Toon posts:

Magix Video Deluxe blijft op mixdown staan bij encoden

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakersgebruikers,

heb de gebruikervoorwaarden gelezen, heb deze en vorige week al veel forums en google afgesnuffeld maar kom er niet uit.

ik heb magix video de luxe 2007 aangeschaft. Ik heb een asus drw 0402 p/d 4 x
ik gebruik een imation schijfje 4,7 gb 120 min dvd +rw
Goed, usb stuurprogramma voor Sony digital 8 camera gedwonload, video in 1e instantie via moviemaker binnen gehaald en bewerkt. bleef na 8 uur hangen toen kwam ik er achter dat moviemaker enkel -rw brand.
Magix aangeschaft, video ingeladen en bewerkt.
Bij branden loopt het mis, hij blijft op "mixdown staan" bij encoden.
Film ook ruw opgeslagen ook via Nero trial version geprobeerd, blijft hij na 40 min hangen.
Ik heb 250 gb harde schijf maxtor, radeon 9600se, amd athlon 1800 xp

Wat kan er aan de hand zijn? is die brander misschien uit het jaar 0?
Mijn vriend heeft een 12x 10x 32 brander en ook daar lukte het niet mee.

Naar aanleiding van alles wat ik overal heb gevonden en gelezen heb ik:

Ik heb bij Asus de nieuwe firmware al gedownload, de virusscanner gedeintalleerd en alle overige processen gestopt. Ook alle usb apparaten verwijderd van mij pc af.

Ik lees veel overNTSC en PAL en heb zelf ook het idee dat encoden heel erg lang duurt, terwijl na checken van mijn config dit toch wel moet werken.
Interne fout bij bewerking geeft hij ook aan en gooit de schijf er dan uit.

HD is dus NTFS
Brander en schijfje lijken mij het probleem, wat denken jullie

super bedankt

groetjes Nina

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Kun je niet naar een image (ISO enzo) of iets dergelijks branden? Als het hierbij ook fout gaat dan ligt het dus niet (alleen) aan je brander. Verder doe ik niet veel met filmbewerking e.d. maar had wel gehoord dat van pal -> ntsc of visa versa veel rekenwerk vereist om het aantal beeldjes per seconde aan te passen. (Misschien omdat er dan 5 extra beeldjes per seconde gegenereerd moeten worden?)

Verder ook al geprobeerd de film in stukken te hakken, zodat je een aantal kleinere hoofdstukken krijgt?

[ Voor 58% gewijzigd door Maartenvs op 25-04-2007 13:57 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Functioneert de brander buiten Magix om verder prima? Zo ja, dan ligt het aan Magix en dan zal ik dit topic moeten verplaatsen naar Client Software Algemeen. Zo nee, dan kun je het beste eens OM FAQ / Beleid » Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed doornemen :)

Topictitel heb ik overigens verduidelijkt door de feitelijke probleemomschrijving erin te plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 25-04-2007 14:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
buiten magix lukt het met Nero en moviemaker ook niet.
wanneer ik het met ISO test wil draaien IMG Burn of IMG Tool vind hij wel de DVDRW van ASUS
maar wanneer ik de bestanden zoek zoals ze op de pc staan geeft hij ze niet automatisch aan bij supported files.
Wanneer ik gewoon een filmpje zoek met mijn digitale fotocamera gemaakt vind hij deze ook niet. Wanneer ik ze wel klaar zet om ze te branden en ze op de imation dvd+rw wil zetten geeft hij aan "plaats een beschrijfbare schijf"
Kijk ik bij bestand naam van zowel de opgenomen ruwe film als de digitale fotocamerafilmpjes bij eigenschappen staat er Windows TM bestand.

Kan het zijn dat ik de bestanden nog niet in de juiste file naam heb gezet, ik lees van alles over het omzetten naar mpeg en dat soort zaken. Is het een combinatie van mijn brander en verkeerde bestandsnamen?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als ik het goed begrijp kan je dus een normale DVD ook niet branden met nero?

Dan zou ik eerst naar je DVDspeler kijken :)

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk ik schafgelijk wel een nieuwe pc aan, ik word hier echt een beetje gek van, zo'n bij elkaar geraapt ding van Tulip,
is onderstaande config voor videobewerking? hd processor en geheugen zijn wel goed, maar is het ook voldoende om generals c&c en online te gamen, de videokaart dan. Als het DAN niet lukt haha

Met o.a.:
- Intel® Celeron D 356 processor
- 1 Gb intern geheugen
- 512 Kb 2nd level cache geheugen
- 3.33 KHz kloksnelheid
- FSB 533 MHz Front Side Bus
- 250 GB (7200 rpm) Serial ATA harddisk
- DVD+/-r(w) dual layer
- ATI Radeon™ X1100 videokaart
- 384 Mb ATI HyperMemory™ videogeheugen
- 7.1 (8 kanaals) geluid, analoge jack en digitale SPDIF RCA aansluitingen
- PS2 toetsenbord en muis
- 6x USB 2.0 aansluitingen
- 10/100 Mb netwerk aansluiting
- Microsoft Windows Vista™ Home Basic NL/ ENG dual boot besturingssysteem
- software o.a: Norton Internet Security FE 2007, Power Cinema 5, Skype 2.5, Sonic Creator 9 Limited Edition
- 1 jaar garantie

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:51:
je hebt gelijk ik schafgelijk wel een nieuwe pc aan, ik word hier echt een beetje gek van, zo'n bij elkaar geraapt ding van Tulip,
is onderstaande config voor videobewerking? hd processor en geheugen zijn wel goed, maar is het ook voldoende om generals c&c en online te gamen, de videokaart dan. Als het DAN niet lukt haha

Met o.a.:
- Intel® Celeron D 356 processor
- 1 Gb intern geheugen
- 512 Kb 2nd level cache geheugen
- 3.33 KHz kloksnelheid
- FSB 533 MHz Front Side Bus
- 250 GB (7200 rpm) Serial ATA harddisk
- DVD+/-r(w) dual layer
- ATI Radeon™ X1100 videokaart
- 384 Mb ATI HyperMemory™ videogeheugen
- 7.1 (8 kanaals) geluid, analoge jack en digitale SPDIF RCA aansluitingen
- PS2 toetsenbord en muis
- 6x USB 2.0 aansluitingen
- 10/100 Mb netwerk aansluiting
- Microsoft Windows Vista™ Home Basic NL/ ENG dual boot besturingssysteem
- software o.a: Norton Internet Security FE 2007, Power Cinema 5, Skype 2.5, Sonic Creator 9 Limited Edition
- 1 jaar garantie
Ik zou een Core 2 Duo nemen, maar daarvoor kun je beter een ander topic openen (evt. via DM wil ik ook wel helpen

Heeft ook een computer!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:51:
Dit dreigt offtopic te gaan ;)

Hiervoor hebben we dus een ander subforum: Complete Systemen & Laptops. Neem eens het beleid aldaar door voor een uitleg hoe het beste een "Wat moet ik nemen? Hoe is dit systeem?" topic te starten. Daarnaast staan in de FAQ's van de specifieke subfora ook wel in detail uitgelegd hoe je het beste een specifiek hardwareonderdeel kunt uitkiezen. Voor CPU, mobo en RAM kun je het beste in Processors, Mobo's & Geheugen » PMG FAQ » Welke moet ik nemen? kijken en voor de opslagmedia volstaat de OM FAQ / Beleid » Welke moet ik nemen? wel :)
Pagina: 1