Toon posts:

Het beste systeem voor een pc'tje van alles?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers!

Met de komst van vista, dacht ik van "ik wil ook wel een (nieuwer) stabieler/veiliger systeem draaien", maar ik weet alleen niet welk.

Ik had men oog al laten vallen op windows server 2003 :) en ik heb ook al op verschillende plaatsen gelezen dat het een uitstekend systeem is om als workstation ofzo te gebruiken.
Ook, heb ik hier een topic op de forum doorgelezen (tot ongeveer in de helft, t'is een wreed lang topic :p) maar daar waren de meningen nogal verdeeld en vond ik niet meteen een duidelijk antwoord op wat ik graag te weten zou willen komen.

Maar in w2k3 wel degelijk veiliger/stabieler/sneller (in vergelijking met windows xp)? Ik heb het al eerder gebruikt als workstation, maar een windows install leeft bij mij namelijk niet zo enorm lang :p natuurlijk, deze keer wil ik mn OS toch wel een klein half jaar draaiend houden en niet 1 maand ofzo :)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover :)
alvast bedankt

mvg
Mister Death

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Ik heb ook iets van een jaar win. 2003 gebruikt. Ik kan het uiteindelijk toch niet aanraden. Al was het maar omdat er spellen zijn als doom 3 die verplichten dat je xp hebt.
Ben trouwens benieuwd of die spellen dan wel op vista werken....?

Ik zou zelf gewoon voor xp gaan, en als je het je kunt veroorloven, en je de hardware voor hebt overgaan op vista.
Veel mensen zeggen wel dat vista bloated is en dergelijke, maar zo ging dat ook met windows xp. Dat lijkt op het begin ook erg traag en bloated, maar uiteindelijk word het toch wel mainstream en is het ook wel geaccepteerd.

Voor cpu zou ik voor een c2d gaan als je genoeg geld hebt. Als het budget moet heb je over het algemeen bij amd meer bang for buck. :) (Veel mensen kraken amd nu compleet af, maar het is en blijft een feit dat voor budget amd nog wel beter is.)

Verwijderd

Topicstarter
wel, dit systeem ga ik eigenlijk niet gebruiken om te gamen :)
het is vooral programmeren, office gebruik, server gebruik.. zo van die dingen :)

en tegen augustus aan ging ik normaal gezien een nieuw systeem kopen dus dan zou ik wel eventueel vista kunnen draaien, maar denk dat ik daar nog wel even me ga wachten, misschien tot het eerste service pack uitkomt.

Waren er dan nog meer dingen die tegenzaten op win. 2003?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)

Je bent redelijk nieuw hier, zie ik.
Ik kan me daarom voorstellen dat je dan nog even je weg moet vinden door het grote aanbod aan Ervaringen topics, Howto's, FAQ's en whatnot.

Toch is het wel de bedoeling dat een topic wel enigszins aan een paar stelregels moet voldoen.
Zo zien we graag wat iemand zelf tot nu toe heeft kunnen uitvinden om een antwoord op een vraag, of een oplossing voor een probleem te kunnen vinden.
Niet alleen omdat we dan geen overbodige antwoorden kunnen geven omdat je ze zelf al hebt gevonden, maar niet werken ( als je dat erbij zet, des te beter natuurlijk), maar ook omdat er dan pas echt een nuttige bijdrage wordt geleverd.

Om je daarbij alvast een aanzet te geven zijn er de Windows Clients - Vista FAQ en de Windows Clients - FAQ , en in Windows Clients - Policy staat uit de doeken gedaan wat we graag zien in een topic.

Nu is je huidige vraagstelling een beetje erg algemeen, waardoor het niet echt duidelijk is wat je precies verwacht van een installatie.
Wil je er Games mee doen, of gewoon als werkstation, of wellicht een die-hard devbak van maken?
Dat zijn factoren die van belang zijn bij de keuze van je OS.

Zou je daar wat duidelijkheid in kunnen brengen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Mm, ik zie dat mijn topic niet meteen aan al die eisen voldoet.. Mijn excuses hiervoor :)
Bij een volgende topicstart, zal ik hier zeker aan denken ;)

En wat ik verwacht van m'n installatie, wel, het is eigenlijk een mengeling tussen werkstation en dev-bak :)