[XP pro] Unmountable Boot Volume

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Hoi,

Ik wilde deze week windows XP eens opnieuw installeren maar ik krijg echter wat ik ook probeer voordat ik in het setupmenu komt een BSOD met de bekende Unmoutable_boot_volume.

Mijn windows XP die ik momenteel dus nog geinstalleerd heb werkt wel. Natuurlijk heb ik een hoop gegoogled, maar dan kom ik op oplossingen waar ik dus in het setupmenu van xp moet gaan, maar daar kom ik dus juist niet in dus die oplossingen vallen voor mij weg. Ook gaan al die oplossingen uit van problemen waarbij de huidige XP installatie crashed, maar dat probleem heb ik dus ook niet. Ook de recovery console werkt niet, die geeft een of andere error bij mij.

Graag jullie hulp! :P _/-\o_

Verwijderd

Dit lijkt me meer iets voor WOS en niet zozeer OM, aangezien je hardeschijf e.d. gewoon goed lijkt te werken volgens je verhaal. Heb je al eens in de Knowledge Base gekeken naar wat de reden kan zijn van Unmountable_boot_volume?

Verder lijkt het me handig om je systeem te specificeren, evenals die "een of andere error".

Verwijderd

zeker een Sata hardeschijf?

dan moet je de drivers van je sata controller op een floppy zetten en tijdens het laden van het setup op F6 drukken wanneer er onder in beeld iets staat zoals "press F6 to load thridparty SCSI controllers". de drivers worden dan geladen vanaf de floppy en je kunt verder met je setup.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 01:28:

dan moet je de drivers van je sata controller op een floppy zetten en tijdens het laden van het setup op F6 drukken wanneer er onder in beeld iets staat zoals "press F6 to load thridparty SCSI controllers". de drivers worden dan geladen vanaf de floppy en je kunt verder met je setup.
Hoezo moet dat? De hardeschijf gebruik ik al een tijdje en alles werkt gewoon op de hardeschijf. Denk niet dat ik nog de SATA drivers moet installeren als alles al werkt behalve de windows setup? Naar mijn weten heb ik ze al geinstalleerd, anders werkt windows zelf toch ook niet?

Het is inderdaad een S-ata hardeschijf btw.

[ Voor 3% gewijzigd door BFmango op 26-04-2007 08:06 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:40
In ieder geval de Windows XP CD(via repairconsole) of ERD Commander gebruiken om een diskcheck te doen. Kans is best groot dat je HD het aan het begeven is

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:40
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 01:28:

Onzin. Unmountable boot volume wil zeggen dat ie de HD wel kan vinden, maar niet kan mounten. Als ie de HD niet kan vinden valt er ook weinig te mounten en zal de setup aangeven dat er geen schijven aanwezig zijn

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hou het svp bij 1 topic :) XP updaten SP2, windows en vista werken niet meer

Om hardwarematige problemen uit te sluiten kun je in de FAQ van dit subforum terecht: OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.