XP updaten SP2, windows en vista werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Hallo,

Na gisteren wat problemen te hebben gehad met de pc ben ik daarvanaf. Ik besloot om tegen allerlei spam en andere rotzooi even SP2 op mijn huidige windows xp pro installatie te updaten. Ik heb een legitieme windows. Nadat hij klaar was met installeren wat heel lang duurde, klikte ik op "ok start de computer opnieuw op" echter gebeurde er niks. Na een paar minuten besloot ik om handmatig opnieuw opstarten te selecteren.

Bij het opnieuw opstarten deed mijn Windows XP Pro het niet meer, ik kreeg gewoon een zwart scherm na het windows laadbalkje. SOms krijg ik die wel, soms niet.

Het rare is echter dat ineens mijn Vista installatie die op diezelfde schijf staat het ook niet meer doet. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen.

Het volgende probleem: Nu wil ik dus XP opnieuw installeren, ik duw de cd rom erin, start op, kom in dat scherm van windows setup waarbij je op F6 kan drukken om sata drivers te laden, waar ik niet op klik want dat hoef ik dus niet, wil enkel windows opnieuw installen, krijg ik ineens de volgende melding|: Het bestand amsint.sys is beschadigd" en dan kan ik alleen op enter drukken en dan start de pc opnieuw op.

AUB help me, ik moet morgen naar een lanparty en zou graag windows op de pc terug willen hebben. Het zijn dus eigelijk 2 problemen maar ik zou het liefste gewoon willen dat mn huidige XP en Vista opstarten.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Probeer eens een ander schijfje en test je geheugen even goed.
Start XP wel op in veilige modus?
Ik heb eens een afgebroken SP2 installatie werkende gekregen door in veilige modus Norton Systemworks eroverheen te gooien. Probeer dat misschien even als je die hebt.

[ Voor 62% gewijzigd door fsfikke op 26-04-2007 18:58 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• BFmango
XP en Vista starten beide helaas niet in veilige modus op, dan blijf ik een zwart scherm krijgen en niet eens een laadbalkje.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
fsfikke schreef op donderdag 26 april 2007 @ 18:57:
Ik heb eens een afgebroken SP2 installatie werkende gekregen door in veilige modus Norton Systemworks eroverheen te gooien.
Zonder teveel offtopic te willen gaan moet ik echt zeggen dat mijn systemen alleen maar verder de afgrond in getrokken worden door norton producten :N

ontopic:
Problemen met kopieren van bestanden kan duiden op geheugenprobleem. Probeer eens een memtest86 te draaien voor een paar uur en te kijken of dat wat oplevert?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• BFmango
Volgens memtest86 is mn geheugen goed. Heb het niet getest voor uren maar voor een halfuur. ALs er echt iets grandioos mis is zal hij het wel snel vinden. Maargoed, sowieso kan mn geheugen toch niet van het een op andere moment kapotgaan?

Verder heb ik even bij een vriend van me een andere dvd-lezer gehaald, en nu komt de windows installatie iets verder. Iedereen kent wel dat scherm waar hij vanonder allerlei dingen laad, maar als dat klaar is krijg ik net zoals wanneer ik XP of Vista probeer op te starten gewoon een zwart scherm. BALEN dus.

Zou het wellicht helpen als ik de hardeschijf volledig formateer bij een vriend en dan opnieuw probeer om windows te installeren?

• spone
  • Niet online
BFmango schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:46:
Maargoed, sowieso kan mn geheugen toch niet van het een op andere moment kapotgaan?
Het is ook maar electronica O-)

Heb je toevallig een harde schijf even losliggen waarop je kan testen of die wél doorstart als je em daarop installeert?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• BFmango
Heb ik net gedaan. Heb mijn andere hardeschijf eruitgeplugd, en eentje die nog niet gebruikt is van 250GB eringeplugd. Ook hier krijg ik na het laadscherm van de setup gewoon een zwart scherm. Ik ga nu dus even kijken of ik met dezelfde cd op deze computer wel gewoon het normale setupscherm krijg wat je daarna hoort te krijgen. Als ik dat wel krijg weet ik zeker dat het aan het moederbord of geheugen van mn computer ligt, right?

• spone
  • Niet online
Probeer eerst eens het ram te vervangen door een enkel reepje uit een andere machine, als je die zo snel in de buurt hebt :)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:41
Het is voor het updaten naar SP2 van belang spyware vrij te zijn. Er is spyware die de update kan verzieken.

• BFmango
Hoi jongens, het is me intussen gelukt om windows XP home te installeren, na 10 keer proberen kreeg ik ineens geen error in de setup. Nu heb ik dus XP home eropstaan, en wil ik XP pro eropzetten, maar nu krijg ik dus een BSOD met de volgende foutmelding: 0x0000007b (0xf7cb663c, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000) maar ik kan echter op Microsoft.com daar niks over vinden.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

7B betekend dat er iets fout is met je schijf.
Staat ie in de BIOS goed ingesteld? (hoe?)
Download van de maker van je schijf een diagnose tooltje en check je schijf op fouten.

• BFmango
fsfikke schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:27:
7B betekend dat er iets fout is met je schijf.
Staat ie in de BIOS goed ingesteld? (hoe?)
Download van de maker van je schijf een diagnose tooltje en check je schijf op fouten.
Ik heb niks ingesteld in de BIOS, moet dat dan met een SATA schijf? Er valt daar toch niks in te stellen?
Ik zal eens een diagnose tooltje zoeken.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BFmango schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:34:
[...]
Ik heb niks ingesteld in de BIOS, moet dat dan met een SATA schijf? Er valt daar toch niks in te stellen?
Ik zal eens een diagnose tooltje zoeken.
Ik zou het niet weten?
Ik heb geen idee welke hardware je allemaal gebruikt.
Maar als je hem bijvoorbeeld op AHCI mode hebt staan heb je speciale drivers nodig, anders krijg je die 7B BSOD.
spone schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:26:
[...]

Zonder teveel offtopic te willen gaan moet ik echt zeggen dat mijn systemen alleen maar verder de afgrond in getrokken worden door norton producten :N
Ik heb het een keer bij een klant van me gehad dat de SP2 installatie vastliep. XP startte niet meer normaal, alleen nog in veilige modus.
NSW heeft hem toen weer opgelapt. Zo ongeveer de enigste keer dat ik hem gebruikt heb en het hielp dus aardig :)

[ Voor 36% gewijzigd door fsfikke op 26-04-2007 21:42 ]

• BFmango
fsfikke schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:38:
[...]

Ik zou het niet weten?
Ik heb geen idee welke hardware je allemaal gebruikt.
Maar als je hem bijvoorbeeld op AHCI mode hebt staan heb je speciale drivers nodig, anders krijg je die 7B BSOD.
Zal eens kijken of ik dat aan heb staan in de BIOS, normaal gezien heb ik zelf niks veranderd.
[...]

Ik heb het een keer bij een klant van me gehad dat de SP2 installatie vastliep. XP startte niet meer normaal, alleen nog in veilige modus.
NSW heeft hem toen weer opgelapt. Zo ongeveer de enigste keer dat ik hem gebruikt heb en het hielp dus aardig :)
NSW?

EDIT: Ik heb net even chkdsk gerund bij het opstarten van windows en nu krijg ik voor het setup menu van windows XP weer de melding Unmountable_boot_volume zoals ik in mijn vorige topic had gemeld. Volgens mij is er e.e.a goed brak aan de computer... bah.

[ Voor 15% gewijzigd door BFmango op 26-04-2007 22:09 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zie m'n vorige post, NSW=Norton Systemworks.
Niet echt handig om tegelijkertijd meerdere topics over hetzelfde probleem te hebben he?
Maar check die disk eens met het tooltje van de fabrikant.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 26-04-2007 22:34 ]

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:11
Had je nou al gekeken naar dat diagnosetooltje van de fabrikant van je harde schijf? Die kan bij een brakke schijf vaak een betere diagnose stellen als chkdsk alleen.

PV Output

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Ik heb nu hetzelfde probleem. XP SP1 naar SP2 geupgrade en daarna een blauw scherm. Echter weet ik 100% zeker dat mobo, mem én hdd goed zijn. Dit heb ik gecheckt met tooltjes van de fabrikant.

Ook heb ik een ATA133 kabel aangesloten.

Ik heb nu Windows 3 keer opnieuw geinstalleerd. Dit gaat goed. Ook heb ik een Windows geprobeert met een geslipstreamde SP2, dat werkt wel, echter gaat alles uitzonderlijk traag.

Voorheen werkte dit systeem perfect met Windows XP SP2.

Iemand suggestisch?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14
Als je eerst eens verteld wélke stopcode je krijgt, en welke hardware je gebruikt misschien wel.
Pagina: 1