook een POI voor flitser voor TomTom7 van Benelux verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Die van de Benelux is te verkrijgen op www.flitspaal.nl.
Je zult je daar moeten registreren en vervolgens met PoiEdit (www.poiedit.com) de poi's op je telefoon plaatsen.
Wat ik echter zoek is:
- uitsluitsel of je in Duitsland wél of níet gebruik mag maken van Poi's voor flitspalen
én
- een link naar een site waar voor geheel Europa de locaties staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:18:
Die van de Benelux is te verkrijgen op www.flitspaal.nl.
Je zult je daar moeten registreren en vervolgens met PoiEdit (www.poiedit.com) de poi's op je telefoon plaatsen.
Wat ik echter zoek is:
- uitsluitsel of je in Duitsland wél of níet gebruik mag maken van Poi's voor flitspalen
én
- een link naar een site waar voor geheel Europa de locaties staan.
Handig :)
Ok, nu ben ik dus ook benieuwd naar flits nieuws voor Duitsland, Oostenrijk en nog een paar andere landen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

De ANWB zegt er het volgende over:
In Oostenrijk is alle apparatuur verboden die actief zoekt naar mobiele of vaste snelheidsapparatuur en roodlichtcamera’s. GPS apparatuur die gebruik maakt van een openbare databank is daar niet verboden. Volgens de berichten is dat in België ook zo. Ook in Frankrijk lijkt het erop dat signalering door middel van GPS is toegestaan voor zover er gebruik wordt gemaakt van publieke informatie. Er is nog geen jurisprudentie in Frankrijk.

In Duitsland en Zwitserland is bezit van alle navigatieapparatuur met flitspaalsignalering voor die landen verboden, ook al is die niet in werking. Zwitserland heeft in een persbericht van januari 2007 aangegeven streng te gaan handhaven. Flitssignalering uitzetten is niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Alsof ze je Tomtom na gaan kijken of je niet in de POI's flitspalen hebt staan.

En dan nog...
De gemiddelde Nederlander kan beter Duits, dan dat een Duitser Nederlands kan lezen. :*)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
EWK schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:22:
Alsof ze je Tomtom na gaan kijken of je niet in de POI's flitspalen hebt staan.

En dan nog...
De gemiddelde Nederlander kan beter Duits, dan dat een Duitser Nederlands kan lezen. :*)
Dat doen ze in Zwitserland en Duitsland dus wel inderdaad ;) Ze sluiten gewoon je TomTom aan op een laptop en als je er flitsers in hebt staan krijg je een flinke boete en ben je je TomTom of PDA kwijt.

Oostenrijk is een schaduwgebied, wie bepaalt of een site waar je moet registreren oder "publieke informatie" valt. Daar is in ieder geval nog geen uitspraak over...

[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 22-07-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:56:
[...]

Dat doen ze in Zwitserland en Duitsland dus wel inderdaad ;) Ze sluiten gewoon je TomTom aan op een laptop en als je er flitsers in hebt staan krijg je een flinke boete en ben je je TomTom of PDA kwijt.
Ik neem aan dat ze dan alleen kijken of je flitslocaties van de betreffende landen op je PDA/PNA hebt staan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
SMulTiE schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:11:
[...]

Ik neem aan dat ze dan alleen kijken of je flitslocaties van de betreffende landen op je PDA/PNA hebt staan!?
Volgens mij mag je van geen enkel land deze dingen in je TomTom hebben. Er staat in de regels namelijk niets in dat het alleen voor flitsers in het betreffende land geld, je mag volgens mij helemaal niets erin hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 13-09 15:59
Ik heb 'dit probleem' opgelost door een script te maken met MortScript die na het aanklikken automatisch alle flitsbestanden verwijderd. Tegen de tijd dat oom agent mijn PDA aangesloten heeft is er niet meer aan de hand ;)

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Hier de inhoud:

Ans = Question( "Moeten de bestanden verwijderd worden?", "Verwijderen bestanden", "YesNo" )

If ( Ans eq YES )
Delete( "\Storage Card\Western_Europe\*.bmp" )
Delete( "\Storage Card\Western_Europe\*.ov2" )
Delete( "\Storage Card\Western_Europe\*.ogg" )
Message( "Klaar!", "Operatie voltooid" )
Else
Message( "Operatie afgebroken.", "Info" )
EndIf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Laatst online: 21-08 10:54
heeft iemand al dat 'phone.dll' dingetje al geprobeert? in mijn /windows mapje staat al een phone.dll die ik niet kan deleten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 07:54
SpeedingWilly schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:41:
Hier de inhoud:

Ans = Question( "Moeten de bestanden verwijderd worden?", "Verwijderen bestanden", "YesNo" )

If ( Ans eq YES )
Delete( "\Storage Card\Western_Europe\*.bmp" )
Delete( "\Storage Card\Western_Europe\*.ov2" )
Delete( "\Storage Card\Western_Europe\*.ogg" )
Message( "Klaar!", "Operatie voltooid" )
Else
Message( "Operatie afgebroken.", "Info" )
EndIf
Simpel maar wel leuk !!! _/-\o_

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Dank u wel :)

En wat ik ook gedaan heb:
Ik heb een zip en restore scriptje gemaakt die in "my documents" (intern geheugen PDA) staat.

Het zip script pakt alle flitspalen in en saved die in een zip bestand in "my documents"
Het restore script pakt de flitspalen weer uit in de map directory

Dus als ik weer wegrij bij oom agent kan ik mijn flitspalen weer terugzetten :)
De kans lijkt mij klein dat ze de flitspalen zullen vinden in het zip-bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:27:

Ik heb een zip en restore scriptje gemaakt die in "my documents" (intern geheugen PDA) staat.

Het zip script pakt alle flitspalen in en saved die in een zip bestand in "my documents"

Niet als je het zip bestand dan vervolgens ook nog een gecamoufleerde naam geeft ;)

Maar kun je eens iets meer vertellen over de werking van dit systeem? Als ik het goed begrijp sluit je TomTom af en start vervolgens dat verwijder script en dat verwijdert dan alle flitspalen? En dan heb je een ander script dat de flitspalen weer terug zet vanuit een zip bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
ik222 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:40:
[...]

Niet als je het zip bestand dan vervolgens ook nog een gecamoufleerde naam geeft ;)

Maar kun je eens iets meer vertellen over de werking van dit systeem? Als ik het goed begrijp sluit je TomTom af en start vervolgens dat verwijder script en dat verwijdert dan alle flitspalen? En dan heb je een ander script dat de flitspalen weer terug zet vanuit een zip bestand?
Je beschrijving klopt precies. Houd er rekening mee dat het verwijderen even duurt als je veel flitspalen hebt (lees, veel bestanden).

En een niet triviale naam is inderdaad handig. :) Ik heb gewoon de naam van de map gekozen. Ook kun je het zip bestand ergen diep in een windows dir verstoppen, dan vindt oom agent het helemaal niet. Maar dat gaat mij te ver, ik acht de gemiddelde agent niet slim genoeg om dit te doorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedingWilly schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:51:
[...]

Je beschrijving klopt precies. Houd er rekening mee dat het verwijderen even duurt als je veel flitspalen hebt (lees, veel bestanden).

En een niet triviale naam is inderdaad handig. :) Ik heb gewoon de naam van de map gekozen. Ook kun je het zip bestand ergen diep in een windows dir verstoppen, dan vindt oom agent het helemaal niet. Maar dat gaat mij te ver, ik acht de gemiddelde agent niet slim genoeg om dit te doorzien.
Dit alles klinkt enorm handig zeg :D
Maar hoe maak ik nou zo'n script? (ik ben een eindgebruiker / n00b).
Heb je niet een .exe voor me waar ik op moet klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:08:
[...]

Dit alles klinkt enorm handig zeg :D
Maar hoe maak ik nou zo'n script? (ik ben een eindgebruiker / n00b).
Heb je niet een .exe voor me waar ik op moet klikken?
Het script staat een aantal berichten hierboven }:O Save dit script in een file met de extentie .mscr. En indien nodig moet je natuurlijk de locaties aanpassen (als je b.v. de Benelux map hebt). Verder moet je het programma mortscript installeren: http://www.sto-helit.de

Als je nu op de file klikt dan wordt het script uitgevoerd. Handig als je een link op je opstartscherm zet. Dit werkt natuurlijk alleen voor PDA's waar Mindows Mobile op draait, maar dat was hopelijk al duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:52:
[...]

Het script staat een aantal berichten hierboven }:O Save dit script in een file met de extentie .mscr. En indien nodig moet je natuurlijk de locaties aanpassen (als je b.v. de Benelux map hebt). Verder moet je het programma mortscript installeren: http://www.sto-helit.de

Als je nu op de file klikt dan wordt het script uitgevoerd. Handig als je een link op je opstartscherm zet. Dit werkt natuurlijk alleen voor PDA's waar Mindows Mobile op draait, maar dat was hopelijk al duidelijk.
Ja, met dat script verwijder je wel de flitspalen, maar hoe krijg ik ze weer terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zegt hij hierboven toch ook al? :?
SpeedingWilly schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:27:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Klopt, maar het script van verwijderen zie ik ook ergens staan. Het script van uitpakken niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 07:54
SMulTiE schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 06:12:
Klopt, maar het script van verwijderen zie ik ook ergens staan. Het script van uitpakken niet....
8)7 script voor unzippen ?????? :?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste